Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#1 2012-02-26 08:17:20

Z Dziecinowa

Gość

Skrzyżowanie DW 801, 805 i 799 w Dziecinowie

http://linia.com.pl/public/article.php?1-28678-0

Dziecinów nie leży w gminie Karczew, lecz Sobienie-Jeziory

Od strony Kosumiec nie jedzie się DW 805, lecz DW 799 (na drogowskazach tej drogi wciąż nie ma oznaczonej)

#2 2012-03-10 11:47:19

Z Dziecinowa

Gość

Re: Skrzyżowanie DW 801, 805 i 799 w Dziecinowie

http://linia.com.pl/index.php?option=co … Itemid=101

Należy coś zrobić, żeby w Dziecinowqie (i nie tylko) nie dochodziło do tego typu zdarzeń (29 II 2012, 2 osoby ranne na zakręcie obok skrzyżowania).

Szkoda, że na lokalnej stronie nic nie ma o tego typu sprawach (www.dziecinow.pl). Powinno być coś o zabudowie, drogach...

#3 2012-06-13 21:38:16

Oj Mariusz ;)

Gość

Re: Skrzyżowanie DW 801, 805 i 799 w Dziecinowie

Mariuszku Mówisz, że na tej stronce nic nie ma o  tego typu sprawach, to może sam coś napiszesz. O ile się nie mylę, to w zakładce redakcja jest podstrona NAPISZ DLA NAS Czekamy z utęsknieniem.. Mieszkańcy Dziecinowa

#4 2012-06-25 09:42:43

Z Dziecinowa

Gość

Re: Skrzyżowanie DW 801, 805 i 799 w Dziecinowie

A na skrzyżowaniu wciąż brakuje informacji, że trasa w Kierunku Kosumiec to droga wojewódzka nr 799...

#5 2012-06-26 12:58:23

Z Dziecinowa

Gość

Re: Skrzyżowanie DW 801, 805 i 799 w Dziecinowie

I nie wiadomo, co będzie na północny zachód od skrzyżowania...

#6 2012-08-18 07:40:50

Z Dziecinowa

Gość

Re: Skrzyżowanie DW 801, 805 i 799 w Dziecinowie

DW 799 nareszcie oznaczona!

W połowie sierpnia 2012 r. (od strony Warszawy) na drogowskazie postawionym tuż przed skrzyżowaniem DW 801, 805 i 799 pojawił się numer drogi wojewódzkiej 799! Tak długo go nie było. Brakowało informacji, że kierowcy poruszają się po drodze wojewódzkiej.

#7 2012-08-20 11:55:43

Z Dziecinowa

Gość

Re: Skrzyżowanie DW 801, 805 i 799 w Dziecinowie

Poprawa oznakowania krótkich dróg wojewódzkich w okolicy Dziecinowa

Od strony Puław, przy DW 801, na południowy wschód od skrzyżowania DW 801, 805 i 799 przyklejono numer drogi 799 na jednym z drogowskazów.

W ostrówku jest tabliczka z numerem drogi 799. Stoi po zachodniej stronie drogi. Po wschodniej stronie trasy z Dziecinowa w kierunku Glinek umieszczono tabliczkę z numerem 680. Ta tabliczka stoi też po północnej stronie drogi za skrzyżowaniem z DK 50.

#8 2012-09-29 09:24:08

Z Dziecinowa

Gość

Re: Skrzyżowanie DW 801, 805 i 799 w Dziecinowie

Według projektu przebudowy DW 801 (z 2009 roku), na skrzyżowaniu DW 801, 805 i 799 ma powstać małe rondo, które ma być przesunięte na północ od istniejącego skrzyżowania. Na tym rondzie mają być przejścia dla pieszych i chodniki. Na północ od ronda ma być zwężenie jezdni i ograniczenie prędkości do 70 km na godzinę. Na południe od niego, tam, gdzie natężenie ruchu jest mniejsze, ma być droga klasy GP z jezdnią o szerokości 11 m i drogami odbarczającymi w niektórych miejscach. Ma tam być pełno wysepek i lewoskrętów. Na północ od ronda droga ma być przebudowana w istniejącym pasie drogowym.

Obecnie, na północny zachód od skrzyżowania, znajduje się jeszcze nieczynny punkt sprzedaży, zapewne związany z dachami. Południowo-wschodnia część działki, która to działka została ogrodzona, znajduje się na terenie przeznaczonym pod budowę ronda. Do czasu przebudowy drogi właściciel punktu może z tego terenu korzystać, ale gdy rozpocznie się przebudowa, to będzie musiał oddać teren pod budowę ronda. Część palcu położona najbliżej skrzyżowania nie została wybetonowana.

W przypadku realizacji projektu z 2009 r., droga 805 na około ostatnich 100 m swojego przebiegu zostanie przesunięta na północ. W miejscu, gdzie obecnie znajduje się DW 805 i DW 799, znajduje się (według planów) chodnik.

Pod koniec września 2012 r. wymieniono oznaczenia DW 799 na dwóch tablicach ustawionych przy DW 801. Numer drogi stał się wyraźniejszy i większy. Co ciekawe, na innych drogowskazach (w tym na DW 805) nie ma oznaczenia DW 799.

28.09.2012, około godziny 19, na DW 799 był bardzo duży ruch od strony Kosumiec. Jeden ze sznurów pojazdów liczył chyba 25 - 33 pojazdy (ciągniki hamowały ruch, wstrzymywało go również skrzyżowanie z DW 801). Zapewne większość z nich omijała rondo w Kołbieli... Na przykłąd jak ktoś jedzie z Góry Kalwarii do Garwolina, to może przejechać przez Dziecinów, a nie przez Kołbiel. Nie ma rond, zwłąszcza przy wyborze DW 799. Ale obwodnica Kołbieli powinna to zmienić.

Co ciekawe, można usłyszeć, że około 2032 roku ruch przez Dziecinó będzie wynosić 30 000 pojazdów na dobę, co sprawi, że rondo w Dziecinowie i droga jednojezdniowa nie będą wystarczyć do usprawnienia ruchu. Oby ta prognoza się nie sprawdziła... Trzeba byłoby wybudować sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu w Dziecinowie i drugą jezdnię DW 801. Ale chyba liczba pojazdów nie może wzrastać w nieskończoność...

#9 2012-10-29 14:03:29

Z Dziecinowa

Gość

Re: Skrzyżowanie DW 801, 805 i 799 w Dziecinowie

Połowa października 2012 r. - na DW 799 postawiono tabliczkę z numerem drogi na południe od punktu sprzedaży dachów. Ma około 1,8 m wysokości.

#10 2012-11-14 11:10:40

Z Dziecinowa

Gość

Re: Skrzyżowanie DW 801, 805 i 799 w Dziecinowie

W pierwszej połowie listopada 2012 roku na skrzyżowaniu DW 801, 805 i 799 postawiono bardzo wysoki, z szerokimi podporami u dołu od północnej strony, drogowskaz wskazujący drogę 799 do Kosumiec po północnej stronie DW 805 około 60 m na wschód od skrzyżowania z DW 801!

#11 2013-02-20 10:08:12

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Re: Skrzyżowanie DW 801, 805 i 799 w Dziecinowie

Czy na tym skrzyzowaniu moze powstac wezel (nie bedzie kolizji na DW 801)? Wcale nie jest to niemozliwe, ale bardzo drogie. Na razie jest zwykle skrzyzowanie.

Możnaby przenieść to skrzyżowanie w okolice granicy Dziecinowa i Warszawic:

http://wikimapia.org/#lat=51.9732961&lo … 414;100982

Nie wiem tylko, co z łukami - ich promieniem i odległością między nimi:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_klasy_GP

W wariancie najambitniejszym są same węzły i ograniczenie prędkości do 100 kn na godz., bez rond, sygnalizacji świetnych czy nawet lewoskrętów.

Wymagania techniczno-użytkowe dla drogi klasy GP w zależności od prędkości projektowej Prędkość projektowa [km/h]     60     70     80     100
Najmniejsza szerokość drogi

w liniach rozgraniczających [m]
    jednojezdniowej     2 pasy ruchu     30     30     -     -
dwujezdniowej     4 pasy ruchu     40     40     -     -
6 pasów ruchu     50     50     -     -
Najmniejsza szerokość drogi

w liniach rozgraniczających poza

terenem zabudowy [m]
    jednojezdniowej     2 pasy ruchu     25     25     25     25
dwujezdniowej     4 pasy ruchu     35     35     35     35
6 pasów ruchu     45     45     45     45
Szerokość pasa ruchu [m]     na terenie zabudowy     3,5     3,5     -     -
poza terenem zabudowy     3,5     3,5     3,5     3,5
Minimalne odległości między

skrzyżowaniami [m]
    na terenie zabudowy     1000     1000     -     -
poza terenem zabudowy     2000     2000     2000     2000
Największa długość odcinka prostego [m]     1000     1200     1500     2000
Najmniejsza długość odcinka prostego między

odcinkami krzywoliniowymi o zgodnym kierunku zwrotu [m]
    250     300     350     400

Szerokość pobocza gruntowego [m]     1,5     1,5     1,5     1,5
Szerokość pobocza utwardzonego [m]     2,0     2,0     2,0     2,0
Minimalna odległość chodnika od krawędzi jezdni [m]     5,0     5,0     5,0     5,0
Minimalna wysokość skrajni drogi [m]     4,7     4,7     4,7     4,7

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-02-25 16:07:13)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#12 2013-04-17 21:10:57

Z Dziecinowa

Gość

Re: Skrzyżowanie DW 801, 805 i 799 w Dziecinowie

Nie wiem, czy do wybudowania dwujezdniówki nie konieczna będzie rozbiórka płotów (bez tego się nie obędzie). Dwa pasy byłyby do jazdy prosto, jeden do skrętu w prawo, jeden do skrętu w lewo, po drugiej stronie byłby pa rozbiegowy. Jeżeli miałoby być skrzyżowanie ze światłami (rond być nie powinno), to w jedną stronę byłoby aż 7 pasów: 4 do jazdy na wprost (dwa w każdym kierunku), 2 do skrętu i jeden rozbiegowy. Na dodatek w pobliżu byłoby przejście dla pieszych. Na same pasy do ruchu trzeba byłoby poświęcić około 7*3,5 m (24,5 m) oraz podział między jezdniami (azyl) - około 27 m. Tyle na jezdnię na skrzyżowaniu. Po obu stronach drogi byłoby co najmniej 5 m pasa zieleni ze znakami (mamy już 37 m). Na dodatek po obu stronach skrzyżowania mogą występować drogi odbarczające o szerokości 6 m (49 m) i biorąc pod uwagę jeszcze ich pobocza, to w przypadku dwóch dróg odbarczających trzeba rezerwować nie 50, lecz 65 m. Ale przy zielonym Dziecinowie może nie być dróg odbarczających, więc może nie będzie tak dużych strat w budynkach. Punkt składu maszyn do przeniesienia. Właśnie w tamtą stronę rozbudowałoby się skrzyżowanie. Skrzyżowanie miałoby w przypadku wlotu dwóch dróg odbarczających aż 11 pasów! 2 na wprost w jedną stronę, 2 na wprost w drugą stronę, dwie drogi odbarczające po dwa pasy ruchu, pas do skrętu w lewo, w prawo i rozbiegowy. Wzdłuż dróg odbarczających mogą być chodniki i ścieżki rowerowe. Pod jezdnię, chodniki na przekroju typowym (przyjmiemy, że jedna jezdnia klasy GP ma 8 m szerokości) potrzeba aż 32 m. Reszta to pas zieleni. Przy szklarniach drogi odbarczające pewnie będą po obu stronach, ale niech nie będą mieć 3 m szerokości! Skrzyżowania będą zajmować dużo miejsca, około 100 m szerokości, więc skład maszyn idzie do rozbiórki. Nie powinno być jednojezdniówki, jeżeli myślimy o odciążeniu mostu w Górze Kalwarii. Autostrada mogłaby zmniejszyć natężenie ruchu na 801, ale raczej tylko w Dziecinowie i od DK 50 do węzła autostrady. Na tym odcinku mogą być sygnalizacje świetlne. Możliwe, że droga 801 skręci na skrzyżowaniu na wschód, żeby ominąć Kępę Radwankowską i powrócić do dawnego szlaku przy stacji benzynowej. Może być też tak, że skrzyżowanie zostanie przeniesione w pobliże granicy Dziecinowa i Warszawic.

#13 2013-05-10 14:09:00

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Re: Skrzyżowanie DW 801, 805 i 799 w Dziecinowie

Moze to juz nie bedzie skrzyzowanie drog wojewodzkich w Dziecinowie, kiedy uda sie wprowadzic plan budowy nowego przebiegu DW 801 na wschod od obecnego na terenie calej gminy Sobienie-Jeziory? Droga w ogole zostalaby wyrzucona poza obreb geodezyjny Dziecinow, przecinajac nawet obszar Natura 2000 Bagno Calowanie, omijajac Warszawice i Sobienie Biskupie od wschodu oraz dublujac obwodnice Sobiekurska i Sobien-Jezior. Dzieki temu droga zostalaby odsunieta od rejonow sadowniczych i poprowadzona po terenach wystepowania gorszych gleb w poblizu obszaru Natura 2000 Bagno Calowanie oraz blizej wsi Ostry Bor. W pierwszym etapie powstalaby droga od Lukowca do Sobien Szlacheckich, a w strone Pulaw mozna byloby zjechac droga 739 przez Sobienie Szlacheckie. Drugi etap to realizacja odcinka Sobienie Szlacheckie - Celejow z przewidywanym wezlem z autostrada A2 (autostradowa obwodnica Warszawy) w okolicy wsi: Sobienie Kielczewskie, Przydawki, Karczunek, Zambrzykow Stary.

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.96 … 4;336456;0

Dlugosc dojazdu z Lukowca do skrzyzowania DW 739 i 801 (obecnego) - 13,6 km.

Obecnie ten odcinek DW 801 ma 12,2 km. Wiedzie wschodnim przegiem Lak Ostrowieckich, dzieli wies Piotrowice na dwie czesci, przebiega przez Dziecinow obok licznej zabudowy mieszkalnej, przecina Kepe Radwankowska - czesc wsi Radwankow Szlachecki oraz rejon sadownicy w okolicy Sobien biskupich i Sobien Szlacheckich.

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=52.03 … 33;1044624


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#14 2013-11-12 18:34:58

Z Dziecinowa

Gość

Re: Skrzyżowanie DW 801, 805 i 799 w Dziecinowie

Artykuł sprzed ponad roku o skrzyżowaniu w Dziecinowie (Linia Otwocka):

Po raz  kolejny w tym roku doszło do niebezpiecznego zderzenia na skrzyżowaniu dwóch dróg wojewódzkich: 801 i 805 w Dziecinowie, w gminie Sobienie-Jeziory. Tym razem w zderzeniu trzech samochodów ucierpiały dwie osoby. Przyczyna jak zwykle ta sama – nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu.

Do wypadku doszło w środę, 29 sierpnia około godz. 12.30. Dostawcze Iveco, zarejestrowane w Stalowej Woli, drogą 805 jechało z Kosumiec w kierunku Osiecka. Młody, 26-letni kierowca, dojeżdżając do skrzyżowania, przed którym powinien się zatrzymać, nawet nie zwolnił. Iveco z pełną prędkością wjechało na skrzyżowanie i w tym momencie w jego tylną oś z dużą prędkością uderzyło, nadjeżdżające od strony Sobieni – Jezior, Audi A4, kierowane przez 29-letnią kobietę. Siła uderzenia była tak duża, że tylny most został wyrwany z samochodu dostawczego, a ten, wybity z toru jazdy, uderzył jeszcze w jadącego od strony Osiecka Opla, po czym wylądował na boku w przydrożnym rowie. Rozbite Audi zatrzymało się na środku skrzyżowania, skutecznie tarasując przejazd na wiele godzin. Obrażeń ciała doznało dwoje pasażerów Audi: 57-letnia kobieta i 1,5-roczne dziecko.

Jak dowiedzieliśmy się w Wydziale Ruchu Drogowego otwockiej komendy policji, w tym roku doszło już  do około 10 zdarzeń na tym skrzyżowaniu, a najczęstszą przyczyną jest nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu przez kierowców jadących drogą 805, która jest podporządkowana. Nie dalej jak 2 tygodnie wcześniej również doszło w tym miejscu do zderzenia, tym razem dwóch samochodów osobowych. Wtedy jednak nikt z pasażerów nie odniósł poważniejszych obrażeń, a sprawca kolizji został ukarany 500-złotowym mandatem.
Co jeszcze można byłoby zrobić dla poprawy bezpieczeństwa ruchu na tym skrzyżowaniu?

Dotychczas, na wniosek otwockiej drogówki, wprowadzono już znaki ograniczające prędkość, wycięto drzewa dla poprawienia widoczności, ale, jak widać, nic to nie daje. Jedynie rondo mogłoby znacznie poprawić bezpieczeństwo, ale o tym na razie możemy zapomnieć. – Droga 801 jest planowana do przebudowy. Mamy już przygotowaną dokumentację. Problem, jak zwykle, jest ze środkami, a tych na ponad 80 km trasy potrzeba bardzo dużo – mówi rzecznik Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, Monika Burdon.

– Powiem szczerze, że w tej chwili szukamy finansowania ze wszystkich możliwych źródeł. Odbyło się nawet spotkanie na szczeblu 2 województw: mazowieckiego i lubelskiego, żeby globalnie rozwiązać problem tej drogi. Jeśli tylko byłyby pieniądze, natychmiast możemy rozpoczynać przebudowę około 40 km tej drogi, bo do tego jesteśmy gotowi. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo na skrzyżowaniu w Dziecinowie, to w związku z planem, o którym mówiłam, nie jest możliwe pobudowanie tam w tej chwili ronda, bo to znaczny koszt. Mogę jedynie powiedzieć, że w przyszłości planowana jest przebudowa tego skrzyżowania na rondo – dodaje pani rzecznik.

Jak widać, z doraźnych środków dla poprawy bezpieczeństwa wykorzystano już chyba wszystkie. Pozostaje nam jedynie mieć nadzieję, że MZDW szybko znajdzie kasę na przebudowę „801” i apelować do kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności na krzyżówce w Dziecinowie i stosowanie się do znaków drogowych.


Nie tylko samo skrzyżowanie jest groźne. Zakręt jest bardziej zabójczy. Odcinek skrzyżowanie + strefa zakrętu ma około 500 m długości, ale nie jest oznaczony jako "czarny punkt".

#15 2013-11-13 00:30:13

Z Dziecinowa

Gość

Re: Skrzyżowanie DW 801, 805 i 799 w Dziecinowie

"Na skrzyżowaniu tras 801 i 805, w Dziecinowie, zginęły dwie osoby: sprawca wypadku i pracownica szpitala "Batorego" w Otwocku, jej syn walczy o życie." Z 2003 r. - Linia Otwocka

Było też zdarzenie takie, że samochód uderzył w znak drogowy i kierowca (57 lat) zginął. Na zakręcie obok. Chyba na początku tysiąclecia. Było o tym w telegazecie telewizji regionalnej.

Któregoś roku na skrzyżowaniu chyba zginął motocyklista (nie wiem kiedy, 2008 - 2011), we wrześniu.

8 ofiar wypadków w niedziele (21.10.2007 - o 9.30 w telewizji publicznej wiadomość o wypadku w Dziecinowie była na pasku przed wiadomością o wyborach parlamentarnych, 01.06.2008, 10.11.2013). 3 zdarzenia obok zakrętu. Odcinek ma niecałe 500 m, a w ciągu ok. 13 lat zginęło na nim (chyba) 12 osób. Jest to szczególnie niebezpieczne miejsce.

W Linii Otwockiej w 2007 r. po wypadku  21.10.2013 r. pisało, że ma stanąć fotoradar, ale nie stanął. W Głosie Dziecinowa też pisło o fotoradarze (grudzień 2007)

Zdaje się, że wypadki na tym półkilometrowym szczególnie często kończyły się śmiercią. Liczba rannych z reguły jest ponad 10 razy większa niż zabitych. Tutaj ten iloraz może być mniejszy.

Ten krótki odcinek z pewnością zasługuje na to, aby umieścić na nim fotoradar. Natychmiast.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.xcore.pun.pl www.zszz.pun.pl www.dziedzictwo-khorinis.pun.pl www.etiup.pun.pl www.margo-nem.pun.pl