Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#1 2019-08-19 23:15:43

Z Dziecinowa

Gość

APEL - wiadukt i przystanek kolejowy przy DW 801 w Dziecinowie!

Uważam, że trzeba doprowadzić do tego, aby podczas modernizacji linii kolejowej nr 12 Skierniewice - Łuków przebiegającej przez miejscowość Dziecinów powstał wiadukt nad LK 12 w ciągu DW 801 oraz przystanek kolejowy przy obecnej DW 801 (istniejący przystanek we wschodniej części obrębu geodezyjnego Dziecinów należałoby zlikwidować, zamiast niego proponuję budowę nowego przy przejeździe kolejowym w Warszówce na drodze Warszawice - Całowanie). Nie można zmarnować tej wielkiej szansy na odmienienie Dziecinowa! Niech Dziecinów i okolice mają coś z przebiegu linii kolejowej o znaczeniu międzynarodowym!

#2 2019-08-19 23:27:44

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: APEL - wiadukt i przystanek kolejowy przy DW 801 w Dziecinowie!

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=52.00 … ;429;58527 - mniej więcej tak może wyglądać trasa wiaduktu. Ok. 350 m na południe skrzyżowanie, droga odchodząca na wschód od niego powinna być bardzo ważna.

Offline

#3 2019-08-19 23:50:32

Z Dziecinowa

Gość

Re: APEL - wiadukt i przystanek kolejowy przy DW 801 w Dziecinowie!

Największą przeszkodę w budowie wiaduktu w obecnym przebiegu DW 801 widzę w zabudowie w Piotrowicach. PKP powinno wybudować ten długo oczekiwany wiadukt. Co, jeżeli po modernizacji LK 12 będzie się po niej poruszać 80 pociągów na dobę i przejazd kolejowy będzie zamykany co kilkanaście minut na około cztery minuty? Modernizacja LK 12 może kosztować miliard czy dwa miliardy złotych.

#4 2019-08-20 23:32:46

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: APEL - wiadukt i przystanek kolejowy przy DW 801 w Dziecinowie!

Jakiś czas temu pojawił się taki artykuł: https://iotwock.info/artykul/rusza-przy … -do/610282. Jeden z komentarzy pod nim (z wyróżnieniami):

Zdecydowanie jestem za utworzeniem przystanku w Dziecinowie. Ponadto uważam za konieczne utworzenie możliwości dojazdu pociągów osobowych do Warszawy. W tej sprawie uważam za konieczne wystąpienie Urzędu Gminy w Sobieniach Jeziorach do władz zarządzających linią kolejową nr. 12. o utworzenie przystanku w Dziecinowie. Uważam, ze nie wolno takiej okazji przegapić. mało tego Urząd Gminy w Sobieniach Jeziorach winien zainteresować w tę sprawę Gminę Wilga i Urząd Powiatowy w Garwolinie. Zaprzepaszczenia tej sprawy nie wybaczą nam przyszłe pokolenia.

Uważam w związku z tym, że należy zlikwidować obecny przystanek Warszówka (we wschodniej części obrębu geodezyjnego Dziecinów, w zasadzie w "szczerym polu"), a wybudować nowy przy DW 801 i ewentualnie kolejny w Warszówce (przy przejeździe kolejowym na drodze Warszawice - Całowanie).

Między obecnym przystankiem kolejowym a planowanym, po południowej stronie linii kolejowej, sugeruję budowę intermodalnego terminala przeładunkowego. Przydałby się jakiś terminal intermodalny dla południowo-wschodniej części aglomeracji warszawskiej. Czy jest szansa, że w związku z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego powstanie taki ośrodek transportu kombinowanego, który obsłużyłby także np. okolice Otwocka czy Garwolina (na wypadek, gdyby w Dziecinowie nie powstał terminal intermodalny).

Sądzę też, że modernizacja LK 12 powinna oznaczać także wybudowanie wiaduktu w ciągu DW 801. Ruch na tej drodze jest spory, wiadukty są od dawna na niektórych o wiele mniej uczęszczanych drogach niż "nadwiślanka". Modernizacja planowana na lata 2022 - 2025 powinna oznaczać wybudowanie wiaduktu, który może być naprawdę przydatny, kiedy ruch na LK 12 wzrośnie. Problemem przy budowie wiaduktu może być istniejąca zabudowa we wsi Piotrowice ok. 200 - 500 m na północ od obecnego przejazdu kolejowego. MZDW nie ma zbyt dużo pieniędzy, może budową wiaduktu, o który aż się prosi, zajmie się PKP?

Offline

#5 2019-11-28 22:55:51

Z Dziecinowa

Gość

Re: APEL - wiadukt i przystanek kolejowy przy DW 801 w Dziecinowie!

Żeby nie zaczęło się usprawiedliwianie, że jak otworzą S17, to ruch na DW 801 w Dziecinowie spadnie i nie opłaca się robić wiaduktu. W Pilawie ruch też spadnie zapewne po otwarciu całej S17, a niebawem będzie obwodnica i wiadukt w jej ciągu (za kilka lat) - w ciągu DW 805, na południe od obecnego przebiegu, zapewne będzie podłączenie do węzła Lipówki.

Może być obwodnica Dziecinowa, tylko aby autobusy wciąż zatrzymywały się w Dziecinowie (zwłaszcza te jadące do Warszawy), jak nie będzie obwodnicy, to może nawet i lepiej... Wiadukt to priorytet, potem przystanek przy DW 801, brak obwodnicy może być najmniej bolesny (bo mogłaby ona wyraźnie zaszkodzić Dziecinowowi, chyba, że miałaby skrzyżowania co ok. 500 m).

#6 2020-05-05 21:45:40

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: APEL - wiadukt i przystanek kolejowy przy DW 801 w Dziecinowie!

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.99 … 49;0;29329 - ok. 330 m nowego przebiegu DW 801 w rejonie linii kolejowej nr 12. Gdyby wybrano taki wariant, to to obu stronach torów powinno być skrzyżowanie z drogami "lokalnymi" biegnącymi na wschód i dojazdowymi do działek znajdujących się na zachód od obecnej DW 801 (możliwe, że na zachód od DW 801 byłby też peron przystanku kolejowego, może nawet dwa perony).

Offline

#7 2020-05-06 23:50:15

Z Dziecinowa

Gość

Re: APEL - wiadukt i przystanek kolejowy przy DW 801 w Dziecinowie!

Otrzymałem pismo z MZDW przez Internet. Wcześniej złożyłem pismo do tej instytucji. Dowiedziałem się, że MZDW planuje zlecenie opracowania dokumentacji projektowej dla rozbudowy DW 801 od skrzyżowania z DK 50 w rejonie Piotrowic do skrzyżowania z DW 805 i DW 799 w Dziecinowie (a więc bez nowego przebiegu w rejonie Dziecinowa). Sposób przekroczenia linii kolejowej nr 12 (skrzyżowanie w poziomie szyn bądź skrzyżowanie bezkolizyjne (wiadukt nad linią kolejową) będzie wynikał z warunków wydanych przez zarządcę linii kolejowej (PKP PLK).

#8 2021-03-22 22:31:01

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: APEL - wiadukt i przystanek kolejowy przy DW 801 w Dziecinowie!

Plany przebudowy LK 12 w Dziecinowie to żal.pl^2

Takie plany (brak wiaduktu w ciągu DW 801 i przystanku kolejowego przy tej drodze) wyrządzają krzywdę Dziecinowowi!

Nie należy się kierować tym, że przy obecnym przystanku kolejowym Warszówka we wschodniej części obrębu geodezyjnego Sobienie-Jeziory jest sporo terenów kolejowych, bo trzeba po prostu zrobić przystanek przy DW 801, a nie "ciąć koszty". Nie ma sensu prowadzenie drogi od okolic sklepów przez ok. 2 km na wschód (która przy samej DW 801 mogłaby być naprawdę wąska!). Między płotami przy DW 801 jest może z 5 - 6 m wolnej przestrzeni (na północ od dwóch sklepów, po wschodniej stronie DW 801). ROBIĆ PORZĄDNIE! Wykupić dużo gruntów po wiadukt i jego trasę oraz infrastrukturę związaną z nowym przystankiem kolejowym przy DW 801! Proponowany przystanek Dziecinów może wygenerować najwięcej ruchu na LK 12 spośród przystanków między Pilawą a Górą Kalwarią... Przebudowa linii kolejowej nr 12 to wielka szansa dla Dziecinowa...

Władze Gminy Sobienie-Jeziory powinny stanowczo walczyć o wiadukt przy DW 801 i przystanek osobowy na LK 12 przy nim!!! Nie można zadowalać się obecną lokalizacją przystanku na "odludziu", z dala od szlaków autobusowych, a zwłaszcza z dala od DW 801!!!

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2021-03-23 17:34:35)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#9 2021-05-26 16:17:05

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: APEL - wiadukt i przystanek kolejowy przy DW 801 w Dziecinowie!

Udało mi się dziś wysłać na stronie https://wis.plk-sa.pl/skarga/skarga wiadomość:

jestem zainteresowanym inwestycjami w okolicy mojego miejsca zamieszkania mieszkańcem północnej części gminy Sobienie-Jeziory (...), proszę o zaplanowanie budowy wiaduktu nad LK Skierniewice - Łuków 12 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 801 Warszawa - Puławy w m. Dziecinów podczas planowanej przebudowy LK 12. Proszę także o zaplanowanie nowego osobowego przystanku kolejowego Dziecinów przy sugerowanym wiadukcie w ciągu DW 801 w miejsce obecnego przystanku kolejowego Warszówka położonego o ponad 1,5 km na wschód od obecnego przebiegu DW 801. Obecny przystanek jest położony stosunkowo daleko od dróg asfaltowych i skupisk zabudowy mieszkaniowej czy przemysłowej. Uważam, że mimo istnienia dość dużej powierzchni terenów kolejowych przy obecnym przystanku Warszówka znacznie lepiej jest zainwestować w nowy przystanek osobowy położony tuż przy ważnej drodze wojewódzkiej Warszawa - Puławy. W rejonie obecnego przystanku Warszówka można natomiast zaplanować terminal intermodalny, centrum transportu kombinowanego - omawiany teren leży przy mającej znacznie międzynarodowe linii kolejowej C-E20 będącej kolejową obwodnicą tranzytową Warszawy, w dodatku ok. 2 km na północ od obecnego przejazdu kolejowego na DW 801 na przecięciu z LK 12 przebiega droga krajowa nr 50 będąca tranzytową obwodnicą Warszawy, która za kilka - kilkanaście lat ze sporym prawdopodobieństwem będzie przebudowana do dwujezdniowej, bezkolizyjnej obwodnicy aglomeracji warszawskiej (OAW), która ma mieć klasę drogi GP, S, a może nawet A - bliskość węzła z ważną trasą tranzytową byłaby mocnym argumentem za budową centrum transportu kombinowanego w Dziecinowie (położonym niedaleko Otwocka i Warszawy, mającym dobry dojazd drogowy do stolicy kraju).

Offline

#10 2021-06-23 17:31:04

Z Dziecinowa

Gość

Re: APEL - wiadukt i przystanek kolejowy przy DW 801 w Dziecinowie!

Odpowiedź z PKP PLK na moją skargę z 26.05.2021:

Biuro Zarządu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A przesyła stosowne informacje.

w sugerowanym przez Pana miejscu dla budowy wiaduktu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 801 obecnie znajduje się przejazd kategorii A. W ramach modernizacji linii kolejowej nr 12 przejazd zmieni kategorię na B. We współpracy z zarządcami dróg Spółka oceniła, że zmiana kategorii przejazdu zapewni wystarczającą ciągłość ruchu na ww. drodze. Zaznaczyć należy, że Spółka nie jest odpowiedzialna za budowę wiaduktów drogowych. Budowa wiaduktów leży w kompetencji zarządców dróg.

Na etapie przygotowania inwestycji analizowano lokalizację przystanków oraz przeprowadzono liczne konsultacje z miejscowymi samorządami. Następnie zadecydowano o pozostawieniu przystanku Warszówka w obecnej lokalizacji w związku z  planowanym rozwojem gminy – w tym budową dróg. Należy również zaznaczyć, że założenia eksploatacyjno-ruchowe przesłane przez organizatora przewozów na terenie województwa mazowieckiego nie argumentują budowy 2 przystanków osobowych w tak bliskich lokalizacjach.

Z poważaniem

#11 2021-06-27 23:59:43

Z Dziecinowa

Gość

Re: APEL - wiadukt i przystanek kolejowy przy DW 801 w Dziecinowie!

Czyżby gmina Sobienie-Jeziory chciała wykorzystać grunty wykupione niegdyś przez spółkę Włodarzewska SA i dlatego wolała(?) pozostawienie przystanku kolejowego w obecnym miejscu? Nazwę trzeba zmienić musowo i sprawić, aby ewentualna nowa zabudowa przy przystanku należała do sołectwa Dziecinów.

#12 2021-07-26 14:06:43

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: APEL - wiadukt i przystanek kolejowy przy DW 801 w Dziecinowie!

Fragment znaleziony "gdzieś na stronie": https://docspike.com/download/program-s … ania_pdf#.

PROJEKT – 16 grudnia 2014 r.

Program rozwoju i modernizacji technologicznej transportu szynowego w województwie mazowieckim

(...) [bardzo długa przerwa]

Czachówek jest węzłem na przecięciu linii 8 w korytarzu S i południowej linii obwodowej 12. Węzeł jest położony poza bezpośrednim sąsiedztwem ośrodków miejskich. W tym rejonie przebiega ponadto linia kolei wąskotorowej z Piaseczna do Grójca i Nowego Miasta nad Pilicą. Wschodni odcinek południowej linii obwodowej – 12 – łączy Czachówek z węzłem Pilawa na linii 7 Warszawa – Lublin. W węźle Czachówek możliwy jest bezpośredni przejazd do Warszawy; w węźle Pilawa konieczna jest zmiana kierunku jazdy. W przyjętym zasięgu dostępności linii, poza zasięgiem dostępności innych linii, mieszka 20 tys. osób. Odcinek linii po zachodniej stronie Wisły znajduje się w powiecie piaseczyńskim. Komunikacja do miasta powiatowego możliwa jest przez węzeł Czachówek. Góra Kalwaria (12 tys.) jest największym miastem przy linii. Stacja położona jest niezbyt korzystnie, na skraju miasta, w odległości 1,5 km od centrum. W obrębie gminy możliwa jest komunikacja z przystanku Czachówek Wschodni. Dwie stacje oraz dwa proponowane przystanki na wschodnim brzegu Wisły leżą w powiecie otwockim. Do miasta powiatowego możliwy jest dojazd przez węzeł Pilawa, ze zmianą kierunku jazdy. Wiążę się to jednak z bardzo dużym wydłużeniem trasy. Stację posiada miejscowość gminna Osieck; poza tym w gminie nie ma i nie planuje się przystanków. W przypadku wprowadzenia obsługi ruchu pasażerskiego postuluje się dostosowanie układu przystanków do sieci osadniczej. Mianowicie wprowadzenie przystanku Dziecinów przy drodze między wsiami Dziecinów i Piotrowice. Dalej proponuje się przesunięcie na wschód przystanków z kolejnych stacji: Warszówka – do drogi prowadzącej ze wsi, Osieck – na północny skraj osady.

Offline

#13 2021-07-26 14:24:14

Z Dziecinowa

Gość

Re: APEL - wiadukt i przystanek kolejowy przy DW 801 w Dziecinowie!

Odpowiedź z PKP PLK z dnia 15.07.2021 na moją złożoną przez Internet skargę/wniosek z dnia 23.06.2021 (dotyczącą m. in. nazwy przystanku kolejowego znajdującego się terenie obrębu geodezyjnego Dziecinów):

Biuro Zarządu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (dalej: „Spółka”) przesyła stosowne informacje.

Zgodnie z obowiązującymi w Spółce „Wytycznymi dotyczącymi nazewnictwa stacji i przystanków osobowych Ipi-5” z wnioskiem o zmianę nazwy stacji lub przystanku osobowego mogą wystąpić m.in. władze gminy, kierując wniosek do właściwego dla danego obiektu Zakładu Linii Kolejowych. Do wniosku należy dołączyć uchwałę rady gminy właściwej terytorialnie dla danej stacji lub przystanku osobowego, a całkowite koszty związane ze zmianą nazwy stacji pokrywa wnioskodawca. W przypadku przystanku osobowego Warszówka, Wójt Gminy Sobienie-Jeziory powinien wystąpić z wnioskiem o zmianę nazwy do Zakładu Linii Kolejowych w Siedlcach dołączając uchwałę Rady Gminy. Podkreślamy jednak, że przy zmianie nazwy stacji lub przystanku osobowego należy brać pod uwagę koszty, które w związku z tym poniosą zarządcy infrastruktury kolejowej, przewoźnicy i inne podmioty uczestniczących w procesie przewozów.

Lokalizacja przystanku osobowego Warszówka została zaprojektowana zgodnie z nowym układem torowym w km 81+730 linii kolejowej nr 12. W projekcie uwzględniono położenie peronów w stosunku do torów, sposób dojścia do peronów, obsługę osób z ograniczoną możliwością poruszania się, możliwość obsługi bagażowej oraz optymalną długość i szerokość peronów. Podczas prowadzonych na etapie przygotowania inwestycji analiz i konsultacji z miejscowymi samorządami podjęto decyzję o pozostawieniu przystanku Warszówka w obecnej lokalizacji. Mając na uwadze powyższe nie rozpatrywano innej lokalizacji przystanku w tym rejonie. Należy również zaznaczyć, że założenia eksploatacyjno-ruchowe przesłane przez organizatora przewozów na terenie województwa mazowieckiego nie argumentują budowy 2 przystanków osobowych w tak bliskich lokalizacjach.

Należy jednak wskazać, że zgodnie z obowiązującymi przepisami za organizację publicznego transportu zbiorowego na obszarze danego województwa odpowiada marszałek (w omawianym przypadku jest to Marszałek Województwa Mazowieckiego). W związku z powyższym kluczowe będzie uzyskanie jego opinii na temat relokacji punktów handlowych na omawianym odcinku linii kolejowej nr 12, dopuszczając zarówno możliwość likwidacji istniejącego przystanku Warszówka i realizacji wyłącznie przystanku Dziecinów, jak i relokacji przystanku Warszówka i budowy przystanku Dziecinów.

Z poważaniem

#14 2022-02-05 13:32:45

Z Dziecinowa

Gość

Re: APEL - wiadukt i przystanek kolejowy przy DW 801 w Dziecinowie!

"Brak mi słów" na opisanie działań np. MZDW i PKP odnośnie sprawy przejazdu przez LK 12 w ciągu DW 801... Już dawno powinna zapaść decyzja, że robimy tak BEZKOLIZYJNY przejazd!!!


Mam "obsesję" na punkcie bezkolizyjnego przecięcia DW 801 i LK 12, przyznaję. Brak wiaduktu czy tunelu w tym miejsca mnie bulwersuje czy razi!!! Zostawili niedoróbkę po PRL-u (tak naprawdę to wiadukt w tym miejscu powinni zrobić już w czasach PRL-u!!!). W Starej Prawdzie na jakiejś mało znaczącej powiatówce może być wiadukt, a w Dziecinowie guzik


Niech ktoś wreszcie pójdzie po rozum do głowy! Niechaj się wreszcie opamiętają! Dlaczego DW 862 i DW 805 w Parysowie mogą mieć wiadukty, mimo mniejszego znaczenia niż "nadwiślanka", a DW 801 miałaby mieć szlaban!

Mogę być "wściekły" na postawę MZDW, PKP PLK, a także lokalnych władz (np. gminy Sobienie-Jeziory) w sprawie przecięcia międzynarodowej linii kolejowej C-E20 i drogi Warszawa - Puławy w gminie Sobienie-Jeziory. Bardzo to przeżywam! To "wielka niesprawiedliwość", że w tym miejscu nie ma wiaduktu i tunelu! Jak chcą przebudować DW 801 między DK 50 a DW 805, to wybudowanie bezkolizyjnego przejazdu przez LK 12 musi być ich, dosadnie mówiąc, psim obowiązkiem! Nie ma co literalnie interpretować przepisów (a to bo SDR trochę za mały, a to bo droga ma mieć tylko klasę GP, a to, że skrajnie dużo pociągów tam nie przejeżdża, a to, że pociągi nie będą wystarczająco szybko jeździć...), takie interpretacje mogą doprowadzać mnie do szału!!!

#15 2022-02-05 22:03:49

mieszkaniec

Gość

Re: APEL - wiadukt i przystanek kolejowy przy DW 801 w Dziecinowie!

Internauto, strasznie się nakręciłeś na ten wiadukt !
Odpowiedz na pytanie czy on jest potrzebny mieszkańcą Dziecinowa ?
Jeśli powstanie to na pewno prędkość przejazdu samochodów przez wieś wzrośnie, zrobi się bardziej niebezpiecznie, trudniej będzie przejść na drugą stronę ulicy czy wyjechać z podwórka. A o chodnikach i ścieżkach rowerowych to możemy marzyć, ... już kilkadziesiąt lat.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.gaara2.pun.pl www.naznaczony.pun.pl www.naukarch.pun.pl www.grupa-niepokonanych.pun.pl www.forumakwa.pun.pl