Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#151 2013-08-09 18:30:10

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Wypadek - dwa samochody się zderzyły. Przyjechały 2 karetki pogotowia, 2 samochody policyjne i 2 samochody straży pożarnej (w tym OSP Dziecinów - na krótko). Czasami tworzyły się korki. Szczególnie duże trudności z ominięciem miejsca wypadku miały ciężarówki. Objazd został wyznaczony drogą przez wieś, około 30 minut po wypadku. Niektóre samochody (jadące od strony Sobień-Jezior) omijały miejsce wypadku drogą nieutwardzoną na zachód od Zielonego Dziecinowa. Wypadek spowodował dość duże utrudnienia w ruchu. Prawdopodobnie 3 osoby zostały poszkodowane. Na szczęście nikt nie zginął.

#152 2013-08-17 16:41:06

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#153 2013-08-22 21:57:03

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

22.08.2013 - około 2.30 dość dużo ciężarówek jechało od strony Warszawy na DW 801. Około 5 chyba przejechało 5 czy 6 ciągników siodłowych z przyczep jeden za drugim! Czy był jakiś wypadek na DK 50? I jeszcze ok. 3 było dziwnie jasno na zachód od Dziecinowa...

#154 2013-09-09 22:26:02

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801

Tu widać obwodnicę Dziecinowa:

http://siskom.waw.pl/mapy/mazowsze/pzp-infrastruktura.jpg

"Białopomarańczowa linia" na południe od DK 50 to planowana przez województwo obwodnica.

http://siskom.waw.pl/mapy/mazowsze/pzp- … uktura.jpg

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-09-09 22:27:21)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#155 2013-09-10 15:55:55

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Jak wygląda sprawa odcinka Sobienie-Jeziory - Celejów? Na zdjęciu z fotorelacji było widać, że jakoś wyrównali nawierzchnię obok skrzyżowania do Mariańskiego Porzecza. Podobno remont odcinka z płyt betonowych w samej gminie Wilga ma kosztować 6 - 9 mln zł, a to tylko ok. 2,1 km. Może zrobią utwardzone pobocza i lewoskręty?

W ubiegłym roku wykonany został odcinek domaszewski. - Ale u nas w okolicach Mariańskiego Porzecza był najgorszy odcinek. Stąd starania pani marszałek – zaznaczył włodarz Wilgi: - Odcinek w Mariańskim Porzeczu został zrobiony powierzchniowym utrwaleniem. Byłem jednak tym zdegustowany i wyraziłem to w piśmie do marszałka, że to nie tędy droga. Uważałem, że te trzy miliony powinny być przeznaczone właśnie na ten odcinek. Chciałem, by był zrobiony odcinek od rozjazdu na Orlen do granicy gminy do Zambrzykowa, jednak okazało się, że na to trzeba by było przeznaczyć od 6 do 9 mln zł.

kuriergarwolinski

Jak wygląda sytuacja w Józefowie na DW 801? Są duże korki? Co będzie na tym odcinku po oddaniu S2? Nie będzie powrotu korków jak z obecnych czasów remontu mostu na Kołłątaja? Dlaczego nie mówi się o przebudowie 801 od skrętu na Otwock w Józefowie (ul. Górczewska) do Traktu Lubelskiego? Ma tam powstać drug jezdnia. Zamiast tego mówi się o remoncie dobrego odcinka Sobienie-Jeziory - Józefów.

Sprawa Dziecinowa jest szczególnie ignorowana. Od wielu lat planuje się tam wiadukt (nieco n wschód od obecnego przebiegu), który miałby być częścią nowego szlaku DW 801 (obwodnicy). Niestety, w pasie typowanym nawet na SISKOM pod obwodnicę Dziecinowa w ostatnich latach powstało osiedle Zielony Dziecinów (na południowym wylocie planowanej obwodnicy). Właśnie zaczęły się kolejne inwestycje (budowa ogrodzeń domów) po wschodniej stronie osiedla. Tam też mogłaby przebiegać obwodnica, która ominęłaby także Kępę Radwankowską (okolice mostu nad kanałem). Według władz gminy Sobienie-Jeziory, najbardziej prawdopodobny jest wariant obwodnicy po ogródkach warzywnych mieszkańców mieszkających obok drogi do ośrodka jeździeckiego (ok. 500 m na północ od Zielonego Dziecinowa). Jedna z osób powiedziała mi, że "po jej trupie" zrobią tam obwodnicę. Ten wariant byłby najmniej szkodliwy dla Zielonego Dziecinowa, ale najbardziej podzieliłby wieś. A brk widuktu w Dziecinowie jest naprawdę denerwujący. Tyle ładnych obwodnic od PRL (Sobień-Jezior, Wilgi), a w Dziecinowie wąskie gardło. Teren zabudowany, brak pobocza i wstrzymujący niekiedy ruch na spory czas szlaban. Niech ktoś się nareszcie zainteresuje sprawą DW 801 w Dziecinowie. Obecnie jest zmieniane studium zagospodarowania przestrzennego dla tego rejonu gminy Sobienie-Jeziory. Wielu urzędników jest zajętych i nie ma zbyt wiele do powiedzenia. Tam planowana jest wielka inwestycja (Włodarzewska SA). Na dodatek linia kolejowa ma być modernizowana, więc ruch może na niej znacznie wzrosnąć, w związku z czym przejazd nadwiślanką stałby się jeszcze mniej komfortowy.

#156 2013-09-12 16:19:13

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801

Czytaj wiecej: http://www.wiadomosci24.pl/artykul/osta … 81485.html

Ostatnia szansa dla obwodnicy Dziecinowa?

O obwodnicy Dziecinowa w powiecie otwockim mówiło się już w czasach PRL-u. W ostatnich latach nastąpił znaczny wzrost liczby inwestycji budowlanych w okolicy. Inwestowano w najbardziej dogodnych do przeprowadzenia trasy korytarzach. Przed rokiem 1989 na szlaku obecnej drogi wojewódzkiej nr 801 (DW 801) wybudowano sporo obwodnic. Droga z utwardzonymi poboczami ominęła tereny zabudowane: Otwocka, Karczewa, Sobiekurska, Sobień-Jezior, Celejowa, Wilgi i Osiedla Wilga. Pomiędzy Sobiekurskiem a Sobieniami-Jeziorami została jedna spora miejscowość, przez której teren zabudowany przebiega DW 801 (zwana także nadwiślanką) - Dziecinów.

Pod koniec 2004 r. w Dziecinowie nastąpiło poruszenie - Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich (MZDW) zamierzał zmodernizować przebiegający przez Dziecinów odcinek drogi wojewódzkiej. Droga wciąż miała przebiegać przez teren zabudowany. Mimo tego dostępność do drogi miała zostać znacznie ograniczona - do wjazdu i zjazdu na drogę miały służyć drogi serwisowe. W związku z tym konieczne było powiększenie pasa drogowego, co wiązałoby się z przesunięciem wielu ogrodzeń. Budynki stojące najbliżej mogły zostać wyburzone. Nie planowano budowy naprzemiennych pasów do wyprzedzania czy drugiej jezdni ani nawet bezkolizyjnego przejazdu kolejowego (wiaduktu) nad linią kolejową nr 12 Skierniewice-Łuków. Na szczęście mieszkańcy Dziecinowa zdecydowanie sprzeciwili się temu projektowi i został on wycofany. Zorganizowano kilka spotkań w wiejskiej świetlicy. Na jednym z nich przedstawiono trzy warianty przebiegu obwodnicy, ale żaden z nich nie uzyskał akceptacji i nie zarezerwowano ternu pod obwodnicę. Pomimo tego nie wytyczono trasy obwodnicy, chociaż w studium zagospodarowania przestrzennego gminy Karczew (leżącej na północ od Dziecinowa) zabezpieczono tereny pod północny fragment obwodnicy Dziecinowa. W ostatnich latach powróciła sprawa modernizacji drogi nr 801. W czerwcu 2010 r. oprcowano projekt, według którego pas drogowy na terenie zbudowanym nie miał być poszerzony. Na obszarze zabudowanym Dziecinowa miało powstać pięć azyli dla pieszych i chodniki. Jezdnia miała zostać poszerzona z 6 do 7 m. Zamierzano wykonć wiele zjazdów na prywatne posesje. Nowa droga miała mieć parametry drogi zbiorczej, a nie głównej ruchu przyspieszonego. Należy uznać realizację takiego projektu za niesłuszną, ponieważ MZDW jest stosunkowo ubogą instytucją, a ta inwestycja raczej nie przyczyniłaby się do skrócenia czasu podróży przez Dziecinów (droga wciąż wiodłaby przez teren zabudowany, zostałby strzeżony przejazd kolejowy). Na większości odcinka przebiegającego przez Dziecinów nawierzchnia DW 801 jest w zadowalającym stanie. Większe nierówności znajdują się w okolicy przejazdu kolejowego. Zamiast inwestować w drogę, która za kilka lat może być drogą powiatową czy w odcinki, na których droga nr 801 jest już od dawna szeroka (kilkanaście kilometrów od Józefowa do Piotrowic i odcinek będący obwodnicą Sobień-Jezior (ok. 4 km)), powinno się przeznaczyć te kilkadziesiąt mln zł na likwidację wąskiego gardła w Dziecinowie i wybudowanie kilku km DW 801 w nowym szlaku w przekroju 2+1 (obwodnicy Dziecinowa z wiaduktem). Niestety, MZDW wciąż nie porusza tematu obwodnicy Dziecinowa, chociaż niedawno usłyszałem w siedzibie MZDW, że do 2020 r. może powstać ta obwodnica. Ze względu na planowaną modernizację linii kolejowej nr 12 (na której w Dziecinowie znajduje się strzeżony przejazd kolejowy na drodze nr 801) i ogromną inwestycję spółki Włodarzewska SA we wschodniej części Dziecinowa, należy uznać obwodnicę Dziecinowa za jedno z priorytetowych zadań związanych z drogą nr 801, które powinno być zrealizowane w najbliższym czasie! Okazuje się, że wciąż istnieje rezerwa terenu pod budowę obwodnicy Dziecinowa. W przypadku budowy drogi na jej terenie konieczne byłoby przede wszystkim rozebranie kilku ogrodzeń, bez burzenia domów. Obwodnica skręcałaby na wschód w okolicy domu sołtysa (tego na północ od osiedla Zielony Dziecinów), przechodząc na wschód od budynku oznaczonego numerem 87A. Zakręt byłby dosyć ostry, ale chyba i tak nieco łagodniejszy od zakrętu w północno-wschodniej części obwodnicy Krośniewic (DK 92, woj. łódzkie), gdzie obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 km na godz. Na południe od tego zakrętu byłyby dwa przejścia dla pieszych: jedno na wysokości domu sołtysa, drugie na wysokości Zielonego Dziecinowa. Dalej na południe znajdowałoby się rondo, gdzie krzyżowałyby się drogi nr 801, 805 i 799. Możliwe byłoby wykonanie (zapewne w jeszcze bardziej odległej przyszłości) drugiego etapu inwestycji polegającego na budowie drogi 2+1 od wspomnianego ronda do okolic chłodni Wimar lub stacji benzynowej na obwodnicy Sobień-Jezior, dzięki czemu DW 801 ominęłaby także rejon śluzy w Radwankowie Szlacheckim. Na północ od domu sołtysa znalazłaby się mijanka dla pojazdów jadących w kierunku Warszawy (o długości co najmniej 730 m), za którą, dalej na północ, znalazłby się węzeł z drogą do północnej części wsi i terenów aktywności gospodarczej w Dziecinowie, gdzie już teraz znajduje się kilka cieplarni. Dalej na północ znajdowałby się wiadukt nad linią kolejową, na wschód od której proponowałbym budowę przejazdu kolejowego dla ruchu lokalnego (dalej na wschód powinien znajdować się intermodalny terminal przeładunkowy). Na zachód od wiaduktu powinien znaleźć się przystanek kolejowy (pomiędzy wiaduktem a obecnym przejazdem kolejowym na drodze nr 801). Niewykluczone, że na południe od tego przystanku powstanie zabudowa wielorodzinna. Na północ od wiaduktu znajdowałaby się kolejna mijanka (długość co najmniej 730 m), za którą byłoby skrzyżowanie skanalizowane z drogą w kierunku Piotrowic. Około 600 m dalej na północ byłoby skrzyżowanie (węzeł lub rondo) z drogą krajową nr 50. Budowa obwodnicy oznaczałaby także konieczność przestawienia słupów linii energetycznych. Niestety, sprawa obwodnicy Dziecinowa jest jeszcze bardziej skomplikowana. Może okazać się, że południowa część obwodnicy byłaby zbyt kręta, aby zastosować przekrój 2+1 przy wybudowaniu węzła w okolicy przejazdu kolejowego. Oznaczałoby to, że aby umożliwić wyprzedzanie bez wjazdu na pas ruchu dla jadących z przeciwka, trzeba byłoby wybudować drogę dwujezdniową - droższą i szerszą. Może się okazać, że na obwodnicy o przekroju 2+1 o długości około 4 km wyprzedzanie w jednym kierunku mogłoby być możliwe jedynie na odcinku około 750 m. W przypadku budowy obwodnicy o przekroju 2x2 może pojawić się potrzeba usunięcia trzech wartościowych drzew na zachód od obecnego szlaku DW 801 bądź wyburzenia nowego, czerwonego domu na zabudowanej działce na północ od osiedla Zielony Dziecinów. Inną możliwością jest jak najszybsze wstrzymanie inwestycji budowlanych we wschodniej części osiedla Zielony Dziecinów (pas około 100 m, najbliżej przecinki) i definitywne zabezpieczenie miejsca pod obwodnicę na tym terenie. Brakuje konsultacji w sprawie przebiegu obwodnicy. Wydaje się, że niektórzy boją się tego tematu i zamieszania, jakie może wywołać poruszenie go. Niektórzy mieszkańcy chcą przeznaczyć grunty na działki budowlane lub nadal prowadzić działalność rolniczą, w związku z czym mogłyby nastąpić silne protesty. Urząd gminy się ich obawiał i uznał, że poruszenie tego tematu przy opracowywaniu studium byłoby "wsadzeniem kija w mrowisko". To była błędna decyzja, gdyż utrudniło to wyznaczenie trasy bardzo ważnej dla gminy drogi. Dla dobra ogółu, sprawą wyznaczenia obwodnicy Dziecinowa urzędy (takie jak UG w Sobieniach-Jeziorach i MZDW) powinny zająć się natychmiast! Jest nawet szansa, aby szybko przekonać inwestorów we wschodniej części Zielonego Dziecinowa. Dzięki temu trzeba byłoby wypłacić mniejsze odszkodowania, niż w przypadku konieczności rozbiórki już wybudowanych domów. Oznaczałoby oszczędność publicznych pieniędzy i możliwość wybudowania łagodniejszego łuku na obwodnicy. Urząd gminy obawiał się konieczności wykupieni gruntów pod obwodnicę z gminnych pieniędzy w wypadku zarezerwowania terenów pod nią w studium zagospodarowania przestrzennego. Okazuje się, że obawa ta nie była słuszna, bowiem w uchwalonym w 2012 r. studium zagospodarowania przestrzennego gminy Karczew jest zabezpieczony teren pod przebieg części obwodnicy Dziecinowa i gmina nie musiała wykupywać przeznaczonych pod drogę działek. Obecnie można usłyszeć, że Dziecinów jest jednym z najmniej wygodnych dla kierowców miejsc na trasie drogi nr 801. Długi obszar zabudowany, wąska jezdnia, liczne zjazdy, niebezpieczne skrzyżowanie i zakręty oraz hamujący ruch przejazd kolejowy i brak obwodnicy sprawiają, że ta opinia jest słuszna. Według Generalnego Pomiaru Ruchu przeprowadzonego w 2010 r., w okolicy przejazdu kolejowego w Dziecinowie przejeżdża średnio 10755 pojazdów na dobę, czyli więcej, niż na przeciętnej drodze krajowej. W związku z licznymi inwestycjami w Dziecinowie i okolicach natężenie ruchu może nadal wzrastać w następnych latach. Ze względu na planowaną budowę mostu na Wiśle między powiatami: garwolińskim i kozienickim natężenie ruchu może wzrosnąć jeszcze bardziej (w MZDW można było nawet usłyszeć, że możliwa jest budowa dwujezdniowej DW 801 od Warszawy do mostu w okolicach Wilgi). Warto też wspomnieć o czynnikach, które mogą wpłynąć na zahamowanie wzrostu natężenia ruchu lub nawet spadek liczby pojazdów przejeżdżających przez Dziecinów. Pierwszym z nich jest planowana budowa trasy ekspresowej Warszawa-Lublin, która ma być równoległa do DW 801. Należy jednak podkreślić, że szansę na naprawdę wyraźny spadek liczby pojazdów przejeżdżających przez Dziecinów dałaby budowa autostradowej obwodnicy Warszawy kilka kilometrów na południe od Góry Kalwarii, dzięki czemu autostrada ominęłaby istniejące (a nawet planowane) rezerwaty na Wiśle, Mazowiecki Park Krajobrazowy i obszary Natura 2000: Bagno Całowanie i Łąki Ostrówieckie. Wówczas wybudowany zostałby węzeł drogi nr 801 z autostradą około 2 km na południe od Sobień-Jezior. Z Warszawy w kierunku Wilgi można byłoby dzięki temu pojechać przez Górę Kalwarię, następnie przejechać kilka kilometrów w kierunku Sandomierz i skręcić na wschód na węźle autostradowym oraz skierować się na południe na węźle z drogą 801 (po drugiej stronie Wisły). Jeżeli powstałaby autostrada o takim przebiegu, to natężenie ruchu na obwodnicy Dziecinowa nie powinno uzasadniać budowy drogi dwujezdniowej i wystarczyłaby obwodnica o przekroju 2+1. Mimo tego nie można wykluczyć tego, że już za kilka lat będziemy mogli przejechać się dwujezdniową obwodnicą Dziecinowa, na której natężenie ruchu za 25 lat będzie wyraźnie przekraczać dwadzieścia tysięcy pojazdów na dobę, mimo istnienia autostradowej obwodnicy Warszawy (o której także w zasadzie się nie mówi, pomimo tego, iż jest wymieniona bądź narysowana w ważnych dokumentach rządowych: Długookresowej Strategii Rozwoju Kraju do roku 2030 i Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju do roku 2030), a w Dziecinowie i okolicach powstaną liczne osiedla (także domów wielorodzinnych), duże obiekty usługowe, ogromne magazyny, kolejne wielkie gospodarstwa szklarniowe czy nowe zakłady przemysłowe. Pamiętajmy także, że powstanie autostradowej obwodnicy Warszawy, ani nawet obwodnicy Dziecinowa, nie jest jeszcze przesądzone. W związku z tym droga o przekroju 2+1 wydaje się najsensowniejszym rozwiązaniem, jednakże ma ono sens w zasadzie jedynie wtedy, kiedy dojdzie do wywłaszczenia nieruchomości we wschodniej części Zielonego Dziecinowa (gdzie obecnie buduje się ogrodzenie dwóch posesji, na których mają stanąć domy mieszkalne). Jeżeli nie uda się wywłaszczyć kilku właścicieli działek na terenie wschodniej części Zielonego Dziecinowa, to droga 2+1 powinna mieć skrzyżowanie skanalizowane z lewoskrętami i prawoskrętami (żeby zapewnić większe bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu powinna być zamontowana sygnalizacja świetlna) zamiast węzła w okolicy wiaduktu nad linią kolejową, aby wybudować dłuższe mijanki (mogą mieć wtedy długość ponad kilometra) i obniżyć koszty inwestycji (krótsze nasypy, mniej tuneli do wybudowania). Na północ od linii kolejowej powinna być poprowadzona droga dojazdowa przechodząca pod wiaduktem obwodnicy. Obwodnica Dziecinowa może być więc bardzo podobna do obwodnicy Gostynina w ciągu drogi krajowej nr 60. Przy budowie dróg 2+1 bardzo wskazane jest stosowanie fizycznych barier oddzielających przeciwne kierunki ruchu przy jednoczesnym zapewnieniu rozwiązań umożliwiających prawny przejazd drogą o przekroju 2+1 pojazdom uprzywilejowanym (jak karetki pogotowia). Budowa obwodnicy o przekroju 2+1 spowoduje, że droga nie będzie miała tak wysokiej przepustowości, jak droga dwujezdniowa, dzięki czemu nie powinno być tak dużej presji inwestycyjnej i urbanizacyjnej na tereny znajdujące się w pobliżu drogi 801 (często są to wartościowe rolniczo, przyrodniczo i turystycznie tereny). Będzie wtedy większe szanse, że kierowcy jadący z Warszawy w kierunku Kazimierza Dolnego, Puław czy Dęblina wybiorą ekspresową trasę lubelską (S17), a nie nadwiślankę, która będzie dzięki temu luźniejsza. Trzeba przyznać, że mieszkańcy Dziecinowa, inwestorzy (zwłaszcza Włodarzewska SA), MZDW i urząd gminy Sobienie-Jeziory pilnie powinni zająć się sprawą obwodnicy Dziecinowa!

Z artykułu wynika, że między światłami w Piotrowicach a tymi przy wiadukcie w Dziecinowie będzie zaledwie ponad kilometr. Między rondem w Dziecinowie a światłami przy wiadukcie będzie około 2 km, przy czym tylko niecała połowa przeznaczona na mijanki. Obydwie mijanki mają się kończyć przed światłami przy wiadukcie. Jaki więc sens takich mijanek? Wyprzedzić ciężarówkę, żeby zaraz zatrzymać się przed światłami, zwalniając z 90 do 0 km na godzinę? Droga 2+1 bez węzła przy wiadukcie jest BEZ SENSU! Jak będzie tam węzeł, to może być 2+1, ale powinny być też pasy rozbiegowe przy węźle. Chociaż 2x2 jest droższa, to jednak wydaje się łatwiejsza do zaprojektowania. Na dodatek ktoś, kto wyprzedził na mijance, może szybko skręcić na pas przeznaczony do skrętu na węźle. Nie wiem, na ile to bezpieczne, ale może nie jest takie złe. Jak ktoś chce skręcić, to niech nie jedzie mijanką, tylko pasem dla wolniejszych pojazdów zamiast tuż za mijanką wpychać się na pas przeznaczony do skrętu na węźle (ten przy poboczu). W południowej części obwodnicy widać dość ostry zakręt na mijance (jej początku), nie wiem, czy tak może być. Może jednak 2x2 będzie konieczne. Wtedy wiele się uprości.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#157 2013-09-19 16:15:07

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Po raz kolejny muszę skrytykować MZDW za politykę wobec drogi nr 801, może ktoś coś zrozumie i zacznie jakoś działać. Przygotowuje się podobno projekt przebudowy odcinka od ul. Górczewskiej w Józefowie do granic powiatu otwockiego. Odcinek ten jest chyba najlepszym na całej drodze (z wyjątkiem dwujezdniowego fragmentu Wału Miedzeszyńskiego). Większość odcinka od ok. 19 do 44 km przebiegu DW 801 to droga z utwardzonymi poboczami (ok. 17,5 ma utwardzone pobocze, a dwa razy krótszy fragment nie ma). Po co więc modernizować odcinek, który już ma utwardzone pobocze? Co najwyżej do remontu ten odcinek się nadaje, modernizacja może za 20 lat (dla odcinka na północ od DK 50 powinna być to od razu budowa dwujezdniówki).

Zamiast tego MZDW powinno zrobić coś z odcinkiem józefowskim (prosi się o poszerzenie go przed dociągnięciem S2 do Wału Miedzeszyńskiego). Jak nie chcą budować dwujezdniówki od Józefowa do Piotrowic, to niech dadzą sobie spokój z modernizacją (budową lewoskrętów, dróg serwisowych przy zachowaniu jednojezdniowości). Uważam, iż powinno się powstrzymać MZDW przed realizacją projektu modernizacji DW 801 na północ od DK 50. Jedna z osób pracujących w Urzędzie Gminy Karczew powiedziała mi, że przebudowa DW 801 w tej gminie bez budowy jezdni też nie jest zbyt sensownym rozwiązaniem.

Konieczne jest rozwiązanie kwestii dziecinowskiego gardła, które jest od PRL-u. W rezerwie pod obwodnicę powstało już zamieszkane osiedle, ale jest inna rezerwa, gdzie jeszcze nikt nie mieszka. Rozmawiałem z osobą, która buduje tam dom (ma na razie parter) i powiedziała, że przyjęłaby odszkodowanie. Jeżeli ta rezerwa zostanie zmarnowana, to obwodnica Dziecinowa miałaby znacznie ostrzejszy łuk (niczym na DK 92 w północno-wschodniej części obwodnicy Krośniewic). W Dziecinowie ma powstać ogromna inwestycja - może będzie to wielkie centrum logistyczne lub coś jak targi w Broniszach, ale aż prosi się o spory terminal intermodalny ze względu na to, że przebiega tam tranzytowa obwodnica kolejowa Warszawy, a ok. 2 km na północ jest DK 50. W Dziecinowie nie ma wiaduktu na DW 801, ale w gminie Karczew od kilkunastu lat go przewidują, co znalazło potwierdzenie w studium zagospodarowania przestrzennego. Obwodnica ta powinna mieć przekrój 2+1 lub 2x2 (budowane od razu). Niektórzy podejrzewają, że władze gminy Sobienie-Jeziory boją się poruszać tematu obwodnicy (może z lęku przed utratą poparcia w wyborach?). Według mnie należy jak najszybciej wytyczyć trasę tej obwodnicy. Wolałbym już wykupienie gruntów pod nią niż przebudowę kilkunastu km drogi z utwardzonymi poboczami. Chociaż znikłoby wąskie gardło z przejazdem kolejowym i obszarem zabudowanym.

Dodam też, że po budowie obwodnic: Góry Kalwarii (DK 50) i Kołbieli (S17) to właśnie rondo na przecięciu DW 801 i DK 50 zapewne będzie generować największe korki na całej DK 50. Dlaczego więc nikt nie mówi o przebudowie tego skrzyżowania tak, żeby uprawnić ruch na obydwu drogach? Korki n DK 50 od strony GK bywają naprawdę duże, i to wcale nie tak rzadko.

#158 2013-09-20 11:39:29

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801

#6 Poczekajmy — a 2013-08-01 19:35
27.08. w Stężycy w nowootwartym centrum spotu i rekreacji "Wyspa Wisła" w obecności Premiera ma być podpisane porozumienie marszałków woj. Lubelskiego i mazowieckiego dotyczące remontu drogi 801. Musimy poczekać do tego dnia i wszystko-prawie będzie wiadomo


http://www.wirtualnygarwolin.pl/archiwu … adwislanki

I nikt nic o tym spotkaniu nie pisze w Internecie... Tak samo jak o potkaniu w Stężycy pod koniec czerwca.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#159 2013-09-23 21:00:33

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Podobno mają remontować (przebudowywać) DW 801 od granicy z gm. Sobienie-Jeziory do obwodnicy Celejowa (ok. 2150 m). Koszt przebudowy nieco ponad 2 km drogi ma wynieść aż 6 - 9mln zł, czyli nawet do 4 mln zł za km! Nie wiem, na czym ma polegać ta przebudowa. Mówi się coś o jakichś badaniach w celu sprawdzenia, czy nową nawierzchnię będzie można układać na starych płytach. Być może projekt firmy SLY PROJECT z około 2009 - 2010 r. nie zakładał budowy nawet utwardzonych poboczy na odcinku w okolicy Mariańskiego Porzecza. Według mnie tam nie wolno teraz robić lewoskrętów czy dróg serwisowych. To ma być remont (powinien być tańszy niż 6 - 9 mln zł), a nie modernizacja. Modernizacja powinna być dopiero później, być może nawet związana z dobudową drugiej jezdni, kiedy będzie budowany most przez Wisłę w stronę Kozienic. Obecnie powinien być jak najszybszy remont (bez lewoskrętów, odbarczeń, utwardzonych poboczy) odcinka od Sobień-Jezior do Celejowa. Wystarczy wymienić nawierzchnię (nie więcej!), tak jak zrobiono to w 2012 r. na wschód od Warszawic na DW 805. Później może przyjść czas na solidną przebudowę tego odcinka. Na razie trzeba poprawić nawierzchnię. Powinni zrobić to samo, co w Domaszewie w 2012 r.

#160 2013-09-23 22:51:06

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801

http://prawo-na-drodze.wieszjak.pl/stlu … eczne.html

Przyczyny wypadkowości

Patrząc na statystki drogowe- można zwrócić uwagę na jeden podstawowy fakt większość wypadków drogowych ma miejsce na prostych odcinkach dróg dwukierunkowych – jednojezdniowych . Przyczyny łatwo zauważyć:

    brak oddzielenia pasów ruchu w przeciwnych kierunkach
    konieczność wyprzedzania z wykorzystaniem pasa dla ruchu w przeciwnym kierunku.


Niestety większość dróg w Polsce to właśnie drogi jednojezdniowe (do czasu podjęcia zdecydowanych działań rządu raczej się to nie zmieni) stąd m.in. wysoka liczba wypadków- w tym śmiertelnych w ogólnej statystyce. Patrząc na tabelę (poniżej) można zauważyć iż najbezpieczniejszymi drogami są drogi ekspresowe i autostrady, co za tym idzie nakłady czynione na ich budowę zwrócą się z nawiązką w zmniejszeniu liczby wypadków na drogach.


W związku z tym dobrze byłoby, gdyby obwodnica Dziecinowa powstała jako droga umożliwiająca wyprzedzanie bez wjazdu na pas ruchu przeznaczony dla pojazdów jadących w przeciwnym kierunku. Takie drogi mają przekrój 2xn (n>1) lub 2+1. Niestety, coraz bardziej obawiam się, że jeżeli obwodnica Dziecinowa powstanie, to może to być siedmiometrówka, ośmiometrówka lub co najwyżej droga z utwardzonymi poboczami. Przez dużą liczbę skrzyżowań w zasadzie niemożliwe może być wyznaczenie mijanek 2+1.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#161 2013-10-02 12:41:10

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

MZDW rozwiązało kontrakty w wykonawcą projektu odcinka od ul. Wyszyńskiego w Józefowie do ul. Górczewskiej w Józefowie oraz wykonacą projektu odcinka w powiecie garwolińskim. Pod koniec lipca 2013 r. zapadła (niestety) korzystna decyzja środowiskowa w sprawie odcinka Józefów - Zambrzyków. Odcinek Sobienie-Jeziory - Celejów powinien być wyremontowany na zlecenie, a nie zmodernizowany. Powinno się jak najszybciej przygotować projekt przebudowy odcinka od ul. Górczewskiej w Józefowie do Traktu Lubelskiego. MZDW ma mało pieniędzy, więc tym bardziej powinno sobie odpuścić bezsensowną modernizację odcinków z utwardzonymi poboczami. Rano w dni robocze na odcinku od ul. Górczewskiej do ul. Wyszyńskiego (obie ulice w Józefowie) są spore korki w stronę Warszawy. Wciąż trwa remont mostu w ciągu ulicy Kołłątaja (granica Otwocka i Józefowa).

#162 2013-10-03 12:03:55

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

W Józefowie pojawiło się dużo nowych słupków hektametrowych obok DW 801.

#163 2013-10-05 14:42:31

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Rondo na przecięciu Wału Miedzeszyńskiego i Bysławskiej - ma to sens wtedy, kiedy zostanie wybudowany nowy, dwujezdniowy przebieg drogi nr 801 na południe od węzła z S2. Jeżeli na południe od POW pozostawałaby jednojezdniówka, to boję się, że to mogłoby jeszcze zwiększyć korki na Wale Miedzeszyńskim, który już teraz jest bardzo przeciążony. Miasto ogłosiło przetarg na koncepcję przebudowy Wału Miedzeszyńskiego od POW do Traktu Lubleskiego. Ale co z odcinkiem na południe od POW? Ma zostac nadal wąska, pełna zjazdów indywidualnych jednojezdniówka? Jakby liczba samochodów spadła co najmniej o połowę, to może i nie byłoby potrzeby budowy drogi dwujezdniowej. Ruch na DW 801 na południe od Warszawy (Józefów) wyniósł ponad 19 tys. pojazdów na dobę (GPR 2010). Droga 801 to jeden z dojazdów do trasy S2, która ma powstać do końca 2018 r. W związku z tym prosi się o to, aby zsynchronizować jej poszerzenie z budową węzła z trasą S2 na cały bardzo ruchliwym odcinku (aż od ul. Górczewskiej w Józefowie do Traktu Lubelskiego). Po co za kilka lat znowu utrudniać kierowcom życie w związku z budową drugiej jezdni (głównie w nowym przebiegu) na południe od POW? Dodatkowym problemem jest to, że drogą 801 na południe od granic Warszawy (w Józefowie) zarządza nie ZDM, lecz znajdujący się w bardzo złej sytuacji finansowej Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich. MZDW musiałoby do 2018 r. wybudować ok. 5,5 km nowej drogi dwujezdniowej w Józefowie, głównie w nowym szlaku. Według mnie powinno zrezygnować z (wręcz beznadziejnych zresztą) planów przebudowy DW 801 od ul. Górczewskiej w Józefowie do granicy powiatów: otwockiego i garwolińskiego. Może ZDM dołożyłby się do budowy tych kilku km dwujezdniowego przedłużenia Wału Miedzeszyńskiego w Józefowie? Jeżeli nie będzie dwujezdniowej DW 801 od ul. Górczewskiej w Józefowie, to po oddaniu całej S2 (lub chociaż do węzła Patriotów), jeżeli korzystanie z samochodów nie będzie spadać, wyraźnie może zwiększyć się natężenie ruchu w ciągu ulicy Patriotów nad torami (przez centrum Józefowa, Michalin, Falenicę). Jest inicjatywa obywatelska w Wawrze mająca na celu wydłużenie tunelu pod linią kolejową. Ludzie obawiają się spadku bezpieczeństwa po budowie bezkolizyjnej drogi, która przerwie lokalne szlaki komunikacyjne i może spowodować znaczny wzrost natężenia ruchu związanego z dojazdem do węzła Patriotów. Jeżeli będzie dwujezdniowa DW 801 od ul. Górczewskiej w Józefowie do węzła z S2, to może być to pewnego rodzaju obwodnica ciągu ul. Patriotów. Są obawy związane ze wzrostem ryzyka wypadków w związku z możliwym wzrostem natężenia ruchu na ulicy Patriotów.Z D

#164 2013-10-07 17:39:19

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Remont DW 801 musi być - chodzi tu o odcinek Sobienie-Jeziory - Celejów. Przebudowa drogi 801 wedłyg obecnego projektu dla odcinka Józefów - granica powiatu otwockiego to ogromne marnotrawatwo. MZDW podobno chce finalizować projekt... Najpierw niech go zmieni i od razu zrobi 2x2 (w PPZPWM jest mowa o możliwości istnienia dwujezdniowej DW 801 od Warszawy do trasy mostu na Wiśle w okolicach Wilgi), wtedy może go sfinalizować. Bez zapewnienia możliwości wyprzedzania bez wjazdu na pas ruchu dla jadących z przeciwka mówię NIE dla modernizacji drogi 801. Trzeba powstrzymać biedne MZDW przed realizacją szkodliwego planu! DW 631 Marki - Nieporęt też chyba ma utwardzone pobocza i nie powinna być modernizowana (projekt nie zakłada budowy drughiej jezdni, która według PPZPWM może kiedyś powstać). Za to należy, w celu zmniejszenia utrudnień, wybudować dwujezdniowy odcinek DW 801 od ul. Górczewskiej w Józefowie do Traktu Lubelskiego. Jak na razie ZDM w Warszawie ogłosił przetarg na koncepcję dwujezdniowej DW 801 od Traktu Lubelskiego do S2. Na południe od S2 też trzeba szybko robić drugą jezdnię, a raczej nikt o tym nie mówi!

#165 2013-10-09 11:41:32

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801

Fragmenty artykułu " Zdążą poszerzyć dojazdy do obwodnicy? Czasu niewiele":

Krzysztof Śmietana
03.10.2013 , aktualizacja: 02.10.2013 18:58

Po obietnicy budowy przez rząd dalszych odcinków południowej obwodnicy ruch należy do miasta. Musi zaplanować poprawę dojazdów do arterii. Na razie rozważane jest poszerzenie Wału Miedzeszyńskiego czy Płaskowickiej.

(...)

Tymczasem już wiadomo, że po zeszłotygodniowej obietnicy rządu południowa obwodnica będzie w najbliższych latach wydłużana przez Ursynów, Wilanów i Wawer. Do Wału Miedzeszyńskiego dotrze w 2018 roku, a rok później do wylotówki na Lublin. Czy tym razem miasto równocześnie zdąży z poszerzeniem dojazdów do ekspresówki? Po pierwsze, konieczne będzie poszerzenie wąskiego Wału Miedzeszyńskiego. Południowa obwodnica przetnie tę ulicę na odcinku, na którym ma zaledwie po jednym pasie w każdą stronę. W dodatku przynajmniej przez rok ekspresówka będzie się tu urywać tak jak teraz przy Puławskiej. Bez poszerzenia ulica byłaby tam kompletnie sparaliżowana. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zapowiada jednak, że wraz z dociągnięciem tam obwodnicy Wał Miedzeszyński będzie rozbudowany.

- Liczymy, że inwestycja będzie dofinansowana z budżetu unijnego na lata 2014-2020 - mówi rzeczniczka ZMID Agata Choińska. Tak się złożyło, że w dniu ogłaszania przez premiera Tuska informacji o przedłużeniu obwodnicy miejscy drogowcy ogłosili przetarg na koncepcję i projekt poszerzenia Wału. Według przedstawicieli ZMID ta zbieżność to jednak przypadek. Tomasz Kunert z biura prasowego ratusza dodaje, że trwają też wstępne rozmowy z władzami Józefowa, który zamierza także zmodernizować przedłużenie Wału Miedzeszyńskiego, czyli al. Nadwiślańską. Częściowo ma ona biec nowym śladem.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 … wiele.html

W artykule jest mowa o tym, że to Józefów ma zmodernizować przedłużenie Wału Miedzeszyńskiego. Jest ono drogą wojewódzką, nie powiatową czy gminną. Co więc na to MZDW? Według mnie konieczna jest rezygnacja z planów modernizacji (nie przewidujących budowy drugiej jezdni, która ma na nim byc docelowo) odcinka z Józefowa do Zambrzykowa (ok. 25 km, w większości droga z utwardzonymi poboczami) i przesunięcie środków na ok. 5 - 6 km dwujezdniówki w Józefowie. MZDW musi uczynić coś podobnego do decyzji premiera w sprawie budowy S2 kosztem S7. W tym wypadku byłaby to decyzja o szybkiej budowie dwujezdniowej DW 801 w Józefowie kosztem modernizacji około 20 kilometrów mniej ruchliwego odcinka. MZDW ma niewiele czasu. Jest też obawa, że POW przez jakiś czas będzie kończyć się na drodze nr 801. w tym czasie może już być S17 od w. Lubelska do Kurowa, ale istnieje groźba, że trasy S2 od Wału Miedzeszyńskiego do w. Lubelska nie będzie. W związku z tym DW 801 mogłaby się zakorkować na niektórych odcinkach, skoro mogłaby pełnić funkcje trasy lubelskiej. Jak więc dojechać do tej S17? Przez pewien okres czasu wiele osób może jechac do Lublina trasą przez Józefów i Dęblin. Lepiej byłoby, gdyby od razu można było dojechać S2 do w. Lubelska, a nie tylko Wału Miedzeszyńskiego. Lepiej niech o kilka miesięcy później oddadzą most, ale jak już go oddadzą, to niech będzie można nim dojechać od razu do S17.

Aby DW 801 mogła być dobrą drogą dojazdową do POW, powinna mieć dwie jezdnie nie tylko na odcinku S2 - Trakt Lubelski, ale aż do ul. Górczewskiej w Józefowie. Problem w tym, że niedaleko skrętu na Otwock w Józefowie ma być kiedyś mała obwodnica Warszawy (DW 721) i przy budowie dwujezdniowej DW 801 należy od razu wybudować z nią skrzyżowanie. Po co za kilka lat znowu rozgrzebywać teren i powodować utrudnienia? Z DW 721 są duże problemy, gdyż most miałby przebiegać przez rezerwat przyrody na Wiśle. Może lepiej zrobić tunel pod Wisłą w ciągu DW 721 albo wybudować most w ciągu DW 712 (mniej więcej między Karczewem a Gassami), gdzie jest przerwa pomiędzy dwoma rezerwatami przyrody? W Projekcie Planu Zagospodarowania Województwa Mazowieckiego z 11.06.2013 jest kolejna trasa mostowa docierająca do DW 801, przecinająca ją w naprawdę kłopotliwym miejscu (tuż obok linii kolejowej nr 12, po jej północnej stronie). Obok torów, po drugiej ich stronie ma powstać też jakaś wielka inwestycja spółki Włodarzewska SA oraz sporo terenów inwestycyjnych. Jak więc zmieści się tam droga klasy GP, która musi mieć odpowiednią odległość między skrzyzowaniami (na tym odcinku przewiduje się kiedyś budowę drogi dwujezdniowej, jeżeli naprawdę ma być tyle skrzyżowań, to ze względu na dużą ilość inwestycji w tym terenie i potrzebą wybudowania znacznej ilości skrzyżowań jedyna bezpieczna alternatywa dla dwujezdniówki, czyli droga 2+1 może być bardzo kłopotliwa przy projektowaniu ze względu na to, że droga o takim przebiegu musi mieć spore odstępy między skrzyżowaniami jednopoziomowymi (co najmniej ponad 2 km, jeżeli będzie mniej, o skrzyżowania nie mogą mieć sygnalizacji świetlnej, co zmniejsza bezpieczeństwo)). Jeżeli zrobią dwuejzdniówkę, to aby się ona opłaciła, trzeba będzie przyciągnąć dużo inwestycji w pasie od DK 50 do Sobień-Jezior. Ruch z Warszawy w kierunku Dęblina w znaczniej mierze powinien wybrać ciąg DK 79 - autostradowa obwodnica Warszawy. Mogą to być osiedla wielorodzinne czy wielkie magazyny. Kilka przyjaznych środowisku fabryk też mogłoby być. Jak ma być tam teren sadowniczy (na obszarze powyżej skarpy i glebach klas III - IV) i odłogi porastające brzózkami, to 2x2 się nie opłaci.

Dalej na południe jest też narysowana na mapach projektu planu trasa mostowa na południe od Wilgi i trasa mostowa w okolicy Maciejowic. Niestety autostradowej obwodnicy Warszawy, którą widziałbym ok. 2 km na południe od Sobień-Jezior w PPZPWM nie ma, choć niedawno w MBPR słyszałem, że jednak kiedyś (może za kilkadziesiąt lat) obwodnica autostradowa powstanie.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.djronnie.pun.pl www.horoskopsmierci.pun.pl www.zostanlegenda.pun.pl www.mastersofpokemon.pun.pl www.bsw-logistyka.pun.pl