Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#76 2017-05-24 17:37:11

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

S17 zapewne nie zbierze zbyt dużo ruchu z Otwocka do Warszawy. Po wybudowaniu Mostu Południowego może się zwiększyć natężenie ruchu na DW 801 w Józefowie, a spaść na odcinku od Otwocka Małego do Sobiekurska (Piotrowic). Nowy most by się przydał, aby odciążyć józefowski odcinek DW 801.

#77 2017-05-24 17:44:21

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 178
Punktów :   

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

Ten most jest potrzebny, żeby odciążyć józefowski odcinek DW 801. W najbliższym czasie raczej nie będzie budowy nowego przebiegu DW 801 w Warszawie (południowo-zachodni Wawer) i Józefowie. Trudno powiedzieć, kiedy ruszą prace związane z budową drugiej jezdni DW 801 na odcinku na północ od ul. Górczewskiej w Józefowie. Raczej nie w ciągu najbliższych lat. Drugi most na Świdrze (na wschód od linii kolejowej) daje nadzieję na to, że uda się uniknąć korków na DW 801 na południe od węzła z S2 po otwarciu Mostu Południowego.

Offline

#78 2017-08-28 19:41:07

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

W nowym numerze Linii Otwockiej na pierwszej stronie jest informacja o tym, że zaczęła się budowa nowego mostu na Świdrze. Ciekawe, czy zdążą ją ukończyć przed otwarciem węzła Patriotów na S2. Może dzięki temu mostowi zostaniemy uchronieni od korków na DW 801 w przyszłości.

#79 2017-08-28 19:43:07

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 178
Punktów :   

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

https://linia.com.pl/2017/08/16/mosty-wybuduja-most/

Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe MOSTY wygrało przetarg na realizację pierwszego etapu budowy nowej przeprawy przez Świder. Umowa z wykonawcą ma być podpisana w tym tygodniu.

ALEKSANDRA CZAJKOWSKA

https://tygodnikliniaotwocka.files.wordpress.com/2017/05/most-na-swidrze.jpg?w=470&h=217

W piątek, 4 sierpnia Zarząd Dróg Powiatowych poinformował, że przetarg wygrała firma Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe MOSTY sp. z o.o. oferuje cenę brutto 8 mln 797 tys. 500 zł. Otrzymała ona największą liczbę punktów oraz spełniła warunki przetargu. Druga, konkurencyjna oferta firmy SKANSKA, opiewała na kwotę nieco wyższą, bo na 9 mln 478 tys. 904 zł i 10 gr. Umowa z wykonawcą ma być podpisana 16 sierpnia br. Przypomnijmy, że cała inwestycja podzielona jest na dwa etapy.

W ramach pierwszego, na którego realizację został właśnie rozstrzygnięty przetarg, zostaną wykonane: budowa mostu przez rzekę Świder bez wyposażenia obiektu, budowa muru oporowego pod wiaduktem drogi wojewódzkiej nr 721, przebudowa sieci gazowej, przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych, wykonanie nasypów przy obiekcie oraz wycinka drzew. Czas realizacji upływa wraz z końcem roku. Środki, jakie zgromadziły na ten pierwszy etap samorządy (powiat i miasto Otwock) plus dofinansowanie z ministerstwa to, 11 mln 467 tys 370 zł. brutto.

Offline

#80 2017-08-28 23:07:09

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

Ciekawe, kiedy ukończą budowę tego mostu.

#81 2017-08-28 23:09:18

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 178
Punktów :   

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

https://linia.com.pl/2017/08/23/nie-ma- … mment-3758

NIE MA CHĘTNYCH DO BUDOWY

Budowa ulic Wileńskiej, Tuwima, Kościuszki i Wiązowskiej w Otwocku stoi pod znakiem zapytania. Nikt bowiem nie zgłosił się do ogłoszonego przez urząd miasta przetargu na wykonanie tych prac.

ALEKSANDRA CZAJKOWSKA

https://tygodnikliniaotwocka.files.wordpress.com/2017/08/roboty.jpg?w=470&h=263

To nie jest dobra wiadomość dla mieszkańców, którzy od lat czekają na utwardzenie drogi do swoich domów. Tym razem to nie brak pieniędzy, ale brak chętnych firm budowlanych może pokrzyżować plany związane z realizacją zadań zapisanych w budżecie Otwocka. Przetarg na budowę z kostki betonowej wraz z odwodnieniem ulic: Wileńskiej (na odcinku od ul. Łukasińskiego do ul. Wiejskiej), Tuwima (w tym projekt na odcinku od ul. Majowej do ul. Pogodnej), Wiązowskiej (na odcinku od ul. Sowińskiego do rzeki Świder) i Kościuszki (na odcinku od ul. Reymonta do ul. Czaplickiego) został unieważniony. Jak poinformował nas p.o. naczelnika wydziału inwestycji w urzędzie miasta Krzysztof Cyra, żadna z firm nie złożyła oferty.

Pod koniec ubiegłego tygodnia zostało ogłoszone drugie postępowanie i w ciągu 14 dni będzie wiadomo, czy tym razem ktoś się zgłosi. W rozmowie z „Linią” przewodniczący rady miasta Jarosław Margielski uspokaja, że radni będą wnioskowali do prezydenta o ponowne ogłoszenie przetargów. Nawet jeśli pod koniec roku okaże się, że uzyskane w kolejnych postępowaniach kwoty będą znacznie przewyższać ceny rynkowe, to radni zapowiadają, że zrobią wszystko, aby te inwestycje zostały przeniesione na kolejny rok, tak aby na wiosnę uzyskać korzystne oferty i rozpocząć budowy.

– Działanie takie negocjowaliśmy m.in. w przypadku ulic Johna Lennona, Małej, Żurawiej czy Żabiej (dało to prawie 1 mln zł oszczędności). Mam jednak nadzieję, że taki scenariusz się nie powtórzy i umowy z wykonawcami zostaną podpisane jeszcze w 2017 r. – komentuje Margielski.

Offline

#82 2017-08-31 19:51:44

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

W pierwszej połowie wiosny 2017 r. wyasfaltowano drogę przez Sokołówkę w Sobieniach Biskupich. Postawiono znaki drogowe. Pojawiło się ograniczenie prędkości do 20 km na godz. na najbardziej na zachód wysuniętym odcinku nowej drogi. Przy drodze prowadzącej od cmentarza w kierunku Sobień Biskupich postawiono znak ostrzegający przed skrzyżowaniem.

#83 2017-08-31 19:53:05

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 178
Punktów :   

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

https://mzdw.pl/aktualnosci/umowa-na-ro … ge-content

Umowa na rozbudowę drogi 721 na terenie Piaseczna podpisana.

30.05.2017
W najbliższych tygodniach ruszy przebudowa drogi 721 (ul. Okulickiego ) w Piasecznie. Dziś wykonawca inwestycji – firma Skanska S.A i MZDW podpisały umowę na realizację zadania. Zakres robót obejmie rozbudowę 2 km odc. drogi  pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Mleczarską i ul. Powstańców Warszawy a krzyżówką z ul. Julianowską.  Termin zakończenia budowy to luty 2019r. Koszt inwestycji to kwota blisko 22 mln zł. Środki w całości pochodzą z budżetu Samorządu Województwa Mazowieckiego.
W ramach inwestycji wybudowana zostanie dwujezdniowa trasa z nową nawierzchnią,  nowe odwodnienie jezdni, zjazdy do posesji, sieć kanalizacyjna i wodociągowa. Mieszkańcy zyskają chodniki i ścieżki rowerowe po obu stronach drogi, oraz nowe przejścia dla pieszych, które zostaną wyposażone w elementy bezpieczeństwa ruchu, tj. azyle dla pieszych. Przebudowa oraz budowa nowych sygnalizacji świetlnych znacznie poprawi bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i pieszych. Nowa droga będzie dostosowana do obsługi ruchu tranzytowego.
Pierwsze prace powinny się rozpocząć na przełomie czerwca i lipca br. W połowie czerwca Skanska przejmie plac budowy i rozpocznie prace przygotowawcze. Będą one polegały przede wszystkim na przygotowaniu placu budowy, odhumusowaniu i wycince drzew kolidujących z inwestycją. Jak zapewnia wykonawca na czas przebudowy drogi odcinek ul. Okulickiego pozostanie przejezdny w obu kierunkach. Z uwagi na duży zakres prac prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i stosowanie się do czasowej organizacji ruchu.
Przebudowa ul. Okulickiego w Piasecznie jest pierwszym z trzech etapów zaplanowanych do realizacji inwestycji na drodze 721. Kolejnym etapem będzie budowa nowego przebiegu drogi wraz z obwodnicą Lesznowoli i węzłem S7. Zadanie zostanie zrealizowane w ramach RPO WM na lata 2014-2020. Ostatnim, trzecim etapem będzie przebudowa 5 km odc. drogi od Piaseczna do Konstancina Jez., na którym aktualnie trwają prace projektowe.

Offline

#84 2018-06-08 17:31:15

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

W Sobieniach Biskupich, na północ od drogi od DW 801 do centrum tej wsi i na zachód od drogi w kierunku cmentarza powstały cztery stosunkowo duże domy. Tworzą jakby małe osiedle domów jednorodzinnych (czy może dwurodzinnych?). Mają dwie kondygnacje mieszkalne.

Jakiś czas temu oznakowano skrzyżowanie drogi prowadzącej od DW 801 do centrum Sobień Biskupich z drogą (gminną?) do Sobień Szlacheckich. Stoją znaki ostrzegające przed skrzyżowaniem na drodze z pierwszeństwem przejazdu i znak "ustąp pierwszeństwa przejazdu" na drodze podporządkowanej, po zachodniej jej stronie. Droga (przynajmniej na razie) ma nawierzchnię ze stosunkowo niewielkich kamieni. Pyli się intensywnie, gdy przejedzie nią duży pojazd. Może niebawem będzie tam położony asfalt? Południowa część tej drogi ma nawierzchnię "ulepszoną", nie jest to droga żużlowa czy żwirowa, prowadzi ona przez obszar zabudowany miejscowości Sobienie Szlacheckie.

#85 2018-06-08 17:31:37

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

W Sobieniach Biskupich, na północ od drogi od DW 801 do centrum tej wsi i na zachód od drogi w kierunku cmentarza powstały cztery stosunkowo duże domy. Tworzą jakby małe osiedle domów jednorodzinnych (czy może dwurodzinnych?). Mają dwie kondygnacje mieszkalne.

Jakiś czas temu oznakowano skrzyżowanie drogi prowadzącej od DW 801 do centrum Sobień Biskupich z drogą (gminną?) do Sobień Szlacheckich. Stoją znaki ostrzegające przed skrzyżowaniem na drodze z pierwszeństwem przejazdu i znak "ustąp pierwszeństwa przejazdu" na drodze podporządkowanej, po zachodniej jej stronie. Droga (przynajmniej na razie) ma nawierzchnię ze stosunkowo niewielkich kamieni. Pyli się intensywnie, gdy przejedzie nią duży pojazd. Może niebawem będzie tam położony asfalt? Południowa część tej drogi ma nawierzchnię "ulepszoną", nie jest to droga żużlowa czy żwirowa, prowadzi ona przez obszar zabudowany miejscowości Sobienie Szlacheckie.

#86 2018-06-13 13:33:22

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 178
Punktów :   

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

W ciągu kilku najbliższych lat może powstać most na Wiśle między Górą Kalwarią a Dęblinem:

https://tvn24bis.pl/z-kraju,74/most-na- … 39435.html

Najpierw most na Sanie, potem kolejne inwestycje. Sprawdź, gdzie powstaną nowe przeprawy

Pierwszą inwestycją w ramach rządowego programu "Mosty dla regionów" będzie most na Sanie w okolicach Jarosławia w województwie podkarpackim - poinformował w środę minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński.

Na konferencji prasowej na jarosławskim rynku podkreślił, że w programie wybranych zostało 20 najbardziej potrzebnych w Polsce mostów i te inwestycje będą realizowane. Kwieciński przypomniał, że znajdują się one w 9 województwach na 8 rzekach.

- Jedną z tych 20 inwestycji jest właśnie przeprawa tutaj. Określamy ją jako przeprawa mostowa między Jarosławiem a Leżajskiem, a tak naprawdę ona leży w okolicach Jarosławia - sprecyzował.

Partnerem w realizacji mostu na Sanie będzie samorząd województwa podkarpackiego.

Przypomnijmy, że program budowy mostów zapowiedział we wtorek premier Mateusz Morawiecki. Na konferencji padła jednak liczba 22 przepraw. - Zaproponujemy program budowy 22 mostów. To będą mosty na Wiśle, na Odrze, na Bugu, na Pilicy, Warcie, w wielu miejscach Polski - mówił szef rządu.

Wsparcie inwestycji w regionie

Obecny na środowej konferencji marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl powiedział, że nowy most będzie częścią drogi wojewódzkiej nr 865, która łączy drogę ekspresową S17 z autostradą A4.

Marszałek podkreślił, że dzięki nowemu mostowi lepiej skomunikowane będą tereny inwestycyjne w Makowisku oraz park przemysłowy w Lubaczowie. - Ta inwestycja służyć będzie powiatowi jarosławskiemu, mieszkańcom miasta, ale musimy patrzeć na szerszy kontekst i oddziaływanie inwestycji będzie na całe Podkarpacie - wskazał Ortyl.

Marszałek zaznaczył, że droga ta prowadzi również do terenów turystycznych Roztocza.

Budowa nowego mostu ma kosztować około 120 mln zł i w ramach tej inwestycji oprócz przeprawy powstanie dojazd do obwodnicy Jarosławia. Pozostałe drogi dojazdowe, jak zadeklarował Ortyl, mają być finansowane z programu budowy dróg lokalnych, który ma zostać zaprezentowany jesienią.

Most na Sanie ma być gotowy po roku 2022 roku.

Lokalizacje mostów

Szacowany koszt budowy 20 priorytetowych przepraw mostowych w 9 województwach na 8 rzekach to 2,3 mld zł.

W województwie mazowieckim są cztery rekomendowane inwestycje na Wiśle: pomiędzy Dęblinem a Górą Kalwarią, w okolicach Kozienic i Maciejowic, pomiędzy Górą Kalwarią a Warszawą - w okolicach Konstancina Jeziorny i Otwocka, Karczewa; pomiędzy Warszawą a Nowym Dworem Mazowieckim na wysokości Jabłonny i Łomianek oraz koło Kazimierza Dolnego pomiędzy gminami Kazimierz Dolny - Janowiec.

Inne rekomendowane inwestycje znajdują się: na Warcie w Lubuskiem pomiędzy Międzychodem a Santokiem na wysokości miejscowości Przytoczna; na Bugu między Tonkielami i Nurem; na Bugu między Wyszkowem a Serockiem; na Narwi most między Różanem a Pułtuskiem; na Wiśle most pomiędzy Nowym Dworem Mazowieckim a Wyszogrodem; na Odrze przeprawa pomiędzy Raciborzem i Kędzierzynem Koźle i most łączący Wrocław i Ciechanów na wysokości Obornik Śląskich; Odra - most między Ciechanowem i Głogowem; Odra - most pomiędzy Zieloną Górą i Krosnem Odrzańskim; na Warcie most między Kołem i Koninem w okolicach Konina, przeprawa między Koninem i Śremem, most pomiędzy Śremem i Poznaniem na wysokości Brodnicy oraz przeprawa pomiędzy Obornikami i Wronkami.

Nowe mosty mają też powstać na Noteci na odcinku pomiędzy Czarnkowem i Wieleniem i na Pilicy pomiędzy Przedbórzem i Sulejowem.
https://n-0-134.dcs.redcdn.pl/file/o2/tvn/web-content/m/orig/p1/i/596dedf4498e258e4bdc9fd70df9a859/2ac0e2ab-9aaa-46ea-a350-e6ea73b0e575.png
Termin realizacji programu

Kwieciński zaznaczył, że w ramach samorządowego programu dróg i mostów, który ma być zaprezentowany jesienią br. finansowane będą też modernizacje przepraw już istniejących.

Z tego programu, jak powiedział Kwieciński, budowane mają być też drogi, które będą komunikowały nowe mosty z siecią dróg już istniejących. - Długo czekaliśmy na taki program i to jest największy program dedykowany budowie dróg i mostów w historii naszego kraju. Jeszcze raz chciałbym podkreślić, że koncentrujemy się tutaj na projektach samorządowych i ważne są zasady funkcjonowania tego programu - stwierdził minister i przypomniał, że zgodnie z założeniami dofinansowanie projektu oraz samej inwestycji może wynieść do 80 procent.

Program ma być zrealizowany do 2025 roku. - Zakładamy, że przygotowanie dokumentacji to będzie mniej więcej rok lub dwa lata. Później dwa, trzy lata to będzie realizacja inwestycji. To oznacza, że za parę lat będziemy mogli powiedzieć, że zapewniliśmy Polsce zbudowanie najważniejszych przepraw - podkreślił Kwieciński.

Ostatnio edytowany przez ZDzecinowalogin (2018-06-13 13:34:21)

Offline

#87 2018-10-25 22:25:43

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

Ciekawe, czy mosty w okolicy Konstancina-Jeziorny i Kozienic powstaną do 2025 roku. Może lepiej byłoby wybudować most między Józefowem a K-J, a nie Karczewem a K-J? Przydałaby się "Czerniakowska-Bis" przedłużona do trasy mostu pod K-J. Może ten most zabrałby część ruchu z DW 801 w Józefowie.

#88 2019-06-13 19:59:43

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 178
Punktów :   

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

https://linia.com.pl/2019/06/06/dokad-p … rutowicza/

6 czerwca 2019 · by Linia Otwocka · Tagged Sylwia Wysocka

Dokąd poprowadzą Narutowicza?

OTWOCK: CORAZ WIĘCEJ WĄTPLIWOŚCI WOKÓŁ PRZEDŁUŻENIA ULICY.

Nic na to nie wskazywało, ale koncepcja budowy nowego odcinka ul. Narutowicza od ul. Andriollego w Otwocku do ul. Ciepłowniczej w Karczewie napotyka wciąż nowe trudności. Wątpliwości mają otwoccy radni, którzy ostatecznie dołożyli do stworzenia planów drogi 5 tys. zł. Radni z Karczewa w ogóle zdjęli z porządku obrad sesji uchwałę o przekazaniu na stworzenie koncepcji 2 tys. 500 zł. Uważają, że przedłużenie Narutowicza nie ma sensu bez wyprowadzenia ruchu do drogi nr 801.
https://i0.wp.com/linia.com.pl/wp-content/uploads/2019/06/przedluzenie-narutowicza-1.jpg?w=800&ssl=1
Pomysł przedłużenia ul. Narutowicza miał nabrać realnych kształtów pod koniec maja. W ubiegłym tygodniu na sesjach w Otwocku i w Karczewie miały znaleźć się projekty uchwał w sprawie pomocy finansowej dla powiatu otwockiego na opracowanie koncepcji przedłużenia. Chodzi o odcinek od ul. Andriollego w Otwocku do ul. Ciepłowniczej w Karczewie (ok. 1,3 km). Plan zakładał, że w tym roku powstanie koncepcja, aby w przyszłym można było starać się o dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych.

– Liczymy na pieniądze od samorządów, ponieważ chcemy zlecić wykonanie trzech koncepcji przebicia drogi z Otwocka do Karczewa
– tłumaczył w rozmowie z „Linią” wicestarosta Krzysztof Kłósek. – Wybierzemy najkorzystniejszy wariant, a dopiero później ogłosimy przetarg na wykonanie projektu do wybranej koncepcji – podkreślał wicestarosta.

Będziemy dyskutować, ale nad koncepcją

Zgodnie z założeniami Otwock ma dołożyć 5 tys. zł, a Karczew 2 tys. 500 zł. W Otwocku tuż przed głosowaniem nad uchwałą radny Przemysław Bogusz wyraził jednak obawy wobec planów inwestycji i złożył wniosek o zdjęcie z porządku obrad projektu uchwały w tej sprawie. Jego zdaniem powinna ona wcześniej zostać poddana konsultacjom społecznym.

– Są liczne kontrowersje wokół tego projektu – mówił podczas sesji Bogusz.  Moje obawy wzbudza kilka kwestii. Po pierwsze, duże obciążenie ruchem, który będzie istotnie wpływał na pogorszenie jakości życia w rejonie zabudowy jednorodzinnej. Po drugie, brak podbudowy na dalszych odcinkach ul. Narutowicza, którymi ten wzmożony ruch miałby się odbywać (chodzi o odcinek od ul. Andriollego w stronę Świerku, łącznie z remontowanym dwa lata temu fragmentem, gdzie nie ma jezdni o pełnych parametrach). Po trzecie, kwestia bezpieczeństwa – brakuje chodnika czy ciągu pieszo-rowerowego na dalszych odcinkach drogi – wyliczał radny.

Zgodnie z zapewnieniami prezydenta nowy odcinek będzie miał ścieżkę rowerową bądź ciąg pieszo-rowerowy, ale obecnie nie ma chodnika czy ścieżki na dalszym odcinku od ul. Andriollego do ul. Poniatowskiego.

– Są tu tylko pobocza, po których przemykają piesi i rowerzyści, i już teraz jest tam problem z bezpieczeństwem. Jeżeli poprowadzi się tamtędy wzmożony ruch ciężarowy, będzie o wiele bardziej niebezpiecznie, a trzeba pamiętać, że w tamtym rejonie jest Szkoła Podstawowa nr 2. Dlatego wątpliwości jest wiele – mówił Bogusz. I zgłosił wniosek, aby projekt uchwały przed przyjęciem przez radę został poddany konsultacjom społecznym.

– Podstawowe pytanie brzmi: czy mieszkańcy w ogóle chcą tego przedłużenia ul. Narutowicza? Jeśli tak – wtedy moglibyśmy podpisać porozumienie z powiatem, wydawać na ten cel pieniądze. Jeśli nie, to szkoda zachodu – argumentował radny.

Choć część otwockich radnych podziela pewne obawy związane z ewentualną budową i wzmożonym ruchem na ul. Narutowicza, to jednak uważają, że bardziej uzasadniona będzie dyskusja nad istniejącą koncepcją drogi. – Gdy ta koncepcja powstanie, będziemy wiedzieć, nad czym dyskutować i jakie konkretne rozwiązania proponować – przekonywali zwolennicy pomysłu. Ostatecznie otwoccy radni większością głosów zdecydowali o przekazaniu powiatowi pomocy finansowej na wykonanie koncepcji.

Tak dla przedłużenia, ale pod warunkiem…

Inaczej sprawy potoczyły się w Karczewie. Tu po dyskusji na wspólnym posiedzeniu komisji radni w ogóle zdecydowali o zdjęciu projektu uchwały z porządku obrad. Jednak wcale nie dlatego, że są przeciwni przedłużeniu
ul. Narutowicza z Otwocka do Karczewa. Takie rozwiązanie uznają za zasadne, ale pod warunkiem że droga nie skończy się na ul. Ciepłowniczej.

– Chcemy, żeby burmistrz podjął rozmowy z powiatem o rozszerzeniu tej koncepcji – wyjaśnia w rozmowie z „Linią” przewodniczący Rady Miejskiej w Karczewie Piotr Żelazko. – Oczywiście chcemy partycypować w kosztach, ale chcielibyśmy, żeby ta koncepcja zawierała także plany wyprowadzenia ruchu tzw. wschodnią obwodnicą Karczewa do drogi nr 801. Samo przedłużenie ul. Narutowicza do Karczewa jest dla naszego miasta niekorzystne. Korzystne byłoby tylko pod warunkiem, że zaprojektujemy łącznik strefy przemysłowej z drogą nr 801. Zdajemy sobie sprawę z tego, że taka rozszerzona koncepcja może kosztować więcej niż oczekiwane od Karczewa 2 tys. 500 zł, ale bylibyśmy gotowi zabezpieczyć te pieniądze, o ile te dwie drogi powstałyby w ramach jednej koncepcji – tłumaczy Żelazko.

- Zdjęcie uchwały z porządku obrad nie oznacza sprzeciwu wobec przedłużenia ul. Narutowicza, tylko wstęp do rozmów o tym, żeby koncepcja komunikacyjna była szersza, a problem rozwiązany kompleksowo. Chcemy, aby burmistrz podjął na ten temat rozmowy z starostwem powiatowym – podkreśla przewodniczący.

Przedłużenie ul. Narutowicza ma spowodować, że zmniejszy się ruch w centrum Otwocka. Zamiast ulicami Karczewską, Batorego i Matejki samochody mogłyby jechać znajdującą się na obrzeżach Otwocka i Karczewa ul. Narutowicza. W ten sposób, przy planowanych dalej na tej drodze roz- wiązaniach komunikacyjnych, mogłyby docierać do drogi krajowej nr 17, a docelowo także od strony Karczewa do drogi wojewódzkiej nr 801, tzw. Nadwiślanki.

Offline

#89 2019-08-19 23:39:00

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

W Piotrowicach na wschód od DW 801 ok. 500 m na południe od DK 50 chyba coś będzie budowane, ok. 100 - 150 m od drogi. Wykopano dość dużą dziurę. Chyba będzie to dom. A może zakład przemysłowy?

#90 2019-09-02 14:39:44

Nowy z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycje w pobliżu Dziecinowa

Coraz głośniej o Dużej Obwodnicy Warszawy via DK50

https://biznes.interia.pl/budownictwo/n … 27915,4212

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.margo-nem.pun.pl www.zszz.pun.pl www.xcore.pun.pl www.dziedzictwo-khorinis.pun.pl www.worldofwrestling.pun.pl