Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#1 2013-05-31 12:23:46

ja83

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-03-11
Posty: 66
Punktów :   

Modernizacja LK12

MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ NR 12 SKIERNIEWICE – ŁUKÓW
Linia nr 12 będzie podlegała modernizacji w ramach projektu
obejmującego linię E20 na odcinku Warszawa – Rzepin oraz CE20 na odcinku
Łowicz – Skierniewice – Łuków. Przewiduje się m.in.: wprowadzenie prędkości
120 km/h. Modernizacja tej linii wraz z ewentualna modernizacją starych
nieużywanych przystanków oraz budową nowych pozwoli na wprowadzenie
pełnego ruchu pasażerskiego, ważnego szczególnie dla mieszkańców terenów na
południowy-zachód od Warszawy tj. Mszczonów – Tarczyn – Prażmów do
Warszawy oraz na polepszenie prędkości i skrócenie czasów przejazdu z kierunku
Góry Kalwarii do Warszawy.
Niezbędnym jest modernizacja istniejących przystanków: Mszczonów, Tarczyn,
Czachówek Środkowy, Czachówek Wschodni, Góra Kalwaria oraz budowy
nowych przystanków Nowy Prażmów (pod wiaduktem drogi 722), Uwieliny /
Kamionka (skrzyżowanie z drógą 683), Krzaki Czaplinkowkie, czy też Góra
Kalwaria (okolice wiaduktu z drogą wojewódzką nr 724 – nazwa do ustalenia)
Schemat linii

http://www.konsultacje.mbpr.pl/konsulta … e28106.pdf

Offline

#2 2013-06-01 13:22:15

Z Dziecinowa

Gość

Re: Modernizacja LK12

W tym tekście nie ma mowy o modernizacji odcinka przebiegającego przez Dziecinów, ale tu jest także konieczny nowy przystanek przy DW 801, który musi znaleźć się w studium i MPZP!

#3 2013-06-01 19:33:40

ja83

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-03-11
Posty: 66
Punktów :   

Re: Modernizacja LK12

Też mnie to zdziwiło. Postaram się uzyskać więcej informacji odnośnie przystanku w Dziecinowie...

Offline

#4 2013-06-03 15:20:02

Z Dziecinowa

Gość

Re: Modernizacja LK12

Ten dokument dotyczy terenow na poludniowy zachod od Warszawy, a Dziecinow jest raczej na wschod.

Przy LK 12 powinien byc terminal intermodalny.

#5 2013-09-26 19:33:36

Z Dziecinowa

Gość

Re: Modernizacja LK12

Artykuł o tym, że transport kolejowy powinien odgrywać większą rolę ze strony kampanii "Tiry na tory":


POiŚ do poprawki: jasno zapisać priorytet dla kolei, usunąć lotnictwo i żeglugę śródlądową

26.09.2013


Program Infrastruktura i Środowisko powinien mocniej stawiać na zrównoważony transport. Należu usunąć z niego w całości lotnictwo, żeglugę śródlądową, a w korytarzach transportowych prowadzić takie inwestycje, żeby udział kolei wzrastał kosztem transportu drogowego. Nie można zapominać o walce z ubóstwem transportowym i transporcie rowerowym. Ważna jest też budowa systemy ładowania samochodów elektrycznych przy drogach krajowych. Takie wnioski złożył w uwagach Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO), prowadzący kampanię “Tiry na tory”.
Infrastruktura kolejowa a drogowa

Program powiela błąd odrębnego traktowania systemów transportu drogowego i kolejowego. Należy zmienić sposób konstrukcji programu tak, aby jasno wynikał z niej cel zwiększenia kolejowego transportu towarów i ZMNIEJSZENIA UDZIAŁU transportu drogowego w pracy przewozowej wykonywanej w korytarzach transportowych.
Obecny sposób zapisu deklaruje wolę zwiększania przepustowości zarówno na kolei, jak i na drogach. Przy obecnym, nierównomiernym i niesprawiedliwym obciążeniu przewoźników kosztami infrastruktury oraz kosztów zewnętrznych będzie to prowadziło do dalszego wzrostu udziału transportu drogowego w obsłudze, co jest niezgodne z celami transportowej “Białej księgi” UE z 2011 roku i dużych kosztów społecznych. Należy wprowadzić do programu wymóg takiego kształtowania przepustowości i opłat za korzystanie z infrastruktury, który a) umożliwiał jej zachowanie w niepogorszonym stanie b)  stanowił bodziec zachęcający do przepływu i ładunków na kolej. Należy wprowadzić wspólne planowanie inwestycji na  poziomie multimodalnych korytarzy, a nie poszczególnych środków transportu składających się na ten korytarz. Celem musi być osiągnięcie bardziej niskoemisyjnego podziału pracy transportowej niż przed realizacją Programu.
Nie tylko kontenery w transporcie intermodalnym

Po słowach “modernizacji specjalistycznego taboru kolejowego (lokomotywy i wagony/platformy) dostosowanego do przewozów ładunków w kontenerach” dopisać słowa “naczepach lub przewozu ciężarówek w całości”. Nie należy zawężać się wyłącznie do kontenerów, jeżeli inne rozwiązania techniczne mogą prowadzić do tego samego celu, jakim jest rozwój transportu kombinowanego. Polska jest ważnym producentem naczep, więc w polskim interesie jest promowanie ich użycia w transporcie intermodalnym. Transport całych ciężarówek może na pierwszy rzut oka nie być optymalnym użyciem zasobów, ale wielu przewoźników zgłasza, że byłaby to atrakcyjna opcja na kierunku wschodnim. Efekt ekologiczny byłby słabszy niż w przypadku transportu kontenerów czy naczep, ale cały czas widoczny. Efekt w postaci spadku zatłoczenia i zużycia dróg byłby w pełni zachowany. Transport całych ciągników siodłowych jest praktykowany m.in. w Austrii czy Szwajcarii.
Kolei towarowej potrzeba nie tylko prędkości

Po słowach “Realizowane będą również inwestycje infrastrukturalne na liniach towarowych, na których parametry techniczne (w tym w szczególności prędkość” dopisać słowa “oraz nośność, przepustowość i dopuszczalna długość składu”. Na liniach towarowych prędkość jest mniej krytycznym czynnikiem (choć oczywiście obecna prędkość średnia poniżej 30 km/h jest nie do zaakceptowania.. Aby osiągnąć optymalną efektywność energetyczną i  ekonomiczną należy umożliwić ruch pociągów długich (min 750 m, optymalnie ponad 1 km) oraz ciężkich (dopuszczalny nacisk min 221 kN/oś na całej długości szlaku). Duża część szlaków TEN-T będzie istotna zarówno dla ruchu pasażerskiego, jak i towarowego. Potrzebna jest  zapewnienie odpowiedniej przepustowości, w tym tory boczne, mijanki itp.
Żegluga śródlądowa

Należy w całości usunąć wsparcie dla rozwoju wodnego transportu śródlądowego z Programu. Program powinien przewidywać jedynie wsparcie projektów uzasadnionych ekonomicznie i środowiskowo, dostosowanych do zachodzących zmian klimatycznych.  Proponowane wsparcie dla projektów z zakresu rozwoju żeglugi śródlądowej nie zostało oparte o analizy potrzeb ani analizy ekonomiczne (koszty-korzyści, z uwzględnieniem kosztów środowiskowych). Należy podkreślić, iż w uwarunkowaniach polskich (hydrologia, cenne ekosystemy wodne i z wodami związane) transportu śródlądowego, poza starannie zaadaptowanym do tych warunków małogabarytowym transportem turystycznym, nie można traktować jako proekologiczny. Uwarunkowania zw. z dyr. dot. Natury2000 i Ramową Dyr. Wodną to kolejne, po analizach potrzeb oraz kosztów-korzyści, które każą patrzeć na rozwój śródlądowych dróg wodnych wyjątkowo ostrożnie. W kontekście Ramowej Dyrektywy Wodnej należy podkreślić jeden z warunków ex-ante, który Polska musi wdrożyć, a który wymaga m.in., by w masterplanach dla dorzeczy Wisły i Odry uwzględnić także inwestycje z zakresu transportu śródlądowego. Dodatkowo, podkreślić należy, że w warunkach polskich dostosowanie rzek do transportu śródlądowego, zwłaszcza towarowego, wymagające przekształceń profilu poprzecznego i podłużnego koryt oraz budowa zbiorników niezbędnych dla alimentacji wód na potrzeby żeglugi będzie kontrproduktywne w stosunku do wysiłków ukierunkowanie na zarządzanie ryzykiem powodziowym i ograniczanie tego ryzyka (związane z dyr 2007/60/WE). Bez działań powodujących utratę różnorodności biologicznej, w tym ekosystemów wodnych i od wód zależnych, oraz kontrproduktywnych w stosunku do koniecznej adaptacji do zmian klimatu np. „zabudowy regulacyjnej swobodnie płynącej rzeki” nie są możliwe: 1) podniesienie parametrów Odrzańskiej Drogi Wodnej, 2) inwestycje na rzekach w celu przystosowania połączenia wodnego Odra – Wisła -Zalew Wiślany.
Transport rowerowy

W działaniach dot. przejścia na transport niskoemisyjny w miastach brakuje otwarcie zapisanego wsparcia dla transportu rowerowego. Wsparcie to powinno obejmować budowę lub uzupełnianie braków w trasach rowerowych stanowiących spójną sieć w danym obszarze funkcjonalnym. Należy umożliwić wprost finansowanie następujących elementów tras rowerowych: budowę dróg dla rowerów, wyznaczanie pasów ruchu dla rowerów w jezdniach, uspokajanie ruchu (trefy tempo 30) Priorytet powinna mieć liniowa infrastruktura rowerowa o charakterze międzydzielnicowym, określona w dokumentach planistycznych i strategicznych poszczególnych miast, w tym zwłaszcza kluczowe inwestycje skracające drogę i czas przejazdu rowerem oraz poprawiające bezpieczeństwo rowerzystów (tunele, kładki itp.).Warto również podkreślić, że przejście na rowerowy transport niskoemisyjny nie wymaga dużych nakładów. Miasta takie jak Sewilla, Berlin, Monachium, Edynburg pokazują, że przeniesienie 1% i więcej ruchu miejskiego na rower rocznie jest możliwe, a więc działania na rzecz transportu rowerowego mogą przynieść szybki efekt spadku emisji. Rower może również powiększać zasięg przystanków/węzłów transportu zbiorowego. Rozważanie powiązania transportu zbiorowego z rowerem powinno być obowiązkowe we wszystkich projektach finansowanych z Programu dotyczących transportu zbiorowego.
Ubóstwo transportowe

Należy dopisać walkę z ubóstwem transportowym do celów programu. to problem polegający na niedostatecznej obsłudze transportowej pewnych obszarów, co sprawia, że mieszkańcy nieposiadający samochodów są wykluczeni z rynków pracy oraz dostępu do usług publicznych. Rozmiary i obszary ubóstwa transportowego są w Polsce słabo zbadane, a MTBIGM nie pracuje w ogóle nad rozwiązaniem tego problemu – co nie znaczy, że nie istnieje, skoro występuje także w bardziej zamożnych krajach UE.
Infrastruktura dla samochodów elektrycznych

Należy dopisać zadanie stworzenia systemu ładowania baterii dla samochodów elektrycznych na sieci dróg krajowych, z energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Brak takiego systemu jest podstawową barierą dla rozwoju takiej motoryzacji. Bez niego zasięg takiego samochodu, a więc użyteczność, jest ograniczona i poniżej oczekiwań nabywcy o typowych potrzebach. Niektóre kraje, np. Włochy, już budują takie systemy. W perspektywie do 2020,  samochody o alternatywnych napędach zapewne rozpowszechnią się w niektórych krajach UE i stanieją. System ładowania umożliwi wprowadzenia tej przemiany również w Polsce.
Lotnictwo

Transport lotniczy nie jest transportem niskoemisyjnym, nie powinien być więc wspierany ze środków publicznych, a więc należy go całkowicie usunąć z Programu. Jego dotychczasowe wsparcie doprowadziło do bardzo dużych rezerw przepustowości w istniejących portach lotniczych, dublowania się infrastruktury (np. w rejonie Warszawy – Modlin i Trójmiasta – Gdynia) oraz powstania portów, które nie mają szans na samodzielne przetrwanie i drenują budżety samorządów, które mogłyby być przeznaczone na transport rzeczywiście niskoemisyjny (np. Łódź).


Przy większym znaczeniu kolei przebudowa kolejowej obwodnicy Warszawy miałaby większe znaczenie. Ale modernizacja LK 12 ma pewną wadę - powinna być zsynchronizowana z budową obwodnicy Dziecinowa, a z tą obwodnicą jest problem.

#6 2013-10-23 21:22:02

Z Dziecinowa

Gość

Re: Modernizacja LK12

LK 12 (Skierniewice - Łuków) ma być modernizowana. Można znależć mapy, według których należy ona do sieci TEN-T (szlak CE20). Jest to południowa kolejowa obwodnica Warszawy. Linia jest zaniedbana, prędkość maksymalna według Wikipedii to 60 km. Kiedy ma być przebudowa? Do jakiej prędkości będzie można się po niej rozpędzić na tej linii?

Linia przecina obszar Natura 2000 Bagno Całowanie. Mimo to sugerowałbym jej poszerzenie, aby móc umożliwić poruszanie się z prędkością ponad 120 - 160 km na h. Byłaby to linia dojazdowa z południowego wschodu do lotniska na Okęciu, a kiedyś może także CPL między Warszawą a Łodzią.

Na linii kolejowej brakuje wiaduktu nad drogą nr 801 w Dziecinowie. W tym miejscu mówiło się o powstaniu punktu przeładunkowego, który rzeczywiście tam powinien powstać (wraz z nowym przystankiem kolejowym). Wiadukt jest potrzebny także w centrum Pilawy (LK 12 przebiega tam razem z linią Warszawa - Lublin). Niebawem ma być budowana trasa S17. Czy w związku z tym będą jakieś utrudnienia na LK12? Może trzeba będzie zamknąć linię? Ilie wynosi średnie dobowe natężenie pociągów na tej linii (zwł. odcinek Góra Kalwaria - Pilawa) i jakie jest prognozowane na przyszłość?

#7 2013-10-24 15:47:50

nowy

Gość

Re: Modernizacja LK12

Budowa przystanku/peronu w Dziecinowie musi mieć oparcie w opłacalności ekonomicznej. Pytanie czy z Dziecinowa da się dojechać do Warszawy, bo innego racjonalnego kierunku nie widzę, i z Warszawy do Dziecinowa. Jeżeli jakaś ze spółek kolejowych (nie uogólniać proszę "kolej") będzie po modernizacji obsługiwała ta trasę (np. Pilawa-Góra Kalwaria- W-wa Wschodnia) to ok, jest nikła szansa na przystanek. Obawiam się, że trasa ta wchodząca w skład trasy CE20, będzie przewidziana głównie dla ruchu towarowego. Może jest jeszcze szansa w szynobusach sponsorowanych przez urząd marszałkowski woj.mazowieckiego.

Reasumując:  przystanek może powstać jak będzie połączenie z Warszawą i będą chętni, czyli dwie zmienne niewiadome. No chyba że znajdzie się jakiś miejscowy "Gosiewski".

pozdrawiam

#8 2013-11-12 18:16:36

Z Dziecinowa

Gość

Re: Modernizacja LK12

Przystanek byłby bardzo cenny nie tylko dla Dziecinowa, ale i okolicy, trzeba go zaprojektować, zwłaszcza, że będzie on przy drodze nr 801.

#9 2017-09-17 19:34:45

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 178
Punktów :   

Re: Modernizacja LK12

Skierniewice – Łuków: Czy wrócą pociągi pasażerskie?

Kolejowa linia nr 12 wybudowana została głównie w celach wojskowych. Korzystały z niej tranzytowe pociągi do NRD, międzynarodowe kursy Moskwa – Praga i pojedyncze pociągi o charakterze regionalnym. Czy te ostatnie wrócą na trasę ze Skierniewic do Łukowa po remoncie planowanym na lata 2019 – 2022?

Linia nr 12 biegnąca ze Skierniewic do Łukowa to jedna z najciekawszych tras kolejowych centralnej Polski. Nazywana bywa południową obwodnicą Warszawy, choć omija ona także inne większe miejscowości. W założeniach projektantów miała bowiem zapewniać przede wszystkim możliwość prowadzenia sprawnego ruchu tranzytowego, także tego niezwiązanego ze standardowym przewozem ładunków.

Socrealistyczne dworki przy wojskowym korytarzu wojennym

S – Ł, jak popularnie nazywa się tę linię, to jedna z największych inwestycji transportowych okresu tużpowojennego. Budowę „esełki” prowadzono w latach 1949 – 1954 (a następnie dobudowywano na całej jej długości poza mostem w Górze Kalwarii drugi tor, co trwało kolejną dekadę). Początkowy pośpiech związany był ze strategicznym przeznaczeniem korytarza: miał on nie tylko odciążać węzeł warszawski, ale i służyć w razie potrzeby do sprawnego przerzucania wojsk na zachód na wypadek wybuchu kolejnej wojny.

Jedną z pamiątek z czasów powstawania trasy jest charakterystyczna architektura dworcowa. Budynki, np. w Mszczonowie, Tarczynie czy Stoczku Łukowskim, choć powstawały w erze socrealizmu, zachowują cechy dworkowe. Z żadnego z nich od lat nie można jednak pojechać donikąd pociągiem pasażerskim.

Pociągi dla żołnierzy w NRD i wielowagonowa „Vltava”

Od samego początku swojego istnienia po ciągu S – Ł kursowały bowiem przede wszystkim pociągi towarowe. Skromny ruch o charakterze regionalnym na odcinkach Skierniewice – Pilawa i Pilawa – Łuków zlikwidowano w latach odpowiednio 2001 i 2008. Jedynymi pociągami osobowymi na całej 160-kilometrowej trasie pozostają więc uruchomione w 2009 r. kursy Kolei Mazowieckich do Góry Kalwarii, które korzystają z linii na odcinku jedynie 8 km (ich wariant wydłużony do Pilawy utrzymywany był tylko do 2010 r.).

Przez szereg lat z linii korzystały jednak także pociągi dalekobieżne, głównie w relacjach międzynarodowych: niegdyś tranzytowe połączenia ZSRR – NRD, a w ostatnich latach sypialna „Vltava” z Pragi do Moskwy. W 2009 r. jej skład prowadził także jeden wagon krajowy Katowice – Terespol, ale w związku z tym, że kurs omijał Warszawę, zainteresowanie podróżami pomiędzy polskimi miastami było znikome. W czasie modernizacji linii Łódź – Warszawa na trasę S – Ł skierowano natomiast kilka kursów omijających przez Puszczę Mariańską remontowany szlak przez Żyrardów.

Przyszłość rysuje się w jasnych barwach?

Obecnie spadły i parametry techniczne, i znaczenie trasy. Na niektórych odcinkach pociągi zwalniają nawet do 40 km/h, a stan jednego z torów pomiędzy Mszczonowem i Puszczą Mariańską był tak zły, że PKP PLK zdecydowała się go zamknąć. – Stan nawierzchni spowodował, że przewozy towarowe zostały skierowane na tor numer 1. Kilka lat temu nad torem numer 2 została tam zdjęta sieć trakcyjna – mówi Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje przy tym, że dezelektryfikacja miała zabezpieczyć sieć przed kradzieżami.

Zarządca infrastruktury planuje duży remont całej trasy i liczy, że po jego przeprowadzeniu na linię S – Ł powróci ruch pasażerski. – Zakres prac o wartości około miliarda złotych ma się skupić na przebudowie torów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz infrastruktury pasażerskiej. Linia zostanie dostosowana do prędkości 120 km/h – zapowiada Karol Jakubowski. Roboty najprawdopodobniej wykonywane będą w latach 2019 – 2022. Otwartym pozostaje jednak pytanie, czy po ich zakończeniu omijająca ważniejsze ośrodki linia odzyska swoją dawną rangę opartą głównie na jej znaczeniu strategicznym.

http://www.transport-publiczny.pl/wiado … 54317.html

Ostatnio edytowany przez ZDzecinowalogin (2017-09-17 19:35:12)

Offline

#10 2017-09-17 19:44:10

Z Dziecinowa

Gość

Re: Modernizacja LK12

Dlaczego ta linia ma być dostosowana tylko do prędkości 120 km na godz., a nie 160 km na godz. (jak np. linia Warszawa - Dęblin)? Czy będzie drugi tor w rejonie Góry Kalwarii (w tym na moście przez Wisłę)? Uważam, że należy zaplanować nowy przystanek kolejowy przy DW 801 w Dziecinowie i usunąć obecny przystanek Warszówka (zamiast tego sugeruję budowę nowego przystanku w Warszówce przy drodze powiatowej, a nie "w polu", jak jest obecnie). Modernizacja LK 12 powinna też oznaczać powstanie wiaduktu na DW 801.

#11 2017-09-20 19:07:10

Z Dziecinowa

Gość

Re: Modernizacja LK12

Ile wynosi średni dobowy ruch pociągów na linii kolejowej nr 12?

Czy jest pewne, że w latach 2019-2022 będą prowadzone prace na linii kolejowej nr 12? Czy jest planowana budowa drugiego toru tam, gdzie go nie ma (na przykład na moście w Górze Kalwarii)?

Sugeruję, aby zlikwidować istniejący obecnie przystanek kolejowy Warszówka (stoi on "w polu") i w jego miejsce utworzyć nowy ok. 1,5 km na zachód (w pobliżu DW 801 w Dziecinowie). Można też utworzyć nowy przystanek kolejowy w Warszówce (przy drodze powiatowej biegnącej przez wieś).

Czy jest szansa na to, aby w ciągu prac przeprowadzanych na LK12, podczas przebudowy linii, wybudowano wiadukt nad torami w ciągu drogi wojewódzkiej nr 801 w Dziecinowie? Obecnie jest tam strzeżony przejazd kolejowy, nie ma wiaduktu, chociaż ruch o wiele większy niż na wiadukcie w Osiecku na DW 862.

#12 2017-09-22 22:42:33

Z Dziecinowa

Gość

Re: Modernizacja LK12

Czy jest możliwe powstanie łącznika linii S-Ł z Centralnym Portem Komunikacyjnym w gminie Baranów? Jeśli tak, to może należałoby umożliwić podróż po LK 12 z prędkością jeszcze większą niż 120 km na godz.

#13 2017-09-23 23:20:17

Z Dziecinowa

Gość

Re: Modernizacja LK12

Uważam, że należy jakoś wykorzystać atut przebiegu LK 12 przez gminę Sobienie-Jeziory i powiat otwocki. W Dziecinowie zaprojektowałbym terminal intermodalny (miejsce, gdzie byłby przeładunek towarów z pociągów na samochody i na odwrót). Z Dziecinowa blisko do Otwocka, Karczewa, Józefowa. Jak na razie z przebiegu LK 12 powiat otwocki nie ma żadnych korzyści, co najwyżej ma "kłopoty" przez zamykany przejazd kolejowy na DW 801.

Myślę o wybudowaniu jednego wiaduktu w Dziecinowie, nie dwóch w odległości ok. 500 m od siebie. Gdyby powstał nowy przebieg DW 801, to obecny strzeżony przejazd kolejowy powinien zostać zachowany dla ruchu lokalnego.

Uważam, że LK 12 może być wykorzystana do połączenia rejonu Lublina czy Lwowa z Centralnym Portem Lotniczym.

#14 2017-09-25 01:29:06

Z Dziecinowa

Gość

Re: Modernizacja LK12

Czy przebudowa LK 12 będzie oznaczać, że na moście w Górze Kalwarii pojawi się drugi tor?

W województwie lubelskim planują obwodnicę Stężycy, choć ruch na odcinku drogi 801 w pobliżu tej miejscowości jest według Generalnego Pomiaru Ruchu ponad dwa razy mniejszy niż na odcinku z przejazdem kolejowym w Dziecinowie. MZDW powinno już teraz rozpocząć prace nad wytyczeniem drogi z wiaduktem nad LK 12.

Czy będzie budowana łącznica łącząca LK 12 z Centralną Magistralą Kolejową? Chodzi mi zwłaszcza o łącznice w kierunku wschodnim.

#15 2018-10-25 23:06:52

Z Dziecinowa

Gość

Re: Modernizacja LK12

Przebudowa linii kolejowej nr 12 może zakończyć się w 2025 roku. Uważam, że trzeba sprawić, aby powstał przystanek kolejowy w Dziecinowie przy DW 801. Sądzę, że trzeba do tego czasu wybudować wiadukt nad linią kolejową w Dziecinowie.

Tereny Włodarzewskiej nie mogą być przeznaczone pod szklarnie! Tam powinien być hub przeładunkowy. Można wybudować też nieco powierzchni magazynowej.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.liga1on1.pun.pl www.transformersforum.pun.pl www.zakonswiatla.pun.pl www.deathway.pun.pl www.td-zseis.pun.pl