Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

Z Dziecinowa
2016-03-15 03:54:34

Sam ze sobą robię jakby "burzę mózgów" na temat "obwodnicy Dziecinowa". Chcę jak najlepszego rozwiązania niełatwego problemu wyznaczenia przebiegu i parametrów nowego przebiegu DW 801 w Dziecinowie i Piotrowicach. Obecnie jako najlepsze rozwiązanie jawi mi się droga 2+1 z rondami na początku i końcu (dużymi, sześciowlotowymi), o odcinku bez skrzyżowań od długości ok. 3,3 km, z "wyprostowaniem" przez wyburzenie dwóch domów na Zielonym Dziecinowie, z drogą odbarczającą po stronie wschodniej biegnącą od jednego ronda do drugiego (miałaby co najmniej 6 m szerokości i pasy przez środek, stanowiłaby dojazd do terenów inwestycyjnych na wschód od "obwodnicy").

Z Dziecinowa
2016-03-15 03:50:43

Na wschód od obwodnicy Dziecinowa w przekroju 2+1, bez skrzyżowań między rondami ze starym przebiegiem DW 801, powinna być ciągła, "przylegająca" do niej droga dwupasowa dwukierunkowa umożliwiająca dojazd do terenów inwestycyjnych na wschód od obwodnicy bez przejazdu przez stary przejazd kolejowy. Na tej drodze byłby nowy strzeżony przejazd kolejowy, który byłby zlokalizowany tuż obok wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu DW 801.

Z Dziecinowa
2016-03-14 14:45:45

Uważam, że południowa obwodnica Pilawy (z wiaduktem) nie jest takim złym pomysłem. Ale to pewnie inwestycja na przyszłość, może całkiem odległą...
Tak samo niezłym pomysłem wydaje się być most łączący GK z DK 50 na północ od linii kolejowej. Droga mostowa na zachodzie odchodziłaby od DK 79 lub DW 724. na wschodzie kończyłaby się na DK 50.
Odcinek "przytorzanki" od DK 50 do zachodniego początku obwodnicy Pilawy to według mnie niemądry pomysł. Po wybudowaniu S17 znaczenie DW 799 i DW 805 może spaść. Tym bardziej może tak być po wybudowaniu autostradowej obwodnicy Warszawy, ale to raczej "pieśń przyszłości".

Z Dziecinowa
2016-03-13 22:04:08

Droga 2+1 wymaga wyraźnych odstępów między skrzyżowaniami i ograniczenia dostępności w znacznym stopniu.
Może skrzyżowania przy wiadukcie kolejowym w ogóle nie było, a droga do terenów inwestycyjnych we wschodnim Dziecinowie od północy biec będzie przez stary przejazd kolejowy? Na skryżowaniu ze starym przebiegiem DW 801  i drogą do Piotowic w Piotrowicach wybudowałbym sześciowlotowe rondo, tak samo sześciowlotowe byłoby rondo na skrzyżowaniu z DW 805 i DW 799.

Z Dziecinowa
2016-03-13 21:36:18

Jeżeli dla inwestorów liczyłyby się przede wszystkim pieniądze, a nie bezpieczeństwo i szybkość podróży, to zrobiliby DW 801 między DK 50 a DW 799 jako drogę o szerokości jezdni 7 m (po co robić chociaż pas do wyprzedzania - trzeba więcej asfaltu wylać, robić szerszą koronę drogi), bez skrzyżowania w pobliżu torów ani wielopoziomowego, ani jednopoziomowego, może jeszcze z tym żałosnym "wywijasem", aby ominąć dwa domy na Zielonym Dziecinowie. Te dwa domy po prostu muszą być kiedyś wyburzone! I szary płot na północny wschód od skrzyżowania DW801 z DW799 i DW805 także. Tak samo część ogrodzonej działki znajdującej się na południe od tego płotu powinna zostać przeznaczona pod pas drogowy! Taki "wywijas" utrudnia też zrobienie dróg serwisowych, bo teren w pobliżu miejsca, gdzie w latach 2007 i 2008 były tragiczne wypadki w związku z powrotem z dyskoteki w Wildze jest miejscem, gdzie płoty są dość blisko drogi. A to ma być droga główna ruchu przyspieszonego, nie powiatówka! Zjazdów indywidualnych na zmodernizowanej DW 801 W OGÓLE bym nie widział.

ZDzecinowalogin
2015-09-29 19:20:53

Odcinek proponowanej DW 801 od DK 50 do DW 805 liczy ok. 3,85 km (http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=52.00 … 7;0;330368). Myślę, że na tym odcinku powinny być tylko 4 skrzyżowania: w skrajnych punktach (z DK 50 i DW 805), ok. 600 - 700 m na południe od DK 50 (dojazd do Piotrowic) i na południe od wiaduktu kolejowego (dojazd do terenów inwestycyjnych w Dziecinowie). To ostatnie skrzyżowanie sugeruję jako dwupoziomowe. To przedostatnie jako skanalizowane z sygnalizacją świetlną. Uważam, że "przytorzanka" jest niepotrzebna (trzeba byłoby dla niej zrobić kolejne skrzyżowanie na północ od torów). Jest problem z Bagnem Całowanie. Zamiast "przytorzanki" proponuję wyznaczenie autostradowej obwodnicy Warszawy, która przebiegałaby w południowej części gminy Sobienie-Jeziory. Droga jednojezdniowa z rondami czy światłami co ok. 600 m za bardzo nie wygląda na drogę ruchu przyspieszonego... W Radwankowie Szlacheckim może będą nawet trzy skrzyżowania (sugeruję skanalizowane ze światłami i przejściami dla pieszych i rowerów obok nich) co ok. 600 m na północ od stacji benzynowej na obwodnicy Sobień-Jezior, drogi serwisowe czasem mogłyby mieć tylko ok. 3 m czy przebiegać dalej od DW 801, aby uniknąć wyburzeń. Ale taki wariant proponuję w przypadku GP 2x2 na południe od DW 805. Jeżeli będzie GP 1x2, to skrzyżowania mogłyby być tam rzadziej, nie trzeba będzie budować drugiej siedmiometrowej jezdni DW 801 i można byłoby wybudować nawet dwa mosty nad kanałem Warszawickim (po prawej i po lewej stronie DW 801). W przypadku 2x2 budowa dwóch mostów na drogach serwisowych mogłaby być bardzo problematyczna... Jeśli będzie 2x2, to prawy most może być odsunięty dość wyraźnie od DW 801 (http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.97 … 09;0;61701). Lewy most może być przesunięty za śluzę (http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.96 … ;10299;198), służyłby też ruchowi pieszych i rowerów. Pas drogowy drogi 2x2 miałby ok. 40 m szerokości i rozciągałby się praktycznie od krawędzi śluzy prawie po dom położony na południowy wschód od mostu (mógłby być oddalony tylko o ok. 3 m od domu). Dla drogi klasy GP minimalna szerokość w liniach rozgraniczających wynosi 35 m, jeśli jest poza terenem zabudowy, i 40 m, jeśli jest na terenie zabudowy (chodzi o drogę klasy GP mającą cztery pasy ruchu).

Z Dziecinowa
2015-09-29 11:29:59

W studium zagospodarowania przestrzennego gminy Osieck z 2011 r. jest proponowana droga wojewódzka biegnąca na wschód od DW 862 (ale odcinka na zachód nie ma).

Z Dziecinowa
2015-09-28 18:32:21

Ciekawe, jak poradziliby sobie z połączeniem tej drogi wojewódzkiej z istniejącymi drogami. Robiliby tunele czy estakady? W Dziecinowie i Warszówce domy stoją blisko torów przy przejazdach kolejowych. Dla mnie pomysł budowy tej drogi ("Przytorzanki" od położenia przy torach linii kolejowej nr 12) nie ma większego sensu. Droga taka musiałaby przebiegać przez Mazowiecki Park Krajobrazowy i Bagno Całowanie. Zamiast niej powinno się zaplanować autostradową obwodnicę Warszawy przebiegającą na południe od Sobień-Jezior i omijającą te obszary chronione.

ZDzecinowalogin
2015-09-26 15:18:56

Już wcześniej w tym wątku było to zdjęcie z dokumentów Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego, na którym narysowano drogę wojewódzką od planowanej obwodnicy Góry Kalwarii (DK 79) do Pilawy, biegnącą przy linii kolejowej Skierniewice-Łuków:

http://fotoforum.gazeta.pl/photo/5/mj/lg/dww9/vTnC7J76h8HmLCGexB.jpg

Droga ta (zapewne tylko postulowana) biegnie tuż na północ od granicy obszaru objętego zmianą studium zagospodarowania przestrzennego obejmującego głównie fragment wschodniej części Dziecinowa! Gdyby ta droga była wybudowana, to skrzyżowanie "obwodnicy" z terenami inwestycyjnymi po południowej stronie torów musiałoby być przesunięte bardziej na południe ze względu na odsunięcie od skrzyżowania z drogą wojewódzką z Góry Kalwarii do Pilawy (odległość między skrzyżowaniami na drodze głównej ruchu przyspieszonego to co najmniej 600 m).

Z Dziecinowa
2015-09-24 21:09:21

Niewesoło wygląda sprawa dojazdu samochodem z centrum Otwocka do centrum Warszawy. Przy linii kolejowej jest tylko jeden most. Trasa tego mostu jest naprawdę ruchliwa (ul. Kołłątaja w Otwocku, bardzo ruchliwa). Ruch na DW 801 na granicy Józefowa i Warszawy jest bardzo duży (ok. 22 tys. pojazdów na dobę w 2014 r.). Trasa lubelska niewiele pomaga (jest za daleko od centrum Otwocka, po stronie wschodniej, a centrum Warszawy jest na północny zachód od centrum Otwocka). Wciąż nie ma mostu łączącego ul. Jana Pawła II w Otwocku i ul. Sikorskiego w Józefowie (byłby po wschodniej stronie torów). Ułatwiłby dojazd z centrum Otwocka do węzła Patriotów na przyszłej Południowej Obwodnicy Warszawy. Problemem jest to, że przez tę trasę ruch w centrum Józefowa (po wschodniej stronie torów) zapewne całkiem wyraźnie by wzrósł... Ale DW 801 w Józefowie (od skrętu na Otwock na południu miasta) jest już teraz bardzo ruchliwa i jednojezdniowa. Przydałoby się ją odciążyć, jeżeli nie stać województwa czy Warszawy na budowę drugiej jezdni (w większości w nowym śladzie).

Z Dziecinowa
2013-11-26 16:55:06

Co do dróg 2+1 sprawdza się do ok. 15 - 20 tys. pojazdów (większy SDR oznacza zwykle za duży ruch w godzinach szczytu jak na jednojezdniówkę), podobnie jak inne drogi jednojezdniowe. Dlaczego na drogach wojewódzkich nie ma całych odcinków 2+1, tylko co najwyżej raczej izolowane mijanki na wzniesieniach. DW są budowane raczej jako kilumetrówki bądź drogi z utwardzonymi poboczami, więc nie ma separacji przeciwnych kierunków ruchu.

Nie wydaje się, aby był wiekszy ruch na DW 801 w Dziecinowie kiedykolwiek.

Z Dziecinowa
2013-11-01 21:50:24

Według mnie A2 Warszawa - Łódź z powodzeniem mogłaby mieć rezerwę na czwarty pas. Dobudowa kolejnego pasa pewnie nastąpi przed 2020 r. (tym bardziej, gdy przed 2020 r. bramki zostaną zastąpione przez ViaAuto) dojdzie jeszcze ruch na południowy zachód (będzie wsch. obw. Łodzi i S8 Łódź - Wrocław), obecnie wybierający raczej trasę Warszawa - Piotrków Trybunalski.

Do 2020 r. musi powstać A2 z Warszawy do Mińska. Bez tego odcinka plan budowy dróg nie będzie wyglądał zbyt logicznie. Szkoda, że jej sprawa idzie tak powoli. Ogólnie, trzeba skupić się na likwidowaniu wąskich gardeł. W związku z tym trzeba też zadbać o to, aby cała droga Warszawa - Białystok jak najszybciej była dwujezdniowa, bez jednojezdniowych przewężeń. Po wybudowaniu EOW TIRy będą mogły jechać przez Warszawę, nie będą musiały dojeżdżać do Ostrowi Mazowieckiej (DK 50) lub Wyszkowa (S8).

Z Dziecinowa
2013-10-25 10:42:58

Powiat otwocki, zwł. Otwock i Józefów to miasta wśród sosen, o wyjątkowo niskiej zabudowie jak na miasta satelitarne Warszawy (w przeciwieństwie do wielu innych, zwł. Piaseczna).

Otwock ma gorzej niż Józefów. Jest dalej od Warszawy. Mimo to posiada większą liczbę mieszkańców. Jeśli coś zakorkuje Józefów, to będzie to ruch związany z "miastem z dobrym klimatem". Na szczęście Karczew ma o ok. 4 razy mniej mieszkańców niż Otwock. Takie ekologiczne miasto jak Otwock nie powinno sobie pozwolić na nadkładanie kilkunastu kilometrów na naprawdę krótkim odcinku od S2 do centrum Otwocka. Większy ruch z Otwocka na ciągu nad torami musiałby się przetaczać przez centrum Józefowa. DW 801 biegnie w słabiej zaludnionej części Józefowa, obok niej nie ma linii kolejowej Wielu sugeruje robienie kólska przez Wiązownę, aby dojechać do centralnych dzielnic Warszawy (może i na Ursynów?). Z centrum Otwocka do Ursynowa przez Wiązownę... Skandal.

Na S2 powinien być wiadukt w ciągu ul. Tawułkowej.

Z Dziecinowa
2013-10-19 23:10:47

Uważam, że jest potrzeba nagłośnienia niektórych spraw. W jednym z wcześniejszych postów była mowa o moście w ciągu DW 721 w Józefowie. Z tą trasą (małą obwodnicą Warszawy) jest spory problem, zwł. z odcinkiem Piaseczno - Wiązowna. Trasa ma przebiegać przez środek jedynego uzdrowiska na Mazowszu (Konstancin - Jeziorna). Wywołuje to protesty mieszkańców. Między Konstancinem a Wisłą tereny nie nadają się do inwestowania (b. dobre gleby i zagrożenie powodziowe). Ogromnym problemem może być rezerwat przyrody na Wiśle. Wydaje mi się, że jest możliwe, że nie powstanie most, tylko tunel. Za Wisłą DW 721 spotkałaby niesławną DW 801. W Józefowie nowy przebieg DW 721 też może się nie wszystkim spodobać. Węzeł z S17 trzeba przygotować pod 2x2. Kiedyś taki przekrój może być konieczny.

Myślałem też o tym, że może Józefów, Otwock i Karczew przyłączyć do Warszawy (jako dzielnice), DW 801 zakończyć na DW 721, a nie S2, dzięki czemu jest szansa, że jej pikietaż spadnie poniżej 100 km (i tak będzie najdłuższą DW wychodzącą z Warszawy, zwł. po skróceniu takich jak DW 637, 634, 631, na dodatek jedyną przekraczającą granice województw).

Obecnie szykują się duże utrudnienia w okolicy Otwocka i jest groźba, że będą one trwać (długo, przez wiele lat, nawet po 2020) po otwarciu S2, bo woj. maz. nie ma pieniędzy na dwujezdniową drogę w Józefowie. Jakby Józefów był w Warszawie, to MZDW nie płaciłby za budowę dwujezdniówki do skrętu na Otwock. Nie wiadomo więc, kiedy DW 801 dwujezdniowo przekroczy granice Warszawy. Mówi się, że po 2018 r.

Nie wiadomo kiedy (i nawet czy w ogóle) powstanie dwujezdniowa droga z Warszawy omijająca od zachodu K-J i docierająca do GK. Nowy przebieg DW 724 przebiegłby w dużej części po b. żyznych glebach i terenach zalewowych. Nie zdziwię się, jeżeli K-J w ciągu 10 lat nie otrzyma obwodnicy. Na obwodnicy GK nie ma węzła z nowym przebiegiem DW 724.

Obwodnica Kołbieli została zaprojektowana jako 2+1 (w ciągu DK 50). Po otwarciu S2 znaczenie DK 50 powinno b. wyraźnie spaść, z drogi międzynarodowej powinna nabrać charakteru regionalnego. Ale swój numer ma zachować, jest b. długa i łączy wiele miast mazowieckich. Autostradowa obwodnica Warszawy nie będzie A50, południowa część może być po prostu A12. Numer 14 może się zwolnić po wybudowaniu S8 Łódź - Wrocław, droga Łódź - Łowicz może mieć inny. S10 i S17 należałoby połączyć w jedną drogę, aby zwolnić numer. DK 13 (obok Szczecina) też powinna stracić numer, jest za krótka. DK 9 Radom - Rzeszów powinna być drogą nr 19, a trasa Barwinek - Rzeszów - Lublin drogą S9. Po wybudowaniu Via Baltica droga Ostrów Maz. - Białystok powinna być S60, a Via Baltica do Budziska - S8. W MZDW słyszałem o przekazaniu niektórych dróg krajowych województwu. Mówiło się o DK 76. Jeżeli będzie most pod Wilgą, to numer raczej powinien zostać. Sama DK 76 biegłaby przez Warkę. Po wybudowaniu autostradowej obwodnicy Warszawy ruch na DK 76 mógłby być mniejszy.

Należy zadbać o lepsze powiązania między głównymi miastami województwa. Autostradowa obwodnica Warszawy w połączeniu z S7 byłaby przechylonynm na północny zachód połączeniem Radomia z Siedlcami, krócej byłoby przez Warkę czy Kozienice. Siedlce z Płockiem połączyłaby A2 i S10 (złożona też z WOW i TOG). Okolice Ciechanowa i Płocka to teren z dużą ilością dobrych gleb, więc tam trzeba uważać. Sugeruje się połączenie Płocka, Ciechanowa i Ostrołęki drogą ekspresową Via Europe odciążającą okolice Warszawy (mniej tranzytu). Niestety, na jej trasie również są regiony rolnicze. Płock z Radomiem chyba połączyłoby się S7 (Radom - NDM) i S10 (NDM - Płock), droga przechylałaby się na północny wschód. Mówi się o DW z Warszawy do Ciechanowa. Jakie ma mieć parametry? Jaką klasę? Czy GP 2+1?

Z Dziecinowa
2013-10-19 20:35:01

Co do TOG - byłaby to ważna trasa dla ruchu Lublin - Gdańsk czy Lwów - Królewiec, ale zapewne lekkiego, chyba że byłąby ekspresowa. TIRów można się na niej spodziewać w niemałej ilości. S7 ma się zaczynać dopiero na Bemowie, więc taki skrót byłby przydatny dla ruchu ciężkiego. Po autostradowej obwodnicy Warszawy trudno byłoby sobie skrócić drogę z Lublina do Gdańska. Prędzej przez S12 Kurów - Piotrków i A1. Powinna być też S74 od okolic Sulejowa przez Tomaszów Mazowiecki do A1 w ok. Łodzi. Wtedy tranzyt Gdańsk - Lwów mógłby w łatwy sposób ominąć Warszawę. Z Poznania do Lublina będzie można jechać przez autostradową obwodnicę lub S74 (Łódź - Tomaszów - Sulejów byłaby bardzo ważna i powinna powstać).

TOG mogłaby być częścią nowej drogi nr 10 złożonej z zachodniej części (Warszawa - Szczecin), TOG i S17. Zaoszczędziłoby się nr 17, który można byłoby nadać innej drodze. TOG musi być dwujezdniowa. Ma poprawić dojazd w kierunku Serocka z Warszawy. Obecnie z Warszawy nad Zalew nie ma ani jednej pełnej dwujezdniówki.

Należy unikać poprowadzenia dróg przez tereny o żyznych glebach. Jeżeli trzeba to robić, to mnóstwo gleby trzeba przewieźć i wykorzystać w innych miejscach do produkcji rolnej. Problem żyznych gleb występuje m.in. na szlaku możliwej A10 (S10) z Warszawy do Płocka. Pasmo żyznych gleb rozciąga się na północ od Wisły, między NDM, Wyszogrodem, Płockiem, Płońskiem. Od Wyszogrodu do okolic NDM planowana droga do Płocka pokrywałaby się z autostradową obwodnicą Warszawy. Nie wykluczam tego, że żyzne gleby zablokują budowę AOW (np. w okolicach Sochaczewa). Lepiej puścić ją po lasach. Okazuje się, że Mazowsze wcale nie ma takich słabych gleb.

Szlak obok DW 580 powinien być wolny od urbanizacj (żyzna Równina Łowicko - Błońska na południe od Kampinoskiego Parku Narodowego). Planuje się nowy szlak DW 580, ale lepiej, aby nigdy nie powstał, nawet wtedy, gdyby była to droga jednojezdniowa. Na trasę Stare Babice - Leszno - Kampinos - Sochaczew trzeba wysłać o wiele więcej komunikacji publicznej.

Dobre warunki do rozwoju aglomeracji panują w paśmie wołomiński, gdzie przeważają słabe gleby. Powinna być dwujezdniowa DW 634 nie tylko do Wołomina, ale i dalej (okolice Tłuszcza). Nie ma sensu budować tam drogi jednojezdniowej.Takie gminy jak: Łochów, Strachówka, Jadów powinny być urbanizowane ze wzgl. na słąbe gleby i uzyskać dwujezdniowe połączenie z Warszawą.

Nie podlega wątpliwości to, z DK 50 trzeba jak najszybciej wyrzucić tranzyt. Niech to będzie droga klasy GP służąca regionowi, a nie międzynarodowy szlak tranzytowy dla jadących trasami E30, E67, E77. Ta droga to tylko tymczasowy objazd stolicy.

W PPZPWM jest niezbyt logiczna idea budowy przez MZDW kilkudziesięciu km dwujezdniowej DW 801 (Warszawa - Wilga). Ma to być alternatywna droga z Warszawy w kierunku Kozienic i alternatywa dla S17, która będzie płatna (niestety, kiedyś może i dla sam. osobowych). DW 801 będzie łączyć z Warszawą jedynie terenów położonych na prawym brzegu Wisły na południe od stolicy, ale (dzięki mostowi pod Wilgą, a być może także pod Maciejowicami) także rejony Kozienic, Zwolenia, Lipska. Jeżeli inne drogi (zwł. S17 i autostradowa obwodnica Warszawy) skutecznie odciążą DW 801, to jest możliwość, że budowa dwujezdniowej DW 801 na południe od ul. Górczewskiej w Józefowie nigdy nie będzie konieczna. Wystraczyłoby 2+1. Pierwszym odcinkiem o tym przekroju może być nowy przebieg DW 801 związany z budową obejścia Dziecinowa i wiaduktu nad linią kolejową nr 12 (zapewne powstanie po 2020 r., kiedy ruch kolejowy wzrośnie, linia ta to południowa obwodnica kolejowa Warszawy, kiedyś ma być modernizowana, możliwe jest przywrócenie ruchu pasażerskiego, w Dziecinowie powinien powstać terminal intermodalny). Drogi 2+1 powinny być stosowane także na szlakach kategorii DW. Każda jednojezdniowa GP powinna mieć ten przekrój. Przeciwne kierunki ruchu trzeba oddzielić fizyczną barierą (jak krawężniki lub liny) tak, aby uniemożliwić wyprzedzanie po linii ciągłej. Wadą dróg 2+1 jest duża odległość między skrzyżowaniami, jeżeli zastosujemy bezpieczne rozwiązania (węzły, ronda, skrzyżowania skanalizowane z sygnalizacją świetlną). Dość często spotyka się na nich wiadukty. Dobrze sprawdzają się do ok. 15 tys. poj. na dobę. Mniejsza przepustowość może zabezpieczać przed suburbanizacją. Drogą 2+1 ma być DW Ostrołęka - Wyszków (prognozowany SDR 8 - 12 tys. poj. na dobę).

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.margo-nem.pun.pl www.zszz.pun.pl www.dziedzictwo-khorinis.pun.pl www.etiup.pun.pl www.xcore.pun.pl