Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2013-11-12 09:15:24

Z Dziecinowa

Gość

Inne sprawy

Na stronie Linii Otwockiej pojawił się taki artykuł:

Więzienne wczasy za 100 kilo kiełbasy (śmiesznie się rymuje) - Wędliny z nielegalnej produkcji

Czy to możliwe, by na rynek trafiała kiełbasa i wędlina zrobiona z chorych i martwych zwierząt? Otwoccy policjanci zatrzymali właściciela gospodarstwa, który od dawna produkował kiełbasę z mięsa niewiadomego pochodzenia, a potem ją sprzedawał na lokalnych bazarach. Mężczyźnie grozi nawet 5 lat więzienia.

O tym, że nie ma to jak „swojska” kiełbasa, szynka, polędwica czy boczek, nikogo nie trzeba przekonywać. Wędliny produkowane domowymi sposobami, według receptur przechodzących z ojca na syna, istnieją w polskiej tradycji kulinarnej od dawna. Nic dziwnego, że właściciel gospodarstwa w Sobieniach Jeziorych zwęszył w tym intratny interes.

Mężczyzna zajmował się nielegalną produkcją od dawna. Wytwarzał kiełbasę w małym, prowizorycznym i obskurnym pomieszczeniu, które nie spełniało wymogów sanitarnych. Zaniepokojeni okoliczni mieszkańcy obawiali się, że mięso, z którego wyrabiano kiełbasę może pochodzić z chorych lub martwych zwierząt. - Wiele osób zgłosiło swoje obawy otwockim policjantom z referatu do walki z przestępczością gospodarczą – wyjaśnia podkomisarz Jarosław Sawicki z otwockiej komendy policji. - Mundurowi wspólnie z pracownikami sanepidu przeprowadzili kontrolę – dodaje Sawicki.

Właściciel gospodarstwa był zaskoczony widokiem policjantów i pracowników sanepidu, którzy wkroczyli na jego teren w środę, 23 października, po południu. Mężczyzna niedawno wyprodukował aż 110 kg kiełbasy, którą planował sprzedać m.in. na lokalnych bazarach. Część produktów była przeterminowana, a także niewiadomego pochodzenia.

Właściciel gospodarstwa udawał, że nic nie wie o nielegalnej produkcji i sprzedaży kiełbasy. Plątał się w zeznaniach, ale w końcu wyszło na jaw, że to on robi kiełbasę i nią handluje. Sprawą zajmuje się sanepid, otwoccy śledczy oraz organy ścigania z Garwolina. Stróże prawa ustalają m.in., skąd pochodziło mięso służące do produkcji kiełbasy.

Dowiedzieliśmy się, że mięso było badane przez służby weterynaryjne w Otwocku. - Mężczyzna zgłaszał mięso do produkcji na własny użytek – potwierdza Grzegorz Kurkowski  Powiatowy Lekarz Weterynarii w Otwocku. - Mięso po przebadaniu nadawało się do spożycia – zapewnia. Zastrzeżenia jednak wzbudza to, co właściciel gospodarstwa zrobił z mięsem potem. Nie wiadomo, czy mężczyzna wykorzystywał do wytwarzania wędlin mięso wyłącznie przebadane, czy również inne, niewiadomego pochodzenia.

Produkcja wędlin powinna być zarejestrowana (wtedy jest legalna), a do tego zakład powinien być pod specjalnym nadzorem weterynaryjnej inspekcji sanitarnej i sanepidu. To, że mięso nadawało się do spożycia, nie oznacza, że w trakcie jego obróbki nie zostało zainfekowane bakteriami zagrażającymi zdrowiu i życiu. Dlatego nie wszystko, co jest w sprzedaży na bazarach „swojskiego”, jest naprawdę „swojskie”. Warto przed zakupem kiełbasy, szynki czy salcesonu sprawdzić, gdzie produkt został wyprodukowany i czy nie jest przeterminowany.

#2 2013-11-15 21:59:05

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inne sprawy

OSP Sobienie, pożar budynku gospodarczego w Dziecinowie 11.11.2013:

W dniu 11.11.2013r o godz 6 rano jednostka OSP Sobienie-Jeziory dostała wezwanie do pożaru budynku w miejscowosci Dziecinów. Do akcji zadysponowane zostały 2 wozy bojowe : Mercedes-Benz Atego 1329 GBA 2,5/16 oraz Steyr 791 GBA 4/16/3.


Po dotarciu na miejsce, stwierdzono, że pali sie budynek gospodarczy na niezamieszkałej posesji.

W akcji uczestniczyły również zastepy z JRG Otwock : GCBAt 5/32/2,5 Scania P400 oraz GBA 2,5/16/2,5 Ranault Midlum 300 DXi.
Ze wzgledu na duże zadymienie, strażacy misieli wejsc w aparatach ochrony dróg oddechowych, aby dogasić pogorzelisko.

#3 2013-11-24 19:32:09

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Re: Inne sprawy

1500 nowych miejsc pracy w PH Góraszka – Czytaj w najnowszej Linii Otwockiej!

http://www.linia.tv/2013/11/1500-nowych … otwockiej/

Podobno ma to być największe centrum handlowe w Polsce.

Mówią, że otworzą w 2015 r.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#4 2013-11-25 13:55:54

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inne sprawy

2013 - wniosek o WZiZT dla 6 domów jednorodzinnych na terenie obrębu Dziecinów (działka 106), Brzezinka (Warszawice) po wschodniej stronie drogi asfaltowej.

2013 - wniosek o WZiZT dla 7 budynków jednorodzinnych na działce 77 w Warszawicach (na wschód od DW 805, po południowej stronie drogi odchodzącej od DW 805 na wschód ok. 200 - 300 m na południe od kanału).

#5 2014-01-22 16:19:45

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Re: Inne sprawy

Problem z wykupami gruntów w Dziecinowie... Nie pod drogę:

imie: Jarek     data: 2013-11-24 16:05:05
pytanie:
Witam
Mam pytanie

Kiedy w Warszawicach będą budowane linie światłowodowe, wszystkie miejscowości w okolicy je mają a t u

odpowiedź:
W 2008 roku na wniosek Telekomunikacji Polskiej S.A. Obszar Pionu Sieci w Warszawie została rozpoczęta procedura mająca na celu budowę linii światłowodowej. Na skutek braku porozumienia z właścicielami działek w m. Dziecinów na warunkach akceptowalnych dla Tp S.A. oraz bardzo wysokich oczekiwań odszkodowawczych właścicieli za udostępnienie nieruchomości Telekomunikacja Polska S.A. zrezygnowała z realizacji inwestycji.


http://www.sobieniejeziory.pl/index.php … edz&lan=pl


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#6 2015-10-07 16:08:03

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 178
Punktów :   

Re: Inne sprawy

http://www.fakt.pl/wydarzenia/prad-pora … 81104.html

Prąd poraził dzieci na karuzeli NOWE FAKTY

Groza w podwarszawskim Dziecinowie. Podczas niedzielnego odpustu kilkanaście osób zostało porażonych prądem. I to przez karuzelę! Troje dzieci trafiło do szpitala na obserwację. Tylko cudem nikt nie zginął.

Niedzielne popołudnie. W miejscowości Dziecinów (woj. mazowieckie) w najlepsze trwa odpust. Obok stoisk z zabawkami, watą cukrową są też dmuchane zabawki i karuzela – ława. To ona jest ulubioną atrakcją dzieci.

Tuż po godz. 20 kolejna grupa schodzi z karuzeli. Nagle ludzie czują, że przez ich ciała przechodzi prąd. Kilkoro dzieci upada. – Wyłącz zasilanie – krzyczy ktoś do obsługi urządzenia. Ktoś inny wzywa pogotowie. Ludzie idą pomagać tym, którzy upadli. – Już miałam schodzić z siedzenia, gdy zobaczyłam, że z Różą, Elizą i Sebastianem jest coś nie tak. Przestraszyłam się i zostałam na miejscu. Może dzięki temu mnie nie poraził prąd – mówi Magda Stankiewicz (13 l.), która kilkakrotnie jeździła tą karuzelą. – Ich zabrano do szpitala – dodaje dziewczyna.

Zdarzenie jest teraz badane przez śledczych z otwockiej prokuratury. Powołano biegłych, którzy stwierdzą co było przyczyną wypadku. Już teraz wstępnie stwierdzają, że powodem było użycie nieodpowiednich kabli zasilających.

Zdzisław T., właściciel karuzeli, nie zamierza wycofać jej z użytku. Karuzela pojechała dalej „bawić” dzieci. – To, co się stało, ma się już nie powtórzyć. Elektryk będzie sprawdzał, czy tam wystąpiło jakieś zwarcie – mówił nam. – Ja nie wierzę, że było przebicie. Sprzęt pojedzie dalej do pracy – dodał. Nie zdradził dokąd. Jak widać, dla niektórych ważniejszy jest zarobek, niż bezpieczeństwo dzieci.


Czy chodzi tu o Dziecinów w powiecie otwockim? To było w sierpniu 2014 r. W Dziecinowie nie ma odpustu... Skąd w tym artykule wziął się Dziecinów?

Offline

#7 2015-10-08 10:41:40

Nowy z Dziecinowa

Gość

Re: Inne sprawy

Z tego co pamiętam to było w Gliniance koło Wiązowny. Fakt .... i wszytko jasne.

#8 2015-10-08 16:32:04

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inne sprawy

Ale błąd dziennikarzy... Glinianka we wschodniej części powiatu Otwockiego, na wschód od trasy lubelskiej... Skąd im się tu wziął ten Dziecinów?

#9 2016-08-11 17:59:17

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inne sprawy

W Internecie natknąłem się na artykuł, w którym pisało, że z nieoficjalnych informacji wynika, że rząd zamierza się wycofać z idei budowy Centralnego Portu Lotniczego. Pierwszym krokiem w tym kierunku miałoby być utworzenie "duoportu, czyli wspólnego zarządu Lotniska Chopina na Okęciu z portem w Modlinie". Może być tak, że kiedyś na lotnisku w Modlinie będą dwa pasy startowe przedzielone wielkim terminalem, który obsłuży około 40 milionów pasażerów rocznie.

#10 2016-10-20 21:18:49

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inne sprawy

Na północ, północny wschód od Ryk jest w dość niedużej odległości od siebie sporo miejscowości o dziwnie brzmiących nazwach: Skruda, Ownia, Umiecki, Przykwa, Padarz, Żwadnik, Rzyczyna.

W okolicy Dziecinowa nazwy takie jak Kosumce, Goźlin, Coniew, Piwonin, Siedzów wyglądają dość zagadkowo.

#11 2017-09-13 21:54:16

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 178
Punktów :   

Re: Inne sprawy

Ze strony Kuriera Garwolińskiego (cz. 1):

dodano 2017-06-03, 09:05
Co dalej z wiaduktem kolejowym w Pilawie?

Ruszyła modernizacja linii kolejowej nr 7 Otwock – Lublin, co daje duże możliwości rozwoju południowo-wschodniej części Polski, ale rodzi też pewne utrudnienia. Kierowcy już teraz nie są zadowoleni, z tego, że muszą często czekać kilkanaście minut, by przejechać przez tory w Pilawie. Aktualnie przejazd kolejowy jest zamknięty średnio ponad 11 godzin na dobę. Kiedy zakończy się modernizacja linii kolejowej ruch kolejowy jeszcze się zwiększy.

W związku z tym wraca temat budowy wiaduktu kolejowego w Pilawie. Czy i gdzie zostanie on wybudowany? Informacji na ten temat portalowi Kuriergarwoliński.pl udzieliła burmistrz miasta i gminy Pilawa Albina Łubian.


Przedstawiciele PKP obiecali przejazd, ale w 2014 r. się z tego wycofali

- Temat przebudowy linii kolejowej do nas trafił na początku 2013 r., kiedy PKP zrobiło objazd do Dęblina i pokazało nam, jak  będzie przeprowadzana modernizacja linii kolejowej – mówi burmistrz miasta i gminy Pilawa Albina Łubian. - Przy czym miała to być bardzo bogata wersja. I przejazdy, i wiadukty, i drogi serwisowe. Natomiast w 2014 r. przedstawiciele kolei u nas się pojawili, żeby uzgodnić kwestię przejazdu na ul. Letniskowej, który pozostanie w kategorii „A” i będzie obsługiwany przez nowo wybudowany obiekt w sąsiedztwie  przejazdu przy drodze wojewódzkiej. Poinformowali nas również, że po przebudowie prędkość pociągów będzie zwiększona do 160 km/h , dodatkowo  uzgodniliśmy,  że  przejazd w ciągu drogi wojewódzkiej ma zostać. Ale o budowie wiaduktu mowy już nie było, toteż temat wiaduktu ja poruszyłam i zapytałam, dlaczego na tym etapie nie rozmawiamy o sprawie tak ważnej dla Pilawy.  Przedstawiciele kolei  poinformowali, że ze względów oszczędnościowych, inwestycja została okrojona i to nie zostało zaplanowane. W  programie funkcjonalno-użytkowym inwestycji PKP  budowa wiaduktu się nie znalazła. Oczywiście podniosłam, że Pilawa już dziś jest zakorkowana i  przy realizacji tak dużej inwestycji  od budowy wiaduktu nie można odstąpić – mówi włodarz.

W ślad za tym burmistrz kilkakrotnie występowała na piśmie do władz PKP i marszałka województwa mazowieckiego, który jest właścicielem drogi wojewódzkiej i wnosiła o budowę wiaduktu w Pilawie. Włodarz podkreśliła utrudnienia komunikacyjne na terenie miasta  i uciążliwości z tym związane, jak również to, że Pilawa nie może zostać bez wiaduktu. Tych spotkań i korespondencji pomiędzy PKP, Urzędem Marszałkowskim i samorządem miasta i gminy Pilawa było wiele.

Samorząd oczekiwał budowy wiaduktu i bezpiecznego przejścia dla pieszych

- Na spotkaniach z przedstawicielami samorządu  województwa i przedstawicielami PKP wnosiliśmy i o budowę wiaduktu i o budowę bezpiecznego przejścia dla pieszych. Wskutek naszych ustaleń, ostatecznie przejście dla pieszych wraz z wyjściami na perony zostało zaprojektowane. Uwzględnili również to, żeby przejściem mogły poruszać się jednoślady, głównie rowery. Potwierdzili, że mogą rozważać budowę wiaduktu, tylko pojawił się problem gdzie… - mówi Albina Łubian.

Wiadukt nie na ulicy Wyszyńskiego

Przedstawiciele PKP jednoznacznie stwierdzili, że nie ma możliwości budowy wiaduktu w pasie drogi wojewódzkiej z uwagi na brak terenu. Bez wyburzeń około 10 budynków, nie można było zlokalizować wiaduktu. Stwierdzili, że mogą rozważać budowę wiaduktu zgodnie z zapisami w planie zagospodarowania przestrzennego, czyli w ciągu ulicy Wyszyńskiego, stawiając jednocześnie warunek, że jeżeli wiadukt powstanie, nie ma możliwości pozostawienia przejazdu w ciągu drogi wojewódzkiej , bowiem  zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury - głównie ze względów bezpieczeństwa -  3 kilometry przed i za wiaduktem, nie może być czynny przejazd. 
- W naszym planie zagospodarowania przestrzennego wiadukt rzeczywiście znajduje się w ciągu ulicy Wyszyńskiego, ale kiedyś to osiedle nie było tak zabudowane. Ponieważ sprawę uznałam za niezwykle istotną, na zebraniu z mieszkańcami przedstawiłam jak to wygląda, a  mieszkańcy nie wyrazili zgody na budowę  wiaduktu w ciągu ulicy Wyszyńskiego. Ja tę informację przekazałam do PKP i wiadukt się w projekcie nie znalazł – mówi Albina Łubian.

Offline

#12 2017-09-13 21:55:57

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inne sprawy

Cz. 2:

Wiadukt na planowanej obwodnicy Pilawy?

W międzyczasie pilawski samorząd zmienił studium zagospodarowania przestrzennego i wpisał do studium wiadukt poza terenem zabudowy, na granicy lasu i tę informacje przekazał PKP.
- Oglądaliśmy to miejsce razem z przedstawicielami PKP i województwa mazowieckiego. Wszyscy uznaliśmy, że budowa wiaduktu w tym rejonie jest  lepszym rozwiązaniem. Pojawił się problem: Kto będzie budował obwodnicę? Kolej stwierdziła, że może rozważać jedynie wybudowanie  wiaduktu, a przedstawiciele samorządu województwa nie deklarowali  budowy obwodnicy z uwagi na brak środków finansowych. PKP deklarowało, że może wybudować  wiadukt, a samorząd województwa drogę po 300 m z jednej i drugiej strony wiaduktu. Pozostałą część miałoby wybudować miasto, a jednocześnie przejąć cały ruch przez miasto, przez osiedlowe uliczki, w tym oczywiście ruch samochodów ciężarowych, bowiem – z uwagi na to, że jest to droga wojewódzka, o tym, żeby nie pozwolić na ruch samochodów ciężarowych przez miasto, nie może być mowy. Na to my nie mogliśmy się zgodzić – mówi Albina Łubian.

Obwodnica Pilawy w kontrakcie terytorialnym

- Nasze rozmowy trwają, uczestniczyliśmy również w posiedzeniu Zarządu Województwa Mazowieckiego, gdzie przedstawialiśmy nasz problem – mówi burmistrz Pilawy. -  W tamtym roku, na skutek  naszych  działań, marszałek województwa mazowieckiego  poinformował mnie, że Mazowieckie Biuro Planowania Przestrzennego podjęło działania, aby zadanie pod nazwą ‘Budowa  obwodnicy Pilawy’, zostało wpisane do kontraktu terytorialnego. W lutym byłam na konsultacjach dotyczących kontraktu terytorialnego. Wiem, że odbyły się już pierwsze negocjacje z rządem i jest wola umieszczenia tego zadania w kontrakcie. Wpisanie obwodnicy do kontraktu terytorialnego daje możliwość skorzystania ze środków unijnych na realizację tego przedsięwzięcia i mam nadzieję, że tak się ostatecznie stanie - mówi burmistrz miasta i gminy Pilawa Albina Łubian.

PKP chcą zamknąć przejazd w ciągu drogi wojewódzkiej

Przedstawiciele PKP nadal podtrzymują swoje  stanowisko i stawiają warunek – zostanie wybudowane przejście podziemne dla pieszych i ewentualny wiadukt, ale po wybudowaniu wiaduktu i obwodnicy, która powinna zabezpieczyć interesy mieszkańców, przejazd kolejowy zostanie zamknięty, głównie ze względów bezpieczeństwa. - Nasze argumenty za pozostawieniem w przyszłości przejazdu po wybudowaniu wiaduktu i obwodnicy, na dzień dzisiejszy nie znajdują  poparcia PKP. Stąd oczywiście w tym roku odbyło się kolejne zebranie konsultacyjne mieszkańców Pilawy, gdzie ponownie przedstawialiśmy sprawę i stanowisko PKP. Mieszkańcy na zebraniu wyraźnie podnosili, że budowa wiaduktu w Pilawie jest sprawą priorytetową. Oczywiście mamy zabiegać o pozostawienie przejazdu, ale przede wszystkim o budowę wiaduktu i obwodnicy. Mieszkańcy złożyli podpisy, które przekazaliśmy do PKP – mówi Albina Łubian.

W maju tego roku przedstawiciele samorządu miasta i gminy Pilawa odbyli kolejne spotkanie z przedstawicielami PKP i Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich – zarządcy drogi. Stanowisko PKP jest  jednoznaczne – w obecnej sytuacji, kiedy pojawia się szansa na przyszłe finansowanie inwestycji, należy szybko podjąć decyzję .
- Jeżeli chcemy mieć wiadukt w Pilawie, musimy prawie natychmiast podjąć działania zmierzające do opracowywania decyzji środowiskowej, w celu uzyskania pozwolenia na budowę wiaduktu i obwodnicy. Jeżeli w ciągu dwóch lat tego się nie uzyska, Pilawa bezpowrotnie straci szansę na budowę wiaduktu i obwodnicy. Stąd na ostatniej sesji Rady Miejskiej uznaliśmy, że należy zrobić wszystko, aby wiadukt i obwodnica Pilawy powstały, natomiast w dalszym ciągu będziemy szukać możliwości pozostawienia przejazdu w Pilawie. Mamy nadzieję, że wszystko potoczy się dla nas pomyślnie - mówi włodarz Pilawy.

zdjęcie wprowadzające GSV

Autor: Adrian Stoń

#13 2017-09-14 19:15:31

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inne sprawy

Artykuł z portalu podlasie24 :

Pilawa: coraz bliżej budowy wiaduktu
2017-06-07 10:33:12

Jest duża szansa na wybudowanie w Pilawie od lat oczekiwanego wiaduktu i obwodnicy centrum miasta. Samorząd miasta i gminy osiągnął wstępne porozumienie z PKP i urzędem marszałkowskim dotyczące realizacji tych inwestycji. Kolej stawia jednak warunek, od spełnienia którego uzależnia budowę wiaduktu.

Przejazd kolejowy w Pilawie jest zamknięty średnio przez 11 godzin na dobę, co znacznie utrudnia komunikację drogą wojewódzką 805 biegnącą przez centrum miasta. Dodatkowo modernizacja linii kolejowej Otwock- Lublin, łącznie z budową drugiego toru sprawi zwiększenie ruchu pociągów i ich prędkości podczas przejazdu na tym odcinku. Wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców i podróżnym przejeżdżającym przez gminę, chcąc usprawnić komunikację i poprawić jej bezpieczeństwo, władze samorządowe przeprowadziły wiele rozmów z PKP, by rozwiązać problem przejazdu w Pilawie. Rozmowy nie były łatwe, bo z jednej strony warunki technicznej niezbędne   do budowy takich obiektów inżynieryjnych nie pozwalały na wybudowanie bezkolizyjnego przejazdu przez tory w miejscu obecnego przejazdu, a z drugiej warunki stawiane przez kolej. Ostatecznie uzgodniono, że wiadukt może być wybudowany poza terenem zabudowanym, czyli na granicy lasu, natomiast objazd miasta zrealizowany zostanie ze środków urzędu marszałkowskiego, prawdopodobnie w ramach kontraktu regionalnego. Uwzględniono też w projekcie wniosek miasta o budowę przejścia dla pieszych od ul. Sportowej do ul. Dworcowej, tuż za dworcem, łącznie z wyjściami na perony.

- Ostatnie spotkanie, które się odbyło z PKP i przedstawicielem Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, jasno wskazuje, że decyzja należy do nas, czy wyrazimy zgodę na budowę przez te instytucje wiaduktu i obwodnicy, natomiast w przyszłości jest ta perspektywa zamknięcia przejazdu. I nad tym należy się poważnie zastanowić - mówi burmistrz miasta i gminy Pilawa. Jeżeli takiej zgody nie będzie, miasto może bezpowrotnie stracić okazje na rozwiązanie problemu komunikacyjnego...

O szczegółach Waldemar Jaroń rozmawia z Albiną Łubian - burmistrz miasta i gminy Pilawa.

#14 2017-09-14 19:46:23

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inne sprawy

Artykuł ze strony internetowej Linii Otwockiej (cz. 1):

KONTROWERSYJNY TUNEL
10 sierpnia 2017    · by Linia Otwocka    · in SAMORZĄD, W-WA WAWER.    ·

Trwa spór o to, jak powinien wyglądać tunel pod torami w Falenicy. Wielu mieszkańców go nie chce, ale rada dzielnicy popiera budowę. Pod koniec lipca na posiedzeniu komisji inwestycji przedstawiono trzy warianty przebudowy falenickiego przejazdu. Kolejarze idą na ustępstwa i szykują nowy projekt.


AGNIESZKA JASKULSKA

Mieszkańcy Falenicy są podzieleni w sprawie pomysłu budowy tunelu pod torami, która ma być zrealizowana w ramach modernizacji linii kolejowej nr 7 na odcinku Warszawa–Otwock. Inwestycja jest związana z planami PKP Polskich Linii Kolejowych, które w latach 2020-2022 zmodernizują linię kolejową Warszawa–Lublin. Na warszawskim odcinku spółka zbuduje dodatkowy, trzeci tor dla pociągów dalekobieżnych. Pociągi będą kursowały częściej i jechały szybciej. Dlatego konieczne okazało się zlikwidowanie istniejących naziemnych przepraw przez tory. Wszystkie przejazdy i przejścia przez jezdnie mają zostać zastąpione przez tunele.

Większość radnych Wawra stosunkiem głosów 18 do dwóch poparła budowę tunelu w Falenicy.

– W stanowisku przyjętym 19 kwietnia rada dzielnicy opowiedziała się za budową bezkolizyjnego przejazdu drogowego łącznie z odseparowaną ścieżką rowerową (w tunelu) oraz dogodnego podziemnego przejścia dla pieszych w Falenicy w ciągu ulic Bysławska-Walcownicza. Uwzględniono dogodne dojazdy do planowanej u zbiegu ulic Patriotów i Walcowniczej Kulturoteki – informuje urząd w Wawrze.

#15 2017-09-14 19:49:24

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inne sprawy

Cz. 2:

„Nie” dla monstrualnego tunelu

Tunel ma połączyć ul. Walcowniczą z ul. Bysławską pod obecnym przejazdem kolejowym, który zostanie zlikwidowany. Według zapewnień miasta tunel nie zagrozi budowie lokalnego centrum, które ma powstać w okolicy przejazdu kolejowego. Według planów pod torami będzie bezkolizyjny przejazd dla samochodów. Zaplanowano też rozbudowany układ dojazdów, cztery ronda i nowe łączniki z ul. Patriotów. W takim wariancie trzeba byłoby zburzyć kilka budynków. Planowany gmach Kulturoteki znalazłby się na wyspie otoczonej jezdniami.

Budowę tunelu popierają osoby mieszkające dalej od linii kolejowej, m.in. w rejonie Aleksandrowa. Jednak niedawno, kiedy kolejarze przedstawili tunelowe monstrum, nasiliły się protesty. Według wielu mieszkańców tak mocno rozbudowana inwestycja zniszczy okolicę. – W sercu tej części dzielnicy mają powstać cztery ronda. Tunel z dojazdami pochłonie sporą część centrum Falenicy – tłumaczy jej mieszkaniec Adrian Czapiński. – Kulturoteka zostanie odcięta przez drogi, przejście przez tory. Dotarcie do posesji, na bazar, do przychodni, na pocztę czy na przystanki autobusowy
i kolejowy stanie się dla mieszkańców nie lada wyzwaniem. Budowa tunelu dla samochodów nie jest potrzebna. Wystarczy tunel dla pieszych i rowerzystów – dodaje pan Adrian.

Przeciwnicy inwestycji stworzyli nawet specjalną stronę internetową (...) Dyskusje o rozwiązaniach komunikacyjnych w Falenicy nadal budzą kontrowersje, a każda ze stron ma swoje racje. Kolejarze zapewniają, że są gotowi na ustępstwa. W kolejnej wersji o mniej rozbudowanym układzie oprócz tunelu proponują dwa ronda – przy ul. Bystrzyckiej i w pobliżu ul. Derkaczy – oraz łączniki do ul. Patriotów. Przedstawili także najbardziej minimalistyczną wersję – bez łączników z ul. Patriotów.

PKP PLK idą na ustępstwa, ale jednocześnie przypominają, że ostateczny wariant tunelu musi być wybrany dość szybko, bo w przeciwnym razie inwestycja się opóźni, a to oznacza utratę 600 mln zł unijnej dotacji.

Nowy projekt

W czwartek, 27 lipca odbyło się kolejne spotkanie, w którym uczestniczyli radni z komisji inwestycji oraz przedstawiciele spółki kolejowej. PKP PLK przedstawiły trzy warianty budowy bezkolizyjnych skrzyżowań m.in. w ul. Werbeny i ul. Brücknera oraz wstępne warianty skrzyżowania w Falenicy. – Na razie komisja nie wypowiedziała się na temat projektów. Dopiero je analizujemy – zapewniają wawerscy urzędnicy.

Łukasz Kwasiborski z PKP PLK dodaje, że zaproponowane warianty analizowane są nie tylko przez radnych, ale również przez Urząd m.st. Warszawy, Zarząd Transportu Miejskiego i Zarząd Dróg Miejskich. – Projekty będziemy mogli przedstawić mieszkańcom dopiero po zaakceptowaniu ich ostatecznego kształtu przez wszystkie strony, które teraz mogą zgłaszać do tych wariantów uwagi – tłumaczy Łukasz Kwasiborski.

– Potem spółka je przeanalizuje pod kątem zasadności i możliwości wprowadzenia do projektu. Do tego czasu nie możemy podawać szczegółów
– zaznacza Kwasiborski. – Koncepcje nie są w żaden sposób ukrywane, ale publikowanie ich na tak wczesnym etapie, kiedy może zostać wprowadzonych wiele zmian, mogłoby spowodować pewien chaos informacyjny – wyjaśnia. – Liczymy, że wnioski i sugestie dotrą do nas jak najszybciej i będziemy mogli przygotować projekt odpowiadający wszystkim stronom – zapewnia Kwasiborski.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zakonswiatla.pun.pl www.narwancy-team.pun.pl www.deathway.pun.pl www.liga1on1.pun.pl www.td-zseis.pun.pl