Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#31 2013-02-18 13:47:06

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Jest też taka droga, którą się bardzo interesuję, a o której bardzo niewiele się mówi. Przecina się ona z DK 50 w okolicach miejscowości Sobiekursk i Piotrowice. Jest tam rondo, które spowalnia ruch na DK 50. Chodzi mi o to, żeby ktoś zwrócił uwagę na drogę 801. Miała być modernizowana już kilka lat temu. Ta droga ma swoje "wzloty i upadki" - raz szeroka, raz wąska. W ogóle się o niej nie słyszy w telewizji. Nawet planów w Internecie nie ma. Docelowo DW 801 ma być dwujezdniowa od Warszawy do Wilgi w powiecie garwolińskim, gdzie ma powstać nowy most przez Wisłę. O tych planach mówiło MZDW i wójt gminy Sobienie-Jeziory. Ale czy ruch na DW 801 jest na tyle duży, żeby planować jej poszerzenie do dwóch jezdni na tak długim odcinku? W szczególnie złym stanie jest odcinek od obwodnicy Sobień-Jezior do Celejowa. Kilka tysięcy pojazdów jedzie codziennie wąską drogą z płyt betonowych, w niezbyt dobrym stanie. Plan MZDW zakładał poszerzenie jezdni do 11 m z licznymi lewoskrętami i drogami odbarczającymi.

Kolejny problem z drogą 801 to to, że na jednym z jej newralgicznych odcinków (Dziecinów) w najbliższym czasie będzie zmieniane studium zagospodarowania przestrzennego i uchwalany plan miejscowy w związku z tym, że pewna SA wykupiła w tej miejscowości "mnóstwo gruntów pod wielką inwestycję". Problem jest w tym, że wielką inwestycją w Dziecinowie jest nie tylko "centrum logistyczne" czy "hale targowo-wystawiennicze", ale także (docelowa) obwodnica Dziecinowa, która ma być dwujezdniowa. Pod tak szeroką obwodnicę trzeba wytyczyć w planach odpowiednią ilość gruntu! Trzeba już teraz zaplanować, gdzie ma pobiec dwujezdniowa obwodnica, kiedy robi się studium i MPZP, a nie mysleć krótkowzrocznie, w perspektywie tak krótkiej, jak do 2019 r. W MZDW usłyszałem, że w 2032 r. na DW 801 w Dziecinowie może przejeżdżać 30 000 pojazdów, a do tego czasu istnieje możliwość wybudowania drogi dwujezdniowej poza granicę gminy Sobienie-Jeziory. Sami mieszkańcy Dziecinowa niemal nic nie wiedzą o tych planach i o dwóch wielkich inwestycjach planowanych w tej miejscowości.

#32 2013-02-18 20:48:19

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801

Obwodnica Dziecinowa - wydaje mi się, że ostateczny jej wymiar to: przekrój dwujezdniowy, jezdnie 2x3,5 m z pasem awaryjnym 2,5 m, 5 m odstępu między jezdniami (i miejsce na lewoskręty) - razem 2 razy 9,5 m plus 5 m - 24 m; ok. 5 m odstępu między brzegiem jezdni a drogami odbarczającymi (które nie zawsze występują, czasem są niepotrzebne), 6 m szerokości ewentualnych dróg odbarczających, też bliżej krańca dróg odbarczających pewna odległość ma być zostawiona (np. na znaki przy nich czy ewentualne chodniki). 34 m pasa bez dróg odbarczających; z nimi samymi 46 m. Rzeczywiście, wychodzi około 50 m w planach zagospodarowania, przy czym więcej przy skrzyżowaniach. Nawet ponad 50 m może być, bo drogi odbarczające mogą mieć szerszą rezerwę niż 2 m - trzeba też umieścić znaki drogowe. W rowach może będą stać ekrany dźwiękochłonne. Na skrzyżowaniach pas drogowy szerszy. Droga będzie mieć ograniczoną dostępność. Nie wiem, co z przejściami dla pieszych i skrzyżowaniami, przystankami autobusowymi. Może jakieś wiadukty nad drogami gminnymi, powiatowymi i ślimaki nad ważniejszymi? Sama obwodnica Dziecinowa będzie mieć około 3 km. Możliwe, że trzeba będzie pod nią poświęcić co najwyżej płoty lub place gospodarcze, nie budynki mieszkalne. Park maszyn na północny wschód od skrzyżowania DW 801 z 805 przeszkadza. Jest tam betonowy płot. Najdalej wysunięty dom na zachód na osiedlu Zielony Dziecinów też przeszkadza (raczej jego podwórko). Szkoda, że na północ od osiedla Zielony Dziecinów występuje gleba trzeciej klasy. To miejsce wygląda bardzo atrakcyjnie pod względem lokalizacji obwodnicy. Ktoś zapomniał o przyszłościowym myśleniu, pozwalając budować niektóre budynki na osiedlu Zielony Dziecinów i skład maszyn przy DW 801. Miejsce, w którym jest skład maszyn, wygląda na bardzo atrakcyjne pod względem budowy DW 801. Wydawanie pozwoleń na budowę w okolicy skrzyżowania DW 801 i 805, 799 było błędem. Dobrze, że na terenie parku maszyn nikt nie pobudował domu. Przy przygotowywaniu studium zagospodarowania przestrzennego i MPZP nie wolno myśleć krótkowzrocznie. Wszyscy musza o tym pamiętać!

Oto, co stało się z obwodnicą Stargardu Szczecińskiego:

Obwodnica jest drogą dwujezdniową o długości ok. 13,52 km z trzema węzłami Stargard Szczeciński Zachód, Stargard Szczeciński Centrum, Stargard Szczeciński Wschód (według starego nazewnictwa odpowiednio Lipnik, Stargard Os. Pyrzyckie oraz Święte). Początkowo planowano, aby obwodnica była drogą jednojezdniową (tzw. półprofil, 1x2), jednak lokalizacja fabryki opon do samochodów ciężarowych i autobusów Bridgestone w Stargardzie Kluczewie wpłynęła na decyzję o jej poszerzeniu do pełnego profilu 2x2.

Lokalizacja dużej inwestycji sprawiła, że wybudowano drogę dwupasmową. Może Włodarzewskiej, kierowcom jeżdżącym DW 801 i regionowi Dziecinowa też warto byłoby zrobić podobny "prezent" w postaci bezpośredniej budowy drogi dwujezdniowej? Dziecinów przez tyle lat był wąskim gardłem, miejscem z przejazdem kolejowym, więc może wreszcie czas na rekompensatę? W Stargardzie Szczecińskim jest droga ekspresowa, w Dziecinowie nie ma aż takiej potrzeby. Słusznie zrobili, że tam od razu wybudowali drogę dwujezdniową! Jeżeli obwodnica Dziecinowa ma być dwujezdniowa, to niech taka zostanie wybudowana od razu. W Chynowie jest ślimak o powierzchni około 7 ha, choć DK 50 krzyżuje się jedynie z drogą powiatową. Nie wiem nawet, czy gdzieś na środku obwodnicy Dziecinowa nie wybudować jakiegoś małego ślimaka. Tak samo na skrzyżowaniu DW 801 z drogą 805 i 799. To niebezpieczne skrzyżowanie. Mam już dość tych wypadków. 801 lub 805 i 799 puściłoby się górą, z dróg odbarczających zrobiłoby się jednocześnie połączenia do dróg wojewódzkich 805 i 799 dla DW 801 i problem rozwiązany. Niestety, to drogie. Nie trzeba jakichś wielkich powierzchni. Oby obwodnica Dziecinowa nie zaliczała się do tras, o których należałoby powiedzieć "droga droga"... We wschoidniej części obwodnicy Mszczonowa zauważyłem skrzyżowanie wielopoziomowe i zastanowiłem się, czy czegoś podobnego nie zrobić w Dziecinowie. W ogóle to pomyślałem o tym, żeby wszystkie skrzyżowania od Józefowa do Dziecinowa włącznie zamienić na ślimaki przy dwujezdniowej drodze, bez "półśrodków" przy modernizacji DW 801. Byłoby to już ostateczne zamknięcie kwestii ruchliwego i narażonego na inwestycje odcinka DW 801.

Od Józefowa do Piotowic i Dziecinowa budowa lewoskrętów i dróg odbarczających nie ma (według mnie) większego sensu. Droga wciąż pozostanie jednopasmowa i kolizyjna. Na południe od skrzyżowania z ulicą Górczewską w Józefowie jest utwardzone pobocze. Ciągnie się ono aż za rondo z DK 50. Szkoda tracić czas na budowę samych lewoskrętów i dróg odbarczających.

Słyszałem, że podobno cały obecny projekt przebudowy DW 801 upadł. Chyba to dobrze, bo zbyt wielkich zmian nie wprowadzał. DW 801 tam mogłaby zostać taka, jaka jest. Przewidywał on co najwyżej lewoskręty i drogi odbarczające, ale nie dwujezdniowość i skrzyżowania wielopoziomowe na odcinku na południe od ulicy Górczewskiej w Józefowie.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#33 2013-02-20 18:48:30

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

20.02.2012 - przed skrzyżowaniem DW 801 i 721 w Józefowie utworzył się niewielki korek.

Od ronda w Otwocku Małym do ronda w Piotrowicach przejechało 71 pojazdów, w tym około 8 motocykli od strony Puław około 18.15. 41 pojazdów przejechało od ronda w Otwocku Małym do wyjazdu na Sobiekursk.

Od ronda w Piotrowicach do okolic skrzyżowania z drogą w stronę ośrodka jeździeckiego przejechało około 17 samochodów od strony Puław.

#34 2013-02-20 19:35:07

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Po sprawdzeniu na mapie internetowej okazało się, że:

- obwodnica Sobień Kiełczewskich przez Kozorzywie ma w zasadzie taką samą długość co obecny przebieg DW 801 (ok. 1,9 km)

- droga od skrzyżowania DK 50 z drogą do Sobiekurska do torów w Dziecinowie ma taką samą długość, co trasa do tego miejsca od proponowanej przeaze mnie obwodnicy Dziecinowa

- nowy przebieg DW 801 omijający zabudowania i śluzę w Radwankowie Szlacheckim (Kępa Radwankowska) ma taką samą długość, co stry przebieg (około 0,95 km).

#35 2013-02-20 22:36:39

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801

Uwaga, duży plik.

Proszę zwrócić uwagę na przebieg obwodnicy Dziecinowa w pierwszej przecince i po wschodnim krańcu osiedla Zielony Dziecinów.

http://siskom.waw.pl/dw/801/801_Karczew-Sobienie_orientacja.jpg


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#36 2013-02-21 21:13:31

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Może pomiędzy drogą do pierwszej szklarni a drogą do ośrodka jeździeckiego zaprojektować "ślimaka" z drogą 801 poniżej wiaduktu? Jeden węzeł przy torach (ewentualnie), drugi tam, trzeci przy DW 805 i 799, gdzie DW 801 idzie górą. Od osiedla Zielony Dziecinów stara droga 801 pełniłaby funkcję drogi odbarczającej po stronie zachodniej.

#37 2013-02-21 21:14:37

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801

Za tym, żeby nie było rozbudowy DW 801. Niestety, widzę duże zagrożenie dla takiej sytuacji. Inwestorzy zaczynają ściągać w okolicę DW 801 i ruch staje się coraz większy. Duży problem stanowi Dziecinów i inwestycja Włodarzewska SA. Zamierzają zmienić zagospodarowanie przestrzenne. Czy nie byłoby lepiej, żeby ludzie po prostu przestali jeździć samochodami (zwłaszcza pojedynczo) i zaczęli komunikacją zbiorową (autobusy, pociągi). Tak wielu ludzi na świecie ma znacznie gorsze warunki życia niż my, lepiej im pomóc niż poszerzać DW 801. Można zaprojektować przebiegi DW 801, i to bardzo szerokiej, da się zminimalizować straty. Dla mnie szczególnie cenne są gleby, bo z nich jest żywność dla ludzi. A w Dziecinowie trzeba działać szybko. Tylko ja nagłaśniam sprawę. Inni nie reagują albo się nawet z tego śmieją. Inwestycja Włodarzewskiej może bardzo zaszkodzić terenowi. Zwłaszcza glebom klasy bonitacyjnej IIIb, IVa, IVb, niekiedy IIIa. Jakby była V i VI klasa, to może i logiczna byłaby budowa tej drogi. Popieram jak najszybszą budowę S17. DW 801 przebiega też przez Józefów. Tam planuje się nowy przebieg. Planowany jest też most na Wiśle. Jak to wszystko połączyć. Może wtedy, gdy będę pisać do mieszkańców innych miejscowości, to problem będzie lepiej zrozumiany i zrobi się o nim głośno. Od Góry Kalwarii do Konstancina-Jeziorny chcą robić dwujezdniową drogę na terenie, na którym opłaca się to jeszcze mniej. Poniżej skarpy wiślanej, a więc na terenie zalewowym. Tam spotyka się też gleby klas bonitacyjnych I i II, a więc naprawdę bardzo dobre. Budowa drogi jest tam jeszcze mniej sensowna niż w Dziecinowie. Problem leży też w mentalności ludzi, którzy wolą jeździć pojedynczo. Można co najwyżej zabezpieczyć w studiach i planach tereny pod ewentualną rozbudowę drogi, ale obecnie nie jest to konieczne. Dla Józefowa chyba lepszy byłby most na Wiśle niż nowy szlak 801. Tylko że przy moście trzeba przeprowadzić drogę przez żyzne mady w dolinie rzeki.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#38 2013-02-27 11:49:53

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Dziecinów, podobnie jak Józefów, leży przy DW 801. Na trasie od granic Warszawy do Wilgi to właśnie Józefów i Dziecinów są największymi obszarami zabudowanym na DW 801. Na tych obszarach droga nie ma nawet utwardzonego pobocza i chodników.

Droga 801 w Józefowie nie powstała jeszcze w nowym śladzie. Jeżeli w Dziecinowie miałby powstać wielki terminal intermodalny, to czy ta inwestycja wpłynęłaby na parametry drogi od Południowej Obowdnicy Warszawy do okolic Dziecinowa? Na przykład przez budowę węzłoł zamiast sygnalizacji świetlnych na obowdnicy Józefowa. Wczoraj od Trasy Siekierkowskiej do Traktu Lubelskiego trzy razy stałem na czerwonym świetle, jadąc Wałem Miedzeszyńskiem, czyli DW 801. Trasą główną ruchu przyspieszonego zbytnio nie chce się takiej drogi nazwać. Natomiast odcinek od Górczewskiej do wzjazdu do Karczewa jest bezkolizyjny i pozbawiony skrzyżowań, ma utwardzone pobocze, wygląda jak typowa droga klasy GP, bez ostrych łuków. Ruch tam jest znacznie mniejszt niż w Józefowie.

Mioże inwestycję w Józefowie należałoby lepiej przemyśleć w kontekście powiązań z innymi drogami? Na przykład trasą mostu przez Wisłę w ciągu DW 721. Czy w tym miejscu lepszy byłby węzeł od ronda czy sygnalizacji świetlnej?

#39 2013-02-27 19:07:28

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801

Chciałbym zwrócić uwagę na DK 79 na odcinku mazowieckim. Północna część trasy, do Góry Kalwarii, jest niezwykle ruchliwa. Od Piaseczna do Góry jest tylko jedna jezdnia. Trasa jest przeciążona głównie przez brak mostów na Wiśle. Od Góry do DW 732 jest prosta i dobra droga. Potycz-Magnuszew to bardzo zły odcinek, patrząc na geoportal. W północnym Mniszewie pas drogowy nie ma nawet 10m, jak wynika z mapy! To mniej niż pas drogi dojazdowej! Kilka przejść dla pieszych jest na południe od DK 50 do Magnuszewa. Nie ma obwodnic. Już po drugiej stronie Wisły biegnie DW 801, która ma obwodnice większych miejscowości od Otwocka do Wilgi z asfaltowymi poboczami. Na południe od ronda z DK 50 do trasy planowanego mostu na Wiśle obok Wilgi jest tylko jedno przejście dla pieszych (w Dziecinowie).

Droga w Mniszewie się nie tak bardzo opłaca, bo ma być most w pobliżu Wilgi (na południe od tej wsi gminnej), Mniszew ma dobre gleby, jest w dolinie... DW 801 ma być w trasie GP do mostu, DK 79 w klasie G. Między Górą Kalwarią a Dęblinem jest największa przerwa między mostami drogowymi w Polsce. To sam środek Wisły. DW 801 ma być rzekomo dwujezdniowa do trasy mostu w okolicach Wilgi. Ruch z Warszwy w kierunku Kozienic w dużym stopniu przeniósłby się na planowaną drogę klasy GP po wybudowaniu mostu. Obecnie budowane są mosty pod Kwidzynem, Kamieniem i Połańcem. Na granicy Mazowsza i Lubelszczyzny pozostaje dziura. Może ze względu na planowany most nie przebudowali jeszcze DW 801? Mieli jedynie zrobić drogi odbarczające, poszerzyć jezdnię i wykonać lewoskręty w powiecie otwockim. Cały tamten odcinek ma być dwujezdniowy. Obecnie w Sobieniach Kiełczewskich są płyty betonowe i dość wąska droga. Dla wielu samochodów jadących na letnisko do Wilgi to duże utrapienie. Ale jakby była dwujezdniowa obwodnica, to chyba by to zadowloiło przyjeżdżających do jednego z największych letnisk w Polsce. A w Magnuszewie, na południe od trasy planowanego mostu, jest pełno lewoskrętów, przejść dla pieszych i nawet rondo. Nawierzchnia znakomita.

http://forum.echodnia.eu/jak-zapowiadal … try1617043

http://www.echodnia.eu/apps/pbcsi.dll/bilde?NewTbl=1&Site=ED&Date=20110916&Category=GALERIA12&ArtNo=925158448&Ref=PH&Item=9&MaxW=670&MaxH=600&border=0

Tak może wyglądać główna trasa z Warszawy do Kozienic za jakiś czas:

http://fotoforum.gazeta.pl/photo/5/mj/lg/dww9/EfEAGQbiTeovQuwfuB.jpg

Po drugiej stronie Wisły jest już dużo obwodnic i mało terenów zabudowanych. Nie ma też ujścia Pilicy i tak wielu sadów.

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-02-27 19:14:53)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#40 2013-02-28 08:53:24

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Ale z trasą Trakt Lubelski - Górczewska sytuacja jest patowa. Może obejście warszawskiej części wąskiego odcikna będzie wykonane razem z POW? A co z józefowską? Dla MZDW to bardzo droga inwestycja. MZDW nie radzi sobie z nadwiślanką. Czasem można się pozastanawiać, dlaczego to nie jest droga krajowa. Coś takiego jak przebudowa drogi 801 wydaje się być poza zasięgiem województwa, zwłaszcza, że ma to być droga dwujezdniowa i w nowym szlaku. Jak będą światełka to wcale tak dużo w komforcie jazdy się nie podniesie - trzeba będzie stawać kilka razy od Trasy Siekierkowskiej do Górczewskiej... Najlepszym rozwiązaniem wydają się "ślimaczki", których MZDW raczej nie planuje... Na obwodnicy Góry Kalwarii mają być "ślimaczki", nawet jeden węzeł na północy tej drogi, gdzie DK 50 (obwodnica dla TIRów) nie przebiega. Wydaje mi się, że od POW do (przynajmniej) Górczewskiej mogą być węzły w celu unikania przestojów na drodze (może jeszcze niedługo) nr 801 i umożliwienia przyspieszenia ruchu.

#41 2013-02-28 08:55:50

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Wał Miedzeszyński od jednojezdniowej ul. Trakt Lubelski do granic Warszawy. Jest to droga wylotowa z Warszawy. Jednojezdniowa. Nawet lewoskrętów jest mało. Natężenie ruchu w Józefowie (przed Warszawą) podczas GPR 2010 wyniosło ponad 19 tys. pojazdów. Podobno nie ma szans na budowę dwujezdniowej drogi na tym odcinku do 2019 r. Tak więc jeździć komunikacją publiczną należałoby szczególnie dla dojeżdżających tą drogą. Na dwujezdniowym odcinku WM jest dużo sygnalizacji świetlnych. W pobliżu WM na trasie od Traktu Lubelskiego do granic Warszawy jest wiele zabudowań. Jak więc poprowadzić tam trasę? Ale według mnie Wołomin, Zielonka, Kobyłka czy Ząbki (szlak DW 634) mają gorszy dojazd do Warszawy od Otwocka, Józefowa i Karczewa (szlak DW 801).

#42 2013-02-28 15:41:37

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801

Na problem zatłoczonych dróg polecam jeżdżenie kilku osób w jednym samochodzie i komunikację miejską. Jakbyśmy to stosowali chętniej, to może i obwodnica nie byłaby potrzebna. A ominięcie Józefowa byłoby dla MZDW dużym wydatkiem. Jak na owej obwodnicy będą światełka, to chyba nie zaoszczędzimy zbyt wiele czasu... Tylko ślimaki dałyby duży komfort jazdy, bez przestojów co jakiś czas. Może to dobrze, że jej jeszcze nie ma, bo zapewne byłaby ze światełkami (nowa trasa Nadwiślanki). Tak jest szansa, że jak już ją zrobią, to bedą ślimaczki, żeby ruch się, mówiąc żartobliwie, nie "ślimaczył"


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#43 2013-02-28 19:29:38

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Niestety, jest problem z przeprowadzeniem drogi dwujezdniowej od Traktu Lubelskiego do ul. Górczewskiej w Józefowie. Najbardziej ciasno i "zabudowano" jest od Traktu Lubelskiego do trasy POW. Na południe od POW powinny być same węzły do Górczewskiej, bo inaczej to będzie przypominać drogę zbiorczą. Żadnych świateł w Michalinie, przy Wyszyńskiego w Józefowie czy zjeździe na Otwock. Nadwiśle (Skrzypki, Julianów) jest gęsto zabudowane i trudno będzie tam przeprowadzić drogę dwujezdniową. Obwodnicę Józefowa dałoby się zrobić po lasach. Budowa świateł przy Wyszyńskiego w Józefowie lub zjeździe na Otwock nie ma większego sensu. W Piasecznie mają być ślimaki i nawet 3 pasy ruchu. Co z dojazdem z POW do Otwocka i Karczewa przez Józefów? Czy będzie to droga z trzema pasami ruchu i bezkolizyjna? Może nawet ekspresowa? I przy projekcie nowego przebiegu Nadwiślanki przez Józefów i południe Wawra należy uwzględnić przebieg trasy mostu na DW 721.

Na szczęście dla chcących całego Wału Miedzeszyńskiego dwujezdniowego w okolicy Skrzypek i Traktu Lubelskiego nie ma N2000 dalej niż za same brzegi Wisły, więc obwodnica mogłaby biec bardzo blisko rzeki bez wkroczenia na teren N2000. Przebieg Wału Miedzeszyńskiego od starego szlaku do POW może się zacząć na odcinku dwujezdniowym. Węzeł POW z Nadwiślanką powinien być bardziej przesunięty w stronę Wisły. Most na POW musi przeciąć N2000. Budowa obwodnicy Józefowa jest trudna. Nie wiadomo, kiedy ta droga powstanie. Po wybudowaniu POW ruch między Otwockiem a POW na 801 może wyraźnie wzrosnąć.

#44 2013-02-28 23:23:30

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801

Uwaga! Bardzo ważna sprawa!

Przebudowa DW 801 i wielka inwestycja Włodarzewska SA w Dziecinowie

We wschodniej części wsi Dziecinów, na działce o powierchni 50 ha ma powstać wielka inwestycja. Mówi się, że może to być: centrum logistyczne, wielofunkcyjny zespół handlowo-usługowo-rekreacyjny, hale wystawinniczo-targowe lub terminal intermodalny (czyli punkt przeładunkowy z bocznicą kolejową). Obecnie w rejonie inwestycji są jedynie polne drogi i wiele nieużytków. Gleby są dosyć słabe. W pobliżu jest też wiele szklarni. Gmina Sobienie-Jeziory przystąpiła do sporządzania studium zagospodarowania przestrzennego na terenie obok obszaru inwestycji. Nie wiadomo, jaki dojazd będzie do tej inwestycji. DW 801 od Warszawy do mostu na Wiśle w okolicach Wilgi docelowo ma być dwujezdniowa. Byłaby to alternatywa dla trasy lubelskiej (która kiedyś może stać się płatną autostradą) i drogi Warszawa-Sandomierz dzięki nowemu mostowi. Na terenie objętym zmianą studium występują dość dobre gleby klasy III i IV oraz gorsze. Kompleksy 4 i 2 nie powinny być przeznaczane pod jakąkolwiek zabudowę, tylko pod cele rolnicze. Należy też unikać zagospodarowania kompleksów 3 i 5 oraz 2z (gorszych od 2 i 4). Cały teren kompleksu 6 w Dziecinowie mógłby pójść pod zabudowę. Między szklarniami i na północ i wschód od Brzezinki - części Warzawic należałoby zabezpieczyć tereny pod ominięcie Warszawic (nowy szlak DW 805), który w Dziecinowie pełniłby także rolę dojazdu do inwestycji Włodarzewskiej. Droga 801 ma mieć docelowo ograniczoną dostępność. Mieszkańcy bardzo niewiele reagują w sprawie wielkich inwestycji. Studium zagospodarowania przestrzennego opracowuje Biuro Planowania Rozwoju Warszawy, ul. Batorego 18. Obwodnica (najprawdopodobniej) zaczynałaby się na przecięciu DW 801 z DK 50. Przecięcie z DW 805 drogi 801 wypadałoby przesunąć o około 300 m na wschód. Obwodnica mogłaby się kończyć przy stacji benzynowej obok Radwankowa Szlacheckiego. Być może na obwodnicy powstaną węzły drogowe (skrzyżowania wielopoziomowe) w celu jak największego upłynnienia ruchu i zapewnienia bezkolizyjności. Na południe od przejazdu kolejowego w Dziecinowie mógłby powstać wielki węzeł z rondem na dole niczym w okolicy miejscowości Wiązowna...

Bardzo proszę o pilne zajęcie się tym bardzo ważnym problemem.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#45 2013-03-10 11:16:41

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Obwodnica Dziecinowa powinna być bardzo podobna do obwodnicy Serocka w ciągu DK 61. Obwodnica Serocka jest drogą dwujezdniową, bezkolizyjną, klasy GP. Ma około 7 km długości. Taka sama droga od węzła w Piotrowicach do stacji benzynowej w Sobieniach Biskupich to najlepsze rozwiązanie. Za węzeł w Piotrowicach, na DK 50 (koniczyna?) będzie odpowiadać GDDKiA, rondo w Piotrowicach blokuje też ruch na DK 50, a odcinek Góra Kalwaria - Piotrowice to jeden z najbardziej obciążonych ruchem na całym przebiegu DK 50, na dodatek przebiegający przez most na Wiśle, i to bardzo blisko Warszawy. Po drogiej stronie Wisły ma być obwodnica Góry Kalwarii, która w ciągu DK 50 będzie na dość długim odcinku dwujezdniowa, planowana jest nawet estakada nad doliną Wisły. Kolejnym kłopotliwym rondem jest to w Kołbieli, które również zniknie z trasy DK 50 po wybudowaniu S17. Na całej DK 50 pozostanie chyba tylko jedna wielka zawalidroga - rondo w Piotrowicach. GPR 2010 pokazuje, że wszystkie drogi odchodzące od niego charakteryzują się natężeniem ruchu przekraczającym 10 000 pojazdów na dobę. Budowa węzłów w Górze Kalwarii i Kołbieli opóźnia się. Przejazd DK 50 jest uciążliwy. Co do DW 801, to nie wiem, czy opłaca się wybudować ją dwujezdniową do Wilgi. Może wystarczy taka do Radwankowa Szlacheckiego, gdzie może być węzeł z A2? Słyszałem, że w Maciejowicach w 2032 r. może przejeżdżać 15 000 pojazdów na dobę... Obecnie przejeżdża około 2500. 15 000 to wyraźnie przesadzona prognoza. Chyba, że trasa lubelska będzie płatną autostradą... A2 na południe od Warszawy wciąż jest możliwa do wybudowania. Żeby nie przecinać Mazowieckiego Parku Krajobrazowego i Bagna Całowanie, niektórzy proponują jej lokalizację pod Warką. Co do odcinka z płyt betonowych na DW 801, to chyba perspektywiczna przebudowa jest tym, co blokuje jego remont. MZDW nie opłaca się wydawać 10 000 000 zł na nową nawierzchnię na odcinku drogi, który za jakiś czas będzie przebudowywany. To byłaby strata pieniędzy. Na dodatek są plany budowy drogi dwujezdniowej na tym szlaku. Nie wiem tylko, czy natężenie ruchu to uzasadnia. Obecnie przejeżdża tamtędy nieco ponad 4000 pojazdów na dobę. Most pod Wilgą mógłby coś zmienić, ale nie wiem, czy wówczas natężenie ruchu przekraczałoby 10 000 pojazdów na dobę. Co gorsza, na południe od Radwankowa są dobre gleby III klasy bonitacyjnej, wykorzystywane głównie pod sady. Budowa drogi dwujezdniowej, z zwłaszcza jezdni serwisowych, oznaczałaby utratę dużej ilości gruntów ornych. Dotyczy to zwłąszcza okolic Sobień-Jezior, gdzie występują nawet gleby kompleksu 2 na glinie, całkowite. To bardzo cenne gleby. Wiele dobrych gleb w okolicy DW 801 jest na piasku - wówczas wystarczy wywieźć warstwę próchniczną. Rozbudowa drogi 801 mogłaby też oznaczać wyburzenie wielu domów w Sobieniach Kiełczewskich.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.starozytnirycerze.pun.pl www.forestgroupmordy.pun.pl www.swiatmagi.pun.pl www.pokes-core.pun.pl www.hardtruck18.pun.pl