Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#1 2013-03-03 05:32:15

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Warszawa

http://wawerinfo.pl/index.php/obywatels … dzeszynie/

W Wawrze jest wiele nowych domów na trasie POW i obwodnicy...

Absurd.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#2 2013-03-15 16:23:02

Z Dziecinowa

Gość

Re: Warszawa

Wschodnia Bialoleka tez ma wielki problem z drogami. Ulica plochocinska (droga wojewodzka) powinna byc jak najszybciej poszerzona od dwoch pasow. W Jozefowie nie jest tak zle! Moze nigdy nie poszerza 801 poza Warszawa?

#3 2013-04-22 22:02:01

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Re: Warszawa

http://www.zm.org.pl/?a=obwodnice-warszawa2

Może te obwodnice nie są potrzebne?

I AOW też nie będzie...

Nie dajmy się zajechać!

http://www.zm.org.pl/?a=obwodnica_a_stolica-115

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-04-22 22:03:34)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#4 2013-04-26 13:54:09

Z Dziecinowa

Gość

Re: Warszawa

Czy Warszawie potrzebna jest nowa ERA (Ekspresowy Ring Autostradowy)?

Jezeli TIRy pojada na tory i nie bedzie CPL, to raczej na pewno nie. Z ekologicznego czy rolniczego punktu widzenia brak autostradowej obwodnicy Warszawy bylby bardzo korzystny.

#5 2013-04-30 11:41:57

Z Dziecinowa

Gość

Re: Warszawa

Poludniowa czesc Warszawy w poblizu Wisly jest pozbawiona transportu szynowego. Nie wiadomo, jak dlugo taka sytuacja sie utrzyma. Sa tam duze blokowiska (Goclaw, Czerniakow). Nie ma metra, tramwaju czy linii kolejowej. Sa tylko drogi. A na tych moga tworzyc sie korki.

#6 2013-05-02 15:54:33

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Re: Warszawa

Właśnie S2 (nie A2) przechodzi obrzeżami miasta, nie przez centrum. Obrzeża to tereny w granicach administracyjnych Warszawy, ale słabo zabudowane, jak tereny na południe od lotniska czy Wawer. A na autostradę pod GK raczej nie ma szans, bo są bagna w Natura 2000. Trzeba byłoby ją wyrzucać bliżej Garwolina, tam może być. Ale za Garwolinem (most między Wilgą a Maciejowicami, pod Magnuszewem) to chyba przesada... I 801 będzie tańsza...


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#7 2013-06-22 15:37:31

Z Dziecinowa

Gość

Re: Warszawa

Ciekawe, czy Warszawa pozwoli na przejazd tranzytowych TIRów. Obecnie jest zakaz. Czy będzie więcej linii tramwajowych i metra???

#8 2013-09-10 12:30:11

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Re: Warszawa

http://www.linia.com.pl/index.php/stron … ondo-bubel

Jeszcze na rondzie stoją słupki wykonawcy, jeszcze nie są gotowe zatoczki dla autobusów, ale zmotoryzowani już korzystają z nowego ronda po zachodniej stronie przejazdu kolejowego w Falenicy. I już nie szczędzą słów krytyki pod adresem inwestora – Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych i projektanta

Dlaczego? Ponieważ mają poważne zastrzeżenia do zastosowanych rozwiązań komunikacyjnych. Ale po kolei. Od strony Józefowa i Otwocka można pojechać prosto,  na Miedzeszyn, zjechać w lewo w ul. Młodą lub skręcić wydzielonym pasem w prawo, na przejazd przez tory.  Ze strony przeciwnej jest pas na wprost i do skrętu w prawo w ul. Bysławską, ale przez rondo przejeżdża się już tylko jednym pasem. To powoduje, że jeśli przejazd kolejowy jest zamknięty, a dzieje się to często, od strony Miedzeszyna tworzą się korki, w których trzeba stać, jak i dawniej, po kilkanaście nawet minut. To po prostu tragedia.

Niecierpliwi mogą wcześniej wjechać w ul. Bysławską i poruszać się objazdowo ul. Derkaczy, ale tylko ci kierujący samochodami osobowymi. Duże ciężarówki, a zwłaszcza TIR-y, nie złamią się na skrzyżowaniu. Niespodzianka czeka tych, którzy pokonają rondo od strony Józefowa oraz Otwocka i będą chcieli, jak dotychczas, skręcić w lewo, w Bysławską, która jest ważną falenicką ulicą, gdyż prowadzi do Wału Miedzeszyńskiego i do ciągu ulic Mozaikowa  - Mrówcza. Po wybudowaniu ronda skręt w lewo jest zakazany. Kierowcy skręcają więc w najbliższą ulicę – Jagienki. Wąską, z progami, po której ciężkie pojazdy nie powinny się poruszać.

Kłopot mają nie tylko zmotoryzowani. Henryk Sęk ma posesję z działalnością gospodarczą przy zjeździe z ronda w kierunku południowym, na Otwock. Ten zjazd spowodował, że ulica Patriotów biegnie teraz bliżej jego ogrodzenia. Projektant, którego pan Henryk podejrzewa, że przed rozpoczęciem kreślenia ronda nie przeprowadził wizji w terenie, narysował wyjazd z jego posesji na ulicę. Jest nie tylko niebezpieczny. – Gdy wyjeżdżam i muszę włączyć alarm strzegący domu i posesji, jestem zmuszony wyprowadzić samochód poza ogrodzenie. Jeśli tak zrobię, wystawię przód pojazdu na ulicę, powodując zagrożenie w ruchu drogowym. Ale inaczej nie załączę alarmu.

Pan Henryk zwraca też uwagę na drogę wewnętrzną, po przeciwnej stronie domu i warsztatu wulkanizacyjnego, utworzoną na terenie  dawnej bocznicy kolejowej, co potwierdzają widoczne spod asfaltu szyny.  Dotychczas można było przejechać nią od ul. Młodej do Patriotów i odwrotnie, nie wjeżdżając na blokowane skrzyżowanie przy przejeździe kolejowym. Teraz wyjazd z niej wykonano tuż za ogrodzeniem jego posesji co sprawia, że kierowca ma utrudnioną widoczność z lewej, co grozi kolizją. Mało tego, wzdłuż tej drogi wewnętrznej zaprojektowano pas zieleni, posiano trawę. Po co? Już jest rozjechany.

Do budowy tego ronda inwestor przygotowywał się od dawna. I jak zwykle projektant przedstawił mu alternatywne rozwiązania. Na przykład z rondem takim, jakie w tej chwili zbudowano, i z rondem owalnym, „spajającym” ul. Patriotów z Młodą i Bysławską. Wybrano to pierwsze.

Ale i to rozwiązanie mogłoby być lepiej opracowane. W czym problem? Otóż wystarczy popatrzeć na szerokość i kształt wysepki po stronie  północnej i na teren z chodnikiem po wschodniej stronie ronda. Wysepka mogłaby być węższa lub można by zrezygnować z trawników za chodnikiem, a między pawilonami handlowymi przy rondzie. Wówczas udałoby się wygospodarować nie tylko jeden pas, ale dwa, do jazdy w lewo oraz na wprost na Józefów i Otwock. Przydałby się także lewoskręt w ul.  Bysławską, ze względu na jej znaczenie komunikacyjne. Dlaczego to jest takie istotne? Bo to rondo nie jest zwykłym rondem. Ono jest przy przejeździe kolejowym. Jeśli szlabany są opuszczone, tworzą się korki.

Podobne problemy stwarzają także pozostałe, wcześniej wykonane wawerskie ronda usytuowane naprzeciw przejazdów w Radości i Międzylesiu. To w Falenicy poprawia jedynie bezpieczeństwo, ale nie usprawnia ruchu drogowego. Zbyt duży koszt, za mała korzyść. Podczas jednej z sesji rady Dzielnicy Wawer zwrócono uwagę na fakt, że tzw. miejscy inwestorzy nie konsultują swoich zamierzeń z lokalnymi władzami, o mieszkańcach nie wspominając. I przez to rodzą się takie kwiatki.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#9 2013-09-18 13:45:28

Z Dziecinowa

Gość

Re: Warszawa

Wydaje się, że może być problem z synchronizacją inwestycji polegających na budowie Mostu Południowego (S2) i dwujezdniowej drogi 801 od Traktu Lubelskiego do ul. Górczewskiej w Józefowie. Pod koniec czerwca 2012 r. w Zarządzie Dróg Miejskich w Warszawie usłyszałem, że warszawski odcinek DW 801 ma być poszerzany najwcześniej około 2019 roku. Słyszałem też, że Warszawa chce jakoś uzależnić relizację tej inwestycji od budowy S2.

Gorzej zdaje się wyglądać sprawa józefowskiego odcinka DW 801. Nie mówi się o jego rozbudowie praktycznie nic. Wydaje się, że od ul. Górczewskiej w Józefowie do Traktu Lubelskiego dwujezdniowa DW 801 powinna powstać przed wybudowaniem przeprawy przez Wisłę na S2. Tymczasem MZDW stara się przygotować zbędną modernizację kilkunastu kilometrów odcinka DW 801 z asfaltowymi poboczami między skrętem do Otwocka w Józefowie a granicą powiatu otwockiego. Cały ten odcinek ma około 25 km, z czego zdecydowana większość to droga z asfaltowymi poboczami, która i tak ma nie być poszerzona (a mówiło się w MZDW o dobudowie drugiej jezdni w przyszłości na tym odcinku (około 2030 r.). MZDW nie kwapi się do usunięcia wskiego gardła na południe od ronda z DK 50 (gdzie warto byłoby szybko wybudować węzeł), gdzie jest przejazd kolejowy i długi obszar zabudowany (następny podobny jet ponad 20 km na południe, za Wilgą). Poczynania MZDW mogę uznać za bezsensowne. Powinni zrezygnować z przebudowy odcinków z utwrdzonymi poboczami i skupić się na trzech wąskich odcinkach między Warszawą a Wilgą: od skrętu na Otwock do granic Warszawy (najdroższa, ale najbardziej potrzebna inwestycja), wąskim gardle między Piotrowicami a Radwankowem (potrzebna obwodnica 2+1. ew. 2x2) i wąskim odcinku z płyt betonowych. To główne zdnia dla MZDW w kwestii DW 801 na kilka najbliższych lat!

Jeżeli chodzi o samą S2, to sprawa jej wschodniej części wydaje się niepokojąca. Słychać coraz więcej głosów, że może nie być odcinka od Puławskiej do Lubelskiej (S17) do 2020 r. Prawdopodobne jest to, że do tego czasu nie będzie też Wschodniej Obwodnicy Warszwy. Jak więc kierowcy dojadą do S17 w kierunku Lublina? Traktem Brzeskim o przekroju 2x2, którym jedzie się też w kierunku Siedlec? Trakt Brzeski może być bardzo zakorkowany w przypadku budowy S17 Kurów - Zakręt i braku WOW i POW. Co z A2 z Warszawy do Mińska? Logiczne jest, że S2 powinna zostć ukończona jak najszybciej, przed 2020 r. S17 Kurów - Zakręt ma być ukończona w 2018 r.

S2 wygląda mi na dość wąską jak na tak ważną drogę. Czy będzie kiedyś dobudowany czwarty pas? Jeżeli będzie to 2x3, to istnieje możliwość, że S2 będzie się korkować i ciężarówki jadące tranzytem wybiorą inną drogę niż odcinek między w. Konotopa a w. Lubelska (obecna tranzytowa obwodnica nawet po przebudowie ma wiele indywidualnych zjazdów).

#10 2013-09-26 13:14:23

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Re: Warszawa

Paradoksalnie: Czym dłużej nie będzie gotowy odcinek S2 od Puławskiej na Wschód tym mniej samochodów będzie przejeżdżało przez Warszawę.

I teraz dołożę do Pieca: jestem za tym, żeby S2 zakończyć na węźle S17 i nie ciągnąć jej dalej;-) Przynajmniej do czasu wybudowania obwodnicy poza miejskiej, która będzie priorytetm dla Tranzytu (Zachód - Wschód) - (Północ - Południe).

Chcę, żeby S2 była traktowana jako wewnętrzna obwodnica aglomeracji warszawskiej a nie obwodnicą tranzytową!!!

Prawdziwej obwodnicy dla tranzytu tym bardziej brak. Kolizyjna, jednojezdniowa DK 50 to raczej bezpłatna wersja przyszłej S2 (jak DK 91 czy DK 92), a nie docelowy szlak tranzytowy. Obecnie pełni on rolę raczej objazdu zakorkowanej Warszawy, a nie jej właściwej obwodnicy. Na dodatek wydaje mi się, że jeżeli ludzie nie ograniczą korzystania z samochodu, to EOW może się zapychać (m. in. przez zwężenia do dwóch pasów do jazdy n wprost (tranzytu) na S8) i nawet po jej domknięciu szybciej będzie się jechać DK 50 lub DK 62 niż EOW. Jak będzie cały pierścień ekspresowej obwodnicy Warszawy (zwłaszcza Puławska - Lubelska), to należy się liczyć z wieloma tysiącami TIRów przejeżdżajacych tranzytem przez miasto (ViaTOLL powinien dla nich być).

To, co się dzieje teraz na DK 50, to pośmiewisko na Europę. Taki bogaty region jak Mazowsze nie ma porządnej drogi tranzytowej, tylko jakąś pełną indywidualnych zjazdów jednojezdniową kiszkę. Temat autostradowej obwodnicy Warszawy jest bardzo niepopularny, chociaż jet ona w KPZK 2030 i DSRK 2030. Jej budowa może być nietańsza niż budowa kłopotliwego tunelu pod Ursynowem, bowiem w okolicach Warszawy niestety jest wiele obszarów cennych przyrodniczo (Puszcza Kampinoska, Bagno Całowanie, Mazowiecki Park Krajobrazowy) i obszarów o żyznych glebach, stanowiących spichlerze regionu - trzeba byłoby wywozić żyzną ziemię z kilometrów kwadratowych Mazowsza (zagłębie sadownicze w równoleżnikowym psie grójeckim, Równina Łowicko-Błońska, okolice Wyszogrodu i inne), które bardzo utrudniają wybudowanie autostrady, podnosząc jego koszt. W projekcie planu zagospodarowania województwa mazowieckiego jest mapa z KPZK 2030, na której jest narysowana autostradowa obwodnica Warszawy, ale nie ma na mapie planowanej sieci dróg n Mazowszu żadnej trasy tranzytowej o parametrach autostrady na wysokości Warszawy (niezgodnie z KPZK 2030, gdzie autostrada jest narysowana). Jest tylko ekspresowa EOW i wąska DK 50. Nikt nie chce wytyczać prawdziwej obwodnicy pozamiejskiej. Raczej wydaje się, że władze sądzą, że ta jednojezdniówka wystarczy dla tranzytu.

http://www.mrr.gov.pl/rozwoj_regionalny … ZK2030.pdf

http://www.mrr.gov.pl/rozwoj_regionalny … Kraju.aspx

http://zds.kprm.gov.pl/dlugookresowa-st … woju-kraju (wspomniano autostradową obwodnicę Warszawy)

http://www.mbpr.pl/ppzpwm.html


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#11 2013-09-27 14:12:03

Z Dziecinowa

Gość

Re: Warszawa

26.09.2013 - konferencja premiera, na której powiedziano, że S2 ma powstać do końca 2018 r. Trzeba więc spieszyć się z poszerzeniem DW 801 (budową drugiej jezdni). Ekspresowa obwodnica Warszawy ma powstać kosztem odcinków S7 nazywanych "Puławską-bis" czy "obwodnicą Łomianek"

#12 2013-09-27 14:30:46

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Re: Warszawa

W wątku o S2 można znaleźć informację o planach rozbudowy DW 801 między Traktem Lubelskim a przyszłym węzłem z S2.

http://www.skyscrapercity.com/showpost. … ount=19178

24.09.2013 ogłoszono przetarg na:

Opracowanie koncepcji oraz dokumentacji budowlanej i wykonawczej inwestycji pod nazwą Rozbudowa ul. Wał Miedzeszyński na odc. od ronda z ul. Trakt Lubelski do węzła z trasą ekspresową S2.

http://www.zmid.waw.pl/fileadmin/user_u … wienia.pdf

http://www.zmid.waw.pl/fileadmin/user_u … wieniu.pdf

SIWZ

  Ciekawe, co będzie z odcinkiem na południe od S2. Tam też jest około 1,5 km drogi nr 801, która w większości ma być poprowadzona w nowym szlaku. Dlaczego na koncepcję rozbudowy tego odcinka nie ogłoszono przetargu? Przecież bardzo dużo samochodów będzie jechać na S2 od południa, od strony Józefowa. Problem w tym, że w budowie nowego szlaku będzie musiało wziąć udział województwo, bo dalsza część drogi nr 801 znajduje się poza Warszawą. Wydaje się, że MZDW powinno wybudować za 5 lat ponad 5,5 km dwujezdniowej drogi od granicy z Warszawą do skrętu na Otwock (dzięki czemu kierowcy z Otwocka czy Karczewa nie powinni jechać do S2 przez zabudowane tereny centrum Józefowa, Michalin czy Falenicę, lecz powinni pojechać dwujezdniową drogą nadwiślańską). Na jednym z osiedli w obszarze Falenica jest nawet rezerwa (kilkadziesiąt metrów) pod przebieg dwujezdniowej drogi klasy GP.

  Trzeba zsynchronizować budowę dwujezdniowej DW 801 od Traktu Lubelskiego do ul. Górczewskiej w Józefowie z budową S2 i węzła z Wałem Miedzeszyńskim kosztem modernizacji pozostałych odcinków drogi (zwłaszcza tych z utwardzonymi poboczami i tych, które mają być zastąpione obwodnicami czy drogami dwujezdniowymi w przyszłości, projekty i tak są słabe i do odrzucenia, na południe od Wilgi wystarczą remonty, bo jest mały ruch).

  Na stronie SISKOM jest Analiza możliwości włączenia Trasy Olszynki Grochowskiej do Wału Miedzeszyńskiego w rejonie węzła z Trasą Mostu Południowego (drogą S-2):

W trakcie prac projektowych dotyczących drogi ekspresowej S-2 (Trasy Mostu Południowego/Południowej Obwodnicy Warszawy), stwierdzono, że przewidywana wcześniej budowa węzła tej drogi z planowaną Trasą Olszynki Grochowskiej jest wątpliwa z uwagi na zbyt małą odległość od sąsiednich węzłów - z Wałem Miedzeszyńskim i z ul. Patriotów. Próby połączenia drogi S-2 jednocześnie z Wałem Miedzeszyńskim i Trasą Olszynki Grochowskiej w postaci tzw. "zespołu węzłów" prowadziły do rozwiązań trudnych w realizacji i eksploatacji. Jednocześnie z uwagi na przewidywaną funkcję Trasy Olszynki Grochowskiej w docelowym układzie drogowym aglomeracji warszawskiej, za uzasadnione uznano poszukiwanie rozwiązań zapewniających jej powiązania, co najmniej z Wałem Miedzeszyńskim, a za jego pośrednictwem także z drogą S-2.
Warianty rozwiązań połączenia TOG z Wałem Miedzeszyńskim przeanalizowano pod względem możliwych rozwiązań technicznych oraz kolizji, jakie wywołują z zagospodarowaniem, środowiskiem przyrodniczym i infrastrukturą inżynieryjną. Przyjęto założenie, że przebudowa Wału Miedzeszyńskiego do przekroju dwujezdniowego wraz z budową jezdni zbiorczych obsługujących przyległe działki, modernizacja ul. Przewodowej (wg przygotowanego projektu budowlanego) jak również budowa Trasy Mostu Południowego wyprzedza realizację TOG a więc nie wchodzą do zakresu tej inwestycji.

W dokumencie m.in.:
WARIANTY TRASY - ANALIZA WSTĘPNA
ANALIZA UWARUNKOWAŃ PRZESTRZENNYCH I ŚRODOWISKOWYCH- ETAP I
ANALIZA UWARUNKOWAŃ W ZAKRESIE INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ - ETAP I
PROGNOZY RUCHU - ETAP I
ANALIZA I OCENA PROJEKTOWANYCH ROZWIĄZAŃ ORAZ CHARAKTERYSTYKA WARIANTÓW WYNIKOWYCH
PROGNOZY RUCHU - ETAP II
ANALIZA I OCENA ROZWIĄZAŃ
OSZACOWANIE NAKŁADÓW INWESTYCYJNYCH ORAZ OCENA I PORÓWNANIE ANALIZOWANYCH WARIANTÓW

Raport przedstawia wyniki opracowania pt. "Analiza możliwości włączenia Trasy Olszynki Grochowskiej do Wału Miedzeszyńskiego w rejonie węzła z Trasą Mostu Południowego (drog. S-2)". Niniejszy projekt wykonano w celu:

    określenia możliwości uzyskania połączenia Trasy Olszynki Grochowskiej z Wałem Miedzeszyńskim, a za pośrednictwem węzła Wału z drogą S-2, także z drogą ekspresową,
    przeanalizowania koncepcji rozwiązań sytuacyjno-wysokościowych połączeń ww. tras oraz węzłów drogowych i skrzyżowań, niezbędnych dla zapewnienia wymiany ruchu,
    przeanalizowania koncepcji obsługi komunikacyjnej obszaru,
    uzyskania danych dla potrzeb sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, wydawania decyzji administracyjnych (warunków zabudowy, lokalizacji inwestycji celu publicznego, pozwoleń na budowę), opracowywania koncepcji zagospodarowania terenu itp.,
    dostarczenia danych do podjęcia decyzji inwestorskiej o przystąpieniu do dalszych prac przygotowawczych do budowy ww. urządzeń komunikacyjnych, w tym studiów wykonalności, projektów koncepcyjnych i budowlanych.

http://www.siskom.waw.pl/materialy/tog/TOG-raport.pdf

Plany sytuacyjno-wysokościowe

http://www.siskom.waw.pl/mapy/tog/TOG_rys_1_WI.pdf

http://www.siskom.waw.pl/mapy/tog/TOG_rys_2_WII.pdf

http://www.siskom.waw.pl/mapy/tog/TOG_rys_3_WIIA.pdf

http://www.siskom.waw.pl/mapy/tog/TOG_rys_4_WIII.pdf

Plany sytuacyjne na tle ortofotomapy

http://www.siskom.waw.pl/mapy/tog/TOG_r … I_orto.pdf

http://www.siskom.waw.pl/mapy/tog/TOG_r … A_orto.pdf

http://www.siskom.waw.pl/mapy/tog/TOG_r … A_orto.pdf

http://www.siskom.waw.pl/mapy/tog/TOG_r … I_orto.pdf


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#13 2013-09-29 14:25:10

Z Dziecinowa

Gość

Re: Warszawa

esce;107503484 napisał:

Życzę powodzenia z budowaniem drogi, która przechodzi przez środek każdego lasu w okolicy, w tym m.in. Puszczę Kampinoską.

Nie wiem co się stało, ale to nie pierwszy raz, kiedy link do Wikimapii otwiera okno z wyraźnie przesuniętą trasą w stosunku do tej, którą pierwotnie się narysowało. Obwodnica miała iść znacznie bardziej na zachód niż to, co pojawiło się w "zepsutym" linku.

Może jestem młody i mało widziałem ale jestem pewny, że autostradowa obwodnica Warszawy jest na dzień dzisiejszy luksusem, na który nie stać Nas (jako Państwo). Temat może będzie kiedyś do rozmowy jak powstaną kompletne podstawowe przelotowe trasy takie jak: S3, S7, S8, A1, A2, A4.

Jednak autostradowa obwodnica Warszawy nie jest nierealna. Warto byłoby dopasować pozostałe inwestycje do jej przebiegu (jak DK 79, DW 801, A2 Kałuszyn - Siedlce...).

O takim zakazie będzie zapewne mowa. Należy się spodziewać zakazu wjazdu do tunelu pod Ursynowem w ciągu S2 dla tych samochodów ciężarowych, które wiozą materiały łatwopalne i wybuchowe zgodnie z postanowieniami RID/ADR.

Jaka ilość takich TIRów jedzie codziennie tranzytem, który mógłby przejechać przez Warszawę? Według mnie ruch większy niż 2500 samochodów ciężarowych na dobę na jednojezdniowych DK 50 i DK 62 powinien być niedopuszczalny i jest sytuacją patologiczną. Jeżeli takich ciężarówek byłoby kilkaset na dobę (kilka procent całego tranzytu), to mogą przejechać DK 50 (poza tym cały daleki tranzyt powinien zniknąć z tej jednojezdniówki). Jeżeli kilka tysięcy, to puszczanie takiego ruchu tranzytowego na jednojezdniówkę jest niedorzeczne. Wszystkie pozostałe TIRy będą jechać przez S2 bez skrupułów. Nie wykluczam, że ich liczba na dobę będzie pięciocyfrowa. S2 to w dużej mierze droga dla dalekiego tranzytu (zwłaszcza ciężarówek), a nie aglomeracji warszawskiej i trzeba o tym pamiętać.

TIRy jadące tranzytem mogą też jechać od S2 przez WOW do S8 zamiast do MM i na DK 50 z MM do Ostowi Mazowieckiej. Kilka tysięcy TIRów jadących na odcinku DK 50 z MM do OM to też przesada.

#14 2013-09-30 13:14:21

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Re: Warszawa

Dla tematu autostradowej obwodnicy (i tranzytu po EOW) powinien być osobny wątek, a nie usuwanie postów w niebyt.

Dlaczego przeszkadzają wypowiedzi związane z autostradową obwodnicą Warszawy? Pomysł spychania tranzytu na kiszkę nr 50 po wybudowaniu EOW jest dla mnie niedorzeczny i naprawdę szkodliwy.

Nic dziwnego, że nie chciano budować EOW, skoro tak wiele było głosów odnośnie tego, że tranzyt ciężarówek nadal będzie się odbywał wąską i niebezpieczną DK 50 przy istnieniu ekspresowej obwodnicy Warszawy. Dla mnie to jest absurdalne. DK 50 to bezpłatna alternatywa dla tranzytu dla przyszłej EOW objętej pewnymi opłatami dla ciężarówek. Żadnego zakazu wjazdu na teren Warszawy być NIE powinno.

http://www.zyciepw.pl/grzegorz-kostrzew … -do-pekinu

Oto fragmenty powyższego artykułu:

Autostrady Europa-Rosja-Azja na Mazowszu jeszcze nie ma. Trzeba zbudować dwie – tak jak są dwie nitki kolei międzykontynentalnej wschód-zachód. Autostrada A2 musi rozdwoić się u zachodnich bram Warszawy. Jej nitka służąca połączeniu z Warszawą powinna wchodzić do centrum miasta. Większość ruchu samochodowego z zachodu ma obecnie za cel właśnie Warszawę. Ale istnieje też ruch tranzytowy zmierzający dalej na wschód – do wschodniej Polski, na Białoruś, Ukrainę i do Rosji, do Azji środkowej. Nie ma jeszcze drogi samochodowej przez Syberię do Azji Wschodniej, ale zapewne wkrótce powstanie wzorem istniejącej od stu lat kolei transsyberyjskiej. Ruch tranzytowy na taką skalę nie może przebiegać przez Warszawę. Musi ją omijać szerokim łukiem. Strategiczna rezerwa terenu istnieje na południu. Tak jak obwodnica kolejowa Warszawy południowa, tranzytowa nitka autostrady może być poprowadzona koło Góry Kalwarii. Nie przez samo miasto, ale kilka kilometrów dalej na południe, za miasteczkiem i zamkiem książąt mazowieckich w Czersku. W przyszłości jadący z Europy do Azji i z powrotem mogliby widzieć z autostrady wyniosłe baszty zamku dawnej stolicy Mazowsza.

Kolejne rządy w Polsce podtrzymywały plan przeprowadzenia autostrady A2 przez Warszawę. Uzasadnieniem było to, że większość ruchu zmierza właśnie do stolicy, a daleki tranzyt jest kilka razy mniej intensywny.

Czy to oznacza, że autostrady A2 przez Centralne Mazowsze już nigdy nie będzie? Otóż nie. A2 ma być zbudowana na południe od Góry Kalwarii. GDDKiA nie przyjęła jeszcze żadnej konkretnej trasy, ale pogodziła się z ogólną koncepcją. Autostrada łącząca kraje i kontynenty musi przebiegać z dala od Warszawy. Czy ten przebieg nie będzie również oprotestowany? Nie powinien, bo kilkadziesiąt kilometrów na południe od Warszawy są duże wolne przestrzenie, gdzie autostrada nie będzie uciążliwością dla ludzi. Nie będzie też przebiegać przez żadne tereny chronionej przyrody. Będzie prosta i tania.

Właśnie myślałem dużo o autostradzie kilka km na południe od GK - most na Wiśle byłby pomiędzy planowanymi rezerwatami na Wiśle (Kępa Czerska i Ławice Podgórzyckie). Autostrada ominęłaby Chojnowski Park Krajobrazowy, rezerwat Łachy Brzeskie, Łąki Ostrówieckie, Mazowiecki Park Krajobrazowy, Bagno Całowanie i Dolinę Pilicy. Chodzi tu o południową część obwodnicy autostradowej. Niesety, żyzne gleby sadowniczego zagłębia grójeckiego wyglądają mi na spory problem i ich obecność może wyraźnie zwiększyć koszty.

Można zobaczyć materiały z dokumentu Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030, gdzie wyraźnie jest narysowana autostradowa obwodnica Warszawy (np. na stronie 114):

http://www.mrr.gov.pl/rozwoj_regionalny … Kraju.aspx

Ze strony 116 innego dokumentu (Trzecia fala nowoczesności. Długookresowa Strategia Rozwoju Kraju. Warszawa, 11 stycznia 2013 r.):

Budowa obwodnic dużych miejscowości (w tym autostradowej obwodnicy Warszawy), przebudowa pod kątem bezpieczeństwa ruchu i wdrożenie programu uspokojenia ruchu na drogach przechodzących przez miasta i małe miejscowości

https://mac.gov.pl/wp-content/uploads/2 … 030-RM.pdf

Inna strona:

Jak tłumaczą urzędnicy z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, będzie to najważniejszy krajowy, długookresowy dokument strategiczny dotyczący zagospodarowania przestrzennego. Znajdujemy w nim autostrady wokół stolicy, tzw. ring, czyli obwodnicę oraz wylotówki m.in. do Radomia, Lublina, Olsztyna, Białegostoku czy Gdańska.

http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/ … ,id,t.html

http://d.naszemiasto.pl/k/r/66/ab/4d65474fc421e_g1.jpg

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-09-30 13:27:30)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#15 2013-10-04 09:18:43

Z Dziecinowa

Gość

Re: Warszawa

"Zmodernizować istniejącą drogę dla tranzytu przez Górę Kalwarię do przekroju dwujezdniowego" - sprawa raczej utyka w bagnie Całowanie (na terenie Mazowieckiego Parku Krajobrazowego) między GK a Kołbielą. Dobudowa drugiej jezdni mogłaby zniszczyć jeden z najcenniejszych obszarów przyrody na Mazowszu. Zamiast tego mówi się o AUTOSTRADZIE na południe od Czerska, po paśmie sadowniczym przez okolice Coniewa i Dolinę Wisły. Odcinek obwodnicy GK między DK 79 a mostem na Wiśle, która ma powstać do końca 2016 r., ma być dwujezdniowy. Ma tam biegnąć DK 50. Niestety, sam most ma być wciąż jednojezdniowy.

DK 50 + DK 62 to nie tranzytowa obwodnica, tylko objazd nieprzystosowanej do tranzytu Warszawy. To JEDNOJEZDNIOWA i kolizyjna droga.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.liga1on1.pun.pl www.zakonswiatla.pun.pl www.narwancy-team.pun.pl www.td-zseis.pun.pl www.deathway.pun.pl