Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

ZDzecinowalogin
2024-03-09 08:11:29

Ciekawostki odnośnie terenów w południowej części przebiegu DW801...

W tym artykule (https://www.twojapogoda.pl/wiadomosc/20 … wodztwami/ - Nocne światła miast widoczne z przestrzeni kosmicznej są doskonałym sposobem na porównanie nierówności gospodarczych w Polsce, a te są bardzo duże, i to nawet na obszarach położonych blisko siebie. Dlaczego?) jest mapa, na której zaskakująco mocno rozświetlone są rejony Dęblina i Stężycy - miejscowości położonych przy DW801 w zachodniej województwa lubelskiego.

https://ipla.pluscdn.pl/dituel/cp/7u/7usf1qejjh62f9fpwxojurcw3kurc55v.jpg

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ziemia_st%C4%99%C5%BCycka - ziemia stężycka w Wikipedii.

https://garwolin.org/archiwa/16863 - Miasto i parafia Kochów. Kochów to obecnie wieś położona niedaleko Maciejowic, na południe od centrum tej miejscowości, która to miejscowość Maciejowice w 2024 r. odzyskała prawa miejskie. Obręb geodezyjny Kochów, jak wynika z mapy w Geoportalu, w swojej południowo-wschodniej części jest przecięty przez DW801, mimo tego, że zabudowa tej miejscowości znajduje się na zachód od DW801, na południu ten obręb sięga Wisły i jej międzywala.

Z Dziecinowa
2023-05-22 19:53:57

Apeluję o to, aby nie wszczynano i nie przeprowadzano prac projektowych dla odcinka DW801 położonego w pobliżu przejazdu kolejowego przez linię kolejową nr 12, jeżeli owe prace nie uwzględniałyby wybudowania bezkolizyjnego przejazdu przez LK12.

Należy stwierdzić, że wiadukt (lub ewentualnie tunel) na przecięciu drogi Warszawa - Puławy i linii kolejowej Skierniewice - Łuków powinien powstać jeszcze w czasach PRL-u (domyślam się, że (zapewne) wtedy powstały wiadukty w Osiecku (DW862), Jaźwinach w gminie Pilawa, Parysowie (DW805), Starej Prawdzie (woj. lubelskie, gmina Stoczek Łukowski) oraz obwodnice Sobień-Jezior i Wilgi w ciągu "nadwiślanki", które to obwodnice mają utwardzone pobocza i na niektórych skrzyżowaniach w ciągu owych obwodnic występują wysepki, zwłaszcza na drogach podporządkowanych). Odcinek DW801 w Dziecinowie ma w porównaniu do niektórych fragmentów DW 801 położonych bardziej na południe, a więc dalej od Warszawy, niższe parametry, myślę, że zapewne nigdy nie powstanie obwodnica tej wsi w ciągu "nadwiślanki", zwłaszcza dwujezdniowa czy nawet mająca utwardzone pobocza. Ale brak bezkolizyjnego przejazdu pomimo przebudowy odcinka Piotrowice - Dziecinów byłby przejawem "bylejakości" czy wręcz niegospodarności (przebudowa kilkuset metrów jezdni DW 801 (wraz z budową ciągu pieszo-rowerowego (przynajmniej po jednej stronie jezdni) na odcinku, który powinien być zastąpiony trasą wiaduktu nad LK12 mogłaby kosztować ponad milion złotych, może nawet znacznie więcej.

Uważam, że odcinek Piotrowice - Dziecinów trzeba przebudować raz, a porządnie - najważniejszym i kluczowym (ale niestety i najkosztowniejszym) elementem tej przebudowy musi być budowa bezkolizyjnego skrzyżowania z linią kolejową Skierniewice - Łuków. Jeżeli byłyby do wyboru tylko dwa warianty dalszego postępowania w sprawie przebudowy tego odcinka: przebudowa całego odcinka, ale bez wiaduktu czy tunelu lub brak jakichkolwiek prac projektowych dla odcinka od DK50 do skrzyżowania z DW805 i DW799 włącznie, to trzeba wybrać to drugie, wstrzymanie prac projektowych dla całego odcinka.

Jeżeli PKP nie będzie chciało zainwestować w budowę wiaduktu lub tunelu w Dziecinowie, to trzeba byłoby pozyskać inne źródła finansowania, np. kontrakt terytorialny, środki rządowe bądź unijne czy nawet środki własne MZDW. Po raz kolejny przypomnę, że bez budowy dwupoziomowego skrzyżowania DW801 i LK12 przebudowa odcinka "nadwiślanki" w Dziecinowie i Piotrowicach jest zupełnie pozbawiona sensu, jest, mówiąc dosadnie, "wyrzuceniem pieniędzy w błoto". W związku z tym stwierdzam, że po prostu nie wolno nawet zaczynać prac projektowych dla odcinka DW801 w pobliżu skrzyżowania z LK12 (przynajmniej po kilkaset metrów w każdą stronę od przejazdu kolejowego), jeżeli nie zapadnie jednoznaczna decyzja o budowie wiaduktu lub tunelu w ramach tej przebudowy (lub, ewentualnie, planowanej na najbliższe lata przebudowy LK12 przebiegającej przez gminę Sobienie-Jeziory).

Z Dziecinowa
2023-05-15 20:46:35

Niestety, jest wysoce prawdopodobne, że mimo planowanych przebudów DW 801 na odcinku Piotrowice (DK50) - Dziecinów (DW805, DW799) i LK12 Skierniewice - Łuków (przynajmniej w najbliższych kilku latach) nie rozpocznie się budowa bezkolizyjnego przejazdu kolejowego na przecięciu tych dwóch szlaków. Dnia 15.05.2023 rozmawiałem z osobą z Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich zajmującą się projektem przebudowy DW801 w Piotrowicach i Dziecinowie i dowiedziałem się, że PKP nie zamierza (przynajmniej w najbliższych latach) budować wiaduktu czy tunelu w Dziecinowie. Może być tak, że MZDW będzie przygotowywać dokumentację projektową dla dziecinowsko-piotrowickiego odcinka "nadwiślanki" z uwzględnieniem jednopoziomowego skrzyżowania DW801 i LK12.

Jeżeli bezkolizyjnego przejazdu kolejowego naprawdę nie byłoby przez dziesiątki najbliższych lat, to lepiej, aby ruch na dziecinowskim odcinku DW801 wyraźnie spadł (w GPR 2020/2021 było prawie 10 000 poj. na dobę), aby mniej kierowców musiało "użerać się" z zamykaniem przejazdu przez tory, po których pociągi mają się poruszać znacznie szybciej, niż obecnie, a w dodatku może ich być wyraźnie więcej (np. przez przywrócenie ruchu pasażerskiego na odcinku Pilawa - Góra Kalwaria). Wówczas przydałyby się rozwiązania zmniejszające ruch na piotrowicko-dziecinowskim odcinku DW801, jak poprowadzenie obwodnicy aglomeracji warszawskiej nie przez gminę Karczew, a znacznie dalej na południe, aby ominąć obszar Natura 2000 Bagno Całowanie i dać możliwość łatwiejszego dojazdu do Wilgi z Warszawy przez Górę Kalwarię i nowy most na Wiśle w ciągu OAW, z pominięciem Dziecinowa lub budowa łącznika planowanego mostu na Wiśle w Świerżach Górnych z drogą ekspresową S17 (np. w postaci nowego przebiegu DW807 na zachód od węzła w Gończycach do trasy mostu w Świerżach Górnych w okolicach Maciejowic).

Jeżeli wiadukt ma powstać za np. 10 lat, to nie ma sensu przebudowa odcinka w pobliżu istniejącego przejazdu (obejmująca np. przebudowę konstrukcji jezdni i budowę ciągów pieszo-rowerowych) po to, aby za niewielką liczbę lat zburzyć to w związku z budową wiaduktu czy tunelu.

dziecinow
2022-11-21 17:23:07

https://www.youtube.com/watch?v=k_L8xOMZ5Sw - Ruda Tarnowska - Dęblin

W powyższym filmie między innymi przejazd obwodnicą Stężycy w ciągu DW801.

Z Dziecinowa
2022-08-17 18:32:54

Mam nadzieję, że zdążą wykonać wszystkie potrzebne prace przygotowawcze (np. wycinkę drzew) związane z przebudową odcinka DW801 Otwock Mały - Sobiekursk przed rozpoczęciem okresu lęgowego ptaków w 2023 r.

Uważam, że jak najszybciej powinna powstać wschodnia obwodnica Karczewa, o której od dosyć dawna jest niestety "cicho". Umożliwiłaby ona dojazd do strefy przemysłowej w Karczewie od strony południowej, uważam, że ta trasa powinna się zaczynać kilkaset metrów na południe od obecnego ronda na skrzyżowaniu DW801 z DW798 w Otwocku Małym i biec na wschód przez niezabudowane tereny, w północnej swojej części prowadząc na wschód i północ od obecnego obszaru strefy przemysłowej w Karczewie, łącząc się z ul. Adama Mickiewicza w Karczewie w miejscu obecnego skrzyżowania z ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego (na tym skrzyżowaniu może mogłoby powstać czterowlotowe rondo) - umożliwiłoby to dojazd od południa, od DW801 z kierunku Sobiekurska, do centrum Otwocka (a nie tylko strefy przemysłowej w Karczewie) z pominięciem centrum Karczewa. Samo skrzyżowanie DW801 ze wschodnią obwodnicą Karczewa powinno mieć formę ronda, które połączyłoby ul. Częstochowską w Otwocku Małym (obecnie "zaślepioną" przed DW801) z DW801 (w celu dojechania do centrum Karczewa od strony Sobiekurska nie trzeba byłoby zajeżdżać do istniejącego obecnie ronda na skrzyżowaniu z DW798 i drogą do Otwocka Wielkiego w Otwocku Małym), rondo to powinno być duże i mogłoby (czy może wręcz powinno) mieć też piąty wlot, w kierunku zachodnim (na zachód od DW801), co mogłoby uruchomić kolejne tereny pod inwestycje (niekoniecznie przemysłowe, mogłyby być to też np. domy mieszkalne) w gminie Karczew. Rondo to byłoby mniej więcej na pograniczu obrębów geodezyjnych Otwock Mały i Wygoda.

Zdecydowanie lepiej byłoby zrobić wschodnią obwodnicę Karczewa zaczynającą się w rejonie "zbiegu" DW801 i ul. Częstochowskiej aniżeli na połączeniu obecnej DW798 z ul. Częstochowską (gdzie bardzo krótka, mająca zaledwie kilkaset metrów długości DW798 się kończy) na północnych krańcach obrębu geodezyjnego Otwock Mały, ponieważ można byłoby "uruchomić" więcej terenów w gminie Karczew pod inwestycje (co może oznaczać nowe miejsca pracy czy nowych mieszkańców dla gminy Karczew) i podłączyć obecnie "zaślepioną" ul. Częstochowską bezpośrednio do DW801 dzięki budowie ronda podłączającego do DW801 także wschodnią obwodnicę Karczewa.

dziecinow
2022-08-16 20:48:37

Dostałem od MZDW całkiem lakoniczną odpowiedź na wysłane około dwa i pół miesiąca temu wiadomości. Było w nich napisane, że lewoskręty (o których wspominałem w mojej wiadomości - tylko czy chodzi o te z południa na zachód, które były we wstępnej koncepcji, czy też o te, które postulowałem (z północy na wschód)?) są zastąpione drogą serwisową. O co chodzi z tą drogą serwisową? Jaki sens miałaby budowa drogi serwisowej tylko po jednej stronie jezdni, skoro dużo zjazdów indywidualnych jest także po przeciwnej stronie? Może chodzi o krótką drogę serwisową, związaną z azylem czy azylami dla pieszych (obecność azylu uniemożliwia skręt na posesję (do bramy) z przeciwnego pasa ruchu)? Może ową "drogą serwisową" ma być pas do zjazdów na środku jezdni, pomiędzy pasami biegnącymi w przeciwnych kierunkach? Na obszarze zabudowanym Dziecinowa (poza rejonem bezkolizyjnego przejazdu kolejowego) nie zmieszczą się drogi serwisowe (nawet takie o szerokości 3,5 m), trzeba byłoby niszczyć płoty i zabierać działki, a niekiedy nawet wyburzać budynki... Można odpuścić sobie drogi serwisowe, ale bezkolizyjny przejazd kolejowy trzeba zrobić koniecznie. Jest on jakby "gwoździem programu" związanego z przebudową odcinka DW 801 między DK 50 a DW 799 i DW 805. Uważam, że nie ma co budować tych dróg serwisowych (za duże koszty społeczne, może to wywołać bardzo silny opór ze strony mieszkańców Dziecinowa). Pas do zjazdów na środku jezdni byłby o wiele lepszym rozwiązaniem niż drogi serwisowe! W Dziecinowie ciąg pieszo-rowerowy powinien być po obu stronach drogi (dla dobra Dziecinowa), a nie tylko po jednej (np. lepiej po obydwu stronach jezdni DW 801 zrobić dwa ciągi pieszo-rowerowe o łącznej szerokości 3 m każdy niż po jednej stronie ścieżkę rowerową o szerokości 2 m i chodnik o szerokości 2 m, a po drugiej chodnik o szerokości 2 m, po którym nie wolno byłoby poruszać się rowerzystom). Ciąg rowerowy po obu stronach DW 801 byłby bardzo dobry dla Dziecinowa, zwiększyłby jego atrakcyjność np. jako miejsca zamieszkania.

ZDzecinowalogin
2022-07-25 00:12:45

W związku z przebudową DW 801 między DK 50 a DW 805 i DW 799 powinni zrobić ciągi rowerowe po obu stronach DW 801 od Piotrowic do ronda na końcu przebudowywanego odcinka. Nie tylko chodniki. Jeśli ciąg rowerowy musiałby być tylko po jednej stronie DW 801 jednocześnie, to od Piotrowic do obecnego przejścia dla pieszych pomiędzy przystankami autobusowymi powinien biec po zachodniej stronie drogi wojewódzkiej, a na południe - koniecznie po wschodniej jej stronie. Przywrócenie pociągów pasażerskich na linii kolejowej przebiegającej przez Dziecinów (oby zmienili nazwę przystanku kolejowego w gminie Sobienie-Jeziory na Dziecinów-Warszówka), być może węzeł z DW 801 na obwodnicy aglomeracji warszawskiej (która może być autostradą o trzech pasach ruchu w każdym kierunku) w miejscu obecnego ronda na pograniczu Piotrowic i Sobiekurska oraz bliskość Warszawy mogą sprawić, że na wschód od DW 801 w Dziecinowie powstanie bardzo dużo nowych budynków mieszkalnych, w związku z czym lepiej byłoby, aby ciąg rowerowy był także po wschodniej stronie DW 801 na terenie Dziecinowa. W okolicy budynku o adresie Dziecinów 88 krawędź jezdni jest bardzo blisko ogrodzenia posesji, na której znajduje się dom o tym adresie, na dodatek w południowej części owej posesji znajduje się budynek gospodarczy położony równie blisko jezdni DW 801, co ogrodzenie. Po co w tym miejscu wpychać ciąg rowerowy, skoro po drugiej stronie owej posesji jest droga asfaltowa o znaczeniu lokalnym biegnąca na południowy zachód od okolicy przejścia dla pieszych na DW 801? Na dodatek na południe od owej działki jest przystanek autobusowy po zachodniej stronie DW 801 (w kierunku Sobień-Jezior), więc może lepiej nie byłoby robić ścieżki rowerowej tuż przy przystanku i zamiast tego poprowadzić ciąg rowerowy po stronie wschodniej, gdzie między drogą biegnącą w kierunku ośrodka jeździeckiego w Dziecinowie od DW 801 a skrzyżowaniem z DW 805 nie ma przystanku autobusowego i ogrodzenia czy budynki nie są tak blisko jezdni DW 801, jak w przypadku okolicy działki, na której stoi budynek o adresie Dziecinów 88? Jeżeli w okolicy obecnego przejścia dla pieszych przez DW 801 miałby być lewoskręt, to nie od południa na zachód (mało kto by z niego korzystał), lecz z północy na wschód (od strony Warszawy w kierunku ośrodka jeździeckiego), który mógłby być wykorzystywany przez ciężarówki jadące do gospodarstw szklarniowych. Azyle powinny być na wszystkich przejściach dla pieszych na przebudowanym odcinku DW 801, dotyczy to oczywiście także okolicy obecnego przejścia dla pieszych przez DW 801 w Dziecinowie (między przystankami autobusowymi - ten w stronę Otwocka jest na północ od owego przejścia dla pieszych i na wschód od jezdni DW 801, a ten w stronę Sobień-Jezior - na południe od owego przejścia dla pieszych i na zachód od jezdni DW 801). Azyl musi być oznakowany znakami nakazu na jego krańcach.

Z Dziecinowa
2022-04-01 16:38:28

W wydaniu lokalnej gazety "Linia Otwocka" opublikowanym 21.02.2022 (w poprzednim tygodniu) na stronie 13 była (co prawda niezbyt długa i nie zawierająca jakichś ewidentnie "przełomowych" informacji) wzmianka o pracach związanych z projektem przebudowy DW 801 w Piotrowicach i Dziecinowie (od DK 50 na północy do DW 805 i DW 799 na południu), która niestety nie ukazała się w Internecie (na stronie internetowej stronie "Linii Otwockiej" bądź na Facebooku tej gazety).

10.03.2022 o godz. 17 w garażu remizy strażackiej w Dziecinowie odbyło się spotkanie z ówczesnym kandydatem na wójta (a obecnym wójtem) gminy Sobienie-Jeziory Kamilem Choimem poświęcone sprawie przebudowy DW 801, na którym zaprezentowano dotychczasowe ustalenia lub koncepcje związane z tą inwestycją (będącą obecnie na dosyć wstępnym poziomie)).

Uważam, że trzeba wybudować bezkolizyjny przejazd kolejowy w ciągu DW 801 przez LK 12 już w trakcie przebudowy dziecinowsko-piotrowickiego odcinka "nadwiślanki" i nie odkładać tego na potem. Według mnie najlepszym rozwiązaniem jest NIE poprowadzenie DW 801 na nasypie nad obecnym poziomem linii kolejowej, a poprowadzenie LK 12 na nasypie NAD obecnym przebiegiem DW 801 (zagłębienie DW 801 lub LK 12 poniżej obecnym poziomem przejazdu kolejowego nie powinno wchodzić w grę i byłoby bardziej kłopotliwe niż budowa wiaduktu nad obecnym poziomem DW 801 czy LK 12). W odległości kilkudziesięciu metrów na północ lub południe od torów LK 12 w Dziecinowie przy DW 801 nie ma budynków mieszkalnych, gospodarczych czy ogrodzeń (jest więc miejsce na wyraźnie wyższy nasyp kolejowy), zaś budowa wiaduktu na nasypie nad torami na ich obecnym poziomie byłaby problematyczna ze względu na znajdujące się blisko czy względnie blisko obecnego przebiegu DW 801 budynki (w tym mieszkalne) czy ogrodzenia.

Ciąg pieszo-rowerowy ma być jednocześnie tylko po jednej stronie DW 801 w Dziecinowie, w związku z czym uważam, że od Piotrowic do obecnego przejścia dla pieszych w Dziecinowie na DW 801 ciąg rowerowy powinien być po zachodniej stronie DW 801, zaś na południe od niego - po wschodniej stronie, aż do ronda na skrzyżowaniu z DW 805 i DW 799. Na południowy zachód od DW 801 na odcinku między skrzyżowaniem obok znajdującego się szczególnie blisko jezdni "nadwiślanki" (jak na DW 801 w Dziecinowie) domu o adresie Dziecinów 88 biegnie mająca znaczenie lokalne droga asfaltowa o szerokości ok. 5 m, biegnąca do sklepu GS obok DW 799. Może ona w pewnym sensie pełnić funkcję ścieżki rowerowej dla odcinka DW 801 od okolic budynku Dziecinów 88 do planowanego ronda kilkaset metrów na południe. Sporo posesji ma wjazd na nie od strony wspomnianej wcześniej drogi asfaltowej o znaczeniu lokalnym. Mieszkańcy Dziecinowa (a może także i Piotrowic) mogą jeździć rowerami do kościoła wzdłuż DW 801, następnie omijając skrzyżowanie DW 801 z DW 805 i DW 799 od wschodu, skracając sobie drogę przez "lokalną" drogę o nawierzchni trylinkowej lub z  "kocich łbów", która na dodatek może być (podobnie jak kilka innych dróg "lokalnych" na terenie Dziecinowa) w najbliższych latach wyasfaltowana dzięki środkom z programu "Polski Ład" (gmina Sobienie-Jeziory stara się o uzyskanie środków na polepszenie jakości tychże dróg).

Z Dziecinowa
2022-03-09 23:59:42

O godz. 17 dnia 10.03.2022 w świetlicy w Dziecinowie ma się odbyć spotkanie w sprawie przebudowy DW 801, ale nie jest ono organizowane przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich.

W rozmowie z osobą z Urzędu Gminy Sobienie-Jeziory dowiedziałem się, że w Dziecinowie ma być docelowo bezkolizyjny przejazd kolejowy w ciągu DW 801 przez LK 12. Mam nadzieję, że ten przejazd dwupoziomowy zostanie wybudowany w trakcie planowanej przebudowy odcinka Dziecinów - Piotrowice! Nie wiadomo, czy to będzie wiadukt, czy tunel. Wydaje się, że raczej będzie wiadukt, że DW 801 przejdzie górą nad LK 12 i prawdopodobnie droga wojewódzka zostanie przesunięta na wschód, może nawet o ok. 100 m, żeby ominąć zabudowania znajdujące się na południowy wschód od obecnego przejazdu kolejowego.

We wstępnej koncepcji przebudowy DW 801 nie było nawet zjazdu w kierunku Zielonego Dziecinowa, co dopiero mówić o skrzyżowaniu... Wjazd od strony DW 801 w kierunku Zielonego Dziecinowa miał być zaślepiony Na szczęście ta koncepcja jest już nieaktualna. Możliwe, że zawierała ona lewoskręty... na zachód od południa na skrzyżowaniach z obecnymi drogami asfaltowymi odchodzącymi od DW 801 między DW 805 i DW 799 i kierującymi się na południowy zachód (skrzyżowanie bliżej torów nie jest oznakowane i droga asfaltowa (wręcz) urywa się przed połączeniem z DW 801). Takie lewoskręty byłyby bez sensu. Powinny być lewoskręty od północy na wschód, w kierunku szklarń. Gmina Sobienie-Jeziory chce z "Polskiego Ładu" pozyskać środki na wyasfaltowanie dróg na wschód od DW 801 w Dziecinowie, (przynajmniej) tych trzech do szklarń, do odległości kilometra od DW 801. Drogi te są bardzo wąskie, nie są nawet drogami gminnymi - powinny być przekwalifikowane na gminne jeszcze przed przebudową DW 801... Dobrze by było.

Z Dziecinowa
2022-02-05 13:56:41

Chodniki przy DW 801 w Dziecinowie to "małe piwo"... Poza chodnikiem trzeba też zrobić ścieżkę rowerową, przynajmniej po jednej stronie jezdni na całym odcinku do DW 805. I azyle dla pieszych w kilku miejscach w Dziecinowie w związku z przebudową DW 801 w tej wsi. Lewoskręty mogą się na obszarze zabudowanym Dziecinowa nie zmieścić... O drogach serwisowych na obecnym przebiegu DW 801 w Dziecinowie nawet nie można myśleć. Jeżeli chcieliby uniknąć zjazdów indywidualnych w Dziecinowie, to musieliby robić nowy przebieg DW 801 na wysokości obszaru zabudowanego tej miejscowości...

Bardzo razi mnie to, że MZDW czy PKP PLK nie podjęły (przynajmniej z tego, co mi obecnie wiadomo) decyzji o budowie bezkolizyjnego przejazdu (wiaduktu lub tunelu) przez LK 12 Skierniewice - Łuków (C-E20) w ciągu DW 801 Warszawa - Puławy. Trzeba wybić im z głowy dopuszczenie (czy pozostawienie) przejazdu w poziomie szyn w Dziecinowie po przebudowie odcinka DW 801 w Piotrowicach i Dziecinowie! Wiadukt należy się temu miejscu jak psu buda!!! Jakaś podrzędna droga z Osiecka do Taboru przez Podbiel ma od wielu lat wiadukt nad tą samą linią kolejową, a "nadwiślanka" ma figę z makiem! To oburzające!

Z Dziecinowa
2022-01-26 00:14:47

Na odcinku Otwock Mały - Sobiekursk mają pojawić się wysepki na jezdni głównej (w rejonie lewoskrętów lub przejść dla pieszych) oraz na drogach podporządkowanych, przejścia dla pieszych mają być tylko przy skrzyżowaniu z drogą do Ostrówca i z drogą do Janowa (i jeszcze jedno w pobliżu DW 734?). W okolicach tych przejść dla pieszych mają być przystanki autobusowe, zapewne dwa w jedną i dwa w drugą stronę. Ma nie być przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z drogą powiatową biegnącą do Sobiekurska. W rejonie "Gali" i ronda z DK 50 ma być chyba zbiornik związany z odwodnieniem inwestycji, może w jego rejonie będzie się kończyła droga serwisowa prowadząca m. in. do "Gali" (przez co będzie prowadziła jeszcze bardziej na południe, jeszcze bliżej DK 50, jednak nie połączy się z DK 50). W Otwocku Małym droga serwisowa ma być (chyba) po wschodniej stronie drogi i ma nie być jej po zachodniej stronie (w takim razie co z odcinkiem od skrzyżowania w Otwocku Małym (ronda) do skrzyżowania z DW 734 do Nadbrzeży?). Może od DW 734 będzie odchodzić droga serwisowa biegnąca na północ? Wydaje mi się to prawdopodobne. Czy będzie połączenie tej drogi serwisowej z jakąś lokalną drogą (przynajmniej obecnie nieasfaltową) bliżej zabudowy Otwocka Małego? Droga serwisowa po zachodniej stronie DW 801 biegnąca na południe od skrzyżowania z drogą do Sobiekurska ma się kończyć w rejonie obecnej drogi nieasfaltowej biegnącej od DW 801 w kierunku północnej części miejscowości Glinki (ok. 600 m na północ od ronda z DK 50). Możliwe, że projekt przebudowy kończy się na północnej wysepce ronda na przecięciu DW 801 z DK 50, a więc nie obejmuje samego ronda.

Z Dziecinowa
2022-01-26 00:00:00

Na szczęście jezdnia DW 801 po przebudowie na odcinku od DW 798 do DK 50 w gminie Karczew ma mieć 10 m szerokości, a nie tylko 7 m. Mają być utwardzone pobocza o szerokości 1,5 m, a nie 2 m, jak obecnie. Informacje z MZDW i Urzędu Gminy Karczew.

Drogi serwisowe mają mieć zwykle szerokość 3,5 m, z wyjątkiem tej po wschodniej stronie DW 801 od skrzyżowania z drogą powiatową do Sobiekurska do skrzyżowania z drogą powiatową do Janowa, gdzie ma być szerokość 5,5 m (o 0,5 m za mało, aby było oznakowanie poziome przez środek jezdni), na odcinku o długości ok. 2,4 km.

dziecinow
2021-12-11 16:30:12

Chyba po raz kolejny zwracam uwagę na kwestię nowego przebiegu DW 724 i obwodnicy aglomeracji Warszawskiej (OAW), planowanej drogi dwujezdniowej i bezkolizyjnej (być może będzie to nawet A 2x3). OAW ma jeszcze bardziej "nieustalony" przebieg niż nowa DW 724

Szczególnie ciekawie może być, jeżeli OAW zostanie poprowadzona na północ od obecnej DK 50 na wysokości Góry Kalwarii - czy nie należałoby wtedy podłączyć DW 724 do OAW "bezpośrednio" i zrobić jeden duży węzeł OAW zarówno z istniejącym nowym przebiegiem DK 79, jak i z planowanym nowym i dwujezdniowym przebiegiem DW 724?

Uważam też, że OAW (bez względu na swój przebieg) musi mieć węzeł z DW 801 (biegnącą po wschodniej stronie Wisły), a nie tylko z DK 79 czy ewentualnie z DK 79 i DW 724 (nawet wtedy, jeśli odległość między węzłami będzie mniejsza niż 5 km, co może się zdarzyć w przypadku, gdy wjazd na (z) DW 724 (położonej na wschód od DK 79) z OAW będzie przesunięty bliżej Wisły niż zjazd na (w) DK 79, np. w przypadku zastosowania węzła zespolonego, który łączyłby OAW nie tylko z DK 79, ale także z DW 724). Dwujezdniowa DK 79 na północ od Góry Kalwarii i nowa, dwujezdniowa DW 724 na całym swoim przebiegu mogą zebrać sporo ruchu z DW 801 na odcinku od Warszawy do węzła z OAW (wydaje mi się, że najbardziej prawdopodobne jest to, że OAW przetnie się z DW 801 w miejscu obecnego ronda na skrzyżowaniu DW 801 z DK 50 na pograniczu miejscowości Piotrowice i Sobiekursk w gminie Karczew). DW 801 na północ od DK 50 (do ronda w Otwocku Małym z DW 798, na odcinku ponad 6 km) już w następnym roku ma być objęta przebudową, po której powstaną np. drogi serwisowe, ale droga zachowa przekrój jednojezdniowy i wciąż będzie kolizyjna. Takie odciążenie w postaci dwujezdniowych: DK 79 i nowej DW 724 według mnie bardzo przydałoby się (między innymi) wspomnianemu przed chwilą odcinkowi DW 801!

ZDzecinowalogin
2021-09-06 23:01:59

pewien użytkownik forum skyscrapercity.com napisał:

DW801 to ważna nadwiślańska droga, której zdegradowanie z krajowej do wojewódzkiej w nieznacznym stopniu wpłynęło na ruch, moim zdaniem nie ma możliwości sztucznego zmniejszenia ruchu przez Dziecinów.

Wielu mieszkańców Dziecinowa zapewne nie życzy sobie w swojej miejscowości ważnej, nadwiślańskiej drogi, trasy głównej ruchu przyspieszonego. Bez wiaduktu nad LK 12 standard DW 801 w Dziecinowie według mnie będzie taki, jak jakiejś powiatówki na typowo wiejskim terenie. Jakby przez tory LK 12 w Dziecinowie przejeżdżało kilkaset pojazdów na dobę, to brak bezkolizyjnego przejazdu przez "esełkę" nie byłby jakimś większym problemem. Ale niestety jest tam kilka tysięcy pojazdów na dobę, a nie kilkaset...

inny użytkownik forum skyscrapercity.com napisał:

Szczerze mówiąc jeżdżąc (jak wielu warszawiaków) na działkę do Wilgi zacząłem omijać 801 i wolę jechać dłuższą, ale spokojniejszą trasą przez S17 (po oddaniu mostu czas przejazdu jest niewiele dłuższy, a nie trzeba ciągle zwalniać, uważać na skrzyżowaniach itd).

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=52.02 … ;2207565;0 - na Wikimapii droga od węzła "Wał Miedzeszyński" na S2 (węzeł z DW 801) do skrzyżowania DW 801 i DK 76 w Wildze przez S17 na odcinku od węzła Lubelska do węzła z DK 76 w Garwolinie. Długość - 67,5 km.

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=52.01 … ;2207565;0 - droga od węzła "Wał Miedzeszyński" na S2 do skrzyżowania DW 801 z DK 76 w Wildze po DW 801 (w tym przez Dziecinów). Długość - 39,7 km.

dziecinow
2021-08-31 16:48:57

https://www.facebook.com/permalink.php? … 6903552483 (link do Facebooka MZDW - Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich). Treść wiadomości na Facebooku:

Kontynuujemy prace projektowe na kolejnym odcinku drogi 801 (3,8 km) w Powiat Otwocki od m. Piotrowice na terenie gminy Gmina Karczew do skrzyżowania z drogami wojewódzkimi 805 i 799 w Dziecinowie GMINA Sobienie-Jeziory. Dokumentacja projektowa przewidywać będzie rozbudowę drogi w klasie GP w dotychczasowym przekroju jednojezdniowym wraz z budową dróg serwisowych. Przebudowane zostaną skrzyżowania,  obiekty inżynierskie oraz odwodnienie. W terenach zabudowanych powstaną chodniki i ścieżki rowerowe. Umowa z wykonawcą firmą Eco5tech S.A. za kwotę 1,3 mln zł została zawarta w obecności Michał Rudzki - Burmistrz Karczewa oraz Marka Szumidło zastępcy Wójta GMINA Sobienie-Jeziory.
Przypomnijmy na pierwszy odcinek o długości 6,1 km, od Otwocka Małego do skrzyżowania z DK50 obecnie procedowana jest zezwolenie na realizacje inwestycji (ZRID) przez wojewodę mazowieckiego. Na realizację tego zadania na lata 2022-2023 Sejmik Województwa Mazowieckiego zabezpieczył kwotę 72 mln 620 tys. zł.

Mój komentarz:

Ale wiadukt nad linią kolejową nr 12 to muszą zrobić! Na DW 862 w Osiecku czy DW 805 w Parysowie OD DAWNA są wiadukty nad tą samą linią kolejową nr 12 (Skierniewice - Łuków), chociaż są to "mniej ważne" drogi wojewódzkie niż DW 801 Warszawa - Puławy! Na dodatek linia kolejowa nr 12 w ciągu najbliższych kilku lat ma być przebudowywana, po przebudowie pociągi będą jeździć szybciej i pewnie będzie ich wyraźnie więcej na dobę niż teraz (np. pewnie będą po niej kursy pasażerskie z Pilawy przez Górę Kalwarię do Warszawy, może być to 14 pociągów na dobę (po 7 w każdą stronę). Poza tym w Dziecinowie drogi serwisowe się po prostu nie zmieszczą, trzeba byłoby wyburzać płoty i zabierać podwórka, może nawet jakieś budynki byłyby tam do wyburzenia... W Dziecinowie powinni zrobić nie tylko chodniki i ścieżki rowerowe (po obu stronach jezdni), ale i azyle dla pieszych oraz pasy do relacji skrętnych (np. lewoskręty czy pas do zjazdów na środku jezdni). A na skrzyżowaniu DW 801 z DW 799 i DW 805 na końcu odcinka Piotrowice (DK 50) - Dziecinów (DW 805, DW 799) muszą zrobić względnie duże rondo! 20.08.2021 ok. 20 był na tym skrzyżowaniu wypadek czy kolizja, ale w Internecie szczegółów na temat tego zdarzenia drogowego nie znalazłem (np. informacji, czy ktoś został poszkodowany).

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.miedzywymiarami.pun.pl www.camorrawow.pun.pl www.fortressmu.pun.pl www.forumsuperots.pun.pl www.ziip2012.pun.pl