Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

dziecinow
2024-04-12 17:38:40

Fragment odpowiedzi od PKP z czerwca 2021 odnośnie budowy wiaduktu na skrzyżowaniu LK12 z DW801:

w sugerowanym przez Pana miejscu dla budowy wiaduktu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 801 obecnie znajduje się przejazd kategorii A. W ramach modernizacji linii kolejowej nr 12 przejazd zmieni kategorię na B. We współpracy z zarządcami dróg Spółka oceniła, że zmiana kategorii przejazdu zapewni wystarczającą ciągłość ruchu na ww. drodze. Zaznaczyć należy, że Spółka nie jest odpowiedzialna za budowę wiaduktów drogowych. Budowa wiaduktów leży w kompetencji zarządców dróg.

https://bezpieczny-przejazd.pl/aktualno … tegorii-b/ - fragment tekstu o przejeździe kolejowym kategorii B (z własnymi wyróżnieniami):

Przejazd kolejowo-drogowy kategorii B jest wyposażony w półrogatki, które mogą zamykać tylko „nasz” pas ruchu lub całą szerokość jezdni. Zamykanie i otwieranie drogi dla pojazdów i pieszych odbywa się w pełni automatycznie.

Pociąg zbliżając się do przejazdu mija czujnik, który uruchamia cykl zamykania ruchu kołowego i pieszego. Najpierw włączają się sygnalizatory świetlne (naprzemiennie migające czerwone światło) i dźwiękowe, które zabraniają wjazdu na przejazd. Następnie, po 8 lub 13 sekundach, zamykają się rogatki. Po minimum 10 sekundach od zamknięcia przez rogatki drogi, na przejeździe może pojawić się pociąg. Po minięciu przejazdu pociąg najeżdża na czujnik zjazdowy, po czym rogatki otwierają się, a sygnalizacja świetlna nadal jest włączona. Wjazd na przejazd jest możliwy tylko i wyłącznie po wygaśnięciu sygnalizatora przejazdowego! Wynika to z faktu, że w tym samym momencie pociąg jadący z drugiej strony, najeżdża na czujnik wjazdowy, uruchamiając ponownie cykl zamknięcia przejazdu. Pod żadnym pozorem nie można wjechać na przejazd dopóki sygnalizacja świetlna jest włączona, nawet jeśli rogatki są otwarte!

Oznacza to, że jeśli zamiast wiaduktu na DW801 w gminie Sobienie-Jeziory będzie przejazd kategorii B, to czas zamknięcia drogi wojewódzkiej, zanim nadjedzie pociąg, będzie, na szczęście, znacznie krótszy niż w przypadku przejazdu kategorii A, gdzie szlabany są zamykane chyba na (i to co najmniej) 120 sekund przed wjazdem pociągu na przejazd kolejowo-drogowy. Taki przejazd może utrudniać ruch w podobnym stopniu, co skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, a więc nie jakoś "koszmarnie". Dalsze zamykanie przejazdu na nadwiślance na co najmniej 2 minuty przed wjazdem pociągu na przejazd kolejowo-drogowy byłoby zdecydowanie niedopuszczalne, bo po przebudowie LK12 pociągów niemal na pewno będzie wyraźnie więcej (chociażby dlatego, że powrócą kursy pasażerskie na odcinek przebiegający przez gminę Sobienie-Jeziory), a ruch na DW801 zapewne nigdy nie spadnie jakoś naprawdę wyraźnie (gmina Sobienie-Jeziory zapewne będzie się wyraźnie rozwijać, co będzie generować większy ruch lokalny, ale ruch dalekobieżny może wyraźnie spaść dzięki S17, obwodnicy aglomeracji warszawskiej czy DK79 i planowanemu mostowi na Wiśle w Świerżach Górnych, który może przekierować dużo ruchu z Warszawy w kierunku Stężycy na DK79 przebiegającą m.in. przez Magnuszew). W GPR 2025 i w późniejszych GPR nie spodziewam się SDR wynoszącego 10000 pojazdów na dobę i więcej na odcinku DW801 Piotrowice - Dziecinów, dzięki (między innymi) S17, DK50 czy OAW oraz DK79. Mimo tego DW801 na południe od Warszawy ma być w województwie mazowieckim drogą wojewódzką priorytetową, nominalnie klasy GP i o szerokości jezdni wynoszącej co najmniej 7 m (więc jest to jedna z ważniejszych dróg wojewódzkich w województwie mazowieckim). Od S2 w Warszawie do skrzyżowania z ul. Górczewską w Józefowie DW801 już za kilka lat może mieć po dwa pasy ruchu w każdą stronę, ale będą one obsługiwać głównie ruch związany z Otwockiem i Józefowem. Między Otwockiem Małym (DW798) a Sobiekurskiem czy Piotrowicami (DK50) DW801 nie została poszerzona do dwóch jezdni, zamiast tego na dużej części odcinków na tym fragmencie zyskała (co prawda wąskie lub nawet bardzo wąskie) drogi serwisowe, a utwardzone pobocza zostały czy zostaną zwężone z 2 m do 1,5 m. Oznacza to, że SDR na tym odcinku nie powinien przekraczać kilkunastu tysięcy pojazdów na dobę (gdyby miało być np. 24000 pojazdów na dobę, to powinno być 2x2), ruch na tym odcinku w bardzo dużej części związany jest z Karczewem, Otwockiem, Józefowem lub ich bliskimi okolicami.

ZDzecinowalogin
2024-04-11 15:53:11

https://natemat.pl/164161,pracownik-kol … woje-zycie - fragment z tego tekstu z własnymi wyróżnieniami:

Z reguły najkrócej się czeka przed przejazdem, gdzie rogatki opuszczane są automatycznie. Wówczas przejazd zamykany jest na ok. 30-40 sekund przed wjechaniem pociągu na skrzyżowanie kolejowo-drogowe. Inaczej jest w przypadku przejazdów, gdzie za opuszczenie szlabanu odpowiada pracownik kolei. Zgodnie z obowiązującymi procedurami i instrukcjami w przypadku większości przejazdów dróżnik otrzymuje informację o konieczności zamknięcia rogatek na ok. 3 minuty przed zbliżeniem się taboru. Tymczasem rogatki muszą być zamknięte najpóźniej 2 minuty przed wjechaniem czoła pojazdu na przejazd. Są podnoszone wkrótce po tym, jak pociąg znika ze skrzyżowania.

Czy jeśli po przebudowie DW801 w Dziecinowie wciąż nie będzie wiaduktu czy tunelu, to przynajmniej szlabany nie będą zamykane na tak długo przed wjazdem pociągu na przejazd kolejowo-drogowy? Ponoć przejazd ma być zautomatyzowany, jeśli pozostanie on jednopoziomowy. A ruch pociągów ma znacznie wzrosnąć, może zwłaszcza w godzinach szczytu, ze względu na to, że ma być przywrócony ruch pociągów osobowych na odcinku Góra Kalwaria - Pilawa (ponoć co najmniej siedem par pociągów, przynajmniej w dni robocze).

Z Dziecinowa
2023-05-15 19:59:35

Niestety, jest wysoce prawdopodobne, że pomimo przebudowy DW 801 na odcinku Piotrowice - Dziecinów i LK 12 Skierniewice - Łuków (przynajmniej w ciągu kilku najbliższych lat) nie będzie bezkolizyjnego przejazdu na przecięciu się tych dwóch szlaków komunikacyjnych w gminie Sobienie-Jeziory Od osoby z MZDW zajmującej się projektem przebudowy tego odcinka DW 801 dowiedziałem się, że PKP nie zamierza (przynajmniej w najbliższym czasie) wydawać pieniędzy na budowę bezkolizyjnego przejazdu kolejowego w Dziecinowie. "Teraz albo nigdy"(?)

Jeżeli wiaduktu w ciągu DW 801 naprawdę by nie było, to co należałoby zrobić, aby było to jak najmniej uciążliwe dla ludzi? Wykorzystywać inne drogi, takie jak S17, DW862 czy DW680+DW799 w celu ominięcia kłopotliwego odcinka w Dziecinowie.

Z Warszawy do Puław, Dęblina czy nawet Stężycy jechać S17, ale to niestety oznacza nadłożenie kilometrów, chociaż powinno być czasowo krócej dzięki pokonaniu bardzo długiego odcinka ekspresówką (na DW801 jest jednak trochę obszarów zabudowanych, droga jest jednojezdniowa i kolizyjna). Można też pojechać przez DK79 w Górze Kalwarii, Magnuszewie i Kozienicach.

Do Maciejowic i Wilgi jechać od węzła Wał Miedzeszyński przez węzeł Lubelska i S17 do Garwolina czy Gończyc, bardzo wyraźnie nadkładając kilometrów (mając sporo do przejechania drogami o niezbyt wysokim standardzie po zjechaniu z S17 na zachód) ( )? Z Łaskarzewem powinno to być jeszcze opłacalne, jest on znacznie bliżej S17 niż Wilga czy Maciejowice.

Można też jechać z Warszawy (przynajmniej zachodniej, ludniejszej części stolicy Polski) przez Piaseczno (DK79) czy Konstancin-Jeziornę (DW724) i most w Górze Kalwarii, a następnie (krętym i dość zabudowanym) ciągiem DW680 + DW799 przez Ostrówek i Kosumce do Dziecinowa, jest to krótsze kilometrowo niż dojazd do ronda w Piotrowicach (Sobiekursku) na skrzyżowaniu DK50 z DW801 i przejazd przez kłopotliwe przecięcie LK12 przez DW801.

Od strony Karczewa w stronę Osiecka można pojechać nie przez Dziecinów, ale DK50 od Sobiekurska czy Całowania do skrzyżowania z DW862 w Taborze (w ciągu DW862 jest wiadukt nad "esełką").

Do Pogorzeli w gminie Osieck można pojechać drogą powiatową przez Całowanie i Warszówkę (w południowej części Warszówki skręcić w podrzędną drogę biegnącą do DW805 przez południową część tej wsi, a potem pojechać DW805 na wschód).

Możliwe, że obwodnica aglomeracji warszawskiej będzie miała węzeł z DW801 na północ od Dziecinowa, w miejscu obecnego ronda na przecięciu DK50 i DW801. Niestety, mogłoby to względnie "wtłoczyć" ruch na odcinek DW 801 z przejazdem kolejowym w Dziecinowie i odciążyć ciąg DW680+DW799 (być może nie będzie on podłączony węzłem do OAW). OAW na południe od Dziecinowa mogłaby jeszcze bardziej ograniczyć ruch na przejeździe kolejowym w Dziecinowie (jechałoby się do Wilgi z Warszawy nie przez Karczew i Dziecinów, a przez Górę Kalwarię i most na Wiśle w ciągu OAW).

Z Dziecinowa
2023-04-13 13:26:19

(O ile dobrze pamiętam) dnia 10.03.2022 (ponad rok temu) w budynku OSP w Dziecinowie odbyło się spotkanie z ówczesnym kandydatem na wójta gminy Sobienie-Jeziory (a obecnie wójtem) w sprawie planów przebudowy DW 801 na odcinku dziecinowskim i podczas tego spotkania wyraźnie wspomniano o planach budowy bezkolizyjnego przejazdu przez LK 12 (pamiętam, że powiedziano, iż tunel miałby być kilka razy droższy niż wiadukt czy coś podobnego), z treści przedstawionych podczas tego spotkania wyciągnąłem wniosek, że jest duża szansa na powstanie tego bezkolizyjnego przejazdu (tym bardziej, że w najbliższych latach także linia kolejowa przebiegająca przez Dziecinów ma być przebudowywana), ale, niestety, nie jest to jeszcze przesądzone. Od tego czasu chyba nie było spotkania w Dziecinowie odnośnie planów przebudowy DW 801 w Dziecinowie (nie widziałem żadnego ogłoszenia o późniejszym takim spotkaniu, ani w Internecie, ani "na żywo").

Ok. 20 dni temu z rozmowy telefonicznej z osobą z MZDW związaną z przebudową DW 801 na odcinku Piotrowice - Dziecinów dowiedziałem się, że dnia 07.03.2023 napisano (czy może i nawet wysłano) pismo do Pełnomocnika Rządu do spraw przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu Andrzeja Bittela pismo w związku z (jak zrozumiałem) brakiem decyzji (czy przynajmniej kontaktu) z PKP (czy PKP PLK) w sprawie sposobu przekroczenia linii kolejowej nr 12 przez drogę wojewódzką nr 801 w miejscowości Dziecinów. Jest to w pewnym sensie niepokojące, bo może nie zapadła ostateczna decyzja o budowie bezkolizyjnego przejazdu w związku z przebudową i odcinka DW 801, i linii kolejowej Skierniewice - Łuków, a więc, że, niestety, możliwe byłoby, że pomimo tych dwóch inwestycji po ich zakończeniu w Dziecinowie pozostanie przejazd jednopoziomowy.

Z Dziecinowa
2022-03-14 16:47:14

Jest spora szansa, że wraz z przebudową DW 801 na odcinku Piotrowice - Dziecinów zostanie wybudowany bezkolizyjny przejazd kolejowy przez LK 12 w ciągu drogi Warszawa - Puławy!

Na radzie technicznej w sprawie przebudowy DW 801 między DK 50 a DW 799 i DW 805 mogły być słowa, które oznaczają, że prawdopodobnie wraz z planowaną w stosunkowo bliskim czasie przebudową DW 801 w Dziecinowie i Piotrowicach będzie budowany wiadukt!

Trudniejsza od sprawy wiaduktu w Dziecinowie może być sprawa zmiany nazwy przystanku kolejowego znajdującego się na terenie obrębu geodezyjnego Dziecinów z "Warszówka" na "Dziecinów"...

Z Dziecinowa
2022-02-09 15:09:21

Wiadukt ten podniósłby atrakcyjność inwestycyjną (np. pod budowę nowych domów) nie tylko Dziecinowa, ale i np. Warszawic, Radwankowa Szlacheckiego, Sobień Biskupich, Sobień-Jezior, Sobień Szlacheckich. Mieszkańcy miejscowości z południa gminy (między innymi), a także jadący z większej części Dziecinowa nie musieliby stawać przed zamkniętymi zaporami w związku z przejazdem pociągu.

Na mniej ważnych drogach wojewódzkich czy nawet powiatowych są wiadukty nad tą samą linią kolejową (nr 12 Skierniewice - Łuków) już od czasów PRL-u, a w Dziecinowie jest niestety jednopoziomowy przejazd, choć droga ważniejsza i bardziej ruchliwa. Na południe od Dziecinowa (a więc dalej od Warszawy) są, także od czasów PRL-u, obwodnice wsi gminnych Sobienie-Jeziory i Wilga z utwardzonymi poboczami (jezdnia ma dzięki nim 11 m szerokości, podczas gdy w Dziecinowie obecnie od torów do skrzyżowania z DW 905 i DW 799 jezdnia DW 801 ma tylko 6 m szerokości), na tych obwodnicach zdarzają się skrzyżowania z wysepkami (np. koło stacji benzynowej na obwodnicy Sobień-Jezior czy na skrzyżowaniu DW 801 z DW 739). W Dziecinowie nie ma ani obwodnicy, ani wysepek na skrzyżowaniach, ani utwardzonego pobocza i nawet wiaduktu. Mnie brak wiaduktu w Dziecinowie bardzo razi i nie mam złudzeń co do tego, że w związku z przebudową DW 801 na odcinku Piotrowice - Dziecinów trzeba  wybudować bezkolizyjny przejazd w ciągu DW 801 przez linię kolejową nr 12 (dwutorową, zelektryfikowaną, będącą kolejową tranzytową obwodnicą Warszawy, będącą międzynarodowym korytarzem kolejowym C-E20). Ten wiadukt bez wątpienia należy się temu miejscu jak psu buda. W najbliższych latach ma być przebudowa LK 12 i na odcinku od Pilawy do Góry Kalwarii (przebiegającym przez Dziecinów) mają pojawić się pociągi pasażerskie umożliwiające dojazd do Warszawy przez Piaseczno. Po przebudowie LK 12 pociągi będą się mogły po niej poruszać wyraźnie szybciej, niż obecnie. Trzeba dodać, że przystanek kolejowy w gminie Sobienie-Jeziory jest błędnie nazwany Warszówka, nie leży on na terenie obrębu geodezyjnego Warszówka, lecz na terenie obrębu geodezyjnego Dziecinów, w dodatku Dziecinów jest wsią większą, ludniejszą i starszą niż Warszówka, w czasach PRL-u jakby "skradziono" Dziecinowowi nazwę przystanku kolejowego, co trzeba naprawić w związku z zaplanowaną na najbliższy okres przebudową LK 12. Za ok. 10 - 15 lat w miejscu obecnego ronda na pograniczu Piotrowic i Sobiekurska może powstać węzeł z obwodnicą aglomeracji warszawskiej (OAW), która na odcinku przecinającym DW 801 może być autostradą o trzech pasach ruchu w każdą stronę. DW 801 przez Dziecinów znalazłaby się blisko węzła z autostradą, stałaby się jedną z dróg dojazdowych do autostrady, w związku z czym tym bardziej należałoby w ciągu DW 801 wybudować wiadukt nad LK 12 w Dziecinowie. Przebudowa DW 801 w Piotrowicach i Dziecinowie ma się zacząć za kilka lat, może w 2026 czy 2027 roku.

Z Dziecinowa
2022-02-09 14:55:02

Nie ma się co bać tego wiaduktu. Zapewne na trasie wiaduktu będzie pewien łuk (będzie się ona odchylać na wschód). Na południe od wiaduktu trzeba będzie zrobić skrzyżowanie skanalizowane (z wysepką na środku jezdni, lewoskrętem). Na terenie zabudowanym Dziecinowa w kilku miejscach trzeba zaplanować i wykonać azyle dla pieszych. Na skrzyżowaniu dróg wojewódzkich w Dziecinowie musi w końcu być rondo.

mieszkaniec
2022-02-05 22:03:49

Internauto, strasznie się nakręciłeś na ten wiadukt !
Odpowiedz na pytanie czy on jest potrzebny mieszkańcą Dziecinowa ?
Jeśli powstanie to na pewno prędkość przejazdu samochodów przez wieś wzrośnie, zrobi się bardziej niebezpiecznie, trudniej będzie przejść na drugą stronę ulicy czy wyjechać z podwórka. A o chodnikach i ścieżkach rowerowych to możemy marzyć, ... już kilkadziesiąt lat.

Z Dziecinowa
2022-02-05 13:32:45

"Brak mi słów" na opisanie działań np. MZDW i PKP odnośnie sprawy przejazdu przez LK 12 w ciągu DW 801... Już dawno powinna zapaść decyzja, że robimy tak BEZKOLIZYJNY przejazd!!!


Mam "obsesję" na punkcie bezkolizyjnego przecięcia DW 801 i LK 12, przyznaję. Brak wiaduktu czy tunelu w tym miejsca mnie bulwersuje czy razi!!! Zostawili niedoróbkę po PRL-u (tak naprawdę to wiadukt w tym miejscu powinni zrobić już w czasach PRL-u!!!). W Starej Prawdzie na jakiejś mało znaczącej powiatówce może być wiadukt, a w Dziecinowie guzik


Niech ktoś wreszcie pójdzie po rozum do głowy! Niechaj się wreszcie opamiętają! Dlaczego DW 862 i DW 805 w Parysowie mogą mieć wiadukty, mimo mniejszego znaczenia niż "nadwiślanka", a DW 801 miałaby mieć szlaban!

Mogę być "wściekły" na postawę MZDW, PKP PLK, a także lokalnych władz (np. gminy Sobienie-Jeziory) w sprawie przecięcia międzynarodowej linii kolejowej C-E20 i drogi Warszawa - Puławy w gminie Sobienie-Jeziory. Bardzo to przeżywam! To "wielka niesprawiedliwość", że w tym miejscu nie ma wiaduktu i tunelu! Jak chcą przebudować DW 801 między DK 50 a DW 805, to wybudowanie bezkolizyjnego przejazdu przez LK 12 musi być ich, dosadnie mówiąc, psim obowiązkiem! Nie ma co literalnie interpretować przepisów (a to bo SDR trochę za mały, a to bo droga ma mieć tylko klasę GP, a to, że skrajnie dużo pociągów tam nie przejeżdża, a to, że pociągi nie będą wystarczająco szybko jeździć...), takie interpretacje mogą doprowadzać mnie do szału!!!

Z Dziecinowa
2021-07-26 14:24:14

Odpowiedź z PKP PLK z dnia 15.07.2021 na moją złożoną przez Internet skargę/wniosek z dnia 23.06.2021 (dotyczącą m. in. nazwy przystanku kolejowego znajdującego się terenie obrębu geodezyjnego Dziecinów):

Biuro Zarządu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (dalej: „Spółka”) przesyła stosowne informacje.

Zgodnie z obowiązującymi w Spółce „Wytycznymi dotyczącymi nazewnictwa stacji i przystanków osobowych Ipi-5” z wnioskiem o zmianę nazwy stacji lub przystanku osobowego mogą wystąpić m.in. władze gminy, kierując wniosek do właściwego dla danego obiektu Zakładu Linii Kolejowych. Do wniosku należy dołączyć uchwałę rady gminy właściwej terytorialnie dla danej stacji lub przystanku osobowego, a całkowite koszty związane ze zmianą nazwy stacji pokrywa wnioskodawca. W przypadku przystanku osobowego Warszówka, Wójt Gminy Sobienie-Jeziory powinien wystąpić z wnioskiem o zmianę nazwy do Zakładu Linii Kolejowych w Siedlcach dołączając uchwałę Rady Gminy. Podkreślamy jednak, że przy zmianie nazwy stacji lub przystanku osobowego należy brać pod uwagę koszty, które w związku z tym poniosą zarządcy infrastruktury kolejowej, przewoźnicy i inne podmioty uczestniczących w procesie przewozów.

Lokalizacja przystanku osobowego Warszówka została zaprojektowana zgodnie z nowym układem torowym w km 81+730 linii kolejowej nr 12. W projekcie uwzględniono położenie peronów w stosunku do torów, sposób dojścia do peronów, obsługę osób z ograniczoną możliwością poruszania się, możliwość obsługi bagażowej oraz optymalną długość i szerokość peronów. Podczas prowadzonych na etapie przygotowania inwestycji analiz i konsultacji z miejscowymi samorządami podjęto decyzję o pozostawieniu przystanku Warszówka w obecnej lokalizacji. Mając na uwadze powyższe nie rozpatrywano innej lokalizacji przystanku w tym rejonie. Należy również zaznaczyć, że założenia eksploatacyjno-ruchowe przesłane przez organizatora przewozów na terenie województwa mazowieckiego nie argumentują budowy 2 przystanków osobowych w tak bliskich lokalizacjach.

Należy jednak wskazać, że zgodnie z obowiązującymi przepisami za organizację publicznego transportu zbiorowego na obszarze danego województwa odpowiada marszałek (w omawianym przypadku jest to Marszałek Województwa Mazowieckiego). W związku z powyższym kluczowe będzie uzyskanie jego opinii na temat relokacji punktów handlowych na omawianym odcinku linii kolejowej nr 12, dopuszczając zarówno możliwość likwidacji istniejącego przystanku Warszówka i realizacji wyłącznie przystanku Dziecinów, jak i relokacji przystanku Warszówka i budowy przystanku Dziecinów.

Z poważaniem

ZDzecinowalogin
2021-07-26 14:06:43

Fragment znaleziony "gdzieś na stronie": https://docspike.com/download/program-s … ania_pdf#.

PROJEKT – 16 grudnia 2014 r.

Program rozwoju i modernizacji technologicznej transportu szynowego w województwie mazowieckim

(...) [bardzo długa przerwa]

Czachówek jest węzłem na przecięciu linii 8 w korytarzu S i południowej linii obwodowej 12. Węzeł jest położony poza bezpośrednim sąsiedztwem ośrodków miejskich. W tym rejonie przebiega ponadto linia kolei wąskotorowej z Piaseczna do Grójca i Nowego Miasta nad Pilicą. Wschodni odcinek południowej linii obwodowej – 12 – łączy Czachówek z węzłem Pilawa na linii 7 Warszawa – Lublin. W węźle Czachówek możliwy jest bezpośredni przejazd do Warszawy; w węźle Pilawa konieczna jest zmiana kierunku jazdy. W przyjętym zasięgu dostępności linii, poza zasięgiem dostępności innych linii, mieszka 20 tys. osób. Odcinek linii po zachodniej stronie Wisły znajduje się w powiecie piaseczyńskim. Komunikacja do miasta powiatowego możliwa jest przez węzeł Czachówek. Góra Kalwaria (12 tys.) jest największym miastem przy linii. Stacja położona jest niezbyt korzystnie, na skraju miasta, w odległości 1,5 km od centrum. W obrębie gminy możliwa jest komunikacja z przystanku Czachówek Wschodni. Dwie stacje oraz dwa proponowane przystanki na wschodnim brzegu Wisły leżą w powiecie otwockim. Do miasta powiatowego możliwy jest dojazd przez węzeł Pilawa, ze zmianą kierunku jazdy. Wiążę się to jednak z bardzo dużym wydłużeniem trasy. Stację posiada miejscowość gminna Osieck; poza tym w gminie nie ma i nie planuje się przystanków. W przypadku wprowadzenia obsługi ruchu pasażerskiego postuluje się dostosowanie układu przystanków do sieci osadniczej. Mianowicie wprowadzenie przystanku Dziecinów przy drodze między wsiami Dziecinów i Piotrowice. Dalej proponuje się przesunięcie na wschód przystanków z kolejnych stacji: Warszówka – do drogi prowadzącej ze wsi, Osieck – na północny skraj osady.

Z Dziecinowa
2021-06-27 23:59:43

Czyżby gmina Sobienie-Jeziory chciała wykorzystać grunty wykupione niegdyś przez spółkę Włodarzewska SA i dlatego wolała(?) pozostawienie przystanku kolejowego w obecnym miejscu? Nazwę trzeba zmienić musowo i sprawić, aby ewentualna nowa zabudowa przy przystanku należała do sołectwa Dziecinów.

Z Dziecinowa
2021-06-23 17:31:04

Odpowiedź z PKP PLK na moją skargę z 26.05.2021:

Biuro Zarządu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A przesyła stosowne informacje.

w sugerowanym przez Pana miejscu dla budowy wiaduktu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 801 obecnie znajduje się przejazd kategorii A. W ramach modernizacji linii kolejowej nr 12 przejazd zmieni kategorię na B. We współpracy z zarządcami dróg Spółka oceniła, że zmiana kategorii przejazdu zapewni wystarczającą ciągłość ruchu na ww. drodze. Zaznaczyć należy, że Spółka nie jest odpowiedzialna za budowę wiaduktów drogowych. Budowa wiaduktów leży w kompetencji zarządców dróg.

Na etapie przygotowania inwestycji analizowano lokalizację przystanków oraz przeprowadzono liczne konsultacje z miejscowymi samorządami. Następnie zadecydowano o pozostawieniu przystanku Warszówka w obecnej lokalizacji w związku z  planowanym rozwojem gminy – w tym budową dróg. Należy również zaznaczyć, że założenia eksploatacyjno-ruchowe przesłane przez organizatora przewozów na terenie województwa mazowieckiego nie argumentują budowy 2 przystanków osobowych w tak bliskich lokalizacjach.

Z poważaniem

ZDzecinowalogin
2021-05-26 16:17:05

Udało mi się dziś wysłać na stronie https://wis.plk-sa.pl/skarga/skarga wiadomość:

jestem zainteresowanym inwestycjami w okolicy mojego miejsca zamieszkania mieszkańcem północnej części gminy Sobienie-Jeziory (...), proszę o zaplanowanie budowy wiaduktu nad LK Skierniewice - Łuków 12 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 801 Warszawa - Puławy w m. Dziecinów podczas planowanej przebudowy LK 12. Proszę także o zaplanowanie nowego osobowego przystanku kolejowego Dziecinów przy sugerowanym wiadukcie w ciągu DW 801 w miejsce obecnego przystanku kolejowego Warszówka położonego o ponad 1,5 km na wschód od obecnego przebiegu DW 801. Obecny przystanek jest położony stosunkowo daleko od dróg asfaltowych i skupisk zabudowy mieszkaniowej czy przemysłowej. Uważam, że mimo istnienia dość dużej powierzchni terenów kolejowych przy obecnym przystanku Warszówka znacznie lepiej jest zainwestować w nowy przystanek osobowy położony tuż przy ważnej drodze wojewódzkiej Warszawa - Puławy. W rejonie obecnego przystanku Warszówka można natomiast zaplanować terminal intermodalny, centrum transportu kombinowanego - omawiany teren leży przy mającej znacznie międzynarodowe linii kolejowej C-E20 będącej kolejową obwodnicą tranzytową Warszawy, w dodatku ok. 2 km na północ od obecnego przejazdu kolejowego na DW 801 na przecięciu z LK 12 przebiega droga krajowa nr 50 będąca tranzytową obwodnicą Warszawy, która za kilka - kilkanaście lat ze sporym prawdopodobieństwem będzie przebudowana do dwujezdniowej, bezkolizyjnej obwodnicy aglomeracji warszawskiej (OAW), która ma mieć klasę drogi GP, S, a może nawet A - bliskość węzła z ważną trasą tranzytową byłaby mocnym argumentem za budową centrum transportu kombinowanego w Dziecinowie (położonym niedaleko Otwocka i Warszawy, mającym dobry dojazd drogowy do stolicy kraju).

dziecinow
2021-03-22 22:31:01

Plany przebudowy LK 12 w Dziecinowie to żal.pl^2

Takie plany (brak wiaduktu w ciągu DW 801 i przystanku kolejowego przy tej drodze) wyrządzają krzywdę Dziecinowowi!

Nie należy się kierować tym, że przy obecnym przystanku kolejowym Warszówka we wschodniej części obrębu geodezyjnego Sobienie-Jeziory jest sporo terenów kolejowych, bo trzeba po prostu zrobić przystanek przy DW 801, a nie "ciąć koszty". Nie ma sensu prowadzenie drogi od okolic sklepów przez ok. 2 km na wschód (która przy samej DW 801 mogłaby być naprawdę wąska!). Między płotami przy DW 801 jest może z 5 - 6 m wolnej przestrzeni (na północ od dwóch sklepów, po wschodniej stronie DW 801). ROBIĆ PORZĄDNIE! Wykupić dużo gruntów po wiadukt i jego trasę oraz infrastrukturę związaną z nowym przystankiem kolejowym przy DW 801! Proponowany przystanek Dziecinów może wygenerować najwięcej ruchu na LK 12 spośród przystanków między Pilawą a Górą Kalwarią... Przebudowa linii kolejowej nr 12 to wielka szansa dla Dziecinowa...

Władze Gminy Sobienie-Jeziory powinny stanowczo walczyć o wiadukt przy DW 801 i przystanek osobowy na LK 12 przy nim!!! Nie można zadowalać się obecną lokalizacją przystanku na "odludziu", z dala od szlaków autobusowych, a zwłaszcza z dala od DW 801!!!

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.hoolsgame.pun.pl www.rapujacepierogi.pun.pl www.pomoc-psychologiczna.pun.pl www.wielkastella.pun.pl www.nicniewiadomo.pun.pl