Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#16 2018-10-28 22:10:52

Z Dziecinowa

Gość

Re: Modernizacja LK12

Przy przystanku kolejowym w Dziecinowie mógłby powstać parking P+R (Park and Ride, Parkuj i Jedź). Obecny przystanek kolejowy znajduje się niemalże "w szczerym polu" ok. 1,5 km na wschód od DW 801. Można zaproponować też nowy przystanek przy drodze powiatowej w Warszówce, i może nawet kolejny przystanek w rejonie DK 50 i mostu na Wiśle. Po przebudowie linii kolejowej pociągi mogą jeździć szybciej i częściej.

#17 2018-10-31 11:26:41

nowy z Dziecinowa

Gość

Re: Modernizacja LK12

Z Dziecinowa napisał:

Przy przystanku kolejowym w Dziecinowie mógłby powstać parking P+R (Park and Ride, Parkuj i Jedź). Obecny przystanek kolejowy znajduje się niemalże "w szczerym polu" ok. 1,5 km na wschód od DW 801. Można zaproponować też nowy przystanek przy drodze powiatowej w Warszówce, i może nawet kolejny przystanek w rejonie DK 50 i mostu na Wiśle. Po przebudowie linii kolejowej pociągi mogą jeździć szybciej i częściej.

..a kto da pieniądze na parking?
Ile osób będzie korzystało z parkingu?
Czy PLK przeniesie przystanek do Dziecinowa?
Kto (przewoźnik) będzie obsługiwał linię Pilawa - Góra -Warszawa?
Ile osób będzie jeździło pociągiem?
Ile osób będzie chciało korzystać z przystanku w Dziecinowie?
.... itd

zejdź na ziemię

#18 2018-11-01 20:08:13

Z Dziecinowa

Gość

Re: Modernizacja LK12

Uważam, że należy dokonać starań, aby przenieść przystanek kolejowy z "pola" na teren położony przy DW 801. Jeżeli mają robić infrastrukturę przystankową, to niech chociaż zrobią przystanek w bardziej atrakcyjnym miejscu, a nie modernizują przystanek znajdujący się na odludziu. Linia kolejowa zamiast stanowić atut gminy, jest w zasadzie tylko ciężarem, bo od czasu do czasu zamykają przejazd na najważniejszej drodze przez nią przebiegającej. Dziecinów jest całkiem dobrym miejscem na wybudowanie intermodalnego terminala przeładunkowego - niedaleko Warszawy i jej aglomeracji, przy drodze wylotowej ze stolicy, blisko DK 50.

#19 2018-12-30 20:01:23

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 178
Punktów :   

Re: Modernizacja LK12

http://dziecinow.pl/?p=1025 - Protokół z obrad XXIX sesji Rady Gminy w Sobieniach Jeziorach

W protokole tym jest mowa o stacji w Warszówce. Uważam, że należy zaplanować nowy przystanek kolejowy przy DW 801. Można też pomyśleć o przystanku w Warszówce, przy drodze powiatowej, ale nie "w polu".

Offline

#20 2019-02-27 22:35:48

Z Dziecinowa

Gość

Re: Modernizacja LK12

Na portalu zachodniemazowsze info znaleźć można taki artykuł z 15.02.2019:

Wróci ruch pasażerski na linię kolejową nr 12! Nowe przystanki powstaną w Puszczy Mariańskiej, Grabcach, Mszczonowie, Tarczynie, Górze Kalwarii i innych miejscowościach

Mariusz Kunicki

Możliwość powrotu pociągów pasażerskich na odcinku Skierniewice-Pilawa na linii Skierniewice-Łuków (nr 12) i przygotowanie 13 stacji oraz przystanków dla pasażerów uwzględnia podpisana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowa za 32 mln zł na opracowanie projektu przebudowy. Planowane prace mają zwiększyć możliwości linii, korytarza transportowego wschód-zachód i towarowej obwodnicy Warszawy.

Linia Skierniewice-Łuków o długości 160 km łączy obszar województwa łódzkiego, mazowieckiego i lubelskiego. Jest częścią jednego z głównych korytarzy transportowych ze wschodu na zachód (trasa C-E 20) oraz towarową obwodnicą Warszawskiego Węzła Kolejowego. Po modernizacji będzie mogła obsługiwać przewozy pasażerskie na odcinku Skierniewice-Pilawa.

Szybkie i wygodne podróże

Dokumentacja projektowa określi zakres robót, które należy wykonać na linii nr 12 Skierniewice- Łuków. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamierzają przebudować perony na 13 stacjach i przystankach na odcinku Skierniewice-Pilawa, tj. Długokąty, Puszcza Mariańska, Grabce, Mszczonów, Grzegorzewice, Jeżewice, Tarczyn, Gąski, Prażmów, Czachówek Wschodni, Góra Kalwaria, Warszówka i Osieck. Dzięki temu, pasażerowie zyskają komfortowe warunki podróży. Perony będę wyższe, wyposażone w nowe ławki, wiaty, informację pasażerską oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Wygodne dojście do pociągów dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się zapewni budowa czterech przejść podziemnych (Puszcza Mariańska, Mszczonów, Tarczyn i Góra Kalwaria). Trasa zostanie dostosowana do prędkości 120 km na godzinę dla pociągów pasażerskich i towarowych. Obecnie na trasie składy towarowe jeżdżą odcinkowo z prędkością 50-60 km na godzinę.

Sprawny i bezpieczny przewóz towarów

Dokumentacja przewiduje modernizację linii Skierniewice-Łuków tak, aby umożliwić kursowanie pociągów towarowych o długości 750 metrów. Zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości i wąskie gardła. Wykonawca przygotuje ekspertyzę dotyczącą budowy drugiego toru na moście nad Wisłą w Górze Kalwarii. Przebudowa ponad 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 30 mostów umożliwi sprawny przejazd cięższych składów towarowych kursujących korytarzem wschód- zachód (trasa C-E 20). Zakładane jest również zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego dzięki przebudowie 73 skrzyżowań kolejowo-drogowych. Sprawniejsze przejazdy zapewni budowa nowoczesnego systemu sterownia pociągami ERTMS/ETCS poziomu drugiego. Planowany jest wzrost przepustowości, czyli z linii skorzysta więcej pociągów.

Wykonawcą dokumentacji jest konsorcjum firm Systra S.A., Biuro Projektowo-Konsultingowe Mosty S.C. Sławomir Biegański, Jerzy Broś. Wartość umowy to 32,3 mln zł netto. Dokumentacja projektowa ma być gotowa w ciągu trzech lat. Początek prac budowlanych planowany jest na 2022 rok, a zakończenie w 2025 roku. Szacowany koszt realizacji inwestycji to około 2 mld zł.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

#21 2019-02-27 23:03:43

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 178
Punktów :   

Re: Modernizacja LK12

https://iotwock.info/artykul/rusza-przy … -do/610282

Rusza przygotowanie do modernizacji linii kolejowej przechodzącej przez Osieck i Warszówkę

Za trzy lata ma rozpocząć się przebudowa linii kolejowej Skierniewice – Łuków, w wyniku której ma zostać przywrócony ruch pasażerski na odcinku Skierniewice - Pilawa. Planowana jest  modernizacja 13 stacji i przystanków, w tym m.in. w Osiecku i Warszówce (gm. Sobienie-Jeziory). PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. właśnie poinformowały o podpisaniu umowy o wartości 32 mln złotych na opracowanie projektu przebudowy 160-kilometrowej linii nr 12.

Linia Skierniewice - Łuków jest częścią jednego z głównych korytarzy transportowych ze wschodu na zachód oraz towarową obwodnicą Warszawskiego Węzła Kolejowego. Po modernizacji w planie jest przywrócenie kursowania pociągów pasażerskich od Skierniewic do Pilawy. Pociągi będą jeździć po tej linii znacznie szybciej niż to jest obecnie - do 120 km na godz. (obecnie na niektórych odcinkach składy towarowe nie mogą jechać szybciej niż 50-60 km/godz.).

Co ma być zrobione w trakcie modernizacji?

Po pierwsze na 13 stacjach między Skierniewicami a Pilawą, w tym w Górze Kalwarii, Warszówce i Osiecku mają być przebudowane perony  - będą wyższe, wyposażone w nowe ławki, wiaty, informację pasażerską oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Ponadto modernizacji zostanie poddanych 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 30 mostów. Prawdopodobna jest budowa drugiego toru na moście nad Wisłą w Górze Kalwarii. Wzdłuż trasy bardziej bezpieczne mają się stać 73 skrzyżowania kolejowo-drogowe.

PKP PLk planuje, że po modernizacji po linii będą mogły kursować znacznie cięższe i dłuższe składy towarowe (do 750 m długości).

Projekty przebudowy ma przygotować konsorcjum firm Systra S.A., Sławomir Biegański, Biuro Projektowo-Konsultingowe Mosty S.C. Sławomir Biegański, Jerzy Broś oraz Jerzy Broś, Biuro Projektowo-Konsultingowe Mosty S.C. Sławomir Biegański, Jerzy Broś. Wartość umowy to 32,3 mln zł netto. Na przygotowanie dokumentacji wykonawca ma 3 lata. Początek prac budowlanych planowany jest na 2022 r. a zakończenie w 2025 r. Szacowany koszt realizacji inwestycji  to około dwa miliardy złotych.

Red.

Offline

#22 2019-08-19 23:41:22

Z Dziecinowa

Gość

Re: Modernizacja LK12

Jeden z komentarzy w sprawie modernizacji LK 12 ze strony iotwock (z wyróżnieniami):

Zdecydowanie jestem za utworzeniem przystanku w Dziecinowie. Ponadto uważam za konieczne utworzenie możliwości dojazdu pociągów osobowych do Warszawy. W tej sprawie uważam za konieczne wystąpienie Urzędu Gminy w Sobieniach Jeziorach do władz zarządzających linią kolejową nr. 12. o utworzenie przystanku w Dziecinowie. Uważam, ze nie wolno takiej okazji przegapić. mało tego Urząd Gminy w Sobieniach Jeziorach winien zainteresować w tę sprawę Gminę Wilga i Urząd Powiatowy w Garwolinie. Zaprzepaszczenia tej sprawy nie wybaczą nam przyszłe pokolenia.

#23 2020-03-11 00:21:25

Z Dziecinowa

Gość

Re: Modernizacja LK12

Uważam, że koniecznie trzeba połączyć linię nr 88 CPK - Warka z linią kolejową nr 12 Skierniewice-Łuków tak, aby możliwe było poruszanie się pociągów od strony Łukowa w kierunku CPK po północnym odcinku nowej LK 88 od LK 12 do CPK, tak samo ruch pociągów od strony CPK w kierunku Łukowa (wjazd na LK 12 od północnego odcinka LK88) powinien być możliwy. Uważam, że planowana do modernizacji LK 12 (przebudowa może odbyć się w latach 2022 - 2025) powinna spowodować, że pociągi na LK 12 będą mogły poruszać się z prędkością co najmniej 160 km na godzinę, a nie tylko 120 km/h.

Gdyby LK 12 była połączona z planowaną LK88, możliwe byłoby uruchomienie połączeń od strony Lublina (i Ukrainy, zwł. północnej) czy Terespola (i części Białorusi) bezpośrednio do CPK z pomięciem Warszawy, co skróciłoby trasę (pod względem długości w kilometrach - brak zajeżdżania do Warszawy) i zapewne czasu podróży. Uważam też, że warto byłoby dostosować LK 12 do prędkości pociągów co najmniej 160 km/h, co byłoby korzystne w przypadku połączeń CPK z okolicami Terespola i Lublina (oraz dla ruchu lokalnego, niezwiązanego z CPK, np. od strony Tarczyna czy Pilawy do Warszawy przez Czachówek i potem Piaseczno).

#24 2020-07-14 17:15:41

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 178
Punktów :   

Re: Modernizacja LK12

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/li … 97503.html - Linia Skierniewice – Łuków z większą przepustowością i ruchem pasażerskim - fragment (z wyróżnieniami):

Nawet 160 km/h

Nie jest wykluczona zmiana rozmieszczenia stacji i przystanków w celu ich dostosowania do sieci osadniczej. Wykonawca ma rozważyć wariant bezinwestycyjny oraz trzy inwestycyjne. Najambitniejszy z nich zakłada podniesienie prędkości maksymalnej dla pociągów pasażerskich do 160 km/h (towarowe w każdym wariancie inwestycyjnym mają jeździć do 120 km/h).

Interesujący zapis znalazł się w części poświęconej koncepcji CPK, którą autorzy aktualizacji będą musieli wziąć pod uwagę. „Ze względu na brak oficjalnych i konkretnych założeń Wykonawca pozyska informacje o planowanej ofercie ruchu pasażerskiego od CPK Sp. z o. o., a następnie przeanalizuje konsekwencje dla pozostałego ruchu pasażerskiego i towarowego poprzez propozycję obciążenia ruchowego poszczególnych odcinków linii objętych projektem i w jego obszarze oddziaływania” – napisano w OPZ.

Myślę, że można byłoby pomyśleć o zwiększeniu prędkości pociągów towarowych do 160 km na godz., nie tylko osobowych...

Powtarzam, że według mnie TRZEBA zmienić lokalizację przystanku w gminie Sobienie-Jeziory (a nie tylko tego w Prażmowie, który mógłby być przy wiadukcie w ciągu DW 722) - nie na "odludziu", "w polu" pomiędzy Dziecinowem a Warszówką (w obrębie geodezyjnym Dziecinów, chociaż przystanek nazywa się Warszówka), a przy DW 801 (na której KONIECZNIE musi powstać wiadukt nad LK 12)! Odcinek DW 801 między Piotrowicami (rondem z DK 50) a Dziecinowem (skrzyżowaniem z DW 805 i DW 799) ma być modernizowany za jakiś czas (za kilka lat?), liczy około 4 km, można byłoby zsynchronizować budowę wiaduktu w ciągu DW 801 nad LK 12 z modernizacją tej linii kolejowej, aby były mniejsze utrudnienia. Co do DW 801 - ok. 1,25 km od ronda w Piotrowicach czy Sobiekursku z DK 50 do końca obecnego odcinka z utwardzonymi poboczami w Piotrowicach (w południowej części wsi) można byłoby zrezygnować z modernizacji (jest już utwardzone pobocze, nawierzchnia stosunkowo niedawno temu była remontowana (na tym odcinku z utwardzonymi poboczami), droga jest równa), a zamiast tego skupić się na odcinku położonym bardziej na południe (ok. 2,75 km).

Ostatnio edytowany przez ZDzecinowalogin (2020-07-14 17:16:38)

Offline

#25 2020-10-04 19:49:45

Z Dziecinowa

Gość

Re: Modernizacja LK12

Gdyby było tak, że przystanek kolejowy znajdzie się w tym samym miejscu, co jest obecnie, to trzeba sprawić, aby nazywał się Dziecinów, a nie Warszówka, bowiem znajduje się on na terenie obrębu geodezyjnego Dziecinów!

Może być tak, że przystanek pozostanie na swoim obecnym miejscu, a w jego pobliżu będzie powstawać zabudowa mieszkaniowa, może nawet intensywna czy wielorodzinna. Nie można dopuścić do tego, aby te domy były "zabrane" Dziecinowowi. Nie chcę, aby "ukradła" je Warszówka (dom czy dwa domy przy obecnym przystanku kolejowym należą do sołectwa Warszówka, choć znajdują się na terenie obrębu geodezyjnego Dziecinów).
Na wschód od drogi powiatowej z Warszawic do Sobień-Jezior są domy należące do Sobień Biskupich, są one na zachód od DW 801, bardzo oddalone od centralnej części wsi Sobienie Biskupie. Po drugiej stronie jest Radwanków Szlachecki (na zachód od drogi z płyt betonowych). Tak więc domy leżące na skraju obrębu Sobienie Biskupie należą do wsi Sobienie Biskupie, a nie do Radwankowa Szlacheckiego, do którego jest łatwiej stamtąd dojechać (czy dojść) niż do centrum Sobień Biskupich.

#26 2020-10-05 15:57:01

Z Dziecinowa

Gość

Re: Modernizacja LK12

jeden użytkownik forum skyscrapercity napisał:

Pisałem w sprawie przystanku przy DW801 do PKP PLK, uzyskałem odpowiedź, że wasza gmina w ogóle nie proponowała przystanku w innym miejscu niż obecny przystanek Warszówka. Władze gminy Sobiebie-Jeziory powiedziały ludziom z PLK, tylko że poprawią dojazd do tego przystanku. PKP PLK zwracali się ponoć też do Powiatu Otwockiego, który po konsultacjach z władzami waszej gminy zatwierdził przystanek w Warszówce.

Nie wystarczy tylko pisać na forum, trzeba m.in. lobbować u władz swojej gminy...

drugi użytkownik forum skyscrapercity napisał:

Etap jest jeszcze wczesny i pewnie da się coś z tym zrobić. Niemniej jednak to pokazuje, że lokalne władze nie mają żadnego pomysłu na komunikację kolejową w tamtym rejonie.

#27 2020-10-29 20:44:38

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 178
Punktów :   

Re: Modernizacja LK12

Uważam, że zdecydowanie trzeba umożliwić podróżowanie pociągów (przynajmniej pasażerskich) z prędkością do 160 km na godz. na LK 12 po jej modernizacji, nie tylko do 120 km na godzinę.

Jakiś czas temu "zasypano", de facto usunięto dwa przejazdy kolejowe na drogach polnych w gminie Sobienie-Jeziory, miały za tym zdecydować względy bezpieczeństwa (dla mnie jednak usunięcie tych przystanków nie jest logiczne). Jeden znajdował się w zachodniej części obrębu Dziecinów, dość daleko na zachód od DW 801, zdecydowanie poniżej skarpy wiślanej, na terenach zalewowych. Drugi znajdował się w Warszówce, blisko granicy z obrębem Dziecinów (kilkaset metrów na zachód od głównej zabudowy wsi Warszówka i przejazdu na drodze powiatowej). Lokalizacja tych dwóch przystanków w Wikimapii (skrajne punkty linii je łączącej): http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.99 … 73999;1519

Moją uwagę zwraca też jeszcze jedna sprawa. Obecny przystanek kolejowy w gminie Sobienie-Jeziory nie nazywa się tak, jak obręb geodezyjny, na terenie którego znajduje się. W pewnym sensie sołectwo Warszówka "ukradło" Dziecinowowi przystanek kolejowy na linii kolejowej nr 12. Przystanek kolejowy nie ma, swoją drogą, zbyt dobrego połączenia ze wsią Warszówka (jej główną częścią, która znajduje się około kilometr na wschód od przystanku kolejowego). Po prostu byłoby sprawiedliwiej, gdyby przystanek nazywał się Dziecinów, gdyby nie zmieniono jego lokalizacji. Możliwe, że w okolicy przystanku (obecnego) powstanie nowa zabudowa mieszkaniowa (może nawet wielorodzinna?), zwłaszcza na zachód od obecnego przejazdu kolejowego na "lokalnej" drodze. Może to nastąpić wtedy, kiedy przywrócone zostanie kursowanie pociągów pasażerskich na odcinku Góra Kalwaria - Pilawa (pociągi przez Górę Kalwarię i Piaseczno dojeżdżałyby do Warszawy). Możliwe, że od DW 801 (zwłaszcza na południe od torów) będą tereny pod nową zabudowę mieszkaniową (i to w miarę intensywną), ciągnącą się w kierunku obecnego przystanku kolejowego na LK 12 w obrębie Dziecinów, więc dzięki temu jest szansa na pojawienie się pewnego rodzaju łączności z obecną zabudową mieszkaniową wsi Dziecinów, która jest wyraźnie oddalona od obecnego przystanku kolejowego (znajdującego się niejako "w polu").

Ostatnio edytowany przez ZDzecinowalogin (2020-10-29 20:45:49)

Offline

#28 2021-03-22 22:29:53

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Re: Modernizacja LK12

https://linia.com.pl/2021/03/22/marszal … do-tunelu/ - Marszałek dołożył do tunelu

Pod koniec lutego władze gminy Celestynów podpisały z wykonawcą umowę na budowę tunelu pod torami w ciągu ul. Jankowskiego. Koszt wartej 30 mln zł inwestycji niemal w połowie pokryje gmina. To duża kwota, dlatego gmina wciąż stara się pozyskać dofinansowanie ze środków zewnętrznych. I jak widać, jest w tym skuteczna, bo władze Mazowsza w ubiegłym tygodniu przyznały na ten cel 4 mln zł

W Celestynowie droga powiatowa, a nie wojewódzka, mimo tego drogi tunel robią. Słusznie. W Pilawie (powiat garwoliński) ma być obwodnica miasta w ciągu DW 805 z wiaduktem nad wspólnym przebiegiem LK 7 i LK 12. Ale na przecięciu DW 801 (priorytetowej drogi wojewódzkiej, w województwie mazowieckim docelowo klasy głównej ruchu przyspieszonego) i LK 12 w m. Dziecinów w gminie Sobienie-Jeziory też muszą wybudować wreszcie bezkolizyjny przejazd (linia kolejowa Skierniewice - Łuków (o znaczeniu międzynarodowym, kolejowa obwodnica Warszawy) i droga Warszawa - Puławy mają być przebudowywane na odcinkach przebiegających przez Dziecinów). To, że na "nadwiślance" nie ma wiaduktu, już teraz wygląda absurdalnie, a gdyby przebudowali przecinające się tam ważne szlaki komunikacyjne i nie byłoby wciąż przejazdu bezkolizyjnego, to byłyby absurd i żal do kwadratu! Przy DW 801 trzeba też wybudować nowy przystanek kolejowy w miejsce obecnego, oddalonego o ok. 2 km na wschód przystanku Warszówka znajdującego się "w polu" na wschodnich krańcach obrębu geodezyjnego Dziecinów. Niech ktoś się tym zajmie!

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2021-03-22 22:30:05)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#29 2021-06-23 17:44:57

Z Dziecinowa

Gość

Re: Modernizacja LK12

Sprawa LK 12 w Dziecinowie to według mnie "tragikomedia"...

"Urzędnicy poszli na łatwiznę, byleby jak najtaniej"... Nie przewidują wiaduktu przy DW 801, nie przewidują przystanku osobowego na LK 12 przy DW 801 ani nawet zmiany nazwy przystanku znajdującego się na terenie obrębu geodezyjnego Dziecinów z "Warszówka" na "Dziecinów"... "Skandal"...

W Sobolewie może być bezkolizyjny przejazd kolejowy nad LK 7 Warszawa - Lublin w ciągu DW 801 (linia kolejowa idzie górą), nawet w położonym jeszcze dalej na południe Życzynie jest wiadukt na drodze, która nie jest nawet wojewódzka, nad LK 7... A priorytetowa droga wojewódzka docelowo klasy GP w województwie mazowieckim biegnąca z Warszawy do Puław ma nie mieć wiaduktu nad międzynarodową, dwutorową linią kolejową, która ma być przebudowywana i na której mają być przywrócone pociągi pasażerskie? "żal.pl do sześcianu"... Niech urzędnicy się nie ośmieszają... Wstyd!

#30 2021-06-24 13:48:22

Z Dziecinowa

Gość

Re: Modernizacja LK12

Na lokalizacji przystanku w obecnym miejscu szczególnie stracą Piotrowice. Zamiast nawet zaledwie kilkuset metrów z południowej części tej miejscowości do przystanku przy LK 12 będzie stamtąd znacznie dalej, co najmniej ze dwa kilometry. A główna zabudowa Warszówki (niedaleko drogi powiatowej z Warszawic do Całowania) jest oddalona od obecnego przystanku o około kilometr, zwykle nawet ponad kilometr. Południowe Piotrowice miałyby wyraźnie bliżej przystanku kolejowego przy DW 801 niż obecna ciągła i zwarta zabudowa Warszówki do obecnego przystanku w północno-wschodniej części obrębu geodezyjnego Dziecinów!

Argumentem za pozostawieniem przystanku w obecnym miejscu mogło być to, że kilka lat temu spółka Włodarzewska SA (która parę lat temu zbankrutowała) wykupiła we wschodniej części Dziecinowa kilkadziesiąt hektarów gruntów (może ok. 40 ha) i planowała tam dużą inwestycję (w sierpniu 2015 r. opublikowano projekt zmiany studium zagospodarowania przestrzennego dla części gminy Sobienie-Jeziory obejmującej głównie tereny obrębu Dziecinów na wschód od DW 801 i na południe od LK 12 i na wykupionych gruntach spółka Włodarzewska SA planowała budowę dużego osiedla domów jednorodzinnych).

W gminie Sobienie-Jeziory niemal na pewno będzie tylko jeden przystanek kolejowy po przebudowie LK 12, lokalizacja przy DW 801 "faworyzowałaby" bardziej zachodnią część Dziecinowa i Piotrowice, a "szkodziłaby" Warszówce, Całowaniu czy położonym bardziej na południe Warszawicom. Przy obecnym położeniu przystanku najbardziej zyskuje wschodnia część obrębu Dziecinów, ponadto Warszówka, południowe Całowanie i (zwłaszcza północne) Warszawice, a "tracą" Piotrowice i zachodnia część Dziecinowa.

Może gmina Sobienie-Jeziory chce doprowadzić do powstania bardzo licznej nowej zabudowy mieszkaniowej we wschodniej części Dziecinowa (np. na gruntach wykupionych przez Włodarzewską) i dlatego zdaje się preferować lokalizację przystanku kolejowego po przebudowie LK 12 w tamtym miejscu? Prawie cała gmina Sobienie-Jeziory znajduje się na terenie Nadwiślańskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu, dotyczy to np. wschodniej części obrębu Dziecinów i zachodniej części obrębu Warszówka. Na terenie OChK nie można byłoby np. postawić większego zakładu przemysłowego niezwiązanego z przetwórstwem spożywczym czy zlokalizować większych hal magazynowych. Ale dość intensywna zabudowa mieszkaniowa z usługami mogłaby powstać na terenie OChK.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.transformersforum.pun.pl www.narwancy-team.pun.pl www.deathway.pun.pl www.zakonswiatla.pun.pl www.liga1on1.pun.pl