Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#361 2017-08-28 20:13:29

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Powiedziałbym, że zanosi się na to, iż jeżeli "obwodnica Dziecinowa" powstanie, to będzie ona co najwyżej drogą z utwardzonymi poboczami (pasami awaryjnymi). Ponoć drogi z utwardzonymi poboczami są bardziej niebezpieczne od tych bez nich. Może lepiej będzie, jeżeli nowy przebieg DW801 będzie mieć tylko kilka metrów szerokości (7-8 m), a nie ok. 10-11 m (czyli w przypadku drogi z utwardzonymi poboczami).

#362 2017-08-28 22:27:01

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Przez kilka budynków w pobliżu południowego końca odcinka DW 801 pomiędzy DW 805 a DK 50 może nie być przekroju 2+1 na obwodnicy Dziecinowa. Droga 2+1 powinna być w miarę prosta, bez ostrych zakrętów. Niestety, zachowanie wszystkich stojących obecnie w Dziecinowie budynków mogłoby oznaczać, że budowa drogi 2+1 o rozsądnych parametrach okaże się niemożliwa. Według mnie warto wyburzyć ze dwa budynki mieszkalne, aby droga miała rozsądny przebieg.

#363 2017-08-28 22:29:39

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: DW 801

Na obwodnicy Gołdapi są dwa względnie ostre zakręty na mijankach. To argument za tym, że nawet w przypadku stosunkowo krętej "obwodnicy Dziecinowa" można zastosować przekrój 2+1.

Zdjęcie obwodnicy Gołdapi w Google Maps, na którym jest znak ostrzegający przed zakrętem i ograniczenie prędkości do 70 km na godzinę: https://www.google.pl/maps/@54.3106965, … 312!8i6656

Offline

#364 2017-08-29 19:53:41

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Droga 2+1 jest raczej bezpieczniejsza od drogi z utwardzonymi poboczami. Czy MZDW wyrazi zainteresowanie zastosowaniem przekroju 2+1 na "obwodnicy Dziecinowa"? Ważne jest to, aby na nowej drodze nie było wypadków i kolizji.

#365 2017-08-29 19:58:17

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: DW 801

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.99 … 1;0;329772 - kolejny wariant nowego przebiegu DW 801 w Dziecinowie i Piotrowicach, dość kręty w części południowej. W przypadku realizacji tego wariantu trzy domy znajdujące się obecnie po wschodniej stronie DW 801 i stojące w odległości około 150-200 m od niej znalazłyby się po wschodniej stronie nowego przebiegu DW 801.  Chodzi o te domy: http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.98 … 6;214;4939

Offline

#366 2017-08-29 22:16:29

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Co będzie z drogami serwisowymi? Gdzie będą się łączyć z innymi drogami? Czy drogi serwisowe byłyby na całej długości DW 801? Czy miałyby szerokość 6 m, czy też mniejszą?

Myślę, że przydomowe oczyszczalnie ścieków czy tym podobne obiekty mogą być przeszkodą w budowaniu obwodnicy (w zasadzie zwłaszcza dróg serwisowych).

#367 2017-08-29 22:18:48

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: DW 801

http://gazetawawerska.pl/2015/12/16/prz … nicy-blot/

16 grudnia 2015

Przebudzenie w sprawie obwodnicy Błot

Autor: Rafał Czerwonka

Rozbudowa Wału Miedzeszyńskiego od ronda z Traktem Lubelskim do węzła z Południową Obwodnicą Warszawy (POW) jest zadaniem inwestycyjnym Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie. Rozpoczęcie tej rozbudowy planowane jest w ciągu najbliższych lat tj. przed budową POW.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jest inwestorem budowy Południowej Obwodnicy Warszawy, w ramach której przebudowana zostanie ul. Wał Miedzeszyński od węzła z POW do ulicy Czarnuszki. Rozpoczęcie prac budowlanych nastąpi prawdopodobnie około 2017 roku.

Z kolei Samorządy Województwa Mazowieckiego i Lubelskiego planują przebudowę dalszego odcinka ulicy Wał Miedzeszyński tj. drogi wojewódzkiej numer 801, od granic miasta stołecznego Warszawy do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 (tzw. obwodnica Błot) oraz rozbudowę tej drogi o łącznej długości 67,2 km na dalszym odcinku tj. do miasta Puławy.

Obwodnica Błot to ponad 5-cio kilometrowy nowy odcinek ul. Wał Miedzeszyński oraz ul. Nadwiślańskiej w Józefowie od ulicy Czarnuszki w Warszawie do ulicy Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Józefowie (droga nr 721). Samorząd Województwa Mazowieckiego planuje budowę tylko 4-ro kilometrowego odcinka nowej obwodnicy od granica miasta. W Warszawie zarządcą tej drogi jest Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie. Zatem to miasto stołeczne Warszawa powinno zbudować brakujący 1,2 kilometrowy odcinek tej ulicy na terenie miasta.

W obecnie obowiązującej Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2015-42 nie ma zadania inwestycyjnego pt. „Budowa obwodnicy Błot od ulicy Czarnuszki do granicy m.st. Warszawy”.

Realizacja wszystkich planowanych zamierzeń inwestycyjnych, wpisanych do planów finansowych, związanych z ul. Wał Miedzeszyński i dalej drogą wojewódzką nr 801 spowoduje, że ruch samochodowy ze zrealizowanego częściowo odcinka obwodnicy Błot zostanie skierowany wąską ulicą Podstołeczną lub nowym śladem ulicy Werbeny, by następnie dotrzeć do ul. Wał Miedzeszyński. Obecnie fragment Wału Miedzeszyńskiego przebiegający przez osiedle Błota to wąski pas drogowy składający się z jednej 7-mio metrowej jezdni, wąskiego chodnika po zachodniej stronie, pół-zatok autobusowych i licznych wyjazdów poprzecznych. To wszystko sprawia, że droga nie spełnia podstawowych zasad bezpieczeństwa drogowego. Po realizacji wszystkich wspomnianych odcinków ul. Wał Miedzeszyński i drogi wojewódzkiej nr 801, ten brakujący odcinek obwodnicy Błot stanowić będzie zagrożenie dla ruchu samochodowego oraz tzw. „wąskie gardło” w komunikacji samochodowej w tej części miasta.

W związku z powyższym zwróciłem się w interpelacji z dnia 07.10.2015 o wpisanie do Wieloletniej Prognozy Finansowej m.st. Warszawy zadania inwestycyjnego pn. „Budowa obwodnicy Błot od ulicy Czarnuszki do granicy m.st. Warszawy”.

Na tej podstawie powstał artykuł pt: „Kilometr Wału Miedzeszyńskiego, na który zabrakło pieniędzy” w Informatorze Wawra.

Otrzymałem odpowiedź z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie dnia 9.11.2015 roku oraz odpowiedź z Biura Rozwoju Warszawy z dnia 17.11.2015. Odpowiedzi te nie są zbyt konkretne, ale mam wrażenie że ZMiD i BRW spowodowały, iż ta niezbędna inwestycja  została wpisana  w dniu 10.11.2015 na lata 2021-2030 do tzw. planu wykonawczego do „Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do roku 2030 pn. „Budowa ul. Wał Miedzeszyński: od węzła z POW (S2) do płd. granicy miasta”. Informował o tym Urząd m.st. Warszawy na swojej stronie internetowej. Oby zatem znalazły się na to pieniądze.

Offline

#368 2017-08-30 13:18:23

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Można zapytać, czy obwodnica Błot powstanie wcześniej niż obwodnica Dziecinowa.

#369 2017-08-30 13:26:01

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: DW 801

http://tustolica.pl/kilometr-walu-miedz … edzy_72087

30 listopada 2015

http://tustolica.pl/foto/72087_a.jpg

Czy korki na Wale Miedzeszyńskim przeniosą się w miejsce brakującego odcinka obwodnicy Błot? Wszystko na to wskazuje...

Kilometr Wału Miedzeszyńskiego, na który zabrakło pieniędzy

Przed Wawrem wielkie drogowe inwestycje: południowa obwodnica Warszawy i rozbudowa Wału Miedzeszyńskiego. Niestety, kolejny już raz zawiodło planowanie i koordynacja: w planach pominięto kilometrowy odcinek Wału, który będzie wąskim gardłem wylotówki na Puławy.

Rozbudowa Wału Miedzeszyńskiego od ronda z Traktem Lubelskim do węzła z południową obwodnicą Warszawy jest zadaniem inwestycyjnym Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Rozpoczęcie tej rozbudowy planowane jest w ciągu najbliższych lat, jeszcze przed budową POW. Czego możemy spodziewać się po zakończeniu prac? Po nowej drodze będzie można jechać maksymalnie 70 km/h. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w obie strony, obustronne chodniki i ścieżki rowerowe.
POW buduje natomiast Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. W ramach inwestycji zostanie przebudowany Wał Miedzeszyński od węzła z POW do ul. Czarnuszki. Jej efektem będą dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, chodnik i ścieżka rowerowa. Szczegóły poznamy po wykonaniu projektu.
- Z kolei samorządy województwa mazowieckiego i lubelskiego planują przebudowę dalszego odcinka - od granic Warszawy do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 (tzw. obwodnica Błot) oraz rozbudowę tej drogi o łącznej długości 67,2 km na dalszym odcinku do Puław - informuje radny Rafał Czerwonka. Inwestycja warta 359 mln zł powinna się rozpocząć w 2018 roku.

W czym problem?

Obwodnica Błot to pięciokilometrowy nowy odcinek Wału Miedzeszyńskiego oraz ul. Nadwiślańskiej w Józefowie - od ul. Czarnuszki w Warszawie do ul. Wyszyńskiego w Józefowie. Okazuje się, że wojewoda planuje budowę tylko czterokilometrowego odcinka nowej obwodnicy od granicy miasta. Obwodnica Błot to pięciokilometrowy nowy odcinek Wału Miedzeszyńskiego oraz ul. Nadwiślańskiej w Józefowie - od ul. Czarnuszki w Warszawie do ul. Wyszyńskiego w Józefowie. Pozostaje dokładnie 1,2 km drogi, której nikt nie planuje rozbudować. Ten krótki kawałek może sparaliżować ruch i zniweczyć inwestycyjny rozmach wszystkich wymienionych dróg.
- Ruch samochodowy ze zrealizowanego częściowo odcinka obwodnicy Błot zostanie skierowany wąską ul. Podstołeczną lub nowym śladem ul. Werbeny, by następnie dotrzeć do ul. Wał Miedzeszyński - tłumaczy Rafał Czerwonka. - Obecnie fragment Wału Miedzeszyńskiego przebiegający przez osiedle Błota to wąski pas drogowy składający się z jednej siedmiometrowej jezdni, wąskiego chodnika, półzatok autobusowych i licznych wyjazdów poprzecznych. Po zakończeniu inwestycji na wspomnianych odcinkach ul. Wał Miedzeszyński i drogi wojewódzkiej nr 801 ten brakujący odcinek obwodnicy Błot pozostanie tzw. wąskim gardłem w komunikacji samochodowej w tej części miasta - zapowiada radny.
W obowiązującej Wieloletniej Prognozie Finansowej Warszawy nie ma zarezerwowanych funduszy na rozbudowę Wału Miedzeszyńskiego na odcinku od Czarnuszki do granicy miasta.
- Obecnie w planach inwestycyjnych ujęta jest przebudowa ul. Wał Miedzeszyński od ronda z ul. Trakt Lubelski do węzła z planowaną trasą ekspresową S2, przewidzianą do realizacji w latach 2016-2019. Przebudowa Wału Miedzeszyńskiego do granicy Warszawy jest w planach strategicznych miasta, ulica ta znajduje się także w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego - mówi Tomasz Kunert ze stołecznego ratusza. Co to oznacza? - Że jest jednym z wielu oczekujących zadań, które są realizowane sukcesywnie w miarę możliwości finansowych - przyznaje Kunert.
AS

Offline

#370 2017-08-30 13:31:41

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Zapewne powstanie nowy most na Świdrze między Otwockiem a Józefowem, nieco na wschód od linii kolejowej. Może dzięki niemu uda się uniknąć korków na Błotach po wybudowaniu S2.

#371 2017-08-30 20:00:27

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Może być tak, że w Dziecinowie powstanie dodatkowe skrzyżowanie na "obwodnicy" na północ od skrzyżowania z DW 805. Skrzyżowanie to obsługiwałoby ruch od południa do Dziecinowa (np. do okolic dwóch sklepów blisko DW 801). To skrzyżowanie sprawiłoby, że na drogę 2+1 raczej nie byłoby szans, bo za krótkie byłyby mijanki.

Obawiam się, że mogłoby dojść do wypadków, gdyby obwodnica Dziecinowa nie była drogą 2+1. Droga z utwardzonymi poboczami może być nawet bardziej niebezpieczna niż droga jednojezdniowa bez asfaltowych poboczy. W Dziecinowie droga dwujezdniowa raczej nigdy nie będzie mieć uzasadnienia ruchowego.

Wolałbym, aby na obwodnicy nie było wypadków. W północnej części nowego przebiegu DW 801 trzeba zaprojektować skrzyżowanie umożliwiające dojazd do Piotrowic. Uważam, że powinno być ono umieszczone nie co najmniej 600 m od ronda z DK 50, lecz około 400 m na północ od tego ronda. Prawdopodobnie będzie to skrzyżowanie skanalizowane.

#372 2017-08-30 20:08:13

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Uważam, że na nowym przebiegu DW 801 należy wprowadzić zakaz ruchu pieszych, rowerów, pojazdów zaprzęgowych i ciągników rolniczych. Przynajmniej na odcinku od skrzyżowania z drogą do Piotrowic do skrzyżowania z DW 805 (zapewne ronda) lub skrzyżowania z drogą do Dziecinowa na północ od skrzyżowania z DW 805.

Myślę, że największe szanse są na budowę "obwodnicy" Dziecinowa jako drogi z utwardzonymi poboczami, teoretycznie najniebezpieczniejszej. Chcę, żeby droga była bezpieczna i nie było na niej wypadków. Nie chciałbym, aby na nowej drodze doszło do jakiegokolwiek wypadku. Obwodnice Sobień-Jezior i Wilgi oraz Sobiekurska i Karczewa mają utwardzone pobocza, gdyby obwodnica Dziecinowa nie miałaby utwardzonych poboczy, to zwężenie jezdni zostałoby. Mam nadzieję, że nawet wtedy, gdyby obwodnica Dziecinowa była drogą z utwardzonymi poboczami, nie będzie na niej wypadków.

#373 2017-09-02 19:26:51

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Na skrzyżowaniu DW 801 z DW 721 w Józefowie jest lewoskręt dla pojazdów skręcających w DW721 w kierunku Wiązowny z DW 801 od strony Warszawy. Wyasfaltowano przestrzeń na zachód od jezdni (wcześniejszej) DW 801. Oznakowanie poziome lewoskrętu zapewne pojawiło się 02.09.2017,

#374 2017-09-08 20:04:03

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Problemem przy budowie obwodnicy Dziecinowa może być przydomowa oczyszczalnia ścieków (czy coś podobnego) na działce, na której stoi budynek o numerze 124A(?). To coś znajduje się względnie blisko jezdni, bardzo blisko płotu.

#375 2017-09-08 23:02:24

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Na jednej z działek między skrzyżowaniem DW 801 z DW 805 a drogą z trylinki jest ogrodzenie (głównie metalowa siatka). To chyba działka nr 586. W pobliżu tego ogrodzenia pojawił się jakiś czas temu słup, zapewne pod przewody doprowadzające prąd. Czyżby ktoś miał się tam budować? Według mnie zachodnia część tej działki powinna być przeznaczona pod skrzyżowanie (zapewne rondo) czy drogę.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.swierchowa-ogien.pun.pl www.piekielko.pun.pl www.mfox.pun.pl www.poa.pun.pl www.shinobi-raifu.pun.pl