Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#1 2021-06-24 13:59:45

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Dziecinów - stolica nazewniczego i kolejowo-drogowego absurdu?

1. Przystanek kolejowy Warszówka znajduje w północno-wschodniej części obrębu geodezyjnego Dziecinów. Mimo tego pewna osoba z urzędu gminy Sobienie-Jeziory "nie chciała słyszeć" o zmianie nazwy tego przystanku z Warszówka na Dziecinów! Nawet tym bardziej o przeniesieniu przystanku kolejowego w bezpośrednie pobliże DW 801.

Lokalizacja przystanku "w Dziecinowie pod Warszówką" ma pewne plusy, ale nazwa Dziecinów dla przystanku kolejowego na LK 12 należy się sołectwu i miejscowości Dziecinów "jak psu buda", mimo tego, że przystanek znajduje się prawie 2 km na zachód od DW 801, w pobliżu której zlokalizowana jest większość zabudowań sołectwa Dziecinów. W przyszłości we wschodniej części obrębu Dziecinów mogą powstać setki nowych domów mieszkalnych (w dużej mierze dzięki pozostawieniu lokalizacji przystanku kolejowego w gminie Sobienie-Jeziory w obecnym miejscu). Sołectwo Dziecinów musi dopilnować, aby te domy miały adres dziecinowski, a nie np. warszówiecki czy warszawicki! Tu chodzi o prestiż, sławę, rozpoznawalność miejscowości Dziecinów! Obecnie sołectwo Warszówka jakby "okupuje" północno-wschodnią część Dziecinowa, w której znajduje się przystanek kolejowy. Tak naprawdę to zabudowania o adresach Warszówka 80 i Warszówka 81, znajdujące się na terenie Dziecinowa, powinny przynależeć do miejscowości Dziecinów w przyszłości, kiedy (miejmy nadzieję) nazwa przystanku zostanie zmieniona i w pobliżu tego przystanku będzie dużo nowej dziecinowskiej zabudowy mieszkaniowej oraz usługowej.

2. Według obecnych przepisów "w zasadzie" nie ma potrzeby budowy wiaduktu w Dziecinowie w ciągu priorytetowej dla województwa mazowieckiego DW 801 Warszawa - Puławy (nad przebudowaną w przyszłości LK 12), bo:

- po przebudowie maksymalna prędkość pociągów na LK 12 ma wynosić 120 km/h, a nie ponad 160 km/h,
- DW 801 ma być drogą klasy GP, a nie klasy A lub S,
- natężenie ruchu na DW 801 w Dziecinowie na wysokości LK 12 nie przekracza czy nie przekraczało 10 000 pojazdów na dobę (w GPR 2015 wynosiło 8 919 pojazdów na dobę, więc i tak sporo),
- nawet po przebudowie LK 12 na przejeździe kolejowym w Dziecinowie przejazd nie byłby zamykany na co najmniej 12 godzin na dobę (a może np. na kilka godzin, jak na przykład na około 4, 6 czy 8 godzin),
- warunki terenowe w okolicy obecnego przejazdu kolejowego w Dziecinowie na DW 801 czy stosunkowo niedaleko na wschód od niego mogą nie być uznane za korzystne (subiektywnie) i zastosowanie skrzyżowania wielopoziomowego w Dziecinowie może być uznane za niewystarczająco uzasadnione pod względem ekonomicznym czy obronnym.

Na podstawie fragmentu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20 października 2015 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie:

Ogólne warunki techniczne dla skrzyżowań wielopoziomowych
§ 39. 1. Skrzyżowanie wielopoziomowe stosuje się przy budowie linii kolejowej, bocznicy kolejowej lub drogi publicznej, jeżeli:
1) linia kolejowa lub bocznica kolejowa krzyżuje się z autostradą lub drogą ekspresową lub
2) na linii kolejowej krzyżującej się z drogą ruch pociągów jest prowadzony albo planowany z prędkością wyższą niż 160 km/h lub
3) droga przecina tory stacyjne pomiędzy semaforami wjazdowymi, lub Dziennik Ustaw – 9 – Poz. 1744
4) linia kolejowa lub bocznica kolejowa krzyżuje się z drogą, w przypadku gdy:
a) łączny czas zamknięcia przejazdu kolejowo-drogowego dla pojazdów drogowych jest dłuższy niż 12 godzin na dobę lub
b) istnieją dogodne warunki terenowe i zastosowanie skrzyżowania wielopoziomowego jest uzasadnione pod względem ekonomicznym lub obronnym lub
c) ma to miejsce w obszarze zabudowanym, z wyłączeniem bocznic kolejowych, lub
d) natężenie ruchu drogowego jest równe lub większe niż 10 000 pojazdów na dobę.
2. Skrzyżowanie wielopoziomowe stosuje się przy przebudowie linii kolejowej, bocznicy kolejowej lub drogi publicznej, w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1–3 oraz pkt 4 lit. a i b.
3. Przepisów ust. 1 pkt 3 i 4 nie stosuje się do skrzyżowań przebudowywanych lub przenoszonych w związku z tymczasową zmianą trasy drogi publicznej lub linii kolejowej.

Trzeba także nadmienić, że na wschód od Dziecinowa na niektórych wyraźnie mniej ważnych drogach wojewódzkich lub nawet niższej kategorii wiadukty kolejowe nad LK 12 znajdują się od wielu (kilkudziesięciu?) lat, jak:

- wiadukt w Osiecku w ciągu zaliczonej do uzupełniających (w "Planie rozwoju sieci drogowej dróg wojewódzkich województwa mazowieckiego na lata 2016 - 2026" - link: https://www.mzdw.pl/uploaded/Drogi/plan_2016_2026.pdf) drogi wojewódzkiej numer 862 Osieck - Tabor,
- wiadukt w Jaźwinach w ciągu drogi powiatowej między Jaźwinami a Augustówką,
- wiadukt w Parysowie w ciągu DW 805 na odcinku Lipówki - Wilchta (DW 805 na tym odcinku jest zaliczona do dróg uzupełniających,
- wiadukt nad LK 12 w miejscowości Stara Prawda w gminie Stoczek Łukowski, w powiecie łukowskim, w województwie lubelskim, w ciągu drogi powiatowej (może gminnej?) w kierunku wsi Jamielne.

Offline

#2 2021-08-20 16:16:04

Z Dziecinowa

Gość

Re: Dziecinów - stolica nazewniczego i kolejowo-drogowego absurdu?

Przystanek kolejowy na terenie miejscowości Dziecinów, obrębu geodezyjnego Dziecinów w gminie Sobienie-Jeziory, nie nazywa się Dziecinów, tylko nosi nazwę dość wyraźnie mniejszej miejscowości Warszówka (mniejszej zarówno pod względem liczby ludności, jak i powierzchni obrębu geodezyjnego). Obok przystanku kolejowego Warszówka, także na terenie obrębu geodezyjnego Dziecinów, znajdują się budynki o adresach Warszówka 80 i Warszówka 81. Przystanek kolejowy (obecnie nie odjeżdżają z niego pociągi pasażerskie, ale za kilka lat może być przywrócony ruch pasażerski na LK 12 między Górą Kalwarią a Pilawą i pociągi mogą dojeżdżać bezpośrednio do centrum Warszawy (przez Górę Kalwarię i Piaseczno) z Dziecinowa) znajduje się w północno-wschodniej części obrębu Dziecinów, a domy przy nim stojące znajdują się ok. 900 m na zachód od najbliższych budynków mieszkalnych znajdujących się na terenie obrębu geodezyjnego Warszówka. Warszówka nie jest wsią gminną, nie jest nawet większa od Dziecinowa, ale mimo tego poza mną, "pasjonatem, sympatykiem Dziecinowa" nikt jakoś bardzo się nie stara o to, aby w związku z planowaną przebudową linii kolejowej nr 12 Skierniewice - Łuków zmienić nazwę dziecinowskiego przystanku z Warszówka na Dziecinów Zmiana nazwy nie zmieniłaby tego, że przystanek będzie bliżej zwartej, ciągłej zabudowy Warszówki zlokalizowanej w pobliżu drogi powiatowej z Warszawic do Całowania (droga ta jest ok. 1100 m na wschód od przystanku kolejowego w Dziecinowie) niż obecnej ciągłej i zwartej zabudowy Dziecinowa w pobliżu drogi wojewódzkiej nr 801 Warszawa - Puławy (która przebiega ok. 1900 m na zachód od przystanku kolejowego w Dziecinowie).

Drugi absurd kolejowy w Dziecinowie, którego usunięcie byłoby o wiele bardziej kosztowne niż pierwszego, to brak wiaduktu w ciągu ruchliwej DW 801 (drogi wojewódzkiej priorytetowej dla województwa mazowieckiego, mającej mieć na terenie tego województwa docelowo klasę GP) nad LK 12, zamiast tego jest jednopoziomowy strzeżony przejazd kolejowy. Na wschód od Dziecinowa, na tej samej linii kolejowej, i to zapewne od dziesiątek lat, od czasów PRL-u, jest kilka wiaduktów w ciągu mniej ruchliwych i (lub) mniej ważnych dróg, np. w ciągu uzupełniającej (a nie podstawowej, a co dopiero priorytetowej) DW 862 Osieck - Tabor, DW 805 w Parysowie (na odcinku Lipówki - Parysów zaliczonym do dróg uzupełniających) czy nawet na drogach o kategoriach niższych niż wojewódzkie (Jaźwiny - Augustówka na pograniczu powiatów: garwolińskiego i otwockiego oraz w miejscowości Stara Prawda w województwie lubelskim, powiecie łukowskim, gminie Stoczek Łukowski). W gminie Stoczek Łukowski są też dwa wiadukty w ciągu DK 76 Wilga - Garwolin - Puławy, ale w GPR 2015 ruch na DK 76 na wschód i zachód od Stoczka Łukowskiego był bardzo wyraźnie, o kilka tysięcy pojazdów mniejszy niż ruch na odcinku DW 801 Sobiekursk/Piotrowice - Dziecinów, na którym znajduje się przejazd kolejowy w Dziecinowie. Na południe od Dziecinowa (a więc dalej od Warszawy) od kilkudziesięciu lat znajdują się mające utwardzone pobocza i skrzyżowania z wysepkami obwodnice wsi gminnych: Sobienie-Jeziory i Wilga. Obawiam się, że jest całkiem możliwe, że w związku z planowanymi przebudowami LK 12 Skierniewice - Łuków i DW 801 na odcinku Piotrowice - Dziecinów (na tym odcinku, na którym jest przejazd kolejowy, przecięcie DW 801 z LK 12) nie powstanie bezkolizyjny przejazd nad LK 12 w ciągu DW 801 Po przebudowie LK 12 pociągi mają się poruszać w Dziecinowie znacznie szybciej, zapewne będzie też tam wyraźnie większy ruch pociągów, niż obecnie (m. in. w związku z przewidywanym przywróceniem kursowania pociągów pasażerskich na LK 12 na zachód od Pilawy). Brak wiaduktu w Dziecinowie po tych przebudowach byłby żałosny i skandaliczny!

#3 2021-08-20 16:22:33

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: Dziecinów - stolica nazewniczego i kolejowo-drogowego absurdu?

Nie chcę, żeby w Dziecinowie powtórzyła się ta sama sytuacja, co w Końskowoli w woj. lubelskim na wschód od Puław, gdzie gmina musiała zapłacić 23000 zł w związku ze zmianą nazwy przystanku kolejowego w Końskowoli po czasie trwania przebudowy linii kolejowej: https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/lu … 97683.html (Lubelskie: Jest przystanek Pożóg, będzie Końskowola).

Od paru tygodni chcę wysłać do PKP PLK skargę/wniosek poniższej treści, ale zawsze pojawia się komunikat HTTP Status 500 – Internal Server Error:

Uważam, że nazwa przystanku kolejowego na linii kolejowej nr 12 znajdującego się w gminie Sobienie-Jeziory zdecydowanie powinna zostać zmieniona z "Warszówka" na "Dziecinów", ale chciałbym, aby koszt takiej zmiany był jak najmniejszy, wolałbym też, aby gmina Sobienie-Jeziory nie musiała ponosić kosztów z nią związanych, a jeżeli musiałaby ponosić, to aby były one jak najbardziej zminimalizowane.

Uważam, że obecne nazewnictwo jest bardzo krzywdzące dla miejscowości Dziecinów (a przystanek znajduje się na terenie obrębu geodezyjnego Dziecinów, nie Warszówka), można byłoby powiedzieć, że nazwa przystanku została przed kilkudziesięciu laty jakby "skradziona" Dziecinowowi, który po przywróceniu kursów pasażerskich przez przebiegający przez gminę Sobienie-Jeziory odcinek LK 12 może znacznie się rozbudować w kierunku wschodnim i nowa zabudowa może sięgnąć terenów przystanku kolejowego.

Nazwa przystanku Warszówka mogła zostać wprowadzona w związku z faktem, że fragment obrębu Dziecinów, na którym się on znajduje, był położony bliżej zwartej i ciągłej zabudowy miejscowości Warszówka, a nie Dziecinowa, mimo położenia na terenie obrębu geodezyjnego Dziecinów (w przypadku rozbudowy Dziecinowa w kierunku wschodnim ten argument za nazwą "Warszówka" może zniknąć). Warszówka jest mniejszą miejscowością niż Dziecinów, zarówno pod względem liczby mieszkańców (ma około dwa razy mniejszą liczbę ludności), jak i wielkości obrębu geodezyjnego, w dodatku nie jest ona siedzibą gminy (na LK 7 Warszawa - Dorohusk we wsi Karpiska znajduje się przystanek o nazwie "Kołbiel", a we wsi Wola Rębkowska stacja o nazwie "Garwolin", ale Karpiska mają znacznie mniejszą liczbę mieszkańców, niż Kołbiel, podobnie jest w przypadku Woli Rębkowskiej i Garwolina (w dodatku sporo zabudowy mieszkalnej znajdującej się na wschód od tych przystanków, a więc bliżej miejscowości gminnych Kołbiel i Garwolin, należy do miejscowości Karpiska i Wola Rębkowska, co jest zgodne z nazwami obrębów geodezyjnych; w obrębie Dziecinów zaś tuż na południe od przystanku mającego obecnie nazwę "Warszówka" znajdują się dwa domy należące do sołectwa Warszówka, mimo tego, że pozostałe domy mieszkalne należące do tego sołectwa znajdują się co najmniej ok. 900 m dalej na wschód).

Chciałbym, aby zmiana nazwy przystanku (na którym obecnie (na dodatek od dawna) nie zatrzymują się pociągi pasażerskie i który jest w złym stanie technicznym) nastąpiła jak najszybciej, przed złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę dotyczące modernizacji linii Skierniewice - Łuków, które to złożenie wniosku ma, według informacji znalezionych w Internecie, nastąpić jeszcze w 2021 roku, aby w dokumentach związanych z realizacją inwestycji związanej z przebudową LK 12 pojawiała się nazwa przystanku "Dziecinów" zamiast "Warszówka".

Nie chciałbym, aby doszło do sytuacji takiej, jak w przypadku zmiany nazwy przystanku "Pożóg" na "Końskowola" na linii nr 7 (Warszawa - Lublin- Dorohusk) na wschód od Puław, gdzie gmina za zmianę nazwy musiała zapłacić ponad 20 tys. złotych, przy czym postulat zmiany nazwy "Pożóg" na "Końskowola" pojawił się znacznie wcześniej, niż rozpoczęcie przebudowy tamtejszego odcinka LK 12. Wydaje się, że w tym przypadku koszty zmiany nazwy przystanku mogłyby być mniejsze, gdyby wcześniej podjęto odpowiednie rozwiązania prawne zmierzające do zmiany nazwy przystanku kolejowego "Pożóg" na "Końskowola".

Mam też pytania:
- ile (przynajmniej orientacyjnie) mogłaby kosztować zmiana nazwy przystanku położonego w obrębie geodezyjnym Dziecinów (z "Warszówka" na "Dziecinów")?
- ile kosztowałoby rozebranie obecnego przystanku Warszówka, a zwłaszcza ile kosztowałaby budowa pojedynczego nowego przystanku kolejowego na LK 12 "od podstaw" (np. przy drodze wojewódzkiej nr 801)?
- kiedy mają się skończyć prace projektowe związane z planami przebudowy LK 12 i kiedy mają rozpocząć się roboty budowlane w związku z tą przebudową?

Ostatnio edytowany przez ZDzecinowalogin (2021-08-20 16:23:52)

Offline

#4 2021-08-20 21:43:23

Z Dziecinowa

Gość

Re: Dziecinów - stolica nazewniczego i kolejowo-drogowego absurdu?

Komentarz pod postem poruszającym problem absurdów kolejowych w Dziecinowie z jednego z forów internetowych:

Wiele nazw stacji/przystanków kolejowych na sieci PKP nie ma za wiele wspólnego z umiejscowieniem administracyjnym. Wynika to z wielu czynników i zaszłości podziałów administracyjnych. Ale czy to naprawdę taki problem?

Moja odpowiedź:

W przypadku Dziecinowa to jest to ewidentne skrzywdzenie tego sołectwa. Cudza miejscowość niejako "pastwi się" na ziemi Dziecinowa już od kilkudziesięciu lat. Jako "dziecinowskiemu patriocie" mi się to nie podoba, ewidentnie

Jeśli chodzi o nazwy przystanków, to warto wspomnieć o dwóch przystankach na LK 7 Warszawa - Lublin - Dorohusk: Kołbiel i Garwolin. Przystanek Kołbiel znajduje się w obrębie geodezyjnym Karpiska, na wschód od tego przystanku (a więc bliżej Kołbieli, jej zabudowy) znajduje się dużo zabudowy wsi Karpiska, która ma adresy Karpisk, nie Kołbieli. Kołbiel ma znacznie większą liczbę ludności niż Karpiska i jest siedzibą gminy, w której leżą Karpiska. Podobna sytuacja jest w przypadku przystanku Garwolin na terenie obrębu Wola Rębkowska. Na wschód od tego przystanku jest bardzo dużo zabudowy wsi Wola Rębkowska, mimo tego, że przystanek nazywa się Garwolin i miejscowość ta, będąca siedzibą gminy i miastem powiatowym, znajduje się na wschód od tego przystanku, bliżej owej licznej zabudowy Woli Rębkowskiej niż sam przystanek Wola Rębkowska.

W przypadku Dziecinowa sytuacja wygląda inaczej. Po pierwsze, nazwa przystanku nawiązuje do mniejszej miejscowości, a nie większej. Po drugie, obok przystanku znajdują się zabudowania sołectwa Warszówka (o nazwie innej niż obręb (Dziecinów), na terenie którego ów przystanek znajduje się), w przeciwieństwie do sytuacji w Karpiskach i Woli Rębkowskiej, gdzie zabudowa tych wsi znajduje się bliżej miejscowości gminnych niż same przystanki kolejowe o nazwach tych miejscowości gminnych.

Pozostawienie przystanku kolejowego w północno-wschodniej części Dziecinowa, a nie wybudowanie nowego o ponad kilometr na zachód, przy drodze wojewódzkiej nr 801, może sprawić, że w najbardziej wschodniej części Dziecinowa i obrębu Dziecinów będzie powstawać dużo nowych domów mieszkalnych w związku z pojawieniem się kursów pociągów pasażerskich, które mają dojeżdżać do centrum Warszawy. Wiele lat temu spółka Włodarzewska SA wykupiła kilkadziesiąt hektarów gruntów we wschodniej części obrębu Dziecinów, zapewne dość blisko obecnego przystanku kolejowego. W 2015 r. pojawiły się informacje o planach budowy przez spółkę Włodarzewska SA osiedla domów na tych obszarach. Na terenie obrębu Dziecinów w pobliżu przystanku kolejowego może w przyszłości powstać mnóstwo domów mieszkalnych (może grubo ponad 100), które powinny należeć do sołectwa Dziecinów, zgodnie z przynależnością gruntów do obrębu geodezyjnego, a nie do Warszówki czy położonych bardziej na południe Warszawic, które mają kilka swoich zabudowań na terenie obrębu geodezyjnego Dziecinów, w południowo-wschodniej części tego obrębu. Zabudowa Dziecinowa, dzięki obecności w tej miejscowości przystanku kolejowego osobowego we wschodniej jej części, w przyszłości może ciągnąć się od terenów na zachód od DW 801 do okolic przystanku kolejowego znajdującego się prawie czy około 2 km na wschód od DW 801.

#5 2021-09-21 18:12:57

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: Dziecinów - stolica nazewniczego i kolejowo-drogowego absurdu?

Jest ważna sprawa dla sołectwa Dziecinów, która może sprawić, że nasza miejscowość będzie sławniejsza i zyska większy prestiż - istnieje spora szansa, że nazwa znajdującego się na terenie obrębu geodezyjnego Dziecinów (w jego północno-wschodniej części) przystanku kolejowego zostanie zmieniona z niezgodnej z nazwą obrębu nazwy "Warszówka" na zgodną "Dziecinów".

Trzeba sprawić (tu widzę zadanie m. in. dla radnych (zwł. z Dziecinowa), sołtysa, rady sołeckiej...), aby Władze Gminy Sobienie-Jeziory wyraziły pozytywną opinię dotyczącą zmiany istniejącego obecnie przystanku kolejowego "Warszówka" na "Dziecinów"! Przytoczę fragment z otrzymanej 20.09.2021 wiadomości od PKP PLK dotyczącej pomysłu zmiany nazwy przystanku kolejowego znajdującego się na terenie gminy Sobienie-Jeziory: "Jeżeli zmiana nazwy nieczynnego przystanku osobowego Warszówka zostanie przeprowadzona w ramach planowanej modernizacji, która obejmuje m.in. wymianę oznakowania stałego, nie przewidujemy powstania związanych z tym kosztów". Oznacza to, że jest szansa, że gmina nie poniesie kosztów zmiany nazwy przystanku kolejowego!

Poniżej przytaczam tekst z maila otrzymanego od PKP PLK dotyczący kwestii zmiany nazwy przystanku kolejowego z "Warszówka" na "Dziecinów" w całości:
           

"w odpowiedzi na korespondencję e-mail z dnia 6 września 2021 r. w sprawie zmiany nazwy przystanku osobowego Warszówka znajdującego się przy linii kolejowej nr 12 (w gminie Sobienie-Jeziory) Biuro Zarządu Centrali spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (dalej: „Spółka”) przekazuje stosowne informacje.

Zgodnie z obowiązującym w Spółce standardem dotyczącym nazewnictwa obiektów obsługi pasażerskiej, nazwa stacji lub przystanku osobowego powinna być tożsama z nazwą miejscowości (w brzmieniu ustalonym w wykazie urzędowych nazw miejscowości), w której się znajduje. W związku z planowaną modernizacją przystanku osobowego Warszówka na linii kolejowej nr 12 oraz w kontekście posiadanej wiedzy, iż przedmiotowy przystanek znajduje się na terenie obrębu geodezyjnego Dziecinów Spółka wystąpi o opinię władz Gminy Sobienie-Jeziory w sprawie zmiany nazwy ww. przystanku na „Dziecinów”.

Jednocześnie informujemy, że sporządzenie kalkulacji kosztów związaną z wprowadzeniem zmiany nazwy możliwe jest wyłącznie na wniosek władz ww. gminy. Jeżeli zmiana nazwy nieczynnego przystanku osobowego Warszówka zostanie przeprowadzona w ramach planowanej modernizacji, która obejmuje m.in. wymianę oznakowania stałego, nie przewidujemy powstania związanych z tym kosztów.

Odpowiadając na pozostałe pytania informujemy, że orientacyjny koszt rozbiórki obecnego przystanku osobowego Warszówka wynosi 200 tys. zł. Natomiast orientacyjny koszt budowy nowego przystanku w lokalizacji przy drodze wojewódzkiej nr 801 wynosiłby 4 mln zł. Dodatkowo należy przyjąć około 1,5 mln zł dla budowy dojścia do przystanku przy dostosowaniu istniejącego przejazdu lub około 5 mln zł dla budowy dwupoziomowego dojścia do przystanku. Zgodnie z harmonogramem zakończenie prac projektowych związanych z przebudową linii kolejowej nr 12 planowane jest w 2022 r. Natomiast rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w 2023 r."

Offline

#6 2021-10-18 09:49:07

ja

Gość

Re: Dziecinów - stolica nazewniczego i kolejowo-drogowego absurdu?

Jeśli faktycznie nazwa przystanku zostanie zmieniona na Dziecinów to gratulacje dla Pana.
Nagana należy się urzędniczym przedstawicielom Dziecinowa za bierność w tej sprawie.

#7 2021-10-19 17:30:23

Z Dziecinowa

Gość

Re: Dziecinów - stolica nazewniczego i kolejowo-drogowego absurdu?

Dziękuję za miły komentarz! Lokalne władze (np. sołtys(i) czy radni z Dziecinowa) zbyt dużo "nie mówili publicznie" o sprawie przystanku kolejowego na linii kolejowej nr 12 na terenie gminy Sobienie-Jeziory. Ale chciałbym podkreślić, że wcześniej mogło się mówić nie o zmianie nazwy obecnego przystanku kolejowego, znajdującego się w obecnej lokalizacji, tylko o budowie nowego przystanku kolejowego w miejscowości Dziecinów - daleko na zachód od obecnego, przy drodze wojewódzkiej nr 801 (która obecnie przebiega ok. 1,7 - 2,1 km na zachód od przystanku kolejowego w obrębie geodezyjnym Dziecinów).

Dla gminy Sobienie-Jeziory zachowanie przystanku w obecnej lokalizacji mogło być bardziej korzystne niż budowa nowego przy DW 801, ponieważ spora przestrzeń między obecnymi zabudowaniami Dziecinowa i Warszówki dzięki przywróceniu kursów pasażerskich na LK 12 (które po przebudowie mają odbywać się do centralnych dzielnic Warszawy, przez Górę Kalwarię i Piaseczno) zyska bardzo dogodne połączenie komunikacyjne - bezpośrednie połączenie kolejowe z centrum Warszawy. Ten przystanek może sprawić, że w następnych latach we wschodniej części Dziecinowa i w zachodniej części obrębu geodezyjnego Warszówka powstanie bardzo dużo nowych budynków, zwłaszcza mieszkalnych, dzięki czemu gmina Sobienie-Jeziory zyska setki nowych mieszkańców! Gdyby przystanek był przy DW 801, to wschodnie obszary Dziecinowa nie zyskałyby nowego połączenia komunikacyjnego, które da przystanek kolejowy zlokalizowany w obecnym miejscu. Niedaleko DW 801 (na zachód) znajduje się skarpa wiślana, a teren poniżej niej jest dosyć narażony na powódź w przypadku przerwania wałów na Wiśle lub przelania się wody przez nie, na terenach poniżej skarpy wiślanej z reguły występują także dość dobre, dobre czy nawet bardzo dobre gleby, które powinny być użytkowane rolniczo, do produkcji rolnej, zwłaszcza do produkcji żywności, tym bardziej, że położenie na terenie, który jest dość wyraźnie zagrożony powodzią, powinno zniechęcać do zabudowywania tych gruntów.

#8 2022-02-05 13:58:34

Z Dziecinowa

Gość

Re: Dziecinów - stolica nazewniczego i kolejowo-drogowego absurdu?

Dwa megaabsurdy kolejowe w jednej wsi... W tym Dziecinów może być najlepszy w Polsce, jeżeli nie w ogóle na świecie... Te absurdy trwają od PRL-u. Jeden z brakiem bezkolizyjnego przejazdu kolejowego przez drogę do Warszawy, drugi z nazwą przystanku kolejowego (i nie tylko jego) znajdującego się na terenie obrębu geodezyjnego Dziecinów.

Żenada, żenada, żenada!

#9 2022-03-14 16:52:38

Z Dziecinowa

Gość

Re: Dziecinów - stolica nazewniczego i kolejowo-drogowego absurdu?

Wydaje się, że może udać się z budową wiaduktu w Dziecinowie, ale nie z (o wiele mniej kosztowną zresztą) zmianą nazwy przystanku kolejowego z "Warszówka" na "Dziecinów", który znajduje się "na dziecinoskim". Wiadukt musi powstać, ale nazwę przystanku też trzeba zmienić!

#10 2023-01-28 21:28:33

Z Dziecinowa

Gość

Re: Dziecinów - stolica nazewniczego i kolejowo-drogowego absurdu?

Moja wiadomość do PKP PLK z 28.01.2023:

Pragnę zwrócić uwagę na kwestię związane z planowaną przebudową linii kolejowej nr 12 Skierniewice - Łuków na terenie gminy Sobienie-Jeziory.

Po pierwsze, uważam, że bezwzględnie trzeba wybudować bezkolizyjny, dwupoziomowy przejazd kolejowy na przecięciu LK 12 i drogi wojewódzkiej nr 801 Warszawa - Puławy. To jedna z najważniejszych dróg wojewódzkich w regionie, która także ma być w najbliższych latach przebudowywana na odcinku, na którym przecina ona LK 12. Niewybudowanie bezkolizyjnego przejazdu w ciągu DW 801 mimo przebudowy zarówno tej drogi, jak i LK 12 uznałbym za oburzający skandal i skrzywdzenie lokalnej społeczności (wiadukty nad LK 12 spotyka się niekiedy na drogach wojewódzkich czy nawet powiatowych, które mają o wiele mniejsze natężenie ruchu niż DW 801 w Dziecinowie, np. w Osiecku na DW 862, w Jaźwinach na drodze powiatowej od DW 805 do Augustówki, w okolicy Parysowa na DW 805, w miejscowości Stara Prawda na lokalnej drodze w kierunku miejscowości Jamielne). Wiadukt w Dziecinowie tak naprawdę powinien powstać już kilkadziesiąt lat temu, w czasach PRL-u. Nawet ewentualne wyburzenie budynków mieszkalnych i związane z tym koszty nie mogą być argumentem za tym, aby w związku z przebudową LK 12 zostawić jednopoziomowy przejazd kolejowy na DW 801.

Po drugie, zwracam uwagę na poruszaną przeze mnie w dawniejszych wiadomościach do Państwa kwestię zmiany nazwy przystanku kolejowego znajdującego się na terenie gminy Sobienie-Jeziory i obrębu geodezyjnego Dziecinów w taki sposób, aby słowo "Dziecinów" znalazło się w nazwie tego przystanku (obecnie noszącego nazwę Warszówka). W rozmowie z osobą z Urzędu Gminy Sobienie-Jeziory słyszałem, że zaproponowana została nazwa dwuczłonowa, która zawiera zarówno słowo "Dziecinów", jak i słowo "Warszówka" (jak np. Dziecinów-Warszówka), takie rozwiązanie uznaję za zasadne, nie zgłaszam sprzeciwu.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.grmt2.pun.pl www.animerox.pun.pl www.shamanking.pun.pl www.ptcg.pun.pl www.extramanager.pun.pl