Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#1 2013-02-23 21:09:16

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 246
Punktów :   

Mosty na Wiśle

Budowane są mosty na DK 90 w okolicy Kwidzyna, DW 747 w okolicy Kamienia i w pobliżu Połańca (ma skrócić trasę między Rzeszowem a Kielcami). Po wybudowaniu tych mostów zdecydowanie najdłuższym odcunkiem na całym przebiegu Wisły pozbawionym mostu będzie fragment z Góry Kalwarii do Dęblina, na samym środku Wisły, po którego prawej stronie biegnie DW 801.

Trasa z Magnuszewa do Maciejowic kilkukrotnie wydłuża się przez brak mostu:

http://www.zumi.pl/trasa.html?loc1=Maci … Id2=&sId2=

Mimo to most w okolicach Wilgi według mnie nie jest potrzebny. MZDW planuje w przyszłości wybudować DW 801 dwujezdniową od Warszawy do tego mostu. Oby ten most nie powstał.

Most byłby z północy na południe. Główna jego funkcja to odciążenie DK 79 na odcinku prowadzącym przez sady i dolinę Pilicy.


Najlepszy wariant trasy mostowej powyżej:

- omija letniska w Wildze
- skraca drogę od Sobień do Magnuszewa
- omija Wilgę
- skraca długoś odcinka drogi 801 potrzebnego do poszerzenia
- węzeł w lesie

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.76 … ;72206;0;0

Droga łącząca DW 801 z DK 79 ma 7,2 km. Byłaby to część DK 76.

Od Piotrowic przez Górę Kalwarię do końca trasy mostowej byłoby 29,3 km:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.98 … 46;2131965

Z węzła pod Wilgą do Piotrowic 18,2 km. 7,2 km trasy mostowej daje razem 25,4 km. A więc 3,9 km krócej. Pod Mniszewem jest duży obszar Natura 2000 siedliskowy i ptasi, zabudowa bardzo blisko drogi na odcinku około 3 km, teren bardzo podatny na powódź. Na dodatek od góry Kalwarii do końca trasy mostowej nie ma obwodnic.

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.89 … ;0;1511346

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-04-07 14:27:44)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#2 2013-02-23 22:43:28

Z Dziecinowa

Gość

Re: Mosty na Wiśle

Most na Wiśle pomiędzy Górą Kalwarią a Dęblinem nie jest zbyt potrzebny. W okolicy Kozienic nad Wisłą są bardzo dobre gleby, most mógłby je zmienić w tereny inwestycyjne. Mówi się natomiast o moście w okolicy Wilgi, nie Maciejowic. MZDW planuje w przyszłości wybudować dwujezdniową drogę wojewódzką nr 801 do tego mostu od Warszawy przez tereny takie jak Karczew, Dziecinów czy Mariańskie Porzecze. Taka inwestycja byłaby groźna dla terenów rolnych obok DW 801, zwłaszcza powyżej skarpy wiślanej. DK 79 też przebiega przez cenne rolniczo tereny w dolinach Wisły i Pilicy. Nowy most na Wiśle w okolicach Wilgi mógłby sprawić, że niektórzy jeździliby z aglomeracji warszawskiej w okolice Kozienic przez Sobienie-Jeziory, nie Magnuszew. Osobiście jetem przeciw przebudowie DW 801. Kozienice mają kłopotliwy dojazd do Warszawy. Nie ma tu drogi międzynarodowej. Może ktoś jeździ przez Białobrzegi? Albo Grójec? Mostu na Wiśle między Górą Kalwarią a Dęblinem długo nie będzie, nie wiem nawet, czy w ogóle on kiedykolwiek powstanie. Pod Kwidzynem, Kamieniem czy Połańcem są bardziej potrzebne. I tam powstają.

#3 2013-02-25 15:45:05

Z Dziecinowa

Gość

Re: Mosty na Wiśle

Most na Wiśle to może przydałby się pomiędzy Sobieniami a Górą Kalwarią, żeby sadownicy nier musieli objeżdżać tylu kilometrów, wożąc owoce na skup (w ciągu drogi wojewódzkiej nr 739). Wówczas przerwa między mostami wciąz pozostałaby największa w Polsce (wśród mostów na Wiśle). Może wybudować jakiś zakład przetwórczy, np. w Radwankowie Szlacheckim na kompleksie 6?

#4 2013-02-27 16:43:07

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 246
Punktów :   

Re: Mosty na Wiśle

Możliwe, że po wybudowaniu mostu za Wigą na Wiśle z centrum Warszawy do Kozienic często będzie wybuierana 801... Nie wiem, czy już teraz w tym kierunku tak nie jeźdżą, omijając Piaseczno, Górę Kawarię czy Ursynów. Droga 801 może to dlatego ma być dwujezdniowa do mostu na Wiśle, żeby przejąć rolę DK 79 z Warszawy do pasa Kozienice-Sandomierz. Dwujezdniowa 801 mogłaby być nawet bardzo podonej długości co trasa przez Piaeczno. Poza Warszawą, są tylko 4 miejscowości z obszarami zabudowanymi od granic Warszawy do hipotetycznego mostu na Wiśle w okolicach Wilgi: Józefów, bardzo mały przy rondzie w Otwocku Małym, Dziecinów i niewielki w Sobieniach Kiełczewskich. DW 801 byłaby też bezpłatną alternatywą dla płatnej A17, żeżeli taka by była. Od Góry Kalwarii do mostu w okolicach Wilgi są dobre gleby, dużo sadów. I wsie: Coniew, Mniszew (naprawdę duża), Czerwonka i jeszcze jedna.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#5 2013-02-28 10:15:40

Z Dziecinowa

Gość

Re: Mosty na Wiśle

Byly pomysly budowy tego mostu na polnoc od Wilgi, ale wtedy rolnictwo w powiecie garwolinskim mogloby ucierpiec (bardzo zyzne gleby w gminie Wilga). Taki wariant nie dawalby tez zbyt dobrego odciazenia DK 79, ktora nie ma obwodnic i przebiega przez wsie takie jak Mniszew czy Coniew na poludnie od Gory Kalwarii. Jakby most powstal za Wilga, na zakrecie obwodnicy, to bylaby to dobra alternatywa dla DK 79 w kierunku Kozienic i Sandomierza. Obok Mniszewa jest duzy obszar Natura 2000 Dolina Pilicy, ciagnie sie przez okolo 8 km przebiegu DK 79. Obok DK 79 od Coniewa do Magnuszewa jest niemalo zyznych pol i sadow. Na wschod od Celejowa sa bardzo slabe gleby. W powiecie garwolinskim DW 801 biegnie przez malo zyzne gleby i lasy. Most w Mniszewie na Wisle nie ma zbyt duzego sensu. Przez sady DW 801 biegnie na odcniku Piotrowice -Gozlin. Sa juz obwodnice Karczewa, Sobiekurska, Sobien-Jezior i WIlgi. DK 79 nie ma obwodnic. Planowana jest w Gorze Kalwarii. Dla Coniewa i Mniszewa nie widze zbytnio szans na obwodnice. Od Mniszewa do Magnuszewa w 2012 r. wylozyli nowa nawierzchnie. Lepsze to niz nic. Podobno podczas jednego z wypadkow w Mniszewie zapadl sie asfalt, ktos przejechal po samochodzie i 2 osoby zginely (nie bylo wtedy nowego asfaltu). Lepiej rozlozyc ruch z Warszawy do Kozienic. Most miedzy Wilga a Skurcza powinien tez skrocic droge z Radomia do Siedlec czy z Garwolina do Warki. DK 76 przebieglaby nieco razem z 801, potem poszlaby w kierunku Warki i Bialobrzegow, gdzie polaczylaby sie z S7. Most w Kamieniu pomoze Polsce wschodniej. W poblizu mostu w Kamieniu nie ma miast ponad 10 tys. mieszk, najblizsze to chyba Pulawy, gdzie sa dwa mosty. Wydaje mi sie, ze most nie jest potrzebny, bo ruch moze byc za maly. A most w Wildze powinien odciazyc DK 79 i nalezy go wpisac w dokumentach planistycznych. DW 801 nie jest przebudowywana, odcinek od Sobien-Jezior do Celejowa jest w bardzo zlym stanie. Byl projekt budowy tam utwardzonego poboczza, drog serwisowych i lewoskretow, ale chyba upadl. MZDW chcialo z Warszawy do WIlgi zrobic trase dwujezdniowa. Moze dlatego tak czekaja z modernizacja odcinka z plyt betonowych? Moze jeszcze wezel przy nowym moscie?

#6 2013-02-28 16:18:13

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 246
Punktów :   

Re: Mosty na Wiśle

Z Warszawy do Kozienic przez Mniszew będzie się chyba jeździć do końca świata. S79 i Puławska-bis mają udrożnić okolice Piaseczna. W samym Piasecznie ma być 2x3 i węzły. Między obowdnicą Góry Kalwarii i Piasecznem skrzyżowania skanalizowane i dwie jezdnie. Obrodnica Góry Kalwarii znowu z węzłami. Potem odcinek bez obwodnic, raczej o asfaltowym poboczu też trudno mówić, przeez sady i N2000 Dolina Pilicy. MZDW mówiło o planach wybudowania dwupasmowej drogi 801 do mostu w okolicach Wilgi, który powinien być między Wilgą i Skurczą. Powstałaby wtedy dobra alternatywa dla trasy Góra Kalwaria - Magnuszew. Po drugiej stronie Wisły jest zaledwie droga wojewódzka, z którą MZDW sobie nie radzi. Nawet płyt betonowych między obwodnicą Sobień-Jezior a Celejowem nie zlikwidowali. Ale tam chcociaż pasy przy poboczu i przez środek są. Cały tranzyt ma iść przez sady, Miszew i Coniew oraz Dolinę Pilicy, zamiast na Jarosiewiczankę. Jarosiewiczanka za droga do modernizacji. Tam w wielu miejscach przydałby się nowy szlak, po słabych glebach z terenami inwestycyjnymi, żeby uzasadnić budowę drogi dwujezdniowej. Poza Józefowem chyba tylko Dziecinów i niewielkie Sobienie Kiełczewskie to ważniejsze zabudowania na DW 801 do Wilgi. Jak wyglada droga w Mniszewie obecnie? Są azyle i lewoskręty? Czy ta droga przypomina bardziej wojewódzką niż krajową? Na zdjęciach widać chodniki w Mniszewie. Na południe od Piotrowic na DW 801 do Wilgi nie ma ich. Może to dobrze, że MZDW oszczędza na poprawieniu odcinka z płytami betonowymi? Chociaż nie ma "prowizorki". Czy nie można zbudować obwodnicy Mniszewa po łąkach (wprawdzie w N2000) zamiast mostu w Wildze (który miałby za zadanie nie tylko odciążyć drogę 79, ale usprawnić ruch na szlaku Radom - Siedlce)?

Zobaczyłem, że gleby pod Mniszewem wcale nie są takie dobre:

http://www.wrotamazowsza.pl/msip_main/atts/160/glebowo_rolnicza1.jpg

Podobnie na szlaku mostu pod Skurczą. Trasa tego mostu poza samą okolicą mostu omijałaby N2000. 801 nie przecina N2000, ale sąsiaduje z tą formą ochrony przyrody od zachodu za Wilgą i w okolicach Józefowa. Tam nad Wisłą są też wielkie rezerwaty przyrody. 79 na południe od Piaseczna przecina park krajobrazowy.

Okolica mostu na Wiśle pod Wilgą:

http://www.mapa.warszawa.rdos.gov.pl/ge … AZOWIECKIE


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#7 2013-04-07 14:45:26

Z Dziecinowa

Gość

Re: Mosty na Wiśle

Wariant mostu z węzłem między Wilgą a Celejowem jest wyraźnie najlepszy.

#8 2013-04-08 10:35:07

Z Dziecinowa

Gość

Re: Mosty na Wiśle

Wielkie inwestycje w gminie Wilga

Na wschod od DW 801 pomiedzy Wilga a Celejowem powstaje chyba jakies wielkie osiedle... Wyglada luksusowo... Prosze zobaczyc na Geoportalu...

Inwestycja ta powstanie raczej pozno, jezeli w ogole powstanie. Pomiedzy Wilga a Celejowem moze miec swoj poczatek trasa nowego mostu na Wisle w ciagu DK 76. Omijalaby Wilge od zachodu, przez Kepe Gruszczynska przebieglaby do okolicy miejscowosci Wilczkowice Dolne po lewej stronie Wisly i mialaby dlugosc okolo 7,5 km. Na polnoc od trasy mostu droga 801 bylaby dwujezdniowa, byc moze takze bezkolizyjna. Bylyby tez podlaczenia mostu do drog lokalnych blizej Wisly. Obecnie miedzy Gora Kalwaria a Deblinem znajduje sie najwieksza przerwa w lozlokowaniu stalych przepraw mostowych (istniejacych i budowanych) na calej Wisle. Co ciekawe, jest to srodkowy odcinek tej rzeki.

#9 2013-04-08 13:50:40

Z Dziecinowa

Gość

Re: Mosty na Wiśle

Most Celejow - Wilczkowice Dolne to dobry pomysl, ale most w Radwankowie wydaje sie o wiele bardziej klopotliwy... Przede wszystkim to Malosenie...  Droga z Radwankowa do Calowania nie wydaje sie zbyt realna.

#10 2013-04-09 09:17:14

Z Dziecinowa

Gość

Re: Mosty na Wiśle

Pomiędzy Wilgą a Celejowem powinna biec z północy na południe trasa mostowa do okolic miejscowości Wilczkowice Dolne o długości około 7,5 km. Od południowej obwodnicy Warszawy do trasy tego mostu droga 801 docelowo powinna być rozbudowana jako dwujezdniowa i bezkolizyjna. Wilga to wielki ośrodek turystyczny.

#11 2013-04-09 09:47:32

Z Dziecinowa

Gość

Re: Mosty na Wiśle

Dzięki mostowi uzyskalibyśmy pewnie dwujezdniową drogę 801 od węzła pod Wilgą do Warszawy. Gminy przy 801 bardzo narzekają na jakość drogi 801. W kierunku Kozienic, Zwolenia, Lipska, Ożarowa będzie się często jechać z Warszawy przez ten most, a nie przez Coniew czy Mniszew, odciążając przebiegającą przez sady i dolinę Pilicy drogę nr 79.

W ogóle to rejon drogi 801 wygląda na zaniedbany i pokrzywdzony. Ma duży potencjał rozwojowy, zwłaszcza krajobrazowy, turystyczny, przyrodniczy, rekreacyjny. Co to za osiedle, co powstaje na wschód od obwodnicy Wilgi na trasie Celejów - Wilga?

Most ma przede wszystkim kierować ruch z Warszawy na wschód od Wisły, gdy chce się jechać na zachodni brzeg Wisły. Wariant pod Skurczą jest gorszy, bo przebiega przez bardziej turystyczne rejony (Osiedle Wilga). Wariant powyższy wygląda na optymalny i do wpisania do dokumentów planistycznych, takich jak studium zagospodarowania i MPZP. Omija cenną przyrodniczo i krajobrazowo dolinę Pilicy. Omija Wilgę. Węzeł z drogą 801 ma być w lesie, ale niestety są chyba nieużytki, które można wykorzystać pod zabudowę pod stałe zamieszkanie i letniskową (zwłaszcza z dodatkowymi nasadzeniami roślinności leśnej), mogą być nawet miejsca pracy, ale ekologiczne.

#12 2013-04-09 20:02:38

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 246
Punktów :   

Re: Mosty na Wiśle

Wariant drogi z Góry Kalwarii do Kozienic drogą 79 i hipotetyczną trasą nowego mostu w Radwankowie:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.95 … 65;1678543

Duża obwodnica Góry Kalwarii:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.95 … 626;524257

Droga nowego mostu usprawniłaby komunikację pomiędzy oboma brzegami Wisły. Z Warszawy do Wilgi możnaby łatwo jechać przez Piaseczno, a z Góry Kalwarii do Kozienic możnaby jechać jedynie o 4 km dłuższą i pozbawioną obszarów zabudowanych "obwodnicą" dla terenów od Czerska do okolic Wilczkowic Dolnych, w tym Doliny Pilicy i Mniszewa.

Mniszew to:
1. tereny zalewowe - bardzo podatne na powódź
2. obszar chronionego krajobrazu
3. zabudowa bardzo blisko drogi
4. Teren przy samym ujściu Pilicy
5. kręta droga,
6. wąska droga
7. środek obszaru siedliskowego Natura 2000
8. obszar ptasi Natura 2000
9. około 3 km terenu zabudowanego
9. dużo zjazdów
10. tereny rekreacyjne - działki letniskowe w pobliżu
11. ładny las w pobliżu (Ceglana Góra)
12. miejsce związane z historią atrakcyjnie turystycznie - jest nawet skansen i czołg przy drodze nr 79

Wszystko przemawia za tym, że Mniszew to bardzo poważny problem na drodze z Warszawy do Kozienic


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#13 2013-04-19 18:39:28

Z Dziecinowa

Gość

Re: Mosty na Wiśle

Nie wiadomo, kiedy most między Górą Kalwarią a Dęblinem powstanie. Może to być most autostradowy. Natomiast mówi się, że do 2017 r. ma powstać most w Nowym Korczynie na granicy województw: małopolskiego i świętokrzyskiego.

#14 2013-04-21 00:41:49

Z Dziecinowa

Gość

Re: Mosty na Wiśle

Jakoś nie widać szans, zeby największa dziura w mostach na Wiśle została załatana... Nawet mostu pod Wilgą nie chcą wybudować...

Na południu tyle mostów budują.

A na Mazowszu, tak bogatym, nic.

#15 2013-04-22 09:46:40

Z Dziecinowa

Gość

Re: Mosty na Wiśle

Moga byc 2 mosty na poludnie od Sobien.

Od Piotrowic do Sobien Kielczewskich to chyba nawet 1x3 sie nie zmiesci, co najwyzej droga GP z utwardzonymi poboczami, ale z jezdniami serwisowymi to widze duzy problem... Jest sluza w Radwankowie Szlacheckim tuz obok drogi. I w Dziecinowie w ostatnich latach powstalo kilka ogrodzen tuz przy skrzyzowaniu z droga 805, tam, gdzie mial byc wylot obwodnicy... Jak bedzie autostradowa obwodnica Warszawy to 2x2 nie oplaca sie tam robic. Z Wilgi do Karczewa mozna bedzie pojechac przez Coniew, GK, most pod GK do Piotrowic zamiast przez Dziecinow. Moze poszerza most o druga jezdnie? Ale na odcinku Sobienie-Kielczewskie Celejow to powinno byc 2x2, wspolny przebieg 801 z DK 79, moze nawet skrzyzowania bezkolizyjne i nowy most na Wisle miedzy Celejowem a Wilczkowicami Dolnymi (z polnocy na poludnie).

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.truckonline.pun.pl www.prewencja.pun.pl www.kmzyrardow.pun.pl www.musiccorner.pun.pl www.ziolo-thc.pun.pl