Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko
Gość
Droga 2+1 wymaga wyraźnych odstępów między skrzyżowaniami i ograniczenia dostępności w znacznym stopniu.
Może skrzyżowania przy wiadukcie kolejowym w ogóle nie było, a droga do terenów inwestycyjnych we wschodnim Dziecinowie od północy biec będzie przez stary przejazd kolejowy? Na skryżowaniu ze starym przebiegiem DW 801 i drogą do Piotowic w Piotrowicach wybudowałbym sześciowlotowe rondo, tak samo sześciowlotowe byłoby rondo na skrzyżowaniu z DW 805 i DW 799.
Gość
Uważam, że południowa obwodnica Pilawy (z wiaduktem) nie jest takim złym pomysłem. Ale to pewnie inwestycja na przyszłość, może całkiem odległą...
Tak samo niezłym pomysłem wydaje się być most łączący GK z DK 50 na północ od linii kolejowej. Droga mostowa na zachodzie odchodziłaby od DK 79 lub DW 724. na wschodzie kończyłaby się na DK 50.
Odcinek "przytorzanki" od DK 50 do zachodniego początku obwodnicy Pilawy to według mnie niemądry pomysł. Po wybudowaniu S17 znaczenie DW 799 i DW 805 może spaść. Tym bardziej może tak być po wybudowaniu autostradowej obwodnicy Warszawy, ale to raczej "pieśń przyszłości".
Gość
Na wschód od obwodnicy Dziecinowa w przekroju 2+1, bez skrzyżowań między rondami ze starym przebiegiem DW 801, powinna być ciągła, "przylegająca" do niej droga dwupasowa dwukierunkowa umożliwiająca dojazd do terenów inwestycyjnych na wschód od obwodnicy bez przejazdu przez stary przejazd kolejowy. Na tej drodze byłby nowy strzeżony przejazd kolejowy, który byłby zlokalizowany tuż obok wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu DW 801.
Gość
Sam ze sobą robię jakby "burzę mózgów" na temat "obwodnicy Dziecinowa". Chcę jak najlepszego rozwiązania niełatwego problemu wyznaczenia przebiegu i parametrów nowego przebiegu DW 801 w Dziecinowie i Piotrowicach. Obecnie jako najlepsze rozwiązanie jawi mi się droga 2+1 z rondami na początku i końcu (dużymi, sześciowlotowymi), o odcinku bez skrzyżowań od długości ok. 3,3 km, z "wyprostowaniem" przez wyburzenie dwóch domów na Zielonym Dziecinowie, z drogą odbarczającą po stronie wschodniej biegnącą od jednego ronda do drugiego (miałaby co najmniej 6 m szerokości i pasy przez środek, stanowiłaby dojazd do terenów inwestycyjnych na wschód od "obwodnicy").