Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

Z Dziecinowa
2024-01-20 12:46:54

W ostatnich miesiącach bardzo mało pisze się o przebudowie LK12, a mamy już 2024 rok... Chociaż może przy braku bezkolizyjnego przejazdu na przecięciu LK12 przez DW801 to rozbudowa linii kolejowej i zwiększenie natężenia ruchu pociągów przez Dziecinów (a także szybkości, z jaką poruszają się pociągi) może okazałaby się raczej niedźwiedzią przysługą, i to nawet przy uruchomieniu kursów pasażerskich przez Piaseczno (ale nie Otwock) do Warszawy z przystanku Dziecinów-Warszówka. Mają przebudować i DW801 w Dziecinowie, a ani PKP, ani MZDW nie chcą zainwestować w ucywilizowanie (ubezkolizyjnienie) przejazdu przez tory na "nadwiślance" w Dziecinowie, bo to duży koszt. Jeżeli nie będzie wiaduktu lub tunelu, to może być większe ryzyko tego, że jadąc po DW801 z Sobień-Jezior do Otwocka będziemy musieli na kilka minut zatrzymać się w okolicy szlabanów przy północnym krańcu gminy Sobienie-Jeziory. Takie "przywitanie się" gminy Sobienie-Jeziory z jadącymi od strony Warszawy raczej nie zachęcałoby do zainwestowania w gminie Sobienie-Jeziory czy do zamieszkania w niej... Dlaczego zbytnio nie walczy się o to, żeby jak najszybciej przejazd kolejowy w Dziecinowie był bezkolizyjny? Chyba przewidują przebudowę odcinka DW801 od Piotrowic (DK50) do południowego Dziecinowa (DW805 i DW799) z zachowaniem jednopoziomowego przejazdu kolejowego... Przebudowa może rozpocznie się najwcześniej w 2026 r. Od Piotrowic do ronda na skrzyżowaniu dróg wojewódzkich w Dziecinowie ma być ciąg rowerowy, gdyby przy okazji planowanej przebudowy nie zrobili wiaduktu nad LK12, tylko zostawiliby przejazd jednopoziomowy i za kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt lat zdecydowaliby się na przeprowadzenie DW801 górą nad obecnym poziomem LK12, to trzeba byłoby zniszczyć kilkaset metrów jezdni i ciągu pieszo-rowerowego, które mogą powstać w wyniku planowanej przebudowy DW801 bez budowy bezkolizyjnego przejazdu kolejowego. S17 nie ściągnie nie wiadomo ile ruchu z DW801 w Dziecinowie, w GPR2020/2021 było prawie 10 000 pojazdów na dobę na odcinku Piotrowice - Dziecinów, w dodatku gmina Sobienie-Jeziory w najbliższych latach i dekadach może się intensywnie rozwijać i natężenie ruchu na DW801 może zbytnio nie spaść (a może nawet się zwiększyć?) pomimo drogi ekspresowej przebiegającej daleko na wschód od granicy gminy Sobienie-Jeziory.

dziecinow
2021-12-11 15:44:00

https://www.przegladpiaseczynski.pl/akt … w-miescie/ - fragmenty (z wyróżnieniami):

Arche zaprezentowało mieszkańcom Konstancina-Jeziorny swoje plany zagospodarowania dawnej fabryki papieru. Pomysł ratowania papierni budzi entuzjazm. Jednak ma mu towarzyszyć budowa osiedla na 8-10 tys. mieszkańców. A to już budzi poważne obawy.

W chwili obecnej Arche ma podpisaną umowę przedwstępną z właścicielami terenu w Mirkowie. Jeśli wszystko pójdzie z planem, pierwszy etap inwestycji, obejmujący modernizację zabudowań pofabrycznych, ale też budowę pierwszych bloków, miałby zostać zrealizowany w ciągu około 4 lat. Całość liczącego 60 ha terenu w Mirkowie miałaby zostać zagospodarowana w ciągu 7-8 lat.

A co robią gminy Sobienie-Jeziory i Karczew w sprawie zagospodarowania terenów w okolicy przystanku kolejowego znajdującego się na terenie obrębu Dziecinów, z którego za kilka lat mają odjeżdżać pociągi pasażerskie do centrum Warszawy? Wschodni Dziecinów, zachodnia Warszówka, południowo-zachodnie Całowanie, być może wschodnie Piotrowice i północne krańce Warszawic... OAW i węzeł z nią mogą być bardzo blisko tego obszaru, tak jak DW 801. Ja sugerowałbym wybudowanie tam setek domów mieszkalnych, może nawet i niekiedy wielorodzinnych. Takie wielkie inwestycje mogłyby znacznie zwiększyć liczbę podróżnych korzystających z przystanku kolejowego na LK 12 na terenie Dziecinowa, dzięki czemu przywrócenie kursów pasażerskich przez teren Dziecinowa byłoby bardziej opłacalne.

Obszar ten leży między skarpą wiślaną a Bagnem Całowanie. W okolicy są LK 12, DW 801, zapewne będzie dwujezdniowa i bezkolizyjna obwodnica aglomeracji warszawskiej.

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=52.00 … 890;207471

ZDzecinowalogin
2021-09-20 17:10:01

Bardzo dobre wiadomości dla sołectwa Dziecinów! Jest spora szansa, że po przebudowie linii kolejowej nr 12 Skierniewice - Łuków przystanek osobowy na owej linii kolejowej znajdujący się na terenie obrębu geodezyjnego Dziecinów (w jego północno-wschodniej części) będzie wreszcie prawidłowo nazwany!

Władze gminy Sobienie-Jeziory muszą pozytywnie zaopiniować zmianę nazwy obecnego przystanku kolejowego, znajdującego się w obrębie geodezyjnym Dziecinów, a mimo tego mającego nazwę Warszówka na nazwę zgodną z nazwą obrębu (czyli "Dziecinów") zamiast obecnej, niezgodnej ("Warszówka").

Trzeba przypomnieć, że mimo zmiany nazwy przystanek kolejowy pozostanie w tym samym miejscu, w którym jest on obecnie, czyli wyraźnie bliżej znacznej części zabudowań wsi Warszówka (zwłaszcza tych znajdujących się w północnej części obrębu Warszówka, niedaleko drogi powiatowej z Warszawic do Całowania i przejazdu przez LK 12 na tej drodze) niż zdecydowanej większości obecnych zabudowań Dziecinowa (położonych w okolicy DW 801, często nawet na zachód od niej). Wschodnia część Dziecinowa, ale i zachodnia część obrębu Warszówka mogą doświadczyć "boomu inwestycyjnego" (zwłaszcza mieszkaniowego) po zakończeniu modernizacji LK 12 i przywróceniu kursowania pociągów pasażerskich (które mają jeździć z Pilawy przez Dziecinów, Górę Kalwarię i Piaseczno do centralnych dzielnic Warszawy). Czytałem, że możliwe jest "puszczenie" siedmiu par pociągów na dobę (chodzi tu zapewne o odcinek na zachód od Pilawy, a więc ten przebiegający przez Dziecinów) po przebudowie LK 12, daje to o 14 kursów pociągów więcej przez dziecinowski odcinek LK 12 na dobę.

Na dodatek, można się domyślić na podstawie fragmentu wiadomości uzyskanej od PKP PLK (którą przytoczę w dalszej części owej wiadomości), że gmina Sobienie-Jeziory nie będzie ponosić kosztów zmiany nazwy przystanku kolejowego na LK 12, jeżeli zmiana ta zostanie przeprowadzona w ramach planowanej na najbliższe lata przebudowy tej linii kolejowej!

Dzisiaj (20.09.2021) otrzymałem maila z PKP PLK związanego z kwestią zmiany nazwy przystanku kolejowego znajdującego się w obrębie geodezyjnym Dziecinów z "Warszówka" na "Dziecinów", który pozytywnie wypowiada się o tej zmianie. Oto tekst zawarty w mailu od PKP PLK:

"w odpowiedzi na korespondencję e-mail z dnia 6 września 2021 r. w sprawie zmiany nazwy przystanku osobowego Warszówka znajdującego się przy linii kolejowej nr 12 (w gminie Sobienie-Jeziory) Biuro Zarządu Centrali spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (dalej: „Spółka”) przekazuje stosowne informacje.

Zgodnie z obowiązującym w Spółce standardem dotyczącym nazewnictwa obiektów obsługi pasażerskiej, nazwa stacji lub przystanku osobowego powinna być tożsama z nazwą miejscowości (w brzmieniu ustalonym w wykazie urzędowych nazw miejscowości), w której się znajduje. W związku z planowaną modernizacją przystanku osobowego Warszówka na linii kolejowej nr 12 oraz w kontekście posiadanej wiedzy, iż przedmiotowy przystanek znajduje się na terenie obrębu geodezyjnego Dziecinów Spółka wystąpi o opinię władz Gminy Sobienie-Jeziory w sprawie zmiany nazwy ww. przystanku na „Dziecinów”.

Jednocześnie informujemy, że sporządzenie kalkulacji kosztów związaną z wprowadzeniem zmiany nazwy możliwe jest wyłącznie na wniosek władz ww. gminy. Jeżeli zmiana nazwy nieczynnego przystanku osobowego Warszówka zostanie przeprowadzona w ramach planowanej modernizacji, która obejmuje m.in. wymianę oznakowania stałego, nie przewidujemy powstania związanych z tym kosztów.

Odpowiadając na pozostałe pytania informujemy, że orientacyjny koszt rozbiórki obecnego przystanku osobowego Warszówka wynosi 200 tys. zł. Natomiast orientacyjny koszt budowy nowego przystanku w lokalizacji przy drodze wojewódzkiej nr 801 wynosiłby 4 mln zł. Dodatkowo należy przyjąć około 1,5 mln zł dla budowy dojścia do przystanku przy dostosowaniu istniejącego przejazdu lub około 5 mln zł dla budowy dwupoziomowego dojścia do przystanku. Zgodnie z harmonogramem zakończenie prac projektowych związanych z przebudową linii kolejowej nr 12 planowane jest w 2022 r. Natomiast rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w 2023 r."

Z Dziecinowa
2021-09-06 00:01:10

Podsumowując dotychczasową dyskusję na Facebooku pod postami dotyczącymi ogłoszenia wykonawcy projektu przebudowy DW 801 na odcinku Piotrowice - Dziecinów można stwierdzić, że wielu mieszkańców Dziecinowa nie chce "prawdziwej drogi klasy GP" w swojej miejscowości, są silne głosy przeciwko zabieraniu działek czy ich fragmentów pod przebudowę czy rozbudowę DW 801, opór budzi zarówno idea budowy wiaduktu nad LK 12, jak i też zabieranie fragmentu działek pod "bardziej wyszukane" elementy rozbudowy drogi 801, takie jak ścieżki rowerowe, azyle dla pieszych(?), lewoskręty czy pasy do zjazdów, nie wspominając już o drogach serwisowych. Bez wiaduktu, separacji ruchu rowerowego od samochodowego według mnie nie byłoby właściwej drogi głównej ruchu przyspieszonego w Dziecinowie. To, na co wyrażają zgodę pozostali dyskutanci z Dziecinowa, nie umożliwia przeprowadzenia przez Dziecinów "drogi szybkiego ruchu"... Mieszkańcy Dziecinowa nierzadko nie chcą dopuścić do wybudowania autentycznej drogi ruchu przyspieszonego "pod swoimi oknami".

Jeżeli ma nie być "drogi szybkiego ruchu" w Dziecinowie, to należałoby doprowadzić do tego, aby przejazd północnodziecinowskim odcinkiem DW 801 wybierało jak najmniej kierowców!
Czyli np.:
- z Otwocka do Osiecka jechać przez obszar zabudowany Sobiekurska, DK 50 i Podbiel (DW 862), a nie przez Dziecinów i Warszawice;
- w stronę Stężycy z Warszawy jechać przez S17, nadkładając dość wiele kilometrów, ale za to jadąc głównie drogami klasy S, ekspresowymi;
- z Góry Kalwarii do Sobień-Jezior jechać niewygodną, krętą drogą (ale chociaż bez przejazdu kolejowego) przez Ostrówek i Kosumce do DW 801 w południowym Dziecinowie zamiast przez rondo na granicy Piotrowic i Sobiekurska i przejazd kolejowy na DW 801 w Dziecinowie;
- z Wilgi czy Maciejowic do centrum Warszawy przez Kosumce (DW 799), następnie DK 50 i Konstancin-Jeziornę (DW 724) czy Piaseczno (DK 79), a nie przez północny Dziecinów i Karczew (czyli po DW 801 na północ od skrzyżowania DW 801 z DW 805 i DW 799).

OAW wyraźnie na południe od obecnego przebiegu DK 50 w powiecie otwockim (jego zachodniej części), biegnąca przez Sobienie Kiełczewskie Pierwsze czy Radwanków Szlachecki (co raczej nie jest możliwe ze względu na obszar Natura 2000 Bagno Całowanie, chociaż byłoby nawet lepsze ruchowo dla Dziecinowa, bo z centrum Warszawy do Sobień-Jezior można byłoby pojechać przez DK 79 czy DW 724 (które ponoć mają być dwujezdniowe za jakiś czas od Warszawy do Góry Kalwarii, ta druga ma mieć nowy przebieg), Górę Kalwarię (obwodnicę tego miasta) i most autostradowy na południe od Góry Kalwarii z pominięciem Dziecinowa) mogłaby znacznie zmniejszyć ruch na DW 801 w Dziecinowie. Gdyby OAW była na południe od Sobień-Jezior, to trzeba byłoby nadkładać drogi z tej miejscowości gminnej do węzła z DW 801 na południe od siedziby gminy, następnie wjechać na OAW i po drugiej stronie Wisły skręcić w kierunku Warszawy.

Z Dziecinowa
2021-09-05 23:31:32

Jedna z osób z Dziecinowa wyraźnie protestowała przeciwko pomysłowi budowy wiaduktu nad LK 12 w ciągu DW 801 w jednej z dyskusji na Facebooku... Duże protesty wzbudziła też tam (przynajmniej hipotetyczna) możliwość "zabierania" gruntów właścicielom działek w Dziecinowie w związku z przebudową czy rozbudową DW 801 (np. pod ścieżki rowerowe).

Jeżeli nie byłoby wiaduktu, to nie miałoby większego sensu nazywanie dziecinowskiego odcinka DW 801 drogą klasy głównej ruchu przyspieszonego, ten odcinek "nadwiślanki" wyglądałby raczej jak podrzędna powiatówka klasy zbiorczej... Chociaż w Jaźwinach w gm. Pilawa i w Starej Prawdzie w gm. Stoczek Łukowski wiadukty nad LK 12 są i na powiatówkach... Ta w Starej Prawdzie zapewne ma ewidentnie niewielkie natężenie ruchu.

Na DW 683 w okolicach miejscowości Uwieliny są dwa jednopoziomowe przejazdy kolejowe przez LK 12. Na DW 876 w miejscowości Piotrkowice jest niestrzeżony przejazd kolejowy na przecięciu się tej drogi wojewódzkiej z LK 12. Ale DW 683 i DW 876 to "niezbyt znaczące" drogi wojewódzkie, o małym czy stosunkowo małym natężeniu ruchu; nie można o nich powiedzieć, że są to priorytetowe dla województwa mazowieckiego drogi wojewódzkie mające mieć klasę dróg głównych ruchu przyspieszonego...

Czy Dziecinów będzie jak Uwieliny czy Piotrkowice (gdzie nie ma wiaduktów na DW), czy jak Osieck i Parysów (gdzie są wiadukty na DW nad LK 12)? Obecnie bardziej prawdopodobna wydaje się ta pierwsza możliwość...

Gdyby nie było wiaduktu w Dziecinowie, to dobrze byłoby, gdyby ruch przez północnodziecinowski odcinek DW 801 bardzo znacząco spadł, jakieś kilka razy w porównaniu do wyników pomiarów z GPR 2015. Zamiast prawie 9 tys. pojazdów na dobę mogłoby być ok. półtora tysiąca. Nie średnio sześć pojazdów na minutę, a tylko jeden. Ciekawe, o ile zwiększy się natężenie ruchu pociągów na dziecinowskim odcinku LK 12 po przebudowie tej linii kolejowej, która ma się zacząć w 2022 r. i skończyć w 2025 r. Na dziecinowskim odcinku mają być przywrócone kursy pasażerskie, pociągi mają jeździć od Pilawy przez Górę Kalwarię i Piaseczno do centralnych dzielnic Warszawy. Ponoć ma być 7 par pociągów na dobę (co razem daje 14 dodatkowych przejazdów pociągów przez Dziecinów w ciągu doby).

Z Dziecinowa
2021-09-05 23:13:51

Co ciekawe, przystanek kolejowy Warszówka w Dziecinowie nie jest jedynym przystankiem kolejowym przy LK 12, który ma nazwę niezgodną z nazwą obrębu geodezyjnego, na terenie którego leży - przystanek kolejowy Grzegorzewice znajduje się w miejscowości Piotrkowice, w obrębie geodezyjnym Piotrkowice. W okolicy przystanku kolejowego w Piotrkowicach zarówno po zachodniej, jak i po wschodniej stronie przystanku kolejowego zlokalizowanego przy DW 876 znajdują się zabudowania wsi Piotrkowice, położone na terenie obrębu geodezyjnego Piotrkowice. Obręb Grzegorzewice leży wyraźnie na zachód od przejazdu kolejowego na trasie DW 876 w Piotrkowicach, granica obrębów Piotrkowice i Grzegorzewice "na torach" znajduje się ok. 450 m na zachód od owego przejazdu. Perony przystanku kolejowego obecnie nazywającego się Grzegorzewice leżą po wschodniej i zachodniej stronie DW 876. W ciągu DW 876 jest jednopoziomowy przejazd kolejowy, ta droga wojewódzka ma niewielkie natężenie ruchu.

Przystanek kolejowy Grabce na LK 12 także nie leży w obrębie Grabce (zresztą w okolicy tego przystanku kolejowego nie ma obrębu geodezyjnego ani wsi o dokładnie takiej nazwie), lecz na pograniczu obrębów: Wólka Wręcka (gmina Mszczonów) i Górki (gmina Puszcza Mariańska), obręb Grabce Towarzystwo znajduje się ok. 370 m na wschód od przejazdu kolejowego "w rejonie" przystanku kolejowego Grabce.

Z Dziecinowa
2021-08-07 14:38:57

Jest jedna bardzo ważna dla Dziecinowa, jego "sławy", "prestiżu", "rozpoznawalności" sprawa, którą należałoby jak najszybciej nagłośnić: kwestia zmiany nazwy przystanku kolejowego znajdującego się w północno-wschodniej części obrębu geodezyjnego Dziecinów z obecnej "Warszówka" na "Dziecinów". Ponoć jeszcze w tym roku (2021) może być uzyskana zgoda na rozpoczęcie prac budowlanych związanych z przebudową linii kolejowej nr 12 Skierniewice - Łuków, która przebiega przez teren gminy Sobienie-Jeziory. Przebudowa może zacząć się już w 2022 r. i skończyć w 2025 r. Po przebudowie mają być przywrócone kursy pasażerskie na odcinku prowadzącym przez gminę Sobienie-Jeziory (od Pilawy do centrum Warszawy przez Górę Kalwarię i Piaseczno). Ponoć może być 7 par pociągów (po 7 w obydwie strony) każdego dnia (przynajmniej roboczego). Warszówka jakby "ukradła" Dziecinowowi nazwę przystanku kolejowego i północno-wschodnią część obrębu Dziecinów (dwa domy przy przystanku mają adresy: Warszówka 80 i Warszówka 81, mimo tego, że leżą na terenie Dziecinowa (obrębu) i do najbliższego domu mieszkalnego w Warszówce są oddalone aż o ok. 900 m). Wolałbym, aby gmina Sobienie-Jeziory nie ponosiła kosztów zmiany nazwy przystanku znajdującego się na terenie Dziecinowa. Zachowanie przystanku w obecnym miejscu może znacznie zwiększyć atrakcyjność terenów położonych we wschodniej części obrębu Dziecinów pod funkcje mieszkaniowe, w tym szczególnie warto wspomnieć o kilkudziesięciu hektarach gruntów w Dziecinowie, które ok. 10 lat temu (albo i więcej) wykupiła spółka Włodarzewska SA (która to spółka zbankrutowała parę lat temu). Na działkach Włodarzewskiej powinna powstać zabudowa mieszkaniowa należąca do sołectwa i miejscowości Dziecinów, a nie do Warszówki czy Warszawic! Na gruntach Włodarzewskiej może powstać ponad 100 domów jednorodzinnych dla kilkuset nowych mieszkańców gminy Sobienie-Jeziory i Dziecinowa! Być może obecność działek Włodarzewskiej zdecydowała o tym, że urzędnicy z gminy Sobienie-Jeziory nie starali się o nową lokalizację przystanku bądź przystanków na terenie gminy Sobienie-Jeziory (np. przy DW 801 w Dziecinowie czy przy drodze powiatowej Warszawice - Całowanie w Warszówce). Obecna lokalizacja daje duże szanse terenom wykupionym przez Włodarzewską i ich okolicom na rozwój funkcji mieszkaniowych i usługowych. Obecny przystanek kolejowy jest położony wyraźnie bliżej ciągłej i zwartej zabudowy Warszówki zlokalizowanej przy drodze powiatowej między Warszawicami a Całowaniem niż zabudowy Dziecinowa położonej przy DW 801, więc Warszówka nie straci dostępności do obecnego przystanku po jego przebudowie względem stanu sprzed ponad 20 lat, musi natomiast stracić niesprawiedliwie przyznaną (kosztem wsi Dziecinów) nazwę przystanku kolejowego.

Z Dziecinowa
2021-06-25 18:22:40

Poruszę temat co prawda niezwiązany z tym postem, ale według mnie bardzo ważny, jeśli chodzi o przyszłość sołectwa Dziecinów oraz jego okolic. Przebiegająca przez Dziecinów linia kolejowa nr 12 Skierniewice - Łuków, stanowiąca kolejową tranzytową obwodnicę Warszawy, ma być przebudowywana, inwestycja może zacząć się w najbliższych paru latach. Na terenie obrębu Dziecinów ma być "odnowiony" znajdujący się od kilkudziesięciu lat przystanek kolejowy, który, pomimo tego, że leży na dziecinowskiej ziemi, nie ma nazwy Dziecinów, a nazwę Warszówka (wsi położonej ok. 1 km na zachód od tego przystanku, w innym obrębie geodezyjnym, co sam przystanek). Uważam, że należy gorąco zabiegać o to, żeby trochę zainwestowano w nazwę przystanku kolejowego i zmieniono ją na zgodną z tym, w jakim obrębie znajduje się przystanek i sąsiadujące z nim działki. "Fajnie" by było, gdyby przez lata pasażerowie pociągów z Warszawy przez Piaseczno i Górę Kalwarię w kierunku Pilawy przejeżdżały przez przystanek o nazwie Dziecinów... W okolicy przystanku kolejowego, we wschodniej części obrębu Dziecinów, może powstać bardzo dużo nowych domów mieszkalnych, dla setek nowych mieszkańców gminy, obrębu Dziecinów i (oby!) sołectwa, miejscowości Dziecinów. Niestety, dwa domy znajdujące się tuż obok dziecinowskiego przystanku o (oby nie także po przebudowie) niedziecinowskiej nazwie mają adresy Warszówka 80 i Warszówka 81, co grozi tym, że adresy nowych domów powstających na ziemi Dziecinowa w pobliżu przystanków nie byłyby dziecinowskie (skoro od tylu lat są przy tym przystanku domy należące do sołectwa Warszówka) i tak nasza miejscowość straciłaby SETKI MIESZKAŃCÓW na rzecz "obcego" sołectwa, które (nie chodzi tu o konkretnych ludzi, ogół mieszkańców Warszówki) "okupuje" północno-wschodnią część Dziecinowa, północno-wschodnią część "naszego" obrębu geodezyjnego Dziecinów! Przypuszczam, że po przywróceniu ruchu pasażerskiego zabudowa Dziecinowa może sięgać znacznie dalej na wschód od DW 801, osiągając okolice przystanku kolejowego oddalonego o ok. 1,7 - 2,1 km od obecnego przebiegu DW 801 (np. za trzecią czy czwartą przecinkę (albo i dalej), zwłaszcza na terenach bliżej linii kolejowej).  Przystanek kolejowy dający bezpośredni dojazd do Warszawy byłby "magnsesem" przyciągającym nowych mieszkańców do Dziecinowa (i pewnie także do zachodniej części obrębu Warszówka, leżącej za ciekiem rozgraniczającym obręby Dziecinów i Warszówka, który znajduje się kilkadziesiąt (ok. 80) metrów za wschodnim skrajem peronu w stronę Skierniewic (wschodniego peronu, dla jadących w kierunku zachodnim)). Jeżeli Warszówka ma się rozbudowywać, to niech robi to na terenie obrębu geodezyjnego Warszówka, a nie na terenie Dziecinowa!!!

Przystanku kolejowego przy DW 801 raczej na pewno nie będzie, bo trzeba byłoby wyznaczyć pod niego oraz związaną z nim infrastrukturę nowe tereny w bardziej zachodniej części Dziecinowa; Warszówka, południowe Całowanie a nawet północne Warszawice miałyby znacznie gorsze dojście do nowego przystanku (a na terenie gminy Sobienie-Jeziory zapewne będzie tylko jeden przystanek kolejowy i opłaca się wybudować tylko jeden przystanek kolejowy), na dodatek obecny przystanek znajduje się blisko kilkudziesięciu hektarów gruntów w Dziecinowie, które lata temu wykupiła spółka Włodarzewska SA (która, co prawda, zbankrutowała parę lat temu) i gmina Sobienie-Jeziory może chcieć przeznaczyć te tereny pod zabudowę mieszkaniową (można byłoby na nich postawić ponad 100 nowych domów jednorodzinnych dla setek mieszkańców gminy), obecna lokalizacja znacznie zwiększyłaby także atrakcyjność pod względem funkcji mieszkaniowej innych terenów położonych we wschodniej części Dziecinowa (tych, których nie wykupiła Włodarzewska) oraz terenów Warszówki (możliwe, że pozostawienie przystanku w obecnym miejscu mogłoby spowodować pojawienie się większej liczby nowych mieszkańców gminy niż wybudowanie nowego przy DW 801 (nawet w nowym przebiegu (jeżeli taki w ogóle powstanie, chociażby w jedynie w związku z budową wiaduktu nad LK 12 w ciągu DW 801, a nie w związku z budową "obwodnicy", która mogłaby się kończyć na południu ok. 450 m na północ od skrzyżowania DW 801 z DW 805 i DW 799, a więc ok. 150 m na południe od przystanku autobusowego w Dziecinowie dla jadących w kierunku Sobień-Jezior)), położonym mniej lub bardziej na wschód od obecnego jej przebiegu), który byłby atrakcyjny głównie dla mieszkańców Dziecinowa i Piotrowic w gminie Karczew i byłby położony blisko terenów poniżej skarpy wiślanej (np. ok. 150 - 400 m), mających zwykle wysoką przydatność rolniczą i stosunkowo narażonych na powódź, na których generalnie nie powinno się lokalizować nowej zabudowy. Lokalizacja przystanku w obecnym miejscu daje możliwość zabudowy wyżej położonych terenów od DW 801 po obecną zabudowę Warszówki, do terenów Bagna Całowanie na wschodzie oraz czyni bardziej wschodnie tereny gminy Sobienie-Jeziory (wschodni Dziecinów, Warszówka) położone w pobliżu LK 12  wyraźnie atrakcyjniejszymi niż lokalizacja przystanku przy DW 801 (czyli o ok. 1,5 km na zachód od obecnej lokalizacji).

Z Dziecinowa
2021-06-24 13:48:22

Na lokalizacji przystanku w obecnym miejscu szczególnie stracą Piotrowice. Zamiast nawet zaledwie kilkuset metrów z południowej części tej miejscowości do przystanku przy LK 12 będzie stamtąd znacznie dalej, co najmniej ze dwa kilometry. A główna zabudowa Warszówki (niedaleko drogi powiatowej z Warszawic do Całowania) jest oddalona od obecnego przystanku o około kilometr, zwykle nawet ponad kilometr. Południowe Piotrowice miałyby wyraźnie bliżej przystanku kolejowego przy DW 801 niż obecna ciągła i zwarta zabudowa Warszówki do obecnego przystanku w północno-wschodniej części obrębu geodezyjnego Dziecinów!

Argumentem za pozostawieniem przystanku w obecnym miejscu mogło być to, że kilka lat temu spółka Włodarzewska SA (która parę lat temu zbankrutowała) wykupiła we wschodniej części Dziecinowa kilkadziesiąt hektarów gruntów (może ok. 40 ha) i planowała tam dużą inwestycję (w sierpniu 2015 r. opublikowano projekt zmiany studium zagospodarowania przestrzennego dla części gminy Sobienie-Jeziory obejmującej głównie tereny obrębu Dziecinów na wschód od DW 801 i na południe od LK 12 i na wykupionych gruntach spółka Włodarzewska SA planowała budowę dużego osiedla domów jednorodzinnych).

W gminie Sobienie-Jeziory niemal na pewno będzie tylko jeden przystanek kolejowy po przebudowie LK 12, lokalizacja przy DW 801 "faworyzowałaby" bardziej zachodnią część Dziecinowa i Piotrowice, a "szkodziłaby" Warszówce, Całowaniu czy położonym bardziej na południe Warszawicom. Przy obecnym położeniu przystanku najbardziej zyskuje wschodnia część obrębu Dziecinów, ponadto Warszówka, południowe Całowanie i (zwłaszcza północne) Warszawice, a "tracą" Piotrowice i zachodnia część Dziecinowa.

Może gmina Sobienie-Jeziory chce doprowadzić do powstania bardzo licznej nowej zabudowy mieszkaniowej we wschodniej części Dziecinowa (np. na gruntach wykupionych przez Włodarzewską) i dlatego zdaje się preferować lokalizację przystanku kolejowego po przebudowie LK 12 w tamtym miejscu? Prawie cała gmina Sobienie-Jeziory znajduje się na terenie Nadwiślańskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu, dotyczy to np. wschodniej części obrębu Dziecinów i zachodniej części obrębu Warszówka. Na terenie OChK nie można byłoby np. postawić większego zakładu przemysłowego niezwiązanego z przetwórstwem spożywczym czy zlokalizować większych hal magazynowych. Ale dość intensywna zabudowa mieszkaniowa z usługami mogłaby powstać na terenie OChK.

Z Dziecinowa
2021-06-23 17:44:57

Sprawa LK 12 w Dziecinowie to według mnie "tragikomedia"...

"Urzędnicy poszli na łatwiznę, byleby jak najtaniej"... Nie przewidują wiaduktu przy DW 801, nie przewidują przystanku osobowego na LK 12 przy DW 801 ani nawet zmiany nazwy przystanku znajdującego się na terenie obrębu geodezyjnego Dziecinów z "Warszówka" na "Dziecinów"... "Skandal"...

W Sobolewie może być bezkolizyjny przejazd kolejowy nad LK 7 Warszawa - Lublin w ciągu DW 801 (linia kolejowa idzie górą), nawet w położonym jeszcze dalej na południe Życzynie jest wiadukt na drodze, która nie jest nawet wojewódzka, nad LK 7... A priorytetowa droga wojewódzka docelowo klasy GP w województwie mazowieckim biegnąca z Warszawy do Puław ma nie mieć wiaduktu nad międzynarodową, dwutorową linią kolejową, która ma być przebudowywana i na której mają być przywrócone pociągi pasażerskie? "żal.pl do sześcianu"... Niech urzędnicy się nie ośmieszają... Wstyd!

dziecinow
2021-03-22 22:29:53

https://linia.com.pl/2021/03/22/marszal … do-tunelu/ - Marszałek dołożył do tunelu

Pod koniec lutego władze gminy Celestynów podpisały z wykonawcą umowę na budowę tunelu pod torami w ciągu ul. Jankowskiego. Koszt wartej 30 mln zł inwestycji niemal w połowie pokryje gmina. To duża kwota, dlatego gmina wciąż stara się pozyskać dofinansowanie ze środków zewnętrznych. I jak widać, jest w tym skuteczna, bo władze Mazowsza w ubiegłym tygodniu przyznały na ten cel 4 mln zł

W Celestynowie droga powiatowa, a nie wojewódzka, mimo tego drogi tunel robią. Słusznie. W Pilawie (powiat garwoliński) ma być obwodnica miasta w ciągu DW 805 z wiaduktem nad wspólnym przebiegiem LK 7 i LK 12. Ale na przecięciu DW 801 (priorytetowej drogi wojewódzkiej, w województwie mazowieckim docelowo klasy głównej ruchu przyspieszonego) i LK 12 w m. Dziecinów w gminie Sobienie-Jeziory też muszą wybudować wreszcie bezkolizyjny przejazd (linia kolejowa Skierniewice - Łuków (o znaczeniu międzynarodowym, kolejowa obwodnica Warszawy) i droga Warszawa - Puławy mają być przebudowywane na odcinkach przebiegających przez Dziecinów). To, że na "nadwiślance" nie ma wiaduktu, już teraz wygląda absurdalnie, a gdyby przebudowali przecinające się tam ważne szlaki komunikacyjne i nie byłoby wciąż przejazdu bezkolizyjnego, to byłyby absurd i żal do kwadratu! Przy DW 801 trzeba też wybudować nowy przystanek kolejowy w miejsce obecnego, oddalonego o ok. 2 km na wschód przystanku Warszówka znajdującego się "w polu" na wschodnich krańcach obrębu geodezyjnego Dziecinów. Niech ktoś się tym zajmie!

ZDzecinowalogin
2020-10-29 20:44:38

Uważam, że zdecydowanie trzeba umożliwić podróżowanie pociągów (przynajmniej pasażerskich) z prędkością do 160 km na godz. na LK 12 po jej modernizacji, nie tylko do 120 km na godzinę.

Jakiś czas temu "zasypano", de facto usunięto dwa przejazdy kolejowe na drogach polnych w gminie Sobienie-Jeziory, miały za tym zdecydować względy bezpieczeństwa (dla mnie jednak usunięcie tych przystanków nie jest logiczne). Jeden znajdował się w zachodniej części obrębu Dziecinów, dość daleko na zachód od DW 801, zdecydowanie poniżej skarpy wiślanej, na terenach zalewowych. Drugi znajdował się w Warszówce, blisko granicy z obrębem Dziecinów (kilkaset metrów na zachód od głównej zabudowy wsi Warszówka i przejazdu na drodze powiatowej). Lokalizacja tych dwóch przystanków w Wikimapii (skrajne punkty linii je łączącej): http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.99 … 73999;1519

Moją uwagę zwraca też jeszcze jedna sprawa. Obecny przystanek kolejowy w gminie Sobienie-Jeziory nie nazywa się tak, jak obręb geodezyjny, na terenie którego znajduje się. W pewnym sensie sołectwo Warszówka "ukradło" Dziecinowowi przystanek kolejowy na linii kolejowej nr 12. Przystanek kolejowy nie ma, swoją drogą, zbyt dobrego połączenia ze wsią Warszówka (jej główną częścią, która znajduje się około kilometr na wschód od przystanku kolejowego). Po prostu byłoby sprawiedliwiej, gdyby przystanek nazywał się Dziecinów, gdyby nie zmieniono jego lokalizacji. Możliwe, że w okolicy przystanku (obecnego) powstanie nowa zabudowa mieszkaniowa (może nawet wielorodzinna?), zwłaszcza na zachód od obecnego przejazdu kolejowego na "lokalnej" drodze. Może to nastąpić wtedy, kiedy przywrócone zostanie kursowanie pociągów pasażerskich na odcinku Góra Kalwaria - Pilawa (pociągi przez Górę Kalwarię i Piaseczno dojeżdżałyby do Warszawy). Możliwe, że od DW 801 (zwłaszcza na południe od torów) będą tereny pod nową zabudowę mieszkaniową (i to w miarę intensywną), ciągnącą się w kierunku obecnego przystanku kolejowego na LK 12 w obrębie Dziecinów, więc dzięki temu jest szansa na pojawienie się pewnego rodzaju łączności z obecną zabudową mieszkaniową wsi Dziecinów, która jest wyraźnie oddalona od obecnego przystanku kolejowego (znajdującego się niejako "w polu").

Z Dziecinowa
2020-10-05 15:57:01

jeden użytkownik forum skyscrapercity napisał:

Pisałem w sprawie przystanku przy DW801 do PKP PLK, uzyskałem odpowiedź, że wasza gmina w ogóle nie proponowała przystanku w innym miejscu niż obecny przystanek Warszówka. Władze gminy Sobiebie-Jeziory powiedziały ludziom z PLK, tylko że poprawią dojazd do tego przystanku. PKP PLK zwracali się ponoć też do Powiatu Otwockiego, który po konsultacjach z władzami waszej gminy zatwierdził przystanek w Warszówce.

Nie wystarczy tylko pisać na forum, trzeba m.in. lobbować u władz swojej gminy...

drugi użytkownik forum skyscrapercity napisał:

Etap jest jeszcze wczesny i pewnie da się coś z tym zrobić. Niemniej jednak to pokazuje, że lokalne władze nie mają żadnego pomysłu na komunikację kolejową w tamtym rejonie.

Z Dziecinowa
2020-10-04 19:49:45

Gdyby było tak, że przystanek kolejowy znajdzie się w tym samym miejscu, co jest obecnie, to trzeba sprawić, aby nazywał się Dziecinów, a nie Warszówka, bowiem znajduje się on na terenie obrębu geodezyjnego Dziecinów!

Może być tak, że przystanek pozostanie na swoim obecnym miejscu, a w jego pobliżu będzie powstawać zabudowa mieszkaniowa, może nawet intensywna czy wielorodzinna. Nie można dopuścić do tego, aby te domy były "zabrane" Dziecinowowi. Nie chcę, aby "ukradła" je Warszówka (dom czy dwa domy przy obecnym przystanku kolejowym należą do sołectwa Warszówka, choć znajdują się na terenie obrębu geodezyjnego Dziecinów).
Na wschód od drogi powiatowej z Warszawic do Sobień-Jezior są domy należące do Sobień Biskupich, są one na zachód od DW 801, bardzo oddalone od centralnej części wsi Sobienie Biskupie. Po drugiej stronie jest Radwanków Szlachecki (na zachód od drogi z płyt betonowych). Tak więc domy leżące na skraju obrębu Sobienie Biskupie należą do wsi Sobienie Biskupie, a nie do Radwankowa Szlacheckiego, do którego jest łatwiej stamtąd dojechać (czy dojść) niż do centrum Sobień Biskupich.

ZDzecinowalogin
2020-07-14 17:15:41

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/li … 97503.html - Linia Skierniewice – Łuków z większą przepustowością i ruchem pasażerskim - fragment (z wyróżnieniami):

Nawet 160 km/h

Nie jest wykluczona zmiana rozmieszczenia stacji i przystanków w celu ich dostosowania do sieci osadniczej. Wykonawca ma rozważyć wariant bezinwestycyjny oraz trzy inwestycyjne. Najambitniejszy z nich zakłada podniesienie prędkości maksymalnej dla pociągów pasażerskich do 160 km/h (towarowe w każdym wariancie inwestycyjnym mają jeździć do 120 km/h).

Interesujący zapis znalazł się w części poświęconej koncepcji CPK, którą autorzy aktualizacji będą musieli wziąć pod uwagę. „Ze względu na brak oficjalnych i konkretnych założeń Wykonawca pozyska informacje o planowanej ofercie ruchu pasażerskiego od CPK Sp. z o. o., a następnie przeanalizuje konsekwencje dla pozostałego ruchu pasażerskiego i towarowego poprzez propozycję obciążenia ruchowego poszczególnych odcinków linii objętych projektem i w jego obszarze oddziaływania” – napisano w OPZ.

Myślę, że można byłoby pomyśleć o zwiększeniu prędkości pociągów towarowych do 160 km na godz., nie tylko osobowych...

Powtarzam, że według mnie TRZEBA zmienić lokalizację przystanku w gminie Sobienie-Jeziory (a nie tylko tego w Prażmowie, który mógłby być przy wiadukcie w ciągu DW 722) - nie na "odludziu", "w polu" pomiędzy Dziecinowem a Warszówką (w obrębie geodezyjnym Dziecinów, chociaż przystanek nazywa się Warszówka), a przy DW 801 (na której KONIECZNIE musi powstać wiadukt nad LK 12)! Odcinek DW 801 między Piotrowicami (rondem z DK 50) a Dziecinowem (skrzyżowaniem z DW 805 i DW 799) ma być modernizowany za jakiś czas (za kilka lat?), liczy około 4 km, można byłoby zsynchronizować budowę wiaduktu w ciągu DW 801 nad LK 12 z modernizacją tej linii kolejowej, aby były mniejsze utrudnienia. Co do DW 801 - ok. 1,25 km od ronda w Piotrowicach czy Sobiekursku z DK 50 do końca obecnego odcinka z utwardzonymi poboczami w Piotrowicach (w południowej części wsi) można byłoby zrezygnować z modernizacji (jest już utwardzone pobocze, nawierzchnia stosunkowo niedawno temu była remontowana (na tym odcinku z utwardzonymi poboczami), droga jest równa), a zamiast tego skupić się na odcinku położonym bardziej na południe (ok. 2,75 km).

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.aplikancinotarialni.pun.pl www.16pdharbor.pun.pl www.eurowizja.pun.pl www.masbleach.pun.pl www.sailor-moon.pun.pl