Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#1 2012-05-16 15:44:58

Z Dziecinowa

Gość

Inwestycje w Dziecinowie

http://www.linia.com.pl/index.php/stron … zym-mazury

Ścięzka rowerowa wzdłuż jezior dziecinowskich? Takich jak Małosenie czy te na północnym zachodzie też?

Czy mają być rowery wodne?

#2 2012-06-09 11:05:53

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w Dziecinowie

Na południe od skrzyżowania DW 801, 805 i 799, po zachodniej stronie DW 801, jest jakiś punkt związany z dachami (www.dasdach.pl). Ale czy już jest otwarte?

#3 2012-07-20 08:21:53

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w Dziecinowie

Obiekt na północny zachód od skrzyżowania DW 801, 805 i 799 w Dziecinowie zaczął zmieniać swój wygląd po 15.07.2012. Na początku były ułożone przy jego ścianach (północnej, południowej) ciemnozielone (pomalowane), wąskie deski. 19.0.2012 było widać już białe panele na ścianach: zachodniej, północnej i południowej.

Dach budowli wyłożony jest różnymi rodzajami dachówek. Czyżby był to kolejny punkt sprzedaży dachówek?

#4 2012-07-31 10:24:28

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w Dziecinowie

Z Dziecinowa napisał:

Obiekt na północny zachód od skrzyżowania DW 801, 805 i 799 w Dziecinowie zaczął zmieniać swój wygląd po 15.07.2012. Na początku były ułożone przy jego ścianach (północnej, południowej) ciemnozielone (pomalowane), wąskie deski. 19.0.2012 było widać już białe panele na ścianach: zachodniej, północnej i południowej.

Dach budowli wyłożony jest różnymi rodzajami dachówek. Czyżby był to kolejny punkt sprzedaży dachówek?

Podobno ma to być jakiś sklep blacharski. Chyba 26.07.2012 wycięto drzewa w zachodniej części działki. Była koparka, która pracowała nawet około 19... Budynek ma dosyć ładne, nowe drzwi.

Tam, gdzie stoją dwie wielkie reklamy na południe od skrzyżowania DW 801, 805 i 799 ma być chyba jakaś baza dla pojazdów takich jak dźwigi...

#5 2012-08-01 10:44:49

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w Dziecinowie

31.07.2012 w Dziecinowie przy DW 799 postawiono znaki drogowe: dwa słupki z ostrzeżeniem przed dwoma zakrętami i tabliczką wskazującą, że są zakręty na długości 1,5 km (znaki stoją w odległości około 200 m od siebie), dwa żółto-czarne prostokąty przy szczycie skarpy na wschód od spółdzielni po południowej stronie DW 799 ostrzegające przed obiektami blisko pobocza, po południowej stronie DW 799 tablice z przekreśloną na czerwono napisaną na biało na ciemnozielonej tablicy nazwą "Dziecinów", znak "dwa niebezpieczne zakręty" z tabliczką "koniec" przed granicą Dziecinowa z Kosumcami (po północnej stronie DW 799).

Usunięto znak "koniec obszaru zabudowanego" przy skrzyżowaniu DW 799 z DW 801 oraz dwa znaki ostrzegające przed zwężeniem jezdni.

W Kosumcach ustawiono znak ostrzegający przed trzema zakrętami.


Około Pastewnika i Wiejskich Łąk oraz Kolonii Dziecinów (Łużyce) ma być budowana przechowalnia o powierzchni około 250 mkw. Na południe od DW 799, już wykopano otwory pod fundamenty.

#6 2012-08-03 09:26:55

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w Dziecinowie

31.07.2012 - przywieziono stare cegły na teren budowy obok Pastewnika przy DW 799

1.08.2012 - były jakieś linki przy wykopach?

2.08.2012 - przyjechała betoniarka, są pewne słupy wysokie na kilkadziesiąt cm, bardzo grube, ulane z betonu

#7 2012-08-08 09:56:59

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w Dziecinowie

7.08.2012 - nie zrobiono zbyt wiele od poprzedniego tygodnia przy powstającej przechowalni na pograniczu części wsi Pastewnik i Kolonia Dziecinów (Łużyce).

Prawie cały plac na północny zachód od skrzyżowania DW 801, 805 i 799 jest wysypany kamieniami. Ma tam być sklep z dachami, blachami, a miał wykupić ktoś z Góry Kalwarii?

#8 2012-08-11 13:01:52

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w Dziecinowie

Na południowy zachód od narożnika boiska w Dziecinowie stoi słup z lampą (9.08.2012, około 19.30).

#9 2012-09-11 13:00:37

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w Dziecinowie

Na północ od przejazdu kolejowego na DW 801, w Dziecinowie, na wschód od DW 801, co najmniej od początku września jest dosyć duża kupka piasku. Czy coś tam będzie budowane? Po tej stronie drogi nie ma budynków, na północ jest dosyć duża hala w Piotrowicach postawiona w 2011, a daleko na wschód - cieplarnie. Ktoś będzie się budować?

Na północny wschód od skrzyżowania DW 801, 805 i 799 (chyba od 7.09.2012) stoją maszyny i biało-pomarańczowe budki.

Utwardza się betonem plac na północny zachód od skrzyżowania DW 801, 805 i 799. To dosyć duży plac, bardzo blisko skrzyżowania. Chyba tam będzie punkt sprzedaży dachów. Po południowej stronie skrzyżowania jest jeden, a w pobliżu są dwa składy budowlane.

Cieplarnia na wschód od Wsi Kochanka została od końca sierpnia do września rozbudowana od strony zachodniej. Więcej powierzchni znajduje się pod szkłem.

#10 2012-11-12 12:01:03

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w Dziecinowie

Na początku listopada zaczęło się stawianie przechowalni o wysokości ok. 10 m na południe od DW 799 (Pastewnik, Wiejskie Łąki). Cała działka została ogrodzona betonowym płotem. Pewnie ma ponad 0,5 ha powierzchni. Teren przechowalni na początku zajmie tylko kilkaset mkw. 10.11.1012 - stoją metalowe podpory przechowalni. Może będzie rozbudowa? Wjazd także na południu, nie tylko od DW 799.

#11 2013-02-18 21:51:31

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Re: Inwestycje w Dziecinowie

Słyszałem, że podobno projekt przebudowy DW 801 ponownie upadł. Według mnie to raczej dobrze, gdyż nie wnosił on zbyt dużych zmian na znacznym odcinku drogi, zwłaszcza od ul. Górczewskiej w Józefowie do skrzyżowania z DW 805 w Dziecinowie. Wydaje mi się, że jedynym sensownym rozwiązaniem związanym z przebudową (nie tylko wymianą nawierzchni (która na razie nie jest taka zła)) jest budowa drogi dwujezdniowej klasy GP, być może nawet z samymi skrzyżowaniami wielopoziomowymi (niestety, to kosztowna inwestycja), bez budowy drogi jednojezdniowej z lewoskrętami i drogami odbarczającymi, co byłoby jedynie "przejściowym etapem" w związku z planem budowy drogi 801 dwujezdniowej do mostu na Wiśle w okolicy Wilgi. Pas drogowy w związku z tym powinien mieć około (zapewne nawet i ponad) 50 m szerokości.

W ostatnich miesiącach pojawił się nowy problem związany z przebiegiem DW 801 przez Dziecinów. Około 75 ha gruntów wykupiła Włodarzewska SA z zamiarem wybudowania "wielkiej inwestycji" (najprawdopodobniej centrum logistycznego lub hal wystawienniczo-targowych). Inwestycja ma się zacząć już w II kwartale 2014 roku. W związku z tym gmina Sobienie-Jeziory przystąpił do zmiany studium zagospodarowania przestrzennego, by uchwalić nowy plan zagospodarowania przestrzennego dla rejonu inwestycji, który obejmuje głównie tereny wsi Dziecinów położone na wschód od DW 801 i południe od linii kolejowej nr 12. Problem w tym, żetereny wykupione przez Włodarzewską SA znajdują się dość daleko od obecnego przebiegu DW 801 (zapewne ponad kilometr). W związku z tym istnieje konieczność budowy odpowiedniej drogi dojazdowej do nowej inwestycji. Wójt gminy Sobienie-Jeziory powiedział, ze droga ta ma biegnąć od obecnego szlaku przebiegu drogi wojewódzkiej nr 801 (a nie, jak niektóry mówili, od drogi nr 50 z Piotrowic do Kołbieli). Szybkie wybudowanie obwodnicy pozwoliłoby na skrócenie drogi koniecznej do dojazdu do nowej inwestycji Włodarzewska SA i zaoszczędzenie terenu.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#12 2013-02-20 22:34:21

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w Dziecinowie

Witam, chciałbym poruszyć tematy, o których strona Dziecinowa w zasadzie nie wspomina.

Pierwszy to sprawa drogi wojewódzkiej nr 801. Nie ma żadnego artykułu, który poinformowałby mieszkańców o tym, co dzieje się w tej sprawie. Obecnie ta sprawa jest jeszcze ważniejsza niż przedtem, ponieważ gmina Sobienie-Jeziory przystąpiła do zmiany studium zagospodarowania przestrzennego dla znacznej cześci Dziecinowa (na południe od torów i wschód od linii kolejowej). Jest możliwe, że inwestycja zakończy się w 2015 r. Mieszkańcy praktycznie nic nie wiedzą o inwestycji Włodarzewskiej, ale większym problemem jest tu sprawa dróg. Jak dojechać do tego, co Włodarzewska wybuduje? Najprościej od obwodnicy, która powinna pobiec głównie w pierwszej przecince. MZDW zamierza zrobić dwupasmową DW 801 do planowanego mostu na Wiśle w okolicach Wilgi. W związku z tym pas ziemi pod przyszłą inwestycję powinien być bardzo szeroki, zapewne ponad 50m.Jeżeli nie będzie obwodnicy, to do inwestycji Włodarzewskiej trzeba będzie zrobić dłuższy dojazd, od obecnego szlaku DW 801. MAZD nie chce zrezygnować z planów przebudowy DW 801. Mieszkańcy, obudźcie się i poruszcie sprawę drogi 801 i innych inwestycji w Dziecinowie!

#13 2013-02-21 16:25:28

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w Dziecinowie

Wlasnie zabrano sie za ustalanie studium zagospodarowania, a potem planu dla bardzo duzego obszaru w Dziecinowie. Okolo 75 ha kupila Wlodarzewska SA. Zamierza pobudowac centrum logistyczne (jak podaje kompasinwestycji) lub hale wystawienniczo-targowe (jak podaje wojt gminy Sobienie-Jeziory). Pewna osoba zajmujaca sie planowaniem przestrzennym powiedziala nawet, ze Dziecinow to dobre miejsce na centrum logistyczne. Takie duze obiekty powstaja z reguly przy drogach ekspresowych i autostradach. Obecnie w Dziecinowie jest jednopasmowa droga wojewodzka z przejazdem kolejowym o natezeniu ruchu ponad 10 750 pojazdow wedlug Generalnego Pomiaru Ruchu z 2010 r. Nie ma zadnych planow budowy obwodnicy. Studium jest opracowywane przez "Biuro Planowania Miasta Stolecznego Warszawy", ale tak sie ta spolka z ograniczona odpowiedzialnoscia nie nazywa. Na sugerowanej trasie obwodnicy pod koniec 2009 r. zaczeto stawiac dwa domy jednorodzinne na osiedlu mieszklanym, a w 2011 roku postawiono betonowy plot blisko drogi, nie uwzgledniaja obwodnicy. Nawierzchnia DW 801 w Dziecinowie jest naprawde dobra, z wyjatkiem odcinka obok przejazdu kolejowego. Wlodarzewska bardzo duzo 'namieszala" w sprawie DW 801, bo to ma byc duza inwestycja, lokalizowana z dala od waznych drog. Obwodnica Dziecinowa ulatwilaby dojazd. Moze okolo 2030 r. bedzie A17, moz byc platna, a zeby nie placic, wielu moze jezdzic 801, wiec MZDW chce zrobic dwujezdniowa DW 801 do okolic Wilgi, gdzie ma DW 801 krzyzowac sie z trasa do planowanego mostu na Wisle miedzy Gora Kalwaria a Deblinem. Nie polecam omijac Kolbieli DW 801 na poludnie od Dziecinowa, bo bardzo trzesie na DW 801 miedzy Sobieniami-Jeziorami i Celejowem, lepiej pojechac przez Osieck DW 805.

#14 2013-02-28 21:25:07

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Re: Inwestycje w Dziecinowie

O największej inwestycji w Dziecinowie:

Proponuję nowy przebieg DW 805. Ma się zaczynać niedaleko torów kolejowych, na obwodnicy Dziecinowa. Ma być też drogą dojazdową do inwestycji Włodarzewska i z DK 50 i "801" tworzyć obwodnicę Ostrówka, Kosumiec, Dziecinowa i Warszawic. Ma pobiec głównie po glebach kompleksu 6. "Dwie pieczenie upieczone na jednym ogniu". Taka droga powinna być wkreślona w studium! Na odcinku do inwestycji Włodarzewskiej może być nawet dwujezdniowa.

http://wikimapia.org/#lat=51.9789597&lo … 9;393104;0

Znakomity pomysł!

http://wikimapia.org/#lat=51.9988466&lo … 0;877618;0

http://wikimapia.org/#lat=51.9710156&lo … 0966;10972

Obwodnica 9,2 km, stara droga 8 km, ale przez wsie i z wieloma ostrymi zakrętami. Nie będzie przejazdu kolejowego w Dziecinowie.

Najnowsza koncepcja. DW 805 doprowadza także ruch do inwestycji Włodarzewskiej i w jej okolicach moze być dwujezdniowa. Przebiega po glebach kompleksu 6. Jest to także obwodnica Warszawic.

http://fotoforum.gazeta.pl/photo/5/mj/lg/dww9/a9Si2sOryHwmULUobX.jpg


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#15 2013-03-01 10:31:34

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w Dziecinowie

Chciałbym zasugerować rozwiązania zagospodarowania przestrzennego w niektórych rejonach województwa mazowieckiego. Przede wszystkim interesuje mnie sprawa drogi wojewódzkiej nr 801 (zwłaszcza odcinka POW - most w okolicy Wilgi) i terenów położonych w jej pobliżu. Wydaje mi się, że najbardziej racjonalne są dwa warianty zagospodarowania  odcinka POW - most pod Wilgą:

- bezinwestycyjny (co najwyżej remonty nawierzchni, niczym od Dziecinowa do Pogorzeli na DW 805, ewentualnie zatoki autobusowe, chodniki) bez poszerzania pasa drogowego

- wariant znacznej przebudowy, obejmujący:

* bezkolizyjność (brak występowania sygnalizacji świetlnej, rond, lewoskrętów, przejść dla pieszych, wysp na drodze, ograniczeń prędkości poniżej 100 km na godz.), wszystkie połączenia z drogami publicznymi byłyby realizowane poprzez węzły - zdecydowanie najbardziej kosztowny, ale i najbardziej podnoszący jakość odcinka parametr drogi (umożliwiłby np. przejazd od POW do węzła na obwodnicy Dziecinowa (inwestycja Włodarzewska SA) w niecały kwadrans); węzły co około 2 km, sugerowałbym węzły:

1. Z POW (S2)

2. Michalin

3. Wyszyńskiego

4. Górczewska (Józefów)

5. Otwock

6. Karczew

7. Otwock Mały

8. Janów

9. Ostrówiec

10. Piotrowice (DK 50, zalecałbym całkowicie bezkolizyjny WA)

11. Dziecinów

12. Warszawice

13. Radwanków

14. Sobienie-Jeziory

15. Śniadków

16. Mariańskie Porzecze

17. Celejów

18. Wilga (DK 76, początek wspólnego przebiegu DW 801 z DK 76 do mostu pod Wilgą)

19. Osiedle Wilga (przebieg wspólny z DK 76)

20. Most (DW 801 w kierunku Maciejowic, a DK 76 poszłaby mostem w kierunku DK 79 nieco na południowy zachód)

Wydaje mi się, że spełnienie tego parametru planowanej trasy przekracza możliwości finansowe MZDW, nawet wtedy, jeżeli węzły z drogami krajowymi (1, 10, 18, 19, 20) będą wykonywane przez GDDKiA, do węzła Górczewska możnaby zaproponować po 3 pasy ruchu w każdym kierunku (jak na DK 79 w Piasecznie).

* prędkość projektowa - 100 km na godz.

* budowę drogi dwujezdniowej (co najmniej) GP 2x2 (pozwoli na lepsze poprowadzenie ruchu i unienomżliwienie wyprzedzania po pasie ruchu dla przeciwnego kierunku (znacznie bezpieczniej)

* przebieg drogi w nowym szlaku przez około połowę odcinka POW - most w Wildze: od POW do ul. Wyszyńskiego w Józefowie, od DK 50 do stacji benzynowej w Sobieniach Biskupich i od wylotu obwodnicy Sobień-Jezior w okolicach początku obecnego odcinka z płyt betonowych do skrzyżowania w kierunku Mariańskiego Porzecza; pozwoliłoby to na ominięcie obszarów zabudowanych, w przypadku przełożenia drogi na zachód od obecnego odcinka z płyt betonowych pobiegłaby ona głównie po słabych kompleksach przydatności rolniczej: 6 (żytni słaby) i 3z (użytków zielonych słabych) oraz lasach prywatnych

* droga pełniłaby funkcję:

- dojazdu do miejscowości położonych na jej szlaku (zwłaszcza pasma otwockiego aglomeracji warszawskiej oraz obszarów o duzych walorach turystycznych, jak Osiedle Wilga - jeden z największych obszarów letniskowych w Polsce)

- zastępczą i odciążającą dla DK 79 od Warszawy do nowego mostu w okolicach Wilgi (np. dla jadących ze wschodniej części aglomeracji warszawskiej do Kozienic czy Sandomierza); odcinek DK 79 od Góry Kalwarii do wylotu trasy planowanego mostu obok Wilgi nie ma obwodnic (zwłaszcza w Mniszewie - wąski pas drogowy (jak obecnie podaje geoportal.gov.pl - w północbnej części wsi pod koniec lutego 2013 r. zauważyłem, że nie ma tam nawet 10 m) i Coniewie, przebiega w dużej części przez tereny sadownicze, na odcinku około 8 km przecina obszar Natura 2000 Dolina Pilicy, jest położona w dużej części bardzo blisko Wisły

- alternatywy i odciążenia planowanej trasy S17 (która w przyszłości mogłaby zostać przekształcona w autostradę, być może płatną)

- trasy na szlaku z Radomia do Siedlec (Radom - Białobrzegi (lub Kozienice) - trasa mostu w okolicach Wilgi (prawdopodobnie DK 76) - DW 801 do węzła Piotrowice - DK 50 do Kołbieli - Mińsk Mazowiecki (A2) - Siedlce), pomiędzy jednymi z największych miast największego polskiego województwa

* budowę dróg serwisowych i wiaduktów na drogami publicznymi oraz bezkolizyjnego przejazdu kolejowego w Dziecinowie (w pobliżu ma być zlokalizowana wielka inwestycja Włodarzewska SA (ok. 50 - 75 ha), podobno centrum logistyczne (może z terminalem intermodalnym (punktem przeładunkowym towarów i bocznicami) linia kolejowa nr 12, CE 20)

Brak bezkolizyjkności móþgłby spowodować nieopłacalność rozbudowy całego odcinka POW - Wilga ze względu na częste przestoje  w ruchu (ronda, występowanie sygnalizacji świetlnej, przejścia dla pieszych) i spowolnienia (wyspy dzielące (zwłaszcza azyle), lewoskręty, skrzyżowania kolizyjne), co uczyniłoby podróż tą trasą znacznie mniej wygodną i mniej bezpieczną, a także wolniejszą. Z tego względu duża część ruchu mogłaby się przenieść na inne drogi, zwłaszcza S17 (A17?) W związku z możliwością tak znacznej rozbudowy DW 801 nie zalecałbym przebudowy istniejącego odcinka jednojezdniowego Józefów - Wilga jako drogi jednojezdniowej czy nawet kolizyjnej, ponieważ nie zapewni to tak dużego komfortu jazdy i bezpieczeństwa, pomimo znacznego ograniczenia dostępu do drogi (budowa dróg serwisowych). Należałoby także zwrócić większą uwagę na możliwość włączenia szlaku DW 801 w sieć dróg krajowych. Sugerowałbym nawet stworzenie odcinka drogi krajowej na południowy wschód od Warszawy, odpowiednika DK 79 na trasie Warszawa - Otwock - Puławy - Tarnobrzeg - Mielec (największe miasto w Polsce poza aglomeracją wielkomiejską bez DK w swoich granicach administracyjnych i w najbliższej okolicy, ośrodek gospodarczy) - Dębica. Odcinki: Warszawa - Wilga, okolice Puław, Tarnobrzeg - Dębica już teraz charakteryzują się dużym natężeniem ruchu, chociaż na niektórych odcnikach od Puław do Tarnobrzega natężenie ruchu nie przekracza 1 500 pojazdów na dobę (dane z GPR 2010 - Generalnego Pomiaru Ruchu 2010). Drodze można byłoby nadać niewykorzystany numer 89 (aluzja do Polski południowo-wschodniej, gdzie numery dróg wojewódzkich zwykle zaczynają się od 8 i 9).

Odcinek od mostu na Wildze do Puław - ewentualna rozbudowa do drogi jednojezdniowej z utwardzonymi poboczami, jezdniami serwisowymi i lewoskrętami oraz azylami wydaje mi się zupełnie wystarczająca ze względu na natężenie ruchu, które powinno być wyraźnie mniejsze niż na odcinku POW - most w okolicach Wilgi.

Kolejną bardzo ważną sprawą jest kwestia zagospodarowania przestrznnego terenów obopk DW 801 na trasie POW - planowany most na Wildze. Droga ta powinna znaleźć się w treści dokumentów planistycznych takich jak studia zagospodarowania przetrzennego i plany miejscowe, aby unikać kolizji z terenami zabudowanymi przy budowie drogi i umożliwić lepsze połączenie nowej drogi z obszarami zainwestowanymi w pobliżu jej szlaku. Sugerowałbym przeznaczenie wszytkich terenów o słabszych glebach nieorganicznych (kompleksy przydatności rolniczej: 6, 7, 9, 14, 3z) położonych w pobliżu planowanej drogi pod inwestycje, niekiedy mogłyby być wykorzystane także kompleksy: 3, 5, 8, 2z. Trzeba unikać przeznaczania gleb kompleksów 1, 2, 4, 1z  oraz gleb organicznych (rezerwuary wody) pod tereny inwestycyjne. Należy na to zwrócić szczególną uwagę przy opracowywaniu dokumentów planistycznych.

Jeżeli chodzi o okolice planowanej inwestycji Włodarzewska SA w Dziecinowie, to jednym z trudniejszych zagadnień związanych z tą inwestycja wydają się połączenia komunikacyjne. Sugerowałbym budowę węzła około 300 - 400 m na południe od wiaduktu z torami kolejowymi z droga dojazdową do inwestycji, która powinna być dodatkowo uwzględniona w dokumentach planistycznych jako nowy szlak DW 805 (minięcie Warszawic od północy, północnego wschodu, wschodu) poprowadzoną głównie po glebach kompleksu 6 (żytniego słabego), ale w taki sposób, aby nie naruszać już istniejacych terenów przeznaczonych pod inwestycje (są już tam gospodarstwa szklarniowe i ośrodke jeździecki). Możliwe jest nawet, aby na pewnym odcinku ta droga była dwujezdniowa. Na wschód od obwodnicy Dziecinowa nie zalecałbym lokowania terenów przeznaczonych pod budownictwo mieszkaniowe (z wyjątkiem okolicy istniejącej zabudowy wsi Warszawice (Brzezinka). Na zachód od obwodnicy, między obecnym szlakiem DW 801 i obwodnicą, sugerowałbym tereny mieszkaniowe i usługowe na glebach kompleksu 6 i rolnicze dla kompleksu 3, 4 i 5 (zwłaszcza w wypadku kompleksu 4 występującego w okolicy istniejacego przejazdu kolejowego). Węzeł z obecnym szlakiem DW 805 przesunąłbym o około 300 m na wschód od obecnego skrzyżowania DW 801 i 805. Możliwa jest także budowa dojazdu do inwestycji Włodarzewska SA od skrzyżowania z drogą do Sobiekurska na DK 50 na wschód od planowanego węzła Piotrowice (ok. 2,3 km do linii kolejowej) w celu skrócenia dojazdu od strony wschodniej i południowo-wschodniej (S17) do inwestycji planowanej przez Włodarzewska SA. Droga ta powinna omijać istniejące domy mieszkalne i gospodarstwa szkalrniowe. Służyłaby także za dojazd do inwestycji Włodarzewska SA od strony północnej i zachodniej do czasu wybudowania obwodnicy Dziecinowa. Może występować na niej wiadukt kolejowy nad linią kolejową nr 12, która niebawem ma być przebudowywana. Powinna mieć szerokość pasa drogowego co najmniej 20 m, zapewne więcej. Wzdłuż tej drogi, w pasie około 300 m, a jeżeli gleby nie są zbyt dobre (występuje 6, 7, 9, 14 kompleks przydatnosci rolniczej lub użytki zielone słabe (3z) bądź las) powinny być tereny inwestycyjne.

Inną kwestią jest układ komunikacyjny pasmo wołomińkiego aglomeracji warszawskiej. Ząbki, Zielonka, Kobyłka i Wołomin to zdecydowanie najgorzej skomunikowane rejony aglomeracji - przez teren tych miast nie przebiega ani jedna droga krajowa bądź dwujezdniowa. W związku z tym konieczne jest, aby trasa od węzła Wołomin (DW 635-bis) była dwujezdniowa do Wołomina. Potrzebna jest także obwodnica Ząbek, Zielonki, Kobyłki i Wołomina od strony południowej, także dwujezdniowa. Budowa tych dróg powinna być jednym z ważniejszych zadań w zakresie skomunkowania aglomeracji warszawskiej.

Wyrażam sprzeciw wobec koncepcji poprowadzenia drogi dwujezdniowej od Konstancina-Jeziorny do Góry Kalwarii przez dolinę Wisły, ponieważ jest to obszar występowania bardzo żyznych gleb (nawet I i II klasa bonitacyjna) i w teren w znacznym stopniu zagrożony powodzią. W obecnym planie obwodnicy Góry Kalwarii nie ma dojazdu od strony DW 724 do planowanej obwodnicy w ciagu DK 79. Trasę z północy na południe omijajacą Konstancin-Jeziornę należałoby poprowadzić po zachodniej stronie miasta, być może nawet bliżej Piaseczna.

Obecnie opracowywane jest studium zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w obrębie Dziecinów na wschód od obecnego szlaku DW 801 i południe od linii kolejowej nr 12 oraz fragmentów obrębów Radwanków Szlachecki, Chciałbym, aby moje uwagi zostały uwzględnione w tym studium i późniejszym MPZP. Studium przygotowuje Biuro Planowania Rozwoju Warszawy (BPRW).

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.narwancy-team.pun.pl www.transformersforum.pun.pl www.liga1on1.pun.pl www.deathway.pun.pl www.td-zseis.pun.pl