Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

ZDzecinowalogin
2021-03-10 13:47:53

Co do numeru autostrady - może być A50, a nie A2, jak podaje tytuł wątku.

Puszcza Mazowiecka na Facebooku napisał:

Nadleśnictwo Celestynów, Mazowiecki Park Krajobrazowy, powiat otwocki oraz gminy Wiązowna i Kołbiel za najkorzystniejsze rozwiązanie uznały zaprojektowanie OAW w oparciu o obecną DK 50 z wykorzystaniem planowanego korytarza obwodnicy Kobieli w ciągu DK 50 (gmina Kołbiel zaproponowała też, wariantowo, rozważenie przeprowadzenia nowej trasy poza jej terenem). Wariant ten odrzuciła jedynie gmina Celestynów, proponując aby Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej przebiegała jeszcze dalej na południe, co w praktyce oznaczałoby przeprowadzenie jej także przez sąsiednią gminę Osieck.

Czyli jednak ktoś (konkretnie gmina Celestynów) ma pomysł, aby poprowadzić OAW w powiecie otwockim daleko na południe od istniejącej DK 50... Może im się nawet "marzy" OAW na południe od zabudowy wsi Osieck i w ogóle na południe obszaru Natura 2000 Bagno Całowanie... "Wielka Obwodnica Bagna Całowanie" to absurd.

Nawet OAW po obecnym śladzie DK 50 w powiecie otwockim (przez gminę Kołbiel) mogłaby ściągnąć o wiele mniej ruchu niż wariant przez gminę Wiązowna, a co dopiero mówić o hipotetycznym wariancie OAW przez gminy Osieck i Sobienie-Jeziory... OAW po śladzie obecnej DK 50 może tu wyglądać na pewnego rodzaju "kompromis" między wybranym wariantem zahaczającym o wschodni Otwock a absurdalną propozycją OAW na południe od Sobień-Jezior i Osiecka, aby ominąć całkowicie obszar Natura 2000 Bagno Całowanie i Mazowiecki Park Krajobrazowy od południa.

Ruchowo najlepszy byłby kosztowny społecznie i przyrodniczo wariant przez gminę Wiązowna, niestety. Przy czym bliskość Narodowego Centrum Badań Jądrowych (NCBJ) też może być dużym problemem w realizacji "wybranego" wariantu OAW. W związku z NCBJ (terenami, które mogą służyć do jego rozbudowy w przyszłości) należałoby na wysokości wschodniego Otwocka przesunąć "trochę" (może zaledwie o ok. 300 m) na wschód...

zaklamane
2015-06-28 22:35:27

pierdoly piszesz dk50 jest niczym w porownaniu z dk8 tam jest via baltica  nie bedziesz sztucznie zabieral nam ruzh tirow na  dk50 tam jest maly ruch tirow tak naprawde ,zobacz skod te tiry so z budziska czy z terespola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

gosc231
2014-01-27 11:56:11

Oni to chyba w pupie mają tiry mogą stać w korkach i zabijać na drogach o poziomie tras wojewódzkich

ZDzecinowalogin
2013-12-12 10:00:24

Cieszę się, że znowu ktoś poruszył problem tranzytu przez Warszawę.

Oto ciekawa mapa:

http://i842.photobucket.com/albums/zz349/strctr/Ruchtranzytowysamochodowciezarowych.jpg

Widać, że zdecydowanie największy ruch jest pomiędzy Świeckiem a Budziskiem. Okazuje się, że najprawdopodobniej duża część tego ruchu jedzie... (nie)sławną jednojezdniówką przez Grójec, podczas gdy z mapy powyżej wynikałoby, że taki ruch powinien odbywać się przez okolice Olsztyna. DK 50 jest mocno zawalona TIRami (to określenie dobrze pasuje do sytuacji na drodze) na odcinku Wyszogród - Mińsk Maz. (ponad 3000 samochodów ciężarowych z przyczepą na dobę).

Z powyższej mapy wynika też, że jak najszybciej powinna powstać bezkolizyjna dwujezdniówka umożliwiająca szybki przejazd między wspomnianymi miejscami na polskiej granicy. Jest gruba krecha Świecko - Budzisko (ten ruch może wybierać i drogę na S od Warszawy, przez Górę Kalwarię). Druga w kolejności jest wyraźnie cieńsza kreska łącząca Cieszyn z Budziskiem. W linii prostej trasa prowadzi przez środek Mazowsza. Wydaje się, że EOW przejmie ruch Świecko - Budzisko i Cieszyn - Budzisko. Świecko - Kukuryki też, chociaż jest on wyraźnie mniejszy, głównie ze względów politycznych. Ogromny tranzyt za kilka lat skumuluje się na odcinkach ekspresówek przebiegających przez Warszawę, znacznie cywilizując ruch na drodze nr 50. DK 50 (czy jakakolwiek inna jednojezdniówka) nie nadaje się do przenoszenia tak wielkiego tranzytu ciężarówek. Na A4 (do Korczowej) tranzyt stosunkowo mały, a ma być A już niebawem. Do Budziska wciąż kiszka.

Z Dziecinowa
2013-12-07 00:27:23

Ostatnio w drogowym hydeparku na skyscrapercity znowu pojawił się temat bezkolizyjnej dwujezdniówki omijającej Warszawę:

Dziś po obejrzeniu obecnego układu komunikacyjnego aglomeracji warszawskiej wpadł mi do głowy taki oto pomysł. Może zamiast budować s2 i pchać ruch tranzytowy w miasto lepiej było by za te 6-7 miliardów przewidzianych na dokończenie s2 zbudować prawdziwą obwodnice warszawy omijającą miasto szerokim łukiem od południa. Jakby to miało wyglądać: droga o parametrach eski zaczynała by się na A2 w okolicy Żyrardowa i biegła by mniej więcej podobnym śladem jak dk 50 aż do Mińska Mazowieckiego gdzie wchodziła by ponownie do A2. Miała by ona długość około 110 km. O ile dobrze sprawdziłem koszt budowy jednego kilometra eski wynosi około 36 milionów złotych tak więc przy dobrych obliczeniach wychodzi w przybliżeniu 4 miliardy złotych do tego doliczyć należy również most na Wiśle. Łączna suma wyniosła by około 5 miliardów złotych, czyli o około 1-2 miliarda mniej niż s2. Ile na to potrzeba by czasu, zaczynając od wszystkich pozwoleń, przetargów i samej budowy zapewne z 8- 10 lat, czyli dało by się radę zmieścić w obecnej perspektywie budżetowej UE, droga ta musiała by być jednak oczkiem w głowie żądzących, i być priorytetem. Co zyskała by na tym Warszawa, na pewno brak tranzytu w mieście który przyniósł by duże pogorszenie powietrza, hałas i zapewne przy tak dużym przewidywanym natężeniu ruchu korki.

Oceńcie czy taki pomysł byłby sensowny (bądźcie łaskawi)


Originally Posted by FARAON
Dziś po obejrzeniu obecnego układu komunikacyjnego aglomeracji warszawskiej wpadł mi do głowy taki oto pomysł. Może zamiast budować s2 i pchać ruch tranzytowy w miasto

S2 nie ma służyć pchaniu tranzytu w miasto tylko ruchowi aglomeracyjnemu. To że tam będzie jakiś niezauważalny tranzyt to tylko w ramach bonusu.


Originally Posted by Kemo
S2 nie ma służyć pchaniu tranzytu w miasto tylko ruchowi aglomeracyjnemu.
Chyba nie do końca.


Originally Posted by FARAON
Dziś po obejrzeniu obecnego układu komunikacyjnego aglomeracji warszawskiej wpadł mi do głowy taki oto pomysł. Może zamiast budować s2 i pchać ruch tranzytowy w miasto lepiej było by za te 6-7 miliardów przewidzianych na dokończenie s2 zbudować prawdziwą obwodnice warszawy omijającą miasto szerokim łukiem od południa. Jakby to miało wyglądać: droga o parametrach eski zaczynała by się na A2 w okolicy Żyrardowa i biegła by mniej więcej podobnym śladem jak dk 50 aż do Mińska Mazowieckiego gdzie wchodziła by ponownie do A2. Miała by ona długość około 110 km. (...)
Oceńcie czy taki pomysł byłby sensowny (bądźcie łaskawi)
Innymi słowy postulujesz budowę S50. Oczywiście, że to ma sens, ale nie zamiast S2, ale obok S2. I nie powinna się kończyć koło Mińska Mazowickiego, ale na S8 w rejonie Ostrowii Mazowieckiej albo Wyszkowa.


Originally Posted by FARAON
(...) w głowie żądzących (...)
Rozumiem bycie opozycjonistą, ale żeby aż tak?

Quote:
Originally Posted by FARAON V
(bądźcie łaskawi)
Nie ma łaskowości bez ortograficzności.

Wracając do tematu lepiej byłoby tę kasę puścić na S17 w części obwodnicy i tym samym ruch W-E ominąłby Warszawę bez kosztów mostu i tunelu pod Ursynowem. Oczywiście nie twierdzę, że S2 nie jest szalenie ważna.


Originally Posted by FARAON
Dziś po obejrzeniu obecnego układu komunikacyjnego aglomeracji warszawskiej wpadł mi do głowy taki oto pomysł. Może zamiast budować s2 i pchać ruch tranzytowy w miasto lepiej było by za te 6-7 miliardów przewidzianych na dokończenie s2 zbudować prawdziwą obwodnice warszawy omijającą miasto szerokim łukiem od południa.

czy taki pomysł byłby sensowny (bądźcie łaskawi)

Na pewno lepiej byłoby budować od razu A50 jako dużą obwodnicę Warszawy niż pakować tak grubą forsę w modernizację DK50, na której po tylu latach remontów i przebudów wciąż jest niebezpiecznie i są korki.
Ale poza obwodnicą tranzytową Warszawa potrzebuje na gwałt obwodnicy aglomeracyjnej, właśnie S2, S8, S17. BTW, podobno w tym miesiącu mają być ogłoszone przetargi na kolejne etapy POW.
Plus oczywiście miasto potrzebuje obwodnicy śródmiejskiej.

Z Dziecinowa
2013-06-24 09:25:54

W takim razie północna obwodnica Warszawy musiałaby być przesunięta bardziej na zachód, gdzieś w okolice Wyszogrodu. Z pewnością nie byłaby to tania droga.

Mazowsze posiada obecnie słabe rozwiązania tranzytowe, chociaż to najbogatszy region Polski. Zwłaszcza drogi wojewódzkie (jak 719, 721, 634, 633) są wąskie i łatwo się zapychają.

Po wybudowaniu S2 w przebiegu A2 i tak pozostanie dziura - przez Warszawę i najbliższe okolice nie będzie autostrady, lecz droga ekspresowa. Jeżeli ominąć Warszawę na A2, to tylko od południa - byłoby wyraźnie krócej niż od północy. Przebieg tej autostrady jest dość kłopotliwy. W zasadzie najłatwiej byłoby chyba wyznaczyć przebieg w okolicach Wisły - omijamy rezerwaty (nawet planowane), obszary Natura 2000 (poza Doliną Środkowej Wisły), Mazowiecki Park Krajobrazowy, nie przesuwamy autostrady w stronę Doliny Pilicy, omijamy regiony cenne turystycznie (jak okolice Wilgi, "Mazowiecką Dolinę Kościeliska, wydmy pod Pilawą), prowadzimy autostradę na północ od obwodnicy Chynowa, gdzie nie ma tak dobrych gleb. Nie wiem, czy na zachodzie autostrada nie zaczynałaby się w okolicach Strykowa czy Skierniewic. Mogłaby też obok Żyrardowa. Na wschodzie kończyłaby się w rejonie między okolicami Mińska Maz. a Siedlec. Obecnie nawet budowa A2 na wschód od Siedlec jest uważana za nieopłacalną, boi ruch jest za mały. Tak więc nie wiadomo, kiedy będzie potrzebna autostradowa obwodnica Warszawy.

Z Dziecinowa
2013-06-23 14:38:23

Tak więc dużym plusem wybudowania EOW powinno być udrożnienie DK50. ViaTOLL raczej na pewno będzie dla ciężarówek.

Dziwne jest to, że na S8 w Warszawie są zwężenia do dwóch pasów po jazdy na wprost na węzłach... Tam zaczynam się obawiać o drożność EOW.

A obwodnica autostradowa? Nie ma jej projektów, w ogóle się o niej nie mówi. Czy jest szansa na tunele pod Puszczą Kampinoską czy Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym? To wyraźnie skróciłoby trasę.

Z Dziecinowa
2013-06-22 08:37:25

Muszę poruszyć pewną ciekawą sprawę: kwestię autostradowej obwodnicy Warszawy (nie mylić z budowaną obecnie ekspresową!).

Dużym problemem przy wytyczeniu tej trasy są: liczne tereny zabudowane rozciągające się z dala od Warszawy (wydłużony kształt niektórych fragmentów aglomeracji) i pełno obszarów chronionych w okolicach Stolicy (Kampinoski Park Narodowy, parki krajobrazowe: Mazowiecki i Chojnowski), rezerwaty przyrody na Wiśle, Bagno Całowanie (obszar Natura 2000 rozciągający się z północy na południe na południowy wschód od pasma Józefów - Otwock - Karczew). Nowa autostrada musiałaby być dość droga, bowiem krótka by nie była. Co gorsza, przebiegałaby przez wiele cennych rolniczo terenów (jak okolice Wyszogrodu, Sochaczewa, Góry Kalwarii). Nie wiadomo, czy kiedykolwiek będzie Polskę na coś takiego stać. W KPZK 2030 autostradowa obwodnica Warszawy jest narysowana, a w DSRK 2030 wspomniana. Czy to realne plany, czy tylko jakieś mrzonki? Jak nie będzie autostradowej obwodnicy, to TIRy będą jechać wśród kilkunastopiętrowych bloków w Warszawie, stanowiąc dużą uciążliwość dla mieszkańców. DK 50 jest stanowczo za wąska jak na docelową trasę tranzytową. Może to być bezpłatna alternatywa dla autostradowej obwodnicy Warszawy.

Dlaczego teraz w zasadzie nikt nic nie mówi o autostradowej obwodnicy Warszawy?

Z Dziecinowa
2013-06-20 10:24:47

Wypowiedź członka SISKOM na jednym z forów:

My jako SISKOM możemy aktywnie z wami współpracowac w pilnowaniu wykonania
projektu. Jak tylko zauwazymy, że ktoś usiłuje nas wykiwac, to od razu aktywny
protest.
My napewno będziemy starac się, by A2 od południa ominęła Mazowiecki Park
Krajobrazowy i mokradła w Całowaniem. I tu liczymy na waszą też pomoc.


Obaszar Natura 2000 ciągnie się ok. 10 km na południe od wsi Całowanie. Tam może przejść autostrada, ale niestety w gminach Góra Kalwaria i Sobienie-Jeziory są urodzajne sady. Sobienie do Otwocka czy Karczewa mogą jechać przez obszar zabudowany Dziecinowa bez wiaduktu. Cała 801 na Mazowszu nie byłaby wówczas GP. Co z obwodnicą Dziecinowa? Brak obwodnicy nie byłby taki zły, gdyż będzie S17 zgarniająca dużo ruchu. Jeszcze więcej pomogłaby autostradowa obwodnica Warszawy. Do Wilgi z Warszawy wielu nie jeździłoby przez Dziecinów. Brak obwodnicy oznacza ochronę wielu hektarów żyznych gleb oraz pewność, że nie usuną przystanków autobusowych. Może lepiej wydać 60 mln zł na coś bardziej przydatnego niż obwodnica Dziecinowa?

Z Dziecinowa
2013-06-10 11:00:41

Niestety dla Warszawy trasy dla tranzytu omijajace stolice szerokim lukiem najprawdopodobniej bylyby poprowadzone po cennych rolniczo terenach, takich jak sady grojeckie (pasmo sie rozciaga na szerokosc kilkudziesieciu km), Rownina Lowicko-Blonska czy okolice Wyszogrodu. Koszt budowy autostrady dla mnostwa TIRow na takich terenach powinien byc niezwykle duzy wlasnie ze wzgledu na zyzne ziemie. Nalezy je zebrac i przewiezc na inne pola przed zajaeciem pasa drogowego pod droge czy otwarciem trasy. Sady sa szczegolnie kosztowne, odszkodowania moga byc bardzo duze. Tak wiec tylko TIRy na tory wydaja sie dobrym rozwiazaniem dla problemu tranzytu przez Mazowsze, nie jakies trujace autostrady...

Z Dziecinowa
2013-06-09 23:03:22

Uwaga SISKOM do KPZK 2030:

5)      Proponujemy następujące zmiany w zakresie przebiegów, rang oraz etapów realizacji inwestycji drogowych [3]:

a)      Zmienić przebieg oraz priorytet realizacji autostradowej Dużej Obwodnicy Warszawy. Obecnie postuluje się wpierw realizację obwodnicy północnej (mniej więcej po szlaku dróg krajowych nr 60 oraz 50). Priorytetem powinna być wpierw rozbudowa szlaku południowego (mniej więcej wzdłuż istniejącej drogi krajowej nr 50).

Uzasadnienie:

Po pierwsze, postulowany szlak części północnej Dużej Obwodnicy Warszawy jest niezgodny z dotychczasową polityką GDDKiA oraz Województwa Mazowieckiego, która przewiduje rolę północnej obwodnicy aglomeracji dla drogi krajowej nr 62 Wyszogród – Nowy Dwór Mazowiecki – Serock – Wyszków. Trwają prace projektowe oraz budowlane nad jej rozbudową do klasy głównej ruchu przyspieszonego.

Po drugie, porównanie cząstkowych wyników z GPR 2010 dla szlaków DK60 oraz DK50 pokazuje, iż przeciętne natężenie ruchu na tej drugiej drodze jest znacznie wyższe (prawie dwukrotnie). Naszym zdaniem jest to jasna merytoryczna przesłanka wskazująca, iż pierwszeństwo należy się części południowej Dużej Obwodnicy Warszawy.

Po trzecie, porównanie cząstkowych wyników z GPR 2010 dla szlaków DK60 oraz DK62 pokazuje, iż przeciętne natężenie ruchu na tej drugiej drodze jest nieznacznie wyższe. Należy jednak wziąć pod uwagę bliskość obszaru metropolitarnego Warszawy, którego naturalną północną granicą jest linia Narwi oraz Wisły. Dotychczasowe założenie, iż północną obwodnicą aglomeracji jest ciąg DK62 powinno być podtrzymane.

W żadnym wypadku nie kwestionujemy niezbędnej modernizacji DK60, wraz z budową obwodnic wybranych miast, szczególnie Płocka, Ciechanowa oraz Makowa Mazowieckiego.


W KPZK 2030 autostrada sięga okolic Ciechanowa. To ma być obwodnica Warszawy. Bez sensu.

Dobre gleby mogą skutecznie "uziemić" autostradową obwodnicę Warszawy...

dziecinow
2013-06-08 11:14:12

Np. S-8[Via Baltica] zostanie wprowadzona w Trasę A-K i poprzez most Grota-
> Roweckiego[!!!] przejdzie następnie w Trasę Toruńską. Czy według Was to ma
sens
> ?

Nie ma sensu. Dlatego SISKOM jest za wyrzuceniem tranzytu tir na obwodnicę
okołowarszawską - droga krajowa nr 50.


Droga nr 50 na odcinku Wyszogród - Mińsk Mazowiecki już teraz jest PRZECIĄŻONA ruchem tranzytowym (na jednojezdniowej, kolizyjnej drodze przejeżdża ponad 3000 samochodów ciężarowych z przyczepą). Tak więc DK 50 także potrzebuje rozluźnienia, bo to bardzo nieprzyjazna droga dla innych pojazdów niż ciężarówki. Najlepszym rozwiązaniem dla Warszawy byłaby nie droga nr 50 czy autostrada dla tranzytu omijająca stolicę z dala (przy okazji dewastując cenne rolniczo tereny sadów grójeckich, okolic Wyszogrodu czy Równiny Łowicko-Błońskiej), lecz wdrożenie pomysłu TIRY NA TORY.

Na dodatek przy drogach ekspresowych w warszawie nie powinno być zabudowy mieszkalnej (bloków tym bardziej)! Za problemy mieszkańców związane z tranzytem odpowiedzialne są decyzje pozwalające na budowę domów przy ekspresówkach, nie te, które umożliwiają wielu tysiącom tranzytowych TIRów przejazd przez Warszawę. Na terenie EOW to domów nie powinno być, nie TIRów. Ze względów rolniczych pierścień autostradowy musiałby być znacznie droższy niż się powszechnie sądzi lub być wykonany zbrodniczo i barbarzyńsko wobec rolnictwa i czystości gleb. DK 50 - tranzyt na nią można byłoby docelowo wpuścić, gdyby była dwujezdniowa. Ale nie jest, więc zostają tylko TIRy na tory i przejazd (może nawet kilkunastu tysięcy na jednym odcinku) TIRów przez Warszawę. To ci, co zaplanowali zabudowę mieszkalną przy drogach ekspresowych, popełnili krytyczny błąd.

Warszawa musi apelować o szybkie trasy kolejowe (co najmniej 120 km na godz dla pociągów tranzytowych - towarowych.) na liniach kolejowych odpowiadających drogom przebiegającym przez Warszawę (E30, E67, w mniejszym stopniu E77). Towary przewożone byłyby po ekspresowych liniach kolejowych, nie ciężarówkami zatruwającymi żyzne gleby. Poparcie TIRów na tory stanowiłoby o tym, że Warszawa to naprawdę ekologiczne i nowoczesne miasto. Nie dać się lobby tirowemu! Dajmy sobie spokój z wyrzucaniem kilku tysięcy tranzytowych TIRów na DK 50 czy nawet dalej, przez strefy żywicielskie Mazowsza. DK 50 nie nadaje się do tranzytu i można ją określić jako tymczasowy objazd, nie prawdziwą obwodnicę tranzytową! DK 50 to wręcz pośmiewisko Mazowsza - najbogatszego regionu w Polsce, przypomina bardziej trasę wojewódzką, nie międzynarodową!

Z Dziecinowa
2013-05-31 15:08:59

W MBPR słyszałem, że mają zająć się obwodnicą Dziecinowa. Dlaczego więc ma nie być jej w studium? Przecież w gminie Karczew obwodnica jest wrysowana w studium i gmina nie musi wykupywać gruntów...

Z Dziecinowa
2013-05-30 20:13:18

Z Warszawa78blox:

Gość: ~Bonus, 86-91-n1.aster.pl
2009/01/10 13:04:58
No dobra, o gustach się nie dyskutuje, i każdy może mieć swoje pojęcie piękna, nie będę się kłócił z Twoją oceną wyglądu czy funkcjonlności albo też "ogromu" osiedla, nie uważam, żeby był to szczyt możliwości architektonicznych i urbanistycznych, tak się w latach gierkowskiego socjalizmu budowało i takie były wówczas kanony. Ale wypowiedzią n/t Trasy Toruńskiej, czy raczej AK, udowodniłeś, że [] wiesz w temacie dróg i arterii przechodzących przez miasta. Ta trasa od początku miała być drogą przelotową, plany by jako ekspresówka czy trasa szybkiego ruchu, przecinała w tym miejscu Warszawę, były od poczatku, tzn. jeszcze od lat siedemdziesiątych, wcale nie musi być obwodnicą i nie wiem, kto ją tak nazywa; jest to tzn. trasa średnicowa, jakich wiele funkcjonuje na świecie- droga, która nie musi omijać miasta a włącza się w jego obieg, pozwalając mieszkańcom dużych aglomeracji szybko i bezpiecznie nie tylko opuścić miasto w dowolnym kierunku ale też oczywiście szybciej dojechać do wielu miejsc w nim samym. Takim przykładem trasy średnicowej w Polsce jest DTŚ w zagłębiu śląskim; dalej- trasa ta jest częścią tzn. ringu, jakich kilka ma opasać Warszawę w przyszłości i tak była też od lat pomyślana, więc Twój wywód dotyczący tego, żeby "napchać jeszcze więcej samochodów", wybacz ale nie trzyma się zupełnie kupy... W przyszłości trasa będzie dokładnie na tym odcinku częścią S7 i S8, i dalej Most Grota, rozbudowany do 5 pasów w jedną stronę stanowił będzie zarówno miejską trasę szybkiego ruchu (tak jak obecnie), jak i główny szlak S8 na Białystok; tak to było pomyślane od początku, tylko jasne był od zawsze, że nie można od razu tak zbudować drogi, to było nie do pomyślenia w poprzednim systemie, kiedy nawet natężenie ruchu nie było takie, żeby w tamtych realiach w ogóle móc o tym pomyśleć. Tak więc nie bez powodu będą rozbudowywać tę drogę. Zresztą, na świecie mamy wiele przykładów przecinania przez autostradę miasta, np w przypadku wiele miast niemieckich czy amerykańskich, spójrz sobie na mapy, np Bonn, Frankfurt, Hannower, Atlanta, SF, można tak wymieniać przynajmniej w tych dwóch państwach w nieskończoność. U nas autostrady mają w większości być zastąpione przez ekspresówki, i bardzo dobrze- te będą bardziej dostępne dla kierowców w regionie, np S2 przez Warszawę będzie miała wyższe parametry niż A2 a do tego już teoretycznie będzie lepiej powiązana z miastem. Dlatego wybacz jeszcze raz ale Twoją wypowiedź uważam za całkowicie absurdalną, przypuszczam że jest to jedynie kwestia indolencji więc wybaczam. Rozumiem, że nikt nie chce mieć w bliskim sąsiedztwie drogi szybkiego ruchu ale jak się nie chce, to nie się przyzwyczai albo wyprowadzi. Wiadomo było od lat, że przez Bemowo przejdzie ekspresówka więc pieją tylko mieszkający tam nowowarszawiacy, którzy się "sami zrobili w konia", uważając, że będą mieli pięknie cicho i ekologicznie w środku miasta i nikt im nie podskoczy ;-)

Z Dziecinowa
2013-05-30 20:00:11

Nie jestem zwolennikiem autostrady przez grójeckie pasmo sadownicze (równoleżnikowe), kilkudziesięciokilometrowe. Warszawa niech robi tiry na tory, aby nie jechały przez miasto. DK 50 już teraz jest przeciążona ruchem ciężarowym. Autostradowa obwodnica ma chyba zbyt niekorzystny wpływ na rolnictwo, żebym poparł jej projekt. Gdyby nie żyzne gleby, to kiedyś mogłaby spokojnie sobie powstać. Tak TIRy na tory albo przez Warszawę, bo na DK 50 się nie pomieszczą. Chyba że wybudują tunel pod KPN i MPK, może i pod cennymi glebami... W Warszawie nie powinno być mieszkalnictwa przy EOW, bez względu na warunki ekonomiczne. Głupotą było zachowywanie mieszkalnictwa i budowanie nowych domów przy trasie przyszłej EOW.

EOW powinna być dla tranzytu przede wszystkim, nie dla ruchu lokalnego. Tranzytowa obwodnica niech przejdzie przez teren przemysłowy, usługowy, magazynowy, a nie spichlerze Mazowsza! A niszczenie autostradami dla tysięcy TIRów sadów grójeckich, Równiny Łowicko-Błońskiej czy żyznych ziem pod Wyszogrodem to barbarzyństwo wobec Mazowsza!

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zakonswiatla.pun.pl www.td-zseis.pun.pl www.deathway.pun.pl www.liga1on1.pun.pl www.transformersforum.pun.pl