Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

dziecinow
2022-08-16 13:10:12

O sprawie (skandalicznego oraz rażącego) braku bezkolizyjnego przejazdu przez linię kolejową należącą do sieci TEN-T w miejscowości Rusiec w województwie łódzkim, leżącej przy DK 74:

Czy będzie budowa wiaduktu nad linią kolejową w Ruścu w obecnym przebiegu DK 74 (parę lat temu była mowa o takich planach, ale plany lokalizacji wiaduktu w tym miejscu wywołały protesty)? Jeśli nie, to tym bardziej powinni wybudować obwodnicę nie tylko dlatego, że przebiega ona przez obszar zabudowany dość sporej miejscowości, ale też po to, aby w ciągu DK 74 wreszcie był wiadukt nad ważną linią kolejową przechodzącą przez zachodnią część Ruśca. DK 74 łączy ważne miasta z południowo-zachodniej części województwa łódzkiego (Bełchatów i Wieluń), które zresztą mają obwodnice z węzłami (dwupoziomowymi skrzyżowaniami) w ciągu tejże DK 74 (i obwodnice te mają takie skrzyżowania pomimo tego, że na północ od DK 74 jest S8, zbierająca sporą część ruchu z tego odcinka DK 74). Brak bezkolizyjnego przejazdu przez należącą do sieci TEN-T linię kolejową w Ruścu jest skandaliczny i absurdalny!

ZDzecinowalogin
2022-08-05 16:35:18

https://www.youtube.com/watch?v=Hhxu091WxsA - Dlaczego w każdy weekend są korki na węźle Warszawa Lubelska oraz jak je zlikwidować ?

Cześć. W dzisiejszym filmie omówię Wam dlaczego w każdy weekend są korki na węźle drogowym Warszawa Lubelska na połączeniu Autostrady A2 z drogą ekspresową S2 oraz z drogą ekspresową S17. Żeby dobrze przedstawić problem do nagrania filmu wynająłem operatora drona który nagrał mi dokładnie to czego potrzebowałem. Film warto obejrzeć do końca - jest w nim komentarz GDDKiA.

Z Dziecinowa
2020-09-28 18:28:54

Fragment z artykułu Powiat garwoliński: dobre wieści dla mieszkańców ze strony podlasie24 (z własnym wyróżnieniem):

W spotkaniu z senator i starostą udział wzięli dyrektor oddziału Jarosław Wąsowski i zastępca dyrektora do spraw zarządzania drogami i mostami Leszek Sekulski. Jak poinformowała w mediach społecznościowych senator Maria Koc, tematem rozmów było kilka spraw garwolińskich, między innymi skrzyżowanie DK76 i DW801 w Wildze oraz zjazd z drogi krajowej do Garwolińskiej Strefy Aktywności Gospodarczej.  - Jest nadzieja na pozytywne rozwiązanie powyższych problemów. O postępach będę informowała- zakomunikowała parlamentarzystka.

Czyżby chcieli budować rondo na skrzyżowaniu DK 76 i DW 801? Wypadków (czy kolizji) jest tam dosyć sporo.

Za kilka lat może być wybudowany most na Wiśle w okolicach Maciejowic i Kozienic, łączący powiaty: garwoliński i kozienicki, drogi nr 79 i 801. Czy w związku z tym planowane jest poprowadzenie DK 76 wspólnie z DW 801 na długim odcinku od Wilgi do skrętu na most w rejonie Maciejowic? Jeżeli tak, to może być to jeden z najdłuższych wspólnych przebiegów drogi krajowej i drogi wojewódzkiej w Polsce (jeśli nawet nie najdłuższy...). Czy też może trasa nowego mostu będzie drogą wojewódzką lub nawet powiatową? Inwestycja ma kosztować kilkaset milionów złotych! Czy wybudowanie tego mostu spowoduje wzrost natężenia ruchu na DK 76 między węzłem S17 z DK 76 a skrzyżowaniem DW 801 z DK 76 w Wildze? DK 76 na tym kilkunastokilometrowym odcinku jest całkiem kręta, przebiega przez kilka wsi, ma chyba zaledwie 6 m szerokości.

ZDzecinowalogin
2020-07-24 12:13:43

Fragment z https://serwisy.gazetaprawna.pl/transpo … blemy.html (Kiedy powstanie wielka obwodnica Warszawy? Przeszkodą są domy i przyroda), z wyróżnieniami:

Dodatkowo eksperci ostrzegają, że wyrysowane warianty przecinają tereny cenne przyrodniczo. – To np. rezerwat Łachy Brzeskie na Wiśle czy okolice rezerwatu „Bagno Całowanie” w Mazowieckim Parku Krajobrazowym – mówi Robert Chwiałkowski ze stowarzyszenia Siskom. Uważa, że rozsądniej byłoby, gdyby obwodnica prowadziła na południe od Góry Kalwarii i Czerska. – Oznaczałoby to przedłużenie obwodnicy o kilka kilometrów, co przy długości trasy, która ma mieć 350–380 km nie będzie zbyt kosztowne – ocenia.

Tak więc myślę, że nie jest wykluczone, że OAW będzie przebiegać na południe od węzła Stadion na obecnej obwodnicy Góry Kalwarii. Problem w tym, że takie rozwiązanie byłoby dłuższe (przynajmniej o kilka kilometrów), przez co raczej byłoby "bardziej problematyczne" dla jadących na linii Świecko (A2) - Budzisko (S8),czyli z zachodu na północny wschód oraz oznaczałoby zapewne zwiększenie ruchu na odcinku DK 79 położonym na południe od DK 50 (chodzi zwłaszcza o fragment między Górą Kalwarią a Potyczą). Uważam, że nawet wtedy, gdyby OAW nie przebiegała na południe od obecnej obwodnicy Góry Kalwarii, to i tak należałoby wybudować dwujezdniową DK 79 między obwodnicą GK a skrzyżowaniem z DW 731. Na południe od ronda w Potyczy na DK 79 GPR 2015 wykazał prawie 6000 pojazdów na dobę w kierunku Kozienic i ponad 5000 pojazdów na dobę w kierunku Warki. Obawiam się, że za kilkanaście lat ruch na odcinku Góra Kalwaria - Potycz będzie o kilka tysięcy pojazdów na dobę większy, niż obecnie (jeśli nie o jeszcze więcej), czemu sprzyjałoby poprowadzenie OAW np. przez Coniew. Dzięki poprowadzeniu OAW na południe od Sobień-Jezior w celu ominięcia Bagna Całowanie mógłby całkiem wyraźnie spaść ruch na DW 801 na północ od węzła z OAW (zwłaszcza na odcinku od DK 50 do hipotetycznej OAW, gdzie obecnie znajduje się m. in. strzeżony przejazd kolejowy w Dziecinowie - tam KONIECZNY jest wiadukt, trzeba go wybudować, gdy DW 801 lub LK 12 będą modernizowane na odcinku przebiegającym przez Dziecinów - nawet wtedy, gdyby ruch spadł z ponad 8900 w GPR 2015 do ok. 2500 pojazdów na dobę!). Ale to odcinek Góra Kalwaria - Potycz powinien bardziej wymagać odciążenia bardziej niż DW 801 w północnej części gminy Sobienie-Jeziory, zwłaszcza wtedy, gdyby był jednojezdniowy...

Z Dziecinowa
2020-07-23 21:10:37

Rewolucji nie będziemy robić, gdyż GDDKiA-O/WA otrzymała finansowanie na inwestycję polegającą na budowie dwóch jezdni na odcinku od Piaseczna do Kątów i ma ją zrealizować do 2026 r.

W jednym z przytoczonych artykułów można przeczytać o tym, że w 2026 r. ma być dwujezdniowa DK 79 między Piasecznem a Górą Kalwarią. To bardzo dobra wiadomość. Inwestycja potrzebna na wczoraj...

Są problemy z rozbudową drogi nr 79 od Góry Kalwarii do Magnuszewa. Mieszkańcy protestują, droga ma mieć ograniczoną dostępność. Mimo tego uważam, że od Góry Kalwarii do Potyczy (gdzie jest rondo z DW 731) powinna być DWUJEZDNIOWA DK 79, bo natężenie ruchu jest duże na tym odcinku już teraz i obawiam się, że za kilkanaście lat (lub wcześniej czy później) będzie tam o (przynajmniej) kilka tysięcy pojazdów większe dobowe natężenie ruchu niż jest obecnie. A to może spowodować dużo trudności w płynnym poruszaniu się pojazdów... Niestety, najkrótsza droga od centrum Warszawy do Warki czy Kozienic prowadzi przez odcinek Góra Kalwaria - Potycz należący do DK 79, a nie np. przez Grójec (S7) - zwłaszcza w przypadku Warki czy gminy Sobienie-Jeziory i Wilga (po DW 801) - w przypadku Kozienic (i to nie powinno się zmienić po wybudowaniu nowego mostu na Wiśle pomiędzy Maciejowicami a Kozienicami, który połączy powiaty: garwoliński i kozienicki). Może być tak, że obwodnica aglomeracji warszawskiej zostanie poprowadzona na południe od obecnego węzła Stadion (żeby ominąć Bagno Całowanie i Mazowiecki Park Krajobrazowy od południa), a wtedy np. do Wilgi czy Maciejowic może być szybciej pojechać fragmentem DK 79 na południe od węzła Stadion (do węzła z OAW), a nie przez Dziecinów czy z wykorzystaniem obwodnicy Sobień-Jezior (czyli po fragmencie DW 801). To mogłoby dodatkowo pogorszyć sytuację na DK 79 od węzła Stadion na południe.

Z Dziecinowa
2020-07-23 20:57:48

Uważam, że tereny poniżej skarpy wiślanej (na tarasie zalewowym) w ogóle nie powinny się urbanizować i pozostać wykorzystane rolniczo. Chodzi nie tylko o zagrożenie powodziowe, ale i o żyzne gleby, które nie powinny być zatruwane czy zabudowywane. Nawet jakby była dwujezdniowa DW 724 na tarasie zalewowym, to i tak nie powinno być tam większych inwestycji budowlanych, także z powodu urodzajnych gruntów.

Myślę, że sytuacja na Puławskiej może się poprawić po wybudowaniu S7 od Warszawy do węzła na południe od Tarczyna, czyli Puławskiej-Bis.Do tego bardzo przydatna byłaby dwujezdniowa DW 721 w nowym przebiegu ("obwodnica Lesznowoli"), która niestety może nie powstać przez najbliższych kilka lat.

Uważam, że DK 79 od Góry Kalwarii do Potyczy powinna być dwujezdniowa, ale niestety planują zostawienie przekroju jednojezdniowego i budowę dróg serwisowych. Węzeł Stadion też zrobili bez myśli o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku w relacji Warszawa - Sandomierz. Jeżeli liczba samochodów będzie rosnąć, a okolice np. Warki czy Kozienic będą się rozbudowywać, to na tym odcinku i w jego najbliższych okolicach mogą być korki na DK 79, np. za kilkanaście lat. Obawiam się, że za kilkanaście lat ruch na odcinku Góra Kalwaria - Potycz będzie wynosił ponad 16,5 tys. czy nawet ponad 20 tys. pojazdów na dobę. Na DW 731 od Potyczy do Warki SDR wynosi ponad 5000 pojazdów na dobę według GPR 2015, zaś od Potyczy do Magnuszewa (DK 79) prawie 6000 pojazdów na dobę. Są problemy z obecnym planem przebudowy DK 79 od Góry Kalwarii do Potyczy, ale myślę, że potrzebne jest jeszcze więcej, niż obecnie się planuje (dwa pasy ruchu w każdym kierunku).

Z Dziecinowa
2020-07-21 17:25:26

O nowym przebiegu DW 724 między Warszawą a Górą Kalwarią (może raczej węzłem Kąty?), który jest planowany:

Czy cała nowa droga 724 od Wilanowa do DK 79 ma być dwujezdniowa? Obwodnica Konstancina-Jeziorny rzeczywiście by się bardzo przydała, tylko nie widzę zbytniego sensu 2x2 na południe od trasy hipotetycznego mostu na Wiśle pod Karczewem, gdy ma być dwujezdniowa DK 79 między węzłem Kąty a DW 721 w Piasecznie (też bardzo potrzebna!), a na południe od Góry Kalwarii dwujezdniowej DK 79 ma nie być (od węzła Stadion do skrzyżowania z DW 731 w Potyczy, obecnie ronda). Obecny przebieg DW 724 na południe od Konstancina-Jeziorny jest w niezłym stanie. Może gdyby wybudowali most na Wiśle pod Karczewem (DW 712?), to byłby jeszcze większy sens wybudowania nowego przebiegu DW 724 (który mógłby odciążyć DW 801, np. na odcinku Karczew - S2, ale i na odcinku od Karczewa czy Otwocka Małego do Piotrowic, Sobiekurska (ronda na skrzyżowaniu z DK 50)). Czy jest sens budowy dwóch dróg dwujezdniowych z Warszawy do Góry Kalwarii, która liczy ok. 12 tys. mieszkańców? Gdyby zapowiedziany w programie "Mosty dla regionów" most na Wiśle między Karczewem i Gassami został wybudowany, to byłby jeszcze większy sens budowy nowego przebiegu DW 724. Wtedy na północ od trasy tego mostu droga koniecznie powinna być dwujezdniowa. Nie wiem natomiast, czy opłaca się budować drogę dwujezdniową na południe od trasy mostu Karczew - Gassy, czy nie wystarczy tam droga jednojezdniowa (np. 2+1).

Dla mnie największym problemem związanym z nowym przebiegiem DW 724 jest fakt występowania dobrych gleb w dolinie Wisły poniżej skarpy wiślanej, które dodatkowo są narażone na powódź w wyniku przelania się wody przez wały lub przerwania wałów. Mady w tej okolicy to chyba jedne z najżyźniejszych gleb na Mazowszu... Szkoda byłoby przeznaczyć je pod drogę, wzdłuż której będą szkodliwe spaliny czy zabudowę (np. mieszkaniową czy przemysłową). Takie tereny powinny być przeznaczone pod rolnictwo, nawet gdy są tuż przed Warszawą czy nawet już w Warszawie...

Kiedy może być wybudowana obwodnica Konstancina-Jeziorny? Czy jest szansa na to, że pojedziemy nią przed końcem 2025 r.?

Z Dziecinowa
2020-07-12 17:59:27

DK 79 w woj. mazowieckim (północny jej fragment). Tak naprawdę to od Góry Kalwarii do Potyczy powinny być dwie jezdnie, bo ruch jest naprawdę duży i co gorsza, za jakiś czas może być wyraźnie większy (np. o kilka tysięcy pojazdów na dobę?). Najkrótsza droga z Warszawy do Warki czy Kozienic niestety prowadzi przez Górę Kalwarię i Potycz, a DK 79 na tym odcinku jest niestety jednojezdniowa i nie zanosi się, aby były po dwa pasy ruchu w każdym kierunku przez cały czas. Jest problem nawet z przebudową jednojezdniowej drogi. Brakuje miejsca na inwestycje. Może być tak, że za kilka lat między Górą Kalwarią a Potyczą będzie budowany węzeł z obwodnicą aglomeracji warszawskiej (OAW), która może być dwujezdniową, bezkolizyjną autostradą czy drogą ekspresową i być może w celu ominięcia chronionych terenów po wschodniej stronie Wisły (takich jak Mazowiecki Park Krajobrazowy czy obszar Natura 2000 Bagno Całowanie) poprowadzona ona będzie nie szlakiem obecnej DK 50, lecz w niektórych miejscach nawet ok. 12 km na południe od obecnego przebiegu DK 50. Uważam, że do budowy OAW należy wykorzystać istniejącą dwujezdniową obwodnicę Góry Kalwarii i nie przecinać Wisły w nowym miejscu (zwł. dalej niż ok. 3 km od obecnego mostu, np. na południe od Sobień-Jezior (aż tak daleko trzeba byłoby odsunąć drogę będącą OAW, aby ominąć od południa obszar Bagno Całowanie)).

Z Dziecinowa
2020-07-01 19:01:49

W 2019 r. wyremontowano odcinek drogi powiatowej (biegnącej z m. in. z Łukówca do Warszówki) w Całowaniu od DK 50 do granicy z Warszówką. Z Funduszu Dróg Samorządowych otrzymano dotację wynoszącą ponad milion złotych na ten cel. Teraz droga ta na większości swojego przebiegu przez Całowanie wygląda jak droga wojewódzka - ma pasy przez środek i przy poboczu (oznakowanie poziome - "cienkie"), w dodatku to oznakowanie jest czymś więcej, niż tylko farbą, jest "chropowate", wyniesione nad asfalt, czego nie ma np. w gminie Wilga na DW 801 (mimo tego, że tam linie przy poboczu są szerokie). Na krótkim odcinku od skrzyżowania z drogą do okolic Sobiekurska (do DK 50 przy Stanwexie) na wschód (ok. 300 m) nie ma pasów przez środek, ale są przy poboczu. Droga wygląda bardzo ładnie. Dość ciemny asfalt.

ZDzecinowalogin
2020-01-30 22:28:38

https://iotwock.info/artykul/przebudowa … raz/918353 - Przebudowa DW 801 oraz DW 739 na terenie gminy Sobienie Jeziory

https://cdn.cmc-gallery.pl/static/files/gallery/81/918353_1579894877.jpg

Są już wykonawcy zaplanowanych na 2020 rok inwestycji drogowych - przebudowy odcinków dróg wojewódzkich nr 801 oraz nr 739 na terenie gminy Sobienie Jeziory.

Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 801 (Warszawa – Karczew – Wilga – Maciejowice – gr. województwa) na terenie gminy Sobienie Jeziory na odcinku od Dziecinowa do Sobieni Kiełczewskich (dokładnie od km 34+620 do km 40+850) to jedna większych inwestycji drogowych województwa mazowieckiego w tym roku. 16 stycznia br. udzielono zamówienia na wykonanie tego zadania firmie Towemo z Otwocka. Koszt modernizacji 6,23 km DW 801 to zgodnie z umową 10 698 086,52  zł. Powinna być ona wykonana w ciągu maksymalnie 9 miesięcy.

Ta sama firma będzie także realizowała przebudowę drogi wojewódzkiej nr 739 na odcinku od km 7+912 do km 9+548 (ul. Piwonińska i ul. Parysowska w Sobieniach-Jeziorach). Wygrała ona przetarg ofertą za 3 960 894,38 zł. Ta inwestycja ma być całkowicie zrealizowana do 30 września br.

Te zadania są realizowane ze środków budżetu województwa mazowieckiego, a jednostką realizującą jest MZDW w Warszawie.

W budżecie Mazowsza na rok 2020 jest jeszcze inwestycja na terenie Celestynowa - na modernizację skrzyżowania DW nr 797 (ul. Regucka) z drogą powiatową nr 2713W (ul. św. Kazimierza) oraz drogą gminną (ul. Rękasa) przeznaczono 2,1mln zł.

red.

Z Dziecinowa
2019-12-23 23:51:34

Chyba dziś (23.12.2019) otwarto dwujezdniową obwodnicę Częstochowy w ciągu A1 (autostradową), ma ok. 20 km i można nią ominąć miasto od północy i zachodu.

W ostatnim czasie wydarzyło się dużo dobrego na polskich drogach

ZDzecinowalogin
2019-06-16 19:33:27

https://www.researchgate.net/publicatio … l_Warszawy - Celowość budowy autostrady obwodowej
Warszawy, Tadeusz Wójcicki

Warto w tym miejscu wspomnieć, że w przypadku nowej drogi tak wysokiej klasy zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest budowa nowej autostrady po całkowicie nowej trasie, omijającej gęstą zabudowę i biegnącej niezależnie od dróg istniejących, niż podejmowanie prób wykorzystania jakichkolwiek dróg istniejących w tym trasowaniu, skutkujących zwykle masowymi protestami społecznymi. Wynika to z niedopasowania parametrów technicznych autostrady i dróg istniejących, a ponadto wiąże się z faktem, że istniejące drogi z reguły przecinają gęstą zabudowę wiejską i miejską. Niestety, bardzo częsty błąd w podejściu zarządców szlaków transportowych do planowania inwestycji (nie tylko drogowych) polega na odrzuceniu już na wstępie nowego przebiegu trasy, a preferowaniu modernizacji istniejącej trasy komunikacyjnej. Zarządca przyjmuje przy tym błędne założenie wejściowe, że modernizacja (rozbudowa) istniejącego szlaku będzie łatwiejsza do wykonania i tańsza. Jest dokładnie odwrotnie: przy przyjęciu znacznego podwyższenia jakości szlaku transportowego łatwiejsza i tańsza (w polskich warunkach) jest budowa nowego szlaku obok istniejącego. Wykazały to niezbicie liczne studia wykonane w odniesieniu do autostrad i dróg ekspresowych, budowanych obecnie prawie bez wyjątku po nowych śladach. W odniesieniu do AOW oznacza to, że w jej trasowaniu nie należy „trzymać się kurczowo” przebiegu np. drogi krajowej nr 50 na odcinku Sochaczew – Góra Kalwaria – Mińsk Maz. – Łochów, na co niestety wskazuje przebieg AOW naszkicowany w KPZK 2030.

* ominięcie przez AOW pozostałych obszarów Natura 2000, w tym zwłaszcza kluczowych w wyznaczaniu przebiegu AOW obszarów Natura 2000 „Puszcza Kampinoska”, „Dolina Środkowego Świdra” oraz „Bagno Całowanie”/„Ostoja Bagno Całowanie”; jednocześnie należałoby zapewnić, w miarę możliwości, odległość AOW od granic omijanych obszarów nie mniejszą niż 1 km, co istotnie zredukowałoby oddziaływania pośrednie nowej drogi na te obszary.

Optymalny przebieg AOW (wstępna lokalizacja)

Z powyższych ogólnych uwarunkowań i wstępnych założeń funkcjonalno-technicznych i przestrzenno-środowiskowych wynika, że skorygowany (względem KPZK 2030) przebieg orientacyjny AOW stanowiłby linię osiową przebiegającą w pobliżu następujących miejscowości: Czerwińsk n. Wisłą – Naruszewo – Michałówek koło Załusk – Pieścirogi koło Nasielska – Karolino i Arciechów koło Serocka – Wola Rasztowska (Emilianów) koło Radzymina – Ostrówek koło Tłuszcza – Stanisławów – Stara Niedziałka i Osiny koło Mińska Mazowieckiego – Siennica – Lipówki koło Pilawy – Konary – Chynów – Kopana koło Tarczyna – Bukówka koło Żabiej Woli – Jaktorów – Baranów – Teresin – Tułowice – Czerwińsk n. Wisłą, czyli w przybliżeniu wzdłuż odpowiednich fragmentów dróg krajowych i wojewódzkich nr 50, 705, 570, 571, 622 i 635. Przy przyjęciu tak wytrasowanej AOW jej długość wyniosłaby około L=270 km, co oznacza, że jej średnie oddalenie od punktu centralnego aglomeracji warszawskiej wyniosłoby około R=L/2π=43 km. Wciągu tak wytrasowanej AOW wystąpiłyby trzy duże obiekty mostowe: most nad Wisłą koło Czerwińska o długości ok. 1400 m, most nad Zalewem Zegrzyńskim koło Serocka/Arciechowa o długości ok. 800 m oraz most nad Wisłą koło Potyczy/Wysoczyna o długości ok. 1400 m.

Z Dziecinowa
2019-03-11 21:53:56

Na drodze lokalnej (powszechnego korzystania?) w południowym Dziecinowie, na zachód od DW 801, niedaleko granicy z Radwankowem Szlacheckim, stoi ograniczenie prędkości do 40 km na godzinę (widoczne dla jadących w kierunku północnym).

Z Dziecinowa
2017-09-17 18:40:25

Na skrzyżowaniu na DW 799 obok spółdzielni w Dziecinowie nie ma już znaków określających pierwszeństwo przejazdu (dwa razy znaku "droga z pierwszeństwem przejazdu" (na DW 799), znaku "STOP" (przy spółdzielni, przy drodze biegnącej od północy) i znaku "ustąp pierwszeństwa przejazdu" (przy drodze biegnącej od południa)). Pojawiły się za to dwa dwustronne znaki z napisem (z jednej strony przekreślonym) "Droga wewnętrzna".

Z Dziecinowa
2017-09-16 23:56:23

Opinie i komentarze

Do zapowiadanego spotkania władz miasta Józefowa z przedstawicielami Zarządu spółki PKP PLK doszło kilka dni po spotkaniu w józefowskim urzędzie, w piątek, 14 lipca. O to, jaki przebieg miało to spotkanie, zapytaliśmy jego uczestników.

Marek Banaszek, wiceburmistrz JózefowaSprawa nie jest jeszcze przesądzona, ale prowadzimy rozmowy z koleją, aby Józefów miał zapewnioną jak najlepszą infrastrukturę gwarantującą bezpieczne przekraczanie torów – zarówno przez auta, jak i pieszych. To był cel naszego spotkania. Cały czas mamy o czym rozmawiać, tym bardziej że nadal dowiadujemy się o nowych okolicznościach związanych z budową trzeciego toru. Pierwszą z nich jest decyzja dotycząca możliwości budowy bezkolizyjnego przejazdu w centrum miasta, druga związana jest z tym, że projektanci linii i infrastruktury dostali polecenie, aby planować obecność nie tylko trzeciego, ale również czwartego toru, który w przyszłości może się pojawić. W tej sytuacji pozostawienie naziemnych przejazdów mija się z celem, ponieważ korzystanie z nich byłoby niemożliwe.
W związku z tym próbujemy zachęcić kolej, aby obok wiaduktu w okolicy ulic Brücknera i Werbenyrozważyła budowę przeprawy w środku miasta, np. w okolicy ulic Cichej i Matejki. Kolej nie sprzeciwiła się, ale decyzji wiążących nie ma. Być może pojawią się jednak jakieś propozycje koncepcji takich rozwiązań w centrum miasta. Trzeba mieć świadomość, że to, co teraz postanowimy, będzie decyzją na dekady. Pozostawienie przejazdów naziemnych przy zakładanej prędkości pociągów 160 km/h jest niebezpieczne i szalenie niefunkcjonalne.
Dlatego zamiast dwóch naziemnych przejazdów wolelibyśmy dwa nowe bezkolizyjne (jeden wiadukt jest już na drodze wojewódzkiej nr 721 – przyp. red.). Niekoniecznie w tym samym miejscu co obecnie, bo tak się nie da z uwagi na istniejące już zagospodarowanie terenu, ale zlokalizowanie jednego w środku miasta, drugiego na jego obrzeżach ma sens. Widzieliśmy już koncepcje wiaduktu, jaki ma powstać w okolicy ulic Werbeny i Brücknera, czekamy teraz na koncepcje, które miałyby być realizowane bliżej centrum miasta, czyli przy ulicach Cichej i Matejki.

Paweł Rupniewski, wicestarosta otwocki
Spotkania, które odbyły się w środę i piątek, pokazały, jak bardzo istotną rzeczą jest obecność jednostek samorządu terytorialnego ze szczebla gminnego i powiatowego. Rozmowy z PKP, będącymi inwestorem planowanej rozbudowy linii kolejowej o trzeci tor, a także towarzyszącej temu infrastruktury, wymagają dogłębnego namysłu, a czasem szybkiego reagowania na rodzące się w trakcie dyskusji propozycje. Niezwykle istotne z mojego punktu widzenia, jako wicestarosty, ale przede wszystkim jako mieszkańca Józefowa są propozycje, które będą przyjazne dla mieszkańców tego miasta. W obliczu planowanego zamknięcia przejazdów w Michalinie i Józefowie oraz utworzenia wiaduktu przy ul. Werbeny i ul. Brücknera, a także tunelu przy ul. Cichej i ul. Matejki istotna jest propozycja PKP dotycząca możliwości przeprowadzenia podziemnych przejść z dostępem do peronów dla pieszych, osób niepełnosprawnych oraz rowerzystów. PKP gwarantują wykonanie przejść w strefie należącej do kolei, jednak pociągnięcie ich dalej będzie wymagało finansowych nakładów ze strony miasta.
Koszty takiej inwestycji z pewnością będą dość spore i wymagać będą partycypacji innych podmiotów, w tym powiatu. Zakres wsparcia w dużej mierze może zależeć od współpracy przy dotychczasowych inwestycjach, w tym nowego mostu, który w świetle problemów związanych z trzecim torem stanowi realną możliwość upłynnienia ruchu samochodowego i ograniczenia przejazdu przez linię kolejową. Osobiście jestem za kompleksowymi rozwiązaniami – bez półśrodków, a także za wsparciem finansowym w przyszłości. Jednak do tego będę musiał przekonać Zarząd i Radę Powiatu Otwockiego. Warto przy tym zaznaczyć, że rozmowy, które miały miejsce, to ustalenia ostatniej szansy. Miasto Józefów ma czas maksymalnie do połowy sierpnia, aby uzgodnić z PKP ostateczną koncepcję przyszłych rozwiązań. Całe szczęście, że kolej posiada decyzje środowiskowe zarówno na wiadukt przy granicyz Warszawą, jak i tunel w centrum Józefowa.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pokemon-master-white.pun.pl www.lubelscypartyzanciasg.pun.pl www.narutoplay.pun.pl www.pluszowemisie.pun.pl www.vampires-resurrection.pun.pl