Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#16 2013-03-06 14:11:04

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Kolbiel i Gora Kalwaria to wlasnie te na drodze nr 50, tranzytowej obwodnicy Warszawy. Droga ta jest bardzo niebzpieczna. Nie ma autostrady dla tranzytu z zachodu na wschod. Moze reaktywowac pomysl budowy autostradowej obwodnicy Warszawy z mostem obok GK? Warto rezerwowac tereny pod to. Kompasinwestycji podawal, ze pod koniec 2013 r. ma sie zaczac budowa obwodnicy GK i to jest data potwierdzona. Ciag od GK do Piaseczna ma okolo 20 km, a jego rozbudowa do standardu GP 2x2 ma kosztowac az 1,5 mld zl! Okolo 20 km AUTOSTRADY obok Minska Mazowieckiego kosztowalo zaledwie 600 mln zl, czyli ponad 2 razy taniej! Po co rozbudowywac 801 do dwujezdniowej do Wilgi? Trzeba byloby przeciac sady i zyzne gleby w okolicach Sobien lub poprowadzic droge w innym szlaku. Wezel z A2 moglby byc na Bagnie Calowanie. Most na Wisle powinien byc w okolicach Radwankowa, przy poczatku szerokiej obwodnicy Sobien-Jezior. Na 801 moznaby ominac i Kepe Radwankowska obwodnica Dziecinowa i zrobic wezel na glebach 6 kompleksu. Za Sobieniami 801 dwujezdniowa mialaby mniejsze natezenie ruchu, wiec po co niszczyc sady? Obwodnica Sobien, w swej poludniowej czesci, przecina naprawde zyzne gleby, a MPZP sa tam domy i uslugi... Absurd...

#17 2013-03-08 21:35:27

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

pragnę zaapelować o nieudzielanie pozwoleń na budowę na terenie objętym zmianą studium zagospodarowania (Dziecinów i okolice), zwłaszcza ze względu na nieustalony układ komunikacyjny. Dotyczy to zwłąszcza działek w pobliżu szklarni w Dziecinowie i części osiedla "Zielony Dziecinów" najbardziej wysuniętej na wschód (ok. 100m, najbliżej "pierwszej przecinki")To samo dotyczy obszarów położonych na szlaku planowanych dróg i glebach klas bonitacyjnych od I do IV.  (przebieg dróg). Sugerowałbym obwodnicę Dziecinowa z rezerwą na pas drogowy szerokości nawet do 80 m (trasa nadwiślańska), obwodnicę Warszawic z węzła przy linii kolejowej w Dziecinowie (ok. 30 m pasa drogowego, do obecnego skrzyżowania z drogą w kierunku Warszówki w pobliżu kolonii Potok) i drogę biegnącą od "drugiej przecinki" w Dziecinowie w kierunku skrzyżowania DK 50 z drogą prowadzącą do Sobiekurska, około 850 m na wschód od ronda w Piotrowicach. Na południe od Dziecinowa DW 801 biegłaby w nowym szlaku do okolic stacji benzynowej miedzy Radwankowem Slzacheckim a Sobieniami Biskupimi, około 500 na północ od tej stacji możliwa jest lokalizacja węzła z autostradą omijającą Warszawę. Wnioskuję o nieprzeznaczanie terenów gleb kompleksów 3, 4 i 5 pod zabudowę, a w przypadku gleb klas I - IVb o ustalenie obowiązku wykorzystania warstwy próchnicznej na cele poprawy właściwości gruntów rolnych, w przypadku którego niewypełnienia groziłyby surowe konsekwencje.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#18 2013-03-12 09:50:38

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

"Pat w sprawie poszerzenia drogi" To bardzo źle o kimś świadczy. Żenujące! 

Kto nie pozwala rozbudować DW 719? MZDW, bo nie ma pieniędzy, czy mieszkańcy protestujący? Akurat 719 to powinna być sztandarowa inwestycja dla MZDW. Przykry jest fakt, że od Pruszkowa kończy się 2x2 (choć mogłoby być 2x3) To, że jest A2 kilka km dalej nie zwalnia MZDW od tego, żeby poszerzać do dwujezdniowej dalsze odcinki 719! Jedna autostrada kilka km dalej, dwie linie kolejowe (z Warszawy na zachód i WKD) niestety nie rozwiążą problemów komunikacyjnych pasma od Piastowa do okolic Żyrardowa. DW 719 jest, niestety, nieprzygotowana do obecnego obciążenia ruchem ze względu na brak dwujezdniowości. Pomysł budowy bezkolizyjnych węzłów na niej jest dobry, choć kosztowny. Mi wygląda na bardziej logiczny niż na Jarosiewiczance, czyli trasie Warszawa - Wilga.

Pomysł jednojezdniowych obwodnic GM i Milanówka na DW 719 jest naprawdę irytujący! Wszyscy mają pchać się do węzłów na A2? Wzłuż 719 od Pruszkowa za Żyrardów występują słabe gleby, wiec aglomeracja warszawska może spokojnie rozwijać się wzdłuż tej drogi! Innym godnym uwagi kierunkiem jest Wołomin i Tłuszcz, z tego samego powodu, też słabych gleb i tam DW 634 też powinna być dwujezdniowa. Niestety, mówi się o dwujezdniowej 634 tylko do Wołomina. Zamiast tego MZDW zaproponowało dwujezdniową drogę wojewódzką nie od Pruszkowa za Żyrardów, nie od Wołomina do Tłuszcza, tylko... od DK 50 do teoretycznego mostu na Wiśle pod Wilgą w ciągu DW 801, gdzie nie ma miast, a natężenie ruchu wynosi 4000 - 10000 poj. na dobę. Może to ma być alternatywa dla A17, która może kiedyś powstać? Dla A2 alternatywą jest droga z Warszawy do Sochaczewa i Łowicza DK 92 (ale też 719, w Żyraradowie na 50 w kierunku Sochaczewa), dla A8 (hipotetycznej autostrady z Warszawy do Białegostoku) mogłaby nią być DK 61, ale też i DW 634, obok skręt Łochowa na 50.

#19 2013-03-12 21:17:47

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Jeżeli chodzi o DW 801, to przy niej są głównie gleby niecałkowite podścielone głębiej piaskiem luźnym. Tak samo jest w gminie Karczew (Sobiekursk, Piotrowice, Całowanie...). Piasek luźny jest nieprzydatny rolniczo. Nad nim znajdują się utwory od piasku gliniastego lekkiego do gliny lekkiej, niekiedy pylaste. Wystarczy zdjąć wierzchnią warstwę, żyźniejszą, i mamy tereny inwestycyjne... Od czasu do czasu zdarzy się nawet kompleks czwarty. Warstwy próchnicznej nie wolno zabudowywać! Tereny inwestycyjne - czy opłąca się wywozić tyle ziemi, przy całej 801 liczyłoby się to w milionach ton. Bez wywiezienia warstwy żyznej gleby niech nawet nie myślą o inwestycjach, drogowych także.

http://www.bip.karczew.pl/public/get_fi … p?id=56143

Prawie wszystko na piasku luźnym.

Gsyby ciężarówki nie emitowały spalin, to możnaby przychylniej spojrzeć na terny inwestycyjne przy DW 801. Fakt, że gleby kompleksów lepszych na szlaku 801 są z reguły podścielone piaskiem luźnym przemawia za wariantem zachodnim. Na wschodzie bliżej obszarów chronionych, tereny spokojniejsze. Bardziej wartościowe ekologicznie. 801 przecięłaby nawet fragment Bagna Całowanie. Trzeba byłoby wybudować około 20 km nowej drogi. Tylko czy trzeba od razu budować cały odcinek Łukówiec - Celejów? Wariant przez Warszówkę przeciąłby więcej gruntów zbyt wilgotnych. Tam też trafiłyby się fragmenty 4 kompleksu.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#20 2013-03-14 16:22:10

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Plyty betonowe beda wymieniane - tak wiec na przebudowe odcinka od Sobien do Wilgi pewnie poczekamy z 15 lat. Slusznie MZDW postanowilo, ze zrezygnowalo z przebudowy DW 801. Co ciekawe, do Wilgi za 20 lat ma byc droga dwupasmowa, miedzy innymi dlatego, ze ma byc most pod Wilga na Wisle. Chyba na 801 najgorszy odcinek to Sobienie-Celejow.

Ruch duzy jest do Dziecinowa, dosc duzy od Dziecinowa do Wilgi (wiekszy przed Sobieniami jadac od strony Warszawy), za Wilga juz maly. Droga za Wilga nie potrzebuje przebudowy ze wzgledu na zbyt male natezenie ruchu. Z Warszawy do Pulaw czy Kazimierza Dolnego, a moze i nawet Deblina jedzie sie lubelska, czyli DK 17,, ewentualnie przez Kozienice, ale nie 801. Zapamietajcie to!

MZDW ma wazniejsze drogi do zrobienia niz 801: 719 Pruszkow - Grodzisk Mazowiecki - Zyrardow (sugeruje pod dwa pasy ruchu w kazdym kierunku i skrzyzowania wielopoziomowe mimo tego, ze blisko jest A2), 634 Warszawa - Wolomin - Tluszcz (tez powinna byc dwujezdniowa), 721 Konstancin-Jeziorna - Piaseczo -Sekocin - Nadarzyn (potrzeba dwujezdniowki),  631 od DW 634 do ul. Zolnierskiej w Warszawie (potrzeba dwujezdniowki), droga wojewodzka Plock - Dobrzykowo (sugeruje dwujezdniowa); most na Wisle w Jozefowie tez moglby byc przydatny. Kolejna dwujezdniowa droga, ktora sugeruje to trasa od wezla na S8 nazwanego Wolomin (S8 jeszcze nie jest wybudowana). DW 579 Grodzisk Mazowiecki - Blonie powinna byc dwujezdniowa i bezkolizyjna, pelno tam, TIRow, jest tez wezel z A2. Niestety, w poblizu sa dobre gleby. Mogliby tez zrobic dwujezdniowa DW 579 od Radziejowic do Grodziska Mazowieckiego.

S17 - pilnie potrzeba obwodnica Kolbieli.

W Dziecinowie jest waskie gardlo i planowana wielka inwestycja przez Wlodarzewska SA. Jest tam tez przejazd kolejowy, przez ktory niekiedy moga tworzyc sie korki.

#21 2013-03-14 18:36:04

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Obwodnica Kołbieli na S17 ma kosztować 220 mln zł (ok. 6 km), obwodnica Góry Kalwarii na 79 i 50 około 700 mln zł (ok. 9 km). Jak nie będzie obwodnicy GK, to jeszcze tak źle nie będzie, bo ma być tranzyt gdzie indziej. Kołbiel powinna być głównym priorytetem.

#22 2013-03-14 18:42:04

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Za km obwodnicy AUTOSTRADOWEJ Mińska Mazowieckiego zapłacono niecałe 30 mln zł, a tu 77 mln za drogę GP? Niecałe 600 mln zł za 20 km autostrady i 700 mln za 9 km drogi klasy GP? Absurd! Może tej obwodnicy nie bedzie przez długie lata. W Kołbieli gorszy problem - wystarczy wybudować 6 km S17 za 220 mln zł, żeby usunąć problem kłopotliwego ronda w Kołbieli blokujacego ruch na trasie Warszawa-Lublin. S17 pod Kołbielą to ma być priorytet.

#23 2013-03-15 10:18:17

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Klopotliwa droga nr 728

Prawie 2 km dwujezdniowej DW 728 w Konskich bedzie budowane? Ale inwestycja! Tylko ze dwujezdniowy odcinek DW 728 przydalby jeszcze bardziej sie zupelnie gdzie indziej, na polnoc od wojewodztwa swietokrzyskiego. Mianowice miedzy Grojcem a Nowym Miastem nad Pilica, zwlaszcza na odcinku Grojec - Belsk Duzy (z obwodnica Belska Duzego). W geoprtalu widac OGROMNY ruch w Belsku i od Belska do Grojca, jak na drodze krajowej. Jest tam jednojezdniowa, kolizyjna droga. Duzo TIRow. GPR 2010 pokazal, ze miedzy Belskiem Duzym a Grojcem przejchalo az 15580 pojazdow! To znacznie wiecej niz srednia dla drog krajowych! Na odcinku Belsk Duzy - Nowe Miasto nad Pilica bylo az 9864 pojzdow. Caly tem odcinek kwalifikuje sie do rozbudowy do drogi dwujezdniowej. Na polnoc od Konskich bylo w 2010 r. tylko 5115 pojazdow, a na poludnie nieco ponad 7 tys. A bedzie nawet odcinek dwujezdniowy w Konskich... Problem w tym, ze tam jest mnostwo sadow wzdluz drogi i szkoda byloby produkcji rolniczej. Mazowiecki Zarzad Drog Wojewodzkich nie radzi sobie z tak wielkim obszarem, tak ruchliwymi drogami na swoim obszarze, zwlaszcza w poblizu Warszawy. Na dodatek janosikowe obciaza Mazowsze. Na Mazowszu chyba jest najwieksza bieda z drogami wojewodzkimi w Polsce. Swietokrzyskie ma wspaniala dwupasmowa bezkolizyjna obwodnice Jedrzejowa od strony polnocnej w ciagu DK 78. Niby najbogatsze Mazowsze, a drogi ma takie slabe. Az wstyd dla Mazowsza.

#24 2013-03-15 15:53:35

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Odcinki DW w woj. mazowieckim do pilnego poszerzenia do drogi dwujezdniowej:

- DW 719 Pruszkow - Grodzisk Mazowiecki - (Zyrardow) - ((Kamion))
- DW 634 Warszawa - Zabki - Kobylka - Wolomin - (Tluszcz)
- DW 721 Konstancin-Jeziorna - Piaseczno - Sekocin - Nadarzyn (mozliwa tez budowa drogi Konstancin-Jeziorna - Jozefow - Wiazowna - A2 - Wolomin)
- DW 631 skrzyz. z DW 634 - Warszawa (ul. Zolnierska)
- DW 728 Grojec - Belsk Duzy - (Nowe Miasto nad Pilica) [utrudnione ze wzgledu na sady i zyzne gleby]

DW 801 Warszawa - Jozefow - Dziecinow - ((Wilga)) powinna miec jednak nizszy priorytet

Nowej drogi wojewodzkiej dwujezdniowej nie wymaga odcinek Gora Kalwaria - Konstancin - Jeziorna

Inwestycja w Jozefowie moze byc bardzo droga.

Ocena Zasadnosci Budowy Poludniowego Odcinka Obwodnicy Grodziska Mazowieckiego (TransEko, 2008) pokazuje na ruch przekraczajacy 3000 pojazdow na godzine na odcinku DW 801 na poludnie od skrzyzowania z DW 721 w Jozefowie (Mapa natezen ruchu prognozowanego na rok 2015 (poj./godzine) opracowana na podstawie Warszawskiego Modelu Ruchu (nie bedzie POW, wiec ruch bedzie mniejszy)

#25 2013-03-15 20:19:15

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Nadwiślanka

Po co wydawać 100 mln zł na drogę, po której jeździ około 2000 pojazdów na dobę? S7 powinna być. Do lubelskiego z Warszawy niech jeżdżą przez S17, a nie tą wąską 801. Przy 801 może nie być zbyt wielu inwestycji, chyba że ktoś zrobiłby strefę mieszkalno-przemysłowo-usługową od Karczewa po Maciejowice z wyłączeniem lepszych gleb (jak sady pod Sobieniami). Na razie ruch na DW 801 jest za mały, żeby to właśnie w nią inwestować. Może "terminal intermodalny" w Dziecinowie i most pod Wilgą kiedyś coś zmienią. Na chcwilę obocną wystarczyłoby chyba wylanie asfaltu na płyty betonowe, żeby droga była równa. Rzekomo do Wilgi ma być droga dwujezdniowa, ale S17 przejmie niemal cały ruch do lubelskiego (tak mi się wydaje). Może być tak, że za 20 lat więcej osób będzie jeździć DW 801 przez Wilgę do Kozienic niż do Puław.

#26 2013-03-15 20:30:25

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Słabiutkie drogi w Wołominie

Wstyd i hańba. DW 634 co najmniej do Wołomina powinna być dwujezdniowa, a jakby była taka do Tłuszcza, to nie byłoby źle. Wołomin ma bardzo duży potencjał inwestycyjny, tereny na słabych glebach, nie to, co okolice Błonia, gdzie teraz jest mnóstwo hal dla TIRów i korki na drodze wojewódzkiej w mieście. I łącznik węzła Wołomin na S8 z miastem też musi być dwujezdniowy!

#27 2013-03-17 00:19:31

Wąska 801:)

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Jak nie mają pieniędzy na całą obwodnicę Góry Kalwarii, to najpierw mogą zrobić tylko w ciągu "50".

#28 2013-03-22 14:40:07

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Znowu chca zmarnotrawic glebe?

http://siskom.waw.pl/pisma/?p=461

http://siskom.waw.pl/pisma/?p=732

6. Wnioskujemy o zmianę planowanych funkcji mieszkaniowych wraz z rejonami koncentracji usług komercyjnych powyżej 2000 m2 lokalizowanych na północ od autostrady A2 (Teresin, Stare Kłudno, Kłudzienko, Tłuste, Żuków, Żukówek) na funkcje rolne lub użytków zielonych.

Uzasadnienie:

Wprowadzenie proponowanych zmian w postaci dopuszczenia do zabudowania ww. terenów przyczyni się do pogłębienia niekorzystnych procesów suburbanizacji w rejonie aglomeracji warszawskiej. Obsługa komunikacyjna będzie w bardzo dużym stopniu spoczywać na autostradzie A2 i drodze wojewódzkiej nr 579. Transport zbiorowy w postaci komunikacji autobusowej będzie niewystarczający przy obsłudze tak dużego terenu.

Studium nie wyznacza lokalnych układów ulicznych i w sposób bardzo ogólny wskazuje miejsca koncentracji wielkopowierzchniowych obiektów komercyjnych. Zupełnie niezrozumiałym jest lokalizacja przedmiotowych punktów dosłownie na środku obecnych terenów uprawnych, w oddaleniu do istniejących czy projektowanych ciągów komunikacyjnych.

Stowarzyszenie odnosi wrażenie, iż planowane przekształcenia nie zostały poprzedzone jakąkolwiek analizą w zakresie skutków. Uważamy, iż doprowadzenie do rozprzestrzenienia się zabudowy będzie w przyszłości skutkować dużymi problemami m.in. w kwestii obsługi komunikacyjnej terenu.

Dodatkowo nie jest dla nas zrozumiałym, iż dąży się do zabudowy gruntów ornych położnych na glebach chronionych o dużej żyzności (klasy RII, RIIIa i RIIIb). Tekst prognozy oddziaływania na środowisko wyraźnie wskazuje, iż w północnej części gminy znajdują się tereny najbardziej urodzajne.

http://wiadomosci.wpr24.pl/aww_rozwiaza … _wykonawca

http://siskom.waw.pl/pisma/?cat=5

http://siskom.waw.pl/pisma/?p=98

DW 719 od Pruszkowa do Grodziska Mazowieckiego od razu powinna byc dwujezdniowa, pomimo bliskosci A2 chcailbym tez bezkolizyjnej. To sztandarowa inwestycja MZDW. W kierunku Zyrardowa tez powinna byc dwujezdniowa!

http://siskom.waw.pl/pisma/wp-content/u … 101123.jpg

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-03-22 14:48:38)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#29 2013-03-23 11:42:20

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Obwodnica Kołbieli - są dwie, nie jedna. Jedna, która ważniejsza, to część S17. Druga, węższa i mniej opłacalna, to część DK 50. Co będzie z TIRami po wybudowaniu ekspresowej obwodnicy Warszawy? Czy przeniosą się na EOW, czy będą wciąż jeździć wąską, krętą, niebezpieczną, pełną skrzyżowań DK 50?

Obwodnica Góry Kalwarii  to też właściwie dwie drogi. Południowa część to fragment DK 50, który w zachodniej części pójdzie wraz z DK 79. Tuż na wschód od jej wylotu jest most na Wiśle, więc odcinek południowy tej obwodnicy powinien być ważniejszy i najpierw otworzony. Bardzo dużo korków jest z powodu ronda DK 50 - DK 79. Północna część to DK 79. Cała obwodnica ma być dwujezdniowa i bezkolizyjna. Może kosztować nawet 700 mln zł. Północna część nie ma łącznika z DW 724 w kierunku Konstancina-Jeziorny. Obwodnica ta zdaniem niektórych jest niepotrzebna. Chyba ze względu na EOW, która może odciążyć DK 50. Ale tu obok jest most i bardzo blisko Warszawy. Może po drugiej stronie Wisły, między najniższym tarasem doliny Wisły a Bagnem Całowanie, będzie wysyp centrów logistycznych? Kompasinwestycji podaje informacje o budowie CL na działce 50 ha w Dziecinowie na południe od DK 50. Tam też przbiega tranzytowa obwodnica kolejowa dla Warszawy (LK 12, CE 20), która też w najbliższym czasie (po 2013 r.) ma być modernizowana. Być może CL w Dziecinowie będzie także terminalem intermodalnym (aż się o to prosi). Są to wysoce zdegradowane tereny - pełno odłogów zarastających samosiewami. I jeszcze jedno: kiedyś gdzieś w pobliżu Góry Kalwarii planowana jest Autostradowa Obwodnica Warszawy. Taka droga jest w KPZK 2030 i DSRK 2030. W związku z EOW i AOW znaczenie DK 50 znacznie spadnie, a już teraz jest na niej kilka węzłów. Nie wiem, czy AOW powstanie.

Obwodnica Tomaszowa Lubelskiego wygląda na potrzebną, bo to też część S17.

Biedne Nysa i Niemodlin. Chcą bezpiecznych obwodnic.

#30 2013-03-24 09:51:34

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Wiele osób buntuje się przeciwko budowie obwodnicy Bargłowa Kościelnego (DK 61, odcinek Augustów - Grajewo), która ma kosztować nawet około 300 mln zł. Ma to być droga wręcz równoległa do Via Baltica (ma być na północ - dwujezdniowa droga ekspresowa). Argumentem za budową kłopotliwej obwodnicy jest zwiększenie bezpieczeństwa i uniknięcie częstych wypadków.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.td-zseis.pun.pl www.deathway.pun.pl www.zakonswiatla.pun.pl www.transformersforum.pun.pl www.liga1on1.pun.pl