Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#46 2014-01-26 18:29:33

Z Dziecinowa

Gość

Re: Obwodnica Dziecinowa i domy na osiedlu Zielony Dziecinów...

W domu na zachód od sołtysa (na tym terenie) nikt chyba wciąż nie mieszka. Dom jest ładny i dość duży. Jeżeli mieliby budować obwodnicę w krótszym wariancie, to tam mogłaby być trasa, chociaż ten wariant jest zdecydowanie gorszy. Dom byłby do wyburzenia.

#47 2014-01-27 11:54:34

gosc231

Gość

Re: Obwodnica Dziecinowa i domy na osiedlu Zielony Dziecinów...

Z tym Dziecinowem to szkoda gadać, w rzyci to mają i ciekawe, czy kiedyś to się zmieni.

#48 2014-05-08 14:15:34

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: Obwodnica Dziecinowa i domy na osiedlu Zielony Dziecinów...

W miejscu, gdzie niby miała przebiegać obwodnica, wyrósł drewniany budynek, który zdaje się nie mieć okien od wschodu i zachodu na parterze. Na wiosnę 2014 r. pojawił się dom z co najmniej jednym oknem na poddaszu (parter i poddasze).

Offline

#49 2015-11-03 19:55:09

Z Dziecinowa

Gość

Re: Obwodnica Dziecinowa i domy na osiedlu Zielony Dziecinów...

Nie widzę nadziei dla domów na zachodzie Zielonego Dziecinowa

Nierzadko budowa nowych dróg oznacza rozbiórkę budynków mieszkalnych. Nie zdziwiłbym się, gdyby i nowy przebieg DW 801 w Dziecinowie oznaczał rozbiórkę domów. Nie ma co kombinować z przebiegiem obwodnicy przez dwa domy. Jak najszybciej należałoby te domy wykupić i wypłacić odszkodowania oraz zabezpieczyć tereny pod budowę obwodnicy. Nawet, jeżeli nie będzie ona budowana w najbliższym czasie. Grunty i budynki znajdujące się na trasie obwodnicy należałoby wykupić jak najszybciej, nawet wtedy, jeżeli obwodnica nie będzie w najbliższym czasie budowana. Żenujące jest to, że do powstania domów i ogrodzeń na terenie, który jest ewidentnie predysponowany do tego, aby to na nim została pobudowana DW 801 w nowym przebiegu, doszło. Jeszcze w 2008 r. nie było tam domów czy ogrodzeń! Skandaliczne byłoby, gdyby przez takie coś obwodnica została powywijana!

#50 2015-11-03 23:47:05

Nowy z Dziecinowa

Gość

Re: Obwodnica Dziecinowa i domy na osiedlu Zielony Dziecinów...

To idź i wykup. Albo idź i podejmij taką decyzję. Albo jedno i drugie.
Kto ma wykupić? Kto ma podjąć taką decyzję? Człowieku zejdź na ziemię!
Z twoich postów wynika, że bardzo chciałbyś decydować o tym i o tamtym a najlepiej to w ten a nie inny sposób.  Kogo obchodzi jakiś tam Dziecinów i jakaś tam trzeciorzędna droga a tym bardziej jakaś na cholerę potrzebna obwodnica.  Zastanów się PO CO ktoś, oni, tamci mieli by się ciebie posłuchać i coś zrobić?
Zajmij się czymś pożytecznym....

#51 2015-11-05 09:53:22

Z Dziecinowa

Gość

Re: Obwodnica Dziecinowa i domy na osiedlu Zielony Dziecinów...

W Planie Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego jest wspomniane i narysowane obejście Dziecinowa. Ma ono przebiegać na wschód od obecnego szlaku DW 801 na terenie zabudowanym. W ciągu obwodnicy Dziecinowa znalazłby się także wiadukt nad linią kolejową (na mniej ruchliwych drogach w okolicy Osiecka i Pilawy są wiadukty od dawna, a na nadwiślance wciąż nie ma).

Nie ma nawet zabezpieczonego terenu pod przyszłą budowę nowego szlaku DW 801.

Co do tych dwóch domów to ich wyburzenie jest najbardziej logicznym rozwiązaniem. Aby je ominąć, trzeba byłoby pokombinować z poprowadzeniem nowego przebiegu DW 801. Dla mnie przebieg obwodnicy naszkicowany na projekcie zmiany studium zagospodarowania przestrzennego jest nie do przyjęcia - droga robi się wyraźnie bardziej kręta przez pojedyncze domy, które de facto nie powinny powstać, ponieważ teren pod budowę nowego szlaku DW 801 powinien być zabezpieczony już dawno temu...

#52 2015-11-05 10:00:20

Z Dziecinowa

Gość

Re: Obwodnica Dziecinowa i domy na osiedlu Zielony Dziecinów...

Nowy przebieg DW 801 w Dziecinowie znajdowałby się na wschód od obecnego terenu zabudowanego wsi. W Dziecinowie jest problem z południowym wylotem obwodnicy (północny ma być w Piotrowicach). Kilka lat temu powstały te nieszczęsne domy na zachodzie Zielonego Dziecinowa, które bez skrupułów skazałbym na rozbiórkę dla dobra tysięcy kierowców podróżujących DW 801. Lepiej mieć jeden, wyraźnie łagodniejszy łuk niż trzy wyraźnie ostrzejsze... Te zakręty oznaczałyby nie tylko ograniczenie prędkości i pewne wydłużenie przebiegu DW 801, ale i większe niebezpieczeństwo związane z koniecznością ich pokonywania.

Głupotą było wydawanie pozwoleń na budowę tych dwóch domów. Przez tę nierozsądną decyzję mogą cierpieć tysiące kierowców.

#53 2016-02-10 14:00:01

Z Dziecinowa

Gość

Re: Obwodnica Dziecinowa i domy na osiedlu Zielony Dziecinów...

Luty 2016, a o obwodnicy Dziecinowa wciąż się niewiele mówi Dlaczego MZDW i gmina tak podchodzą do sprawy zabezpieczenia terenu pod budowę DW 801 w Dziecinowie w nowym przebiegu? Ten nowy przebieg powinien być wyznaczony już dawno temu. I teren zabezpieczony powinien być dawno temu. Dziecinów jest miejscowością szczególną dlatego, że znajduje się w niej przejazd kolejowy. To też należy mieć na uwagę. Brak bezkolizyjnego przejazdu kolejowego może być bardzo uciążliwy. Wiadukt w Dziecinowie powinien być już dawno temu. Dla mnie wiadukt jawi się nawet jako coś ważniejszego niż obwodnica. Ruch na DW 801 niestety nie jest mały, więc brak wiaduktu może być boleśniej odczuwany.

#54 2016-03-10 08:09:15

Z Dziecinowa

Gość

Re: Obwodnica Dziecinowa i domy na osiedlu Zielony Dziecinów...

Myślę, że obwodnicę Dziecinowa można byłoby zrobić nie z naprzemiennymi mijankami, tylko z obustronnymi (jednocześnie). Zniknie wtedy problem wyprzedzania przez pojazdy uprzywilejowane na pasie bez możliwości wyprzedzania, a komfort jazdy będzie jeszcze większy.

#55 2016-03-10 08:13:17

Z Dziecinowa

Gość

Re: Obwodnica Dziecinowa i domy na osiedlu Zielony Dziecinów...

Sprawa przebiegu obwodnicy Dziecinowa i jej przekroju jest bardzo ciekawa. Myślę, że 2+2 na nie-skrzyżowaniach jest ciekawym rozwiązaniem (nie spotkałem się z nim). Wtedy nawet trzecie skrzyżowanie na północ od linii kolejowej nie byłoby tak uciążliwe, bo na południe od skrzyżowania po południowej stronie torów byłyby dwie mijanki. Obydwa kierunki miałyby mijanki JEDNOCZEŚNIE, a pas między mijankami byłby oddzielony linową barierą. Można byłoby nawet zrobić 2x2 poza skrzyżowaniami.

#56 2016-03-10 08:15:47

Z Dziecinowa

Gość

Re: Obwodnica Dziecinowa i domy na osiedlu Zielony Dziecinów...

Przy drodze 2+2 może być problem ze znakami drogowymi dla wewnętrznych pasów (droga ma de facto 4 pasy, po 2 w każdym kierunku). Na drodze 2x2 znaki drogowe stoją "podwójnie", także na pasie dzielącym jezdnie. A to może niech będzie i 2x2 między węzłem na południe od torów a rondem z DW 805, dla większego bezpieczeństwa, swobodnego przejazdu karetek i straży pożarnej oraz większego komfortu jazdy. Oczywiście dwa domy na zachodzie zielonego Dziecinowa są według mnie do wyburzenia.

#57 2016-03-10 08:18:08

Z Dziecinowa

Gość

Re: Obwodnica Dziecinowa i domy na osiedlu Zielony Dziecinów...

Bezpieczeństwo i komfort jazdy są ważniejsze niż oszczędzenie na nierozbiórce domów, które nie powinny powstać. Chodzi o dobro tysięcy kierowców. Warto "wyprostować" nowy przebieg DW 801 kosztem przesiedlenia dwóch rodzin, wypłacenia odszkodowań.

#58 2016-03-10 08:19:14

Z Dziecinowa

Gość

Re: Obwodnica Dziecinowa i domy na osiedlu Zielony Dziecinów...

Wyburzenie dwóch domów na zachodzie Zielonego Dziecinowa miałoby sens nawet wtedy, gdyby nowy przebieg drogi nr 801 był drogą 1x2 o szerokości jezdni 7 m.

#59 2016-03-10 08:20:41

Z Dziecinowa

Gość

Re: Obwodnica Dziecinowa i domy na osiedlu Zielony Dziecinów...

Nowy przystanek kolejowy obok DW 801 i "wyprostowanie" nowego przebiegu DW 801 względem tego, co było w projekcie zmiany studium są ważniejsze od tego, aby zaplanować terminal intermodalny w Dziecinowie.

#60 2016-03-10 08:27:39

Z Dziecinowa

Gość

Re: Obwodnica Dziecinowa i domy na osiedlu Zielony Dziecinów...

Droga o szerokości 7 m ma tę dużą wadę, że teoretycznie najłatwiej na niej o wypadek. W przypadku drogi 2+1 bez linowych barier jest ryzyko, że ktoś będzie wyprzedzać na linii ciągłej, a w przypadku drogi 2+1 z fizycznymi barierami mogą być trudności w przejeździe pojazdów uprzywilejowanych. Droga dwujezdniowa jest teoretycznie najbezpieczniejsza... Ale i najdroższa. Też jest najszybsza, ale i wyraźnie droższa od jednojedzniowej. Lepsza byłaby droga o szerokości jezdni 7 m bez żadnych wypadków, niż dwujezdniowa z wypadkami. Na drodze głównej ruchu przyspieszonego nie może być zbyt wielu skrzyżowań. Na "prawdziwej" drodze klasy GP powinien być zakaz ruchu: pieszych, rowerzystów, pojazdów zaprzęgowych i ciągników rolniczych. Dostępność powinna być znacznie ograniczona. Na "dobrej" drodze klasy GP nie ma zjazdów indywidualnych, poza skrzyżowaniami nie ma przecinania się kierunków ruchu w celu skręcenia gdzieś (nawet na stację benzynową). Odległość między skrzyżowaniami wynosi co najmniej 600 m, choć dobrze, jeśli jest ok. dwa - trzy razy większa.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.mfox.pun.pl www.poa.pun.pl www.shinobi-raifu.pun.pl www.swierchowa-ogien.pun.pl www.harakiri.pun.pl