Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#1 2013-03-18 09:26:01

Z Dziecinowa

Gość

Numeracja tras

W Polse jest wadliwa.

To przyklad (stary przebieg DK 3, po wybudowaniu S3 zostal nieslusznie oznakowany jako droga gminna - stracil numer):

Utrzymanie drogi gminnej Szczecin – Stare Czarnowo – Pyrzyce – Lipiany – Renice – Gorzów Wielkopolski należy do gmin przez które przebiega

W związku ze zbliżającym się okresem zimowym GDDKiA przypomina, iż po otwarciu w zeszłym roku nowego odcinka drogi krajowej nr 3 posiadającego klasę drogi ekspresowej dawny przebieg drogi krajowej nr 3 z mocy prawa stał się drogą gminną. Zarządcą drogi gminnej jest zgodnie z Ustawą o Drogach Publicznych Wójt lub Burmistrz. GDDKiA zgodnie z obowiązującym prawem zarządza drogami krajowymi i nie ma możliwości prawnych, ani formalnych utrzymywania dróg gminnych.


Wedlug mnie ta droga powinna byc droga krajowa (3 lub 93) albo chociaz wojewodzka.

Tak samo w Dziecinowie - DW 805 powinna byc wydluzona do DK 50, przede wszystkim numer 799 powinien byc zwolniony, a DW 680 tez moznaby skrocic i wlaczyc do 805.

Tak samo DW 801 zostala niepotrzebnie skrocona - powinien byc jeden numer szlaku od Warszawy przez Otwock, Deblin, Pulawy, Annopol, Tarnobrzeg, Mielec, Debice czy moze przy wariancie z DK dalej. Kilka numerow DW by sie zwolnilo. DK 50 powinna wykraczac poza granice woj. mazowieckiego i byc wlaczona do niej 677 (zwolniony numer). DW 544 moglaby byc jakas DK, np. 56 lub 54. DW 835 mogalby byc DK 89 (lub Warszawa - Debica).

Czy komus zalezalo na tym, zeby 801 byla "nadwislanka" i nie szla za Pulawy do Debicy? Ewentualnie mozna skrocic DW 801 tylko do Tarnobrzega, ale zaoszczedzi sie o jeden nr DW mniej (985 przez Mielec zostanie). DW 801 powinna sie konczyc co najmniej w Tarnobrzegu, nie w Pulawach. Zalecalbym w Debicy. Bylaby pod koniec na polnocno-wschodnim brzegu rzeki Wisloka, nie Wisly. I tak, i tak bylaby to DW. DK 79 tez traci charakter nadwislanki na Gornym Slasku. A DK 50 nie moznaby przedluzyc do Lomzy czy nawet Przasnysza? Bylaby wieksza obwodnica Warszawy.

#2 2013-03-20 09:36:12

Z Dziecinowa

Gość

Re: Numeracja tras

DK 13 jest bardzo krotka, wyglada na to, ze ktos byl przesadny, wierzyl, ze "13" to pechowa liczba. DK 13 to b. krotka droga biegnaca ze Szczecina na poludniowy zachod. Numery 1 - 19 to powinny byc numery oznaczajace najwazniejsze drogi w kraju. O DK 13 tego powiedziec nie mozna.

Nie ma tez drogi wojewodzkiej nr 666.

#3 2013-04-22 20:50:13

Z Dziecinowa

Gość

Re: Numeracja tras

Łączenie krótszych szlaków w jeden to bardzo dobry pomysł. Nie na odwrót. I trzycyfrowe krajówki to też chybiony pomysł.

Dziwne, że DK 13 jest taka krótka (biegnie na południowy zachód od Szczecina). Kilkanaście pierwszych numerów ma przecież oznaczać najważniejsze drogi w kraju. Czyżby GDDKiA była przesądna (wiara w pechową trzynastkę?)

Nie ma też DW 666... Czy to przypadek?

Można by złączyć w jedno wiele dróg, o tym wiele osób pisało. Na przykład DK 43 wydłużyć z Wielunia przez Sieradz do miasta Turek i pewnie dalej, chociaż do A2. Uwalniamy nr 83.

DK 56 według mnie jest bez sensu. Może to być droga np. Ostrołęka - Przasnycz - Mława - Brodnica - (Grudziądz), która obecnie jest wojewódzką lub na "56" przemianować obecną DW 240.

Krótkie drogi do przejść granicznych brzydko wyglądają. Kilkunastokilometrowe (lub kilkudziesięciokilometrowe co najwyżej) zajmują kilka numerów, jak 41, 54, 68. To jednak powinny być tylko DW - szlaki dróg krajowych powinny być w miarę możliwości jak najdłuższe.

Po wybudowaniu nowego mostu na Wiśle DW 747 powinna stać się krajową, proponowałbym 82 lub 42 (przedłużenie którejś z tych).

DK 30 można by wydłużyć co najmniej w kierunku Kłodzka.

DW 835 też powinna być krajową.

DK 23 i DK 26 wydłużyć do starej trasy DK 3 Szczecin - Gorzów Wielkopolski.

DW 216 także mogłaby być krajową.

DK 64 raczej do zdegradowania.

DK 67 wydłużona do Brodnicy być powinna.

DK 79 - zaoszczędzamy dzięki niej numery. Mam do niej niedaleko, sugeruję, że w przyszłości mogłaby ona pobiec razem z autostradową obwodnicą Warszawy (określaną jako utopijną) do kilku km wspólnego przebiegu z DW 801, po czym na zachód od Wilgi wróciłaby do swojego szlaku w okolicy Magnuszewa. DK 79 ominęłaby wówczas zabudowane i cenne przyrodniczo tereny w widłach Wisły i Pilicy. Stary przebieg DK 79 byłby DW. Może byłaby to DW 799, która mogłaby być złączona z 805.

S19 zamieniłbym na S9, a DK9 lub S9(?) na S19. Jednocyfrowa droga prowadziłaby przez ścianę wschodnią.

S61 zmieniłbym na S8, a S8 od Via Baltica do Białegostoku mogłaby być S60 (czytałem o tym w tym wątku).

DW 812 też mogłaby być DK, kiedyś była, ale ruch tam niewielki.

DW z Krakowa do Buska-Zdroju włączyłbym do DK 44.

S1 Bielsko-Biała - Cieszyn zmieniłbym w S52, DK 1 Tychy - Bielsko-Biała i S69 w S11 (też o tym czytałem).

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.nicniewiadomo.pun.pl www.rapujacepierogi.pun.pl www.wielkastella.pun.pl www.bleach-gotei13.pun.pl www.pomoc-psychologiczna.pun.pl