Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#1 2011-07-18 10:16:52

Z Dziecinowa

Gość

DW 801

Zdjęcie odcinka między Wilgą a Maciejowicami. Widać sześć pojazdów jadących w jedną stronę.

http://www.zumi.pl/namapie.html?&long=2 … =2&scale=6

#2 2011-07-18 10:19:27

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Gospodarstwo szklarniowe pomiędzy Wilgą a Maciejowicami przy DW 801:

http://www.zumi.pl/namapie.html?&long=2 … =2&scale=6

#3 2011-08-03 10:55:36

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

#4 2011-08-04 07:03:46

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

DW 801 w okolicy przejazdu kolejowego ma wgłębienia przy poboczu "kaniony", zwłaszcza od strony Sobień.

#5 2011-09-03 08:42:51

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

#6 2011-09-14 12:07:13

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Nieco na temat trasy i przebudowy:

http://www.kborkowski.pl/krzysztofborko … eziory.htm

#7 2011-12-01 12:48:13

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cac … oWZyPbWI9Q

Także RAPORT ROZBUDOWA drogi wojewódzkiej nr 801

#8 2011-12-04 09:57:25

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Z ta Nadwiślanką, czyli DW 801, lepiej uważać.

W Dziecinowie ruch wynosi 10755 pojazdów na dobę, a między Wilgą a Maciejowicami tylko 2024. Jak zrobią DW 801 trasę główną ruchu przyspieszonego, to ruch na DW 801 może znowu wzrosnąć, zwłaszcza wtedy, jeżeli nie będzie obwodnicy Kołbieli. Warto podkreślić, że wiele terenów przy DW 801 jest zalewowych, a przy przyszłej S 17 - nie. Po co inwestować w teren przy DW 801, który może być zalany? Na dodatek gleby są tam dosyć dobre, bez kamieni. Osiedle Zielony Dziecinów powstaje na gruntach o klasach bonitacyjnych IIIb - IVa (gleby chronione). Czy nie lepiej byłoby budować na gruntach V i VI klasy? Osiedle buduje firma Aquadream. Ktoś wykupił działki we wschodniej części Dziecinowa i ma tam powstać coś wielkiego (nowy "Jarmark Europa", targi na wzór kieleckich, osiedle?) - tak pan Nogal powiedział. Iwestycja w Dziecinowie to nie najlepszy pomysł - trzeba będzie wybudować drogę, zniszczyć tereny rolnicze i liczyć się z możliwością zalania. W Dziecinowie na DW 801 jest przejazd kolejowy, a pomiędzy Osieckiem a Pilawą na gminnych?, bardzo mało ruchliwych drogach są wiadukty. Zabawne.

Mieszkańcy Dziecinowa już raz zablokowali budowę DW 801 około lat 2004 - 2006. Plan zakłada w Dziecinowie budowę drogi klasy Z o szer. 7 m, a na pozostałym odcinku GP (przynajmniej do granicy powiatu otwockiego) o szer. 11 m, z asfaltowymi poboczami. Ma więc przypominać obecną drogę Kurów - Zakręt. Za duże natężenie ruchu w Dziecinowie odpowiada pewnie i rondo w Kobieli, bo na drodze z Warszawic do Osiecka (część DW 805) ruch wynosi około 3800 pojazdów (pewnie są tacy, co omijają Kołbiel). Za skrzyżowaniem z DW 805 w Dziecinowie na DW 801 pomiędzy Warszawicami a Sobieniami ruch spada do około 5200 pojazdów na dobę, a więc o ponad połowę w stosunku do 10755 w Dziecinowie. To tylko o kilka kilometrów dalej.

Tak więc - obwodnicy Dziecinowa nie budować. Obwodnica zapewne przecinałaby nowo wybudowane osiedle Zielony Dziecinów i może byłby to wstyd dla gminy Sobienie-Jeziory, że pozwoliła na budowę w takim miejscu. Po budowie obwodnicy Kołbieli obwodnica Dziecinowa może okazać się niepotrzebna, bo ruch w Dziecinowie spadnie.

Mieszkańcy Dziecinowa obecnie pewnie niewiele interesują się budową DW 801. Szkoda, bo mają dużo argumentów przeciwko jej rozbudowie.

Na DW 801 powinny być zmodernizowane niektóre odcinki, zwłaszcza ten, który ma nawierzchnię z płyt betonowych. Chodniki i ścieżki rowerowe mają być i są ważniejsze od utwardzonych poboczy.

DW 801 prowadziłaby po modernizacji głównie do wsi położonych niedaleko niej, a nie do Puław czy Dęblina, do których z Warszawy jechałoby się S 17. Nie ma więc sensu rozbudowywać DW 801 do standardu GP.

A więc budowa S 17 powinna być jak najszybsza.

#10 2011-12-21 13:23:15

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Niech tylko nie budują DW 801 w standardzie GP o 11 m szerokości jezdni asfaltowej czy ze skrzyżowaniami wielopoziomowymi, wiaduktami... czy to jest na tyle ważna droga? Niech z Warszawy w kierunku Lubelszczyzny jadą S17, jak najszybciej trzeba wybudować rondo w Kołbieli.

Jak zrobią DW 801 GP to żeby w okolice Wilgi i Maciejowic nie sprowadzały się firmy czy nowi mieszkańcy, skoro dojazd do Warszawy będzie taki szybki... Żeby tam aglomeracja się nie rozrastała, bo niestety okolice Karczewa czy Sobień to w takim wypadku raczej będą intensywnie zabudowane, a gleby nie są takie złe, bez kamieni. A co jak kiedyś powódź zaleje region wzdłuż DW 801? A czy wtedy nie wiedzieliścieby, że trzeba przy S17 na słabych glebach budować? Pomiędzy Wilgą a Maciejowicami przejeżdża około 2000 samochodów na dobę, więc wiadukty nie są tam potrzebne... Kolokwialnie mówiąc, byłaby to "wyłga grosza".

#11 2011-12-21 13:38:53

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Czy nowy rok będzie szczęśliwy? Żeby nam (całej wsi) nie przyszykował kto prezentu związanego z trasą 801.

Plany jej przebudowy są dosyć zaawansowane,a dziecinów może okazać się wąskim gardłem na trasie drogi klasy GP. ale poza terenem (przynajmniej zabudowanym) droga pewnie będzie mieć asfaltowe pobocza i ruch na niej będzie odbywać się bardzo szybko. Może to spowodować wzrost natężenia ruchu w Dziecinowie. Od skrzyżowania z drogą w stronę Warszawic w kierunku sobień trasa zapewne będzie bardzo szeroka i może być konieczny wykup gruntów. Na obszarze zabudowanym droga ma mieć 7 m szerokości.

Przejazd kolejowy wciąż będzie hamować ruch. Później może powstać obwodnica wsi, ale lepiej, aby nie powstała, bo to oznaczałoby utratę wielu gruntów przez mieszkańców i zmarnowanie potencjału rolniczego. W miejscu, gdzie planowany jest wylot obwodnicy, powstało osiedle Zielony Dziecinów. Jego zburzenie mogłoby przynieść wstyd dla gminy.

Lepiej szybko obwodnicę Kołbieli budować (S17)!

#12 2012-03-10 11:52:00

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

http://linia.com.pl/index.php?option=co … Itemid=122

W gminie Karczew wzdłuż 801 też chcą scalić działki, by móc postawić budynki... Ale jak jest V-VI kl. bonitacyjna gleb, to raczej można tak robić... Ale zagrożenie powodziowe przeszkadza, więc tego terenu przy DW 801 też bym nie polecił.

#13 2012-03-10 12:04:37

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

http://www.bip.karczew.pl/public/get_fi … p?id=56143 dużo gleb chronionych przy obecnej DW 801

#14 2012-03-25 11:46:57

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Do niedawna DW 801 można było uznać za przedłużenie DK 61. Po otwarciu TMMSC DK 61 skręciła na lewy brzeg Wisły w trasę nowego mostu i W Warszawie powstał nad Wisłą odcinek Modlińska - Wał Miedzeszyński, który jaki będzie mieć numer? Czy ani wojewódzki, ani krajowy? Czy dołączy do 801?

3. Zmiana przebiegu drogi krajowej nr 61
Trasa Mostu Północnego, w planie zagospodarowania przestrzennego Warszawy, była przewidziana w kategorii drogi wojewódzkiej.
Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu przestrzennym
(Dz. U. Nr 80 poz. 717) unieważniła z dniem 31 grudnia 2003 r. miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego (MPZP) uchwalone przed dniem
1 stycznia 1995 r. (art. 87 ust. 3), a zatem i MPZP Warszawy uchwalony 28.09.1992 r.
Prowadzone prace przygotowawcze do budowy TMP przez gminy Bielany i Białołęka - do końca 2003 r. - nie doprowadziły do wydania
warunków zabudowy i zagospodarowania terenu (wz i zt) w trybie ustawy
z dnia 7 lipca 1994 r.
Ponieważ sprawa dotyczy inwestycji publicznej (Most Północny), pod rządami ustawy z 1994 r. istniał obowiązek sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (art. 13 ust. 1 pkt 3). Wskutek tego – zgodnie z art. 45 ust. 1 – toczące się obecnie postępowanie o ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu należałoby zawiesić do czasu uchwalenia planu miejscowego. W tej sytuacji prawnej, w ekspertyzie prof. dr hab. Adama Jaroszyńskiego wykonanej na zlecenie Biura Prawnego
Urzędu Miasta St. Warszawy, zasugerowano wycofanie wniosku o wydanie wz i zt wg ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.
Analizując dalsze możliwości skrócenia postępowania administracyjnego, po konsultacjach z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad przyjęto procedurę lokalizacyjną wg Ustawy z 10 kwietnia
2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji
w zakresie dróg krajowych (Dz. U. Nr 80 poz. 721).
Korzystanie z tej ustawy jest ograniczone do dróg krajowych.
Prezydent M. St. Warszawy w piśmie z dnia 26 stycznia 2004 r. wystąpił do Ministra Infrastruktury o zaliczenie TMP do sieci dróg krajowych.
Na spotkaniu w dniu 14 kwietnia 2004 r., Zastępcy Prezydenta M. ST. Warszawy i Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury uzgodniono, że GDDKiA zaopiniuje pozytywnie wniosek Miasta
o zmianę przebiegu drogi krajowej Nr 61. Droga Nr 61 po prawej stronie
rz. Wisły, skręci w węźle ,,Modlińska” i przejdzie Trasą Mostu Północnego do węzła ,,Pułkowa” czyli do drogi krajowej Nr 7.
W ten sposób zachowana będzie ciągłość sieci dróg krajowych.
Rada Miasta St. Warszawy podjęła kolejno dwie Uchwały:
- Uchwałę Nr XXIX/590/2004 Rady M. St. Warszawy z dnia 22 kwietnia 2004 r. w sprawie wniosku o zmianę przebiegu drogi krajowej Nr 61 przez Warszawę,
- Uchwałę Nr XXX/628/2004 Rady M. St. Warszawy z dnia 27 maja
2004 r. w sprawie wniosku o pozbawienie odcinka drogi Nr 61 kategorii drogi krajowej.
Korespondencję i procedury formalne uznano za zakończone po otrzymaniu od Ministra Infrastruktury pisma nr TP-2d/4600/64a/04 z dnia 16.06.2004 r. Zgodnie ze stanowiskiem zaprezentowanym w powyższym piśmie, Trasa Mostu Północnego będzie nowo wybudowanym odcinkiem drogi krajowej, a tym samym, zgodnie
z przepisami Ustawy o drogach publicznych, zostaje z mocy prawa zaliczona do kategorii drogi w ciągu której leży, czyli do
kategorii dróg krajowej.

http://www.skyscrapercity.com/showthrea … 559&page=5

Może lepiej przedłużyć DW 633 lub nadać nowy numer - mniej zmian przy numeracji.

Jeszcze na temat DW 801:

https://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca … 42yk0vkTOA

#15 2012-03-25 12:15:40

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Czy na północ od Trasy Mostu Siekierkowskiego nie będzie już DW 801? A w centrum 637, 631 i innych?

Ostatnie info z BD-IR:
- DK61 kończymy na węźle Wisłostrada / TMP
- DK7: Wisłostrada - Trasa AK - Prymasa Tyś. - Aleje J. - TS-W
- DK79: ucinamy na węźle Puławska / S2
- DK2: POW (S2) - Puławska - Dolina S. - ... Trasa Siekierkowska

W obszarze wewnątrz obwodnicy miejskiej do likwidacji idą wszystkie drogi wojewódzkie.

http://www.skyscrapercity.com/showthrea … 0&page=319

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.onlinehogwart.pun.pl www.laetatio.pun.pl www.shinobiogra.pun.pl www.psychostos.pun.pl www.motoryslask.pun.pl