Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#16 2013-04-12 15:12:24

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: Drogi - 50

To co zrobic z TIRami jezdzacymi przez Mazowsze? Dalej pchac je na waska piecidziesiatke? To bezsens. Czy naprawde nie mozna dobudowac drugiej jezdni na Bagnie Calowanie, nie niszczac go? Jezeli nie bedzie drugiej jezdni na Bagnie Calowanie, to TIRy powinny jechac  przez Warszawe. Chcecie autostrade przez ujscie Pilicy? Moze taki wariant bylby najlepszy - glowna szkoda to wyciecie kilku km drzew w MPK.

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.95 … 82;1979880

Moze cos takiego? jezlei chodzi o przyrode, to trzeba wybrac "mniejsze zlo". I krocej by bylo niz obecnie. Obwodnica Kolbieli jako 50 bylaby niepotrzebna. Jest ona w planie S17...

i obwodnica GK tez powinna byc od polnocy.

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.94 … 101586;0;0

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.95 … 22;2532419

Krocej i na polnoc od Bagna Calowanie, nie po Sobieniach, Osieckach i Pilawach, jak niektorzy by proponowali, wyrzadzajac duze szkody w sadach takze.

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=52.02 … 56;2694308

Tereny miedzy Sobieniami, Pilawa, Garwolinem, Wilga nalezy przeznaczyc na zaglade przyrodnicza, gdyz nie potrafiono wybudowac drogi szybkiego ruchu bez zniszczenia bagna?  Czy naprawde pobudowanie drugiej jezdni zniszczyloby bagno Calowanie? A moze to wcale by nie zaszkodzilo... TIRy i tak przez bagno Calowanie jezdza, kilka tysiecy na dobe. To maja przejechac przez sady grojeckie, starorzecza pod Sobieniami i zaciszny obszar chronionego krajobrazu miedzy Sobieniami i Garwolinem? Moze na poludnie od Karczewa jest lepsze miejsce dla drogi szybkiego ruchu?

Dlaszy ruch TIRow mostem w GK juz przestaje byc akceptowalny. Obwodnica TIR albo bedzie dwujezdniowa, albo caly ruch z niej trzeba bedzie przeniesc na ekspresowa obwodnice warszawy w granicach Warszawy.

Taka S50 mialaby ze 150 km dlugosci i zostalaby wybudowana chyba tylko po to, zeby tranzyt samochodow ciezarowych nie wjezdzal w granice administracyjne Warszawy... Co tak tej Warszawie tych kilka tysiecy TIRow na ekspresowej obwodnicy wadzi? Tam bedzie ze 100 000 pojazdow na dobe, wiec co bedzie przeszkadzac tych 4000 tirow wiecej? Bezkolizyjna kilkupasmowa droga ekspresowa lepsza dla tranzytu niz jednojezdniowa "50". Pierscien autostradowy wokol Warszawy mialby chyba ze 300 km, a Berlina i Londyna jest krotszy niz 200 km! Po co taka autostrada? Moze lepiej niech Warszawa po prostu zaakceptuje mozliwosc wjazdu tranzytu w jej granice administracyjne...


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#17 2013-04-12 19:07:01

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Według mnie DK 50 powinna omijać miasto od PÓŁNOCY, a nie tak, jak w tym marnym projekcie, od południa! Na dodatek most ma pozostać jednojezdniowy. Zbyt ciekawa alternatywa dla TIRów jadących tranzytem przez Mazowsze wobec przejazdu przez ekspresową obwodnicę Warszawy w związku z tym to nie bedzie. Na dodatek ten wariant kieruje cały ruch w kierunku Kozienic na ujście Pilicy i Mniszew, zamiast na Sobienie planowaną do rozbudowy (nawet do dwujezdniowości) drogą 801 z nowym mostem pod Wilgą, który powinien przebiegać na linii Celejów - Wilczkowice Dolne (ok. 7,5 km długości).

#18 2013-04-12 19:16:01

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Skansen wojenny, wielki dom dla starszych, obszar siedliskowy i ptasi Natura 2000, starorzecza i Wisła w pobliżu... Rzeczywiście, atuty przyrody niesamowite... Ale wielu osobom Mniszew raczej się nie kojarzy z sielanką... Wręcz przeciwnie! Długa wieś, około 3 km, ma szkołę i kościół przy wąskiej, krętej i bardzo ruchliwej drodze krajowej. Bez szans na obwodnicę, tak duże walory przyrodniczo-krajobrazowo-rekreacyjno-trurystyczne ma ten obszar. Chyba że obwodnica Mnszewa bedzie po... drugiej stronie Wisły i z mostem pod Wilgą... Mniszew to perełka Mazowsza w widłach Wisły i Pilicy. Potencjał turystyczny ogromny, jakość życia bardzo niska przez DK 79. Mniszew nie domaga się obwodnicy? Dziwne... Nikt z tym nic nie robi? Nawet nie ma projektu? OBWODNICA GÓRY KALWARII, W OBECNYM KSZTAŁCIE PRZEZ WIELU TAK UPRAGNIONA PCHA RUCH NA TĘ WYJĄTKOWĄ WIEŚ! Letniska, wydmy, pensjonaty i... TIRy...

#19 2013-04-15 12:01:30

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: Drogi - 50

A moze zamiast "50" cos takiego?

Droga "3-4 km na poludnie od Czerska" bylaby naprawde szkodliwa. Ominelaby wprawdzie samo Bagno Calowanie jako obszar w okolicy wsi Calowanie, ale zdewastowalaby poludniowa czesc obszaru siedliwskowego i ptasiego Natura 2000 Bagno Calowanie. Na dodatek droga bylaby w konflikcie z terenami rekreacyjnymi - lotnisko, pola golfowe, na polnoc obszar siedliskowo-ptasi, na poludnie las cenny krajobrazowo i przyrodniczo. Szlaby na gmine Osieck - najspokojniejsza w powiecie otwockim. Moze "autostradowa obwodnica Warszawy" powinna przebiegac jakos tak:

wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.993231&lon=21.265411&z=13&m=b&gz=0;212144279;519700767;0;0;660896;38070;791358;46530;832557;62391;890922;95170;932121;144862;959587;183977;969886;235773;944137;330893;882339;528467;642013;417541;374221;349915;127029;137461;97846;90940;3433;5287

Umozliwi to jednoczesne poprowadzenie drog relacji Berlin - Moskwa, Praga - Wilno, Warszawa - Deblin i Kozienice (przez nowa trase mostowa z polnocy na poludnie na zachod od miejscowosci Wilga), co odciazyloby tereny Natura 2000 polozone przy ujsciu Pilicy (zwlaszcza bardzo atrakcyjny Mniszew) borykajace sie obecnie z ruchliwa droga krajowa nr 79. Na dodatek rzadziej przebywamy na obszarze ponizej skarpy wislanej i omijamy Laki Ostrowieckie (kolejny  obszar siedliskowy Natura 2000). Niesety, konieczne bedzie poprowadzenie drogi przez MPK w lesie na poludnie od Karczewa i Otwocka i na polnoc od Bagna Calowanie. Tam jest tylko park krajobrazowy, nie ma N2000. Trzeba nadmienic, ze droga przez Osieck czy Garwolin bylaby nie mniej szkodliwa i drosza (znacznie wydluzalaby trase Praga - Wilno, zostalaby stara 50 lub koniecznosc budowy wielu km nowych drog szybkiego ruchu). Na kierunku Poznan - Lublin powinna byc dwujezdniowa S12 przez Radom, nie dojazdy do Kolbieli czy Garwolina. Najbardziej boje sie o okolice Osiecka i Wilgi oraz Garwolina - tam moznaby nawet powiekszac MPK. Na dodatek przy budowie mostu miedzy Czerskiem a Sobieniami-Jeziorami wcale nie unika sie kolizji z obszarami N2000! Dalej na poludnie to wariant bardziej szkodliwy dla rolnictwa, bardziej ingeruje w sady grojeckie, rolnicze tereny Doliny Srodkowej Wisly, nadwislanski korytarz ekologiczny. Co gorsza, do A2 dolaczamy sie wtedy dopiero pod Kaluszynem czy Siedlcami, a wiec budujemy nawet kilkadziesiat km dublowanej autostrady A2 dla kierunk Berlin - Moskwa (nie wykorzystujemy autostradowej obwodnicuy Minska Mazowieckiego). Ta autostrada na kilku (do okolo 10 km) powinna miec wspolny przebieg z wschodnia trasa nadwislanska. Bylaby autostrada z Otwocka do Minska Mazowieckiego. Moze od wezla Lubelska do Minska nie bedzie autostrady, tylko droga ekspresowa? jest tez Dolina Swidra, ale to most sie wybuduje. Na zachod od Garwolina sa wielkie tereny letniskowe. Odradzam przeprowadzanie tam drogi szybkiego ruchu, ktora docieralaby gdzies do granicy Wilgi i Celejowa jako dwujezdniowa. Potem drogi GP prowadzilyby do Kozienic lub Maciejowic.

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-04-15 12:02:56)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#20 2013-04-17 15:47:37

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

TIRy na tory!!! Tranzytowa obwodnica Warszawy to po prostu obciach dla najbogatszego regionu w Polsce. to nie może być droga dla transportu międzynarodowego! TIRy na esełkę, nie pięćdziesiątkę!

#21 2013-04-17 15:50:23

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Polskie Radio:

W marcu tego roku minęło 15 lat od kiedy pod urzędem wojewódzkim w Krakowie odbyła się 1. pikieta w ramach akcji "Tiry na tory". Praktycznie nie widać, żeby od tamtego czasu wiele się zmieniło. Coraz większa jest jednak świadomość, jak bardzo przewożenie ciężkich ładunków po drogach szkodzi środowisku naturalnemu, którego my także jesteśmy częścią, jak również sytuacji ekonomicznej naszego kraju.

- Ekonomiści informują, że tzw. koszty pośrednie, związane z transportem drogowym, wynoszą około 83 miliardów zł rocznie - mówi Krzysztof Rytel ze stowarzyszenia Zielone Mazowsze - podczas gdy dla transportu kolejowego - tylko 4,5 miliarda.

Na przykładzie innych krajów europejskich widać, że postawienie na kolej nie tylko może być tańsze, lecz także przynosić dodatkowe środki do budżetu.

Szwajcarzy już w 1994 roku postanowili w referendum, że transport towarów będzie odbywał się głównie koleją.

Jeśli kierowca tira postanawia, że nie chce skorzystać z tzw. autostrady kolejowej, musi zapłacić karę proporcjonalną do zniszczeń, jakie powoduje, za każde 100 km jazdy po zwykłej drodze o małym natężeniu ruchu.

Dzięki tym opłatom co roku do szwajcarskiej kasy wpływa w przeliczeniu ponad 8 miliardów zł, które przeznacza się m.in. na modernizację infrastruktury kolejowej i rozwój transportu kombinowanego.

Podobne rozwiązania wprowadzili także Niemcy, Austriacy, Holendrzy, Francuzi i Czesi.

W Polsce natomiast - jak podaje Olaf Swolkień, wicedyrektor Instytutu Spraw Obywatelskich - nadal jest ogromna nierównowaga między tymi dwiema drogami transportu. Mamy jeden z najdroższych dostępów do infrastruktury kolejowej i najtańszy do infrastruktury drogowej. - Stąd też tirów jest tak dużo, a kolej ma się nie najlepiej - stwierdza gość Jedynki. Dlatego też trzeba zmienić politykę transportową.

Organizatorzy akcji "Tiry na tory" wyliczają, że jeden tir niszczy nawierzchnię drogi tak jak 163 840 samochodów osobowych. Rocznie z powodu zanieczyszczenia środowiska umiera ok. 20 tys. ludzi, a w wypadkach z tirami ginie ok. 400 osób.

Rozmawiała Dorota Truszczak.

(AK)

Aby wysłuchać całej audycji, wystarczy wybrać dźwięk "Co zyskamy, jeśli tiry wjadą na tory?" w boksie "Posłuchaj" w ramce po prawej stronie.

#22 2013-04-29 17:46:48

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

DK 50 po wybudowaniu autostradowej obwodnicy Warszawy bylaby zapewne bezplatna alternatywa dla platnej autsotradowej obwodnicy Warszawy. Jezeli AOW nie bedzie platna, to moze sie nie oplacac...

#23 2013-04-29 21:59:26

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: Drogi - 50

Przeglądałem właśnie zdjęcia satelitarne z Geoportalu i zobaczyłem, że pod Grójcem ta droga ("50") jest nieźle "zawalona" TIRami...

Ciekawe, co zagraniczni kierowcy jadący tranzytem myślą sobie o tej drodze...

DK 50 jako droga łącząca miasta położone około 30 - 50 km od Warszawy sprawdzałaby się dobrze, ale jako tranzytowa droga dla ruchu wschód - zachód i ciągu Via Baltica, którą to funkcję pełni obecnie, sprawdza się przeciętnie i zapycha się, zwłaszcza na rondkach. W wielu miejscach na zmodernizowanej DK 50 brakuje prawoskrętów czy pasów rozbiegowych. I most w Górze Kalwarii jest krytycznym punktem, o obciążeniu ruchem ponad 17 000 poj. na dobę, przy czym znacznie ponad 4500 samochodów ciężarowych z przyczepą. Jeżeli nie będzie wdrożenia "TIRów na tory", to będzie problem... Na autostradówkę wokół Warszawy raczej nie ma co liczyć, a na EOW tranzytu raczej nie wpuszczą (i tak go tam nie powinno być).

Jeżeli chodzi o zapobieganie wypadkowm spowodowanym wyprzedzaniem, to jednym z rozwiązań są tańsze od dwujezdniowych drogi 2+1, rozwiązanie zastosowane na obwodnicy Żyrardowa w ciągu DK 50 (nie ma na obwodnicach Słomczyna i Chynowa, gdzie jest utwardzone pobocze).

Oto przykład drogi 2 + 1 w Szwecji:

W Szwecji na DK 11 2+1 na południu kraju widziałem odległość między skrzyżowaniami około 1,71 km. Obok, na wschód było jedynie 1,23 km między skrzyżowaniami. Ale brak prawoskrętów.

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=55.65 … 6;262427;0

Drogi 2 + 1 to takie "półautostrady". Ograniczona dostępność, uniemożliwienie wyprzedzania po pasie dla jadących z przeciwka, niedostępność dla pieszych, rowerzystów i ciągników rolniczych (spowalniających ruch), zwiększone odstępy pomiędzy skrzyżowaniami i brak zjazdów to cechy charakterystyczne tej drogi. Każdy, kto jedzie na drodze 2+1 z prędkością poniżej 70 km na h na odcinku bez możliwości wyprzedzania, staje się zawalidrogą.

Przejazd drogą 2+1 (obwodnica Mrągowa):

https://www.youtube.com/watch?v=kx4o8qEy8Wo

Na tej drodze jest skrzyżowanie skanalizowane bez prawoskrętów i pasa rozbiegowego, co moze spowalniać ruch (około drugiej minuty filmu). Mijanki zdają się mieć nieco ponad 1 km długości, wiec dla dróg ze skrzyżowaniami co 1,6 km możnaby stosować to rozwiązanie.

Nie wiem tylko, która wersja drogi 2+1 jest najlepsza:
- z linią ciągłą
- ze słupkami
- z barierą pomiędzy pasami dla przeciwnych kierunków ruchu

Ta ostatnia ma tę wadę, że trudno przedostać się wtedy karetkom pogotowia w szybkim tempie, jeżeli znajduje się akurat na odcinku bez możliwości wyprzedzania.

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-04-29 22:27:05)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#24 2013-04-30 09:51:37

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Rzezcywiscie, S2 bedzie wielokrotonie lepiej przystosowana do tranzytu pojazdow ciezarowych niz DK 50. Bez rondek (ktorych na trasie Zyrardow - Minsk Mazowiecki jest obecnie kilka), zawsze dwujezdniowo. Nie ma wiec wyprzedzania po pasie ruchu dla jadacych z przeciwka, co w przypadku TIRow jest szczegolnie niebezpieczne.

znajdż inna drogę dwucyfrową z takim ruchem, zwłaszcza z udziałem tirów.
Ja to widze tak:
technicznie S2 buduje GDDKiA i technicnzie nie będzie tam odbostrzeń dla tranzytu - czyli TIRY w S2 przez wawę, i na DK 50 zrobi się spokój.

Szczerze to mam dużą nadzieję na to rozwiązanie za kilka lat.
Inaczej DK50 bedzie wymagać dużych zmian. w sobotę widziałem tam kilka tirów na trzeciego, jak nie radar to suszarki (dwie) a jechałem z GK do Grójca i spowrotem. ta droga nie jest nijak przystosowana do takiego ruchu. I rozsądek móiw, że prędzej an niej powinin być zakaz tranzytu jak na S2. Czego wam i sobie życzę.

DK 50 nie nalezy nawet do pierwszej dziewietnastki drog krajowych. Nie ma takze numeru europejskiego (jak E30 czy E372).

Ze wzgledow bezpieczenstwa ruchu znacznie bezpieczniej byloby przerzucic tranzyt na krotsza i szybsza Ekspresowa Obwodnice Warszawy. Jest jeden problem - mieszkancy Warszawy moga bardzo protestowac przeciwko tranzytowym TIRom jadacym przez Wawer czy bloki miedzy Zoliborzem a Bielanami. Halas i spaliny moga im bardzo przeszkadzac. Ale nawet wtedy, gdyby caly tranzyt z DK 50 przeniosl sie na EOW, to nie powinno byc to wiecej niz kilka tysiecy TIRow na przewazajacym odcinku drogi. Najbardziej boje sie o odcinek od wezla Konotopa do trasy Salomea - Wolica. Tam nakladaja sie na siebie S2, S7 i S8. Jezeli wszystkie ciezarowki postanowia w ten sposob jechac tranzytem, to ruch TIRow na tym odcinku moze wzrosnac o okolo 10 tysiecy, bowiem juz teraz na 50 sa odcinki z natezeniem ruchu cieziego przekraczajacym 5 000 samochodow ciezarowych z przyczepa na dobe. Jezeli warszawiacy nie chca miec tranzytu przez swoje miasto, to niech zawalcza o tiry na tory. W pierwszej kolejnosci przewoz pociagami towarow transportowanych TIRami powinien byc w jak najwiekszym stopniu umozliwiony wlasnie na szlakach tranzytowych przebiegajacych przez Warszawe (jak Berlin - Moskwa, Praga - Wilno, Lublin - Gdansk). Puszczanie calego tranzytu na DK 50 w 2025 roku wydaje sie niepowazne, a "utopijny" pierscien autostradowy narysowany w KPZK 2030 bylby wyjatkowo drogi (co najmniej kilka miliardow zlotych), trudny do wytyczenia (czy jakies studium zagospodarwoania przestrzennego go przewiduje?) i szkodliwy dla wielu gmin (glownie utrata wartosciowych terenow rolnych oraz skazenie srodowiska spalinami).

Jezeli chodzi o jakosc rozwiazan tranzytowych w okolicy Warszawy w przyszlosci, to tak bym je uszeregowal:

1. TIRy na tory (bezdyskusyjnie najlepsze dla srodowiska, komfortu jazdy i Warszawy)

2. Tranzyt na dwujezdniowej EOW (Wada: przejazd TIRow przez Warszawe)
3. Budowa wielkiego pierscienia tranzytowego poza Warszawa (droga dwujezdniowa i bezkolizyjna)
4. Puszczenie tranzytu jednojezdniowa, zapchana DK 50.

#25 2013-04-30 12:09:25

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Buduja wielki port lotniczy w Berlinie, wiec moze CPl nie bedzie potrzebny? Teraz moze jeszcze nie, ale za 20 lat moze byc konieczny. co z dojazdem do niego? "50" chyba nie beda dojezdzac... Byloby to centralne lotnisko dla Europy. Wywiezc glebe, wybudowac lotnisko na okolo 100 mln pasazerow rocznie, obwodnice Dziecinowa zrobic co najmniej 1x3, bo na 2x2 moze nas nie stac i moze nie byc takiej potrzeby, a na 1x2 moga byc problemy z wyprzedzaniem...

#26 2013-05-10 10:37:48

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Ktos na forum SISKOM napisal:

b) obwodnica TIR ma być najbardziej zewnętrznym kręgiem rozprowadzającym
ruch. W jaki sposób zapewni się ruch TIR tymi jednoszosówkami nakladającymi
kilkadziesiąt kilometrów, zamiast szerokimi bezkolizyjnymi np. S2/POW? Oba są
przecież bezplatne. Czy na koniec inwestycji postawi się na węźle Konotopa
znak zakazu wjazdu dla tirów? To przecież niemożliwe. TIRy pójdą przez
S7/S8/S2 itd, blokując conajmniej dwa z trzech pasów - bo przecież muszą się
wyprzedzać. Rozjeżdżą asfalt. I znów będziemy wyglądali jak Ulan Bator, czyż
nie? Poza tym, wspomniane drogi S mają mieć zmienione parametry (specjalnym
rozporządzeniem MI) i zmniejszone prędkości projektowane. Czy zrezygnuje się
z puszczenia tamtędy autobusów?

#27 2013-05-24 18:40:22

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

24.05.2013 - korek od strony Kołbieli na DK 50. Korek był też od strony Sobiekurska na drodze powiatowej (około 200 m). Od strony Sobień nie było korka. Padał deszcz. Około 18.20. Być może był wypadek na rondzie w Piotrowicach (Sobiekursku), gdzie DK 50 przecina się z DW 801.

#28 2013-05-29 01:01:05

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Na moście w GK przejeżdża ponad 17 tys. pojazdów na dobę (niemal 5000 sam. ciężarowych z przyczepą). Trasa mostu to 1x2, nawet nie dostrzegam utwardzonych poboczy na zachodnim brzegu. To najruchliwszy odcinek DK 50 biegnącej samodzielnie. Dwa najbliższe mosty drogowe na Wiśle - w Dęblinie i Siekierkowski - dzieli około 88 km. Nic dziwnego, że jest duży ruch. W dzień powszechny rowerem to zbytnio nie radziłbym się tam przeprawiać (pełno TIRów), a region jest wartościowy krajobrazowo i turystycznie.

Przy budowie S17 ma zniknąć kłopotliwe rondo w Kołbieli, a dzięki obwodnicy GK rondo nie będzie już spowalniać ruchu. Dwa z kłopotliwych rondek powinny zniknąć za około 5 lat. Nie słyszałem natomiast o projektach przebudowy skrzyżowania z 801, choć gmina Karczew ma w studium budowę tam węzła. Co ciekawe, przed budową ronda to 801 miała tam pierwszeństwo (wówczas ona miała utwardzone pobocza, a ówczesna 717 nie). Obecnie mówi się raczej o tym, że to DK 50 ma przejść bezkolizyjnie, a DW 801 dołem i z rondem niczym w Stojadłach. Wydaje się, że po ukończeniu budowy S2 i reszty EOW ruch na DK 50 powinien spaść, i to dość wyraźnie (wtedy to może nawet to na DK 50, a nie DW 801, będzie rondo, skoro jest np. na wlocie do Żyrardowa od Mszczonowa?), a niedawno wybudowano nowe rondka spowalniające ruch na DK 50 (w tym dwa na obw. Żyrardowa). Obok tego ronda DW 801 i DK 50 (na północny zachód) znajduje się obszar siedliskowy Natura 2000 Łąki Ostrówieckie. Na dodatek MZDW ma plany podniesienia 801 do standardu GP (co oznacza znaczne ograniczenie dostępności), a obok ronda jest stacja benzynowa i kilka innych obiektów usługowych. Ciekawe, jaki mieliby dojazd. Droga GP może mieć skrzyżowania nie częściej niż co 600 m (wyjątkowo). Może będą jedynie prawoskręty, a rondo będzie b. zbliżone do tego w Stojadłach? Dodam, że na skrzyżowaniu typu rondo w Piotrowicach (Sobiekursku) wiele osób skręca z DK 50 od strony Grójca w stronę Karczewa i na odwrót.

"Obwodnica dla TIRów" to nie tylko DK 50 (DK 50 na odcinku (Płońsk) - Wyszogród - Grójec - Mińsk Maz. - Łochów - (Ostrów Mazowiecka)), ale też i fragment DK 62 Wyszogród - Wyszków - (Łochów). Razem ponad 300 km pierścienia.

#29 2013-07-05 20:16:38

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

DK 50 zapewne jeszcze jakiś czas będzie przebiegać przez centrum Kołbieli. Obwodnica wypadła z planów rządowych pod koniec 2012 r. Chciano ją wybudować wcześniej, ale rolnicy nie chcieli dać ziemi. Od kilku lat mogła być obwodnica Kołbieli. Obecnie dodatkowy problem stanowi Natura 2000 w dolinie Świdra. Istnieje możliwość, że za kilka lat ruch na DK 50 znacznie spadnie i ta obwodnica nie będzie już tak pilnie potrzebna.

Kolejną ciekawą kwestią jest odcinek Mszczonów - Grójec. W większości bez obwodnic, a SDR 2010 pokazał, że jeździ tam ponad 5000 samochodów ciężarowych z przyczepą. W okolicy, w której przebiega droga, jest wiele sadów, co mogło stanowić dodatkową trudność w ominięciu miejscowości takich jak Konie, Pniewy, Przęsławice. Droga dość kręta, pobocza raczej nieasfaltowe, mnóstwo zjazdów, sporo wzniesień. To jeden ze słabszych odcinków DK 50. Pomimo tego jest bardzo obciążony ruchem ciężarówek.

#30 2013-07-29 13:06:37

Z Dziecinowa

Gość

Re: Drogi - 50

Dane meteorologiczne z 2013-07-29 13:00
Temp. powietrza:      38.9°C
Temp. nawierzchni:      51.3°C
Wilgotność:      34.2%
Stan nawierzchni:      sucha

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.psychostos.pun.pl www.shinobiogra.pun.pl www.laetatio.pun.pl www.onlinehogwart.pun.pl www.tibiaservgm.pun.pl