Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#31 2013-04-17 08:37:17

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inne drogi

Jezeli chodzi o DW 721, to droga wymaga poszerzenia do dwoch jezdni, i to jak najszybciej. Chodzi glownie o odcinek z Konstancina-Jeziorny do Nadarzyna. Miedzy Piasecznem i Magdalenka jest przejazd kolejowy, co dodatkowo blokuje ruch, wynoszacy ponad 15 000 pojazdow na dobe. A gmina Lesznowola jest taka bogata, ale parametry drogi wojewodzkiej przez nia przebiegajacej sa zalosnie niskie.

Paszkowianka musi byc droga dwujezdniowa.

Jezeli chodzi o most na Wisle pod Jozefowem, to z tym moze byc naprawde duzy problem, gdyz jest tam bardzo rozlegly rezerwat przyrody na Wisle. I mieszkancom Jozefowa zwiekszony ruch tez by sie zbytnio nie podobal. Po drodze bylyby tez polaczenia z 801 i S17 (czy sa one przygotowane pod dwie jezdnie 721?)

Nie wiem, co z DW 721 w okolicach Wiazowny. Natomiast mala obwodnica Warszawy, ktorej czescia jest DW 721, w okolicy Wolomina powinna byc koniecznie dwujezdniowa, podobnie jak dojazd do miasta z wezla Wolomin na S8.

#32 2013-04-17 08:58:21

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inne drogi

Przez miejscowosc Coniew (przerwe pomiedzy jej dwiema czesciami) moze przebiegac podwarszawskie dopelnienie autostrady A2. Mozliwa jest tez budowa obwodnicy wsi w ciagu DK 79, raczej od strony wschodniej, czyli na zachod od Naddawek i Podgory.

#33 2013-04-17 09:05:02

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inne drogi

A2 bieglaby kilka km na poludnie od miasta, z wezlem z DK 79 w Coniewie (moznaby tam takze wybudowac obwodnice w ciagu drogi 79, dwujezdniowa). Most na Wisle bylby pomiedzy planowanymi rezerwatami Lawice Podgorzyckie i Kepa Czerska. Dalej na wschod droga od poludnia ominelaby Bagno Calowanie i Mazowiecki Park Krajobrazowy, zas od polnocy doline Pilicy i tereny rekreacyjno-turystyczne w gminie Wilga. Ominiete zostalyby tez: wydmy na poludnie od Pilawy (Luczna Gora, Okragla Gora), Mazowiecka Dolina Koscieliska, rezerwat Rogalec. Droga bylaby bardzo kosztowna - trzeba byloby przeniesc wiele km kw. zyzniejszych gleb w sadach i dolinie Wisly. Dobre gleby trzeba chronic przed zabudowaniem i zanieczyszczeniami.

#34 2013-04-17 09:15:41

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inne drogi

Przy obwodnicy Coniewa od wschodu od ronda w Piotrowicach przez Gore Kalwarie byloby 18,4 km do drogi 801. Droga 801 - 11,1 km. 7,3 km roznicy.

Inny wariant z obwodnica wschodnia Coniewa - 19,1 km droga przez GK (niszczy sie wiecej rolniczych terenow w dolinie Wisly), droga 801 - 12,2 km. 6,9 km dluzej, 3 razy trzeba skrecic na wezlach i 2 razy przejechac przez Wisle (wielka obwodnica Dziecinowa). Na miedmiedzyskarpiu autostrada bylaby o okolo 0,9 km dluzej.

Obwodnica Coniewa od zachodu - 19,2 km. Dalej od terenow zabudowanych.

#35 2013-04-17 09:18:54

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inne drogi

I wezel stadion na obwodnicy GK trzeba byloby przebudowac - lacznica obwodnicy od strony zachodniej z DK 79 jest jednojezdniowa, a na DK 79 jest rondo przystosowane do jednej jezdni. Na wezle Marianki chyba tez jest jednojezdniowa lacznica DK 79.

#36 2013-04-19 09:02:44

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 246
Punktów :   

Re: Inne drogi

http://www.skyscrapercity.com/showthrea … 126&page=5

[i]Jeśli to ma być droga 1x2 to lepiej aby nigdy nie powstała bo dla Rybnika w niczym to nie pomoże.
Jeśli będzie to wariant 2x2 z możliwością łatwej rozbudowy w przyszłości do 2x3 przynajmniej w obrębie dzielnic Rybnika to jestem ZA takim rozwiązaniem niezależnie od kosztów.
Lepiej wybudować raz coś porządnie nawet i długo niż zrobić szybko byle jak i potem pluć sobie w twarz.
Patrząc jednak na to co Fudali spa**ał wszystko w przeszłości w wydziale komunikacji co dotknął, więc nie wróżę sukcesu temu projektowi.

Aby nie być gołosłownym:
- obwodnica Rybnika Obwiednia w planach od 30 lat 2x2, z oszczędności zrobiono 1x2. Efekt taki że w godzinach ~8 i ~16 lepiej omijać tej drogi bo ma gigantyczne korki.
- obwodnica Rybnika ul Budowlanych w planach od 30 lat 2x2 a zrobiono 1x2. korki przy rondach robią się. Byłyby światła z synchronizacją to korki pewnie byłyby mniejsze.
- obwodnica Rybnika ul. Góreckiego w planach od 30 lat 2x2 a zrobiono 1x2 drogę osiedlową dosłownie, bez pobocza i bez chodnika!!! Wystarczy że coś zatarasuje drogę i mamy gigantyczny korek. Pierwotnie ograniczenia 40km/h, zniesione po protestach mieszkańców. I tak każdy tam jeździ >80km/h.
Po co te ronda na Góreckiego jak jeżdżę jeszcze nie widziałem aby się ktoś tam kiedykolwiek bocznej przez rondo włączył do ruchu. Spowalniają ruch a światła by wystarczyły w zupełności.[/i]


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#37 2013-04-25 20:08:08

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inne drogi

Ciekawostka...

Na terenie fabryki LG w Kobierzycach pod Wrocławiem (ponad 2 km kw. powierzchni) krzyżują się DWIE WEWNĘTRZNE DROGI DWUJEZDNIOWE! Rzadko kiedy spotyka się między miastami drogi dwujezdniowe, a tu na terenie fabryki przecinają się dwie...

W Geoportalu można zobaczyć niezwykłe skrzyżowanie w gminie Kobierzyce.

W USA bardzo chętnie budują drogi dwujezdniowe, nawet pomiędzy odległymi od siebie o znaczne odległości miastami wielkości polskich miast powiatowych. Tam jednak używają samochodu aż w nadmiarze...

Nie zmienia to faktu, że drogi dwujezdniowe są szczególnie cenne ze względu na bezpieczeństwo. Aby wyprzedzić, nie musisz na nich wjeżdżać na pas dla jadących z przeciwka.

#38 2013-04-25 20:57:01

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inne drogi

A co z obwodnicą Góry Kalwarii, której węzły prawdopodobnie będą do przebudowy (zwłaszcza Stadion)? DK 79 na południe od DK 50 może być nawet 2x3 po wybudowaniu autostradowej obwodnicy Warszawy, a w projekcie obwodnicy jest 1x2 z rondem...

#39 2013-04-29 10:39:40

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 246
Punktów :   

Re: Inne drogi

http://siskom.waw.pl/dw/637/opis.pdf

2155 drzew zinwentaryzowano.

Polowa dokumentu przeznaczona na opis drzew.

droga wylotowa nr 637 Warszawa - Wegrow zostala jednojezdniowa.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#40 2013-04-30 15:04:43

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inne drogi

MZDW planuje budowe nowej drogi Wyszkow - Ostroleka o dlugosci okolo 50 km. Ruch na niej moze wynosic okolo 10 tys. pojazdow na dobe, wiec moze byc to droga 1x3, raczej nie 2x2.

#41 2013-05-04 20:44:24

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 246
Punktów :   

Re: Inne drogi

W okolicy Szanghaju przeorano teren pięknymi dwujezdniówami, kopiując rozwiązania z USA:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=31.10 … 4&z=10&m=b

W USA w centrum miasta liczącego 10 000 mieszkańców chętnie buduje się dwujezdniówkę. I potem narzekają, że plaga otyłości...

W Polsce z dwujezdniówkami jest duży problem.

A w Czechach droga dzieli pola, a jedno pole od drugiego dzieli zaledwie 16 m. 8 m od osi jezdni jest pole. Zachód kraju. Dużo spalin spada na pole...

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=50.39 … 72;0;0;418


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#42 2013-05-06 08:30:57

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inne drogi

Na stroie forum powiatu piaseczyńskiego można znaleźć taką informację:

Na 17 maja 2013 roku planowana jest akcja protestacyjna, która będzie kolejnym wyrazem niezadowolenia mieszkańców Góry Kalwarii z braku obwodnicy. Tym razem do protestu w Górze Kalwarii ma przyłączyć się społeczność Kołbieli, która również oczekuje na budowę drogowego obejścia. W jej przypadku doszłoby do zablokowania ronda, na którym krzyżują się szosa tranzytowa nr 50 z trasą łączącą Warszawę z Lublinem.

W tej sprawie 23 kwietnia odbyło się pierwsze spotkanie nowo powołanej, złożonej z radnych Doraźnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Komunikacyjnych w mieście i gminie Górze Kalwarii. Ustalono wstępny termin i formę, jaką przybierze protest. Jak tłumaczy nam Dorota Pyszyńska, przewodnicząca tego gremium, akcja ma ponownie zwrócić uwagę mediów ogólnopolskich, a także władz państwa na palący problem, jakim jest paraliż Góry Kalwarii wywołany ogromnym ruchem tranzytowym.

Protest będzie formą nacisku przede wszystkim na ministra transportu Sławomira Nowaka, aby jeszcze raz przemyślał decyzję o odejściu od budowy kilkunastu obwodnic w kraju. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze resort chce przeznaczyć na kontynuację budowy sieci autostrad i dróg ekspresowych. Jak zauważają władze Góry Kalwarii, problem polega jednak na tym, że dalszy rozwój dróg tras szybkiego ruchu w żaden sposób nie rozwiązuje kłopotów naszego miasta.

Oprócz blokady ronda komisja zdecydował, że uruchomi stronę internetową, na której mieszkańcy i kierowcy mogliby okazywać swoje niezadowolenie z braku obwodnicy Góry Kalwarii, ale i wyrażać poparcie dla jej powstania. Będzie możliwość podpisania petycji oraz wysłania mejla do decydentów.


Czyli mają być dwa zablokowane ronda na DK 50 - w Kołbieli i Górze Kalwarii. Już 17.05.2013!

#43 2013-05-06 08:43:24

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inne drogi

Obwodnica według obecnego projektu może być za kilka lat do przebudowy, ponieważ na południe od Góry Kalwarii, gdzieś w okolicy wsi Coniew, jest najlepsze miejsce na poprowadzenie autostradowej obwodnicy Warszawy, która jest KPZK 2030 i DSRK 2030. Trasa ta omijałaby rezerwaty, parki krajobrazowe i obszary Natura 2000 (poza Wisłą). Jakby była autostrada między GK a Potyczą, to DK 79 na tym odcinku wymagałaby budowy drugiej jezdni, a projekt obwodnicy przewiduje na tym odcinku tylko drogę jednojezdniową. A co z poszerzeniem mostu przez Wisłę o drugą jezdnię? Obwodnica w stronę mostu ma mieć dwie jezdnie? A poszerzenie linii kolejowej (też tranzytowej) o drugi tor jest też konieczne.

#44 2013-05-10 08:39:46

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 246
Punktów :   

Re: Inne drogi

Nowa droga z Kozienic w kierunku Pionek

http://www.pionki.pl/content.php?news=290:2

Dzięki pozyskanym środkom unijnym kosztem ponad 6 mln zł zrealizowano projekt pn. „Usprawnienie ruchu drogowego w subregionie radomskim poprzez modernizację dróg lokalnych w mieście i gminie Pionki’’ w ramach, którego zmodernizowano drogi biegnące przez miasto Pionki, obszar Puszczy Kozienickiej i miejscowość Augustów o łącznej długości 5.743 m.

Po realizacji inwestycji droga z Pionek do Kozienic a także pośrednio do Warszawy skróci się o około pięć kilometrów.

W ramach projektu „Usprawnienie ruchu drogowego w subregionie radomskim poprzez modernizację dróg lokalnych w mieście i gminie Pionki'' wykonano: nową nawierzchnię bitumiczną, remont nawierzchni bitumicznej, modernizację siedemnastu skrzyżowań, odwodnienie nawierzchni w postaci spadków podłużnych i poprzecznych oraz modernizację i rozbudowa kanalizacji deszczowej, przebudowę kolidujących z inwestycją elementów infrastruktury elektroenergetycznej, budowę parkingu przyulicznego, przebudowę nawierzchni istniejących chodników oraz wykonanie nowych chodników i ścieżki rowerowej, przebudowę zjazdów, odtworzenie poboczy gruntowych oraz rowów, przebudowa włączeń dróg leśnych i pożarowych oraz oznakowanie stałej organizacji ruchu.
Budowę drogi wykonał Zakład Transportowo Budowlany Krzysztof Wach, który to złożył najkorzystniejsza ofertę na realizację tej inwestycji.

Realizacja inwestycji to nie koniec planów pionkowskiego samorządu dotyczących modernizacji dróg lokalnych.

Projekt „Usprawnienie ruchu drogowego w subregionie radomskim poprzez modernizację dróg lokalnych w mieście i gminie Pionki’’ w liczbach:
1) łączna długość zmodernizowanych dróg  5.743 m mb w tym:
- nowa nawierzchni bitumiczna na odcinku 3.521 mb,
- remont nawierzchni bitumicznej na odcinku 2.222 mb,
2) Liczba zmodernizowanych skrzyżowań - 17 szt.
3) długość wybudowanych ścieżek rowerowych - 2006 m
4) długość wybudowanych chodników - 2028 m
5) Liczba przejść dla pieszych – 6 szt.
6) Liczba nowych znaków drogowych (urządzeń bezpieczeństwa ruchu) – 86 szt.

Całkowita wartość projektu 6.278.734,39 złotych.
Wydatki kwalifikowane 5.956.660,31 zł.
Wydatki niekwalifikowane 322.074,08
Dotacja z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wyniosła 85 % kosztów kwalifikowanych, pozostałe 15 % to środki własne Miasta Pionki oraz Partnera projektu Gminy Pionki.
Dariusz Dygas


http://www.pionki.pl/cms_foto/20110812083702_1auggustowska.jpg

http://www.pionki.pl/cms_foto/20110812083734_2augustowska.jpg


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#45 2013-05-10 11:12:57

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inne drogi

Wniosek
Złożony przez     Złożony dnia     Do     Status     Treść     Uzasadnienie
Michał Suliborski     2012-09-30 00:24:51    

Główny/Strategia Rozwoju Województwa Mazowieckiego do 2030 r./Strategia rozwoju/Działania i zadania rozwojowe    

zarejestrowany    

Za poważny błąd należy uznać pominięcie modernizacji i rozbudowy (poszerzenia do 2x2) drogi wojewódzkiej 634 na odcinku Warszawa – Wołomin, jako głównego połączenia drogowego o charakterze regionalnym, zapewniającego skomunikowanie całego pasma wołomińskiego i całej wschodnio - północnej części obszaru metropolitalnego ze stolicą. Zgodnie z wynikami GPR z 2010 r. średni dobowy ruch na tym odcinku wynosi blisko 17 tyś pojazdów na dobę. Roli takiego połączenia nie może pełnić droga ekspresowa S8 ze względu na jej wybitnie tranzytowy charakter (Via Baltica) i wyizolowanie z układów drogowych niższego rzędu, w szczególności regionalnego. Poszerzona i zmodernizowana DW 634 zapewniłaby zdecydowanie lepszy transport zarówno towarów jak i osób zarówno w relacjach Wołomin - Warszawa jak i w ramach pasma wołomińskiego, a w powiązaniu z planowanym dalszym usprawnieniem transportu osobowego na linii kolejowej przyczyniłaby się do znaczącej poprawy obsługi komunikacyjnej i sprawności i wydolności regionalnego systemu transportowego w tej części aglomeracji warszawskiej. Podobna sytuacja występuje na po zachodniej stronie aglomeracji warszawskiej przypadku DW719. Droga wojewódzka nr 719 stanowi bowiem trasę wylotową z Warszawy, zapewniającą skomunikowanie ze stolicą całego pasma pruszkowsko – żyrardowskiego i jest jednocześnie jednym z najbardziej obciążonych ruchem ciągów drogowych w Województwie Mazowieckim. Według GRP 2010 ŚDR wynosi od 11 tyś do 33 tyś poj./d. W powiązaniu z drogami wojewódzkimi nr 718 oraz 579 odbierać i rozprowadzać będzie w regionie źródłowo – docelowy ruch osobowy i towarowy pochodzący z autostrady A2. Zaniechanie dalszej modernizacji DW 719 na odcinku Żyrardów – Pruszków, w szczególności na odcinku południowej obwodnicy Grodziska Maz. do Pruszkowa jest poważnym błędem, który przyczyniać się będzie do dalszego pogorszenia sytuacji komunikacyjnej w tej części obszaru metropolitalnego, będzie czynnikiem negatywnie wpływającym na możliwości rozwoju gospodarczego tego obszaru. Należy dać zdecydowany odpór różnego rodzaju grupom NIMBY (Not In My BackYard) i zrealizować planowaną od dawna inwestycję tak, aby droga w przyszłości utrzymywała jednolity przekrój co najmniej 2x2 na odcinku od granic Pruszkowa do węzła/ skrzyżowania z zachodnią obwodnicą Grodziska Maz. Dlatego też zapisy SRWM 2030 powinny przewidywać modernizację i rozbudowę do 2x2 dróg wojewódzkich 634 i 719.     brak

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.miedzywymiarami.pun.pl www.camorrawow.pun.pl www.forumsuperots.pun.pl www.fortressmu.pun.pl www.naruto-arena-x.pun.pl