Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


Sonda

Czy w Dziecinowie powinien powstać kompleks wiat, hal targowych?

Zdecydowanie nie

20% - 1
Nie

20% - 1
Tak

40% - 2
Zdecydowanie tak

20% - 1
Total: 5

#106 2013-05-03 11:46:52

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Te hale targowe to mogłyby powstać w tym miejscu:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.98 … 44;0;13743

A centrum logistyczne i terminal intermodalny tu:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.98 … 95;0;83506

Na tym obszarze są podobno problemy z wykupem gruntów...

Na hale targowe byłoby około 34 ha, na terminal i centrum - około 74 ha.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#107 2013-05-04 14:44:32

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Możliwe że za 30 lat Dziecinów zostanie zupełnie na uboczu bo na linii kolejowej prowadzącej przez wieś nie zmieszczą się szybkie koleje, gdyż nasyp jest za wąski i umożliwia na osiągnięcie prędkości maksymalnie 160 km na h na Bagnie Całowanie... Na dodatek brak poszerzenia nasypu oznacza, że pociągi towarowe nie będą mogły być nienormatywnie szerokie... Jak będzie CPL, to od strony Lublina wypadałoby zrobić kolej dużych prędkości, ale Bagno Całowanie pewnie nie pozwoli na poszerzenie nasypu i poprowadzenie polskiego odpowiednika TGV. KDP do Lublina i CPL szłaby pewnie przy autostradzie, obok Wysoczyna, gdzie nie ma obszaru naturowego... Autostrady przez Radwanków raczej wybudować się nie da ze względu na Bagno Całowanie. Bagno zatrzymało autostradę, może zatrzyma też i kolej... Z obwodnicą nie wiadomo co będzie, ale docelowo jest planowana. Na szczęście obecny plan przebudowy DW 801 został wycofany. W Józefowie powinny być bezkolizyjne skrzyżowania. Tam będzie bardzo duży ruch.

#108 2013-05-04 15:10:33

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Właśnie mam takie pytanie: czy poszerzenie nasypu kolejowego o około 4 m mogłoby spowodować większe negatywne zmiany na obszarze Natura 2000 Bagno Całowanie? Obecnie nasyp ma około 8 m szerokości, odległość między osiami torów chyba 4 m, czyli czytałem, że maksymalna prędkość, jaką będzie można osiągnąć na tej linii, to 160 km na h. W przyszłości ma być budowany Centralny Port Lotniczy między Łodzią a Warszawą i ta linia kolejowa (Skierniewice - Łuków) wydaje się być typowana jako jedno z ważniejszych połączeń kolejowych z nowym portem (od strony wschodniej i południowo-wschodniej). Tuż obok linii kolejowej nie ma w planach utworzenia rezerwatów czy użytków ekologicznych, ale są około 100 m na południe czy północ. Czy nie można zatem poszerzyć nasypu tak, aby nie uszkodzić tych szczególnie cennych obszarów (rezerwaty i użytki ekologiczne)? Jeżeli powstanie CPL, to zapewne będzie też konieczna budowa autostrady omijającej Warszawę od południa. Natrafiłaby ona na bardzo duże przeszkody - sady grójeckie i nadwiślański korytarz ekologiczny od Dęblina po Warszawę, z Bagnem Całowanie, park krajobrazowy był w planach na całym odcinku województwa mazowieckiego na południe od Otwocka, aż za Maciejowice. W planach są też rezerwaty Ławice Podgórzyckie i Kępa Czerska (na Wiśle), pomiędzy którymi jest przerwa długości około 1 km (sugerowałbym poprowadzenie autostrady właśnie w niej). Na wschód od przerwy między rezerwatami droga ominęłaby od południa obszar ptasi Bagno Całowanie i letniska w Zuzanowie w odległości około kilometra. Dalej na południe jest duża strefa letnisk w gminie Wilga. Potem autostrada poszłaby na północ, może na południe od Pilawy, może na północ, omijając wydmy między Pilawą a Garwolinem, rezerwat Rogalec, Mazowiecką Dolinę Kościeliska. Prowadzenie autostrady dalej na południe (np. przez gminę Wilga) wydaje się być bez sensu ze względu na zbyt dużą ilość drogi do wybudowania i kolejne wartościowe obszary (dolina Pilicy, wycięcie większej ilości sadów grójeckich). Jeżeli kiedyś byłaby potrzeba wybudowania tranzytowej autostrady na południe od Warszawy, to mam wyraźną koncepcję dotyczącą tego, gdzie ma ona przebiegać. Obok autostrady sugerowałbym też poprowadzenie linii kolei dużych prędkości, jeżeli nie można byłoby wykorzystać istniejącej linii Skierniewice - Łuków. Bagno Całowanie okazało się wielką barierą w planowaniu tranzytowych obwodnic Warszawy. Czy naprawdę nie da się poprowadzić autostrady w tym miejscu bez zniszczenia obszarów? A jeśli nie autostrada, to może chociaż poszerzenie linii kolejowej... Do obecnej DK 50 mają przylegać dwa rezerwaty, ale do linii Skierniewice - Łuków rezerwaty mają nie przylegać, więc może uda się jakoś nawodnić cenniejsze obszary na wypadek konieczności poszerzenia nasypu kolejowego? Możliwe, że te inwestycje będą po 2030 r., ale już teraz warto się zabezpieczyć i wytyczyć szlaki.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#109 2013-05-06 14:09:28

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Moze na obwodnicy zrobic wezel dzieki przedluzeniu nasypu wiaduktu kolejowego, pod ktorym bieglaby droga do strefy aktywnosci gospodarczej (zwlaszcza inwestycji Wlodarzewskiej), co da wieksza plynnosc ruchu na drodze omijajacej Dziecinow?

#110 2013-05-06 16:07:51

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Obawiam sie, ze dla bezpieczenstwa na obwodnicy Dziecinowa trzeba bedzie jednak poswiecic 15 m na droge od jednej krawedzi jezdni do drugiej, czyli 2x2. Siedmiometrowa droga 1x2 odpada. Zbyt niebezpieczna. 1x2 z poboczami tez ze wzgledu na wyprzedzanie po pasie dla jadacych z przeciwka. 2+1 ma te wade, ze najbezpieczniejsza wersja ma trwala bariere na srodku (droga zajmuje okolo 12 m), ktora uniemozliwia przejazd karetek czy strazy pozarnej. Dla 2x2 nie widze uzasadnienia ruchowego po wybudowaniu autostradowej obwodnicy Warszawy. Na klasycznym 2+1 bez barier w niemczech zdarza sie grupa lamiacych przepisy kierowcow wyprzedzajacych na podwojnej ciaglej. Nie moze poczekac co najwyzej 2 km, by wyprzedzic. Jezeli nikt nie mysli o wyprzedzaniu na podwojnej ciaglej, to 2+1 bez barier jest bezpieczniejsze! Na DK 50 kilkadziesiat km mozna wlec sie za TIRem... Mozliwe, ze 2+1 powinna byc dozwolona wyzsza predkosc.

W Radwankowie przy stacji benzynowej moze zrobic wiadukt jak na zachod od obwodnicy Mszczonowa?

#111 2013-05-07 10:40:22

ja83

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-03-11
Posty: 66

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Nie będzie obwodnicy!!! Nie ma na to pieniędzy.
Najlepszym rozwiązaniem jest dojazd do inwestycji wzdłuż torów a później odbić na południe wzdłuż obecnej drogi polnej.

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.99 … 0;114583;0

Wtedy tereny na zachód od tej drogi mogą być pod mieszkaniówkę a na wschód pod inwestycje. Tiry nie będą jeździły przez Dziecinów i nie będą uciążliwe dla mieszkańców. Po drugie właściciele działek leżących wzdłuż torów nie będą pokrzywdzeni bo ich działki nie będą dzielone drogą na "pół" tylko wystarczy kupić pas ziemi o maks szerokości 10-12m przy torach. Przy takim rozwiązaniu wszyscy powinni być zadowoleni.

Ewentualnie droga dojazdowa mogła by być na działce nr 229/1

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.99 … 1838;27468

tylko wtedy tiry jeździły by przez Dziecinów. Podobno mniej więcej w tym miejscu ma być rondo.

Ostatnio edytowany przez ja83 (2013-05-07 10:56:31)

Offline

#112 2013-05-07 13:16:07

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Nawet jesli na obwodnice Dziecinowa nie ma obecnie pieniedzy, to nie oznacza to, ze ona nigdy nie powstanie i nie nalezy jej wkreslic w studia i plany. Sobienie-Jeziory i Wilga maja obwodnice od kilkudziesieci lat, a w Dziecinowie nie ma nawet wiaduktu. Jezeli nie wykonaja projektow o wiele smielszych niz obwodnica Dziecinowa (jak autostradowa obwodnica Warszawy czy obwodnica ujscia Pilicy), to przez przejazd kolejowy i zjezdzajace ciezarowki do szklarni, hal i calej strefy inwestycyjnej moga tworzyc sie korki w Dziecinowie. Poza tym, jakby powstala kiedys autostradowa obwodnica Warszawy, to pewnie szlaby na poludnie nie tylko od Dziecinowa, ale nawet od Sobien-Jezior i duzo ciezarowek jadacych do inwestycji w Dziecinowie jechaloby do tej inwestycji od poludnia.

Niech MZDW zrezygnuje z rozbudowy tych odcinkow, ktore juz teraz sa szerokie i niech zrobi wreszcie te obwodnice - moznaby rzec, bo o to sie prosi. Niech gmina dostanie wreszcie ten wiadukt! Po wybudowaniu obwodnicy to rondo przy torach nie mialoby wiekszego znaczenia. Chyba ze miedzy obwodnica a istniejacym przejazdem bylaby stacja kolejowa. Dodatkowy problem to to, ze wlasnie w okolicy tej stacji (planowanej obok przejazdu na 801) jest zyzny kompleks glebowy, a wiec trzeba bedzie to wszystko wywiezc i rozdysponowac.

#113 2013-05-21 10:30:36

ja83

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-03-11
Posty: 66

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Włodarzewska pozyskała 17,5 mln zł z kolejnej emisji
Opublikowano: 17 maja 2013 o 09:00

Firma deweloperska Włodarzewska wyemitowała 17,5 tys. trzyletnich obligacji serii C o wartości nominalnej i emisyjnej 17,5 mln zł.
Termin wykupu ustalono na 15 maja 2016 r. Oprocentowanie wynosi WIBOR 3 mies. powiększony o marżę w wysokości 750 pkt. baz.

Spółka nie podała szczegółów dotyczących przeznaczenia środków z emisji. Jednak na początku czerwca przypada termin wykupu obligacji serii A o wartości 21 mln zł ze stawką procentową WIBOR 3 mies. plus 700 pkt. baz. Tymczasem obligacje serii B o wartości 9,5 mln zł zapadną w połowie grudnia przyszłego roku.

Według planów spółki prezentowanych przy okazji ubiegłorocznego debiutu na Catalyst, w planach inwestycyjnych Włodarzewskiej była realizacja komercyjno – mieszkaniowego wieżowca na ul. Siennej w Warszawie, osiedla mieszkaniowego na warszawskim Ursynowie oraz Brwinowie, a także centrum logistycznego na wschodzie stolicy. Jerzy Szymański, prezes i większościowy właściciel Włodarzewskiej, zapowiadał również że jeśli koniunktura na giełdzie się poprawi spółka mogłaby przeprowadzić również emisję akcji i wejść na parkiet główny GPW.

Offline

#114 2013-05-21 15:10:00

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Jezeli chodzi o koszty, to centrum logistyczne na dzialce o powierzchni 50 ha kosztowaloby znacznie wiecej niz 17,5 ha. czy to centrum logistyczne na wschodzie stolicy ma byc w Dziecinowie?

A mieszkancy wciaz w zasadzie nie interesuja sie inwestycja. W okolicy powstaja kolejne szklarnie.

#115 2013-05-21 16:13:02

ja83

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-03-11
Posty: 66

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Mnie trochę niepokoi ta informacja gdyż nowe obligacje są emitowane na 2 tyg przed wykupem starych. Może mają problemy z płynnością bo nieruchomości nie sprzedają się tak jak zaplanowali. W 3 kwartale pokażą raporty za 12 rok i I półrocze 13 i może poinformują już o planowanej inwestycji. Mam nadzieję iż nie będzie to samo centrum logistyczne tylko dodatkowo jakieś hale targowe a może nawet osiedle mieszkalne jeśli stacja kolejowa wznowiła by ruch w przyszłości.

Offline

#116 2013-05-23 11:18:30

ja83

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-03-11
Posty: 66

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Deweloper chciałby również zainwestować w rynek powierzchni magazynowych. - W miejscowości Dziecinów pod Warszawą posiadamy 50-hektarowy grunt, na którym możemy wybudować nawet 20 hektarów obiektów magazynowych. Projekt może ruszyć pod koniec roku 2013.

http://webcache.googleusercontent.com/s … =firefox-a

Może w związku z modernizacją LK 12 rozszerzą ten pomysł o terminal.

Offline

#117 2013-05-24 14:00:15

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Na temat Dziecinowa (Eurobuild CCE):

Deweloper chciałby również zainwestować w rynek powierzchni magazynowych. - W miejscowości Dziecinów pod Warszawą posiadamy 50-hektarowy grunt, na którym możemy wybudować nawet 20 hektarów obiektów magazynowych. Projekt może ruszyć pod koniec roku 2013. Nasz bank ziemi to również 250 hektarów gruntu z przeznaczeniem pod projekty komercyjne. Działki są zlokalizowane m.in. w Brwinowie, Serocku i Sobieniach Jeziory - dodaje Jerzy Szymański. W Sobieniach, gdzie spółka tworzy już projekt pola golfowego połączonego z osiedlem mieszkaniowym, niebawem planuje też otwarcie hotelu znajdującego się w odnowionym zespole pałacowym. W obiekcie jest 100 pokoi oraz zaplecze sportowe. Projekt będzie gotowy w przyszłym roku, przed Euro 2012. - Zainteresowani jesteśmy budynkami pod obiekty hotelowe, które możemy zrewitalizować i przeznaczyć na taką działalność. Interesują nas przede wszystkim lokalizacje dedykowane pod rynek konferencyjny - zdradza prezes spółki. Deweloper nie rezygnuje również z mieszkaniówki. Posiada działki na Ursynowie, przy ul. Cybisa i Pileckiego, oraz na Ochocie przy ul. Drawskiej. Łącznie na tych terenach powstać może około 50 tys. mkw. powierzchni użytkowej mieszkań.

No to kolejna infromacja na ten temat... Skoro maja 50 ha gruntu, to dlaczego moga wybudowac tylko 20 ha hal? Jakby byly to hale terminala intermodalnego, to reszte powierzchni zajelyby bocznice, rampy, powierzchnie przeladunkowe, parkingi, obiekty uslugowe... Na takim terenuie mogloby w ogole nie byc terenow otwartych, porosnietych roslinnoscia - na terenie pobliskich gospodarstw szklarniowych niemal wszystko jest zakryte szklem lub zabudowane... Bez terminala intermodalnego budowa CL w tym miejscu jest bez sensu. Skoro jest linia tranzytowa, to przy CL musi byc i terminal, to logiczne.

#118 2013-05-25 18:19:24

ja83

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-03-11
Posty: 66

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Coś mi się wydaje, że nie ruszą w tym roku z inwestycją w Dziecinowie...Prezes nawet o niej nie wspomniał. Potrzebują kasy.
http://www.capital24tv.pl/film/4f5e3cea … 100_mln_zl

Offline

#119 2013-05-26 12:25:53

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

To planiści i gmina oraz mieszkańcy mają więcej czasu na przemyślenie zagospodarowania przestrzennego. Obecnie chyba jest ono na wyjątkowo niskim poziomie... Wieś nie jest przygotowana na taką inwestycję, skoro nic o niej nie mówi...


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#120 2013-06-04 15:40:24

gosc

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Jezeli Wlodarzewska wystapila o zmiane studium to beda tam owe hale lub centrum logistyczne. Z wypowiedzi prezesa wynika, ze maja tam byc hale magazynowe o powierzchni 20ha na dzialce 50ha. Gdzies w necie wyczytalem, ze na pomorzu na dzialce o powierzchni 14ha wybudowano cos w stylu planowanej inwestycji w Dziecinowie a koszt tamtej inwestycji wyniosl okolo 110mln zl i dal miejsca pracy dla 500 osob. Ciekawe jaka czesc kosztow stanowilo wykup gruntow? Wlodarzewska posiada juz grunty a hala o powierzchni 1000mkw to koszt okolo 1mln zl. Wiec planuja zainwestowac w Dziecinowie ladny kapital.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.piekielko.pun.pl www.swierchowa-ogien.pun.pl www.shinobi-raifu.pun.pl www.poa.pun.pl www.harakiri.pun.pl