Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

dziecinow
2021-09-11 23:54:21

Orientacyjny przebieg OAW o przebiegu mniej więcej: Czerwińsk n. Wisłą – Naruszewo – Michałówek koło Załusk – Pieścirogi koło Nasielska – Karolino i Arciechów koło Serocka – Wola Rasztowska (Emilianów) koło Radzymina – Ostrówek koło Tłuszcza – Stanisławów – Stara Niedziałka i Osiny koło Mińska Mazowieckiego – Siennica – Lipówki koło Pilawy – Konary – Chynów – Kopana koło Tarczyna– Bukówka koło Żabiej Woli – Jaktorów – Baranów – Teresin – Tułowice – Czerwińsk n. Wisłą:
http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=52.10 … 93;5180863

Przebieg trasy został wymieniony w tekście "Celowość budowy autostrady obwodowej Warszawy" Tadeusza Wójcickiego (DOI: 10.21858/msr.27.08).

Powyższy przebieg omija Modlin szerokim łukiem. Przebiega też przez północno-zachodnią część powiatu garwolińskiego.

Z Dziecinowa
2021-09-07 23:05:11

Uważam, że OAW powinna przebiegać znacznie bliżej lotniska w Modlinie, a nie (celowo?) je omijać, i to ewidentnie! Dlaczego północny odcinek OAW według obecnych wariantów przebiegu jest tak bardzo oddalony od Wisły, nie przebiega bliżej Nowego Dworu Mazowieckiego, Zakroczymia, Czerwińska nad Wisłą, nie przebiega bliżej obecnej DK 62 na odcinku Wyszogród - Serock?

Z Wyszogrodu do Płońska powinni zrobić S 2x2 (z rezerwą lub bez?) w celu stworzenia dwujezdniowego i bezkolizyjnego ominięcia Warszawy dla ciągu S7 (E77). Nie powinno być tak, że jadący od strony Sochaczewa w kierunku Płońska musieliby dojeżdżać odcinkiem Wyszogród - S7 do S7 do Zakroczymia czy (według obecnych planów) gdzieś w połowie drogi między Zakroczymiem a Płońskiem, aby cały czas jechać dwujezdniową i bezkolizyjną drogą.

Jeśli chodzi o powiat otwocki, to trzeba odsunąć OAW o ponad 10 km na południe od obecnego skrzyżowania DW 801 z DK 50, aby ominąć nie tylko cały Mazowiecki Park Krajobrazowy, ale i cały obszar Natura 2000 Bagno Całowanie (który sięga nawet na południe od DW 739 między Sobieniami-Jeziorami a Osieckiem). Niestety, ze względu na Bagno Całowanie nie można poprowadzić OAW między Dziecinowem a Sobieniami-Jeziorami, tylko trzeba byłoby ją przesunąć aż na południe od Sobień-Jezior (a szkoda, bo przy węźle w rejonie Radwankowa Szlacheckiego stworzyłaby się możliwość wygodnego dojazdu do centrum Warszawy z centrum gminy Sobienie-Jeziory (np. wsi gminnej) dzięki wjazdowi na OAW na węźle z DW 801 w okolicy Radwankowa Szlacheckiego, przejechaniu przez most autostradowy na Wiśle i pojechaniu DK 79 (która musiałaby być dwujezdniowa przynajmniej do węzła z OAW, jadąc od strony Warszawy (węzeł ten mógłby być w rejonie miejscowości Coniew)) na północ, w kierunku Warszawy (zarówno DK 79 między Górą Kalwarią a Piasecznem, jak i nowy przebieg DW 721 między Górą Kalwarią a Warszawą mają być w przyszłości dwujezdniowe)), dzięki temu można byłoby ominąć obecny, jednojezdniowy most na Wiśle w ciągu DK 50, Dziecinów (gdzie może nie być bezkolizyjnego przejazdu przez LK 12 nawet po przebudowie owej linii kolejowej oraz przebudowie dziecinowskiego odcinka DW 801, a po przebudowie linii kolejowej Skierniewice - Łuków ruch na jej odcinku przebiegającym przez gminę Sobienie-Jeziory może wyraźnie wzrosnąć), jednojezdniowy odcinek DW 801 w gminie Karczew (DW 801 od Sobiekurska (DK 50) do DW 798 ma być jednojezdniowa po przebudowie, która może rozpocząć się w przyszłym roku), sama obwodnica Karczewa też jest jednojezdniowa, na DW 801 odcinek dwujezdniowy pewnie będzie się zaczynać dopiero przy skrzyżowaniu z ul. Górczewską w Józefowie (i oby nie dopiero około 2 km dalej na południe, w rejonie skrzyżowania DW 801 z DW 721!), zaś przy wybraniu OAW + DK 79 (+DW 724) od węzła z DW 801 do samej Warszawy jechałoby się drogami dwujezdniowymi.

Z Dziecinowa
2021-09-05 22:25:33

Bardzo "przykre" jest to, że obecnie nie wiadomo, gdzie przebiegnie obwodnica aglomeracji warszawskiej: czy na północ od obecnej obwodnicy Góry Kalwarii w ciągu DK 50, czy w ciągu DK 50 (na odcinku Góra Kalwaria - Kołbiel), czy na południe od obecnego przebiegu DK 50 (a więc zapewne przez tereny gmin Sobienie-Jeziory i Osieck, w celu ominięcia terenów Mazowieckiego Parku Krajobrazowego, a może nawet całego obszaru Natura 2000 Bagno Całowanie).

Rozbudowa DW 801 w Dziecinowie wywołuje protesty, niezgodę mieszkańców na wykup ich gruntów (co widać w komentarzach na Facebooku pod postem na stronie MZDW dotyczącym przebudowy DW 801 w gminach Karczew i Sobienie-Jeziory), więc najlepszy z punktu widzenia Dziecinowa wariant byłby taki, który najmniej przyczyniłby się do wzrostu natężenia ruchu na DW 801 w Dziecinowie w związku z OAW czy (co lepsze) najbardziej przyczyniłby się do spadku natężenia ruchu przez Dziecinów, zwłaszcza na DW 801.

Pod tym względem najlepsze wydają mi się warianty prowadzące OAW na południe od obecnej DK 50, przez gminę Sobienie-Jeziory, z tym, że ze względu na obszar Natura 2000 Bagno Całowanie autostrada raczej przecięłaby Wisłę w okolicach Wysoczyna oraz Piwonina, a DW 801 - w rejonie Sobień Kiełczewskich Pierwszych, a nie bardziej na północ, na wysokości Radwankowa Szlacheckiego, na południe od Kanału Warszawickiego, ale na północ od stacji benzynowej przy skrzyżowaniu DW 801 z drogą powiatową z Warszawic do Sobień-Jezior.

dziecinow
2021-02-05 13:27:09

pewien użytkownik forum skyscrapercity.com napisał:

ale do czego jest im potrzebny? Dojazdy na drugą stronę Wisły będą robić albo starą DK50 albo S2, tak jak teraz. Jadący od południa, a chcący dojechać do Warszawy, będą jechać tak jak teraz. Jak będą chcieli pojechać bardziej na zachód, to włączą się w Górze Kalwarii na autostradę. Węzeł z DW801 można rozważać, ale nie jest on przymusowy. Ruch lokalny nadal będzie po tymczasowych drogach. Nie róbmy z autostrady drogi, którą mają jeździć mieszkańcy okolicznych wiosek po zakupy do miasta i zrobią trasę 5km.

Dlaczego DK 79 ma mieć węzeł z OAW, a DW 801 nie? Według mnie węzeł z DW 801 jest zdecydowanie przymusowy, mimo tego, że to nie droga krajowa. Osobiście bardzo nie podoba mi się sugestia niewybudowania węzła OAW z "nadwiślanką" biegnącą na południe od Warszawy, po wschodniej stronie Wisły. Myślę, że DW 801 można byłoby wepchnąć do sieci dróg krajowych, jakby komuś na tym bardzo zależało... Na DW 801 są obecnie odcinki bardzo dobre jak na DW (przypominające drogi krajowe), np. obwodnice Karczewa czy Wilgi oraz "dziadowskie", jak ten z jednopoziomowym przejazdem kolejowym na wjeździe do gminy Sobienie-Jeziory od strony Warszawy czy (już w województwie lubelskim) na południe od DK48 w Dęblinie, gdzie są ostre zakręty i brak bezkolizyjnych przejazdów nad torami (jest szansa na dwujezdniową DW 801 na południe od S2 do południowego Józefowa przy skręcie do Otwocka, w północnej części Dęblina (już za około 2 lata) ma być nowy przebieg DW 801 do DK48, a obecnie jest tam odcinek bardzo wąskiej DW 801, na którym nie ma pasów przez środek, bo szerokość jezdni jest bardzo mała).

Co do braku węzła w Czachówku, jest on wyraźnie bardziej logiczny, niż brak węzła z DW 801. DW 801 to inna "klasa" dróg wojewódzkich niż DW 683 przebiegająca w rejonie Czachówka. Bardziej logiczny byłby węzeł w rejonie Prażmowa na DW 722, ale i tak mniej potrzebny, niż ten w gminie Karczew na DW 801. W związku z ewidentną potrzebą połączenia DW 801 z OAW trzeba zrezygnować z wymogów węzłów co co najmniej 15 km i tyle.

Z Dziecinowa
2021-01-08 13:51:46

Uważam, że nie ma sensu prowadzenie A50/S50 na południe od odcinka obecnej DK 50 od zachodniej części obwodnicy Góry Kalwarii do wybudowanego całkiem niedawno węzła z S17 pod Kołbielą. Chojnowski Park Krajobrazowy można jakoś ominąć od południa (np. idąc bardziej po trasie obecnej DK 50), ale budowa A50 czy S50 na południe od obszaru Natura 2000 Bagno Całowanie (który, podobnie jak Mazowiecki Park Krajobrazowy, znajduje się po wschodniej stronie Wisły) to według mnie przesada. Droga omijająca Bagno Całowanie od południa byłaby dłuższa, przechodziłaby do ok. 12 km na południe od istniejącej DK 50, ale także przecinałaby w zupełnie nowym miejscu (w stosunku do istniejącego przebiegu DK 50) obszary cenne przyrodniczo (co prawda nie o statusie parku krajobrazowego czy obszaru Natura 200, lecz jedynie obszaru chronionego krajobrazu), i to na naprawdę długim odcinku. Oznaczałaby też ominięcie południowej części obecnej obwodnicy Góry Kalwarii i prawdopodobnie także węzła Kołbiel na S17.

Myślę, że między Górą Kalwarią i Kołbielą najlepiej wykorzystać obecny przebieg DK 50 i na nim lub obok niego budować drogę klasy A/S. Nie ma tam znaków oznaczających teren zabudowany, choć czasami domy są blisko DK 50 (np. w Sobiekursku). DW 801 to także ważna droga i z nią węzeł musi być, nawet wtedy, jeśli OAW na południowym odcinku będzie drogą klasy A. Szczególnie ułatwiłoby to dojazd np. w kierunku Katowic czy Krakowa mieszkańcom miejscowości takich jak Otwock, Józefów czy Karczew, nie musieliby jechać na północ do S2.

Z Dziecinowa
2020-12-17 18:51:23

użytkownik forum skyscrapercity (inny niż w poprzednim poście) napisał:

No nie do końca, wielu chce budowac w ślsdzie DK 50, a to już 30km od S2, a 40km od centrum Warszawy, no i po prawej stronie jest Mazowiecki Park Krajobrazowy i jakieś bagna, które też wielu chce omijać, tam odległość będzie jeszcze większa

No właśnie - czy będzie A50/S50 na południe od obecnego węzła Stadion na obwodnicy Góry Kalwarii, Mazowieckiego Parku Krajobrazowego i całego obszaru Natura 2000 Bagno Całowanie? Wtedy miejscowości gminne Sobienie-Jeziory i Osieck na południu powiatu otwockiego musiałyby być ominięte od południa przez AOW, która byłaby daleko od obecnego przebiegu DK 50, który nie tyka gmin Sobienie-Jeziory i Osieck. Mi się wydaje, że najlepiej wykorzystać obecną obwodnicę Góry Kalwarii i węzeł z S17 w Kołbieli, a A50 czy S50 między nimi poprowadzić na odcinkach przebiegających przez Mazowiecki Park Krajobrazowy i Bagno Całowanie w obecnym szlaku DK 50 (trzeba będzie poszerzyć pas drogowy, i to wyraźnie) zamiast ponad 10 km na południe od niego.

Z Dziecinowa
2020-07-25 16:07:22

użytkownik forum SkyscraperCity napisał:

To co niektórzy tu postulują czyli zamiana DK50 na autostradę jest niemożliwe. Autostrada ma ustawowo węzły co minimum 15km co oznacza węzły w Grójcu, Górze Kalwarii, Kołbieli i Mińsku Mazowieckim. Już samo to powoduje, że nie da się wykorzystać obwodnicy Góry Kalwarii, a przerobienie DK50 na A50 w Grójcu i wielu innych miejscach jest po prostu niemożliwe.

Z DW 801 też musi być węzeł, nawet wtedy, gdy OAW będzie mieć klasę A. Gdyby OAW była klasy A, to według mnie najprawdopodobniej przebiegałaby na południe od węzła Stadion w GK, najpewniej gdzieś koło Coniewa. Czytałem w jakimś opracowaniu (chyba sprzed około 20 lat), że na Wiśle na południe od mostu w ciągu obecnej DK 50 możliwe do utworzenia są rezerwaty przyrody: Kępa Czerska i Ławice Podgórzyckie. Między nimi ma być chyba ok. 1,5 km przerwy (w rejonie północnej części miejscowości Wysoczyn leżącej na prawym brzegu Wisły). Tam proponowałbym most autostradowy. Za nim, dalej na wschód, stosunkowo łatwo można byłoby ominąć obszar Natura 2000 Bagno Całowanie od południa. Za Bagnem Całowaniem droga klasy A mogłaby "dość gwałtownie" przesunąć się na północ, wtedy przydatny byłby według mnie węzeł z DW 805 (między Osieckiem a Pilawą, może nawet między Jaźwinami a Pilawą, OAW mogłaby wtedy ominąć także otulinę Mazowieckiego Parku Krajobrazowego). Odcinek DW 805 na wschód od tego węzła (do S17) byłby skrótem między A2 a S17 dla jadących z zachodu (z kierunku Poznania) na południe (w kierunku Lublina). Co ciekawe, ma być budowana obwodnica Pilawy w ciągu DW 805, z bardzo potrzebnym wiaduktem nad wspólnym przebiegiem linii kolejowych nr 7 i 12 (które mogą być całkiem ruchliwe), która ma przebiegać na południe od zabudowań Pilawy i łączyć się z S17 na węźle w Lipówkach. Może warto byłoby ten odcinek DW 805 zbudować w dość wysokim standardzie? Z myślą o przyszłej OAW. Obwodnica Pilawy ponoć ma kosztować ok. 100 mln zł (bardzo dużo jak na ok. 3 - 4 km drogi wojewódzkiej), może to nieprawda, że koszt ma być tak wysoki. Przypuszczam, że kilka tysięcy pojazdów na dobę mogłoby pojechać skrótem między A50 a S17 będącym obwodnicą Pilawy w ciągu DW 805.

ZDzecinowalogin
2020-07-17 14:51:11

Myślę, że A/S 50 (przynajmniej na południe od Warszawy) może w ogóle nie zostać wybudowana nawet w odległej przyszłości, zaś będzie zamiast autostrady czy drogi ekspresowej bezkolizyjna GP 2x2 (która może mieć częściej węzły). Ciężarówki, o ile się nie mylę, zarówno na autostradzie, drodze ekspresowej, jak i dwujezdniowej GP mają ograniczenie prędkości do 80 km na godz. A OAW na południe od A2/S2 powinna być przede wszystkim dla tranzytu, tego cięższego. Lżejszy ruch może pojechać przez Warszawę albo ową hipotetyczną dwujezdniową i bezkolizyjną GP 2x2.

Szczególnie problematyczny mi się wydaje odcinek Góra Kalwaria - Kołbiel ze względu na mnogość obszarów chronionych w pobliżu obecnej DK 50 (w gminie Karczew obszar siedliskowy Natura 2000 Łąki Ostrówieckie na północ od obecnej DK 50 w zachodniej części gminy, jeszcze gorsze do ominięcia są: obszar Natura 2000 Bagno Całowanie (zarówno siedliskowy, jak i ptasi, ten drugi sięga dalej na południe - chyba ponad 10 km na południe od DK 50, jego ewentualne ominięcie od południa może być problematyczne) oraz Mazowiecki Park Krajobrazowy (który też sięga dość daleko na południe). Poprowadzenie drogi A/S np. ok. 12 km na południe od obecnego skrzyżowania DK 50 z DW 801 w celu ominięcia Bagna Całowanie (węzeł z DW 801 byłby na południe od miejscowości Sobienie-Jeziory) oznaczałoby przecięcie dużej części Nadwiślańskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu oraz obszarów sadowniczych po obydwu stronach Wisły, więc to też nie wygląda najlepiej ze względu na środowisko...

Z Dziecinowa
2020-03-11 00:20:18

Omijanie Mazowieckiego Parku Krajobrazowego i, tym bardziej, Bagna Całowanie od południa wyraźnie wydłużyłoby trasę Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, czyniąc ją droższą, dłuższą (a zatem wymagającą większego zużycia paliwa, powodującą większą emisję zanieczyszczeń) i zajmującą więcej terenu (gdyby chciano ominąć te tereny od południa, OAW mogłaby przeciąć DW 801 Warszawa - Puławy ponad 10 km na południe od istniejącego skrzyżowania DK 50 z tą drogą wojewódzką w pobliżu miejscowości Piotrowice i Sobiekursk (obecnie rondo), na południe od Sobień-Jezior. W dodatku droga przechodziłaby na wschód od Osiecka (zapewne dość blisko Pilawy) w celu ominięcia południowo-wschodniej części Mazowieckiego Parku Krajobrazowego.

Uważam, że budowa OAW w szlaku istniejącej DK 50 między istniejącą obwodnicą Góry Kalwarii w ciągu tej drogi a planowaną obwodnicą Kołbieli w ciągu DK 50 jest najmniej niekorzystna dla środowiska ze względu na nieprzecinanie w nowym miejscu cennych obszarów chronionych, takich jak rezerwat "Łachy Brzeskie" na Wiśle, specjalny obszar ochrony siedlisk (Natura 2000) Łąki Ostrówieckie, Mazowiecki Park Krajobrazowy, OSO i SOO Bagno Całowanie. Nie trzeba byłoby też wyznaczać drogi na nowym odcinku na sporej części przebiegu przyszłej OAW, można byłoby wykorzystać istniejący pas drogowy na odcinku około 20 km, od początku istniejącej obwodnicy Góry Kalwarii (węzeł "Marianki") do początku planowanej do budowy obwodnicy Kołbieli.

Z Dziecinowa
2020-03-11 00:19:55

Uważam, że do poprowadzenia szlaku "tranzytowej obwodnicy Warszawy" powinien być wykorzystany obecny przebieg DK 50 pomiędzy otwartą w grudniu 2019 r. obwodnicą Góry Kalwarii (dwujezdniową, na południe od istniejącego przebiegu DK 50) a planowaną do budowy obwodnicy Kołbieli w ciągu tej samej drogi krajowej (która według planów ma być dwujezdniowa). Ten odcinek jest szczególnie problematyczny ze względu na dość liczne obszary cenne przyrodniczo (Łąki Ostrówieckie na północ od DK 50 w zachodniej części gminy Karczew, rozległy Mazowiecki Park Krajobrazowy oraz dość szeroki pas obszarów Natura 2000 (OSO i SOO) Bagno Całowanie.

Sądzę, że na odcinku przebiegającym w rejonie miejscowości Tabor i Regut nowe tereny zajęte pod pas drogowy powinny być wyznaczone (głównie) po północnej stronie istniejącej drogi (zabudowa tych wsi znajduje się po południowej stronie DK 50), a dalej na wschód (za skrzyżowaniem z DW 797 w Regucie) teren pod budowę powinien być zajęty na południe od istniejącej DK 50 (w celu ominięcia rezerwatu przyrody Żurawinowe Bagno znajdującego się na północ od istniejącej DK 50, na zachód od wiaduktu nad linią kolejową Warszawa - Dorohusk).

Uważam, że budowa AOW jako autostrady na odcinku "południowym" może być zbyt problematyczna (zwłaszcza mającej trzy pasy w każdym kierunku, a nie jedynie dwa), a problemy mogą dotyczyć nawet poprowadzenia drogi ekspresowej o przekroju 2x2 - myślę, że najkorzystniejszym rozwiązaniem może okazać się budowa OAW (przynajmniej na odcinku od CPK na wschód do A2 w rejonie Mińska Mazowieckiego, ewentualnie na zachód od tego miasta) jako drogi głównej dwujezdniowej (dwa pasy ruchu w każdym kierunku) i bezkolizyjnej (podobnie jak droga klasy A), a odległości pomiędzy węzłami mogą być mniejsze niż na autostradzie czy drodze ekspresowej.

Z Dziecinowa
2019-12-23 23:47:23

W poprzednim tygodniu otworzono dwujezdniową obwodnicę Góry Kalwarii w ciągu DK 50 i DK 79. Jezdnie nie mają pasów awaryjnych. Węzły Marianki i Stadion nie są ukończone jeszcze.

Z Dziecinowa
2019-03-14 21:43:54

Niech wybudują całą dużą obwodnicę Warszawy do otwarcia Centralnego Portu Komunikacyjnego w 2027 roku. Uważam, że na południu powinna to być autostrada. Przewiduję, że most na Wiśle na południe od Warszawy będzie w okolicach miejscowości Królewski Las i Wysoczyn, a węzeł z DK 79 w Coniewie, zaś po drugiej stronie Wisły węzeł z DW 801. Taka lokalizacja omija od południa obszary Natura 2000 (Bagno Całowanie, Łąki Ostrówieckie) i Mazowiecki Park Krajobrazowy. Budowana obecnie obwodnica Góry Kalwarii w ciągu DK 50 raczej nie wejdzie do autostradowej obwodnicy (ma być ona bezkolizyjną drogą dwujezdniową, ale nie autostradą). Budowa drugiej jezdni na obecnej DK 50 mogłaby być bardzo problematyczna w okolicach Góry Kalwarii, trzeba byłoby zapewne przebudować most na Wiśle i wybudować drugą jezdnię. Z ruchem lokalnym mógłby być spory problem.

Z Dziecinowa
2018-10-22 22:45:32

Obwodnica Góry Kalwarii ma być ukończona w listopadzie czy grudniu 2019 roku. Ciekawe, czy najpierw otworzą odcinek w ciągu DK 50 lub DK 79, czy też obydwa odcinki otworzą razem. DK 50 na odcinku około 3 km będzie dwujezdniowa, ale nie jest pewne, czy ten odcinek będzie w śladzie obwodnicy tranzytowej Warszawy z prawdziwego zdarzenia. Obwodnica Kołbieli w ciągu DK 50 też może być dwujezdniowa, węzeł z S17 może być przygotowany pod dwujezdniową DK 50.

ZDzecinowalogin
2018-10-21 22:47:04

https://www.google.pl/search?q=obwodnic … e&ie=UTF-8 wyniki w Google dla zapytania obwodnica warszawy 2027.

Dwa nagłówki:
Duża obwodnica Warszawy do 2027 r. Rząd ma plan - Business Insider
Duża obwodnica Warszawy do 2027 roku? Ma być oddana przed CPK

http://serwisy.gazetaprawna.pl/transpor … d-cpk.html

Chcielibyśmy, by duża obwodnica Warszawy, tzw. duży ring warszawski, został ukończony przed oddaniem do użytkowania Centralnego Portu Komunikacyjnego, czyli do 2027 r. - powiedział w piątek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Obecnie prowadzone są analizy dotyczące inwestycji.

"Musimy określić, czy ten duży ring wokół Warszawy, który nazywamy roboczo A50, powstanie w odległości 20 kilometrów, 30 czy 50 km od centrum - po prostu jak duży będzie promień koła, który umownie zostanie wyznaczony przez ten ring" - podkreślił odpowiadając na pytania dziennikarzy minister.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w piątek wziął udział w konferencji prasowej Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, poświęconej koncepcji "korytarzy życia" na drogach szybkiego ruchu.

Adamczyk zwrócił uwagę, że nie ma "żadnych wątpliwości" co do tego, że w przeciągu pięciu lat powstanie ekspresowa obwodnica Warszawy, ale jak dodał, Warszawa potrzebuje kolejnej "drogi obwodowej".

Z kolei wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz zwrócił uwagę, że istniejąca obwodnica jest przeciążona i obecnie po drogach S8 i S2 w czasie szczytu porusza się ok. 200 tys. pojazdów na dobę, w związku z tym tzw. duży ring warszawski jest "bardzo istotny".

"Sam problem obwodnicy, którą pan minister nazwał A50 jest bardzo istotny również dlatego, że będziemy mieli mnóstwo węzłów. Pamiętajcie państwo, że mamy po drodze A2, mamy S10, mamy S7, S17 i znowu S8, także to jest bardzo poważna historia" - dodał wiceminister.

Marek Chodkiewicz o planach budowy dużej obwodnicy Warszawy - tzw. "ringu warszawskiego" - odległej od miasta o ok. 30-50 km, na początku kwietnia mówił w rozmowie z PAP. Zwrócił wtedy uwagę, że do budowy ringu od południa może zostać wykorzystana droga krajowa nr 50, a od północy włączony zostanie planowany odcinek drogi ekspresowej S10.

Droga ekspresowa S10 docelowo połączy Warszawę ze Szczecinem i utworzy ważną oś transportu drogowego pomiędzy Bydgoszczą i Toruniem. Droga ta będzie również alternatywą dla autostrady A2 dla ruchu międzynarodowego.

Według zapowiedzi ministerstwa duża obwodnica Warszawy powinna zostać ukończona do 2027 roku.

Z Dziecinowa
2018-06-24 18:59:35

gosc 231 napisał:

Wszyscy wiemy że życie przy tej drodze jest do rz**i ale co robić? Rząd ma ważniejsze priorytety niż trasa tranzytowa przez Mazowsze. Ale niech ktoś zauważy, że na rzyciowym poziomie są trasy tranzytowe na tym rzekomo bogatym Mazowszu. Korki na tej pięćdziesiątce potrafią być takie, że kierowcy na rzyci siedzieć znudzić się może, takie to paskudztwo na tej pięćdziesiątce. Obwodnica tranzytowa? Od rzyci takie plany.

"Do rz*ci" to raczej wulgaryzm, nie używajmy takich zwrotów.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.administracjaumcs.pun.pl www.soulwarriors.pun.pl www.bwc.pun.pl www.dragonballarena.pun.pl www.ega.pun.pl