Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#46 2016-02-10 14:01:47

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Luty 2016 i wciąż "nie rozpoczęła się" budowa obwodnicy Góry Kalwarii. Kiedy nią pojedziemy? Może nawet później niż Południową Obwodnicą Warszawy? Budowy S2, S17 i OGK mogą mieć miejsce w tym samym czasie.

#47 2016-03-15 04:12:09

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Co będzie ze skrzyżowaniem DK 50 i DW 801? Czy do końca świata pozostanie rondem? Możliwe.
Co będzie z DK 50 po ukończeniu ekspresowej obwodnicy Warszawy? Czy zmaleje na niej ruch w wyraźnym stopniu, zwłaszcza ruch samochodów ciężarowych? Możliwe, że ciężarówki nadal będą mieć ograniczenia w ruchu przez Warszawę. Ale jak będzie o wiele mniej samochodów osobowych na DK 50, to też będzie "coś".
Możliwe, że kiedyś będzie wybudowana nowa droga przebiegająca blisko torów kolejowych linii nr 12 łącząca DK 79 (lub DW 724) z DK 50. Odciążyłaby ona most na DK 50. Myślę, że już teraz moglby zacząć budować drugi most drogowy pod Górą Kalwarią. Jeśli taki most by powstał, to Dk 50 na wschód od niego (na odcinku do DW 801) powinna być dwujezdniowa.

#48 2016-03-20 19:01:45

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Nie widzę zbytnio szans na wielopoziomowy węzeł DW 801 z DK 50 ze względu na kilka inwestycji w pobliżu tego skrzyżowania, potrzebę wybudowania skrzyżowania z drogą do Piotrowic i starym przebiegiem DW 801 kilkaset (ok. 400) metrów na południe od skrzyżowania DW 801 i DW 805 oraz obecność obszaru Natura 2000 Łąki Ostrówieckie na północny wschód od tego skrzyżowania. Prawdopodobne mi się wydaje to, że to skrzyżowanie do końca świata pozostanie rondem. Możliwe, że po ukończeniu Ekspresowej Obwodnicy Warszawy (zwł. Południowej Obwodnicy Warszawy) znaczenie DK 50 wyraźnie spadnie. Może zdecydowana większość ciężarówek z DK 50 przeniesie się na EOW? I dużo samochodów osobowych też może się przenieść.

#49 2016-03-24 11:33:06

nowy z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Podpisano w końcu umowę na wykonanie obwodnicy Góry Kalwarii. Ma być gotowa w 2019/20.
Więcej w linku poniżej.

tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,gora-kalwaria-doczeka-sie-obwodnicy,197254.html

#50 2016-09-16 19:56:51

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

16.09.2016 dość dużo samochodów jadących od strony Grójca skręciło w DW 680 w gminie Karczew (około 17 godziny).

#51 2017-09-20 19:23:13

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 178
Punktów :   

Re: Drogi - 50

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, … -ring.html

Nowa obwodnica Warszawy. Stolica będzie miała ekspresowy ring dla tranzytu tirów [MAPA]

Jarosław Osowski
18 września 2017 | 07:00

Drogowcy chcą wyprowadzić ze stolicy tranzyt ciężarówek, które utrudniają ruch na Trasie AK. Całkiem nowa obwodnica powstanie 40-50 km od granic Warszawy. Jej przebieg zależy od lokalizacji centralnego portu lotniczego

Mniej więcej miesiąc pozostał do otwarcia 15-kilometrowej obwodnicy Marek. Wtedy znikną ograniczenia w tranzycie ciężarówek w Warszawie. Teraz tiry nie mogą jeździć w godzinach szczytu Trasą Toruńską na Bródnie, mostem Grota-Roweckiego, Trasą AK na Żoliborzu i drogą ekspresową S8 przez Bemowo do autostrady A2. Cały ten odcinek (ponad 22 km), wytyczany i modernizowany w latach 2008-15 kosztem 3,9 miliarda złotych, bardzo szybko zapełnił się samochodami...

Offline

#52 2017-09-27 19:44:20

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Ciekawe, jakie parametry ma mieć ta obwodnica tranzytowa. Obawiam się, że mogą być problemy z jej poprowadzeniem przez powiat otwocki ze względu na obszar Natura 2000 Bagno Całowanie i Mazowiecki Park Krajobrazowy. Obawiam się, że dobudowa drugiej jezdni i dróg dla ruchu lokalnego przez Bagno Całowanie mogłaby zniszczyć cenne przyrodniczo siedliska. Wobec tego myślę, że tranzytowa obwodnica mogłaby przebiec około 10 km na południe od obecnego przebiegu DK 50 przez Bagno Całowanie. Budowana obwodnica Góry Kalwarii (dwujezdniowa) zapewne nie znalazłaby się na szlaku obwodnicy tranzytowej omijającej Bagno Całowanie. Obwodnica przeszłaby na południe od Sobień-Jezior. Może byłaby to autostrada.

#53 2017-10-01 20:22:19

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Według GPR 2015 na odcinku Wyszogród - Płońsk przejechało średnio aż 2087 samochodów ciężarowych z przyczepą dziennie. Ponad 2 tysiące ciężarówek to dużo. Na odcinku Płońsk - Ciechanów liczba samochodów ciężarowych z przyczepą nie przekroczyła 500.

#54 2018-06-13 18:35:16

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 178
Punktów :   

Re: Drogi - 50

http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiado … 62454.html

MI: Ruszają prace przygotowawcze dla dużej obwodnicy Warszawy
| inf. pras. ⚫ źródło: MI ⚫ 13.04.2018

http://www.rynekinfrastruktury.pl/img/885987838839357.jpg_590-400.jpg
zdj. GDDKiA

– Przygotowujemy się do budowy tzw. trasy A50, czyli dużej obwodnicy Warszawy, która będzie przebiegać kilkadziesiąt kilometrów od stolicy – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Droga w przyszłości przejmie część ruchu z mocno obciążonych tras obwodowych – w ciągu S2 i S8.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje się do budowy wielkiego ringu wokół Warszawy. Obecna obwodnica w ciągu tras S2 i S8 już teraz w szczytach natężenia ruchu jest bardzo mocno obciążona. Generalny Pomiar Ruchu przeprowadzony w 2015 r. zanotował na moście Grota Roweckiego w ciągu S8 ponad 140 tys. pojazdów. Jest to wartość średniego dobowego rocznego ruchu, notowane są również wzrosty ruchu nawet do 200 tys. pojazdów. Tłoczno robi się także na zachodnim wylocie z Warszawy i zachodnio-południowej obwodnicy w ciągu drogi S2.

– W ciągu kilku lat Warszawa będzie miała swoją pełną obwodnicę, ale już dziś wiemy, że ona nie wystarczy. Dlatego przygotowujemy się do budowy tzw. trasy A50, czyli dużej obwodnicy Warszawy, która będzie przebiegać kilkadziesiąt kilometrów od stolicy - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

– GDDKiA rozpoczęła prace analityczne dotyczące budowy Dużej Obwodnicy Warszawy. W pierwszej kolejności przeprowadzona zostanie analiza wskazująca na optymalne oddalenie wariantów przyszłej obwodnicy od granic administracyjnych miasta oraz miejsca ich możliwych powiązań z istniejącą i planowaną siecią dróg. Uwzględnione zostanie również skomunikowanie z planowanym Centralnym Portem Komunikacyjnym – podkreślił wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz.

Następnie, dla wstępnie nakreślonego modelu sieci drogowej, zostanie wykonana uproszczona prognoza ruchu, której wyniki pokażą przyszłe, szacunkowe natężenia ruchu. Wielopłaszczyznowa analiza będzie podstawą do określenia klasy i przekroju planowanej obwodnicy. Równocześnie wskazane elementy sieci zostaną wstępnie poddane analizie oddziaływania na środowisko przyrodnicze i mieszkańców, co pozwoli na wskazanie stref wyjątkowo wrażliwych dla mających powstać poszczególnych elementów dużej obwodnicy stolicy.

W wyniku analizy możliwe będzie wskazanie poglądowych wariantów korytarzy obwodnicy. Te zaś będzie trzeba poddać dalszym pracom planistycznym, aby uzyskać Studium Korytarzowe, potrzebne do określenia dokładnego korytarza, w jakim będzie można wyznaczać możliwe warianty trasy.

Aktualnie GDDKiA opracowuje Studium Korytarzowe dla drogi ekspresowej S10 Toruń – Płock – S7 (Nowy Dwór Mazowiecki) – S8 (Wołomin). W założeniu jeden z fragmentów drogi S10 ma stanowić północną obwodnicę stolicy, stając się elementem dużej obwodnicy Warszawy.

Ostatnio edytowany przez ZDzecinowalogin (2018-06-13 18:36:15)

Offline

#55 2018-06-14 20:44:27

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Budowa obwodnicy Kołbieli w ciągu DK 50 może się zacząć w 2021 r. i skończyć w 2024 r. Na węźle z S17 DK 50 ponoć ma mieć przekrój dwujezdniowy. Obwodnica Kołbieli w ciągu DK 50 może być drogą dwujezdniową i częścią przyszłej dużej tranzytowej obwodnicy Warszawy.

#56 2018-06-24 18:59:35

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

gosc 231 napisał:

Wszyscy wiemy że życie przy tej drodze jest do rz**i ale co robić? Rząd ma ważniejsze priorytety niż trasa tranzytowa przez Mazowsze. Ale niech ktoś zauważy, że na rzyciowym poziomie są trasy tranzytowe na tym rzekomo bogatym Mazowszu. Korki na tej pięćdziesiątce potrafią być takie, że kierowcy na rzyci siedzieć znudzić się może, takie to paskudztwo na tej pięćdziesiątce. Obwodnica tranzytowa? Od rzyci takie plany.

"Do rz*ci" to raczej wulgaryzm, nie używajmy takich zwrotów.

#57 2018-10-21 22:47:04

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 178
Punktów :   

Re: Drogi - 50

https://www.google.pl/search?q=obwodnic … e&ie=UTF-8 wyniki w Google dla zapytania obwodnica warszawy 2027.

Dwa nagłówki:
Duża obwodnica Warszawy do 2027 r. Rząd ma plan - Business Insider
Duża obwodnica Warszawy do 2027 roku? Ma być oddana przed CPK

http://serwisy.gazetaprawna.pl/transpor … d-cpk.html

Chcielibyśmy, by duża obwodnica Warszawy, tzw. duży ring warszawski, został ukończony przed oddaniem do użytkowania Centralnego Portu Komunikacyjnego, czyli do 2027 r. - powiedział w piątek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Obecnie prowadzone są analizy dotyczące inwestycji.

"Musimy określić, czy ten duży ring wokół Warszawy, który nazywamy roboczo A50, powstanie w odległości 20 kilometrów, 30 czy 50 km od centrum - po prostu jak duży będzie promień koła, który umownie zostanie wyznaczony przez ten ring" - podkreślił odpowiadając na pytania dziennikarzy minister.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w piątek wziął udział w konferencji prasowej Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, poświęconej koncepcji "korytarzy życia" na drogach szybkiego ruchu.

Adamczyk zwrócił uwagę, że nie ma "żadnych wątpliwości" co do tego, że w przeciągu pięciu lat powstanie ekspresowa obwodnica Warszawy, ale jak dodał, Warszawa potrzebuje kolejnej "drogi obwodowej".

Z kolei wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz zwrócił uwagę, że istniejąca obwodnica jest przeciążona i obecnie po drogach S8 i S2 w czasie szczytu porusza się ok. 200 tys. pojazdów na dobę, w związku z tym tzw. duży ring warszawski jest "bardzo istotny".

"Sam problem obwodnicy, którą pan minister nazwał A50 jest bardzo istotny również dlatego, że będziemy mieli mnóstwo węzłów. Pamiętajcie państwo, że mamy po drodze A2, mamy S10, mamy S7, S17 i znowu S8, także to jest bardzo poważna historia" - dodał wiceminister.

Marek Chodkiewicz o planach budowy dużej obwodnicy Warszawy - tzw. "ringu warszawskiego" - odległej od miasta o ok. 30-50 km, na początku kwietnia mówił w rozmowie z PAP. Zwrócił wtedy uwagę, że do budowy ringu od południa może zostać wykorzystana droga krajowa nr 50, a od północy włączony zostanie planowany odcinek drogi ekspresowej S10.

Droga ekspresowa S10 docelowo połączy Warszawę ze Szczecinem i utworzy ważną oś transportu drogowego pomiędzy Bydgoszczą i Toruniem. Droga ta będzie również alternatywą dla autostrady A2 dla ruchu międzynarodowego.

Według zapowiedzi ministerstwa duża obwodnica Warszawy powinna zostać ukończona do 2027 roku.

Offline

#58 2018-10-22 22:45:32

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Obwodnica Góry Kalwarii ma być ukończona w listopadzie czy grudniu 2019 roku. Ciekawe, czy najpierw otworzą odcinek w ciągu DK 50 lub DK 79, czy też obydwa odcinki otworzą razem. DK 50 na odcinku około 3 km będzie dwujezdniowa, ale nie jest pewne, czy ten odcinek będzie w śladzie obwodnicy tranzytowej Warszawy z prawdziwego zdarzenia. Obwodnica Kołbieli w ciągu DK 50 też może być dwujezdniowa, węzeł z S17 może być przygotowany pod dwujezdniową DK 50.

#59 2019-03-14 21:43:54

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Niech wybudują całą dużą obwodnicę Warszawy do otwarcia Centralnego Portu Komunikacyjnego w 2027 roku. Uważam, że na południu powinna to być autostrada. Przewiduję, że most na Wiśle na południe od Warszawy będzie w okolicach miejscowości Królewski Las i Wysoczyn, a węzeł z DK 79 w Coniewie, zaś po drugiej stronie Wisły węzeł z DW 801. Taka lokalizacja omija od południa obszary Natura 2000 (Bagno Całowanie, Łąki Ostrówieckie) i Mazowiecki Park Krajobrazowy. Budowana obecnie obwodnica Góry Kalwarii w ciągu DK 50 raczej nie wejdzie do autostradowej obwodnicy (ma być ona bezkolizyjną drogą dwujezdniową, ale nie autostradą). Budowa drugiej jezdni na obecnej DK 50 mogłaby być bardzo problematyczna w okolicach Góry Kalwarii, trzeba byłoby zapewne przebudować most na Wiśle i wybudować drugą jezdnię. Z ruchem lokalnym mógłby być spory problem.

#60 2019-12-23 23:47:23

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

W poprzednim tygodniu otworzono dwujezdniową obwodnicę Góry Kalwarii w ciągu DK 50 i DK 79. Jezdnie nie mają pasów awaryjnych. Węzły Marianki i Stadion nie są ukończone jeszcze.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zakonswiatla.pun.pl www.deathway.pun.pl www.liga1on1.pun.pl www.td-zseis.pun.pl www.transformersforum.pun.pl