Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko
Po wybudowaniu S17 ruch na DW 805 powinien zmaleć. Kierowcy nie powinni już omijać tędy zakorkowanego ronda w Kołbieli. Obecnie ruch na odcinku Dziecinów - Lipówki wynosi kilka tysięcy pojazdów na dobę.
Offline
Gość
Odcinek w gminie Sobienie-Jeziory jest wyremontowany. Ale na początku gminy Osieck są już głębokie koleiny i dziury... Pomiędzy Warszawicami a Osieckiem po północnej stronie drogi był nawet zalany mały fragment terenu 1.05.2013
Gość
5.05.2013 - około 18 był duży ruch na DW 805 od strony Osiecka w Warszawicach i Dziecinowie. Przy skrzyzowaniu z DW 801 na chwilę utworzył się zator z kilkunastu (co najmniej) samochodów sięgający pobliskich sklepów z materiałami budowlanymi (około 200 m).
Gość
Podobno ma być coś robione na drodze między Warszawicami a Dziecinowem na moście. Wydaje mi się, że ścieżka rowerowa. Obok wybudowano dwa zjazdy po stronie południowej w kierunku wschodnim. Niedawno było tam pole zaoranego żyta.
Gość
Początek sierpnia 2013 r. - na zachodnim krańcu DW 805 pojawiły się nowe słupki co 100 m (z reguły), stoją przy jezdni. Na zakręcie na granicy Dziecinowa i Warszawic jest ich chyba 7, chociaż na żadnym z nich nie ma cyfry. Chyba ostrzegają one przed zakrętem. Są cienkie, plastikowe. Stoją co najmniej na odcinku ok. 2 km z Warszawic do Dziecinowa.
DW 801 w Dziecinowie ma jeszcze jeden problem. Kwestia drogi nr 805. W PPZPWM są aż dwie obwodnice Warszawic, jednak obywie wersje wyglądają na niezbyt możlwie do realizacji. jedna jest przyklejona do LK 12 i pojawia się jako nowa droga przez Bagno Całowanie i MPK, druga omija Warszawice od południa.
Oto sugerowane koncepcje przebiegu (niestety się "wykrzywiły"):
http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.97 … 5;400400;0
http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.97 … 0;385379;0
http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.96 … 2430;50237 (ma sens, gdy DW 801 będzie 2x2), skrzyżowanie może być też bardziej na północ, znacznie bliżej kanału
Offline
Gość
W 2017 r. MZDW ma zamiar położyć nową nawierzchnię na liczącym ok. 2 km długości odcinku od pogranicza gmin Sobienie-Jeziory i Osieck do rejonu zabudowań Pogorzeli.
Gość
Możliwe, że w najbliższych latach powstanie obwodnica Pilawy z wiaduktem kolejowym w ciągu DW 805. Uważam, że wiadukt w Pilawie powstać musi. Obecnie na przejeździe kolejowym w Pilawie DW 805 krzyżuje się kolizyjnie z liniami kolejowymi Warszawa - Dęblin i Skierniewice - Łuków. Ta pierwsza ma być modernizowana, a pociągi na niej mogą jeździć z prędkością sięgającą 160 km na godzinę.
Po wybudowaniu S17 natężenie w zachodniej części DW 805 może wyraźnie spaść (np. między Warszawicami i Pogorzelą). Między Pilawą a Lipówkami może wzrosnąć. Pewien wzrost natężenia ruchu może też nastąpić na odcinku Lipówki - Wilchta.
Gość
Ze strony egarwolin.pl (cz. 1):
Pilawa: Modernizacja linii kolejowej i drugi tor do Otwocka
W 2015 roku będzie gotowa dokumentacja na modernizację linii kolejowej z Warszawy do Lublina. Rozpoczęcie prac zaplanowano na 2016 rok. Dwa lata później rozpocznie się modernizacja odcinka w Pilawie. Mieszkańcy miasta chcą, aby oprócz przebudowy linii i peronów PKP wybudowało wiadukt, który odciąży Aleję Wyzwolenia.
Mieszkańcy Pilawy wzięli udział w spotkaniu informacyjnym, dotyczącym planowanej modernizacji linii PKP – PLK na trasie Warszawa – Lublin oraz budowy drugiego toru do Otwocka. Jak zapowiada PKP, inwestycja w Pilawie ma zostać zrealizowana w 2018 roku.
Modernizacja linii w Pilawie ruszy w 2018 roku
– Dostaliśmy informację z PKP, że kolej zamierza przebudować linię kolejową i wreszcie doczekamy się drugiego toru do Otwocka. Z informacji przekazanych przez PKP wynika, że inwestycja ma być realizowana w 2018 roku – mówi burmistrz miasta i gminy Pilawa Albina Łubian, która podkreśla, że spotkanie z mieszkańcami zostało zorganizowane po to, by podjąć dyskusję dotyczącą rozwiązań komunikacyjnych oraz funkcjonowania przejazdów w mieście. Zgodnie z ustaleniami z przedstawicielami kolei, przejazd przy ulicy Letniskowej zostanie zachowany i doczeka się modernizacji. W kwestii pilawskiego samorządu zostanie ustalenie gminnej drogi dojazdowej do przejazdu.
Gość
Cz. 2:
Przebudowa peronów i monitorowane przejście
Linie PKP zaproponowały, aby przejazd, który znajduje się w ciągu Alei Wyzwolenia, został zachowany w tej samej postaci jak do tej pory. – Dodatkowo dla potrzeb naszych mieszkańców PKP ma wybudować podziemne przejście na wysokości dworca między ul. Dworcową i ul. Sportową. Zostaną także przebudowane wszystkie perony i wyjścia na nie oraz pochylnie dla osób niepełnosprawnych. Przejście ma być zabezpieczone i całodobowo monitorowane – mówi włodarz Pilawy, która na spotkaniu z przedstawicielami PKP, przy okazji modernizacji linii, zwróciła także uwagę na usytuowanie w Pilawie wiaduktu nad torami, co okazało się nieco trudniejszą kwestią.
Wybudowanie wiaduktu odciążyłoby Aleję Wyzwolenia
W planie zagospodarowania przestrzennego miasta wiadukt jest usytuowany na wysokości ul. Wyszyńskiego. W chwili obecnej natężenie ruchu kolejowego jest tak duże, że przy głównym przejeździe powstają utrudnienia w ruchu. Modernizacja torów z pewnością spowoduje, że ruch pociągów zwiększy się. Dodatkowo kolej ma w planach uruchomienie pociągów towarowych w kierunku wschodnim, co spowoduje kolejne niedogodności dla mieszkańców Pilawy. Wybudowanie wiaduktu odciążyłoby Aleję Wyzwolenia, a jednocześnie stworzyło mieszkańcom możliwość szybkiego przemieszczania się po mieście.
Gość
Cz. 3:
„Obwodnica” miasta poza obszarem zabudowy mieszkaniowej?
Na spotkaniu informacyjnym mieszkańcy zaproponowali, by istniejący przejazd pozostawić, wybudować podziemne przejście na wysokości dworca PKP, a swoistą „obwodnicę” miasta usytuować poza obszarem zabudowy mieszkaniowej, pod lasem – o co zawnioskowała do kolei, Samorządu Województwa Mazowieckiego oraz zarządcy drogi burmistrz miasta i gminy w Pilawie, prosząc o spotkanie ze wszystkimi podmiotami, które są zainteresowane tą sprawą. – Mam świadomość, że może to być trudne w realizacji, ponieważ ktoś musi sfinansować to zadanie, ale uważam, że jest to jedyny moment, aby upomnieć się o przyszłe rozwiązania komunikacyjne przez miasto – mówi Albina Łubian, która wyjaśnia, że gdyby udało się wybudować wiadukt, Aleja Wyzwolenia mogłaby stać się ulicą gminną.
PKP odpowiada na wniosek burmistrz Pilawy
– W przesłanej odpowiedzi PKP uznało, że nowa lokalizacja obwodnicy miasta w nowym przebiegu drogi wojewódzkiej nr 805 (poza terenem zabudowy mieszkaniowej) zgodnie z zapisami w studium zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Pilawa, jest rozwiązaniem właściwym, jednakże wymaga udziału zainteresowanych stron, aby określić możliwości warunków realizacyjnych proponowanego rozwiązania. W tym celu konieczne jest spotkanie decydentów wszystkich zainteresowanych stron. PKP potwierdza także budowę podziemnego przejścia dla pieszych i rowerów pomiędzy ulicą Dworcową a Sportową wraz z wyjściami na perony i zachowanie istniejącego przejazdu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 805 – puentuje burmistrz Albina Łubian.
(EB) 2014-05-07 08:16:59
Fot. Google Maps, Archiwum eGarwolin.pl
Gość
SDR na odcinku DW 805 od DW 801 do Osiecka wyniósł według GPR 2015 3247 pojazdów na dobę. Na odcinku Osieck - Lipówki (DK 17) były aż 6082 pojazdy na dobę (może punkt pomiarowy był w Pilawie albo Lipówkach). Na odcinku od Lipówek do Wilchty SDR wyniósł 2084 pojazdy na dobę.
Gość
W Pilawie ma powstać obwodnica w ciągu DW 805 z wiaduktem nad linią kolejową. Jeszcze w 2018 r. ma się rozpocząć opracowywanie dokumentacji projektowej. Obwodnica Pilawy została wpisana do kontraktu terytorialnego (na wniosek marszałka Adama Struzika). Samorząd województwa mazowieckiego podejmuje się realizacji obwodnicy Pilawy.
Gość
Informacja z Biuletynu Zamówień Publicznych sprzed około dwóch miesięcy:
Ogłoszenie nr 510035096-N-2020 z dnia 26-02-2020 r.
Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie: „Przebudowa drogi wojewódzkiej 805 w granicach pasa drogowego polegająca na: - rozbiórce istniejącego i budowie nowego obiektu inżynierskiego nad kanałem Warszawickim w Warszawicach w km 2+517” - nr postępowania 017/20
NAZWA WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA: ALBLU Sp. z o. o., Warszawa
Cena wybranej oferty/wartość umowy 1938483.91 PLN
Gość
Jakiś czas temu zaczęły się prace na moście w Warszawicach, ok. 600 m na wschód od kościoła. Na skrzyżowaniu DW 801 z DW 805 i DW 799 jest oznakowanie informujące o objeździe w związku z zamknięciem drogi w Warszawicach. Sugerowany objazd jest przez DW 739 w Sobienkach. Myślę, że krócej jest przez Podbiel (DW 862). Raczej wyraźnie krócej. Od strony Dziecinowa można też pojechać przez południową Warszówkę i skręcić tam w drogę biegnącą na południe, w stronę DW 805.