Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

ZDzecinowalogin
2023-06-08 19:14:04

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.99 … 54;1484631 - linie łączące centra Góry Kalwarii i Osiecka oraz Sobień-Jezior i Karczewa przecinają się w okolicy skrzyżowania DW801, DW805, DW799 w Dziecinowie.

dziecinow
2022-08-20 12:37:05

http://www.wiadomosci-archeologiczne.pl … 7,0,2.html - Late Bronze and Early Iron Age Site at Dziecinów, distr. Otwock (po angielsku)

ZDzecinowalogin
2022-04-04 21:20:00

https://iotwock.info/artykul/pociag-sta … lu/1262223

W piątek 7 stycznia służby zostały wezwane, aby ustalić co stało się z maszynistą pociągu towarowego. Nie było bowiem z nim kontaktu, a pociąg stał na terenie Dziecinowa, gm. Sobienie-Jeziory. Niestety przyczyna była dość prozaiczna – spora ilość alkoholu w organizmie mężczyzny.

Brak odpowiedzi maszynisty na wezwania i samoczynnie zatrzymany w środku dnia na torach pociąg były przyczyną uruchomienia działań służb. Na miejsce udały się cztery jednostki straży pożarnej (2 JRG Otwock, OSP Dziecinów i OSP Sobienie Jeziory), karetka i patrol drogówki i patrol SOP.

https://iotwock.info/static/files/inline_images/81/inline__1262223_4706.jpg

Jak informuje Paulina Harabin, rzeczniczka KPP Otwock, policjanci z wydziału ruchu drogowego ustalili, że lokomotywą ciągnącą wagony towarowe kierował 60-latek. Podczas rozmowy z nim funkcjonariusze poczuli silną woń alkoholu. Badanie wykazało blisko 2 promile. Mężczyzna został zatrzymany i trafił do policyjnej celi.

Po wytrzeźwieniu, śledczy przedstawili maszyniście zarzut dotyczący prowadzenia pojazdu mechanicznego w stanie nietrzeźwości, za który niebawem odpowie przed sądem. 60-latkowi grozi do 2 lat więzienia.

ZetKa

Fot. (2) KPP Otwock

dziecinow
2021-03-23 17:58:21

Precz z masztami 5G na terenie obrębu Dziecinów! Nie pozwolić na budowę ani jednego na tym obszarze!

Dziecinów powinien być oczkiem w głowie gminy Sobienie-Jeziory. Na wschód od DW 801 można zaprojektować tereny mieszkaniowe pod trzycyfrową liczbę nowych domów mieszkalnych.

Systra, oddział w Polsce z siedzibą we Wrocławiu - firma "projektująca przebudowę LK 12".

Cztery pierwsze wnioski, pytania podczas sesji Rady Gminy Sobienie-Jeziory w dniu 23.03.2021 dotyczyły Dziecinowa.

Przystanek kolejowy Warszówka (nie przy drodze powiatowej Warszawice - Całowanie) i brak przystanku kolejowego przy DW 801 - GŁUPOTA!

ZDzecinowalogin
2020-01-30 22:26:30

https://www.rdc.pl/podcast/losiowisko-o … Wo1l0lz7Fw - Łosiowisko: Osadnictwo na Urzeczu – odnalezienie zapomnianych wsi, 19 stycznia 2020

Z Dziecinowa
2019-12-23 23:49:45

23.12.2019 powiat otwocki przestał być jedynym powiatem graniczącym z Warszawą, w którym nie ma prawdziwej drogi dwujezdniowej!

Otwarto dwujezdniowy odcinek S17 na południe od Kołbieli, w kierunku obwodnicy Garwolina. Ma ok. 13 km. Brawo!

Z Dziecinowa
2019-11-27 22:59:35

Niebawem powiat otwocki przestanie być jedynym powiatem graniczącym z Warszawą, w którym nie ma żadnej właściwej drogi dwujezdniowej, bo ma być otwarty odcinek S17 na południe od obwodnicy Kołbieli, przebiegający przez południową część gminy Kołbiel. W pozostałych powiatach drogi dwujezdniowe są chyba od przynajmniej kilku lat.

Z Dziecinowa
2018-03-05 21:12:27

Z Wikipedii:

Most Nadwiślańskiego Urzecza – most drogowy nad Wisłą położony w ciągu drogi krajowej nr 50, stanowiącej fragment tranzytowej obwodnicy Warszawy w miejscowościach Góra Kalwaria oraz Ostrówek. Jednocześnie najbliższa na południe od Warszawy przeprawa drogowa przez Wisłę. Most powstał w 1954 według projektu Franciszka Szelągowskiego.

W Roku Rzeki Wisły (2017) podjęto starania na rzecz nadania przeprawie imienia Nadwiślańskiego Urzecza z inicjatywy badacza tego regionu Łukasza Maurycego Stanaszka. 28 listopada uchwałę w tej sprawie przyjęli radni Karczewa, a 29 listopada radni Góry Kalwarii.

Z Dziecinowa
2017-09-20 20:21:20

Mam nadzieję, że żyzne gleby, na terenie których występowania ma powstać lotnisko i infrastruktura z nim związana, zostaną wykorzystane na ulepszenie właściwości gruntów rolnych. Oby urodzajne gleby nie zmarnowały się.

ZDzecinowalogin
2017-09-20 19:33:21

Ze strony Gazety Wyborczej:

Wiemy, gdzie powstanie Centralny Port Lotniczy. Właśnie wybrano lokalizację

lulu, IAR  18.09.2017 15:20

Centralny Port Lotniczy ma zostać wybudowany w Baranowie koło Grodziska Mazowieckiego - dowiedziała się Informacyjna Agencja Radiowa.
To na razie informacja nieoficjalna, ale IAR zapewnia, że potwierdził ją w dwóch wiarygodnych źródłach. Oficjalna decyzja w sprawie lokalizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego zostanie ogłoszona w przyszłym tygodniu.

Baranów był jedną z rozważanych lokalizacji Centralnego Portu Lotniczego, który ma powstać między Warszawą a Łodzią. Leży 40 kilometrów na zachód od Warszawy. W okolicy przebiega autostrada A2 oraz kolejowa linia z Warszawy do Żyrardowa, która niedawno została zmodernizowana. Według danych GUS gmina Baranów ma nieco ponad 5 tys. mieszkańców.

Pod uwagę brano wcześniej także Mszczonów i Babsk.

Centralny Port Lotniczy "sercem Polski"

Na Centralnym Porcie Lotniczym bardzo zależy rządowi PiS. Wicepremier Mateusz Morawiecki określił, że to "cywilizacyjny projekt", a nowy port może być komunikacyjnym "sercem Polski".

Pełnomocnik rządu ds. budowy portu Mikołaj Wild przekonywał, że nawet analizy sprzed 2010 roku wskazywały na konieczność budowy centralnego lotniska, jednak okazało się jednak, że ruch lotniczy przebił prognozy.

Rząd nazywa projekt Centralnym Portem Komunikacyjnym. Docelowo ma on obsługiwać nawet 50 milionów pasażerów rocznie. Koszty budowy są wstępnie szacowane na 20-30 miliardów złotych.

Kiedy powstanie Centralny Port Lotniczy?

Wcześniej informowano, że do 2020 roku mają dopiero powstać analizy potrzebne dla zaplanowania inwestycji. - 10 lat na to termin realny - mówił w maju pełnomocnik Wild. Przed kilkoma dniami portal rynek-lotniczy.pl informował, że do końca tego roku powstanie projekt specustawy, która przyspieszy budowę.

Głównym operatorem Centralnego Portu Lotniczego ma zostać LOT. Minister Andrzej Adamczyk mówił dopiero co, że rząd będzie wspierał jego rozwój. Prezes LOT Rafał Milczarski wielokrotnie argumentował, że nowy port umożliwi dynamiczny rozwój, a brak tej inwestycji nie pozwoli na rozbudowywanie siatki połączeń.

Z Dziecinowa
2017-09-14 19:54:50

W Celestynowie także powinien powstać wiadukt. Po modernizacji linii kolejowej nr 7 natężenie ruchu pociągów w Celestynowie może wzrosnąć.

Z Dziecinowa
2017-09-14 19:49:24

Cz. 2:

„Nie” dla monstrualnego tunelu

Tunel ma połączyć ul. Walcowniczą z ul. Bysławską pod obecnym przejazdem kolejowym, który zostanie zlikwidowany. Według zapewnień miasta tunel nie zagrozi budowie lokalnego centrum, które ma powstać w okolicy przejazdu kolejowego. Według planów pod torami będzie bezkolizyjny przejazd dla samochodów. Zaplanowano też rozbudowany układ dojazdów, cztery ronda i nowe łączniki z ul. Patriotów. W takim wariancie trzeba byłoby zburzyć kilka budynków. Planowany gmach Kulturoteki znalazłby się na wyspie otoczonej jezdniami.

Budowę tunelu popierają osoby mieszkające dalej od linii kolejowej, m.in. w rejonie Aleksandrowa. Jednak niedawno, kiedy kolejarze przedstawili tunelowe monstrum, nasiliły się protesty. Według wielu mieszkańców tak mocno rozbudowana inwestycja zniszczy okolicę. – W sercu tej części dzielnicy mają powstać cztery ronda. Tunel z dojazdami pochłonie sporą część centrum Falenicy – tłumaczy jej mieszkaniec Adrian Czapiński. – Kulturoteka zostanie odcięta przez drogi, przejście przez tory. Dotarcie do posesji, na bazar, do przychodni, na pocztę czy na przystanki autobusowy
i kolejowy stanie się dla mieszkańców nie lada wyzwaniem. Budowa tunelu dla samochodów nie jest potrzebna. Wystarczy tunel dla pieszych i rowerzystów – dodaje pan Adrian.

Przeciwnicy inwestycji stworzyli nawet specjalną stronę internetową (...) Dyskusje o rozwiązaniach komunikacyjnych w Falenicy nadal budzą kontrowersje, a każda ze stron ma swoje racje. Kolejarze zapewniają, że są gotowi na ustępstwa. W kolejnej wersji o mniej rozbudowanym układzie oprócz tunelu proponują dwa ronda – przy ul. Bystrzyckiej i w pobliżu ul. Derkaczy – oraz łączniki do ul. Patriotów. Przedstawili także najbardziej minimalistyczną wersję – bez łączników z ul. Patriotów.

PKP PLK idą na ustępstwa, ale jednocześnie przypominają, że ostateczny wariant tunelu musi być wybrany dość szybko, bo w przeciwnym razie inwestycja się opóźni, a to oznacza utratę 600 mln zł unijnej dotacji.

Nowy projekt

W czwartek, 27 lipca odbyło się kolejne spotkanie, w którym uczestniczyli radni z komisji inwestycji oraz przedstawiciele spółki kolejowej. PKP PLK przedstawiły trzy warianty budowy bezkolizyjnych skrzyżowań m.in. w ul. Werbeny i ul. Brücknera oraz wstępne warianty skrzyżowania w Falenicy. – Na razie komisja nie wypowiedziała się na temat projektów. Dopiero je analizujemy – zapewniają wawerscy urzędnicy.

Łukasz Kwasiborski z PKP PLK dodaje, że zaproponowane warianty analizowane są nie tylko przez radnych, ale również przez Urząd m.st. Warszawy, Zarząd Transportu Miejskiego i Zarząd Dróg Miejskich. – Projekty będziemy mogli przedstawić mieszkańcom dopiero po zaakceptowaniu ich ostatecznego kształtu przez wszystkie strony, które teraz mogą zgłaszać do tych wariantów uwagi – tłumaczy Łukasz Kwasiborski.

– Potem spółka je przeanalizuje pod kątem zasadności i możliwości wprowadzenia do projektu. Do tego czasu nie możemy podawać szczegółów
– zaznacza Kwasiborski. – Koncepcje nie są w żaden sposób ukrywane, ale publikowanie ich na tak wczesnym etapie, kiedy może zostać wprowadzonych wiele zmian, mogłoby spowodować pewien chaos informacyjny – wyjaśnia. – Liczymy, że wnioski i sugestie dotrą do nas jak najszybciej i będziemy mogli przygotować projekt odpowiadający wszystkim stronom – zapewnia Kwasiborski.

Z Dziecinowa
2017-09-14 19:46:23

Artykuł ze strony internetowej Linii Otwockiej (cz. 1):

KONTROWERSYJNY TUNEL
10 sierpnia 2017    · by Linia Otwocka    · in SAMORZĄD, W-WA WAWER.    ·

Trwa spór o to, jak powinien wyglądać tunel pod torami w Falenicy. Wielu mieszkańców go nie chce, ale rada dzielnicy popiera budowę. Pod koniec lipca na posiedzeniu komisji inwestycji przedstawiono trzy warianty przebudowy falenickiego przejazdu. Kolejarze idą na ustępstwa i szykują nowy projekt.


AGNIESZKA JASKULSKA

Mieszkańcy Falenicy są podzieleni w sprawie pomysłu budowy tunelu pod torami, która ma być zrealizowana w ramach modernizacji linii kolejowej nr 7 na odcinku Warszawa–Otwock. Inwestycja jest związana z planami PKP Polskich Linii Kolejowych, które w latach 2020-2022 zmodernizują linię kolejową Warszawa–Lublin. Na warszawskim odcinku spółka zbuduje dodatkowy, trzeci tor dla pociągów dalekobieżnych. Pociągi będą kursowały częściej i jechały szybciej. Dlatego konieczne okazało się zlikwidowanie istniejących naziemnych przepraw przez tory. Wszystkie przejazdy i przejścia przez jezdnie mają zostać zastąpione przez tunele.

Większość radnych Wawra stosunkiem głosów 18 do dwóch poparła budowę tunelu w Falenicy.

– W stanowisku przyjętym 19 kwietnia rada dzielnicy opowiedziała się za budową bezkolizyjnego przejazdu drogowego łącznie z odseparowaną ścieżką rowerową (w tunelu) oraz dogodnego podziemnego przejścia dla pieszych w Falenicy w ciągu ulic Bysławska-Walcownicza. Uwzględniono dogodne dojazdy do planowanej u zbiegu ulic Patriotów i Walcowniczej Kulturoteki – informuje urząd w Wawrze.

Z Dziecinowa
2017-09-14 19:15:31

Artykuł z portalu podlasie24 :

Pilawa: coraz bliżej budowy wiaduktu
2017-06-07 10:33:12

Jest duża szansa na wybudowanie w Pilawie od lat oczekiwanego wiaduktu i obwodnicy centrum miasta. Samorząd miasta i gminy osiągnął wstępne porozumienie z PKP i urzędem marszałkowskim dotyczące realizacji tych inwestycji. Kolej stawia jednak warunek, od spełnienia którego uzależnia budowę wiaduktu.

Przejazd kolejowy w Pilawie jest zamknięty średnio przez 11 godzin na dobę, co znacznie utrudnia komunikację drogą wojewódzką 805 biegnącą przez centrum miasta. Dodatkowo modernizacja linii kolejowej Otwock- Lublin, łącznie z budową drugiego toru sprawi zwiększenie ruchu pociągów i ich prędkości podczas przejazdu na tym odcinku. Wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców i podróżnym przejeżdżającym przez gminę, chcąc usprawnić komunikację i poprawić jej bezpieczeństwo, władze samorządowe przeprowadziły wiele rozmów z PKP, by rozwiązać problem przejazdu w Pilawie. Rozmowy nie były łatwe, bo z jednej strony warunki technicznej niezbędne   do budowy takich obiektów inżynieryjnych nie pozwalały na wybudowanie bezkolizyjnego przejazdu przez tory w miejscu obecnego przejazdu, a z drugiej warunki stawiane przez kolej. Ostatecznie uzgodniono, że wiadukt może być wybudowany poza terenem zabudowanym, czyli na granicy lasu, natomiast objazd miasta zrealizowany zostanie ze środków urzędu marszałkowskiego, prawdopodobnie w ramach kontraktu regionalnego. Uwzględniono też w projekcie wniosek miasta o budowę przejścia dla pieszych od ul. Sportowej do ul. Dworcowej, tuż za dworcem, łącznie z wyjściami na perony.

- Ostatnie spotkanie, które się odbyło z PKP i przedstawicielem Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, jasno wskazuje, że decyzja należy do nas, czy wyrazimy zgodę na budowę przez te instytucje wiaduktu i obwodnicy, natomiast w przyszłości jest ta perspektywa zamknięcia przejazdu. I nad tym należy się poważnie zastanowić - mówi burmistrz miasta i gminy Pilawa. Jeżeli takiej zgody nie będzie, miasto może bezpowrotnie stracić okazje na rozwiązanie problemu komunikacyjnego...

O szczegółach Waldemar Jaroń rozmawia z Albiną Łubian - burmistrz miasta i gminy Pilawa.

Z Dziecinowa
2017-09-13 21:55:57

Cz. 2:

Wiadukt na planowanej obwodnicy Pilawy?

W międzyczasie pilawski samorząd zmienił studium zagospodarowania przestrzennego i wpisał do studium wiadukt poza terenem zabudowy, na granicy lasu i tę informacje przekazał PKP.
- Oglądaliśmy to miejsce razem z przedstawicielami PKP i województwa mazowieckiego. Wszyscy uznaliśmy, że budowa wiaduktu w tym rejonie jest  lepszym rozwiązaniem. Pojawił się problem: Kto będzie budował obwodnicę? Kolej stwierdziła, że może rozważać jedynie wybudowanie  wiaduktu, a przedstawiciele samorządu województwa nie deklarowali  budowy obwodnicy z uwagi na brak środków finansowych. PKP deklarowało, że może wybudować  wiadukt, a samorząd województwa drogę po 300 m z jednej i drugiej strony wiaduktu. Pozostałą część miałoby wybudować miasto, a jednocześnie przejąć cały ruch przez miasto, przez osiedlowe uliczki, w tym oczywiście ruch samochodów ciężarowych, bowiem – z uwagi na to, że jest to droga wojewódzka, o tym, żeby nie pozwolić na ruch samochodów ciężarowych przez miasto, nie może być mowy. Na to my nie mogliśmy się zgodzić – mówi Albina Łubian.

Obwodnica Pilawy w kontrakcie terytorialnym

- Nasze rozmowy trwają, uczestniczyliśmy również w posiedzeniu Zarządu Województwa Mazowieckiego, gdzie przedstawialiśmy nasz problem – mówi burmistrz Pilawy. -  W tamtym roku, na skutek  naszych  działań, marszałek województwa mazowieckiego  poinformował mnie, że Mazowieckie Biuro Planowania Przestrzennego podjęło działania, aby zadanie pod nazwą ‘Budowa  obwodnicy Pilawy’, zostało wpisane do kontraktu terytorialnego. W lutym byłam na konsultacjach dotyczących kontraktu terytorialnego. Wiem, że odbyły się już pierwsze negocjacje z rządem i jest wola umieszczenia tego zadania w kontrakcie. Wpisanie obwodnicy do kontraktu terytorialnego daje możliwość skorzystania ze środków unijnych na realizację tego przedsięwzięcia i mam nadzieję, że tak się ostatecznie stanie - mówi burmistrz miasta i gminy Pilawa Albina Łubian.

PKP chcą zamknąć przejazd w ciągu drogi wojewódzkiej

Przedstawiciele PKP nadal podtrzymują swoje  stanowisko i stawiają warunek – zostanie wybudowane przejście podziemne dla pieszych i ewentualny wiadukt, ale po wybudowaniu wiaduktu i obwodnicy, która powinna zabezpieczyć interesy mieszkańców, przejazd kolejowy zostanie zamknięty, głównie ze względów bezpieczeństwa. - Nasze argumenty za pozostawieniem w przyszłości przejazdu po wybudowaniu wiaduktu i obwodnicy, na dzień dzisiejszy nie znajdują  poparcia PKP. Stąd oczywiście w tym roku odbyło się kolejne zebranie konsultacyjne mieszkańców Pilawy, gdzie ponownie przedstawialiśmy sprawę i stanowisko PKP. Mieszkańcy na zebraniu wyraźnie podnosili, że budowa wiaduktu w Pilawie jest sprawą priorytetową. Oczywiście mamy zabiegać o pozostawienie przejazdu, ale przede wszystkim o budowę wiaduktu i obwodnicy. Mieszkańcy złożyli podpisy, które przekazaliśmy do PKP – mówi Albina Łubian.

W maju tego roku przedstawiciele samorządu miasta i gminy Pilawa odbyli kolejne spotkanie z przedstawicielami PKP i Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich – zarządcy drogi. Stanowisko PKP jest  jednoznaczne – w obecnej sytuacji, kiedy pojawia się szansa na przyszłe finansowanie inwestycji, należy szybko podjąć decyzję .
- Jeżeli chcemy mieć wiadukt w Pilawie, musimy prawie natychmiast podjąć działania zmierzające do opracowywania decyzji środowiskowej, w celu uzyskania pozwolenia na budowę wiaduktu i obwodnicy. Jeżeli w ciągu dwóch lat tego się nie uzyska, Pilawa bezpowrotnie straci szansę na budowę wiaduktu i obwodnicy. Stąd na ostatniej sesji Rady Miejskiej uznaliśmy, że należy zrobić wszystko, aby wiadukt i obwodnica Pilawy powstały, natomiast w dalszym ciągu będziemy szukać możliwości pozostawienia przejazdu w Pilawie. Mamy nadzieję, że wszystko potoczy się dla nas pomyślnie - mówi włodarz Pilawy.

zdjęcie wprowadzające GSV

Autor: Adrian Stoń

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.ega.pun.pl www.dissowo.pun.pl www.dragonballarena.pun.pl www.soulwarriors.pun.pl www.bwc.pun.pl