Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#31 2013-03-25 00:14:02

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Jak ma być S17, to ściągnie ona ruch z południowej części tej drogi. Gorzej jest na północnym odcinku (Warszawa - Wilga). W MZDW słyszałem, że za 20 lat ma to być... droga dwujezdniowa! Nawet nie obecna trasa z utwardzonymi poboczami, tylko autentyczna "dwupasmówka". W Wildze ma być most przez Wisłę. Miedzy Górą Kalwarią a Dęblinem jest największa luka w mostach na Wiśle w Polsce. Może obecnie tylko wyasfaltować odcinek z płyt betonowych, bez przebudowy... Będzie taniej. Za 20 lat i tak ma być dwujezdniowa, więc po co teraz rozbudowywać? Nie wiem nawet, czy nie poprowadzić nadwiślanki po Bagnie Całowanie... Do Dęblina czy Pułąw z Warszawy chyba mało kto jeździ nadwiślanką. I nie będą jeździć. S17 wyssie ruch z nadwiślanki do lubelskiego. Tak więc remonty co najwyżej, a nie przebudowa... I tak kolizyjna jednojezdniowa droga z ograniczonym dostępem nie przyspieszy zbytnio ruchu, tylko trząść nie będzie... Od Warszawy do Wilgi to myślałem o węzłach bezkolizyjnych, żadnych rond i przejść dla pieszych. Przy DW 801 zdarza się duzo gleb III klasy bonitacyjnej lub IV całkowitych, których nie wolno marnotrawić - pozyskanie terenów inwestycyjnych na nich byłoby bardzo kosztowne. Między Karczewem a Sobieniami może być ogromny ośrodek centrów logistycznych - Włodarzewska SA planuje budowę jednego na działce o powierzchni 50 ha w Dziecinowie, pewnie będzie tam terminal intermodalny ("TIRy na tory")

#32 2013-03-25 09:19:19

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

10 gr za kilometr drogi ekspresowej dwujezdniowej to rozsadne rozwiazanie, aby wreszcie transport sie poprawil i byly pieniadze na owe niebezpieczne drogi. 20 gr za km to przesada - tyle moze byc co najwyzej za autostrade. Do oplat szczegolnie nadaja sie odcinki drog ekspresowych polozone poza aglomeracjami miejskimi i majace alternatywy, zwlaszcza w postaci starych szlakow czy drog wojewodzkich. Myslac logicznie to oplaty za niektore drogi klasy "S" wydaja sie byc najlepszym sposobem na zdobycie srodkow na rzeczywiste przyspieszenie rozwoju sieci drog w Polsce. Dla autobusow oplata jest za wysoka. Do platnych drog ekspresowych moga nalezec S3 (Gorzow Wielkopolski - Szczecin) - alternatywa starego szlaku DK 3 (konieczne jest znowu przemianowanie go na droge krajowa), S17 (Otwock-Kurow) (alternatywa DW 801 + DW805 do Garwolina (Lipowki - Garwolin nie powinien wcale byc platny), dla niektorych moze to byc takze 79 + 48 + 738 (przez Gore Kalwarie, Kozienice do Pulaw - ta droga ma nawet gorsze perspektywy niz 801 (zwl. Mniszew)), nie moze byc natomiast oplat na S7 Warszawa - Radom pomimo tego, ze mozna przez Piaseczno, Gore Kalwarie, Warke lub Kozienice jechac. Gorzow Wlkp - Szczecin i S17 Warszawa - Kurow maja rownolegle alternatywy najlepsze sposrod drog ekspresowych. Za S17 platna moznaby wybudowac na przyklad Via Carpatia (S19) czy S12 w lubelskim. Ale w Lublinie inwestowac nie polecam, bo to region rolniczy, jeden ze spichlerzy kraju.

#33 2013-03-25 09:33:15

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Dla dwujezdniowych drog ekspresowych poza aglomeracjami miejskimi wprowadzenie oplat dla samochodow osobowych wynoszacych polowe oplat za przejazd autostrada to kompromisowe rozwiazanie, dzieki czemu powinno byc duzo pieniedzy na budowe nowych drog, bo z finansowaniem sa bardzo duze problemy. Lepiej oplacaloby sie jezdzic tymi drogami niz autostradami - roznica dozwolonej predkosci tylko 20 km na godz., a dwa razy taniej. Drogi GP (nawet bezkolizyjne) nie powinny byc platne. Drogi ekspresowe jednojezdniowe tez. Wojewodzkie takze. To juz by byla gruuuba przesada. Jakby ktos 20 razy w miesiacu jezdzil S17 (gdy powstanie) z Warszawy do Lublina, to za odcinek Kurow - Otwock zaplacilby jednorazowo okolo 9 zl (10 gr za 1 km). Jezeli przejdzalby by 2 razy na dobe, to placilby 18 zl na dzien. 20 * 18 = 360 zl na miesiac. Przyjmijmy, ze ten odcinek pokonuje w ciagu roku 30 000 pojazdow osobowych. Rok ma 365 dni. 9 zl * 30 000 * 365 = 98 550 000 zl za rok z 90 km drogi ekspresowej S17. Podobnie mogloby byc za S3 Gorzow Wielkopolski - Sczecin. Za te pieniadze powinny powstawac nowe drogi (przede wszyskim autostrady i drogi ekspresowe) w rejonie Szczecina i Lublina. Zadnych podwyzek pensji! Dla platnej autostrady z oplatami 20 gr za 1 km ten koszt wynioslby az 720 zl. System winietowy (nie moze byc winiet na drogi o dopuszczalnej predkosci ponizej 120 km na godz, w tym jednojezdniowe ekspresowe i dwujezdniowe GP) dawalby mniejsze wplywy do funduszu drogowego, ale bylby przyjazniejszy dla kierowcow - za 120 zl moznaby jezdzic wszystkimi autostradami i drogami ekspresowymi w Polsce przez miesiac.

#34 2013-03-25 13:29:58

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Ostatnio duzo narzekaja na nadwislanke. rzeczywiscie, odcinek pomiedzy Sobieniami a Wilga jest w bardzo zlym stanie. Przejazdowi przez te droge towarzyszy wielki dyskomfort.

Jak beda robic cala S17, to ktora droga nalezy jechac? Moze nie nadwislanka 801 (chociaz zapewne do 2015 r. plyty betonowe znikna - to powinien byc absolutny priorytet dla MZDW na najblizsze 2 lata, kilka km drogi do czasu rozpoczecia budowy S17 musi byc wyremontowane, zeby juz nikt, zwlaszcza objezdzajacy budowe S17, nie musial cierpiec przez zniszczony odcinek). Proponowalby trase zachodnim brzegiem Wisly z ominieciem prowincjonalnej nadwislanki - drogi wojewodzkiej o niskim statusie przez Gore Kalwarie (ma byc obwodnica w 2016 r.) i Kozienice (lepsze to niz Deblin z waskim gardlem na 801). Z obwodnica GK nie wiem, co bedzie, czy zdaza ja zrobic do budowy S17. Przez Konstancin-Jeziorne i GK (dwa centra) nie radze jechac. Chociaz tez mozna. A nadwislanka bez plyt betonowych bedzie o wiele, wiele lepsza droga.

Moze na calej S17 od razu zrobic 3 pasy w kazdym kierunku... Nadwislanka tez moze pomoc, zeby nie zapychac S17, bo jak wszyscy sie na nia rzuca, to aby kiedys nie bylo takiej sytuacji, ze trzy pasy nie wystarcza.

#35 2013-03-25 13:30:43

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Powinni w 2013 i 2014 r. wymienic CALY odcinek z plyt betonowych miedzy Sobieniami-Jeziorami a Wilga. To priorytet, zwlaszcza dla Mazowsza. Pod Maciejowicami droga jest chyba w znacnie lepszym stanie. Odcinek Sobienie-Wilga to hanba przez duze H! Okolo 2015 r. ma sie rozpoczac budowa drogi S17, wiec beda duze utrudnienia na trasie lubelskiej i ruch na 801 moze znaczaco wzrosnac. Od Sobien do Wilgi wystarczy poprawa nawierzchni bez poszerzenia, lewoskretow i drog serwisowych, bo za 20 lat moze byc to droga powiatowa (DW 801 raczej poszlaby nieco bardziej na zachod). Po co chodniki? Moze lepiej obwodnice od Wilgi do Pulaw? Gdzie sa slabsze gleby, to maga byc tereny inwestycyjne. Co ciekawe, za 20 lat odcinek od Warszawy do Wilgi moze byc dwujezdniowy, a nadwislanka moze pelnic dodatkowa role - drogi dojazdowej do mostu na Wisle pod Wilga. Jaki styl modernizacji wybrac? Moze do Wilgi od razu dwujezdniowy? I bezkolizyjny, niemalze jak droga ekspresowa. Powinni zrobic BEZKOLIZYJNA obwodnice Jozefowa dwujezdniowa od POW do ul. Gorczewskiej w Jozefowie - bez zadnych sygnalizacji swietlnych czy przejsc dla pieszych, ale budowa rozpocznie sie raczej najwczesniej okolo 2018 r.

#36 2013-03-25 15:51:15

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Co zrobili na DW 801 w okolicy miejscowosci Domaszew? W 2012 r. byly tam prowadzone roboty drogowe, niezbyt tanie, wiec nie wiem, czyt tylko poprawiono nawierzchnie, czy tez moze wykonano utwardzone pobocza, chodniki, lewoskrety?

#37 2013-03-25 18:06:13

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Czyzby plyty betonowe na 801 blokowaly budowe S17? Jakby poprawili zly odcinek drogi 801, to objazd budowy S17 bylby wygodniejszy.

Na S17 barnki z oplatami powinny byc miedzy Pilawa a Kolbiela, Gorznem a Gonczycami i na puludnie od wezla z DK 48. Odcinki Warszawa - Kolbiel i Kurow - Lublin powinny byc bezplatne calkowice. Byc moze na odcinku Kolbiel - Kurow kiedys bedzie jakas oplata dla samochodow osobowych (od kilku (5) do 10 gr za km). Sa dwie alternatywne drogi z Warszawy - 79 i 801.

#38 2013-03-30 11:15:12

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Ciekawostka: fragment autostrady A1  znajduje się w województwie mazowieckim!

Całkiem niedawno, z wielką pompą inaugurowana była budowa autostrady A-1 w pobliżu Kutna. To dobre informacje dla wszystkich kierowców. Ale przy okazji tej ogromnej w skali całego kraju inwestycji, warto wspomnieć, że droga łącząca północ z południem Polski będzie przebiegała także przez powiat gostyniński.

Dokładnie chodzi o oddalone zaledwie kilkanaście kilometrów Pomarzanki. W gminie Gostynin powstanie fragment autostrady A-1 o długości ok. 3,5 km. Stosowne dokumenty zostały już podpisane przez wojewodę Jacka Kozłowskiego. Pozwolenie na budowę ma rygor natychmiastowej wykonalności.


http://glosgostynina.pl/archiwum/20-gos … strady-a-1


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#39 2013-03-30 12:14:27

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Obwodnicy Dziecinowa nie ma. TIRów tu jest wcale niemało. Do szklarni i przechowalni też jeżdżą TIRy. Po wybudowaniu inwestycji Włodarzewskiej ruch TIRów na północy Dziecinowa może znacznie wzrosnąć.

#40 2013-03-30 13:30:45

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Z jednego z komentarzy z pewnej stronie o drogach:


dodano 2013-01-25 15:16:24 przez do wschód

Jeśli już się tak bawimy to trzeba by było bardziej racjonalnie to rozplanować. S1-wg planu plus odc. Słowik-Krośniewice-Kowal(A1) i Toruń (trasa średnicowa)-Świecie(S5). Na Pomorzu wsch obw Pruszcza Gd. od A1/S6 przez DK 91-wzł.Olszynka-Portu Pn. S2> odc Łagów-Świebodzin-Pniewy (połączenie z S24 Kostrzyn-Pniewy). S4/94 Obwodowe miast Wrocław,Legnica,Chojnów,Oława,Brzeg. Odc. Opole-Strzelce Opol.-Nogawczyce/Pyskowice-Wieszowa(A1). Nowe przejście przez Kraków.;Obw. miast na odc. Kraków-Korczowa. S5> wg planu plus odc Magnice-Dzierżoniów-Świdnica-Świebodzice(z zach obw.Wałbrzycha)-Bolków-Jelenia G.-Jakuszyce. S6 plus zach obw Szczecina. S7 plus odcinek do Chyżnego i do Zakopanego(S47).S8 wg planu plus odc Dzierżoniów-Ziębice-Ząbkowice Śl.-Kamieniec Ząbk.-Kłodzko-Boboszów. Kłodzko-Kudowa jedna nitka jako S8a). S9 Radom-Ostrowiec Św( do S74).S10 wg planu plus do granicy. S11 wg założeń. S12 wg planu ale tylko do Opoczna. Potem odbicie na pn>Tomaszów;A1.i odc A1-Walichnowy). Dalej Sieradz-Kalisz oraz Jarocin-Leszno-Głogów-Żary-Żagań-A18. Obwodnice Bełchatowa,Szczercowa,Ruśca,Wielunia jako S88. S13 zamiast DK63 na całej długości. S14 wg założeń. S15 Odcinek Toruń-Inowrocław-Gniezno-Września-Jarocin-Krotoszyn-Milicz-Trzebnica(S5). Odc pn: Turzno-Ostróda (S16)>w tym obwodowe Brodnicy,Nw.Mst.Lubaw. S16> Kopytkowo(A1)-nw most-Kwidzyń-Iława-Ostróda-Olsztyn(obwodowa)-Mrągowo-Mikołajki-Orzysz-Ełk do Augustowa. S17,S19,wg planu. S20 i S21 w miarę po śladzie. Odc. Bytów-Kościerzyna oraz Szczecinek-Czaplinek- Złocieniec wzdłuż tor kol. S21 Obwodnica Miastka, Słupska od zachodu S22 w większości po śladzie. Obw.Człuchowa- Nw odc do Złotowa- Piła od pdn-Gostomia-Człopa-Gorzów Wlkp-S24. Malbork>Elbląg nowy ślad wzdłuż tor kol. Pdn obwodnica Malborka. S25 odc od Szczecinek(S20/S11)wzdłuż toru kol do Człuchowa (S22) i dalej do Bydgoszczy-przez Inowrocław-Ostrowa(S11). S28 jedna jezdnia na odcinku Zator-S7 wraz z obwodowymi Wadowic,Zatora,Makowa,Suchej Beskidz.,Potem obwodowa Mszany Dolnej, Limanowej,Nw.Sącza,Krosna,Sanoka,Zagórza.Przemyśla. S27 Zielona-Przewóz, S29i S32 Zielona-Słubice/Gubin. S23 Kostrzyn-Myślibórz. Inne drogi : S74>Nisko-Zamość-Zosin; S52>Głogoczów-Wadowice-Bielsko B.-(S69); S57>Pułtusk-Bartoszyce; S59> Ostrów Maz-Ostrołęka-Olsztyn(S53)-Mrągowo-Giżycko(S13); S60 >Ostrów Maz.-Glinojeck-Gostynin; S46 Opole-Lubliniec-Częstochowa A1-Koniecpol-Kielce; S62 Kowal-Siemiatycze- na całej długości starej DK62 i częściowe z S60 w tym obwodnice Płocka od pn-Wyszogrodu-Modlina-Wyszkowa-Łochowa-Węgrowa-Sokołowa Podl.-Drohiczyna- Siemiatycz(S19).S44 dawna S1 plus nowy odc. via S1>A4; S45 Lubliniec(S11)-Opole S4/94-Kędzierzyn Koźle-Racibórz-Gorzyce(A1);S65>Ełk(S61)-Fasty(S19). S67 Lipno-Włocławek(po śladzie DK62- wzł.Pikutowo;S73>Kielce-Tarnów(A4)-Nw.Sącz(S28);S77> Nisko(S74)- Jarosław(A4).S79>Kraków=obwodnica pn >Sandomierz(S74); S81(Katowice DTŚ-A4-Mikołow-Żory-Skoczów(S1); Dopiero wtedy sieć drogowa w Polsce byłby w sposób dostateczny rozwinięta.

#41 2013-04-02 18:45:08

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

"50" powinna być przekształcona w bezkolizyjną S50 2x2 (2x3) jako prawdziwą ekspresową obwodnicę Warszawy dla tranzytu. Może tylko na odcinku Mińsk Mazowiecki - S8 na Białystok byłby nowy szlak. Poza tym w szlaku 50 i 62. To pewnie po 2020 r. Albo TIRy będą jechać przez Ursynów, granice Bielan i Żoliborza, Targówka i Białołęki i Bemowo, albo S50 i S62.

Obecna DK 50 nie nadaje się do tranzytu! Taką krętą, wąską, kolizyjną drogą ma jechać tranzyt Berlin - Moskwa i Praga - Wilno? WSTYD. Jak to świadczy o Polsce, a zwłaszcza o Mazowszu? Niby najbogatszy region Polski, a droga tranzytowa godna pożałowania...

#42 2013-04-02 18:50:01

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Zobaczcie to:


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f9/Highway_401.png/450px-Highway_401.png

Autostrada 401 (ang. Highway 401, oficjalnie Macdonald-Cartier Freeway) – autostrada w Kanadzie, w południowo-zachodniej części prowincji Ontario. Przebiega od Windsor (miasta na granicy ze Stanami Zjednocznymi), przez London, Kitchener, Toronto i Kingston do granicy z prowincją Quebec niedaleko od Montrealu, gdzie łączy się z autostradą 20. Długość wynosi 825.1 km. Jest jedną z najważniejszych arterii transportowych Kanady. Jej odcinek w Toronto należy do najszerszych (9 pasów ruchu w każdą stronę, z tego 4 pasy ekspresowe i 5 równolegle biegnących, oddzielonych pasów zbiorczych) i najbardziej ruchliwych na świecie.


Autostrada 401 w Toronto, z podziałem na równolegle biegnące pasy ekspresowe (express lanes) i pasy zbiorcze (collector lanes)
Budowę pierwszych odcinków rozpoczęto w późnych latach 30., po przerwie spowodowanej przez wojnę pierwszy odcinek autostrady otwarto w 1947. Numer 401 oficjalnie przyznanano autostradzie w 1952. Ostatni odcinek otwarto w 1968.


Szerokość dwóch POW, a korasy takie wielkie...


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#43 2013-04-17 18:56:50

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

"50" nie jest przystosowana do ruchu tak dużej liczby pojazdów, zwłaszcza ciężarowych. Jest za wąska, zwłaszcza między drogami 79 i 801. Jest bardzo nieprzyjazna dla rowerzystów, pieszych, kierowców samochodów osobowych.

Odcinek przez MPK jest nie do poszerzenia przez Bagno Całowanie?! Istnieje groźba zniszczenia jednego z najcenniejszych zabytków przyrody na Mazowszu przez budowę drugiej jezdni.

#44 2013-04-21 12:39:26

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 243
Punktów :   

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

O drodze nr 801:

Kilka dni temu, przy drodze wojewódzkiej nr 801, stanęła prowizoryczna tablica, informująca o tym, że 7 km odcinek „Nadwiślanki” należy do muzeum drogownictwa, a droga dofinansowana jest z funduszu Unii Europejskiej. – Ktoś miał już na tyle dość, że potrafił wyeksponować swoje niezadowolenie poprzez ustawienie takiej tablicy – tłumaczy wójt gminy Wilga Szymon Woźniak.

Mieszkańcy nie wytrzymali – postawili tablicę

Droga nr 801, potocznie nazwana „Nadwiślanką” miała być wyremontowana i oddana do użytku w 2010 r. Do tej pory nadal nie ma nawet dokumentacji w tej sprawie, a stan drogi w dalszym ciągu pozostawia wiele do życzenia. Mieszkańcy i użytkownicy drogi nie wytrzymali. W Celejowie (gm. Wilga) stanęła wymowna tablica, informująca, że droga należy do muzeum drogownictwa. – Tablicę przy drodze 801 postawił z całą pewnością któryś z kierowców, który ma jej po prostu dość. Jeżeli codziennie przejeżdża tą drogą do pracy, to się mu nie dziwię. Tablica jest pokłosiem tego, że droga 801 jest w złym stanie – mówi Szymon Woźniak. Chociaż tablica została już usunięta, dziury w asfalcie nadal przyprawiają kierowców o ból głowy. Wójt gminy Wilga przyznaje, że na odcinku Mariańskiego Porzecza betonowe płyty są w bardzo złym stanie technicznym. – Jeżeli ktoś tą drogą jeździ codziennie, to jest to sprawa remontu zawieszenia samochodu co pół roku, bo tych dziur nie da się ominąć. Nawet jadąc kołami po poboczu, któreś koło i tak w nie wpada – informuje Szymon Woźniak. Drogą codziennie przemieszczają się tysiące ludzi, a natężenie ruchu sięga około 5 tysięcy aut w ciągu doby.



Rozmowy z władzami nie przynoszą skutków
W sprawie przebudowy drogi wojewódzkiej nr 801, która łączy Warszawę z Puławami, w marcu odbyło się spotkanie z władzami samorządowymi, przedstawicielami urzędu województwa mazowieckiego, lubelskiego oraz MZDW w Warszawie. Skarbnik województwa mazowieckiego – Marek Miesztalski podkreślał, że sytuacja finansowa Mazowsza jest trudna przez spowolnienie gospodarcze, a droga 801 ma pecha, ponieważ nie podlega wsparciom ze środków unijnych. Rozmowy z władzami województwa nie przyniosły jednak oczekiwanych skutków. – Na drugie spotkanie w tej sprawie nasi partnerzy do rozmowy nie przyjechali. Uważam, że tę drogę traktowało się od zawsze jako drogę lokalną. Jednak wbrew opinii władz, jest to droga obciążona ruchem – wyjaśnia wójt. Jeżeli ruszy planowany remont drogi S17, a droga 801 nie będzie w dobrym stanie, by przejąć dodatkowe natężenie pojazdów, ruch trzeba będzie przenieść za Wisłę, na drogę Warszawa – Sandomierz, co z całą pewnością nie będzie dogodnym wyjściem dla mieszkańców i osób, które na co dzień korzystają z „Nadwiślanki”.



Droga woła o pomstę do nieba

Wójt gminy Wilga przyznaje, ze na dzień dzisiejszy, zadowalającym rozwiązaniem byłby remont najgorszego odcinka na długości 2200m – od granicy gminy Sobienie do wjazdu na stację Orlen, w pobliżu Celejowa. – Ten odcinek woła o pomstę do nieba, jego stan techniczny nie jest już do poprawienia poprzez doraźne plombowanie. Jest to kwesta 5 – 6 mln zł i mielibyśmy już drogę, która służyłaby przez pokolenia. W końcu do budżetu województwa trzeba wpisać jej remont – mówi wójt. Jak podkreśla Szymon Woźniak, samorządowcom zależy na tym, by cała droga była przejezdna, nie tylko jej poszczególne odcinki. Dlatego też razem z wójtem Maciejowic – Sylwestrem Dymińskim i prezesem Stowarzyszenia Przyjaciół Stężycy – Jarosławem Ptaszkiem planuje kolejne spotkania cykliczne, które będą miały na celu zwrócenie uwagi władz województwa mazowieckiego na katastrofalny stan drogi nr 801.  Następne spotkanie ma odbyć się w czerwcu, w gminie Stężyca.


Za zdjęcia tablicy dziękujemy Czytelnikowi!

(EB) 2013-04-19 11:38:05


http://egarwolin.pl/index.php/aktualnos … ry-zostay-

http://egarwolin.pl/images/stories/2013/droga801_tablica.jpg

http://egarwolin.pl/images/stories/2013/150x150/droga801.jpg

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-04-21 13:54:55)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#45 2013-04-21 15:36:32

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Kto jeździ tą drogą? czy ktoś z Dęblina czy Puław do Warszawy? Ze względu na trasę lubelską chyba mniej interesują się tą drogą - można by pomyśleć. Ale od Karczewa do Dęblina nie ma ani jednego miasta na trasie drogi nr 801, choć jest kilka miejscowości wyglądających jak miasta: Sobienie-Jeziory, Wilga, Maciejowice, Stężyca. Dwie pierwsze mają nawet obwodnice, od kilkudziesięciu lat. A po drugiej stronie Wisły mają jeszcze gorzej - w Mniszewie jest około 7000 pojazdów na dobę, a między Wilgą a Maciejowicami zaledwie nieco ponad 2000. Tak więc nie ma na co narzekać. Mniszew jest otoczony obszarami Natura 2000, a droga 801 co najwyżej przylega do nich od zachodu. Tam jest dolina Pilicy. Na obwodnicę Dziecinowa też nie ma co liczyć, bo nie ma pieniędzy, chociaż... Jeśli nie będzie obwodnicy, to nie będzie też i wiaduktu nad linią kolejową. W związku z tym na granicy gmin Sobienie-Jeziory i Karczew możemy stać kilka minut ze względu na przejeżdżający pociąg. Co więcej, w najbliższym czasie mogą dobudować nowe skrzyżowanie tuż obok przejazdu kolejowego, bo Włodarzewska SA planuje wielką inwestycję na wschód od niego. Tak więc wąskie gardło będzie jeszcze bardziej dokuczliwe. Czy nie zastanawiało was to, dlaczego nadwiślanka nie jest drogą krajową? W Mniszewie też była zła droga, ale pod koniec 2012 r. ją wyremontowali - to przecież droga krajowa... I od Sobień Kiełczewskich do Piotrowic raczej nigdy nie będzie drogi dwujezdniowej.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.td-zseis.pun.pl www.liga1on1.pun.pl www.zakonswiatla.pun.pl www.transformersforum.pun.pl www.narwancy-team.pun.pl