Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#31 2013-07-29 23:04:08

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

itvpiaseczno podaje:

Starosta Piaseczyński otrzymał informację ws. obwodnicy Góry Kalwarii. Wicepremier i Minister Gospodarki Janusz Piechociński poinformował Starostę Piaseczyńskiego Jana Adama Dąbka i Zarząd Powiatu o tym, że we wtorek (23 lipca 2013 roku) na posiedzeniu Rządu będzie zatwierdzona budowa obwodnicy Góry Kalwarii (DK Nr 50). Jest to bardzo ważny węzeł komunikacyjny dla gminy Góra Kalwaria i całego powiatu piaseczyńskiego. Inwestycja ta niewątpliwie wymusi również konieczność przebudowy drogi krajowej Nr 79 i budowę ewentualnej obwodnicy Konstancina-Jeziorny.

#32 2013-08-08 14:14:25

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

DK 50, most na Wiśle w GK:

Dane meteorologiczne z 2013-08-08 14:10
Temp. powietrza:      39.4°C
Temp. nawierzchni:      52°C
Wilgotność:      31.2%
Stan nawierzchni:      sucha

#33 2013-09-19 13:41:50

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Czyli kilka lat temu zrezygnowano z węzła między w. Kąty a w. Marianki? Ciekawe, co będzie po zachodniej stronie północnej części obwodnicy. Zarastające brzózkami i piołunami odłogi?  Dzięki obwodnicy atrakcyjność inwestycyjna i prestiż Góry Kalwarii powinny znacznie wzrosnąć. O czymś takim leżące po drugiej stronie Wisły miasta takie jak Karczew czy Józefów raczej będą mogły tylko pomarzyć...

Ciekawe, czy przetarg rozpoczną już w tym roku. Może za dwa lat będziemy już mogli ominąć GK jadąc DK 50? Czy można najpierw skierować wszystkich robotników do budowy południowej części obwodnicy, aby ją szybciej otworzyć?

Przedtem byłem przeciwko budowie obwodnic GK i Kołbieli w ciągu DK 50. Teraz można dojść do wniosku, że DK 50 będzie bezpłatną alternatywą dla ciężarówek dla EOW (która może się korkować po oddaniu całości, zwłaszcza na węzłach, gdzie jest zwężenie do dwóch pasów) i autostradowej obwodnicy Warszawy (płatnej), jeżeli kiedykolwiek ona powstanie. DK 50 będzie czymś podobnym do DK 91, 92, 94 - bezpłatnych alternatyw dla autostrad. Tylko niech żyzne ziemie wywiozą przed budową i z okolic, żeby spaliny nie przedostawały się do gleby i żywności. Jeżeli AOW powstanie, to typuję to, że węzeł z DK 79 będzie w (okolicy) miejscowości Coniew, około 5 km na południe od GK. Mówi się też o budowie dwujezdniowej DW 724 od GK przez K-J do Wilanowa, ale na to raczej szkoda terenów uprawnych i pieniędzy. Ale jak będzie dwujezdniowa DK 79 (powinna być taka co najmniej do skrzyżowania z DW 731), dwujezdniowa obwodnica G-K (może i odcinek od GK do DW 801) i AOW, to GK będzie bardzo dobrze skomunikowana. Ludniejsze Kozienice raczej mogą pomarzyć o czymś takim. GK ma też linię kolejową nr 12, obwodnicę południową Warszawy dla pociągów, ale most na Wiśle jest jednotorowy i wymaga poszerzenia.

#34 2013-09-23 22:34:09

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: Drogi - 50

Widzę, że szanowni respondenci nie rozumieja sytuacji.
"Obwodnica", na której zdarzył sie wypadek, ma - zgodnie z wola GDDKiA nadal
pozostac "obwodnica" dla TIR-ów. Drogami rozprowadzającymi ruch z autostrady
perzez Bemowo i przez Ursynow (na co niestety zgodził się Kaczyński)
(teoretycznie) tranzyt ma nie jeździć. Postawione będa stosowne znaki drogowe.
Obwodnica, jaka jest, właśnie stwierdzono
. Ekolodzy (np. z koalicji EKOSTRADA)
od dawna bija na alarm, że w wypadku wybudowania autostrady czy drogi
ekspresowej przez Warszawę ruch z "obwodnicy" przeniesie sie na nią i żadna
siła nie zmusi kierowców do wyboru "drogi śmierci" przez Górę Kalwarię.
Jest to jedna z przyczyn, dla których domagają sie oni stanowczo wybudowania
najpierw obwodnicy autostradowej przez Górę Kalwarię d l a t r a n z y t u,

a dopiero potem ew, dróg ekspresowych na terenie Warszawy. Jak wszyscy wiedzą,
zarzuca się im oszołomstwo wszelkiej maści, działanie na szkode miasta,
nieliczenie sie z kosztami.

Wypadek opisany w artykule pokazuje, jaka jest prawda. Jak bardzo potrzebna
jest obwodnica autostradowa (lub choćby ekspresowa) przez Górę Kalwarię dla
ciężarówek tranzytowych.


http://forum.gazeta.pl/forum/w,51,11577 … do_d_.html


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#35 2013-09-24 19:36:39

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Bardzo czekam na budowę obwodnicy GK. Będzie to zlokalizowana najbliżej Dziecinowa droga dwujezdniowa.

Na szczęście będzie jakiś przejazd z obecnej DK 50 na wschód od ronda z DK 79 w kierunku DW 680.

#36 2013-09-24 21:17:17

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: Drogi - 50

Niebawem mają zniknąć korki na rondach w GK i Kołbieli. To pierwsze znajdzie się poza szlakiem DK 50 dzięki budowie dwujezdniowej obwodnicy klasy GP, która ma powstać w latach 2014 - 2016. Do 2018 r. ma powstać S17 z Warszawy do Lublina. Dzięki temu pojazdy jadące E372 nie będą musiały przejeżdżać przez kłopotliwe rondo. Na obwodnicę Kołbieli (2+1) o dł. ok. 10 km za ok. 171 mln zł nie ma pieniędzy. TIRy wciąż będą jechać przez Kołbiel, ale na rondzie powinno być zdecydowanie luźniej.

Pozostanie jedno wyjątkowo kłopotliwe rondko - to na przecięciu z DW 801, od północnego zachodu graniczące z obszarem N2000 Łąki Ostrówieckie. Budowę węzła powinno się zsynchronizować z przebudową DW 801, zwł. budowie nowego przebiegu na S od ronda. W studium gm. Karczew jest tam przewidziny węzeł. Pozostaną też dwa ronda w Grójcu w odległości ok. 300 m.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#37 2013-09-27 14:36:51

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Tych kilkanaście tysięcy ciężarówek jadących tranzytem chyba nie powinno mieć zakazu wjazdu na EOW. Co najwyżej mógłby być zakaz na S8, bo jest wąska i prowadzi blisko domów (bloków). S2 przebiega przez mniej zurbanizowane tereny, pod Ursynowem będzie tunel. Z S2 będzie można wjechać na S17 i potem dojechać do S8 na wschód. Warta kilka miliardów obwodnica ma nic nie pomóc TIRom, nadal ktoś chce je pchać na wąską DK 50? Ile wypadków jest na tej kolizyjnej jednojezdniówce! Będzie ViaTOLL dla pojazdów z rejestracjami RUS, BY, UA, LT, LV, ci, co nie chcą go płacić, pojadą DK 50 lub DK 62, ale pewnie będą oni w zdecydowanej mniejszości (jeżeli w ogóle będą). Droga tranzytowa dla TIRów musi być dwujezdniowa, jednojezdniowy to może być jej bezpłatny odpowiednik typu DK 91 czy DK 92.

#38 2013-09-27 14:39:25

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Jednojezdniowa to może być bezpłatna droga alternatywna dla płatnej (zwłaszcza dla tranzytu) drogi, takiej jak autostrada. Prędzej liczyłbym na autostradową obwodnicę Warszawy (kto wie, czy nie byłaby droższa od EOW przez obszary chronione i żyzne gleby?), która jest w Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 i Długookresowej Strategii Rozwoju Kraju do roku 2030.

Co do A2 od S17 do MM, to chyba ci, co się jej tak domagają, powinni bardziej o nią walczyć. Ale jeżeli ma to być droga dwujezdniowa (autostrada) zamknięta dla tranzytu (który ma iść "międzynarodową kiszką nr 50"), to może nic dziwnego, że nie chcą jej budować, bo to się zbytnio ludziom nie opłaci.

#39 2013-09-28 20:08:18

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

ViaBaltic1;107487347 napisał:

Mnie ciekawi jedno. Skoro wkrótce cały ruch tranzytowy z Warszawy ma przejąć DK50 i DK62 (...)

Raczej powinno być na odwrót - zdecydowana większość tranzytu z jednojezdniowych, kolizyjnych DK 50 i DK 62 przeniesie się na dwujezdniową, bezkolizyjną ekspresową obwodnicę Warszawy. Mogą mówić, że będzie jeździć tylko co najwyżej kilka tysięcy TIRów więcej, ale mi się wydaje, że na niektórcy odcinkach EOW za kilka lat możemy notować nawet kilkanaście tysięcy TIRów na dobę, w dużej części jadących tranzytem (jeżeli nie będzie wdrażania idei "tiry na tory"). Wydaje się, że po otwarciu całej EOW idea przenoszenia tranzytu na DK 50 i DK 62 tylko po to, żeby ominąć kilka warszawskich blokowisk jest po prostu niedorzeczna i szkodliwa.

#40 2013-09-28 23:21:39

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

ViaBaltic1;107491836 napisał:

Zgadzam się w 100%. Absurdem byłoby wybudowanie takich dróg za tyle miliardów, żeby zakazać na nich ruchu ciężarówek. Powinno się rzeczywiście już myśleć o zewnętrznej obwodnicy, która rozłozyła by ten ruch, ale to daleka przyszłość

Jest jeszcze inne rozwiązanie - tiry na tory.

O autostradowej obwodnicy Warszawy nikt nie chce mówić. Nie wytycza się jej szlaku. Jeżeli kiedyś będzie potrzebna, to ile domów i innych budynków trzeba będzie wyburzyć?

Poza tym obawiam się, że obwodnica ekspresowa będzie się zatykać. Wtedy TIRy mogą stracić czas, jadąc przez Warszawę i stojąc w długich korkach. S8 w niektórych miejscach przebiega w odległości zaledwie ok. 25 m od bloków.

O zakazie ruchu tranzytowego dla TIRów na S2 nie powinno być mowy. Tak opcja definitywnie odpada do czasu wybudowania autostradowej obwodnicy (może ona nigdy nie powstać).

#41 2013-10-04 11:30:45

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Jednojezdniowa DK 50 naprawdę zatirzona! Nie dziwię się tym, którzy mówią, że obwodnica Żyrardowa mogła być 2x2. Obwodnica GK od DK 79 do mostu na Wiśle ma być 2x2. Liczyłem od węzła w Mszczonowie do A2 ciężarówki i było chyba ponad 100 na pewnym filmie (jadących tylko w kierunku wschodnim), niekiedy trudno było to nawet policzyć, tak wiele ich było. Ruch jak na drodze międzynarodowej. Ciekawe, ile wynosi SDR na obwodnicy Żyrardowa. Nic dziwnego, że tak wielu kierowców ciężarówek chce jechać przez Warszawę. Za około 5 lat może doczekają się EOW, tylko żeby nikt nie chciał na niej absurdalnych zakazów tranzytu wprowadzać.

Na prawdziwą Obwodnicę Tranzytową Warszawy 2+1 to za mało. Na jej bezpłatną alternatywę typu DK 91 lub DK 92 nie. Obwodnica tranzytowa Warszawy musi być dwujezdniowa, żeby można było mówić o prawdziwej obwodnicy, a nie o (prowizorycznym) objeździe Warszawy dla tranzytu. Obwodnice: Mszczonowa, Żyrardowa, Chynowa nie są przygotowane pod 2x2. Na innych drogach, jak DK 65 na Mazurach, takie rozwiązanie ma sens, ale nie na głównym szlaku tranzytowym E30 i E67. Teoretycznie mogłaby być nawet GP, ale dwujezdniowa i (najlepiej) bezkolizyjna. Chroniona przyroda między Wisłą a S17 w zasadzie uniemożliwi dobudowę drugiej jezdni DK 50. Dwujezdniowa, bezkolizyjna i krótsza EOW między blokowiskami stolicy będzie o wiele lepiej nadawać się do ciężkiego tranzytu dalekiego niż jednojezdniowe DK: 50, 62 i 60. S2 ma numer E30, DK 50 nie. Tiry na tory to chyba bardziej realna szansa na uwolnienie Warszawy od tranzytu niż otwarcie EOW. Puszczanie TIRów na wąskie jednojezdniówki po ukończeniu EOW wygląda na znacznie bardziej niesprawiedliwe niż puszczanie ich obok niepotrzebnie wybudowanych osiedli mieszkalnych.

I co z rondem na przecięciu z DW 801? Są jakieś koncepcje budowy węzła? Może po ukończeniu EOW nie będzie on już tak potrzebny. Obecnie DK 50 na tym rondzie może się zakorkować.

#42 2013-12-25 20:15:14

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: Drogi - 50

Irytujący komentarz o DK 50:

No tak, z powodu tego, ze DK sie nie nadaje, to maja jezdzic przez Warszawe.
Nie!
Ja jezdze w Warszawie po drogach, ktore sie nie nadaja do jazdy, w zwiazku
z tym jest mi obojetne, ze tamta droga sie nie nadaje. Zgadzam sie, ze DK50 to
bedzie droga smierci, ale widocznie tak u nas musi byc. Jesli bedzie za malo
ofiar, to za bardzo wzbogaci sie sluzbe zdrowia. Poza tym bedzie mozna caly czas
halasowac, ze predkosc zabija, pijani kierowcy itp, wszystkie uzasadniajace
pierdoly na temat wariatow drogowych.
TIR-y maja jezdzic tamtedy. Ma to zapewnic policja oraz wladze, ktorym tak
bardzo ufacie w kwestii wariatow drogowych.
Potem moga sobie powstawiac nawet 50 czarnych punktow na tej 50-tce. Kazdy punkt
bedzie swiadczyl tylko o niezdolnosci finansowej i umyslowej wladz, do
zapewnienia bezpieczenstwa na drodze.



http://forum.gazeta.pl/forum/w,51,47098 … ebudo.html

Zdecydowanie nie zgadzam się z tą opinią. Decyzje planistyczne, które doprowadziły do powstania bloków przy korytarzu tranzytu międzynarodowego były głupstwem.

Inny komentarz z tej samej dyskusji:

Wszystko pięknie, poza faktami. A fakty mówią, że nawet teraz, kiedy nie ma
obwodnic o parametrach trasy ekspresowej, tranzyt przez Warszawę jedzie. Stoi w
korku na Połczyńskiej, na Al. Krakowskiej, w Al. Jerozolimskich, na trasie AK i
na Modlińskiej. Przeszkadza w przebudowie Al. Jerozolimskich i w dojazdach do
centrów handlowych. O mały włos ZDM nie skierował tranzytu na trasę obwodnicy
etapowej (Marynarska - Rzymoskiego - Dolina Służewiecka); sytuacje uratowała
interwencja sił nadprzyrodzonych na wniosek proboszcza Maja.

Dlaczego dziś nie ma zakazu wjazdu tranzytu ciężarowego do miasta? Ano, bo nie
ma obwodnicy autostradowej, a droga nr. 50 nie jest odpowiednia. Najwyraźniej
kierowcy tirów trazytowych wolą narazić sie na karę i jechać "lepszymi" drogami
przez miasto niż trasą nr 50. Nb. tranzyt przez Warszawę dopuszczalny jest
tylko w godzinach późnowieczornych. Informują o tym znaki drogowe na trasach
wlotowych.

Obecnosć tranzytu na warszawskich ulicach jest rzeczą powszechnie znaną. Obawa
o to, że ilość przejazdów tranzytowych wzrośnie o te tiry, które dziś mimo
wszystko jeżdżą po drodze nr 50 oraz o nieznaną liczbę ciężarówek nowych,
wynikających ze wzrostu wymiany handlowej między Europą Wschodnia a zachodnią -
to nie są obawy wyssane z palca.

Niestety, GDDKiA odkłada budowę prawdziwej obwodnicy autostradowej w bardzo
odległą przyszłość. Cała koncepcja na najbliższe 20-30 lat opiera się o
zmodernizowaną trase nr 50. Wygląda jednak na to, że wcześniej powstaną trasy
ekspresowe w Warszawie niz dokończona będzie choćby ta modernizacja.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#43 2013-12-25 21:24:42

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Inny komentarz:

> DK50 jest przyzwoita obwodnica tranzytowa
Człowieku, przestań opowiadać brednie, że to przyzwoita droga. To dziadostwo na
miarę lat 70tych (na Zachodzie)!!! Nie zauważyłeś który teraz mamy rok,
"również" w Polsce? DK to przyzwoita obwodnica tranzytowa? Godne pożałowania.
Przy okazji - nie wiedziałem, że "obwodnica tranzytowa" składa się z przejazdów
przez wiochy i miasteczka, ma skrzyżowania ze światłami i co 500m wyjazd z drogi
polnej lub wprost z chałupy. No to się dowiedziałem.

> 90% drog w Polsce tak wyglada
I będzie wyglądać, jak debile od infrastruktury będą projektować/akceptować i
budować takie drogi !!!!!! I będą wmawiać że taka droga nam wystarczy.

> Dlaczego ustawowo nie zrobic tak jak w Szwajcarii
Ustawowo to najpierw należałoby zlikwidować państwowe PKP i je sprywatyzować.
Potem do tirów na tory nie będzie potrzebna żadna ustawa - prywatny przewoźnik
zwietrzy interes i sam zaproponuje takie rozwiązanie.

#44 2014-01-18 10:32:34

gosc 231

Gość

Re: Drogi - 50

Wszyscy wiemy że życie przy tej drodze jest do rzyci ale co robić? Rząd ma ważniejsze priorytety niż trasa tranzytowa przez Mazowsze. Ale niech ktoś zauważy, że na rzyciowym poziomie są trasy tranzytowe na tym rzekomo bogatym Mazowszu. Korki na tej pięćdziesiątce potrafią być takie, że kierowcy na rzyci siedzieć znudzić się może, takie to paskudztwo na tej pięćdziesiątce. Obwodnica tranzytowa? Od rzyci takie plany.

#45 2015-08-16 08:39:25

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

DK 50 na odcinku od obwodnicy Mszczonowa do Grójca ewidentnie nie przypomina drogi międzynarodowej... Ponad 5000 samochodów ciężarowych z przyczepą na dobę (GPR 2010), a jedna jezdnia o szerokości ok. 8 - 9 m, droga potrafi być dość kręta, niemało zjazdów indywidualnych, dostępność niezbyt ograniczona, przejazdy przez miejscowości, skrzyżowania jednopoziomowe... Sadów jest sporo w okolicy, czasem rzeźba terenu jest dość urozmaicona.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.mmcenter.pun.pl www.volley.pun.pl www.nevadatan.pun.pl www.srk-priyanka.pun.pl www.akustyka.pun.pl