Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


Sonda

Czy powinna powstać obwodnica Dziecinowa w ciągu DW 801?

Zdecydowanie tak

0% - 0
Raczej tak

0% - 0
Raczej nie

100% - 2
Zdecydowanie nie

0% - 0
Total: 2

#16 2020-05-07 21:28:28

Z Dziecinowa

Gość

Re: Czy powinna powstać obwodnica Dziecinowa w ciągu DW 801?

Wiadukt nad W 801 w Dziecinowie jest najważniejszy. "Skandalem" byłoby, gdyby nie powstał przy modernizacjach DW 801 i LK12.

Obwodnica jest mniej potrzebna. W pewnym sensie utrudniłaby komunikację w Dziecinowie. Myślę, że większego średniodobowego ruchu samochodów niż podczas GPR 2010 czy nawet 2015 może nie być nad DW 801 za kilka lat aż do... końca świata. S17 zbierze dużo ruchu z DW 801 według mnie. OAW może dodatkowo pomóc (jeżeli byłaby bezkolizyjna droga dwujezdniowa z Góry Kalwarii do Kołbieli, to przez tę drogę a mastępnie S17 od Kołbieli do Lipówek czy Garwolina może być szybciej niż przez Dziecinów czy Osieck lub Wilgę). Obwodnica byłaby całkiem kosztowna. Może nawet kilkadziesiąt milionów złotych. Choć przypuszczam, że powinna kosztować mniej.

Powiedziałbym, że Dziecinowowi bardziej przydałaby się zmiana lokalizacji przystanku kolejowego na przy DW 801 z "pola" między Dziecinowem a Warszówką aniżeli obwodnica. Można też wybudować nowy przystanek kolejowy w Warszówce, przy drodze powiatowej z Warszawic do Całowania. Obwodnica zajęłaby miejsce, które można byłoby wykorzystać pod budowę domów. Pas drogowy mógłby mieć szerokość kilkudziesięciu metrów.

Pewien wzrost ruchu na DW 801 może nastąpić po tym, jak otwarty zostanie planowany most pod Maciejowicami. Nie wiem, czy opłaca się budować ten most. Ruch na nim może wynieść mniej niż 1500 pojazdów na dobę. Na odcinku Wilga - Maciejowice jest małe natężenie ruchu na DW 801, mimo tego na większości tego odcinka są grube pasy przy poboczu DW 801 (co akurat jest prawidłowe, zwłaszcza na bądź co bądź jednej z najważniejszych dróg wojewódzkich w Mazowieckiem, prowadzącej bezpośrednio do Warszawy). W GPR 2015 było chyba ponad 2600 pojazdów na dobę na środkowym odcinku w powiecie garwolińskim, nawet jakby w Dziecinowie ruch spadł do tej wartości po otwarciu S17 w całości czy dodatkowo po wybudowaniu OAW, to wiadukt w Dziecinowie i tak trzeba byłoby wybudować. Szanse na to, że ruch na DW 801 w 2030 r. w Dziecinowie na wysokości LK 12 będzie mniejszy niż 3000 pojazdów na dobę są według mnie dość małe. Raczej nie spadnie natężenie ruchu o ok. 70%, może się okazać, że 50 - 55% to maksymalny spadek. Rozbudowa terenów przy DW 801 takich jak Dziecinów czy okolice Sobień-Jezior może "pogorszyć" sytuację (spowodować to, że będą jeździć nowe pojazdy). Dzięki wiaduktowi, nowemu przystankowi kolejowemu i modernizacji DW 801 Dziecinów mógłby się "porządnie" rozbudować, może nawet powstałyby domy wielorodzinne. Większość z nich byłaby pewnie na południe od LK 12, a więc, jadąc do Warszawy, przejeżdżaliby kierowcy jadący od tych budynków przez przejazd kolejowy na DW 801 (oby dwupoziomowy) zapewne...

#17 2020-11-06 17:36:47

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181

Re: Czy powinna powstać obwodnica Dziecinowa w ciągu DW 801?

użytkownik forum skyscrapercity napisał:

Orientujesz się czy wasza gmina (tj. władze gminy Sobienie-Jeziory) robiła coś w sprawie budowy wspomnianego wiaduktu przy okazji modernizacji LK12, czy może po prostu o*ali temat?

Tego dokładnie nie wiem. O wiadukcie prawie nikt nie pisze w Internecie Mogłem pisać do gminy pisma, w których prosiłem o to, aby w ciągu DW 801 wybudowany został wiadukt nad LK 12.

Pierwotnie wiadukt na DW 801 miał być na nowym przebiegu DW 801, "obwodnicy Dziecinowa", która miała się zaczynać ok. 400 m na południe od ronda z DK 50, takie rozwiązanie oznaczałoby pominięcie prawie kilometra istniejącej drogi z utwardzonymi poboczami w Piotrowicach i wydłużyłoby całą "obwodnicę" o około kilometr.

W pierwszej połowie 2020 r. dostałem chyba pismo z MZDW, w którym stwierdzili, że nie planują budowy obwodnicy Dziecinowa (przynajmniej w najbliższym czasie), ale że planują modernizację DW 801 między DK 50 a DW 805 i DW 799 (skrzyżowaniem na południu Dziecinowa). Czyżby więc wycofali się z pomysłu budowy "obwodnicy Dziecinowa"? Cytat:

"Jak już wcześniej informowano, MZDW planuje w chwilki obecnej zlecenie opracowania dokumentacji projektowej dla rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 801 od skrzyżowania z DK 50 w m. Piotrowice do skrzyżowania z DW 799 oraz DW 805 w m. Dziecinów, tak więc bez nowego przebiegu w rejonie Dziecinowa. Sposób przekroczenia linii kolejowej LK 12 tj, skrzyżowanie w poziomie szyn bądź skrzyżowanie bezkolizyjne (wiadukt nad linią kolejową) będzie wynikał z warunków wydanych przez zarządcę linii kolejowej, tj. PKP PLK."

Dla mnie osobiście ŻAŁOSNE  jest to, że dopuszczają możliwość pozostawienia przejazdu kolejowego jednopoziomowego, podczas gdy na niejednej mniej ważnej drodze przecinającej LK 12 od kilkudziesięciu lat są wiadukty!

Ostatnio edytowany przez ZDzecinowalogin (2020-11-06 17:38:18)

Offline

#18 2020-12-19 21:05:38

Z Dziecinowa

Gość

Re: Czy powinna powstać obwodnica Dziecinowa w ciągu DW 801?

Kolejnym argumentem, jaki może zostać wymyślony przeciwko budowie wiaduktu w Dziecinowie, mogłoby być to, że obwodnica aglomeracji warszawskiej zostałaby poprowadzona na południe od Sobień-Jezior, aby ominąć Bagno Całowanie i Mazowiecki Park Krajobrazowy, co sprawiłoby, że dużo ruchu od strony Warszawy mogłoby jechać w kierunku Wilgi czy Maciejowic nie przez Dziecinów, a przez DK 79 na południe od węzła Stadion na obwodnicy Góry Kalwarii do węzła z OAW na południe od tego miasta (w Coniewie?). Wówczas dziecinowski odcinek DW 801 w praktyce mógłby "głównie" łączyć Otwock z Sobieniami-Jeziorami (węzeł byłby gdzieś w Sobieniach Kiełczewskich Pierwszych?), a nawet nie np. Warszawę z Wilgą.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.dragonballarena.pun.pl www.administracjaumcs.pun.pl www.ega.pun.pl www.bwc.pun.pl www.soulwarriors.pun.pl