Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


Sonda

Czy w Dziecinowie powinien powstać kompleks wiat, hal targowych?

Zdecydowanie nie

20% - 1
Nie

20% - 1
Tak

40% - 2
Zdecydowanie tak

20% - 1
Total: 5

#91 2013-04-25 16:15:23

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Mieszkancow zdaje sie to w ogole nie obchodzic. Dziecinow byl wioska internetowa w latach 2008 - 2013. W swietlicy byl Internet. Okolo roku 2004 mieszkancy organizowali liczne spotkania w sprwaie przebudowy drogi 801 a teraz nic nie reaguja. Obecnie chodzi nie tylko o przebudowe drogi, ale i budowe wielkiego centrum logistycznego i rozbudowe linii kolejowej.

#92 2013-04-29 17:44:55

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Tak wiec zapewne MZDW nie pospieszy sie z obwodnica... A szkoda. Moglaby ona kosztowac okolo 55 mln zl. Nie trzeba zrobic 2x2, wystarczaloby 1x3 o szerokosci 11 m, drogi odbarczajace zrobi ktos inny, nie MZDW. Ale trzeba miec zapewnienie o budowie autostradowej obwodnicy Warszawy na linii Coniew - Przydawki, inaczej 1x3 moze nie wystarczyc, wiec obwodnica bedzie o kolejne miliony drozsza...

#93 2013-04-29 20:40:47

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Nie wiem, czy na 1x3 starczy miejsca. Odległości między skrzyżowaniami mogą być za małe i więcej mogłoby być lewoskrętów, prawoskretów, pasów rozbiegowych niż mijanek.

W Szwecji na DK 11 2+1 na południu kraju widziałem odległość między skrzyżowaniami około 1,71 km, czyli mniej więcej tyle, ile byłoby na odcinku Piotrowice - Sobienie. Obok było 1,23 km między skrzyżowaniami. Ale brak prawoskrętów.

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=55.65 … 6;262427;0

Tylko że na 801 jest większy ruch lokalny, też ciężarowy (szklarnie, przechowalnie) i przy skrzyżowaniach powinna być sygnalizacja świetlna.

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-04-29 22:24:18)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#94 2013-04-30 13:15:33

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Ciekawe, co tam tak naprawde powstanie? Hale targowe czy centrum dla koleinatorow... centrum logistyczne z terminalem intermodalnym moze docelowo zajac nawet ponad 100 ha. Stacja kolejowa powinna byc przesunieta blizej istniejacego przejazdu kolejowego, dojazd do niej powinien byc od strony poludniowej. Obwodnica pewnie bedzie 1x3. Bedzie biec okolo 500 m na wschod od istniejacego przejazdu. Obwodnicy pewnie nie bedzie dlugo. Trzeba bedzie wybudowac droge przy torach i wywiezc bardzo duzo gleby. To moze byc kosztowne. Nie wiem, co wybudowac obok. Jak beda jezdzic TIRy to lepiej niech nie bedzie pol... I przy samej stacji kolejowej i obwodnicy. Przy skrzyzowaniu z trasa do przejazdu kolejowego moze byc rondo. Nie moze byc ono za male. Obwodnica Dziecinowa i tak bedzie priorytetem. Jest to droga o wiele wazniejsza niz poszerzenie obwodnicy Karczewa.

#95 2013-04-30 13:25:43

ja83

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-03-11
Posty: 66

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Można zadzwonić do spółki Włodarzewska i może rzecznik prasowy Pani Nowicka udzieli informacji odnośnie inwestycji: co to ma być i kiedy rozpoczęcie budowy...

Offline

#96 2013-04-30 15:03:33

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Ale to, ze nie podaja informacji na ten temat jest jakies dziwne... Skoro maja za rok zaczynac budowe, to powinni wyraznie sprecyzowac, co chca budowac i gdzie...

#97 2013-04-30 16:22:29

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

W studium nalezaloby wkreslic takze obwodnice. Minimalne jej parametry, ktore proponuje:

- klasa GP
- predkosc osiagalna 70 - 90 km, jedynie przy skrzyzowaniach mniejsza
- skrzyzowania nie czesciej niz 600 m, zalecane okolo 1,75 km
- przekroj 2+1
- dlugosc mijanki co najmniej 800 m - docelowo 4 mijanki miedzy DK 50 a DW 739, lacznie ze skrzyzowaniami z DK 50 i DW 739 przewiduje 7 skrzyzowan, dwa w odstepie okolo 600 - 700 m
- brak rond, na skrzyzowaniach sygnalizacja swietlna z azylami
- wiadukt nad linia kolejowa nr 12
- zakaz ruchu pieszych, rowerow i ciagnikow rolniczych na jezdni glownej, brak zjazdow
- drogi odbarczajace o szerokosci co najmniej 6 m, nie musza byc budowane przez MZDW, moga byc fragmenty drog gminnych i powiatowych, nie musza wystepowac wszedzie

Przystosowanie do docelowego ruchu 8 - 12 tys. pojazdow na dobe (uwzglednienie budowy S17, a w przyszlosci autostradowej obwodnicy Warszawy z wezlem na poludnie od Sobien-Jezior).

#98 2013-04-30 18:46:20

gosc

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Nie wiadomo czy taka obwodnica kiedykolwiek powstanie. jesli jednak Dziecinow bedzie sie rozwijal i ruch wzrosnie to moze za kilkanascie/kilkadziesiat lat bedzie taka potrzeba wiec z mysla o przyszlosci tereny nalezaloby wytyczyc. po weekendzie zadzwonie do spolki i moze dowiem sie co beda budowali.

#99 2013-04-30 20:43:34

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Za kilkanaście lat? Już teraz jest to najbardziej wymagający budowy obwodnicy odcinek drogi 801 ze względu na przejazd kolejowy. Powinien być wiadukt. Podobno Włodarzewska ma budować centrum logistyczne, co oznacza wzrost ruchu ciężkiego. Do 2020 r. obwodnica powinna być. Już teraz przez Dziecinów przejeżdża więcej ciężarówek niż przez Józefów. W 2010 r. pomiar ruchu w Dziecinowie wykazał ruch na poziomie 10755 pojazdów na dobę, w Józefowie ponad 19 000, ale mniej ciężarówek i tam nie ma przejazdu kolejowego... Brak obwodnicy bardzo przeszkadza niektórym mieszkańcom, bo muszą mieć oni styczność z pyłem związanym z przejazdem ciężarówek żużlowymi drogami do szklarni. Sobienie-Jeziory, Wilga mają obwodnice już od kilkudziesięciu chyba lat, chociaż ruch tam znacznie mniejszy. Tam też nie ma przejazdu kolejowego. Dziecinów jest bardzo blisko Warszawy, a mimo to przed utworzeniem województwa mazowieckiego był w województwie siedleckim.

Obwodnica nie ma wytyczonej trasy, ale zrobiłbym nie tylko obwodnicę Dziecinowa, ale i północnej części Radwankowa Szlacheckiego. Centralna i południowa część tej wsi ma już obwodnicę. Przypuszczam, że w 2040 r. natężenie ruchu będzie zbliżone do obecnego ze względu na budowę S17 i autostradowej obwodnicy Warszawy na południe od Sobień-Jezior, które odciążą tę drogę. Ale dla bezpieczeństwa obwodnica musi umożliwić wyprzedzanie bez wjazdu na pas ruchu dla jadących z przeciwka ("minimalny" przekrój to 1x3, co wiąże się także z bardzo znacznym obniżeniem dostępu do drogi). Struktura ruchu może się zmienić - obecnie przejeżdża ponad 600 ciężarówek, za 30 lat może być ponad 2000 w związku z budową inwestycji Włodarzewskiej, szklarni, przechowalni owoców i innych zakładów służących gospodarce oraz z faktu, że droga 801 stanowiłaby bezpłatną alternatywę dla płatnych dla kierowców samochodów ciężarowych dróg ekspresowych i autostrad. Już teraz droga przeszkadza mieszkańcom Dziecinowa. Szczególnie dotyczy to tych, co muszą mieszkać przy drodze dojazdowej do wielkich gospodarstw szklarniowych na wschodzie wsi. Droga do szklarni prowadzi też przez Zielony Dziecinów. Jeżeli nie będzie obwodnicy, to jak samochody będą dojeżdżać do inwestycji Włodarzewskiej przez następne kilkanaście lat? Przez przejazd kolejowy? Jeżeli nie zrobią dużego ronda to będzie problem z dużą ilością skręcających ciężarówek blokujących wąską drogę przy przejeździe kolejowym. W tej okolicy już teraz widać koleiny, całkiem głębokie. Pod Osieckiem jest kilka wiaduktów, chociaż ruch na drogach tamtejszych znacznie mniejszy. Część wsi Dziecinów, w której znajduje się przejazd kolejowy, nazywana jest Folwarkiem lub Daszewem. Mieszkańcy tej okolicy mieliby potrójny problem - tranzytowa linia kolejowa (plan jej rozbudowy nie przewiduje w tym miejscu ekranów dźwiękochłonnych, droga 801 oraz zjazd do inwestycji Włodarzewskiej i dużych gospodarstw szklarniowych). MZDW nie wybudowało jak do tej pory ani jednej obwodnicy w okolicy Warszawy (tak mi się wydaje).

#100 2013-05-02 11:38:40

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Skoro jest taki problem z obwodnicą (która za 20 lat może nie być potrzebna ze względu na autostradową obwodnicę Warszawy (musi być między Sobieniami-Jeziorami a Wilgą, bliżej Sobień), poszerzenie o drugą jezdnię dróg nr 50 i 79, to może chociaż rozwiązać problem ciężarówek na żwirowych dogach przez wybudowanie drogi dojazdowej do "dziecinowskiej strefy aktywności gospodarczej"? Mogłaby ona biec mniej więcej tak:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.98 … 5135;14537

Przy tych dwóch zakrętach blisko siebie miejsce na ewentualne połączenie z obwodnicą. Może też nie budować wiaduktu na obwodnicy, tylko na istniejącej drodze nr 801?

Mogłaby być też taka droga na wypadek braku obwodnicy na zawsze:

Dojazd od południa do dziecinowskiej strefy aktywności gospodarczej:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.97 … 9522;33569

Przy torach, drodze 805 i drodze 739 byłyby ronda i raczej nie byłaby to droga klasy GP. Na dodatek 801 byłaby jednojezdniowa.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#101 2013-05-02 12:31:01

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Czy obwodnica Dziecinowa mogłaby iść przez okolice Czerska, po drugiej stronie Wisły? Ciekawe. Wydłużyłoby to drogę o około 7 km. Przyjmijmy, że na drodze 801 o długości 11,5 km średnia prędkość wynosi 70 km na godz. Czyli odcinek drogi 801 pokonalibyśmy w około 10 minut, jadąc z Karczewa do Wilgi. Alternatywna droga ma 18,5 km długości. Średnia prędkość musi na niej wynosić 111 km na h, aby było szybciej jechać przez GK. Mniej więcej 7 km przejechalibyśmy autostradą z prędkością 140 km na h. Trzy minuty poświęcilibyśmy na przejazd autostradą. Pozostałe 11,5 km musielibyśmy przejechać w co najwyżej 7 minut. Średnia prędkość na pozostałym odcinku drogi musiałaby wynieść około 98,5 km na godz. Bez drogi nr 50 2x2 na moście w GK, nawet przy dwujezdniowej DK 79 GK - Coniew, przejazd "dużą obwodnicą Dziecinowa" zajmowałby więcej czasu. Droga GK - Coniew musiałby być ekspresowa. A są po drodze jeszcze skrzyżowania do Czerska, miejscowości Szpruch i Coniewa. Więc nawet 2x2 na DK 79 pewnie będzie kolizyjne, zapewne ze światłami. Gdyby nie było autostradowej obwodnicy Warszawy z mostem Coniew - Wysoczyn, ruch na DW 801 w Dziecinowie w 2040 r. pewnie wyniósłby 30 tys. pojazdów na dobę. Trzeba byłoby 2x2. Gdyby jednak autostrada w tym przebiegu była, to przypuszczam, że w 2040 r. w Dziecinowie na 801 będzie około 10 000 pojazdów na dobę, czyli 2+1 wystarczy. Co ztego, że ci jadący ze wschodu Warszawy w kierunku Kozienic będą jechać przez Dziecinów, jak tysiące jadących z zachodniej części Warszawy do Wilgi pojadą autostradą? Około 5000 pojazdów przeniesie się chyba na dużą obwodnicę ujścia Pilicy (DK 79), utworzoną z wspólnego przebiegu DK 79 z autostradą, z 801 następnie oraz z trasy mostu pod Wilgą. Tak więc dzięki autostradzie około 15 tys. pojazdów przejedzie przez Coniew, a nie przez Dziecinów (moje śmiałe prognozy). Z 5000 pojazdów przejedzie w kierunku Kozienic od wschodu autostradą, nie przez Bagno Całowanie. Autostrada zapobiegnie przejazdowi około 20 000 samochodów przez Dziecinów.

#102 2013-05-02 14:59:23

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Inwestycja Włodarzewskiej kolejnym argumentem za modernizacją kolejowej obwodnicy towarowej?

Co z TIRami jadącymi przez Mazowsze? Będą jechać koleją przez Dziecinów?

Kolejowa Obwodnica Towarowa - czyli KOT:)

Obecnie jest odcinek Skierniewice - Pilawa - Łuków. Jest też linia Pilawa - Tłuszcz. LK 10 Legionowo - Tłuszcz bywa nazywana północną kolejową obwodnicą towarową. Brakuje odcinka północno-zachodniego i zachodniego do utworzenia typowej obwodnicy (jakby była linia Modlin - Płock i przedłużenie CMK do Płocka to warszawska KOT by się zamknęła).

KOT mogłaby być bardzo użyteczna, jeżeli postawi się na bardziej ekologiczny transport intermodalny ograniczający ruch TIRów.

O usunięciu LK 12 nie ma mowy. Ma być modernizowana. Naprawdę w urzędzie gminy Sobienie-Jeziory widziałem ogłoszenie o modernizacji. Ale usunięcie wąskiego gardła pod Górą Kalwarią to sprawa priorytetowa. Most musi być dwutorowy. W pasie kolejowym jest miejsce na drugi tor. Może bez poszerzenia nasypu pociągi towarowe będą mogły jeździć tam 120 km na godzinę? Wtedy byłaby lepsza konkurencja dla tranzytu za pomocą ciężarówek.

Słyszałem, że podobno LK 12 mają modernizować pod budowę jakiejś inwestycji w gminie Sobienie-Jeziory w jej pobliżu.

http://www.kompasinwestycji.pl/centrum- … nowie-9901

Pisze tu o centrum logistycznym na działce o powierzchni 50 ha. Mi się wydaje, że jeżeli takie centrum będzie powstawać, to docelowo zajmie znacznie większą powierzchnię. I jeżeli jest linia kolejowa, to musi być terminal intermodalny, punkt przeładunkowy, bocznica kolejowa. Na tym terenie są głównie grunty orne, z reguły średniej jakości, ale bez kamieni i niepodatne na erozję, więc nieco szkoda. Mogliby taki terminal budować w Mszczonowie, Tarczynie, Górze Kalwarii lub Pilawie. Byłby lepszy dojazd.

Poza tym LK 12 została wpisana do transeuropejskich korytarzy transportowych TEN-T:

http://www.kurierkolejowy.eu/images/news/Siec_kolejowa_TEN_T.JPG

Jest więc duża szansa na jej modernizację. Ale czy ruch wzrośnie? Jeżeli Tiry na tory zdobędą popularność, to tak. Gmina Sobienie-Jeziory nie może doczekać się wiaduktu nad LK 12. Na drodze nr 801 jest strzeżony przejazd kolejowy. Znajduje się on przy samym wjeździe do gminy. Na drodze jest wiele obwodnic - Karczewa i Sobiekurska na północ, Sobień-Jezior i Wilgi na południe. Są to drogi jednojezdniowe z utwardzonymi poboczami. Od kilkunastu lat. Tylko wiaduktu nad kolejową obwodnicą towarową nie ma...

Jak zostanie ukończona ekspresowa obwodnica Warszawy (S2, S17, S8), to którędy będzie szedł szlak dla międzynarodowego tranzytu? Na tę dwujezdniową drogę ekspresową czy na wąską, jednojezdniową, krętą DK 50? KOT mogłaby znacznie odciążyć drogi prowadzące do Warszawy z ruchu ciężarówek jadących tranzytem. To oznacza także znacznie mniej spalin i luźniejsze drogi.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#103 2013-05-02 17:17:18

ja83

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-03-11
Posty: 66

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Włodarzewska SA, deweloper, który jest w trakcie realizacji budowy Galerii Brwinów zamierza w ciągu najbliższych dwóch lat zainwestować w kolejne kompleksy komercyjne na terenie aglomeracji warszawskiej.

- Włodarzewska SA jest w posiadaniu 250 ha gruntów, które zamierza w sporej czesci przeznaczyć pod budowę obiektów komercyjnych. W chwili obecnej skupiamy się jednak na przygotowaniu do otwarcia w marcu Galerii Brwinów. Konkretnymi planami co do nowych inwestycji będziemy mogli się pochwalić w III kwartale tego roku – wyjaśnia w rozmowie z Retailnet.pl Marta Nowicka, Biuro prasowe Włodarzewska SA.

http://retailnet.pl/2012/01/27/wlodarze … -handlowe/

W ciągu najbliższych kilku m-cy dowiemy się co to będzie za inwestycja. Może to będzie centrum logistyczne przy torach a na południe od niego hale targowe.

Offline

#104 2013-05-03 10:51:34

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Trzeba wykorzystać to, że ten teren położony jest przy torach. Powinno tu powstać nie tyle centrum logistyczne, lecz terminal intermodalny, dzięki czemu będzie możliwy przeładunek towarów z pociągów na samochody i odwrotnie. Sama strefa terminala intermodalnego (jakieś hale magazynowe pewnie też przy nim znajdą) musi zająć co najmniej 50 ha. Na południe, bliżej Warszawic, Włodarzewska mogłaby wybudować co najmniej 20 - 30 ha hal targowych.

Obok istniejącego przejazdu kolejowego powinna być stacja kolejowa. Obwodnica około 500 m od istniejącego przejazdu, zjazd z obwodnicy około 400 m na południe od wiaduktu. Pod wiaduktem też droga z Warszówki do stacji kolejowej po północnej stronie torów (wjazd byłby od Piotrowic).

#105 2013-05-03 10:54:36

Z Dziecinowa

Gość

Re: Inwestycja WŁODARZEWSKA SA we wschodnim Dziecinowie

Jeżeli powstałby terminal intermodalny z centrum logistycznym a obok hale targowe, to byłoby nieźle pod względem inwestycyjnym. Około 75 ha zająłby obszar inwestycji Włodarzewskiej. Do nich trzeba byłoby zrobić drogi o szerokości 7 m od obwodnicy (zapewne zbiorcze). W strefie aktywności gospodarczej już teraz są szklarnie i ośrodek jeździecki. Może znajdzie się też miejsce dla innych inwestycji niż centrum logistyczne, terminal intermodalny, hale targowe, szklarnie, ośrodek jeździecki.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.harakiri.pun.pl www.mfox.pun.pl www.swierchowa-ogien.pun.pl www.shinobi-raifu.pun.pl www.piekielko.pun.pl