Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

Sonda

Czy w Dziecinowie, na DW 801, powinien powstać wiadukt nad LK 12

Zdecydowanie tak

100% - 2
Raczej tak

0% - 0
Raczej nie

0% - 0
Zdecydowanie nie

0% - 0
Total: 2

#1 2017-09-20 20:05:00

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 178

Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Uważam, że w przyszłości ruch pociągów przez dziecinowski odcinek LK 12 Skierniewice - Łuków może być znacznie większy niż obecnie. Jest prawdopodobne, że w latach 2019 - 2022 prowadzone będą roboty na LK 12, w wyniku których pociągi będą mogły jeździć szybciej. Być może w przyszłości powrócą pociągi pasażerskie.

Offline

#2 2017-09-21 21:36:43

Z Dziecinowa

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Wiadukt w Dziecinowie powinien być wybudowany kilkadziesiąt lat temu...

Obecnie na odcinku Góra Kalwaria - Pilawa nie ma pociągów pasażerskich, na przystanku Warszówka nic nie zatrzymuje się.

Czy po modernizacji planowanej na lata 2019 - 2022 na odcinku LK 12 między Górą Kalwarią a Pilawą pojawią się jakiekolwiek pociągi pasażerskie? Chociażby jeden czy dwa kursy na dobę. Obecnie przystanek kolejowy Warszówka znajduje się z dala od zwartej zabudowy. Czy nie lepiej byłoby go przesunąć tak, aby był bliżej skupisk zabudowy i ważnego szlaku komunikacyjnego, kja

Czy po przebudowie wzrośnie częstotliwość kursowania pociągów towarowych? Czy wzrośnie szybkość, z jaką będą poruszać się pociągi towarowe?

Dlaczego LK 12 ma być dostosowana do prędkości 120 km na godz., a nie 160 km na godz., tak jak np. linia Warszawa-Dęblin (swoją drogą ciekawe, czy na odcinku z Warszawy do Otwocka pociągi będą osiągać prędkość 160 km na godz.)?

Czy inwestycja polegająca na przebudowie LK 12 będzie polegać także na ustawieniu w niektórych miejscach ekranów dźwiękochłonnych?

#3 2017-09-22 23:06:39

Z Dziecinowa

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Czy jest możliwe powstanie łącznika linii S-Ł z Centralnym Portem Komunikacyjnym w gminie Baranów? Jeśli tak, to może należałoby umożliwić podróż po LK 12 z prędkością jeszcze większą niż 120 km na godz.?

Czy pociągi towarowe mogą osiągać prędkość 120 km na godzinę lub większą?

Skoro jest możliwość, że częstotliwość kursowania pociągów towarowych wzrośnie, to może bardziej należałoby zawalczyć o wiadukt w ciągu DW 801 (zapewne w jej nowym przebiegu). Na odcinku między Warszówką a Pilawą są cztery wiadukty nad LK 12, jeden z nich w ciągu DW 862 i trzy na "pomniejszych" drogach. Na "nadwiślance", czyli DW 801, wciąż nie ma wiaduktu.

Ile pociągów dziennie może pojawić się na trasie Pilawa - Góra Kalwaria - Warszawa?

#4 2017-09-22 23:53:30

Z Dziecinowa

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Może dzisiaj wiadukt nie jest konieczny (bo teraz nie jest tragicznie), ale w przyszłości może być znacznie bardziej przydatny. Jeśli natężenie ruchu kolejowego w Dziecinowie wzrosłoby dwukrotnie czy trzykrotnie, to wiadukt miałby większy sens (a i tak powiedziałbym, że wiadukt tam jest potrzebny na wczoraj - dalej na wschód, na o wiele mniej uczęszczanych drogach niż DW 801 w Dziecinowie są wiadukty, i to od długiego czasu, może kilkadziesiąt lat). Może jednak warto byłoby połączyć przebudowę LK 12 z budową wiaduktu nad tą linią kolejową.

#5 2017-09-23 23:28:55

Z Dziecinowa

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Uważam, że należy jakoś wykorzystać atut przebiegu LK 12 przez gminę Sobienie-Jeziory i powiat otwocki. W Dziecinowie zaprojektowałbym terminal intermodalny (miejsce, gdzie byłby przeładunek towarów z pociągów na samochody i na odwrót). Z Dziecinowa blisko do Otwocka, Karczewa, Józefowa. Jak na razie z przebiegu LK 12 powiat otwocki nie ma żadnych korzyści, co najwyżej ma "kłopoty" przez zamykany przejazd kolejowy na DW 801. Jak przejeżdża pociąg, to szlaban jest zamknięty znacznie wcześniej, niż pociąg wjeżdża na przejazd. Trudno mi ocenić, ile może trwać zamknięcie przejazdu kolejowego związane z przejazdem jednego standardowego pociągu, ale myślę, że może ono trwać co najmniej trzy minuty (a może i więcej).

Jeżeli wdrożono by idee "tiry na tory", to ruch na LK 12 mógłby pokaźnie wzrosnąć. Uważam, że byłoby to dobre posunięcie - mniej ciężarówek na drogach to większe bezpieczeństwo, mniej utrudniających ruch samochodom osobowym dużych pojazdów, mniejsze obciążenie nawierzchni.

Myślę o wybudowaniu jednego wiaduktu w Dziecinowie, nie dwóch w odległości ok. 500 m od siebie. Gdyby powstał nowy przebieg DW 801, to obecny strzeżony przejazd kolejowy powinien zostać zachowany dla ruchu lokalnego.

Uważam, że LK 12 może być wykorzystana do połączenia rejonu Lublina czy Lwowa z Centralnym Portem Lotniczym.

Ile pociągów pasażerskich na dobę może się pojawić po modernizacji LK 12 na odcinku Pilawa - Góra Kalwaria?

#6 2017-09-23 23:36:27

Z Dziecinowa

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Dziecinów jest krytycznym miejscem na mazowieckim odcinku DW 801 ze względu na to, że znajduje się tu przecięcie DW 801 z linią kolejową nr 12 (jedyny przejazd kolejowy w ciągu tej drogi w województwie mazowieckim). Natężenie ruchu jest całkiem spore (według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. wyniosło 8919 pojazdów na dobę). Co prawda istnieje szansa, że liczba pojazdów przejeżdżających DW 801 przez Dziecinów spadnie o liczbę czterocyfrową (np. do około 6000 na dobę) po ukończeniu trasy S17 Warszawa - Lublin, ale wiadukt w przyszłości może okazać się bardziej przydatny niż obecnie, gdyż natężenie ruchu pociągów na przebiegającej przez Dziecinów linii kolejowej może wzrosnąć po jej modernizacji planowanej na lata 2019 - 2022.

#7 2017-09-24 14:32:35

Z Dziecinowa

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Może gdyby utworzono nowy przystanek kolejowy przy DW 801 to byłby większy sens przywrócenia ruchu pasażerskiego na odcinku Pilawa - Góra Kalwaria. Obecnie LK 12 w powiecie otwockim zdaje się mu przynosić więcej kłopotów niż korzyści.

Dla mnie irytujące może być to, że w ciągu DW 801 wciąż nie ma wiaduktu nad LK 12. Jest wiadukt nad LK 12 na trasie DW 862 Osieck - Tabor (o kilkukrotnie mniejszym natężeniu ruchu), jest wiadukt na drodze Jaźwiny - Augustówka, a na nadwiślance nie ma, jest przejazd jednopoziomowy. Mogą nawet nie zrobić obwodnicy Dziecinowa, ale byleby w ciągu DW 801 był wreszcie ten wiadukt...

#8 2017-09-24 19:33:10

Z Dziecinowa

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Uważam, że w ciągu pięciu najbliższych lat należy wreszcie wybudować wiadukt w Dziecinowie w ciągu DW 801 (mniej ważne już to, czy Dziecinów będzie mieć obwodnicę, czy też nie - można w ogóle zaniechać budowy obwodnicy Dziecinowa, bo utrudni ona dojazd do pól i może sprawić, że autobusy jadące do Warszawy nie będą zatrzymywać się w Dziecinowie)

#9 2017-09-25 01:38:12

Z Dziecinowa

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Na odcinku Stężyca - Dęblin natężenie ruchu według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. wynosiło 4292 pojazdy na dobę. Na odcinku od skrzyżowania z DK 50 (ronda) do skrzyżowania z DW 805 wyniosło ono 8919 pojazdów na dobę, czyli ponad dwa razy więcej, niż na odcinku Stężyca - Dęblin, ale mimo tego podjęto prace projektowe związane z wytyczeniem obwodnicy Stężycy, a nie Dziecinowa, gdzie na dodatek znajduje się strzeżony przejazd kolejowy na linii kolejowej nr 12 Skierniewice - Łuków, która prawdopodobnie będzie remontowana w latach 2019 - 2022. Po modernizacji częstotliwość i szybkość ruchu pociągów mogą znacznie wzrosnąć. MZDW powinno natychmiast rozpocząć prace projektowe nad odcinkiem DW 801, na którym ma być wiadukt kolejowy nad LK 12.

#10 2018-10-05 13:32:55

Kosumiak1

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Witam sąsiadów,

Jestem mieszkańcem Kosumiec.
Jakiś czas temu PKP PLK ogłosiło przetarg na projekt modernizacji LK12. (https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/Ho … &expired=0) W związku z tym mam pewien postulat, który warto by byłobyście poruszyli u siebie w Gminie. A mianowicie chodzi o to, by przystanek kolejowy w Warszówce przesunąć w okolice 801. Obecna lokalizacja przystanku jest po prostu beznadziejna i dla waszej miejscowości i dla Warszówki. W przypadku, gdyby powrócił na linię kolejową ruch pasażerski, dobrze i dla was (mieszkańców Dziecinowa) i dla nas (mieszkańców Kosumiec) byłoby, żeby ten przystanek kolejowy był blisko 801, bo wtedy i wy i my i inne miejscowości miały ułatwiony do niego dostęp.

Pozdrawiam,
Kosumiak

#11 2018-10-09 13:10:16

nowy z Dziecinowa

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Wiadukt i nowa stację niestety można włożyć pomiędzy bajki, chyba że znajdzie się duży inwestor (np. Włodarzewska z jej 50 ha), który zbuduje hub przeładunkowy. Wtedy wszelkie inwestycje nabierają sensu.

Kto będzie jeździć pociągami pasażerskimi? Z Pilawy do Góry Kalwarii? 5- 6 osób? Kierunek do i z W-wy ma sens, inny nie.

Wiadukt nad koleją ? Koszt ? 60-80 mln zł? Po co skoro za 2 lata zrobią obwodnicę Kołbieli i S17 do Lublina i ruch na DW801 przez Dziecinów spadnie o 50-70%.  Jakie uzasadnienie dla decydentów przy rozdzieleniu środków?

Zejdźcie na ziemię .



pozdrawiam

#12 2018-10-10 10:52:06

Kosumiak1

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

nowy z Dziecinowa napisał:

Wiadukt i nowa stację niestety można włożyć pomiędzy bajki, chyba że znajdzie się duży inwestor (np. Włodarzewska z jej 50 ha), który zbuduje hub przeładunkowy. Wtedy wszelkie inwestycje nabierają sensu.

Kto będzie jeździć pociągami pasażerskimi? Z Pilawy do Góry Kalwarii? 5- 6 osób? Kierunek do i z W-wy ma sens, inny nie.

Wiadukt nad koleją ? Koszt ? 60-80 mln zł? Po co skoro za 2 lata zrobią obwodnicę Kołbieli i S17 do Lublina i ruch na DW801 przez Dziecinów spadnie o 50-70%.  Jakie uzasadnienie dla decydentów przy rozdzieleniu środków?

Zejdźcie na ziemię .



pozdrawiam

Po pierwsze nie stacja a przystanek kolejowy, po drugie nie mówię o budowie nowego przystanku a zmianę lokalizacji tj. aby zamiast budowy przystanku w Warszówce powstał on w Dziecinowie.

A co do budowy wiaduktu to zależy to od planowanej przepustowości linii, planowanej dopuszczalnej prędkości oraz po prostu od „widzi mi się” PKP PLK. Bo kolej to takie Państwo w Państwie, które robi swoje i ma gdzieś to, co robią inne państwowe spółki jak np. GDDKiA budująca S17.

#13 2018-10-10 12:07:26

nowy z Dziecinowa

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Kosumiak1 napisał:

nowy z Dziecinowa napisał:

Wiadukt i nowa stację niestety można włożyć pomiędzy bajki, chyba że znajdzie się duży inwestor (np. Włodarzewska z jej 50 ha), który zbuduje hub przeładunkowy. Wtedy wszelkie inwestycje nabierają sensu.

Kto będzie jeździć pociągami pasażerskimi? Z Pilawy do Góry Kalwarii? 5- 6 osób? Kierunek do i z W-wy ma sens, inny nie.

Wiadukt nad koleją ? Koszt ? 60-80 mln zł? Po co skoro za 2 lata zrobią obwodnicę Kołbieli i S17 do Lublina i ruch na DW801 przez Dziecinów spadnie o 50-70%.  Jakie uzasadnienie dla decydentów przy rozdzieleniu środków?

Zejdźcie na ziemię .



pozdrawiam

Po pierwsze nie stacja a przystanek kolejowy, po drugie nie mówię o budowie nowego przystanku a zmianę lokalizacji tj. aby zamiast budowy przystanku w Warszówce powstał on w Dziecinowie.

A co do budowy wiaduktu to zależy to od planowanej przepustowości linii, planowanej dopuszczalnej prędkości oraz po prostu od „widzi mi się” PKP PLK. Bo kolej to takie Państwo w Państwie, które robi swoje i ma gdzieś to, co robią inne państwowe spółki jak np. GDDKiA budująca S17.

Tak się składa, że przez pewien czas pracowałem w PKP PLK SA (Centrala na Targowej) i nie masz kompletnie racji.

#14 2018-10-10 16:23:58

nowy z Dziecinowa

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

1- Linia, która biegnie przez Dziecinów to CE20, która wpisuje się w sieć tras europejskich. Obecnie to "obwodnica" towarowa Warszawy, a w praktyce korytarz handlowy z Chinami.
2 - PKP PLK SA jest od torów. Od przewozu ludzi są inne spółki. Przekonanie do przewozu ludzi na trasie Pilawa-Góra -Pilawa... mało opłacalne, chyba że znajdzie się lokalny "Gosiewski".
3 - "Przeniesienie/ zmiana lokalizacji" przystanku? To nie autobus! Na takiej trasie nie można wybudować "przystanku" poniżej pewnych standardów. Dla "6 osób" nikt nie będzie go budował, chyba, że ciocia UE da pieniądze na przebudowę trasy.
3 - Wiadukt nad torami byłby w gestii Woj. Mazowieckiego czyli podmiotu, który jest właścicielem DROGI WOJEWÓDZKIEJ 801. Inwestycja w most + wykup gruntów + obwodnica Dziecinowa..... raczej sejmik wojewódzki na to nie da pieniędzy.

Z drugiej strony zdarzają się rzeczy absurdalne. Dawno temu widziałem kilka koncepcji przebudowy linii kolejowych w Łodzi. Ostatni z nich najbardziej absurdalny i najdroższy ... jest teraz realizowany. Przekop pod całym miastem.

#15 2018-10-14 21:19:10

Kosumiak1

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

nowy z Dziecinowa napisał:

3 - "Przeniesienie/ zmiana lokalizacji" przystanku? To nie autobus! Na takiej trasie nie można wybudować "przystanku" poniżej pewnych standardów. Dla "6 osób" nikt nie będzie go budował, chyba, że ciocia UE da pieniądze na przebudowę trasy.

PLK już ogłosili przetarg na projekt modernizacji linii, w założeniach do projektu znalazła się budowa nowego przystanku kolejowego (osobowego) Warszówka w miejscu obecnego, więc nie jest to takie moje „widzi mi się” a wręcz przeciwnie, bo obecna lokalizacja to środek pól, więc dotarcie czy to pieszo, czy rowerem bądź autem do niego to jest i będzie tragedia (dlatego też nikt nie będzie z niego korzystać) przesunięcie go o te 1,5 km w pobliże DW 801 pozwoliłoby pasażerom na skorzystanie z tego przystanku.

Wyjaśnij mi w takim razie, w czym jest różnica pomiędzy budową zupełnie nowego peronu w miejscu starego a budową peronu w nowym miejscu?

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.margo-nem.pun.pl www.dziedzictwo-khorinis.pun.pl www.xcore.pun.pl www.zszz.pun.pl www.etiup.pun.pl