Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#16 2012-09-11 12:54:39

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

Całowanie - duża budowla w północnej części wsi, przy drodze w kierunku Sobiekurska, na zachód od skrzyżowania z drogą na Łukówiec. Z dala od DK 50.

Goźlin (chyba Mały) - wielka hala firmy Goźlin-Sad ma chyba ponad 10 m wysokości i może ze 100 długości! Przy gminnej drodze, obok powiatowa. W budowie.

#17 2012-10-18 10:38:23

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

Z Linii Otwockiej (na stronie internetowej):

Mieszkańcy Wysoczyna już od dawna zwracali uwagę władzom gminy, że w swojej wsi nie mają miejsca, które służyłoby aktywnemu wypoczynkowi mieszkańców i było dla nich dogodnym miejscem do spotkań. Wkrótce się to jednak zmieni. - Zgodnie z tym co w „Planie Odnowy Miejscowości” zaproponowali mieszkańcy docelowo Wysoczyn ma wyróżniać się intensywnym rozwojem sportu i rekreacji, estetyczną zabudową i przestrzenią publiczną oraz rozwiniętą ofertą turystyczną i kulturalną. Pierwszym korkiem do tego jest właśnie przebudowa centrum wsi – mówi wójt Sobień – Jezior, Stanisław Wirtek.

Od kilku dni na placu zlokalizowanym w centrum wsi prowadzone są prace budowlane. Według mieszkańców i władz samorządowych teren ten ma pełnić funkcję centrum wsi pod względem zarówno architektonicznym jak i społecznym. – Wyłoniona w przetargu firma wykonała już ogrodzenie zabezpieczające teren placu. Powstanie na nim plac zabaw dla dzieci wyposażony w zestaw bezpiecznych urządzeń dla rekreacji i zabawy dzieci.  Zaplanowaliśmy ławeczki dla rodziców. Plac będzie wydzielony od pozostałej części terenu rekreacyjnego minipłotkiem a poszczególne fragmenty placu zabaw będą dostosowane do potrzeb dzieci w różnych grupach wiekowych – wylicza wójt Sobień – Jezior. Dodatkowo na przebudowywanym terenie powstanie boisko do piłki siatkowej i koszykówki. Na tak urządzonym terenie posadzone będą krzewy ozdobne oraz urządzone kwietniki i trawniki. Uzupełnieniem mają być obiekty małej architektury m.in. betonowy stół do tenisa stołowego, latarnie i ławki parkowe oraz drewniana wiata.

Poza tegoroczną inwestycją mieszkańcy w „Planie Odnowy Miejscowości” wskazali na inne inwestycje, które w najbliższych latach powinny być zrealizowane na terenie ich wsi. Wśród nic znajduje się m.in. remont budynku OSP wraz  doposażeniem tej jednostki, uruchomienie świetlicy wiejskiej oraz budowa ścieżki rowerowej wzdłuż biegnącej przez Wysoczyn drodze powiatowej.

#18 2012-10-18 10:43:45

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

W Izdebnie krzyżują się drogi powiatowe Garwolin – Łaskarzew – Maciejowice i Budel – Izdebno z gminną Izdebno – Dąbrowa. Każdy korzystający z tamtego skrzyżowania wie, że nie należy ono do najbezpieczniejszych. Dlatego pojawiły się plany wybudowania ronda.

-Jest już opracowana koncepcja na budowę ronda – wyjawia Marek Jonczak, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg.

-Na podstawie tej koncepcji określono konieczność zajętości prywatnych działek. Dalszy etap realizacji zadania jest uzależniony od tego, czy właściciele tych działek będą chcieli je zbyć – objaśnia.

Ze strony związanej z powiatem garwolińskim:

Być może już w przyszłym roku w Izdebnie na skrzyżowaniu trzech dróg- dwóch powiatowych i jednej gminnej- powstanie rondo.

Marian Janisiewicz, wójt gminy Łaskarzew, przeprowadził już rozmowy z mieszkańcami.

-Na razie nikt nie zgłaszał sprzeciwu – informuje wójt.

Wydana przez niego decyzja o warunkach zabudowy uprawomocni się za kilka dni.

Inaczej wygląda sprawa z terenem należącym do nadleśnictwa. Starostwo występowało o nieodpłatne przekazanie działki. Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Warszawie odpisała, że działkę można nabyć, ale w drodze przetargu. Czyli odpłatnie i bez pewności, że starostwo przetarg wygra.

-Dlatego zmienimy technologię i nie będziemy zajmowali działki nadleśnictwa. Na istniejącym naszym rowie wykonamy tzw. kryty rów, czyli położymy rury i wówczas wszystko się zmieści – uważa Jonczak.

Dyrektor wysłał do zarządu powiatu pismo z wnioskiem o podjęcie decyzji odnośnie zabezpieczenia środków na wykup gruntów od mieszkańców.

-Jeżeli zarząd je zabezpieczy, to my zlecamy geodecie wstępny podział tych działek -  zapowiada.

Żeby rozpocząć fizycznie prace, trzeba jeszcze przebrnąć przez całą procedurę. Gdy decyzja wójta się uprawomocni, a starostwo zabezpieczy pieniądze, będzie mogło zakupić działki. Jeśli będzie już posiadało prawo do dysponowania gruntem, to zleci wykonanie projektu. Na koniec pozostaje wydanie pozwolenia na budowę i będzie można przeprowadzić prace.

-Jeżeli przygotowalibyśmy projekt i złożyli wniosek o dofinansowanie, to robota mogłaby ruszyć w przyszłym roku –  zapowiada dyrektor.

#19 2012-11-30 13:51:31

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

W Otwocku Małym na terenie dawnego Traktoroexportu ma powstać zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna z usługami, 17.12.2012 jest przetarg.

#20 2013-02-20 10:06:34

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

Oto artykul ze strony  Nasze Miasto - forum mieszkancow Konstancina

http://www.nmfmk.pl/gazeta/1001,obwodni … obrze.html

Budowa obwodnicy, dzielącej na pół Cieciszew – najstarszą wieś gminy Konstancin-Jeziorna – z pewnością nie jest dobrym rozwiązaniem. Zwłaszcza, że można ją poprowadzić w terenie niezabudowanym, a nie środkiem wsi, 20–30 m od istniejących domów. W przebiegu, zatwierdzonym uchwałą rady miejskiej z maja 2006 r., na odcinku oznaczonym 5–7, droga odgradza mieszkańców wsi od szkoły, kościoła i cmentarza.

http://nmfmk.pl/medialibrary/2012-06/obwodnica.jpg

Jeżeli obwodnica powstanie w proponowanym przebiegu, to miejsce pamięci narodowej – mogiła powstańców styczniowych z 1863 r. przestanie istnieć

Dyskusje o potrzebie budowy obwodnicy Konstancina-Jeziorny trwają od lat 90. O konkretnym przebiegu drogi mówi się od co najmniej 10 lat. W tym czasie wybudowano obwodnice wielu mniejszych i większych miejscowości na Mazowszu i w całym kraju. Nowe drogi, omijające centrum miast, wybudowano lub kończy się ich budowa m.in. w Drwalewie, Chynowie, Mińsku Mazowieckim, Serocku, Pułtusku, Mszczonowie, Radzyminie, Markach, Jabłonnie, Żurominie i dziesiątkach innych miejscowości. Nic jednak nie zmieniło się w jedynym na Mazowszu uzdrowisku. Co kilka lat dowiadujemy się, że władze województwa przekładają termin realizacji inwestycji o kilka następnych lat. Teraz, jeśli dobrze pójdzie, możemy liczyć na obwodnicę po 2020 r.



Obecnie obwodnica może zostać poprowadzona w zupełnie innym przebiegu, według koncepcji, która dopiero się pojawi, jednak projektanci z pewnością będą brali pod uwagę stanowisko gminy



Wicemarszałek województwa mazowieckiego Krzysztof Strzałkowski i dyrektor Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Zbigniew Ostrowski, uczestniczący w marcowej sesji Rady Miejskiej Konstancina-Jeziorny, poinformowali, że MZDW przygotowuje nowy przetarg na wykonanie dokumentacji obwodnicy. – Dotychczasowy wykonawca koncepcji tej drogi nie wywiązywał się ze swojego zadania. Zdecydowaliśmy się rozwiązać z nim umowę i rozpocząć cały proces od początku w porozumieniu z samorządami – powiedział wicemarszałek. Nowe studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe ustali m.in. wariantowy przebieg obwodnicy i umożliwi uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz zgody na realizację przedsięwzięcia.



Obecnie przedstawiciele województwa podzielają zdanie mieszkańców, że trasa obwodnicy na wysokości Cieciszewa i Parceli (na odcinku 5–7) powinna zostać zmieniona i zwrócili się do burmistrza gminy o wskazanie przebiegu nie budzącego tyle kontrowersji. – Chcielibyśmy przygotować nowy przebieg, który będzie wzbudzał jak najmniej sprzeciwów lokalnej społeczności – deklarował podczas marcowej sesji rady Krzysztof Strzałkowski. Podkreślał wagę konsultacji społecznych dotyczących przebiegu planowanej obwodnicy, bowiem brak zgody mieszkańców na proponowany przebieg może opóźnić rozpoczęcie budowy. Stwierdził, że jest szansa na rozpoczęcie budowy obwodnicy do 2020 r. Co prawda od czasu uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obwodnicy zmieniły się przepisy ustawowe i obecnie droga może zostać poprowadzona w zupełnie innym przebiegu, według koncepcji, która dopiero się pojawi, jednak projektanci z pewnością będą brali pod uwagę stanowisko gminy.



Pytań jest wiele: gdzie obwodnica będzie się kończyć? Co z Górą Kalwarią? Samorząd naszej ościennej gminy bardziej zainteresowany jest modernizacją drogi krajowej nr 79 na odcinku Piaseczno – Góra Kalwaria wraz z budową obwodnicy Góry Kalwarii.



Niespodziewanie radni i mieszkańcy dowiedzieli się, że 31 maja upływa termin składania do województwa wniosków dotyczących rekomendowanego przebiegu obwodnicy. Dwa kolejne posiedzenia Komisji Ładu Przestrzennego i Spraw Komunalnych rady miejskiej 17 i 25 maja poświęcone zostały dyskusji nad wnioskami mieszkańców, dotyczącymi przebiegu planowanej trasy. Spotkanie radnych z mieszkańcami rozpoczęła prezentacja obrazująca historię prac nad ustalaniem przebiegu obwodnicy, przygotowana przez przedstawicieli Społecznego Stowarzyszenia Mieszkańców Cieciszewa i Parceli „Zielona Strefa”Hannę Szulc i Andrzeja Adamczyka.



Bez budowy nowej drogi łączącej Warszawę z Konstancinem, np. tzw. Czerniakowskiej bis, obwodnica nie rozwiąże naszych problemów, bowiem cały jeszcze większy ruch wleje się na jedyną drogę do Wilanowa



– Podczas procedowania zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obwodnicy drogi nr 724 wraz z terenami przyległymi, powołana została podkomisja składająca się z dwóch radnych, 10 przedstawicieli sołectw Piaski, Dębówka, Cieciszew i Parcela z udziałem prezesa naszego stowarzyszenia i przedstawiciela wydziału architektury, która wypracowała dwa alternatywne warianty przebiegu obwodnicy – mówił Andrzej Adamczyk. – Nie zostały one jednak wzięte pod uwagę przy sporządzeniu planu. Uchwaleniu planu towarzyszyły ogromne emocje społeczne. Tylko z dwóch naszych wsi – Cieciszewa i Parceli – mieszkańcy złożyli ponad 300 protestów. Wszystkie zostały odrzucone z automatu – dodaje.



Ci, którzy uczestniczyli w obradach sesji rady miejskiej 23 maja 2006 r. pamiętają, jak przebiegało głosowanie: 307 wniosków odrzucono nawet ich nie czytając.



Tak burzliwych obrad komisji nie było od lat – ostatnie chyba przy uchwalaniu statutu uzdrowiska. Spotkanie było źle przygotowane i prowadzone. Obecna na posiedzeniu zastępca burmistrza Konstacina-Jeziorny Dorota Gadomska stwierdziła, że mapy przedstawiającej przebieg drogi, wiszącej w sali obrad, nigdy nie widziała. Radni dosłownie krzykiem musieli domagać się głosowania ich wniosków. „Przyszła grupa krzykaczy i chciała wymusić decyzję na radnych, którzy tematu nie znali, ponieważ grupa społeczna nie wywiązała się z obietnicy dostarczenia mapy” – pisał na forum Konstancin.com przewodniczący komisji ładu, Bogusław Komosa.



– To mieszkańcy mają dostarczać mapy władzom samorządowym? Co jeszcze mają zrobić za urzędników i radnych? Przewodniczący komisji zamiast wyrażać swoje opinie, powinien słuchać tego, co mówią inni, jakie składają wnioski i poddawać pod głosowanie wszystkie, a nie tylko wybrane przez siebie. Jeżeli tak wyglądają obrady komisji, to nic dziwnego, że w naszej gminie źle się dzieje – komentowali mieszkańcy obecni na posiedzeniach.



– Wszyscy chcemy nowych pięknych dróg, najlepiej na terenach sąsiada. Wiadomo, że idealnego przebiegu obwodnicy nie ma. Trzeba dyskutować, nawet spierać się – ale na argumenty. Poziom tej dyskusji uwłaczał jej uczestnikom – stwierdził mieszkaniec jednego z sołectw.



W trakcie komisji wypowiadali się również przeciwnicy budowy obwodnicy zwracając uwagę, że ruch kołowy na terenie naszej gminy przebiega w dużej części drogami powiatowymi i wybudowanie obwodnicy Konstancina nie rozwiąże problemu ruchu samochodowego wewnątrz miasta. Ponadto ściągnie do Konstancina jeszcze większą liczbę samochodów jadących tranzytem. A bez budowy nowej drogi łączącej Warszawę z Konstancinem, np. tzw. Czerniakowskiej bis, obwodnica nie rozwiąże naszych problemów, bowiem cały jeszcze większy ruch wleje się na jedyną drogę do Wilanowa.



Przeciwnicy przesunięcia planowanej trasy z terenów gęsto zabudowanych na grunty rolnicze podkreślali, że w ten sposób zniszczeniu ulegną żyzne ziemie I i II klasy, a rolnicy stracą możliwość zarobkowania. Jak pogodzić te argumenty z wnioskami złożonymi do opracowywanego nowego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania gminy, z których 78 proc. dotyczyło możliwości odrolnienia tych gruntów?


http://nmfmk.pl/medialibrary/2012-06/obwodnica_2.jpg

Z planów wynika, że droga przetnie wieś Cieciszew na dwie części

CIECISZEW

Dokładnie nie wiadomo, kiedy powstała wieś, ale w archidiecezjalnym archiwum znajduje się mapa z XIII w., na której zaznaczony jest kościół w Cieciszewie. Najstarszy dokument potwierdzający istnienie Cieciszewa pochodzi z 1363 r. W przyszłym roku wieś będzie obchodziła 650-lecie istnienia.

Na skraju lasu dzielącego Cieciszew od Parceli, znajduje się pomnik na zbiorowej mogile powstańców styczniowych i mieszkańców wsi, którzy udzielali im pomocy, pomordowanych przez władze carskie, ufundowany przez społeczność wsi w 100. rocznicę wybuchu powstania. I wieś, i pomnik, w przypadku budowy obwodnicy w obecnie ustalonym przebiegu, ulegną zniszczeniu.

– My pamiętamy o słowach Cypriana Kamila Norwida: „Ojczyzna to ziemia i groby. Narody tracąc pamięć, tracą życie” – mówią mieszkańcy wsi. – I to nie jest tak, że żyjemy wyłącznie przeszłością. O żyjących też myślimy i wiemy, że droga jest konieczna, ale trzeba i można przesunąć ją o kilkadziesiąt lub kilkaset metrów.



Zwolennicy obwodnicy dowodzą, że poprowadzenie drogi po terenie niezabudowanym obniży koszty realizacji inwestycji – różne są wysokości odszkodowania za grunty rolne, działki budowlane i domy mieszkalne. Teren przewidziany pod budowę obwodnicy jest bardzo zróżnicowany i przebiega przez tereny leśne, rolnicze i zurbanizowane z zabudową mieszkaniową, w pobliżu wielu obszarów chronionych: Natura 2000, Warszawskiego Obszaru Krajobrazu Chronionego, Chojnowskiego Parku Krajobrazowego i rezerwatów przyrody. Budowa tej drogi spowoduje przekształcenie terenu o powierzchni ok. 50 ha, m. in. zmianę rzeźby terenu i wycięcie drzew.



Wiadomo, że idealnego przebiegu obwodnicy nie ma. Wszyscy chcemy nowych pięknych dróg, najlepiej na terenach sąsiada



Ostatecznie komisji nie udało się wypracować jednego wspólnego wniosku i przewodniczący rady Andrzej Cieślawski zadecydował, że do województwa zostaną wysłane wszystkie wnioski. Przedstawiciele stowarzyszeń i grup mieszkańców również zapowiedzieli skierowanie do województwa odrębnych wniosków, w tym wniosków o zaniechanie budowy obwodnicy drogi 724.



Termin rozpoczęcia budowy obwodnicy Konstancina będzie znany po uzyskaniu decyzji środowiskowej, która jest konieczna do zakończenia prac nad koncepcją i konkretnym wariantem przebiegu drogi. Oczywiście trasa nowej drogi musi zostać wytyczona zgodnie z wszelkimi wymogami ochrony środowiska, by tak kosztowana inwestycja – blisko 1 mld zł – miała szansę na dofinansowanie z funduszy unijnych.







INTERPELACJA RADNEGO TOMASZA ZYMERA



Dzień przed wysłaniem wniosków do województwa, w trakcie obrad XXIII sesji rady miejskiej 30 maja, radny Tomasz Zymer złożył na ręce przewodniczącego rady Andrzeja Cieślawskiego interpelację dotyczącą informacji przekazywanych przez władze gminy marszałkowi województwa oraz MZDW w związku z planowanym rozpoczęciem prac nad projektem obwodnicy Konstancina-Jeziorny – drogi nr 724, w sprawie „istotnej dla warunków życia znacznej grupy mieszkańców wsi oraz dla zachowania zasad demokracji w naszej gminie” następującej treści: „Wnioskuję do pana Burmistrza i władz gminy o zarekomendowanie władzom wojewódzkim możliwości zaprojektowania alternatywnego przebiegu obwodnicy Konstancina- Jeziorny na odcinku 5–7 w taki sposób, by droga ta przebiegała możliwie jak najdalej od zabudowań mieszkalnych wszystkich wsi znajdujących się na tym odcinku planowanej obwodnicy, a w szczególności od obszarów zwartej zabudowy”.



Radny Tomasz Zymer pisze: „Ponieważ procedurę uchwalania planu miejscowego przeprowadzono co prawda zgodnie z obowiązującym prawem, ale bez uwzględnienia wyników konsultacji społecznych oraz z naruszeniem interesu znaczącej grupy mieszkańców gminy, obecnym władzom gminy powinno moim zdaniem zależeć na naprawieniu tego błędu z co najmniej dwóch powodów:

• nie buduje się obwodnicy jednej miejscowości przez środek innej;

• obwodnica z założenia ma służyć mieszkańcom gminy, a nie tranzytowi – kosztem mieszkańców.”



W swej interpelacji radny zawarł również wnioski i zapytania:

• „Jeśli mój powyższy wniosek nie zostanie uwzględniony w korespondencji z władzami wojewódzkimi i MZDW, to z jakich powodów?”

• „Co stało się z ustaleniami zespołu roboczego do spraw przebiegu obwodnicy, powołanego w kwietniu 2004 r., z udziałem radnych i mieszkańców wsi? Dlaczego nie zostały uwzględnione przy sporządzaniu MPZP obwodnicy? Gdzie znajduje się pełna dokumentacja pracy tego zespołu?”

• „Jakimi względami strategicznymi motywowane jest poprowadzenie drogi przez mogiłę bohaterów narodowych – powstańców styczniowych, w sytuacji, kiedy tuż obok za zabudowaniami RZD Obory znajdują się pola, nieużytki i pastwiska?”

• „Jakimi względami strategicznymi motywowane jest poprowadzenie drogi bardzo blisko głównej ulicy Cieciszewa – najstarszej wsi w regionie – kiedy tuż obok za zabudowaniami RZD Obory znajdują się pola, nieużytki i pastwiska?”

• „Czy gmina dysponuje danymi statystycznymi mówiącymi, jaka część zabudowy obecnego Cieciszewa pochodzi z okresu po sporządzeniu obowiązującego Studium uwarunkowań i k.z.p., czyli po 1999 roku? Proszę o podanie tych danych.”

• „Proszę o podanie do wiadomości publicznej, jaką część gruntów rolnych poszczególnych sołectw nadwiślańskich obejmują wnioski o odrolnienie, złożone przez ich właścicieli do studium.”

• „Proszę o podanie do wiadomości publicznej, ile budynków mieszkalnych znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od przebiegu obwodnicy zaplanowanego w MPZP na odcinku 5–7.”



Tomasz Zymer poprosił o odpowiedź na wszystkie punkty interpelacji w formie pisemnej, pocztą elektroniczną oraz listownie.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#21 2013-02-20 14:12:25

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

W Polancu most, miedzy Pulawami i Annopolem most jest budowany, obok Kwidzyna tez. Tylko odcinek Gora Kalwaria - Deblin pozostaje najwieksza luka w mostach na calej Wisle... To sam srodek Wisly, a nie ma tam mostu... I dlugo jeszcze nie bedzie... MZDW planuje wybudowac DW 801 od Warszawy do mostu miedzy Gora Kalwaria i Deblinem dwujezdniowa... Dzieki mostowi DW 801 moze byc alternatywa dla DK 79 b. dobra. Na szczescie ten most to bardzo przyszlosciowy plan... Czy most bedzie na drodze wojewodzkiej czy krajowej? Podobno DK 76 chca do drog wojewodzkich zdegradowac... Ruch na niej niewielki, z wyjatkiem samego otoczenia Garwolina.

#22 2013-02-20 16:06:12

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

Co ma obsługiwać dwujezdniowa DW 724 od Konstancina do Góry Kalwarii? Wioski w dolinie Wisły? Bezsens.

Sama obwodnica Konstancina miałaby sens, ale na zachód od miasta, nie na wschód, po żyznych ziemiach. Łącznik od obecnej DW 724 do DK 79 też. Ale budowa dwujezdniowej drogi w dolinie Wisły między Górą Kalwarią a Konstancinem-Jeziorną jest irracjonalna! to bardzo niemądry pomysł. Wręcz niepoważny. Przeznaczanie jednych znajlepszych gleb na Mazowszu po dwujezdniową drogę obsługującą wisoki na terenie zalewowym to oczywisty absurd.

#23 2013-02-20 16:10:33

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

Artykuł z Linii Otwockiej (jest w internecie) o obwodnicy Kołbieli w ciągu DK 50:

Niestety, nie mamy dobrych informacji dla mieszkańców Kołbieli. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie planuje w najbliższych latach żadnych działań związanych z budową obwodnicy na trasie krajowej nr 50, nawet tych projektowych.

O ile optymistycznie brzmią zapowiedzi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie budowy obwodnicy Kołbieli na trasie nr 17, to niestety, tego samego nie można już powiedzieć o krajowej 50-tce, która przebiega przez sam środek gminnej stolicy. Jak informuje Katarzyna Wiktorowicz, dyrektor Departamentu Przygotowania Inwestycji, GDDKiA nie będzie podejmować „żadnych czynności związanych z kontynuacją prac przygotowawczych dla budowy obwodnicy Kołbieli w drodze krajowej nr 50”. Powód? Brak pieniędzy.

Tranzyt pod samym oknem
Ulica 3 Maja to nie tylko główna ulica w Kołbieli, ale również trasa krajowa, która przebiega przez samo centrum tej miejscowości. Codziennie, przez sam środek Kołbieli, przejeżdżają  tysiące aut osobowych i ciężarowych. – To dla nas istna gehenna. O ile droga z Warszawy do Lublina omija nieznacznie Kołbiel, to odcinek drogi tranzytowej dla TIR-ów, łączący Mińsk Mazowiecki z Górą Kalwarią, przebiega przez samo centrum naszej miejscowości. W konsekwencji codziennie pod naszymi oknami przejeżdżają tysiące samochodów i to w większości ciężarowych – skarżą się mieszkańcy ul. 3 Maja. Zwracają również uwagę na pękające ściany, rozszczelniające się okna oraz brak bezpieczeństwa.

– W godzinach szczytu ruch jest tak duży, że nie sposób spokojnie przejść z jednej strony jezdni na drugą – słyszymy od naszych rozmówców. – Co gorsze, stające w korku samochody spaliny wyrzucają wprost w nasze okna. Zarówno w dzień, jak i w nocy ze względu na hałas i smród nie można otworzyć okna. Tak dłużej nie da się już żyć – dodają mieszkańcy Kołbieli. Czy natężenie ruchu jest tak duże, jak mówią mieszkańcy? W tym celu zajrzeliśmy do wyników badań, jakie w 2010 ruchu przeprowadzili drogowcy. Zgodnie z wykonanym przez GDDKiA badaniem „Generalny Pomiar Ruchu” dobowe natężenie pojazdów w tym miejscu wynosiło 12,5 tys. z czego aż 40 proc. to były samochody ciężarowe.

A miało być tak pięknie
Wobec stale wzrastającej liczby aut przejeżdżających przez centrum Kołbieli, rozwiązaniem miała być budowa na krajowej 50-tce obwodnicy. Takie rozwiązania planowano już w 2002 roku. Wtedy to Rada Gminy, przyjmując plan zagospodarowania przestrzennego, wyznaczyła przebieg trasy omijającej centrum Kołbieli. Niestety, uzgodniony z mieszkańcami projekt drogowi projektanci zamienili w kilka wariantów, które, po przekazaniu do ponownego zaopiniowania, wzbudziły emocje i protesty mieszkańców sąsiadujących z Kołbielą wsi. -  Nie chcieli oni słyszeć o tym, aby po ich terenie poprowadzono obwodnicę – tłumaczą kołbielscy urzędnicy. Trwające kilka lat przepychanki mogły znaleźć swoje rozstrzygnięcie w 2006 roku. Wtedy to, przy okazji modernizacji krajowej 50-tki, obwodnica Kołbieli miała być budowana razem z obwodnicami Żyrardowa i Mszczonowa. Niestety, protesty na tyle skutecznie zniechęciły drogowców, że ci zdecydowali się na wyłączenie kołbielskiej  inwestycji z planów modernizacyjnych drogi krajowej nr 50. – Oprotestowane plany budowy obwodnicy na długie lata wstrzymałyby realizację całej inwestycji.

A na to, ze względu na zaangażowanie w projekt modernizacji trasy środków unijnych, nie mogliśmy sobie pozwolić – tłumaczyła się wtedy dyrekcja GDDKiA. W konsekwencji krajową 50-tkę zmodernizowano na odcinku od Mszczonowa do granic Kołbieli i od Kołbieli do Mińska Mazowieckiego. Dodatkowo sytuację skomplikowało objęcie doliny rzeki Świder ochronnym Programem „Natura 2000”.

– To wymusiło na nas zmianę rozwiązań projektowych oraz spowodowało umorzenie postępowania w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla tej inwestycji – wyjaśnia Katarzyna Wiktorowicz.  W konsekwencji prace projektowe przerwano. Jedyne co zrobiono, to zmodernizowano odcinek drogi krajowej biegnącej przez Kołbiel. -  Wprawdzie prace te nieznacznie wpłynęły na poprawę bezpieczeństwa, to jednak nie zmniejszyły ruchu.  Nadal wielotonowe ciężarówki w tysiącach sztuk codziennie rozjeżdżają centrum Kołbieli – podkreślają kołbielscy samorządowcy. 

Żadnych perspektyw na poprawę
Niestety, nic nie zapowiada, aby sytuacja mieszkańców Kołbieli zmieniła się na lepsze. Jak informował podczas ostatniej sesji wójt Kołbieli, Adam Budyta, GDDKiA nie planuje w najbliższych latach żadnych prac związanych z ewentualną budową obwodnicy Kołbieli na drodze krajowej. – Z końcem września wpłynęła do nas odpowiedź na nasze zapytanie o obie drogi krajowe przebiegające przez nasz teren. Jest ona niezbyt zadowalająca. Dobrą informacją jest to, że GDDKiA zapewnia nas, że po 2015 roku powinna się rozpocząć budowa obwodnicy Kołbieli na trasie „lubelskiej”, czyli 17-tce.  Niestety, takie prace nie będą prowadzone na krajowej 50-tce, tym samym tranzyt nadal będzie wiódł przez samo centrum Kołbieli – informował radnych wyraźnie rozczarowany wójt. „Ze względu na to, że przedmiotowe zadanie nie zostało umieszczone w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2008 – 2012, Oddział w Warszawie nie uzyskał zgody na zawarcie umowy na opracowanie zamiennych materiałów projektowych (od red. zmiany wymuszone przez Program „Natura 2000) i przerwano dalsze prace przygotowawcze” – czytamy w odpowiedzi GDKiA. W piśmie do władz Kołbieli drogowcy wskazują również, że budowa obwodnicy nie znalazła się w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011 – 2015, a tym samym nie mogą podejmować żadnych czynności związanych z kontynuacją prac przygotowawczych dla obwodnicy Kołbieli. - Do pracowania materiałów do budowy obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 50 przystąpimy niezwłocznie, po wystąpieniu możliwości jej finansowania – zapewnia w piśmie dyrektor K. Wiktorowicz. 

#24 2013-02-21 08:59:35

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

To prawda. Popelniono razace bledy w dawniejszych planach. Studia i MPZP wskazuja na dwupasmowa droge w dolinie Wisly. Te studia i plany sa zle.

Niestety, ktos wykazal sie brakiem logicznego myslenia i trzeba to ze smutkiem przyznac. Ludzie sa wazniejsi niz zabki, rybki czy ptaszki. Lepiej poswiecic kawalek parku krajobrazowego niz 20 razy 50 000 (czyli milion) hektarow bardzo dobrych gleb, z ktorych bedzie produkowana zywnosc dla ludzi. W wielu krajach ludzie i takich drog nie maja, co ta teraz biegnaca przez miasto. Nowy szlak DW 724 ma miec okolo 20 km dlugosci. Chodzi tu o to, zeby wyprowadzic ruch z obecnego szlaku, zwlaszcza z Konstancina-Jeziorny, wiec to, czy obwodnica minie miasto z prawej, czy z lewej strony, nie ma tu tak duzego znaczenia - byleby miasto bylo ominiete i bylo w nim spokojniej.

#25 2013-02-25 15:47:20

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

Do sprzedania jest 5 ha w Radwankowie Szlacheckim na wschód od obwodnicy.

UWAGA! Nie budować niczego na tej działce, dopóki nie zostanie ustaolny przebig obwodnicy (nowy przebieg drogi wojewódzkiej nr 801)!

Mam pomysł wybudowania obwodnicy właśnie przez ten teren. Pozostała jego część mogłaby zostać wykorzystana na inwestycje.

#26 2013-02-25 15:50:34

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

To mniej więcej w tej okolicy:

http://wikimapia.org/#lat=51.9581252&lo … ;2360;7273

Na ogłoszeniu (duże żólte przy drodze) pisze, że teren ma 5 ha.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#27 2013-02-28 09:28:41

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa


25 listopada 2012 nr 47 (1120)Wołomin triumfuje

Wiadomość o decyzji budowy węzła Wołomin na trasie S8 to dla mieszkańców gminy powód do świętowania. Inwestycja gwarantuje przede wszystkim wygodniejszy dojazd do stolicy, co spowoduje znaczne odciążenie DW 634. A jeszcze niedawno wydawało się, że węzeł dla Wołomina podzieli los niesławnej drogi 634… Z burmistrzem Wołomina Ryszardem Madziarem rozmawia Julita Mazur.

Kilkanaście dni temu wszyscy uczestniczyliśmy w bardzo nerwowym spotkaniu w starostwie z projektantami i dyrekcją GDDKiA. Wówczas wydawało się, że sprawa węzła dla Wołomina jest niestety, już przesądzona…
- Rzeczywiście, 5 listopada odbyło się spotkanie, na którym GDDKiA poinformowała nas, iż w projekcie drogi S8 nie znalazł się węzeł Wołomin, ponieważ nie otrzymała ona zapewnienia od wicemarszałka Strzałkowskiego, odpowiedzialnego za budowę dróg na Mazowszu, że województwo wybuduje 2,5-kilometrowy odcinek DW 635, prowadzącej do węzła. Niemal od razu wspólnie ze starostą zdecydowaliśmy o spotkaniu się z marszałkiem Struzikiem, aby doprowadzić do zmiany tej decyzji. Na początku ubiegłego tygodnia uzgodniliśmy termin i spotkanie odbyło się w ostatni piątek 16 listopada w Urzędzie Marszałkowskim.

Z jakimi uczuciami jechał Pan na to spotkanie?
Więcej na łamach gazety.


Brawo! Logiczna inwestycja! Odciążenie drogi wojewódzkiej do tego dużego miasta jest niezbędne. To może być wielka ulga dla DW 634 i DW 631. Cały ciąg Ząbki - -Zielonka - Kobyłka - Wołomin ma chyba najgorsze połączenie drogowe z resztą aglomeracji warszawskiej - tylko drogi jednojezdniowe, wojewódzkie. W Dziecinowie to mamy luksus w porównaniu do tej części aglomeracji.

#28 2013-02-28 11:19:18

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

Problem pasma wołomińskiego - dosyć daleko od Dziecinowa, ale tam mieszkańcy także zmagają się z drogą wojewódzką.

Propozycja obwodnicy Ząbek, Zielonki i Kobyłki:

http://siskom.waw.pl/temporary/Zabki-zielonka.jpg

Wydaje mi się, że warto byłoby wybudować tę drogę, i to jako dwupasmową. Pod Wołominem są słabe gleby. Są też lasy.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#29 2013-03-09 14:43:38

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

Sobienie-Jeziory, ul. Piwonińska 46 - 09.03.2013 o 9:00 otworzono Top Market.

#30 2013-04-01 00:40:53

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

W Sobieniach-Jeziorach, w zachodniej części miejscowości, jest dużo miejsca na inwestycje ze względu na siódmy kompleks przydatności rolniczej. To w tej gminie zdarza się rzadko. Przede wszystkim trzeba postarać się o to, aby nie było odłogów.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.narwancy-team.pun.pl www.zakonswiatla.pun.pl www.transformersforum.pun.pl www.deathway.pun.pl www.liga1on1.pun.pl