Budowane są mosty na DK 90 w okolicy Kwidzyna, DW 747 w okolicy Kamienia i w pobliżu Połańca (ma skrócić trasę między Rzeszowem a Kielcami). Po wybudowaniu tych mostów zdecydowanie najdłuższym odcunkiem na całym przebiegu Wisły pozbawionym mostu będzie fragment z Góry Kalwarii do Dęblina, na samym środku Wisły, po którego prawej stronie biegnie DW 801.
Trasa z Magnuszewa do Maciejowic kilkukrotnie wydłuża się przez brak mostu:
http://www.zumi.pl/trasa.html?loc1=Maci … Id2=&sId2=
Mimo to most w okolicach Wilgi według mnie nie jest potrzebny. MZDW planuje w przyszłości wybudować DW 801 dwujezdniową od Warszawy do tego mostu. Oby ten most nie powstał.
Most byłby z północy na południe. Główna jego funkcja to odciążenie DK 79 na odcinku prowadzącym przez sady i dolinę Pilicy.
Najlepszy wariant trasy mostowej powyżej:
- omija letniska w Wildze - skraca drogę od Sobień do Magnuszewa - omija Wilgę - skraca długoś odcinka drogi 801 potrzebnego do poszerzenia - węzeł w lesie
http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.76 … ;72206;0;0
Droga łącząca DW 801 z DK 79 ma 7,2 km. Byłaby to część DK 76.
Od Piotrowic przez Górę Kalwarię do końca trasy mostowej byłoby 29,3 km:
http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.98 … 46;2131965
Z węzła pod Wilgą do Piotrowic 18,2 km. 7,2 km trasy mostowej daje razem 25,4 km. A więc 3,9 km krócej. Pod Mniszewem jest duży obszar Natura 2000 siedliskowy i ptasi, zabudowa bardzo blisko drogi na odcinku około 3 km, teren bardzo podatny na powódź. Na dodatek od góry Kalwarii do końca trasy mostowej nie ma obwodnic.
http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.89 … ;0;1511346
|