Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#31 2013-11-19 17:37:46

Z Dziecinowa

Gość

Re: Mosty na Wiśle

Na środku Wisły jest wielka dziura w sieci mostów i pewnie jeszcze długo tak pozostanie.

W MBPR słyszałem, że nie wiadomo, czy most ma powstać pod Wilgą, czy pod Maciejowicami. Według mnie pod Wilgą byłoby lepiej. Pod Maciejowicami może nigdy nie być, bo tam jest niemało dobrych gleb. Wariant między Wilgą a Skurczą wygląda na najmniej szkodliwy dla gleb ze względu na fakt, iż trasa mostowa ma być krótka. Nie ma też zbyt dużych kolizji z obszarami ochronionymi. Obszaru Natura 2000 Dolina Środkowej Wisły nie da się ominąć.

Wariant wspomniany wcześniej nie jest tym, który najbardziej skróciłby drogę z Warszawy do Kozienic. Może wybudować nowy przebieg DK 79 omijający Mniszew daleko od zachodu?

#32 2013-11-19 17:56:10

Z Dziecinowa

Gość

Re: Mosty na Wiśle

Most pod Maciejowicami dawałby najkrótsze połączenie Garwolina z Kozienicami, a przy budowie odpowiednich dróg także Radomia z Siedlcami. Między Garwolinem a Maciejowicami jest droga powiatowa.

Według mnie najlepszym rozwiązaniem dla DW 801 jest przebudowa jej do standardu GP. Na południe od DK 50 trzeba zastosować przekrój 2+1 jako rozwiązanie docelowe. Drogi z utwardzonymi poboczami są bardzo niebezpieczne (wyprzedzanie "na trzeciego"). Most pod Wilgą (jego trasa) też powinien być 2+1.

Nie chcę modernizacji DW 801 do przekroju 1x2. Wymusza to wyprzedzanie po pasie ruchu dla jadących z przeciwka. Jak ma to być droga klasy GP, to trzeba zainwestować w bezpieczeństwo.

Nie wiadomo, kiedy powstanie most drogowy między Górą Kalwarią a Dęblinem.

#33 2018-06-12 13:09:25

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 178
Punktów :   

Re: Mosty na Wiśle

http://www.garwolin24.com/news-bedzie-m … ,2565.html

Będzie most przez Wisłę? Minister rekomnduje naszą przeprawę

[22.05.2018] ogłoszono Program Mosty dla regionów w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wśród trzech rekomendowanych inwestycji w województwie mazowieckim, most Maciejowice - Kozienice.
Samorządy, które zdecydują się na budowę mostów, mogą liczyć na wsparcie z Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju oraz Ministerstwa Infrastruktury. Dofinansowanie wyniesie do 80% wartości inwestycji. Program zainaugurowano w obecności premiera Mateusza Morawieckiego oraz ministrów Jerzego Kwiecińskiego i Andrzeja Adamczyka.

W województwie mazowieckim są trzy rekomendowane inwestycje na Wiśle: „pomiędzy Dęblinem a Górą Kalwarią, w okolicach Kozienic i Maciejowic (...), pomiędzy Górą Kalwarią a Warszawą – w okolicach Konstancina Jeziorny i Otwocka, Karczewa; dalej na Wiśle pomiędzy Warszawą a Nowym Dworem Mazowieckim na wysokości Jabłonny i Łomianek – wymienił szef resortu inwestycji i rozwoju podczas wtorkowej konferencji prasowej (TVPINFO).

Przypomnijmy, że ostatnio rozmowy na temat mostu łączącego powiat garwoliński i kozienicki odbyły się w listopadzie 2016 roku: Będzie most przez Wisłę! Ale, nie wiadomo kiedy...

Na wybór inwestycji, które uzyskają dofinansowanie wpływ mają następujące czynniki:


    brak ciągłości istniejącej sieci dróg przy braku funkcjonującej przeprawy mostowej w okolicy,
    potrzeby wynikające z dojazdów mieszkańców do miejsc pracy,
    potencjał społeczno-gospodarczy okolicznych miejscowości.

W programie Mosty dla regionów przeprawy mogą powstawać w ciągach dróg zarządzanych przez samorządy, tj. na drogach gminnych, powiatowych czy wojewódzkich. W pierwszej kolejności powstanie 20. priorytetowych przepraw mostowych:

    po 5 mostów na Wiśle i Warcie,
    4 mosty na Odrze,
    2 mosty na Bugu,
    po 1 na Narwi, Sanie, Noteci oraz Pilicy.

Mosty mają powstać w 9 województwach:

    6 na Mazowszu,
    5 w Wielkopolsce,
    2 w Lubuskim,
    2 na Dolnym Śląsku a także po 1 na Podlasiu, Podkarpaciu, w Łódzkiem, Lubelskiem oraz na Śląsku.

Ich łączny koszt szacowany jest na 2,3 mld zł. Samorządy będą mogły otrzymać dofinansowanie na pokrycie aż 80% wydatków kwalifikowalnych danej inwestycji. Pozostałe 20% wartości zadania to wymagany wkład własny, który jednostki samorządu terytorialnego muszą zapewnić w swoim budżecie. Ponadto, jesienią tego roku planowane jest utworzenie przez Ministerstwo Infrastruktury Funduszu Dróg Samorządowych, z którego finansowane będą modernizacja i budowa dróg lokalnych, w tym także mostów.

Ostatnio edytowany przez ZDzecinowalogin (2018-06-12 13:10:02)

Offline

#34 2018-09-16 21:56:28

Z Dziecinowa

Gość

Re: Mosty na Wiśle

Z witryny podlasie24:

Maciejowice: Kto wybuduje most na Wiśle?
2018-08-17 07:21:27 Artykuł czytany 1576 razy

Rządowy program „Mosty dla regionów” przewiduje budowę przeprawy mostowej na Wiśle pomiędzy Maciejowicami a Kozienicami. Most ma budować samorząd, a państwo dofinansuje inwestycję w 80%. Według starosty garwolińskiego, to hasło, które może być niezrealizowane, a wójt gminy Maciejowice dodaje, że zadanie przekracza możliwości samorządu gminnego.

16 sierpnia ruszył rządowy program „Mosty dla regionów” podpisany w lipcu przez premiera Morawieckiego. Założenia programu przewidują, że to właśnie samorządy mają prowadzić te inwestycje, które państwo dofinansuje w 80 procentach. Wcześniej samorządy gminy i powiatu kozienickiego oraz Maciejowic i powiatu garwolińskiego zwróciły się do premiera o przybliżenie założeń programu i podanie harmonogramu prac. Odpowiedź nadeszła kilka dni temu.

- Dowiedzieliśmy się o tym, że pan premier już w lipcu 2018 roku podpisał program „Mosty dla regionów”, w którym przewidział dofinansowanie dla samorządów, które będą realizować inwestycję. Budżet jednego, drugiego samorządu, to mały budżet. Jeżeli taki most na rzece Wiśle kosztowałby z drogami dojazdowymi ok. miliarda złotych, to który samorząd mający budżet rzędu 20, powiatowy ok. 100 mln zł, zdołałby wykonać to zadanie, mając również inne inwestycje na danym terenie? - pyta starosta Marek Chciałowski.

- My możemy pomóc, natomiast nie jest w stanie samorząd gminy ani powiatowy stworzyć ze swoich pracowników komórki, która zajęłaby się tym problemem, nie mówiąc o przygotowaniu dokumentacji, bo to jest wielkie zadanie przekraczające możliwości gminy czy powiatu - dodaje wójt gminy Maciejowice Sylwester Dymiński.

Obaj panowie są zdania, że przeprawa mostowa na Wiśle jest strategiczną i inwestorem powinien być rząd, ponieważ samorządy nie mają zasobów kadrowych, odpowiedniego zabezpieczenia inwestycyjnego, nie dokonałyby również uzgodnień „zridowskich” na to, żeby wykonać taką inwestycję. - Obawiam się, że to jest hasło, które może być niezrealizowane i nad tym bardzo mocno ubolewam - artykułuje starosta.

- Nie wiemy, jakie są główne założenia programu „Mosty dla regionów”, bo niewątpliwie my przyjmujemy, żeby była łączność między jedną stroną rzeki Wisły a drugą, ale oprócz tego są jeszcze inne założenia, o których my nie wiemy, np. żegluga, program „Wisła”, ochrona środowiska itp. - uzupełnia wójt.

Obawy samorządowców budzi też kwestia kosztów utrzymania mostu po jego budowie  i wiele innych, o których Waldemar Jaroń rozmawia ze starostą garwolińskim Markiem Chciałowskim i wójtem gminy Maciejowice Sylwestrem Dymińskim.

WJ/Garwolin/DJ

#35 2018-09-16 21:59:15

Z Dziecinowa

Gość

Re: Mosty na Wiśle

Z witryny wirtualnygarwolin .pl:

Budowa mostu w Maciejowicach priorytetem rządu
Opublikowano: 26 lipiec 2018, 07:30 Kategoria Aktualności

Uzupełnienie lokalnej infrastruktury drogowej o brakujące przeprawy mostowe w ciągach dróg będących w zarządzie jednostek samorządu terytorialnego przewiduje rządowy program Mosty dla regionów. Na liście projektów jest budowa mostu na Wiśle w Maciejowicach.

Program, finansujący przygotowanie dokumentacji oraz budowę nowych przepraw mostowych, będzie realizowany w latach 2018-2022. - Mosty dla regionów to program wieloletni, który wymaga finansowania. Jesienią zostanie uruchomiony Fundusz Dróg Samorządowych, którego środki będą pozwalały na zawarcie umów na realizację w cyklu wieloletnim nie tylko na budowę dróg samorządowych, ale i mostów – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Program Mosty dla regionów pozwoli na poprawę wewnętrznej spójności komunikacyjnej regionów Polski, przy wsparciu ze środków budżetu państwa. -  Chcemy budować mosty po to, żeby łączyć Polskę. Chcemy tworzyć szanse do rozwoju dla mniejszych regionów, dla ośrodków powiatowych, a tutaj mosty są w szczególności potrzebne – powiedział premier Mateusz Morawiecki.

Za dofinansowanie przygotowania dokumentacji oraz budowy nowych przepraw mostowych będzie odpowiedzialne Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury i wojewodami. Budowa i modernizacja odcinków dróg samorządowych wraz z mostami, w tym budowa nowych mostów w ramach programu Mosty dla regionów, zostanie dofinansowana z przygotowywanego w Ministerstwie Infrastruktury Funduszu Dróg Samorządowych.

Beneficjentami Programu Mosty Plus będą jednostki samorządu terytorialnego zarządzające drogami, w ciągu których mają powstać przeprawy mostowe kwalifikujące się do wsparcia z programu. Możliwe jest finansowanie zadań realizowanych przez kilka jednostek samorządu terytorialnego na mocy porozumienia.

W programie wskazano 20 priorytetowych przepraw mostowych do dofinansowania. Możliwe będzie także dofinansowanie innych niż rekomendowane w programie obiektów, które zostaną zgłoszone do wsparcia przez samorządy. Będą to obiekty w 9 województwach na 8 rzekach. Wśród priorytetów jest budowa przeprawy m.in. w Maciejowicach, która połączy powiaty garwoliński i kozienicki.

W ramach programu będą budowane mosty na drogach gminnych, powiatowych i wojewódzkich. Wsparcie obejmie budowę drogowej przeprawy mostowej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną oraz nadzór inżynierski.

Na realizację prac przygotowawczych zaplanowano przeznaczenie 60 mln zł w latach 2018-2022. Środki te będą pochodziły z rezerwy celowej budżetu państwa. Dofinansowanie dokumentacji z budżetu wyniesie 80% wartości zadania, natomiast wkład własny samorządów to 20%.

Ministerstwo Infrastruktury rozpoczęło prace nad utworzeniem Funduszu Dróg Samorządowych. Będzie to nowy instrument wsparcia jednostek samorządu terytorialnego przy realizacji dróg samorządowych. Z przyjętych założeń wynika, że maksymalny poziom dofinansowania będzie wynosił do 80% wartości inwestycji, w zależności od zamożności samorządów. Mechanizm ten pozwoli samorządom o najniższych dochodach na realizację projektów drogowych, dla których nie mogły dotychczas wygospodarować wkładu własnego.

W Funduszu Dróg Samorządowych zarezerwowane zostaną środki na budowę inwestycji przygotowanych w ramach programu Mosty dla regionów.

www . gov . pl, opr. łk

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.worldofwrestling.pun.pl www.xcore.pun.pl www.etiup.pun.pl www.margo-nem.pun.pl www.zszz.pun.pl