Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#106 2013-04-16 21:10:15

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

A ja właśnie zastanawiam się nad tym "czymś lepszym klasy A" - dopełnieniem A2 na odcinku mazowieckim. TIRy tranzytowe zapewne będą mieć zakaz wjazdu w granice administracyjne Warszawy. Przepustowość "50" jest na wyczerpaniu (chodzi o okolice mostu w Górze Kalwarii). Na dodatek między drogami 801 i S17 są niezwykle cenne przyrodniczo tereny (Bagno Całowanie w Mazowieckim Parku Krajobrazowym).

W zachodniej części szłaby autostrada bardzo podobnie jak dzisiejsza "50". Most byłby około 5 km na południe od GK, między planowanymi rezerwatami Kępa Czerska i Ławice Podgórzyckie. Od południa ominięty zostałby Mazowiecki Park Krajobrazowy i Bagno Całowanie, a od północy dolina Pilicy i turystyczne zagłębie w Wildze.

Niestety, tego czegoś lepszego w klasie A nie ma w planach czy studiach zagospodarowania. Na szczęście teren jest w bardzo małym stopniu zabudowany.

Byłby to jednocześnie dojazd do Centralnego Portu Lotniczego, który powinien powstać w Mszczonowie, nie w Baranowie ze względu na zbyt dobre gleby.

#107 2013-04-17 08:06:41

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

W MZDW slyszalem, ze za 20 lat ma przez Maciejowice przejezdzac 15000 pojazdow na dobe. To wydaje sie malo realne.

Na trasie prowadzacej z Piaseczna na zachod jest przejazd kolejowy i ruch nawet wiekszy niz w Dziecinowie, a mimo to problemy z wybudowaniem wiaduktu sa bardzo duze.

#108 2013-05-03 15:21:39

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801

Mijanki 2+1 na obwodnicy Dziecinowa zmieściłyby się. Trzeba byłoby rozmieścić skrzyżowania co około 1,6 km. Na obwodnicy Gostynina są 2 mijanki na 3 km:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=52.49 … 968;211754

Odcinek ograniczony dwoma skrzyżowaniami i dwie mijanki pośrodku, same pasy do wyprzedzania mają około 1,2 km długości.

To powinien być odcinek między dwoma pierwszymi skrzyżowaniami:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.99 … 8;0;141933

A to między dwoma kolejnymi:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=52.00 … 1;0;145851

I dopełnienie między skrętem do Piotrowic a DK 50:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=52.00 … 13;0;62606

Odległość między skrzyżowaniami nie spadnie poniżej 600 m, a poza tym będzie ponad 1,5 km.

Jeszcze odcinek Warszawice - Piotrowice:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.96 … 34;44631;0

Tu mamy aż 2,4 km między skrzyżowaniami. Przy Wimarze skrzyżowania nie potrzeba - jest 801 (stary szlak) i 805, co najwyżej od nich zrobi się jakąś drogę do terenów mogących służyć pod inwestycje. Będzie też skrzyżowanie przy stacji benzynowej.

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-05-03 15:28:01)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#109 2013-05-03 19:57:35

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Podobno w urzędzie gminy Sobienie-Jeziory jest do zobaczenia projekt rozbudowy drogi 801. Jest on dziwny, wręcz niedorzeczny - nie ma wiaduktu, obwodnicy! Droga idzie przez wieś tak, jak idzie dalej. Mają być drogi serwisowe i chodniki, nawet sygnalizacja świetlna. Zaprojektowano dwa ronda: na skrzyżowaniu z 805 i... obok dwóch sklepów przy zakręcie w stronę Otwocka. Na rondzie południowym mają być światła z każdej z czterech stron (pewnie jako związane z przejściami dla pieszych). Światła mają być też na przejściu dla pieszych przy przystankach autobusowych. Nie uwzględniono inwestycji Włodarzewskiej ani tego, że na wschodzie Dziecinowa są inwestycje generujące ruch samochodów ciężarowych (szklarnie), który obecnie odbywa się po pylistych drogach niepublicznych...

#110 2013-05-03 22:16:50

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801

Rondo w centrum Dziecinowa to zły pomysł. Droga, która ma się na nim łączyć, ma zbyt niską klasę. Teraz nie ma tam nawet drogi zbiorczej czy powiatowej, a 801 ma być drogą klasy GP. Takie rondo nie poprawi dojazdu do strefy aktywności gospodarczej na wschodzie wsi. A do szklarni i inwestycji Włodarzewskiej będzie jeździć dużo ciężarówek. Obwodnica jest konieczna. Z drogami serwisowymi byłby pewien kłopot przy braku obwodnicy. Wiadukt być musi. W gminie Karczew przewidziano w studium obwodnicę Dziecinowa, nawet zaznaczono ją jako możliwą do wykonania dwujezdniową. Jeżeli nie będzie A2 w optymalnym wariancie, to dwujezdniowa obwodnica Dziecinowa kiedyś będzie koniecznością. Minimalny przekrój dla DW 801 w Dziecinowie to 2+1. Mogą być szersze opaski na odcinkach bez mijanki. Jeżeli będzie to 2+1 z barierą, a nie tylko linią ciągłą, to karetki mogą mieć kłopot z przejazdem. Utwardzone pobocza niewiele dadzą - nadal będzie się wyprzedzać po pasach dla jadących z przeciwka. W kontekście budowy obwodnicy budowa dróg serwisowych w centrum wsi czy ronda obok dwóch sklepów jest bezsensowna. Tam nie powinno być drogi klasy GP, tylko co najwyżej zbiorcza. Boję się tych bagienek między 801 a S17, że nie pozwolą budować autostrady, co oznaczałoby potrzebę budowy kosztownej, dwujezdniowej obwodnicy Dziecinowa. Już raz mieszkańcy Dziecinowa zatrzymali projekt budowy drogi klasy GP z jezdniami serwisowymi przez wieś. Co do rond, to nad takiej drodze klasy GP nie może być ich zbyt wiele. Od Warszawy do Piotrowic powinna być droga dwujezdniowa z co najwyżej skrzyżowaniami skanalizowanymi z sygnalizacją świetlną. Przejścia dla pieszych powinny być tylko w pobliżu skrzyżowań, by nie hamować ruchu. Do obwodnicy Dziecinowa trzeba włączyć obwodnicę Kępy Radwankowskiej. Rondo z drogą do inwestycji Włodarzewskiej jest niepotrzebne - wystarczy skrzyżowanie skanalizowane z sygnalizacją świetlną i długimi lewoskrętami, prawoskrętami i pasami rozbiegowymi (co najmniej 200 m). Przy tym skrzyżowaniu powinna być też sygnalizacja świetlna przy przejściu dla pieszych. Rondo może być przy przecięciu DW 801 i DW 805. Może też i przy stacji benzynowej w Radwankowie i Sobieniach - Jeziorach (DW 739). Następne rondo może być dopiero przy skrzyżowaniu z DK 76 w Wildze. Na południe od DW 739 skrzyżowanie skanalizowane ze światłami około 800 m na południe. Dalej na południe w nowym szlaku do węzła z A2. Od węzła z A2 na południe droga 801 biegnie razem z DK 79 i otrzymuje przekrój 2x2. Na odcinku do zakrętu między Celejowem a Wilgą droga dwujezdniowa bez rond, co najwyżej ze skrzyżowaniami skanalizowanymi z sygnalizacją świetlną. Pod Celejowem skręt w lewo na trasę mostową w kierunku Kozienic, czyli DK 79. Dalej na południe, w kierunku wschodnim, biegnie 2+1 DW 801 do skrzyżowania z DK 76 (może rondo). Około kilometr na południe od ronda skrzyżowanie skanalizowane z sygnalizacją świetlną do ośrodków wypoczynkowych w Wildze. Dalej przewidywałbym 2+1 docelowo, ale to w późniejszym czasie, kiedy ruch wzrośnie. Obecnie jest tam około 2000 pojazdów na dobę. Na DW 801 z Warszawy do Wilgi ronda dopuściłbym tylko w:

1. Piotrowicach (DK 50 poszłaby wiaduktem)
2. Dziecinowie (DW 805)
3. Sobieniach Biskupich i Radwankowie Szlacheckim (może inne rozwiązanie?)
4. Obwodnicy Sobień-Jezior (DW 739)
5. Obwodnicy Wilgi (DK 76)

Na obwodnicy Karczewa nie powinno być żadnych rond. W Janowie też rondo jest bez sensu. Tam będzie za duży ruch. Na dodatek droga tam powinna być dwujezdniowa.

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-05-03 22:17:07)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#111 2013-05-04 19:31:20

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Może coś takiego (połączenie rond, skrzyżowań skanalizowanych ze światłami i węzłów drogowych):

- DK50 - rondo pod spodem na 801 i DK 50 na górze
- około 600 m na południe skrzyżowanie skanalizowane (lewoskręty co najmniej 300 m) do Piotrowic i Warszówki
- mijanka 2+1 i węzeł do dziecinowskiej strefy aktywności gospodarczej
- mijanka 1+2 i rondo z DW 805 (799)
- mijanka 2+1 i węzeł (?) przy stacji beznynowej
- około 700 m na południe skrzyżowanie skanalizowane do Sobień Biskupich
- mijanka 1+2 i rondo z DW 739
- około 800 m na południe skrzyżowanie skanalizowane do Sobień Kiełczewskich
- około 1 km na południe węzeł z A2

Dalej DW 801 przebiegnie wraz z DK 79, więc niech tym odcinkiem zajmie się GDDKiA...

#112 2013-05-09 16:08:11

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Dziecinow polnocny, 05.05.2013 okolo 18 - zator mial okolo 2,5 km dlugosci, ciagnal sie od Dziecinowa do DK 50.

#113 2013-05-09 16:10:00

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

DW 801 na najmniej ruchliwym odcinku na przed Maciejowicami. Nie wiem, jak wygląda ten wyremontowany odcinek. Nie jechałem nim a ni nawet nie widziałem zdjęcia czy filmu z nim.

Widać, że remont nie był tani (ponad 1 mln zł za metr drogi). Nie wiem, co zrobili w jego ramach. Czy utwardzili pobocze lub wykonali lewoskręty?

Wyremontowany odcinek należy do najmniej ruchliwych na całej trasie 801. SDR w 2010 r. wyniósł zaledwie około 2000 pojazdów na dobę. Na odcinku Sobienie-Jeziory - Wilga jest (ponad) dwa razy więcej, a to chyba ten odcinek jest najgorszy... Tam są te płyty betonowe. W gminie Wilga są bardzo dokuczliwe dziury po ostatniej zimie. Odcinek ten znajduje się pomiędzy dwoma obwodnicami wsi gminnych z utwardzonymi poboczami wybudowanymi w czasach PRL. Na wielu DK czegoś takiego nie robili! Takie obwodnice, a między nimi odcinki odbiegające od standardu nawet drogi wojewódzkiej czy nawet drogi jeszcze niższej kategorii...

Dla odcinka Sobienie-Jeziory Wilga remont by wystarczał, taki jak między Wilgą a Maciejowicami w 2012 r na odcinku niecałych 1,5 km. Tam ruch wynosi około 4000 poj. na dobę. Prawdopodobnie za jakiś okres czasu (kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt lat) odcinek ten będzie modernizowany. Minimalny przekrój to 1x3, jeżeli ma być to droga klasy GP. Poza tym sugerowałbym ominięcie wsi Sobienie Kiełczewskie, gdyż przy drodze jest tam dużo zabudowy i jest kilka dróg bocznych (do Sobień Szlacheckich, Zuzanowa i Zambrzykowa). Jak będzie ta utopijna obwodnica autostradowa Warszawy, to najmniejsze kolizje z obszarami takimi jak parki krajobrazowe, Natura 2000 czy rezerwaty przyrody oraz rejony turystyczne występują właśnie w okolicy Sobień Kiełczewskich.

Widzę że nikt poza mną raczej nie wspomina o tym przejeździe kolejowym, który wita nas przy wjeździe na teren gminy Sobienie-Jeziory i dawnego województwa siedleckiego w Dziecinowie... Jeżeli ma być droga klasy GP, to budowa wiaduktu będzie koniecznością. O ile między Wilgą a Maciejowicami SDR wyniósł 2024 poj. na dobę, to nieco na południe od tego przejazdu było ponad 10 700 pojazdów - ponad 5 razy więcej. Samochodów ciężarowych z przyczepą było ponad 600 i liczba ta może rosnąć ze wzgledu na planowane kolejne szklarnie i hale w tej okolicy, budowę S17 i ViaTOLL po budowie S17...

#114 2013-05-09 16:11:10

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Czy jest to naprawdę takie dziwne, że MZDW nie zdołało zmodernizować tej drogi? Otóż nie - MZDW nie radzi sobie z o wiele ruchliwszymi drrogami. Protesty w Milanówku czy Zielonce uniemożliwiają budowę upragnionych dwujezdniówek na drogach wojewódzkich. Taka droga pod Warszawą to koszt o wiele większy niż ta "zaściankowa" 801.

Dobrze, że na 801 ruch na tych najgorszych odcinkach (zwłaszcza Sobienie - Wilga) jest taki mały (około 5 000 pojazdów na dobę). Pod Maciejowicami jest zaledwie około 2000 pojazdów, więc nic dziwnego, że MZDW uznaje inne drogi za ważniejsze. A i MZDW nie ma zbyt wielu środków na inwestycje, na dodatek ma szereg inwestycji znacznie pilniejszych niż 801, takich jak zapchane drogi: 719, 721 w powiecie piaseczyńskim, 634 do Wołomina (a nawet dalej), dwujezdniowa obwodnica zachodnia Grodziska Mazowieckiego, gdzie dla zapewnienia płynnego dojazdu do aglomeracji Warszawy 2x2 (gdzieniegdzie nawet 2x3) wygląda na konieczność. Patrząc na mapę SDR, można zauważyć jeszcze jedną bardzo ruchliwą DW na południe od DK 50 i nie jest to 801, lecz 728 (Grójec - Belsk Duży ponad 15 000 pojazdów na dobę - prosi się po prostu o 2x2!), a w stronę Nowego Miasta nad Pilicą jest niemal 10000 pojazdów na dobę.

Pamiętajmy też, że modernizacja (jak wydzielenie lewoskrętów, zrobienie scieżek rowerowych, utwardzenie pobocza) to nie to samo co remont (jedynie położenie nowej nawierzchni). Droga 801 w planie zagospodarowania województwa jest jako jedna z nielicznych DW drogą klasy GP. I to była taka narysowana aż do Puław. Jest to naturalna alternatywa dla przyszłej S17, zwłaszcza dla ciężarówek, które będą płacić e-myto na dwujezdniowej drodze ekspresowej. Droga 801 przebiega przez 6 miast nadwiślańskich o liczbie ludności ponad 10 000 mieszk. (Warszawa, Józefów, Otwock, Karczew, Dęblin, Puławy) i 5 powiatów (Warszawa, otwocki, garwoliński, rycki, puławski). Większe wsie to: Sobienie-Jeziory, Wilga, Maciejowice, Stężyca, Gołąb (ta ostania nie jest siedzibą gminy, a dwie pierwsze mają obwodnice z utwardzonymi poboczami wybudowane za czasów PRL, co raczej nie zdarza sie na DW).

W związku z tym MZDW powinno wyremontować odcinki z płyt betonowych przed rozpoczęciem budowy S17, aby można było ominąć nią utrudnienia zwiazane z budową drogi ekspresowej. Jeżeli chodzi o modernizację, to pierwszym zadaniem jest budowa kilkukilometrowej obwodnicy i wiaduktu nad torami kolejowymi na odcinku między DK 50 a stacją benzynową przy obwodnicy Sobień-Jezior. Na odcinku z przejazdem kolejowym SDR wyniósł w 2010 r. ponad 10 700 poj. na dobę. MZDW powinno zaniechać rozbudowy na odcinkach z utwardzonymi poboczami - od Józefowa do DK 50 ruch jest nie tak duży, a wydzielanie lewoskrętów i dróg serwisowych nie poszerzy tam drogi (jeśli już tam modernizować, to budować drugą jezdnię), a na południe od DK 50 cała GP na chwilę obecną mogłaby być docelowo budowana jako 2+1 (pewnie i do Puław) (co oznacza silnie ograniczony dostęp) ze względu na zbyt małe natężenie ruchu, ewentualnie kiedyś na krótkich odcinkach może być konieczna 2x2 w zwiazku z możliwymi inwestycjami za jakiś czas obecnie uznawanymi za utopijne (autostradowa obwodnica Warszawy w południowej części gminy Sobienie-Jeziory czy most pod Wilgą w stronę Kozienic). Trzeba też myśleć o tym, co będzie za 30 lat, nie tylko za kilka.

Mimo tego remont najgorszych odcinków jest potrzebny NATYCHMIAST!

#115 2013-05-10 08:35:46

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801

Warianty przebiegu DW 801 w gminie Sobienie-Jeziory i poludniowej czesci gminy Karczew oraz polnocnej czesci gminy Wilga:

W1 - nowa obwodnica tylko w Dziecinowie (21,7 km):

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=52.00 … 49;1779656

W2 - obwodnica Piotrowice - dziecinow - Radwankow Szlachecki (Kepa Radwankowska) i obwodnica ciagu Sobienie Kielczewskie - Zambrzykow (21,5 km):

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.95 … 49;1779656

W3: zupelnie nowy przebieg trasy na wschod od istniejacej drogi (21,1 km):

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.95 … ;0;1779656


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#116 2013-05-14 12:08:53

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Szkoda bardziej innych, co cierpia przez inne drogi niz 801... Z Warszawy do Zyrardowa moze nie byc 2x2, bo pod Grodziskiem nie chca sie zgodzic... A na 801 chca zrobic do Wilgi, czyli wsi...

#117 2013-05-14 16:13:33

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

DW 801 nie powinna byc priorytetem dla MZDW w najblizszych latach - tak moze sie wydawac. Poza nowym przebiegiem w Jozefowie i byc moze w Dziecinowie i okolicach.

#118 2013-05-14 20:18:49

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

14.05.2013 - na wschodnim brzegu DW 801 wysypano kawałki asfaltu na długości kilkudziesięciu metrów i nieco je ugnieciono (wschodnia Wieś Kochanka).

#119 2013-05-15 11:03:41

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Obwodnica Dziecinowa ma niekorzystne uwarunkowania rolnicze ze wzgledu na wystepowanie gleb III i IV klasy bonitacyjnej, 3, 4 i 5 kompleksu przydatnosci rolniczej oraz duza ilosc sadow. W zwiazku z tym inwestycja powinna byc znacznie drozsza.

#120 2013-05-16 21:16:16

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=52.00 … 1;0;329773

Może coś takiego? Dalej od szklarni, wyburzenia najbardziej na zachód wysuniętego domu na osiedlu chyba nie da się uniknąć. Droga pewnie 2+1, przy DK 50 i DW 805 zapewne ronda, ok. 300 m na południe węzeł jak w Stojadłach. Około 650 m na południe od ronda z Dk 50 skrzyżowanie skanalizowane. Około 250 m na północ od ronda z DW 805 może być przejście dla pieszych.

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.97 … 817;5149;0

Obwodnica śluzy w Radwankowie Szlacheckim ze skrzyżowaniem (wielopoziomowym?) przy Wimarze i mijanką.

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.96 … 13;65231;0

Drugi odcinek od Wimaru do stacji benzynowej. Od ronda w Dziecinowie do skrzyżowania przy Wimarze powinno być około 1,4 km.

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.97 … 18;10299;0

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.96 … 26;72097;0

Dwie mijanki około 850 m.


http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.89 … 9;907659;0

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.98 … ;0;1824493

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.87 … 9;907659;0

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-05-17 07:51:38)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.horoskopsmierci.pun.pl www.zostanlegenda.pun.pl www.mastersofpokemon.pun.pl www.djronnie.pun.pl www.bsw-logistyka.pun.pl