Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#1 2011-06-18 15:42:29

Z Dziecinowa

Gość

Rosądne plany inwestycji drogowych

Trzeba jak najszybciej wybudować S17 i S2. Dzięki tym drogom ruch na takich drogach jak 801, 50, 805 spadnie. Przebudowa DW 801 w standardzie GP jest niepotrzebna.

Powinien powstać most w okolicach Józefowa (tak długo jedzie się z miast powiatowych Otwocka i Piaseczna, położonych na południu aglomeracji warszawskiej). Warto byłoby też wybudować most w okolicach Wilgi (między innymi nie jeździliby na osiedla domków letniskowych przez Dziecinów). Mógłby powstać most na zachód od Sobień (sadownicy woziliby nim owoce do Góry) czy w okolicach Karczewa (DW 712 lub 734)

#2 2011-06-18 16:00:14

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

maps.google.pl pokazujeże droga z Otwocka do Piaseczna liczy 36, 6 km, a w linii prostej pomiędzy tymi miastami jest około 16 km.

Z centrum Warszawy do Wilgi około 55 km.

W linii prostej z Dziecinowa do Góry Kalwarii (5 km) jest o połowę bliżej niż do Karczewa.

#3 2011-06-20 11:31:28

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Od projektowanego węzła  S2 z 801 do skrzyżowania w Wildze z DK 76 jest około 41 km.

Z Wilgi (skrzyżowanie DW 801 i DK 76) do węzła S17 i DK 76 jest około 17 km. Ze skrzyżowania DW 805 z DK 17 w Lipówkach do węzła DK 76 i S17 około 7,5 km. Od węzła "Lubelska" do węzła w Lipówkach (projektowanego) poand 37 km. Od węzła S2 z DW 801 do węzła "Lubelska" (projektowanego) około 8 - 10 km.

Do Wilgi przez obwodnicę Garwolina z Warszawy - około 73 km, ale za to około 54 km trasy ekspresowaej dwujezdniowej (w planie). Bez rond, przejazdów kolejowych, z prędkością dopuszczalną do 120 km na godz.

Możnaby zrobić zjazd do Osiedla Wilga w okolicach Cyganówki.

Jakość DW 801 pomiędzy Sobieniami Kiełczewskimi a Celejowem jest niezwykle niska, ludzie niekulturalnie się wyrazają. Wstyd za tę drogę (jeździ tam około 4 tys. pojazdów na dobę (2005)). Trzeba to jak najszybciej zmienić.

#4 2011-06-20 12:45:56

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Na południe od Trzcianki należy zrobić drogę do Osiedla Wilga by od strony Garwolina szybciej można było dojechać do ośrodków wypoczynkowych.

Z Sobień-Jezior do Celestynowa można pojechać przez Warszawice i Całowanie (drogi powiatowe). Jednak najbardziej opłaca się przez Dziecinów.

#5 2011-06-20 12:58:59

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Niepotrzebna rozbudowa DW 801 do standardu GP. Wystarczy w zasadzie poszerzyć do 7 m odcinek z Sobień Kiełczewskich do Celejowa (nie więcej, zeby nie przyciągnąć inwestycji na teren zagrożony zalaniem i wykorzystywany sadowniczo). W Dziecinowie nic można nie robić. Żadnej obwodnicy Dziecinowa (stoi osiedle Zielony Dziecinów, czy będzie wyburzone?). Niech ruch do Wilgi, Puław przeniesie się na S17, którą jak najszybciej trzeba wybudować. Ludzie powinni w większym stopniu korzystać z komunikacji publicznej, która musi być wygodniejsza, tańsza, częściej kursować. Niech będzie bardziej przyjazna dla środowiska.

Możnaby wybudować most w okolicach Piwonina i Brzumina na DW 739, żeby sadownicy wozili owoce do Góry Kalwarii przez ten most, a nie przez Dziecinów, Kosumce, rondo w Piotrowicach. Mogliby z Warszawy do Wilgi też tędy jeździć. Niech ruch się rozłoży, a nie kumuluje na DW 801.

#6 2011-06-27 11:03:21

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Są plany przebudowy DW 801 w latach 2012-2014(?)

Na terenie od Józefowa do granicy powiatu otwockiego ma to być trasa główna przyspieszona o szerokości około 11 m, z drogami odbarczającymi. Wydaje mi się, że niepotrzebna jest taka rozbudowa tej drogi. Pilnego remontu wymaga przede wszystkim odcinek Sobienie Kiełczewskie-Celejów (wąsko, płyty betonowe). Jeździ tam kilka tysięcy pojazdów na dobę. Ale od Piotrowic do Radwankowa mogliby nie poprawiać nawierzchni, brakuje chodników i ścieżek rowerowych.

W planie jest "wąskie gardło" w Dziecinowie - odroga klasy Z o szerokosci 7 m. Na dodatek ma pozostać przejazd kolejowy, a na skrzyżowaniu z DW 805 i DW 799 (nieoznaczoną na drogowskazie w Dziecinowie jako droga wojewódzka) ma powstać rondo. Jeżeli miałaby powstać droga klasy GP, to w Dziecinowie ruch by się hamował. A obwodnica? Powstaje osiedle Zielony Dziecinów na północ od skrzyżowania DW 801 i 805 i 799, więc z budową nowej drogi mógłby być problem... i afera, bo domy na nowym osiedlu mogłyby zostać wyburzone.

Lepiej niech drogowcy nie poszerzają DW 801 do 11 m, bo to wydaje się nieekonomiczne. Na terenie obok DW 801 jest dużo sadów, gleby nie są aż tak bardzo złe. Poza tym, obszar ten jest narażony na powódź w wyniku przelania się wody przez wały na Wiśle lub przerwania ich. niestety, w okolicy DW 801 powstaje dużo domów i szklarni. To generuje ruch.

Lepiej byłoby przenieść ruch z DW 801 na S17 (która powinna zostać jak najszybciej zbudowana). Nawet do Osiedla Wilga (gdzie jest dużo domków letniskowych) możnaby jechać S17, gdyby zrobiono drogę do ośrodków zaczynającą się w okolicach miejscowości Trzcianka na wschód od Wilgi (przy DK 76). Do Dęblina czy Puław to mapy internetowe już teraz wskazują drogę (z Warszawy) z przejazdem przez obwodnicę Garwolina.

Mogłyby też powstać mosty: w okolicy Józefowa (na DW 721 - jak najszybciej), w okolicy Wilgi (możliwość przedłużenia DK 76 i odciązenia tras nad Wisłą), także w okolicy Sobień-Jezior (DW 739) czy Karczewa (DW 712, DW 734). Pomogłoby to w zredukowaniu ruchu na DW 801. Budowa A2 i S2 oraz ekspresowej obwodnicy Warszawy pomogłaby usunąć dużą część ruchu z DK 50 (bardzo niebezpiecznej drogi). Obwodnica Góry Kalwarii w ciągu DK 50 jest niepotrzebna - TIRy powinny jechać obwodnicą ekspresową. To samo dotyczy obwodnicy Kołbieli w ciągu DK 50. A rondo w Kołbieli bardzo spowalnia ruch na DK 17, niektórzy mogą je omijać, jadąc DW 801.

#7 2012-07-20 08:44:47

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Nie DW 801, lecz DK 79 powinni wybudować w standaqrdzie GP. Może chcą DW 801 wybudować w standardzie GP dlatego, iż ma to być droga alternatywna dla mającej powstać za jakiś czas autostrady A17? Autostrada pewnie będzie płatna i będzie iść obecnym szlakiem DK 17. Pozostałe autostrady płatne mają drogi alternatywne, więc ta też powinna mieć.

Może by wybudowano most na drodze nr 739 (Brzumin - Piwonin, droga z Góry Kalwarii do Osiecka przez Sobienie-Jeziory)

#8 2013-02-14 13:36:27

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Na Mazowszu są oficjalne plany budowy DW 801 dwujezdniowej do Wilgi. Nawet MZDW tak mówi. Na razie planują drogę jednopasmową, o szerokości jezdni około 11 m, z drogami odbarczającymi i lewoskrętami (po co, skoro później ma byc dwujezdniowa?). Problem w tym, że w niektórych miejscach nie ma możliwości poszerzenia obecnego pasa drogowego w taki sposób, aby zmieściła się droga dwupasmowa (wyłączając Dziecinów). Zagrożone są dwa zamieszkałe budynki w Radwankowie Szlacheckim (można je uchronić m. in. budując obwodnicę Dziecinowa dłuższą o ponad 1,5 km, niszcząc więcej terenów rolnych). Duży problem stanowi zabudowa wsi Sobienie Kiełczewskie. Jeżeli nie będzie obwodnicy tej miejscowości, to trzeba będzie wyburzyć wiele budynków.

Uważam, że nie ma sensu budowa dwujezdniowej DW 801, zwłaszcza na południe od DK 50. Powinni szybko wybudować S17 i zmoderniozować DK 79, a nie niszczyć rolne grunty w pobliżu DW 801.

#9 2013-02-18 20:57:49

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 246
Punktów :   

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

MZDW od dawna planuje przebudować Trasę Nadwiślańską, czyli drogę wojewódzką nr 801. Dotychczasowe plany nie uwzględniały budowy drogi dwujezdniowej, z wyjątkiem odcinka w Józefowie. Co ciekawe, w MZDW udało mi się uzyskać odpowiedź, że za 20 lat (około roku 2032) droga 801 może być dwujezdniowa, i to aż do Wilgi (planowana jest budowa nowego mostu na Wiśle). Mieszkańcy wschodniej części aglomeracji warszawskiej będą mogli używać tego mostu jako dojazdu do rejonów położonych na lewym brzegu Wisły (jak okolice Kozienic i Sandomierza), odciążając DK 79 i wykorzystują DW 801 - trasę główną ruchu przyspieszonego. W Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju pojawiła się A 17 w miejsce planowanej S 17, a autostrada może być płatna. Tak więc DW 801 mogłaby stanowić bezpłatną alternatywę dla przyszłej A 17. Może to jest jeden z powodów tak śmiałych planów jej przebudowy?


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#10 2013-02-20 09:48:58

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Wschodnia obwodnica Konstancina-Jeziorny (projektowany fragment DW 724) - bezsens!


Wschodniej obwodnicy Konstancina-Jeziorny byc nie powinno, bo tam sa zyzne gleby, i na dodatek w dolinie Wisly, wiec zagrozone powodzia... Po co kolejna dwujezdniowa droga? Przeciez z Piaseczna do Gry Kalwarii bedzie dwujezdniowa DK 79. Pomysl budowy tak duzej drogi w dolinie nie ma wiekszego sensu. Nie wiem, kto wymyslil cos takiego. Po co Konstancinowi Obwodnica w ciagu DW 724? Lepiej most przez Wisle wybudowac. Niedawno wyremontowano DW 724 na polnoc od Gory Kalwarii i zrobiono nawet azyle. Ruch nie jest na tyle duzy, zeby budowac obwodnice. Na dodatek obslugiwany teren przez DW 724 jest bardzo maly. Niech MZDW sie opamieta! Dwujezdniowa obwodnice to powinni (zwlaszcza  MZDW) w Dziecinowie raczej zrobic, gdzie jest blokujacy ruch przejazd kolejowy i ma byc wielka inwestycja. Tam przejezdzalo wedlug Generalnego Pomiaru Ruchu w 2010 r. 10755 pojazdow, a z Gory Kalwarii do Konstancina-Jeziorny tylko 8599. Jezeli w planmach miala byc obwodnica Konstancina-Jeziorny w ciagu drogi wojewodzkiej nr 724, to powinna ona isc po stronie zachodniej, na wyzej polozonym terenie. Pewnie i krotsza by byla. I mady by zaoszczedzono, i na powodz nie narazano.

#11 2013-02-21 21:27:49

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 246
Punktów :   

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Trasa Warszawa - Lublin może stać się autostradą. Jeżeli będzie płatna, to wielu może jeździć DW 801.

W KPZK 2030 pojawiła się ta autostrada.

http://d.naszemiasto.pl/k/r/66/ab/4d65474fc421e_o.jpg


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#12 2013-02-23 00:25:51

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Obwodnica Góry Kalwarii to ma być bardzo droga droga - około 700 mln zł za ok. 9 km, chociaż to nie będzie droga ekspresowa czy autostrada. TIRom rzeba zrobić autostradę lub ekspresową obwodnicę bliżej Warszawy, bo DK 50 jest niebezpieczna. GK to nie jedyne kłopotliwe rondo na trasie DK 50 -jest jeszcze Kołbiel i mniej znane w Polsce rondo w Piotrowicach. W Kołbieli planowany jest węzeł, w GK węzeł, a w Piotrowicach ma zostać rondo... Nawet o pomyśle budowy skrzyżowania wielopoziomowego DK 50 z DW 801 się nie mówi. Co ciekawe, MZDW chce wybudować dwupasmową DW 801 do planowanej przeprawy obok Wilgi (zapewne kilka km na południe od Wilgi). DW 801 i most pod Wilgą mogłyby pomóc odciążyć powiat piaseczyński z ruchu w stronę Kozienic czy Sandomierza. W Dziecinowie, gdzie nie ma obwodnicy, ale jet przejazd kolejowy (kilkanaście kilometrów dalej na wschód są wiadukty na w zasadzie polnych drogach) Włodarzewska SA wykupiła ok. 75 ha gruntów i zamierza przeprowadzić wielką inwestycję, ale nie wiadomo, co. Mówi się o centrum logistycznym o powierzchni 20 ha (kompasinwestycji), halach wystawienniczo-targowych czy wielofunkcyjnym zespole handlowo-usługowo-rekreacyjnym (WZHUR).

#13 2013-02-23 18:46:59

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Jeżeli 100 osób jedzie w 25 samochodach, to natężenie ruchu na drodze będzie cztery razy mniejsze niż w przypadku, gdyby w 100 samochodach jechało 100 osób (w każdym jedna). Wtedy trudniej o korek, płynniejszy ruch i mniej spalin się emituje.

Rzeczywiście, urodzajne gleby to według mnie silny argument przeciw budowie drogi, często niedoceniany. Aglomeracja Warszawy czy samo miasto rozrosły się tam, gdzie gleby są bardzo dobre (Ożarów Mazowiecki, Błonie, Gocław, Wilanów). Szkoda, nie było to zbyt pomyślane planowanie. W dolinie Wisły jest dodatkowo zagrożenie powodziowe.

Sens budowy drogi przez MZDW w Józefowie jest o wiele większy niż w Dziecinowie, tylko że w Dziecinowie inwestor "wepchał się" z wielką inwestycją (nie wiadomo dokładnie z czym) i zmieniane jest zagospodarowanie przestrzenne dla dużego fragmentu Dziecinowa, w tym obszaru, gdzie przebiegałaby hipotetyczna obwodnica Dziecinowa.

#14 2013-02-23 20:41:42

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 246
Punktów :   

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Droga wojewódzka nr 579 - duże natężenie ruchu tranzytowego na tej trasie! Niczym na drodze krajowej.

15 ciągników dużych ciężarówek przejechało przez niecałe 8 minut w jednym kierunku między Grodziskiem Mazowieckim a Błoniem:

http://www.youtube.com/watch?v=eD11IKgybEY

http://pisblonie.pl/aktualnosc_all.php?id=91

Fragment o centrach logistycznych, które generują bardzo duży ruch na tej drodze:

Skutki bycia „stolicą polskiej logistyki”

Na przestrzeni ostatnich kilku lat, Błonie i jego okolice stały się jednym z najważniejszych w Polsce ośrodków logistycznych. Łączna powierzchnia magazynowa w naszej gminie wynosi obecnie ok. 700 tys. m2, a docelowo – wg zapowiedzi deweloperów – będzie się kształtować na poziomie ponad 1,3 mln m2. Niezależnie od ruchu tranzytowego w kierunku północ - południe, drogi na terenie gminy obciążone są pojazdami ciężarowymi obsługującymi ww. centra logistyczne (dostawy do - i wysyłki z magazynów). Znaczenie wojewódzkiej drogi 579 dla układu komunikacyjnego dla zachodniej części aglomeracji warszawskiej wielokrotnie określane było w pismach zarządcy drogi - charakter obwodowy w stosunku do Warszawy, wzrost ruchu wynikający z doprowadzenia w ten rejon autostrady A2 i związanej z tym faktem lokalizacji licznych transportochłonnych przedsięwzięć gospodarczych.


Według informacji zamieszczonej w piśmie Burmistrza znak WDiM-7040/249/DS./2010 z dnia 9.11.2010r. przez Błonie drogą nr 579 przejeżdża 20 tys. pojazdów na dobę. Na organizację ruchu na drogach, których zarządcą jest MZDW Władza Lokalna nie ma żadnego wpływu, o czym świadczy m.in. „martwa” Uchwała Rady Miejskiej z 24.04.2006 r. o ograniczeniu ruchu TIR-ów do 10 ton w obecnym przebiegu drogi wojewódzkiej 579.

Podsumowując, należy stwierdzić, że uporczywe forsowanie przez władze Błonia budowy odcinka drogi nr 579 wg wariantu inwestorskiego doprowadziło do co najmniej kilkuletniego opóźnienia w rozwiązaniu problemu wyprowadzenia ruchu tranzytowego z miasta. Przedłużanie przez Inwestora złożenia w RDOŚ właściwego, zgodnie z obowiązującym prawem opracowanego raportu skutków środowiskowych, przy równoczesnych poczynaniach mających na celu wymuszenia na RDOŚ wydania pozytywnej decyzji (wystąpienia do GDOŚ. Min. Środowiska, Min. Infrastruktury) z bezpodstawnym obwinianiem RDOŚ za opóźnienia było działaniem krótkowzrocznym. Zamknięcie sprawy obwodnicy zachodniej obliguje błońską władzę do energicznych działań na rzecz obwodnicy wschodniej. Zatwierdzone we wrześniu ubr. Studium Uwarunkowań i Kierunków i Zagospodarowania daje podstawy do zintensyfikowania prac w tym zakresie. W związku z tym konieczne jest podjęcie działań dla zabezpieczenia środków na budowę obwodnicy wschodniej.

Mieszkańcy ul. Towarowej, ulic sąsiednich oraz osoby dochodzące do stacji PKP apelują do władz Błonia o wykonanie nawierzchni utwardzonej i nadanie jej charakteru ulicy miejskiej.


Okolice Błonia to obszar występowania jednych z najlepszych gleb na Mazowszu. Bardzo źle zaplanowany teren.

Może by tak połączyć DW 579 z DK 85 (obecnie najkrótszą w Polsce) w jedną DK 85? Aż się o to prosi!

http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_kraj … 8Polska%29

Ta strona trasy z Mszczonowa do Płońska w ogóle nie podała przez DK 50, tylko z wykorzystaniem S7 z okolic Zakroczymia do Płońska!

http://here.com/directions/drive/Mszczo … normal.day

Ta strona od razu zasugerowała DK 50:

http://www.zumi.pl/trasa.html?loc1=Mszc … Id2=&sId2=

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-02-23 20:55:35)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#15 2013-03-06 12:10:00

ja

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Z planów inwestycji drogowych mogą zniknąć obwodnice 14 miast. Będą to: Olsztyn, Suwałki, Inowrocław, Jarocin, Ostrów Wielkopolski, Nysa, Niemodlin, Kędzierzyn-Koźle, Pułtusk, Pomiechówek, Kołbiel, Góra Kalwaria, Wąchock i Tomaszów Lubelski. Część z tych miast już rozpoczęła działania na rzecz szybszej budowy swoich obwodnic. Resort transportu obiecuje wsparcie.

Dzisiaj w onecie.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.forumsuperots.pun.pl www.fortressmu.pun.pl www.camorrawow.pun.pl www.naruto-arena-x.pun.pl www.ziip2012.pun.pl