Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


Sonda

Czy w Dziecinowie powinien powstać kompleks wiat, hal targowych?

Zdecydowanie nie

20% - 1
Nie

20% - 1
Tak

40% - 2
Zdecydowanie tak

20% - 1
Total: 5

#76 2013-04-20 18:41:02

ja83

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-03-11
Posty: 66

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Skąd pewność, że obwodnica ma być budowana? Na chwilę obecną nie ma nawet środków na remont 801. Włodarzewska raczej nie będzie czekała aż uzbierają środki finansowe, przegłosują taka potrzebę, zlecą zrobienie projektu i wybudują. Dojazd do inwestycji będzie zapewne od 801 tylko nie wiadomo którym zjazdem a może powstanie nowy zjazd z 801 gdzieś blisko torów...

Offline

#77 2013-04-20 20:03:58

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Chodzi o to, żeby wiedzieć, gdzie ma powstać obwodnica i jaka ona ma być.

Inwestycja może być ukończona przed wybudowaniem obwodnicy. Droga od torów byłaby rozwiązaniem wyraźnie ingerującym w rolnictwo Dziecinowa. Musiałoby powstać nowe skrzyżowanie. Problem pojawiłby się z zagospodarowaniem terenów przy drodze. Biegłaby ona przez około 500 m terenów należących do kompleksu 4 - żytniego bardzo dobrego. Na pewno niezbędne jest wywiezienie dość grubej warstwy gleby spod drogi. Powinno się ją wykorzystać na użyźnienie pól i ogrodów. Niestety, przy tej drodze byłaby linia kolejowa. to powodowałoby hałas. Na dodatek po tej drodze poruszałoby się wiele ciężarówek, bo inwestycja ma być wielkim centrum logistycznym. Skrzyżowanie przy linii kolejowej spowalniałoby ruch przy przejeździe. Byłoby bezpieczniej. Ale obwodnica zapewne kiedyś powstanie. Przy przejeździe będzie większe ryzyko korków. Ciężarówki będą skręcać tuż obok przejazdu i włączać się do ruchu przed nim. Można by zrobić rondo, ale kto to sfinansuje? Ale po co budować rondo, skoro kiedyś będzie obwodnica i ruch będzie bardzo mały? Na dodatek ciężarówki wydzielają znacznie więcej spalin niż inne samochody. Gleba będzie bardziej skażona. Co zatem pobudować przy tej drodze? Fabrykę? Jeżeli wywieźliby kilka ha gleby na pola, to mogliby nią pobudować, chociaż ludzie mieliby pracę. I w tym miejscu nie powinno być obszaru chronionego krajobrazu (w Piotrowicach już nie ma). Docelowo zjazd byłby od obwodnicy. Nie wiem, czy można by pobudować domy tak blisko linii kolejowej. Mieszkańcy zapewne bardzo skarżyliby się na hałas. Na północ od tej drogi też powinni wywieźć glebę i zrobić tam stację kolejową dla pasażerów. Powinien jechać pociąg od Pilawy przez Osieck, Dziecinów, Górę Kalwarię. Choć pod CPL w Baranowie trzeba byłoby wywieźć setki razy więcej żyznej gleby niż w tym kawałku Dziecinowa... Trzeba zmienić postępowanie przy inwestycjach. Gleby muszą być bardziej chronione. Nie wolno ich zabudowywać lub zanieczyszczać. Warstwa próchniczna musi służyć produkcji żywności. Bez wywiezienia gleb trzeba zabraniać inwestycji. Jest też problem z parametrami obwodnicy. Oceniam, że po wybudowaniu autostrady ruch na odcinku Karczew - Piotrowice może wynosić około 20 000 pojazdów (dwie jezdnie), na obwodnicy Dziecinowa 12000 pojazdów (wystarczy 1x3), w Radwankowie Szlacheckim 9 tys. pojazdów (wystarczy 1x3), na obwodnicy Sobień-Jezior 8 tys. pojazdów (wystarczy 1x3), z Sobień-Jezior do Sobień Kiełczewskich 11 000 pojazdów (wystarczy 1x3), z Sobień Kiełczewskich do Celejowa 18 000 pojazdów (potrzebne 2x2), z Celejowa do Wilgi 9 tys. pojazdów (wystarczy 1x3). Natężenie ruchu powinno być mniej więcej takie, jak obecnie dzięki S17 i autostradowej obwodnicy Warszawy, do której dojazd będzie od strony Góry Kalwarii. Droga 1x3 wymaga znacznego ograniczenia liczby skrzyżowań i zakazu ruchu pieszych, rowerów i ciągników rolniczych. Jest prawie jak jednojezdniowa droga ekspresowa. Dla bezpieczeństwa konieczne jest uniemożliwienie wyprzedzania po pasie przeznaczonym dla przeciwnego kierunku ruchu. Na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych konieczne jest założenie sygnalizacji świetlnej - ze względów bezpieczeństwa. Nie trzeba budować wiaduktów.

#78 2013-04-20 22:02:13

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Na co komu przebudowa do 1x2? To już lepiej tylko remont zrobić. Wolę 1x3 (najlepiej z barierą po środku) niż 1x2 + utwardzone pobocza - nie chcę wyprzedzania po pasie dla jadących z przeciwka. Po 1x3 nie wolno jeździć ciągnikom rolniczym i rowerzystom. To droga o przyspieszonym ruchu. Skrzyżowania także nie powinny być na niej za często, średnio wyraźnie ponad kilometr (mijanki nie mogą być za krótkie). Na dodatek są odcinki, gdzie konieczne wydaje się być przeprowadzenie modernizacji do drogi dwujezdniowej: z Warszawy do Piotrowic (ok. 20 km) i z Sobień Szlacheckich do Celejowa (ok. 7,5 km). Na odcinku przez Dziecinów powinna być chyba obwodnica 1x3, bo po wybudowaniu S17 i omijającej MPK i Bagno Całowanie autostrady ruch przez Dziecinów spadnie i nie powinien przekraczać 13 000 pojazdów na dobę. Ale na południe od Wilgi będzie chyba z 18 000, bo będzie krócej i szybciej pojechać przez Szpruch i Coniew z Warszawy do Wilgi dzięki mostowi autostradowemu. 2x2 w Dziecinowie wydaje się niepotrzebne. Jak będzie S17, to także ulży nadwiślance. Ale między Celejowem a Wilczkowicami Dolnymi powinien być most na Wiśle. Średni ruch na nim wyniesie zapewne około 9000 pojazdów. A2 ominęłaby rezerwaty na Wiśle, Dolinę Pilicy, Bagno Całowanie, Mazowiecki Park Krajobrazowy, turystyczne zagłębie w Wildze, wydmy między Osieckiem a Garwolinem, Mazowiecką Dolinę Kościeliska. 1x2 jako forma przebudowy jest bez sensu. Lepsze już nic niż 1x2. Byleby wyremontowali dziury.

#79 2013-04-20 22:08:30

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Przepraszam, nie na południe od Wilgi, tylko na północ będzie chyba 18 000 samochodów. Chociaż jakby sobie przez Maciejowice skracali sobie drogę do Lublina zjeżdzający z autostrady to może tyle być... Ale tego im nie życzę... Dla TIRów oznaczałoby to brak konieczności płacenia ViaTOLL na S17.

Czyli to, że Włodarzewska postanowiła wykonać wielką inwestycję, nie oznacza, że zrobią dwujezdniówkę z tego powodu...

#80 2013-04-24 15:39:57

ja83

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-03-11
Posty: 66

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Włodarzewska blisko wejścia na Catalyst
Opublikowano: 16 stycznia 2012 o 16:48

Instrumenty dłużne warszawskiej firmy deweloperskiej Włodarzewska zadebiutują na rynku Catalyst w dniu 18 stycznia. Do notowań wprowadzonych zostanie 21 tys. obligacji na okaziciela serii A spółki o wartości nominalnej 1.000 zł każda.

Spółka planuje realizację komercyjno – mieszkaniowego wieżowca na ul. Siennej w Warszawie, osiedla mieszkaniowe na warszawskim Ursynowie oraz Brwinowie, a także centrum logistyczne na wschodzie stolicy. Jerzy Szymański, prezes i większościowy właściciel Włodarzewskiej, zapowiadał również że jeśli koniunktura na giełdzie się poprawi spółka mogłaby przeprowadzić również emisję akcji i wejść na parkiet główny GPW.

Czyli jednak centrum logistyczne a nie hale wystawiennicze. Chyba, że coś się zmieniło w ciągu roku bo Pan Wójt mówił o halach.

Offline

#81 2013-04-24 16:12:43

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

To "centrum logistyczne na wschodzie stolicy" ma być w Dziecinowie? Chyba tak. Tylko dlaczego akurat tu? Mi naprawdę się wydaje, że Mszczonów, Tarczyn, Góra Kalwaria czy Pilawa znacznie lepiej by pasowały... Tam mają być krajowe dwujezdniówki bezkolizyjne, a w Dziecinowie nawet drugiej jezdni czy przekroju 1x3 801 może nigdy nie mieć...

Dziecinów:
- wieś
- nie przy drodze krajowej
- nie przy drodze bezkolizyjnej
- nie przy drodze dwujezdniowej

Mszczonów, Tarczyn, Góra Kalwaria czy Pilawa;
- miasta
- przy drodze krajowej lub tuż obok (Pilawa)
- przy (planowanej) drodze dwujezdniowej
- przy (planowanej) drodze bezkolizyjnej

To, że Włodarzewska wybuduje terminal intermodalny nie oznacza, że MZDW zdecyduje się na przebudowę drogi 801 do przekroju 2x2. Pewnie już na zawsze pozostanie jednojezdniówka.

Chyba ktoś sugerował się tylko ceną gruntów przy wyborze lokalizacji...

A jak nic na tym nie zarobi, to pożałuje...

Żeby to się opłaciło, to mnóstwo terenu trzeba zabudować.

Infrastruktura komunikacyjna terenu Dziecinowa nie wygląda zachęcająco.

Może kiedyś około 9 km od Dziecinowa, za Sobieniami-Jeziorami, będzie przebiegać autostrada... A obwodnica GK ma być dwujezdniówką... 801 pewnie nie. W jej przypadku to raczej się nie opłaci, chyba, że by od Karczewa do Sobień powywozili wszystkie warstwy żyznych gleb i wykarczowali lasy i sady i przeznaczyli grunt pod inwestycje...

#82 2013-04-24 16:26:32

ja83

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-03-11
Posty: 66

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Zauważ, że inwestycja zbiega się z modernizacją lk 12. Zachętą były hektary nieużytków po kilka zł za mkw. Gdzie indziej w pobliżu stolicy kupili by tyle hektarów w takiej cenie? Do DK 50 z Dziecinowa będzie niecałe 5 km więc tragedii nie ma.

Offline

#83 2013-04-24 19:44:21

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Do tego terminala z DK 50 będzie nie 5 km, lecz około 2,5 km. Ale DK 50 raczej zawsze pozostanie jednojezdniówką. Chociaż pewne szanse na budowę drugiej jezdni mostu w Górze Kalwarii mógłbym dostrzec. Ale jest tam też wysoki nasyp linii nr 12, pod którym przebiega DK 50. To dodatkowa przeszkoda w budowie drugiej jezdni DK 50.

Bagno Całowanie stanowi bardzo dużą przeszkodę w modernizacji DK 50, ale pewnie też i LK 12. Na LK 12 pewnie nie zmieszczą się szerokie pociągi. Jej nasyp na Bagnie Całowanie ma zaledwie 8 m szerokości, a linii Warszawa - Siedlce aż 12.

#84 2013-04-24 20:09:14

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Jeżeli chodzi o obwodnicę Dziecinowa, to można powiedzieć, że Dziecinów już ma dwie. Pierwsza to obecna droga 801, która miała omijać Dziecinów kilkadziesiąt lat temu. Wtedy zabudowa wsi koncentrowała się wokół jeziora. Druga obwodnica Dziecinowa jest wspólna dla całego pasma nadwiślańskiego i jest to droga nr 17. Obecnie jej przepustowość ogranicza m. in. rondo w Kołbieli.

Może być tak, że obwodnicaq Dziecinowa powstanie jako jednojezdniówka. Dziecinów leży między Wisłą a Bagnem Całowanie w obszarze chronionego krajobrazu.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#85 2013-04-24 20:32:24

gosc

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Moze pod koniec czerwca spolka cos wiecej zdradzi. Jak juz ktos wspominal na forum skupuja jeszcze ziemie. Ciekawe jak dlugo jeszcze potrwa przeksztalcanie dzialek. Zaczeto chyba w grudniu wiec jesli nie bedzie przeszkod a Wlodarzewska sie spieszy to jeszcze w tym roku zaczna budowe jesli juz maja projekt tego centrum.

#86 2013-04-24 20:47:02

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Jakoś nie widać, żeby mieli projekt.

A mieszkańców to chyba nic nie obchodzi...

Jaki będzie dojazd do tego centrum? Rondko przy torach na 801?


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#87 2013-04-24 21:36:21

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

A co będzie z terenami obok centrum? Jeżeli będą nierolne, to mnóstwo gleby do wywiezienia...

#88 2013-04-24 21:54:29

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Strefa "przemysłowa" w Dziecinowie może zająć ponad 2 km kw. Teren trzeba będzie wyłączyć z obszaru chronionego krajobrazu. Będzie tam inwestycja Włodarzewskiej, wiele szklarni, ośrodek jeździecki, pewnie stacja kolejowa i wiele innych inwestycji. Ale nawet to może nie uzasadniać budowy drogi dwujezdniowej.

Dziwne, że mieszkańcy nie przejmują się tym, co się dzieje w ich miejscowości.

#89 2013-04-25 06:43:26

ja83

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-03-11
Posty: 66

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

To bardzo dziwne bo za ich domami ma powstać centrum logistyczne co zwiększy ruch i hałas. W zamian da miejsca pracy.

Offline

#90 2013-04-25 08:53:48

ja83

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-03-11
Posty: 66

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Znalazłem informację, że mają zamiar pobudować również "retail park" może coś w tym stylu:
http://integracja24.pl/nowe-galerie-handlowe-w-gdansku

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.roxoria.pun.pl www.narutoyoyo.pun.pl www.loza-szydercow.pun.pl www.xgaming.pun.pl www.fifateam.pun.pl