Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#1 2018-10-09 13:12:34

nowy z Dziecinowa

Gość

Nowy most na Wiśle

Poniżej link do debaty o programie nowych mostów - niestety nie jest to takie różowe:
https://linia.com.pl/2018/10/03/czy-stac-nas-na-most11/

#2 2018-10-20 23:35:16

Z Dziecinowa

Gość

Re: Nowy most na Wiśle

Te mosty powinny powstać do końca 2025 roku. Może lepiej byłoby, gdyby most powstał nie między Karczewem a Konstancinem-Jeziorną, a bardziej na północ, między Józefowem a K-J, w ciągu DW 721? W programie "Mosty dla regionów" pojawił się projekt budowy mostu łączącego powiaty: garwoliński i kozienicki. Może lepiej byłoby, gdyby zamiast między Maciejowicami a Kozienicami most powstał między Wilgą a rejonem Mniszewa i Magnuszewa?

#3 2021-02-24 10:48:46

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: Nowy most na Wiśle

Co do mostu pod Maciejowicami i Kozienicami - pojawił się taki artykuł: Maciejowice - Przebieg mostu na Wiśle - "Przebieg budowy mostu na Wiśle"

https://kuriergarwolinski.pl/admin/tresc/obrazki/1mapka1_20210219104551.jpg

Zdecydowanie najlepszy jest według mnie wariant 3 odcinka nr 3. Uważam, że drogę dojazdową do mostu należy zaprojektować tak, aby jadący od strony Wilgi mieli jak najkrócej do mostu. Dobrze by było, jakby nie musieli przejeżdżać przez Maciejowice. Ten most powinien przede wszystkim ściągnąć część ruchu z DK 79 na odcinku Góra Kalwaria - Świerże Górne (ruchliwej szczególnie na odcinku GK - Potycz) i przenieść go na mniej ruchliwą DW 801 (Piotrowice (województwo mazowieckie, powiat otwocki) - Maciejowice)), na tym odcinku DW 801 są obecnie np. obwodnice Sobień-Jezior i Wilgi, które mają utwardzone pobocza.

Offline

#4 2021-02-24 13:35:11

Z Dziecinowa

Gość

Re: Nowy most na Wiśle

Dlaczego wariant 3 odcinka nr 3 w części położonej najbliżej Wisły idzie przez zabudowę (w południowej części wsi Antoniówka Świerżowska), a nie bardziej na południe, bliżej szlaku wariantu 2 tego odcinka? Nie chcą dzielić pól?

Może trasę nowego mostu włączyć do DW 807, która kończy (czy zaczyna) się obecnie w Maciejowicach? Ta trasa to nie może być "jakaś tam powiatówka" bez oznakowania poziomego przez środek jezdni i przy poboczach, o szerokości mniejszej niż 7 (czy nawet 6) m, bez ciągów pieszo-rowerowych... Najlepiej, aby biegła przez teren niezabudowany i na zdecydowanej większości jej przebiegu można było legalnie jechać z prędkością 90 km na godzinę. Przypuszczam, że na skrzyżowaniu/skrzyżowaniach tej trasy mostowej z DW 801 (a może nawet z DK 79) powstaną ronda. Skoro "stolice" sąsiednich wobec Maciejowic gmin leżących przy DW 801 (Wilga i Stężyca) mają obwodnice, to czy myśli się o budowie obwodnicy Maciejowic w ciągu DW 801 (która biegłaby na zachód od obecnego przebiegu tej drogi)?

#5 2021-02-24 14:01:20

Z Dziecinowa

Gość

Re: Nowy most na Wiśle

Nie wiem, czy budowa DW 807 w nowym śladzie od węzła z S17 pod Gończycami do DW 801 (zapewne na północ od obszaru zabudowanego Maciejowic) miałaby większy sens. Do mostu w Maciejowicach po wschodniej stronie Wisły dojeżdżać się będzie głównie DW 801 (na której wybudowano m. in. obwodnicę Stężycy w Lubelskiem, a w Mazowieckiem wyremontowano w ostatnich ok. 10 latach większość drogi między Dziecinowem a Maciejowicami (tak, że ma co najmniej 7 m szerokości i grube linie krawędziowe, oraz oczywiście lepszą nawierzchnię)), nie oddaloną o kilkanaście kilometrów na wschód S17. DW 801 bardziej przypomina krajówkę niż powiatówkę (w przeciwieństwie do DW 807 między Maciejowicami i Gończycami - często nie ma tam oznakowania poziomego przez środek jezdni, na zdjęciach z Google Maps, może w ostatnich latach coś się zmieniło(?)) i ową DW 801 na południe od DK 50 można byłoby akurat "dociążyć"... Odciążenie zaś przydałoby się leżącemu po zachodniej stronie Wisły odcinkowi DK 79 między Górą Kalwarią a Potyczą, gdzie jest droga jednojezdniowa i raczej nie ma szans na 2x2

Od Potyczy do m. Świerże Górne też powinno jeździć mniej samochodów po wybudowaniu mostu na Wiśle pod Maciejowicami, jeżeli ten przeniósłby część ruchu z tego odcinka DK 79 na położoną po wschodniej stronie Wisły DW 801 (którą i tak może dość wyraźnie odciążyć S17) - myślę, że będzie nieźle, jeżeli na dobę 1000 samochodów z DK 79 między GK a Świerżami Gónymi przeniesie się na DW 801 od Warszawy czy Piotrowic do Maciejowic.

Akurat na DW 801 jest "słabiutki" odcinek między DK 50 a skrzyżowaniem z DW 805 i DW 799 - niecałe 4 km w Piotrowicach i Dziecinowie. W północnej części są tam utwardzone pobocza, więc nie jest źle, ale gdy szeroka jezdnia się kończy, to nie ma nawet 7 m szerokości jezdni (tylko ok. 6 m), grubych linii krawędziowych (a tak jest np. na odcinku DW 801 między Sobieniami-Jeziorami a Celejowem, gdzie do 2016 r. były płyty betonowe), razi brak wiaduktu nad tranzytową LK 12, która za kilka lat ma być modernizowana (podobnie jak modernizowany może być sam omawiany odcinek DW 801), ale ponoć PKP PLK nie planuje tam wiaduktu, tylko pozostawienie przejazdu jednopoziomowego (idiotyzm, mówiąc dosadnie), jest długi obszar zabudowany w Dziecinowie, brak ciągów pieszo-rowerowych, azyli dla pieszych czy pasów do relacji skrętnych. Most między Maciejowicami i Kozienicami może skłonić np. MZDW (ale i PKP PLK) do "zrobienia porządku" z tym żałosnym odcinkiem "nadwiślanki". Most ten może także pomóc w zdecydowaniu się na węzeł OAW (obwodnicy aglomeracji warszawskiej) z DW 801, nawet wtedy, gdyby OAW w okolicy Góry Kalwarii i Otwocka była autostradą (co oznaczałoby zwiększenie odległości między węzłami), między węzłem z DK 79 i DW 801 i tak byłoby więcej niż 5 km, a tyle można dopuścić na autostradzie. Jadący od strony Białegostoku czy Siedlec po OAW zmierzający w rejon np. Kozienic, Zwolenia, Lipska mogliby zjechać na DW 801 i przejechać przez most między Maciejowicami a Świerżami Górnymi, a nie musieliby jechać przez Potycz czy Garwolin.

Co ciekawe, jeszcze kilka lat temu województwo mazowieckie planowało czy przewidywało dwujezdniową(!) DW 801 od Warszawy do nowego mostu na Wiśle (chyba w Wieloletniej Prognozie Finansowej do roku 2037 czy innym dokumencie, może było o tym napisane nawet w Planie Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego z 2014 r.), który miał być w pobliżu Wilgi (a więc 2x2 byłoby m. in. na całym odcinku przez gminę Sobienie-Jeziory). A teraz nawet wiaduktu nad LK 12 nie chce komuś (PKP PLK?) się budować, nie wspominając już o jednojezdniowej "obwodnicy" Dziecinowa (mogłoby to być zaledwie ok. 2 km, w jej ciągu byłby wiadukt nad LK 12), za którą akurat odpowiadałoby MZDW.

#6 2021-03-30 21:52:00

Z Dziecinowa

Gość

Re: Nowy most na Wiśle

Uważam, że ten wybrany wariant drogi dojazdowej do nowego mostu od DW 801 na południe od wsi Uchacze w kierunku zachodnim jest bez sensu, a nowa droga o takim przebiegu - po prostu NIEPOTRZEBNA i szkoda pieniędzy na jej budowanie!

Myślę, że już bardziej byłby sens budowy obwodnicy Maciejowic w ciągu DW 801 na zachód od obecnej drogi (siedziby sąsiednich gmin leżących przy DW 801 - Wilga i Stężyca - mają obwodnice w ciągu DW 801, położone dalej na północ Sobienie-Jeziory też mają, tylko Maciejowice spośród wsi gminnych położonych przy DW 801 nie mają obwodnicy) niż tej, według mnie zbędnej, drogi na południe od Maciejowic. Komu ona miałaby służyć? Jadącym ze Stężycy, aby w kierunku Warszawy jechali nie przez Wilgę i Sobienie, a nowym mostem i potem po DK 79 przez Magnuszew i Coniew?

Myślę, że powinno się za to wybudować drogę dojazdową do nowego mostu zaczynającą się na północ od obszaru zabudowanego Maciejowic (DW 801) i kierującą się na południowy zachód, w kierunku planowanego mostu na Wiśle. Uważam, że najwięcej ruchu na nowym moście powinno być od DW 801 na północ od Maciejowic do DK 79 w kierunku Kozienic, potem na np. Pionki i Zwoleń, a nie ze Stężycy przez Magnuszew do Góry Kalwarii i Warszawy! DK 79 od Góry Kalwarii do Potyczy (rondo z DW 731) jest bardzo ruchliwa, trzeba ją odciążyć, a nie przenosić na nią ruch z kierunku Warszawy w kierunku Stężycy, Dęblina, Lublina, który mógłby pojechać DW 801 od DK 50 do Maciejowic, na której dzięki S17 powinno i tak zrobić się luźniej! S17 raczej nie zmniejszy ruchu na DK 79, zwłaszcza między Górą Kalwarią a Potyczą! I w ogóle nie ma planów budowy dwujezdniowej DK 79 na południe od DK 50 do skrzyżowania z DW 731 biegnącą w kierunku Warki!

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.kajol.pun.pl www.realitygaming.pun.pl www.wyborczatogowno.pun.pl www.cs16najlepsze.pun.pl www.samsungmobile.pun.pl