Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

Sonda

Czy w Dziecinowie powinien powstać kompleks wiat, hal targowych?

Zdecydowanie nie

20% - 1
Nie

20% - 1
Tak

40% - 2
Zdecydowanie tak

20% - 1
Total: 5

#31 2013-03-14 11:10:49

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Wydaje mi sie, ze budowa drogi 801 w Jozefowie, ktora nie spelnialaby dwoch krytycznych parametrow: dwujezdniowosci i bezkolizyjnosci nie ma sensu. To bylaby wylga grosza. Lepiej poczekac niz miec bubel do modernizacji. Dawne plany przebudowy DW 801 to byly bezsensowne, kolizyjne jednojezdniowe buble, lepiej tylko wyremontowac nawierzchnie i postawic co najwyzej swiatla gdzieniegdzie? Nie wiem tylko, czy MZDW stac na slimaki. W Jozefowie bylyby co najwyzej trzy: gdzies na zachod od obecnego skrzyzowania z Graniczna, niedaleko ul. Wyszynskiego (obecna 721) i Gorczewskiej, gdzie moze byc w przyszlosci takze trasa mostu przez Wisle. Ruch przez Jozefow wyniosl ponad 19 tys. pojazdow w 2010 r. wg GPR, a w Jedrzejowie w swietokrzyskim (ok. 17 tys. mieszk.) ruch nie przekraczal 10000 pojazdow, a zrobili bezkolizyjna obwodnice dwujezdniowa o dlugosci 7,4 km (DK 78), na wschod od tego miasta biegnie S7.

Powiat otwocki to jedyny powiat graniczacy z Warszawa, w ktorym nie ma ani jednego odcinka drogi dwujezdniowej. Kiedy sie to zmieni? A2, S2, S17 i 801 maja byc dwujezdniowe, ale kiedy zacznie sie budowa? MZDW ma chyba wazniejsze drogi do rozbudowy niz 801, nawet niz 801 w Jozefowie: 719 z Warszawy do Zyrardowa i SKierniewic (cala moglaby byc dwujezdniowa), 634 z Warszawy do Wolomina i Tluszcza (tez wypadaloby zrobic dwujezdniowa), 631 (zwlaszcza od 634 do Rembertowa), 721 (zwl. w powiecie piaseczynskim). Logicznie rzecz biorac, te drogi moglyby miec priorytet nad 801. Jozefow ma jeszcze ul. Patriotow.

Tylko Wlodarzewska "wepchala sie" na grunty Dziecinowa przy linii kolejowej z zamiarem wybudowania wielkiej inwestycji... Inwestycji, ktora buduje sie przy bezkolizyjnych drogach dwujezdniowych - wielkie centrum logistyczne, byc moze z terminalem intermodalnym. Ta inwestycja moze byc kolejnym argumentem za przebudowa 801. Wystawi sie Wlodarzewska SA na posmiewisko, budujac wielka inwestycje w tak niedostepnym terenie. Nie mogli zakupic ziemi w Mszczonowie (S8), Zyrardowie (A2), Pilawie (S17) czy Minsku Mazowieckim (A2) lub Gorze Kalwarii (GP 79)??? Musieli na wsi? Tam mieliby krajowe drogi dwujezdniowe, a tak beda miec pewnie kolizyjna droge wojewodzka jednojezdniowa.

#32 2013-03-19 00:04:32

keyser soze

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Po przeczytaniu większości komentarzy stwierdzam, że za bardzo wszyscy skupili się na kwestii dojazdu i okolicznych dróg w Dziecinowie. Kluczem tej inwestycji jest linia kolejowa - CE-20 która jest towarowa obwodnicą Warszawy. Postawienie centrum logistycznego w tym miejscu wiązałoby się ze zbudowaniem licznych bocznic, ramp itp. Tutaj następowałby przeładunek czyli transport intermodalny - nie mylić TIRy na tory. Połączenie z droga nr 50 dałoby łatwy transport na całe Mazowsze. Czyli towary z Mazowsza -> na wschód i odwrotnie.
Jeżeli chodzi o kwestie budowy CL i Dziecinowa, uważam, że bardziej Piotrowice czy Całowanie sa narażone na ekspansję CL niż Dzieciónów. Te miejscowości stoją na drodze dojazdu do DK 50. Osobiście wolałbym żeby Centrum Logistyczne nie powstało.
pozdrawiam

#33 2013-03-19 07:41:17

ja83

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-03-11
Posty: 66

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Informacji może udzielić Wójt ale na obecnym etapie przekształcania nie ma żadnych konkretnych ustaleń. Jeśli ktoś ma jakieś ważne pytania niech je skieruje właśnie do niego.

http://www.sobieniejeziory.pl/index.php … edz&lan=pl

Offline

#34 2013-03-19 09:05:17

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Jest mowa o tym, że w Dziecinowie ma być działka 50 ha pod centrum logistyczne (kompasinwestycji). Rzekomo inwestycja ma być zakończona pod koniec 2015 r., więc trzeba się spieszyć - zostały niecałe trzy lata. Zarówno w Dziecinowie, jak i w Piotrowicach są szklarnie obok planowanej inwestycji. Często trzeba będzie zdjąć glebę IV lub nawet III klasy.

Czy na ekspansję są narażone tylko Piotrowice i Całowanie? Nie. Dziecinów niemniej jest narażony na inwestycję niż wsie w gminie Karczew. Tym bardziej, że Dziecinów to najatrakjcyjniejsze tereny inwestycyjne w gmnie Sobienie-Jeziory, a Karczew ma ich więcej i jest bliżej Warszawy. według mnie w dziecinowie teren centrów logistycznych i terminali intermodalnych mógłby zając nawet ponad 100 ha. Podobne budowle mogłyby powstawać również w gminie Karczew. Może po wybudowaniu ekspresowej obwodnicy Warszawy głównym źródłem TIRów na drodze nr 50 będzie karczewsko-sobieńskie zagłębie logistyczno-szklarniowe. W takim razie TIRów wciąż mogłoby być tam dużo, ale już nie powinno być tego przeciążenia co obecnie. W Dziecinowie mogłby powstać osiedla bloków ze względu na linię kolejową i potrzebną stację, nadwiślankę i "50". W Wasrszawicach też mogłoby być dużo inwestycji mieszkaniowych. W Radwankowie sugerowałbym duży zakład przetwórstwa owocowo-warzywnego, żeby rolnicy ze wschodniej części doliny Wisły nie wozili towarów do Góry Kalwarii. Powinien on powstać raczej na północ od stacji benzynowej w Sobieniach-Jeziorach.

W Dziecinowie i Piotrowicach już teraz gospodarstwa szklarniowe zajmują łącznie kilkadziesiąt hektarów. Tam też jedżą TIRy, cysterny i wywrotki.

Transport intermodalny ma bardzo dużo wspólnego z TIRami na tory, to jedna z form takiego działania. TIR przejedzie 55 km, a nie 550 km. Duża oszczędność ekonomiczna, przyrodnicza i większe bezpieczeństwo.

Widziałem takie opracowanie dotyczące obszaru metropolitalnego Warszawy, w którym obszar na południe od Całowania (na południe od DK 50) był strefą wolną od zabudowy. Tam zapewne będzie pełno centrów logistycznych i szklarni ze względu na CE 20, nadwiślankę i "50", a w przyszłości może także autostradową obwodnicę Warszawy (raczej na południe od Karczewa, nie przez Radwanków).

#35 2013-03-19 09:23:43

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Chciałbym, żeby terminal intermodalny powstał jak najszybciej, tylko Dziecinów nie wydaje się najlepszym miejscem ze względu na kłopotliwy dojazd.

Linia CE 20 też ma być niebawem modernizowana! W planach jest obwodnica Dziecinowa. W Dziecinowie szykuje się wielka inwestycja. Docelowo droga przez Dziecinów ma być dwujezdniowa.

To może jak najszybciej opracować projekt dwujezdniowej, bezkolizyjnej obwodnicy Dzieciniowa (3-4 km), żeby ukończyć ją przy wybudowaniu inwestycji Włodarzewskiej? W tym samym czasie ma być przebudowywana linia CE 20. Chciałoby się połączyć wszystkie 3 inwestycje w jednym czasie.

Dziecinów bardziej pasuje do gminy Karczew i aglomeracji warszawskiej niż do wiejskiej gminy Sobienie-Jeziory. Dotyczy to zwłaszcza wschodniej części wsi. Po wybudowaniu stacji kolejowej i inwestycji Włoadzrewskiej oraz obwodnicy byłoby to dobre miejsce na zabudowę wielorodzinną. Gleby są głównie na piaku lub z piasku, więc łatwe do przekształcenia na nierolne. Niewielu gospodarzy straciłoby sady i pola (rozcięte na pół) przy budowie obwodnicy. Dwa domy na osiedlu Zielony Dziecinów byłby do wyburzenia.

[/b]Nie chcę dojazdu znad torów.[b] To utrudniałoby ruch i zmarnowałoby wybitnie rolniczy teren. Tereny obok Zielonego Dziecinowa prędzej przekształciłbym na mieszkaniowe niż te przy przejeździe kolejowym. Kompleks 4 pgl//gl jest o wiele bardziej rolniczy niż 3 gl//p.

Najlepszy dojazd byłby od obwodnicy Dziecinowa. Nie byłoby skrzyżowania z "50", tylko rondo lub węzeł. I nie byłoby skrzyżowania przy przejeździe kolejowym.

Obwodnica Dziecionowa mogłaby być wybudowana w "ekspresowym" tempie, żeby za 3 lata już można było nią przejechać.

Myślę też o nowym przebiegu Nadwiślanki przez Warszówkę, ale wtedy inwestycji nie można byłoby etapować i trzeba byłoby wybudować około 20 km drogi w nowym szlaku, na wschód od obecnej, przecinając Bagno Całowanie i tereny przeznaczone pod zabudowę w MPZP w Sobieniach Szlacheckich i Biskupich. Nie wiem, czy taka inwestycja ma sens. Na pewno te 3-4 km obwodnicy Dziecinowa wraz z wiaduktem powinny powstać najszybciej.

#36 2013-03-19 13:04:47

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

W Dziecinowie pod inwestycje może pójśc ponad 2 km kw., może nawet około 3 km kw. Centra dla TIRów mogłyby także powstawać w Piotrowicach i Całowaniu.

Nie wiem, co z drogą nr 801. Najlepszy zjazd z obwodnicy. Lepszy od "50" niż od przejazdu kolejowego.

Od najlepszego do najgorszego zagospodarowania gruntów w Dziecinowie:
1. Grunty rolne w bardzo dobrej kulturze (bez odłogów, nieużytków, zarastania chwastami, suchymi trawami czy drzewami)
2. Centrum logistyczne
3. Szklarnie przyjazne środowisku
4. Odłogi (to mamy obecnie na bardzo wielu polach)

#37 2013-03-20 11:10:18

ja83

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-03-11
Posty: 66

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Jaka może być cena za metr gruntu przy wykupie przez gminę pod ewentualną obwodnicę lub na poszerzenie obecnych (możliwych) dróg dojazdowych do inwestycji Włodarzewskiej? Chcę obliczyć jaki jest udział kosztu wykupu gruntów w porównaniu do ceny wybudowania drogi i czy ma to duży wpływ na wybrany wariant dojazdu.
Obecnie cena gruntu rolnego to chyba max 20zł/m2, po przekształceniu cena znacząco wzrośnie.

Offline

#38 2013-03-20 16:30:35

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 246

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Pod obwodnice gmina raczej nie bedzie kupowac ziemi. To nie jest droga gminna.

Obecnie trasa nadwislanska jest droga wojewodzka.

Nie wiem, czy nie poprowadzic drogi 801 dalej na wschod. Moze przez Bagno Calowanie albo miedzy szkola w Warszawicach a Kanalem Warszawickim (bylaby oddzielona od szkoly). Wtedy droga 801 mialaby nowy przebieg na terenie calej gminy Sobienie-Jeziory. Bylaby tez krotsza trasa Karczew - Wilga. Przede wszytskim dzieki temu rozwiazaniu ominiete bylyby rejony sadownicze i liczne gleby III - IV klasy bonitacyjnej. Nie trzeba byloby tez wyburzac dwoch domow na osiedlu Zielony Dziecinow. W tym wariancie moglaby to byc prawdziwa droga ekspresowa! Nie trzeba byloby budowac obwodnicy Warszawic. Trzeba byloby przeciac tereny ustalone jako budowlane w MPZP pod Sobieniami Szlacheckimi i Sobieniami Biskupimi.

http://wikimapia.org/#lat=51.8579616&lo … ;1060867;0

Droga nie tknelaby obszarow obrebu geodezyjnego Dziecinow, za to przeciela obszary Natura 2000. 22 km z Lukowca do Wilgi.

http://wikimapia.org/#lat=51.8650909&lo … ;1065159;0

Dluzej o okolo 1 km. Tereny bardziej zabudowane po drodze, Blisko Sobien-Jezior. Droga co najwyzej  GP 2x2. Przetnie Dziecinow. Nie ma N2000, nie przecina zbyt wielu obszarow lakowych.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#39 2013-03-22 15:29:34

ja83

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-03-11
Posty: 66

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Nie do końca wiadomo czy faktycznie dojazd do inwestycji Włodarzewskiej będzie zapewniony z ewentualnej obwodnicy czy z drogi 801. Może napiszę do Pana Wójta żeby wskazał na mapie obszar wykupiony już przez Włodarzewską tylko nie wiem czy udzieli odpowiedzi.

Co do obwodnicy to sporo czasu zajmie zaprojektowanie jej a Włodarzewska nie będzie wstrzymywała swojej inwestycji więc wszystko wskazuje na dojazd z drogi 801

Ostatnio edytowany przez ja83 (2013-03-22 15:31:17)

Offline

#40 2013-03-22 21:35:37

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Dojazd z drogi 801 ma wady:

- największy problem to dobre gleby (prawdopodobnie nawet III klasa bonitacyjna) na południe od torów w odległości do około 500 m na wschód od przejazdu kolejowego. Być może są to szczególnie cenne gleby całkowite (co ciekawe, w gminie Karczew podobno są na piasku, a wiec gorsze). Jeżeli są całkowite, to to znacznie powiększy koszt inwestycji. Pomimo bliskości starego szlaku drogi 801, lk 12, "50" i koncepcyjnej stacji kolejowej te tereny z zainwestowaniem miałyby spore problemy. Główna przyczyna to urodzajne gleby. Ze względu na ewentualne zagrożenie powodziowe dobre byłoby podnieść teren.

- kwestia połączenia tej drogi z DW 801. Zapewne skrzyżowanie byłoby tuż obok przejazdu kolejowego, co nie oznacza niczego dobrego. Po drodze do inwestycji poruszałoby się mnóstwo TIRów. Droga musi mieć odpowiednią nośność i co najmniej 20 m pasa drogowego. Trzeba byłoby na nią ponad hektar powierzchni.

- użyteczność drogi po wybudowaniu obwodnicy. Co by ona łączyła? Kilka domów z polami? Ze względu na dobre gleby inwestowanie na tych terenach jest droższe (musimy się nauczyć, bardzo nieetyczne jest budowanie na warstwie żyznej gleby, jak się wywiezie i wykorzysta rolniczo, to robi się bardzo dobrze). Myślałem nawet o wywiezieniu ze 2 m gleby i zrobieniu tam jakiejś naprawdę wielkiej inwestycji. Raczej dopuściłbym tam zabudowę bardzo intensywną wielorodzinną, jak w mieście albo kilka tysięcy hektarów działki z uprawami pod domy jednorodzinne - skrajne warianty, ale wydają mi się najsensowniejsze. W pierwszym wypadku robimy tu coś bardzo opłacalnego i uzasadniającego budowę dobrych dróg. W drugim wypadku zachowujemy mnóstwo gleby, której wywiezienie jest drogie. Na przemysł raczej nie ma szans. Szklarnie i centra logistyczne to "strefa przemysłowa".

Jest między obecną DW 801, torami kolejowymi, planowaną obwodnicą a zbiorowiskiem domów na południe około 13,5 ha gruntów.

Zabudowa szklarni jest bardzo intensywna. Zajmuje ona często chyba 80% działki. We wschodnim Dziecinowie nieekonomiczne są obostrzenia dotyczące rozluźniania zabudowy. Liczba chronionych elementów krajobrazu jest bardzo mała. Jedynie górki zasypywane przy budowie szklarni (na osiedlach zachować) i ciąg wysokich drzew w Strugach. Najlepiej, jakby każdy miał co najmniej pół hektara działki klasy co najmniej III i mieszkał w domu jednorodzinnym, a nie w intensywnej zabudowie bloków, domów szeregowych... Jak są piaski bardzo lekkie, to w ogródku trudniej będzie urosnąć warzywom czy owocom.

Jeżeli ma być droga od 801, to moralnym obowiązkiem jest nie dopuścić do nakrycia gleby (soil siding). To zjawisko to wielkie marnotrawstwo.

Z powodu odłogów, z którymi nikt nic nie robi przez wiele lat, krajobraz się dewastuje, nie ulepsza! Gleba też się dewastuje! Lepsze byłby już wieżowce i fabryki...

Może 2,3 km drogi od trasy nr 50 w Sobiekursku? Tam jest ruchliwa droga, na którą trzeba byłoby się włączyć...

#41 2013-03-22 21:54:23

ja83

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-03-11
Posty: 66

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Głównym argumentem przy wyborze drogi dojazdowej będą pieniądze. Taniej będzie wybudować drogę od 801 maks 1km niż 2,3 km od Sobiekurska gdzie dodatkowo będzie potrzebny wiadukt. Na obwodnicę raczej nie ma co liczyć.
Np. z drugiego zjazdu z 801 wystarczyłoby dołożyć do obecnego 7 metrowego pasa drogi około 5 metrów i mamy 12m pasa drogowego przy małej stracie urodzajnych nieużytków
Nie wiemy, które grunty należące do Włodarzewskiej są najbliżej 801. Taka informacja pomogłaby nam w trafniejszym proponowaniu dojazdu.
Odnośnie drogi wzdłuż torów to przy torach trzeba zwalniać więc zagrożenie nie byłoby aż tak wielkie.

Ostatnio edytowany przez ja83 (2013-03-23 07:31:08)

Offline

#42 2013-03-23 10:18:35

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Czy droga od 801 będzie taka tania? Biorąc pod uwagę marnotrawcze zdolności systemu, tak. Nie mogę pozwolić do zasypania asfaltem i betonem dobrych gleb. Jeżeli coś na glebie kompleksu 4 czy 3 chcą budować, to najpierw muszą ją wywieźć! Tereny te nie odpadają z inwestowania, ale powinno być to na nich znacznie droższe ze względu na obowiązek wykorzystywania na cele rolnicze gleby, z której jej pożywienie dla ludzi.

Przy braku obwodnicy droga od 801 byłaby najlepszym rozwiązaniem pod względem cenowym. Tylko z kontekstu inwestycyjnego lepsza wydałaby sie droga od Sobiekurska, gdzie od "50" do Dziecinowa mogłoby powstać mnóstwo inwestycji obudowanych wzdłuż tej drogi. I zyskujemy nowy przejazd przez tory (nie musi to być wiadukt) i łatwe połączenie z drogą do Warszówki nad torami po stronie północnej. Tak więc dojazd od Sobiekurska wydaje się lepszy niż ten od DW 801!

Dojazd od obwodnicy jest najdroższy, ale chyba najlepszy. Nie wiadomo, gdzie, kiedy i czy będzie ona budowana.

Las w Dziecinowie na północ od torów może być do wycięcia. Droga od Sobiekurska - mniej żyzne gleby. Więcej terenu do zainwestowania. Może nawet nie będzie kolizji z obwodnicą (kolejny atut). Stwarza szanse na stworzenie dużej strefy inwestycyjnej między Piotrowicami, Sobiekurskiem, Całowaniem, Dziecinowem.

W Dziecinowie powinna być stacja kolejowa, a nie tylko przystanek.

Jeżeli budowana byłaby droga od 801, to jakie skrzyżowanie być powinno? Zwykłe, skanalizowane, rondo, z sygnalizacją świetlną? Rondo, sygnalizacja świetlna czy nawet skanalizowane - po wybudowaniu obwodnicy mogłoby nie mieć większego sensu (chyba że przy torach powstałyby osiedla bardzo intensywnej zabudowy wielorodzinnej). Ale rondo bardzo przyhamowałoby ruch obok przejazdu kolejowego (zaleta). Musiałoby być też dość duże. Oddalone o około 100 m od przejazdu.

Skrzyżowanie z dojazdem od strony DK 50 - obecnie skanalizowane przy wjeździe do Sobiekurska. Obok niego centrum logistyczne. Mógłby być ich cały pas do Dziecinowa, a między nimi szklarnie. Od strony Dziecinowa jechałoby dużo TIRów z centrów logistycznych i szklarni. A na "50" byłoby tylko skrzyżowanie skanalizowane.

I bez wywiezienia gleby niech zapomną o inwestycjach!

#43 2013-03-26 07:38:34

ja83

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-03-11
Posty: 66

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Wg mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby rondo.
Nie posiadam informacji, które konkretnie działki należą do Włodarzewskiej ale złożyła ona wniosek o zmianę studium od trzeciego zjazdu do torów więc najlepszy byłby dojazd drugą drogą od torów. Ponadto po utworzeniu przystanku kolejowego lub stacji kolejowej mielibyśmy gotowy i wygodny dojazd także do niej.
Jestem osobą prywatną i nie mam wpływu na ostateczny przebieg drogi dojazdowej.

Offline

#44 2013-03-26 08:50:26

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Rondo przy torach mogłoby powstać. Problem w tym, że miałoby ono być około 100 m na południe od torów. Po polach oznaczonych jako 4 pgl//gl. Gbyby zamiast gl było pl, to o wiele mniej kosztowne byłoby wybudowanie takiej drogi. Przy tej drodze można byłoby wybudować wielką inwestycję na kilkunastu hektarach ziemi, co oczywiście wymagałoby przeniesienia wielkiej ilości gleby. Po wybudowaniu obwodnicy ta droga będzie do niczego nieprzydatna. Chyba że tuż przy niej powstałaby wielka inwestycja. Dlatego, w przypadku braku obwodnicy, wolałbym drogę od Sobiekurska - właśnie ze względu na glebę. Jak wywiozą glebę do głębokości co najmniej 2 m, to mogą budować drogę od torów. Inaczej jej budowa byłaby naprawdę niezbyt etyczna...

#45 2013-03-26 09:00:44

ja83

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-03-11
Posty: 66

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

A czemu nie bierze Pan/Pani pod uwagę drogi dojazdowej z drugiego zjazdu z 801? Od razu byłby dojazd do ewentualnego przystanku kolejowego co pociągnęłoby za sobą inwestycje mieszkaniowe jeśli połączenia byłyby stosunkowo częste. Jak również można by poprawić połączenie z Warszówką i jej mieszkańcy również korzystali by z przystanku.

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.kajol.pun.pl www.cs16najlepsze.pun.pl www.realitygaming.pun.pl www.jestem-mscicielem.pun.pl www.samsungmobile.pun.pl