Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#166 2013-10-12 14:45:57

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Na początku października 2013 r. postawiono dużo znaków "uwaga na zwierzęta dzikie" na odcinku między DK 50 a Warszawą (północną częścią Józefowa). Na północ od ronda w Piotrowicach stoi znak ostrzegający przed zwierzętami na odcinku 17 km.

11.10.2013 - bardzo wolno jechało się wieczorem od ronda na skrzyżowaniu z traktem Lubelskim do skrętu na Otwock (skrzyżowanie z ul. Górczewską w Józefowie).

#167 2013-10-16 16:01:33

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Dzisiaj słyszałem wyraźnie w jednym z budynków warszawskiego ZDM, że nie ma pieniędzy na budowę drugiej jezdni DW 801 na południe od ul. Czarnuszki w Wawrze do czasu otwarcia S2. Taki rozwój wydarzeń mógłby oznaczać poważny problem dla komunikacji linii otwockiej (Karczew, Otwock, Józefów) z Warszawą. Jeżeli na południe od węzła z S2 nie byłoby dwujezdniówki do skrętu na Otwock, to obawiam się permanentnych korków w Józefowie i południowo-zachodnim Wawrze na DW 801. Jednojezdniowość nadwiślanki to główny problem. Jak dojechać do centrum Warszawy z centrum Otwocka po otwarciu S2? Przez... miejscowość Wiązowna i S17, bo na Błotach czy moście na Kołłątaja lub ciągu ul. Patriotów będą korki? Węzeł Patriotów może zwiększyć atrakcyjność terenów w pobliżu linii kolejowej. do południowego Józefowa ciąg ul. Patriotów składa się z dwóch dróg jednojezdniowych biegnących po obydwu stronach torów. Niestety, droga jest kolizyjna, z licznymi zjazdami indywidualnymi. Jeżeli liczba samochodów nie zmniejszy się trzykrotnie po oddaniu S2 na DW 801, to jeżdżący DW 801 z południa mogą sporo stać w korkach przez nieprzepustowość jednojezdniowej drogi. Obecnie na falenickich Błotach powstają spore osiedla (długie pasy ze wschodu na zachód). Ich obecność pogarsza przepustowość DW 801 (żeby do nich dojechać, trzeba zjechać w którąś z kilku uliczek do osiedli). Brak dwujezdniowej drogi S2 - ul. Górczewska w Józefowie byłby podobnym błędem (skandalem?) jak niewybudowanie A2 Warszawa - Choszczówka wraz z POW. Nie jestem za wzrostem ruchu samochodowego (spaliny to ogromny problem, podobnie jak ograniczoność paliw). Rejon otwocka potrzebowałby kilkukrotnego zwiększenia ilości pojazdów komunikacji publicznej. Trzeba coś zadziałać na rzecz tego dwujezdniowego odcinka DW 801 tak, jak zadziałało się na rzecz EOW. Ta kilkukilometrowa dwujezdniówka powinna powstać wraz z S2, aby nie wykluczać (?) komunikacyjnie zachodniej części powiatu otwockiego. To priorytet, Warszawa musi znaleźć te miliony na odcinek od Czarnuszki do Józefowa, a MZDW musi wycofać się z - nie będę tu ukrywać - beznadziejnego, nielogicznego i wręcz głupiego pojektu przebudowy DW 801 Józefów - Zambrzyków. Niech CGM Projekt opracuje lepszy wariant przebudowy niż ten, który nieraz widziałem. Jeżeli nie znajdą się pieniądze, to mieszkańcy rejonu Wisły na południowy wschód od Warszawy muszą dostać wielokrotnie lepszą komunikację publiczną, aby nie stać w korkach. Jeżeli trend używania samochodów się nie zmieni, to na południe od S2 mogą być naprawdę paskudne korki. Biedny Karczew, spore miasto w aglomeracji Warszawskiej, a bez dwujezdniówki czy linii kolejowej ani nawet krajówki na terenie administracyjnym. Jeżeli nie będzie dwujezdniówki S2 - zjazd na Otwock, to obecnty projekt przebudowy ok. 25 km DW 801 odcinka na południe od Józefowa i tak musi trafić do kosza. Wtedy priorytetem do 2020 r. byłaby kilkukilometrowa obwodnica Dziecinowa o docelowym przkroju 2+1 lub nawet 2x2 z wiaduktem nad linią kolejową. Odcinek Sobienie-Jeziory - Celejów natychmiast wymaga remontu na zlecenie. Droga klasy GP to powinno być coś naprawdę porządnego (z fizyczną separacją przeciwnych kierunków ruchu), a nie droga z niebezpiecznymi skrzyżowaniami (czyli jednopoziomowymi czy innymi niż ronda czy skrzyżowania skanalizowane z sygnalizacją świetlną) co mniej niż kilometr... nowe jednojezdniowe drogi klasy GP i S powinny być realizowane tylko jako 2+1, utwardzone pobocze za bardzo premiuje niebezpieczne wyprzedzanie (na 2+1 przeciwne kierunki ruchu trzeba oddzielić fizyczną barierą, chociażby jakimś rodzajem krawężników).

Jeszcze jedno. Istnieje możliwość, że DW 801 będzie się kończyć na S2, a nie na Trasie Siekierkowskiej (słyszałem w ZDM).

#168 2013-10-16 20:33:38

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Co do tego, że nie będzie tak źle na jednojezdniowej DW 801 na południe od S2 po jej wybudowaniu (jak słyszałem dziś w ZDM) nie mogę być taki pewny. Jak mieszkańcy centrum Otwocka i Karczewa dojeżdżać będą do Warszawy? Chyba nie przez Mlądz czy S17, ale raczej przez DW 801 czy ul. Patriotów (i otwarty właśnie most na ul. Kołłątaja). Droga jednojezdniowa dwupasowa ma przepustowość niby 25000 poj. na dobę, ale wtedy komfort jazdy jest naprawdę mały, zwłaszcza w godzinach szczytu (o korek wtedy bardzo łatwo). Do 15000 poj. na dobę na jednojezdniówce może być względnie wygodnie. Na dodatek ciąg ul. Patriotów i obecna DW 801 mają dużo zjazdów indywidualnych. Na DW 801 od przyszłej S2 do skrętu na Otwock brakuje niekiedy nawet zatok autobusowych. W 2010 r. SDR wykazał ponad 19 tys. pojazdów na dobę. Droga dwujezdniowa w zasadzie już by się przydała. Ruch od mostu na ul. Kraszewskiego w Otwocku stanowi chyba większą część ruchu na odcinku na północ od skrętu na Otwock. To ruch od Otwocka stanowi największe zagrożenie dla przepustowości na DW 801, jeżeli nie będzie dwujezdniówki na południe od S2. Zagrożenie korkowaniem się DW 801, jak otworzą S2 od Wału Miedzeszyńskiego do S17, nie zniknie! Ruch od Otwocka i Karczewa w stronę Warszawy może zapchać DW 801, zwłaszcza na Błotach, i istnieje poważne ryzyko, że nie będzie lepiej niż jest obecnie na odcinku przed Traktem Lubelskim. Poza spadkiem liczby samochodów na DW 801 nie widzę innej szansy na uniknięcie korków na jednojezdniówce. To jednojezdniowość i wyczerpana przepustowość jednojezdniowego odcinka na południe od S2 stwarza największe ryzyko korków. Mnóstwo zjazdów indywidualnych tylko pogarsza prognozę. Otwock może mieć spory problem z dotarciem samochodem do Warszawy (z wyjątkiem wschodniej części, ale ona jest słabiej zaludniona).

#169 2013-10-16 23:48:32

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801

Jak jechać z centrum Otwocka do Warszawy po budowie S2?

Przez węzeł Patriotów od Ronda Sybiraków (po drodze Świder, centrum Józefowa, Michalin i Falenica):

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=52.11 … 1;577640;0

8,1 km od ronda do w. Patriotów, od ronda do w. Wał Miedzeszyński przez most n ul. Kraszewskiego 10,3 km. 2,6 km między w. Patriotów a w. Wał Miezeszyński. 10,3 km przez DW 801, 10,7 przez ul. Patriotów. B. podobne trasy. Niestety, droga jest przesunięta na tym linku.

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=52.15 … 205;632958

Przez most w Mlądzu do węzła Patriotów około 17,2 km. Przez węzeł Wiązowna około 22,8 km.

Aneks w sprawie POW:

http://www.siskom.waw.pl/materialy/s2/s … _tekst.pdf

Według zamieszczonej prognozy, przez most Południowy w 2030 r. ma przejeżdżać ponad 160 tys. pojazdów na dobę, w tym 20 700 samochodów ciężarowych. Nie zdziwiłbym się, gdyby ciężarówek było jeszcze więcej.

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-10-17 00:35:16)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#170 2013-10-19 00:35:19

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

DW 801 wylot z Warszawy (Wał Miedzeszyński) - pomiary APR-ZDM z 2009 r. - razem z 2 kierunków aż 24166 poj. na dobę, jednojezdniowa droga, na której niekiedy nawet prawdziwych zatok autobusowych nie ma, przy granicy z Józefowem obszar wyraźnie zabudowany, bez lewoskrętów, b. dużo zjazdów indywidualnych, szer. jezdni chyba 7 m, złe perspektywy, ostatnio powstało dużo osiedli w zach. cz. obsz. MSI Falenica (długie pasy z zachodu na wschód)
DW 801 Józefów (3,6 km) od gr. Warszawy - 19285 poj. na dobę GPR 2010, teren bez bloków i świateł, niemało zjazdów indywidualnych, lewoskręt tylko na stację benzynową, szer. jezdni 7 czy 6 m, kilka kopert zamiast zatok autobusowych, niekiedy brak chodników
DW 728 Grójec - Belsk Duży - 5,0 km, 15580 poj. na dobę (GPR 2010), b. dużo jak na DW poza pierścieniem "tranzytowej obwodnicy Warszawy"
DW 722 Piaseczno (Przejście) - 4,5 km, 21417 GPR 2010, nieco na południe (km. od 4,5 do 5,9) już tylko 6989 (Piaseczno - Jazgarzew)
DW 721 Konstancin-Jeziorna (przejście) - 21263 GPR 2010 (czy to nie jest odcinek wspólny z DW 724?). Ma on tylko 0,4 km.
DW 719 Pruszków - Otrębusy (3,5 km) - 21478 GPR 2010 (może A2 pomogła)
DW 633 Warszawa - Rembelszczyzna - 21671 GPR 2010, 1,6 km

DW 631 Ząbki - Warszawa - 27159 GPR 2010, 1,7 km
Na szczęście na wspomnianym powyżej odcinku DW 631 niebawem będzie dwujezdniówka.

DW 801 i DW 633 miały najbardziej niepokojące wyniki, nie wiem, czy takie duże natężenie ruchu na DW 633 nie było związane z pracami na DK 61 w Legionowie.

#171 2013-10-19 01:12:26

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Szerszy Wał Miedzeszyński - dopiero po 2013
Film z 12.11.2009 r. (SISKOMtube)

Okazuje się, że ma być POW do 2018 roku, a tu zamiast dwujezdniówki od S2 do skrętu na Otwock... niespodzianka. W Biurze Drogownictwa i Komunikacji 16.10.2013 wyraźnie powiedziano mi, że NIE MA PIENIĘDZY NA DWUJEZDNIÓWKĘ na południe od ul. Czarnuszki.

"DW 801 wylot z Warszawy (Wał Miedzeszyński) - razem z 2 kierunków aż 24166 poj. na dobę, jednojezdniowa droga, na której niekiedy nawet prawdziwych zatok autobusowych nie ma, przy granicy z Józefowem obszar wyraźnie zabudowany, bez lewoskrętów, b. dużo zjazdów indywidualnych, szer. jezdni chyba 7 m, złe perspektywy, ostatnio powstało dużo osiedli w zach. cz. obsz. MSI Falenica (długie pasy z zachodu na wschód)

DW 801 Józefów (3,6 km) od gr. Warszawy - 19285 poj. na dobę GPR 2010, teren bez bloków i świateł, niemało zjazdów indywidualnych, lewoskręt tylko na stację benzynową, szer. jezdni 7 czy 6 m, kilka kopert zamiast zatok autobusowych, niekiedy brak chodników"

To ma być dojazd do POW? A może kolejne "nadwiślańskie muzeum drogownictwa", chce się powiedzieć?

Jak mieszkańcy Trójmiasta Otwockiego (i ogólnie pasa położonego w okolicy wschodniego brzegu Wisły na S od Warszawy) będą dojeżdżać do stolicy? Jeżeli nie zmienią swoich przyzwyczajeń, to korki mogą kwitnąć gorzej niż za czasu remontu mostu na Kołłątaja (ukończonego 16.10.2013).
Na dodatek już od 2015 r. czeka nas budowa S17 i utrudnienia na trasie lubelskiej. ZDM ogłosiło przetarg jedynie na koncepcję budowy dwóch jezdni od ul. Trakt Lubelski do S2. W ramach budowy S2 ma być też wykonane kilkaset m dwujezdniówki od S2 do skrzyż. z ul. Czarnuszki. Dalej ma się zaczynać stara, niedobra jednojezdniówka.

Wydaje się, że to MZDW jest tu najsłabszym ogniwem. Około 5-6 km dwujezdniówki (w większości w nowym śladzie) od granic Warszawy do ul. Górczewskiej w Józefowie mogłoby kosztować bardzo dużo, nawet w okolicach 200 mln zł. MZDW ma poważne kłopoty finansowe. Dziś na dawnej mapie zobaczyłem, że nadwiślanka (przynajmniej na południe od DK 50) miała kiedyś numer dwucyfrowy (35). Obecnie numery dwucyfrowe mają drogi krajowe. S17 nie przyda się zbytnio mieszkańcom centrów: Józefowa, Otwocka i Karczewa w dojeździe do centrum Warszawy, zyskają głównie gm. wiejskie Wiązowna i Kołbiel, a gęściej zaludniona część powiatu nawet na początku drogi przez Warszawę ma nie mieć dwujezdniówki. To, co dzieje się z DW 801, w ogóle wygląda na absurd, bezsens i marnotrawstwo. Chyba trzeba zawalczyć tak, jak walczyło się o przeznaczenie tych kilku mld zł na ukończenie EOW. Te ok. 7 km dwujezdniówki ma kluczowe znaczenie. Bez niego będzie absurd, ruch może się przenieść się na ciąg ul. Patriotów.

#172 2013-10-23 14:04:47

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

A ta zachodnia obwodnica miała chociaż mieć dwie jezdnie?

(Pod)warszawskie drogi wojewódzkie są wąskie i zapchane, jak 801, 633, 634.

To, co się wyprawia z MZDW, to już skandal do potęgi.

1. Projekt odcinka Józefów - granica powiatów: otwockiego i garwolińskiego powinien być wycofany, przewiduje nienowoczesną drogę "klasy GP" za ok. 60 mln zł, ok. 25 km drogi ma być zmodernizowane, w lipcu niestety były chyba jakieś postępy z decyzją środowiskową, ten projekt to wręcz niegospodarność

2. Nikt nic nie robi w sprawie wąskiego gardła ul. Czarnuszki (Warszawa) - ul. Górczewska (Józefów) - w 2018 r. ma być S2, ok. 7 km dweujezdniówki jest niezbędne, jeżeli ludzie nie zmniejszą częstotliwiości dojazdu samochodami, pasmo otwockie jest w tej sprawie cicho jak mysz pod miotłą (widać jak Piaseczno walczy o S7), obecnie na DW 801 do skrętu na Otwock brakuje niekiedy nawet zatok autobusowych, lewoskrętów b. mało, SDR na wylocie z Warszawy w 2009 r. to chyba ponad 24 tys. poj. na dobę, wszystko wskazywałoby na to, że do 2018 tam 2x2 musi być, ale, mówiąc gwarowo, "bidoki ni majum piniendzy" (chyba głównie w MZDW, ale i w Warszawie), jak ponad połowa powiatu utkwi w korkach na dojeździe do S2 na 801 i Patriotów, to nie będzie powodów do śmiechu...

3. Konieczny jest jedynie remont na zlecenie (nie modernizacja) odcinka Sobienie-Jeziory - Celejów (z płyt betonowych). Natychmiast. Projekt modernizacji to wyłga grosza, kiedyś ma być prawdziwa GP i obejście Sobień Kiełczewskich.

4. Rażąca cisza też w sprawie nowego przebiegu DW 801 w okolicy Dziecinowa, na którym ma się pojawić wiadukt kolejowy (długo oczekiwany), nie wykupują (zabezpieczają) kluczowych działek, na których mogą stawiać domy, trzeba budować od razu docelowo - 2+1, ewentualnie 2x2, może być za kilka lat, jak ruch na linii kolejowej (ma być modernizowana) się zwiększy to przy wjeździe do gm. Sobienie-Jeziory może być drogowa "bryndza".

#173 2013-10-24 16:46:53

gosc 13

Gość

Re: DW 801

Hahaha, zdaje się, że wszyscy sprawy okolicy mają w odbytnicach...

#174 2013-10-24 17:37:53

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Kolego, czy nie sądzisz, że te słowa są jednak nieco za mocne?

Co do idei, że to, co się dzieje w sprawie DW 801 to skandal, muszę się zgodzić. Nie chcę zaprzepaszczonych dziesiątek milionów złotych czy wieloletnich korków n południe od S2 ani też długiego objazdu przez Wiązownę.

#175 2013-11-03 15:14:13

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Około 15.00 3.11.2013 przejechał jeden ciągnik przez Dziecinów (od południa) i spowodował konieczność zwolnienia przez kilkadziesiąt samochodów. Bardzo wiele samochodów wracało z południa.

#176 2013-11-12 17:45:49

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Wydaje się, że rondo w Dziecinowie na skrzyżowaniu DW 801 i DW 805 i DW 799 powinno być już dawno wybudowane (potrzebne na wczoraj). Kto wie, może gdyby dawniej je wybudowali, to tych kilku tragicznych wypadków na pobliskim zakręcie by nie było (prawdopodobnie główną przyczyną była prędkość). Gdyby było rondo, to nie rozpędziliby się tak bardzo (do około 200 km na h w przypadku wypadku z 21.10.2007 (?)). Może jednak warto natychmiast (czyli jak najszybciej) wybudować to rondo (i nawet postawić fotoradar w pobliżu feralnego zakrętu), aby nie było już wypadków (niejednokrotnie kareki i wozy strażackie jechały w tę część Dziecinowa, trudno mi nawet powiedzieć, ile razy w ostatnich latach, bywał nawet helikopter). 2.05.2007 i 4.05.2007 też były dwa wypadki pod rząd (oba na skrzyżowaniu), na szczęście (z tego co wiem) chyba nie były tragiczne.

#177 2013-11-13 12:17:01

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Ze strony Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego:

Aktualności - KONSULTACJE PROJEKTU PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO - relacja z konferencji w Warszawie

2013-10-18

   W dniu 16 października 2013 roku odbyła się piąta z cyklu sześciu konferencji poświęconych konsultacjom społecznym aktualizacji Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego oraz przygotowaniom województwa do przyszłego okresu programowania Unii Europejskiej w latach 2014 – 2020. Organizatorami konferencji byli: Mazowieckie Biuro Planowania Regionalnego w Warszawie, Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego oraz Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych.

  Konferencja odbyła się w Instytucie Biocybernetyki i Inżynierii Biomedycznej im. Macieja Nałęcza PAN. Na konferencję licznie przybyli uczestnicy – przedstawiciele samorządów terytorialnych Obszaru Metropolitalnego Warszawy, administracji rządowej, instytucji publicznych, szkół wyższych, organizacji pozarządowych i mediów.

   Konferencji przewodniczył Pan Adam Struzik – Marszałek Województwa Mazowieckiego. Ze strony organizatorów w spotkaniu uczestniczyli także: Zbigniew Strzelecki – Dyrektor Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie, Agnieszka Rypińska – Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, Ilona Nasiadka – Koordynator Mazowieckiej Sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych, Maria Puk – Kierownik Zespołu Planowania Przestrzennego Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego,
   Na konferencji wygłoszono referaty:
• Projekt aktualizacji Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego – jako podstawowy dokument programowy dla przyszłej perspektywy finansowej Unii Europejskiej – Maria Puk,
• Projekty inwestycji do Kontraktu Terytorialnego z Obszaru Metropolitalnego Warszawy – dr hab. prof. SGH Zbigniew Strzelecki,
• Mazowiecka sieć Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich w perspektywie finansowej 2014-2020 – Ilona Nasiadka.
        W dyskusji udział wzięli: Jolanta Koczorowska (radna Sejmiku Województwa Mazowieckiego), Jolanta Latała (Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy), Andrzej Gutkowski (Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Warszawie), przedstawiciele samorządów: powiatu wołomińskiego, miast i gmin –  Józefów, Konstancin-Jeziorna, Klembów oraz przedstawiciele instytucji i organizacji zajmujących się ochroną zabytków i planowaniem przestrzennym.
        Główne zagadnienia poruszone w dyskusji dotyczyły:
• zasięgu obszaru ZIT,
• rozbudowy i modernizacji linii kolejowych wychodzących z Warszawy,
• ochrony walorów uzdrowiskowych Konstancina-Jeziornej i nadania statusu uzdrowiska dla Otwocka,
• problemu silnego rozdrobnienia lasów, uniemożliwiającego racjonalne prowadzenie gospodarki leśnej,
• rozwoju sieci drogowej OMW, w szczególności dróg wojewódzkich w wzdłuż Wisły i nowego przebiegu drogi 635,
•    uwzględnienia w ZIT projektów rewitalizacyjnych,
•    możliwości egzekwowania zapisów o strefowaniu zabudowy,
•    zagospodarowania terenu zajmowanego przez Muzeum Kolejnictwa.

Podsumowania konferencji dokonał Pan Marszałek Adam Struzik, dziękując uczestnikom za przybycie i aktywny udział w dyskusji.


Czyżby droga 801 była ważnym tematem?

#178 2013-11-13 15:50:13

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

W Dziecinowie jest kilka problemów z DW 801:

1. Wąskie gardło - nie ma utwardzonego pobocza (w pewnym sensie to dobrze)

2. Przejazd kolejowy - jedyny w województwie mazowieckim na tej trasie, strzeżony, moga tworzyć się korki

3. Długi obszar zabudowany, najdłuższy na odcinku ponad 30 km

4. Bardzo niebezpieczny odcinek na południu wsi, około 450 m, od skrzyżowania z DW 805 i DW 799 na północ, ze szczególnie niebezpiecznym zakrętem

W Radwankowie Szlacheckim DW 801 też jest dość niebezpieczna. Nawet bardzo niebezpieczna. Pewnej jesieni w niedzielę na granicy Dziecinowa i Radwankowa Szlacheckiego zginęły dwie osoby. Za śluzą w Radwankowie ciężarówka pewnego razu najechała na samochód osobowy, zginęły dwie młode kobiety (chyba). Kolejna zginęła nieco bardziej na południe. Około 3 lata temu młody mężczyzna zginął na pograniczu poszerzonego odcinka DW 801 jesienią. Ten niebezpieczny odcinek na DW 801 ma około 1,650 m. 6 ofiar chyba w tym tysiącleciu (XXI). Zakręt w Radwankowie też naprawdę niebezpieczny. Obwodnica powinna omijać i rejon śluzy. Odcinek jest wąskim gardłem - nie wiem, czy zginęła osoba w wypadku motocyklowym jesienią kilka lat temu. Nie wiem, ile osób zginęło w Radwankowie. W tym wieku na odcinku bez pobocza między obwodnicami Sobień-Jezior a Sobiekurska (Piotrowice) zginęło co najmniej 15 osób. Kulminacja wypadkowości na odcinku o długości ok. 500 m w Dziecinowie (co najmniej 11 ofiar), odcinek ten należy uznać za skrajnie niebezpieczny (około 2 ofiary na rok - średnio na to 500 m). Cały odcinek bez pobocza ma około 4,5 km. Jego środek jest najgroźniejszy. Zakręt w Dziecinowie jest pochylony. Nawierzchnia dość dobra, z wyjątkiem okolic przejazdu kolejowego.

#179 2013-11-22 12:36:23

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Jak ruch na odcinku ul. Górczewska w Józefowie - początek odcinka dwujezdniowego spadnie poniżej 15 000 poj. na dobę, to nie będzie pilnej potrzeby budowy drugiej jezdni.

Przy obecnym ruchu 2x2 na wyżej wymienionym odcinku jest potrzebne na wczoraj. Będzie S2 i nie będzie dwujezdniówki do skrętu na Otwock na południe od S2 - to takiego dużego ruchu także nie ma prawa być!

Z korkami można wygrać (trzeba mieć nieco samozaparcia i dobrej woli), jednak warto byłoby posłuchać "komunałów" i ograniczyć korzystanie z samochodów (dla północno-wschodniej części powiatu otwockiego już teraz byłoby to bardzo dobre rozwiązanie, po budowie S2 może być po prostu moralnym obowiązkiem).

Podwarszawskie drogi są nieprzystosowane do obecnego natężenia ruchu, a DW 801 od Józefowa do Traktu Lubelskiego jest tego bardzo dobrym przykładem. Uporczywe pchanie się w korki wygląda na coś po prostu niemoralnego (zatruwanie dużą ilością spalin powstałych w wyniku stania w korku, marnotrawienie większej ilości zasobów nieodnawialnych).

#180 2013-11-25 12:32:09

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Chcą zakończyć S2 na Wale Miedzeszyńskim na pewien czas?

Nie obawiam się zbytnio o odcinek Wału Miedzeszyńskiego na północ od węzła z S2. ZDM chce niebawem dobudować drugą jezdnię od Traktu Lubelskiego do węzła z S2. Z południowym odcinkiem Wału Miedzeszyńskiego ma być znacznie gorzej. Pomimo otwarcia węzła Wał Miedzeszyński (plany na 2018 r.) chcą w tym czasie wciąż zostawiać tam dwujezdniówkę od ul. Czarnuszki do granic Warszawy. Tam może być potworne wąskie gardło, zwłaszcza rano od strony Otwocka. Puławska ma po 3 pasy w każdą stronę i kilka km na południe od S2, a Wał Miedzeszyński dwujezdniowy ma się kończyć kilkaset m na południe od węzła Wał Miedzeszyński.

Węzeł z Przyczółkową rzeczywiście powinien być bardziej bezkolizyjny, tym bardziej, że planowana jest dwujezdniówka w nowym szlaku do GK omijająca K-J od wschodu (swoją drogą to bardzo droga inwestycja o wybitnie niesprzyjających uwarunkowaniach przyrodniczych - tereny zalewowe, żyzne mady, strefa uzdrowiskowa, rezerwaty w pobliżu...).

Otworzą S2 od Wału Miedzeszyńskiego, nie do S17 i co wtedy? Lublin wciąż nie uzyska przyzwoitego dojazdu do Warszawy (po co jechać jednojezdniową 801 na południe od węzła? Żeby stać w Falenicy, Józefowie czy pod rondem z 50 lub przy przejeździe kolejowym?). I tak na S17 czeka się za długo, miała być wcześniej. Na dodatek odc. Kurów - Zakręt ma być wybudowany do 2018 r., więc trzeba byłoby od razu to wykorzystać i wraz z otwarciem Mostu Południowego zrobić dojazd do S17. Szansa na to, że WOW powstanie do 2018 r., jest mała. Może gdyby zrobili dwujezdniówkę od ul. Czarnuszki do skrętu na Otwock do 2018 r., to tymczasowe zakończenie POW na WM byłoby bardziej racjonalne. Rondko z "50" zdawałoby się wówczas największym problemem na czas oczekiwania na budowę S2 od WM do S17. DW 801 jest na patu odcinkach przeciążona i dalszy wzrost ruchu nie jest na niej wskazany. Nawet na kilka miesięcy. A pewnie nieco więcej ruchu ta jednojezdniówka i tak będzie musiała przenieść w najbliższych latach ze względu na budowę S17.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.horoskopsmierci.pun.pl www.bsw-logistyka.pun.pl www.wolateam.pun.pl www.djronnie.pun.pl www.zostanlegenda.pun.pl