Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#16 2018-10-15 09:38:06

nowy z Dziecinowa

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Kosumiak1 napisał:

nowy z Dziecinowa napisał:

3 - "Przeniesienie/ zmiana lokalizacji" przystanku? To nie autobus! Na takiej trasie nie można wybudować "przystanku" poniżej pewnych standardów. Dla "6 osób" nikt nie będzie go budował, chyba, że ciocia UE da pieniądze na przebudowę trasy.

PLK już ogłosili przetarg na projekt modernizacji linii, w założeniach do projektu znalazła się budowa nowego przystanku kolejowego (osobowego) Warszówka w miejscu obecnego, więc nie jest to takie moje „widzi mi się” a wręcz przeciwnie, bo obecna lokalizacja to środek pól, więc dotarcie czy to pieszo, czy rowerem bądź autem do niego to jest i będzie tragedia (dlatego też nikt nie będzie z niego korzystać) przesunięcie go o te 1,5 km w pobliże DW 801 pozwoliłoby pasażerom na skorzystanie z tego przystanku.

Wyjaśnij mi w takim razie, w czym jest różnica pomiędzy budową zupełnie nowego peronu w miejscu starego a budową peronu w nowym miejscu?

tereny, działki + dokumentacja + koszty

#17 2018-10-19 23:53:27

Z Dziecinowa

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Uważam, że trzeba zaplanować nowy przystanek kolejowy w pobliżu DW 801. Gmina nic nie ma z tego, że przez jej teren przebiega linia kolejowa o znaczeniu międzynarodowym. Należy wykorzystać szanse, jakie ma gmina. Nie należy już budować szklarni w Dziecinowie w nowych miejscach. Na wschód od obwodnicy Dziecinowa nie powinno być nowej zabudowy mieszkaniowej) w obrębie Dziecinów (z wyjątkiem Brzezinki, części sołectwa Warszawice), tylko miejsca pracy, fabryki do granicy z Warszówką.

#18 2018-10-20 19:20:39

Z Dziecinowa

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Kosumiak1 napisał:

PLK już ogłosili przetarg na projekt modernizacji linii, w założeniach do projektu znalazła się budowa nowego przystanku kolejowego (osobowego) Warszówka w miejscu obecnego, więc nie jest to takie moje „widzi mi się” a wręcz przeciwnie, bo obecna lokalizacja to środek pól, więc dotarcie czy to pieszo, czy rowerem bądź autem do niego to jest i będzie tragedia (dlatego też nikt nie będzie z niego korzystać) przesunięcie go o te 1,5 km w pobliże DW 801 pozwoliłoby pasażerom na skorzystanie z tego przystanku.

Trzeba zadbać o to, aby był przystanek (a może nawet stacja) przy DW 801. Bez względu na to, kto zostanie wójtem.

Uważam, że obecny przystanek kolejowy Warszówka powinien być zlikwidowany. Zamiast niego można wybudować nowy przystanek w Warszówce, przy drodze powiatowej z Warszawic do Całowania.

#19 2018-10-20 23:18:59

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Z jednego z komentarzy na stronie https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc … 88138.html

Parę ciekawostek z dokumentacji:
- Praktycznie wszystkie wymienione rozjazdy na linii będą na typ R300, kilka na R190, czyli Vmax na kierunek zwrotny 40/50 km/h
- 3-stawna samoczynna, dwukierunkowa blokada liniowa na całej linii
- Budowa całkowicie nowego mostu na Wiśle w Górze Kalwarii z dobudową 2 toru
- Remont prawie wszystkich peronów od Skierniewic do Pilawy (likwidacja przystanku Czachówek Środkowy), wszystkie mają mieć długość 200 m
- Likwidacja wszystkich peronów od Pilawy do Łukowa, jednakże planowane jest pozostawienie miejsca na ich dobudowę w przyszłości
- Likwidacja zamkniętych stacji Parysów i Jedlanka i zastąpienie ich posterunkami odgałęźnymi w formie trapezowych przejść rozjazdowych, jednakże dla stacji Jedlanka jest sprzeczność w dokumentacji, bo mowa jest o przekształceniu w podg., a planowany jest remont torów głównych dodatkowych 3 i 4
- Przeprojektowanie głowicy rozjazdowej stacji Pilawa w rejonie dotychczasowej nastawni wykonawczej Pl1
- Zmiana charakteru podg. Kępa Gliniecka z posterunku stanowiącego przejście z linii dwutorowej w jednotorową (dotychczasowy jednotorowy most na Wiśle) na podg. z trapezowym przejściem rozjazdowym, sterowanie przeniesione do stacji Góra Kalwaria

Dobrze że most na Wiśle ma być dwutorowy. Cała linia od Skierniewic do Łukowa powinna być dwutorowa.

Za kilka lat przez Dziecinów może przejeżdżać więcej pociągów. O wiele więcej. Ruch na DW 801 zapewne spadnie, i to dość wyraźnie (powiedziałbym, że prędzej o 30% niż 50-70%). Do Sobień-Jezior i Wilgi bądź ich okolic jeździ stosunkowo dużo pojazdów. Do Puław czy nawet Dęblina szybciej może być ekspresową drogą S17. S17 stanowić będzie pewnego rodzaju obwodnicę drogi nr 801. Uważam, że wiadukt w Dziecinowie powinien powstać w czasie modernizacji linii nr 12. Nie musi być obwodnicy w Dziecinowie, można wybudować wiadukt prawie w obecnym przebiegu DW 801, przesuwając ją na wschód. Siedlisko położone na wschód od DW 801 (http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.99 … ;214;10602) można byłoby usunąć, a mieszkańcom wypłacić odszkodowania.

Ostatnio edytowany przez ZDzecinowalogin (2018-10-20 23:25:24)

Offline

#20 2018-11-02 23:39:40

Z Dziecinowa

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Kosumiak1 napisał:

Witam sąsiadów,

Jestem mieszkańcem Kosumiec.
Jakiś czas temu PKP PLK ogłosiło przetarg na projekt modernizacji LK12. (https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/Ho … &expired=0) W związku z tym mam pewien postulat, który warto by byłobyście poruszyli u siebie w Gminie. A mianowicie chodzi o to, by przystanek kolejowy w Warszówce przesunąć w okolice 801. Obecna lokalizacja przystanku jest po prostu beznadziejna i dla waszej miejscowości i dla Warszówki. W przypadku, gdyby powrócił na linię kolejową ruch pasażerski, dobrze i dla was (mieszkańców Dziecinowa) i dla nas (mieszkańców Kosumiec) byłoby, żeby ten przystanek kolejowy był blisko 801, bo wtedy i wy i my i inne miejscowości miały ułatwiony do niego dostęp.

Pozdrawiam,
Kosumiak

Dziękuję za posta. Uważam, że władze gminy Sobienie-Jeziory, osoby odpowiedzialne za planowanie przestrzenne, radni powinni zadbać o to, aby nie budować nowego przystanku "w szczerym polu". Powinien też wreszcie być wiadukt w ciągu DW 801. To, że ruch na DW 801 wyraźnie spadnie po ukończeniu S17 nie powinno być argumentem przeciwko budowie wiaduktu - od dawna są wiadukty na drogach z Osiecka do Podbieli czy z Jaźwin do Augustówki. Po modernizacji LK12 pociągu zapewne będą jeździć szybciej i częściej. Uważam, że są szanse na wybudowanie i otwarcie "obwodnicy" Dziecinowa do końca 2025 roku. Trzeba też zadbać o to, aby na gruntach, które kiedyś wykupiła Włodarzewska, nie powstały szklarnie!

#21 2019-08-19 23:56:02

Z Dziecinowa

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Wiadukt powstać musi. Tak uważam. Niekoniecznie za pieniądze MZDW. W Dziecinowie jest chyba najbardziej obciążony ruchem przejazd kolejowy jednopoziomowy na całej linii Skierniewice - Łuków (dodam też, że w Pilawie ma być wiadukt na obwodnicy w ciągu DW 805, już za kilka lat). PKP powinno zdecydować się na budowę wiaduktu w ciągu DW 801. Trasa wiaduktu będzie mieć kilkaset metrów szerokości. Uważam, że warto wyburzyć kilka płotów w Piotrowicach, by wybudować wiadukt.

#22 2019-08-21 23:49:47

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.99 … 052;4076;0 - trasa wiaduktu może mniej więcej tak wyglądać, ok. 350 m od wiaduktu zapewne byłyby skrzyżowania z drogami obsługującymi tereny przyległe bądź prowadzącymi do terenów, gdzie mogą być inwestycje i domy.

Offline

#23 2019-10-29 19:31:46

Z Dziecinowa

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Wiadukt musi powstać nawet wtedy, kiedy nie będzie przystanku kolejowego przy DW 801. Tego, że obecny przystanek w Dziecinowie (o nazwie Warszówka) będzie zlikwidowany, nie mogę wykluczyć na 100%. Obwodnica Dziecinowa może nigdy nie powstać. Może być tak, że wybudują ok. 700 m nowego przebiegu DW 801 w Dziecinowie i Piotrowicach, a nie ok. 3 - 3,5 km. Ok. 4 - 5 razy mniej nowej drogi do wybudowania. Gdyby nie było obwodnicy, nie byłoby wyraźnego podziału Dziecinowa na część wschodnią i zachodnią. Ciekawe, jak zmieni się natężenie ruchu po oddaniu do użytku całej S17 na południe od węzła Zakręt. Powinien być wyraźny spadek natężenia ruchu, co jednak nie może być argumentem za tym, aby nie budować wiaduktu w Dziecinowie. Brak wiaduktu na DW 801 jest naprawdę rażący! Dlaczego nie mówi się zbyt wiele o wiadukcie nad LK 12 w ciągu DW 801? Wręcz skandaliczne byłoby to, gdyby po wyremontowaniu (właściwie modernizacji) esełki nie było bezkolizyjnego przejazdu w Dziecinowie.

#24 2020-12-16 17:52:49

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.99 … 2;0;211090 - "obwodnica" Dziecinowa (w ciągu której musiałby być też wiadukt nad LK 12) nie musiałaby się zaczynać przy przejściu dla pieszych w Piotrowicach przy skrzyżowaniu ze "starą drogą piotrowicką", lecz około kilometr bardziej na południe, tak, aby nie dublować obecnego odcinka DW 801 z utwardzonymi poboczami na południe od owego skrzyżowania. Obwodnica na "środkowym" jej odcinku powinna mieć zakaz ruchu po jezdni pieszych, rowerów i pojazdów wolnobieżnych oraz brak zjazdów indywidualnych. Na skrzyżowaniu z DW 805 i DW 799 powinno powstać rondo. Na północ od ronda DW 801 może mieć utwardzone pobocza, jak na większości odcinka przebiegającego przez Piotrowice.

Offline

#25 2021-01-20 18:24:25

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 246
Punktów :   

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Udało mi się (wreszcie) zmobilizować do napisania wątku na forum skyscrapercity.com w dziale "Akcje i petycje" w części forum związanej z infrastrukturą drogową. APEL! Bezkolizyjny przejazd na przecięciu DW 801 i LK 12 - MUSI powstać!

Uważam, że rażący jest brak bezkolizyjnego przejazdu kolejowego (wiaduktu, ewentualnie tunelu) na przecięciu drogi wojewódzkiej nr 801 Warszawa - Puławy (zwanej w okolicy "trasą nadwiślańską") i linii kolejowej nr 12 Skierniewice - Łuków (ważnej dla tranzytu, także międzynarodowego) w miejscowości Dziecinów, niedaleko granicy z gminą Karczew. Jeżeli bezkolizyjny przejazd w ciągu DW 801 nie pojawi się po modernizacji odcinka DW 801 między skrzyżowaniem z DK 50 w okolicach Piotrowic i Sobiekurska (gm. Karczew) a skrzyżowaniem z DW 805 i DW 799 w Dziecinowie czy po przebudowie LK 12 na odcinku między Górą Kalwarią a Pilawą, to brak tego wiaduktu będzie JESZCZE BARDZIEJ SKANDALICZNY niż obecnie! Po modernizacji LK 12 pociągi mają jeździć po niej znacznie szybciej, niż obecnie, może być ich o wiele więcej, niż jest teraz (możliwe jest np. wprowadzenie siedmiu par pociągów na trasie między Warszawą a Pilawą przez Górę Kalwarię, a więc także przez dziecinowski odcinek LK 12, może być też więcej pociągów towarowych).

Według Generalnego Pomiaru ruchu z 2015 roku średni dobowy ruch na odcinku DW 801 między DK 50 a DW 805 wyniósł 8919 pojazdów (co daje ponad 3 miliony pojazdów na rok).

Wiadukty kolejowe nad LK 12 istnieją (często od kilkudziesięciu lat!) na względnie mniej ważnych czy ruchliwych drogach niż DW 801 (będącą jedną z priorytetowych dróg wojewódzkich na Mazowszu, mającą docelowo mieć klasę GP (główną ruchu przyspieszonego) na terenie województwa mazowieckiego) w miejscach położonych na wschód od Dziecinowa, szczególnie:

- na DW 862 Osieck - Tabor (SDR 1137 pojazdów na dobę według GPR 2015),
- na drodze powiatowej z Jaźwin do Augustówki i Zabieżek,
- na DW 805 między S17 a DK 76, w okolicy miejscowości Parysów (SDR dla tego odcinka z 2015 r. - 2084 pojazdy na dobę),
- na drodze gminnej lub powiatowej(?) w okolicy wsi Stara Prawda (w kierunku wsi Jamielne) w województwie lubelskim, gminie Stoczek Łukowski,
- na DK 76 na zachód od terenu zabudowanego Stoczka Łukowskiego (we wschodniej części odcinka DK 76 między Wilchtą (skrzyżowanie z DW 805) a Stoczkiem Łukowskim (gdzie jest skrzyżowanie z DW 803), na którym SDR w 2015 roku wyniósł "zaledwie" 2329 pojazdów na dobę),
- na DK 76 ok. 7 km na wschód od Stoczka Łukowskiego (odcinek Stoczek Łukowski - Łuków, SDR z 2015 roku - 3274 pojazdy na dobę).

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2021-01-20 18:27:59)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#26 2021-03-04 15:31:51

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.99 … 93;0;55357 - trasa wiaduktu w Dziecinowie może wyglądać "jakoś tak" (zakładając ominięcie zabudowań na południowy wschód od obecnego przejazdu kolejowego, a nie ich wyburzenie). Prawie 700 m nowego przebiegu, większość na południe od torów (ponad 400 m). Od starego przebiegu DW 801 odsunęłaby się o ok. 120 m w najdalszym punkcie.

Wiadukt jest bardzo ważny i "niezbędny", ale podobnie ważne jest to, aby przystanek kolejowy był przy DW 801, a nie "w polu" między Dziecinowem, Warszawicami, Warszówką, Całowaniem i Piotrowicami.

Jest szansa, że po modernizacji LK 12 od Pilawy przez Górę Kalwarię do warszawy pojedzie przynajmniej(?) 7 par pociągów - licząc obie strony, daje to 14 kursów na dobę, a obecnie po linii kolejowej w Dziecinowie porusza się może ok. 30 pociągów na dobę, na dodatek ich prędkość nie jest zbyt duża (w związku z czym brak wiaduktu nie jest "aż tak odczuwalny").

Przystanek "w polu" o nazwie Warszówka należy zlikwidować i co najwyżej można zrobić tam stację towarową (coś podobnego do tego, co jest w Łaskarzewie, gdzie ok. 1400 m na południe od przystanku osobowego jest stacja towarowa Łaskarzew), wykorzystując istniejące tereny kolejowe.

Ostatnio edytowany przez ZDzecinowalogin (2021-03-04 15:36:02)

Offline

#27 2021-08-22 16:11:52

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 246
Punktów :   

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Fragment pewnego posta na forum skyscrapercity.com:

Tak przy okazji, jeśli chodzi o orientacyjny przebieg trasy to na mapce załączonej do projektu uchwały Rady Ministrów, na terenie powiatu otwockiego A50 przechodzi pod obecną DK50. O ile nie jest to po prostu „grafikowi się tak narysowało” to wygląda, jakby chcieli ominąć Bagno Całowanie...

Obraz pokazujący orientacyjny przebieg OAW w powiecie otwockim NA POŁUDNIE od obecnego przebiegu DK 50 w poście pod linkiem: https://www.skyscrapercity.com/threads/ … -174832723

Bardzo ciekawe! Tylko że aby ominąć Bagno Całowanie, to trzeba byłoby poprowadzić autostradę na południe od Sobień-Jezior i Osiecka, a nie tylko nieco na południe od DK 50 na wysokości Góry Kalwarii czy (tym bardziej, przede wszystkim) powiatu otwockiego. OAW przecinałaby wówczas DW 805 (Dziecinów - Wilchta) zapewne gdzieś pomiędzy Osieckiem a Pilawą, OAW byłaby nawet na południe od DW 739 prowadzącą z Góry Kalwarii przez Czersk w kierunku Wisły w Brzuminie (gdzie jest nieciągłość, nie ma przeprawy na Wiśle w ciągu DW 739, nie tylko mostowej, ale nawet promowej), a na prawym brzegu Wisły od brzegu Wisły pod Piwoninem przez Sobienie-Jeziory do Osiecka (pomiędzy Sobieniami-Jeziorami a Osieckiem DW 739 przecina obszar Natura 2000 Bagno Całowanie, którego dość spory fragment znajduje się na południe od DW 739).

Ciekawe, co na taki przebieg OAW powiedziałyby gminy Sobienie-Jeziory i Osieck leżące na południu powiatu otwockiego...

Gdyby A50 krzyżowała się z DW 801 gdzieś w rejonie Sobień Kiełczewskich Pierwszych czy nawet Radwankowa Szlacheckiego (leżącego o kilka kilometrów bardziej na północ, ale i tak ok. 5 - 7 km na południe od obecnego przebiegu DK 50), to mogłoby to sprawić, że ludzie jadący z Warszawy w kierunku Wilgi czy Maciejowic nie będą jechać przez Dziecinów (gdzie jest żałosny absurd z brakiem wiaduktu nad LK 12 Skierniewice - Łuków (która to linia kolejowa ma być "niebawem" przebudowywana i po przebudowie ruch pewnie wyraźnie wzrośnie) w ciągu DW 801), lecz przez DK 79 do A50, a potem przez most na Wiśle w ciągu A50 i na południe, w kierunku Wilgi, na węźle A50 z DW801 gdzieś w rejonie Sobień-Jezior i na południe od Dziecinowa. Zaś jadący OAW od zachodu w kierunku Karczewa, Otwocka i Józefowa zapewne nie nadkładaliby drogi do węzła OAW z DW 801 w okolicach Sobień-Jezior, tylko pojechaliby przez obecny most na Wiśle w ciągu DK 50 (Most Nadwiślańskiego Urzecza), co uczyniłoby trasę wyraźnie krótszą niż ta, która prowadziłaby przez most autostradowy na południe od obecnego w ciągu DK 50 i przez dziecinowski odcinek DW 801. Nie chciałbym, aby budowa OAW w wariancie "południowym" na terenie powiatu otwockiego, na południe od obecnej DK 50, sprawiła, że nawet po przebudowie dziecinowskiego odcinka DW 801 i przebudowie LK 12 nie będzie wiaduktu nad LK 12 w Dziecinowie w ciągu DW 801! To, co dzieje się w sprawie wiaduktu w Dziecinowie, że nie ma wciąż (przynajmniej opublikowanych) jednoznacznych deklaracji, że za kilka lat będzie bezkolizyjny przejazd w ciągu DW 801 w gminie Sobienie-Jeziory na przecięciu z linią kolejową nr 12, jest dla mnie rażącym skandalem!

Pomysł "wypchnięcia" OAW na południe od obecnej DK 50 (w celu ominięcia Bagna Całowanie (obszaru Natura 2000) i Mazowieckiego Parku Krajobrazowego) może sprawić, że gmina Sobienie-Jeziory zostanie z autostradą wschód - zachód na swoim terenie i bez wiaduktu nad LK 12 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 801 Warszawa - Puławy.

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2021-08-22 16:16:03)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#28 2021-09-07 16:55:22

Z Dziecinowa

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Jeżeli budowa wiaduktu w ciągu DW 801 jest bardzo niechciana przez mieszkańców (m. in. ze względu na niechęć do poświęcenia działek), to może lepszym wyjściem jest poprowadzenie LK 12 nad czy pod DW 801, bez budowy nasypu dla DW 801, który ingerowałby w działki położone niedaleko DW 801, przy "nadwiślance"? Ze względu na duże natężenie ruchu na DW 801 i ważność trasy Warszawa - Puławy pozostawienie przejazdu w poziomie szyn po przebudowach dziecinowskiego odcinka DW 801 i linii kolejowej nr 12 trzeba uznać za niedopuszczalne.

Niestety, okolica przejazdu kolejowego w Dziecinowie ma niezbyt sprzyjające ukształtowanie terenu - zaledwie kilkadziesiąt metrów na zachód od przejazdu w ciągu DW 801 znajduje się skarpa wiślana o wysokości względnej ok. 3 czy 4 metrów (opadająca na zachód), co wyraźnie komplikuje sytuację 🙁 [u]Lepszym rozwiązaniem wydaje się więc wyraźne podniesienie LK 12 (o kilka metrów, w związku z tym na DW 801 zrobi się tunel) nad DW 801 niż przeprowadzenie LK 12 pod DW 801.[u] Na północ i południe od LK 12 przy DW 801 w Dziecinowie, w promieniu kilkudziesięciu metrów od torów, są tylko grunty rolne, nie ma budynków. Trzeba tylko wybudować kilkumetrowy nasyp, na którym będą tory, nad DW 801.

#29 2022-02-05 13:48:40

Z Dziecinowa

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

W Dziecinowie na przecięciu LK 12 (która ma być przebudowywana i na którą mają wrócić pociągi pasażerskie) i DW 801 Warszawa - Puławy jakoś nikt nie ogłosił decyzji o budowie bezkolizyjnego przejazdu kolejowego, żenujące i "rozwścieczające" są bz*urne opinie, że jednopoziomowy przejazd wystarczy (np. przejazd kategorii B), w Celestynowie tylko droga powiatowa, a w Dziecinowie wojewódzka (przypominająca wręcz krajową, chociaż akurat nie na odcinku od południowych Piotrowic do skrzyżowania z DW 799 i DW 805), a wiaduktu czy tunelu nie ma Strasznie mnie "wkurza" brak decyzji o budowie wiaduktu czy tunelu w tym miejscu. Na takiej podrzędnej drodze z Osiecka do Taboru wiadukt jest chyba od kilkudziesięciu lat, a w Dziecinowie jest guzik DW 801 na odcinku P:iotrowice - Dziecinów za kilka lat ma być przebudowywana, "psim obowiązkiem" (np. dla MZDW czy PKP PLK) musi być to, aby w związku z przebudową tego odcinka DW 801 wreszcie zrobić tam bezkolizyjny przejazd kolejowy!

#30 2022-03-09 13:00:41

Z Dziecinowa

Gość

Re: Czy w Dziecinowie powinien powstać wiadukt nad linią kolejową?

Dobra wiadomość! W rozmowie z osobą z urzędu gminy w Sobieniach-Jeziorach dowiedziałem się, że w Dziecinowie docelowo ma być bezkolizyjny przejazd kolejowy (nie wiadomo, czy wiadukt w ciągu drogi nr 801, czy tunel). Dla MZDW budowa wiaduktu samodzielnie byłaby dużym obciążeniem finansowym. Możw PKP i inni się dołożą? Bezkolizyjny przejazd kolejowy miałby kosztować co najmniej dziesięć milionów złotych.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.cs16najlepsze.pun.pl www.jestem-mscicielem.pun.pl www.wyborczatogowno.pun.pl www.samsungmobile.pun.pl www.realitygaming.pun.pl