Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#376 2017-09-10 15:25:59

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Obwodnica Błot prawie na pewno nie powstanie przed otwarciem Mostu Południowego. Jest szansa, że przed otwarciem S2 powstanie nowy most na Świdrze między Józefowem a Otwockiem. Ten most może zabrać nawet i kilka tysięcy pojazdów na dobę z DW 801 (wskutek czego w centrum Józefowa, przy linii kolejowej, będzie większy ruch).

Otwarcie S17 Warszawa - Kurów może sprawić, że ruch na DW 801 w Dziecinowie wyraźnie spadnie (może o około 30%). W przypadku DW 805 w Warszawicach ten spadek może być jeszcze większy. Jadąc z Warszawy do Pilawy większość kierowców może wybierać kilometrowo dłuższą, ale czasowo być może krótszą (może nawet całkiem wyraźnie krótszą) drogę z wykorzystaniem S17.

#377 2017-09-10 18:42:27

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Około 18:37 zator w kierunku Warszawy na DW 801 przynajmniej do okolic przystanku autobusowego w stronę Sobień-Jezior w Dziecinowie.

Obwodnicy Dziecinowa możemy jeszcze nie zobaczyć przez długie lata. Za kilka lat ruch samochodowy w Dziecinowie zapewne będzie mniejszy niż obecnie. W Generalnym Pomiarze Ruchu z roku 2015 na DW 801 na odcinku od DK 50 do DW 805 było 8919 pojazdów (o prawie 2 tysiące mniej niż w GPR 2010). Wygląda na prawdopodobne, że w GPR 2020 natężenie ruchu będzie jeszcze mniejsze.

#378 2017-09-11 18:30:06

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

S2 ponoć ma być ukończona 11 sierpnia 2020 roku. Nie wiem, kiedy mają się skończyć prace na odcinku S17 Zakręt - Kurów. Generalny Pomiar Ruchu chyba odbywa się w różnych miesiącach. Możliwe więc, że na początku 2020 roku jeszcze będzie występowało zjawisko omijania Kołbieli (czy robót związanych z S17) z wykorzystaniem DW 801 czy DW 805.

Odcinek DW 801 od DK 50 do ronda na skrzyżowaniu z DW 798 może zaliczyć i wyraźniejszy spadek natężenia ruchu niż odcinek dziecinowski. Po wybudowaniu S2 kierowcy mogą chętniej jechać Mostem Południowym na S2 niż mostem na Wiśle w ciągu DK 50. Niestety, dwujezdniowej DW 801 w Józefowie raczej na pewno nie będzie w 2020 roku. Ale tu może dużo pomoże nowy most na Świdrze i S17 (żeby ściągnęła chociaż ruch jadący do miejsc na wschód od S17)...

#379 2017-09-11 18:34:02

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Droga nr 801 na odcinku od ronda w Piotrowicach (Sobiekursku) do ronda w Otwocku Małym ma mieć zachowane utwardzone pobocza (w niektórych miejscach mają być one zastąpione lewoskrętami). Drogi serwisowe mają mieć zwykle 3,5 m szerokości i zapewne być asfaltowe. Tak wąskie drogi nie będą zachęcać do inwestowania (zwłaszcza do budowy inwestycji, do których dojeżdżałyby ciężarówki).

#380 2017-09-11 18:57:04

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

SDR na odcinku na północ od skrzyżowania z DW 721 na DW 801 w 2015 roku wyniósł 17514 pojazdów na dobę.
Na odcinku DW 801 na północ od DK 50 SDR wyniósł 13954 pojazdy na dobę.
Na odcinku między skrzyżowaniami z DK 50 a DW 805 SDR wyniósł 8919 pojazdów na dobę.
SDR na odcinku DW 801 od skrzyżowania z DW 805 do skrzyżowania z DW 739 wyniósł 7127 pojazdów na dobę
SDR na odcinku od skrzyżowania z DW739 do skrzyżowania z DK 76 wyniósł 5395 pojazdów na dobę.
Na odcinku od DK 76 do skrzyżowania z DW 801 SDR wyniósł zaledwie 2626 pojazdów na dobę.
Na odcinku od Maciejowic do Stężycy SDR wyniósł zaledwie 3183 pojazdy na dobę.
Na odcinku od Stężycy do Dęblina SDR wyniósł 4292 pojazdy na dobę.
W Dęblinie(?) na południe od DK 48 SDR wyniósł 3811 pojazdów na dobę(?)
Na odcinku Dęblin - Gołąb(?) SDR wyniósł 3434 pojazdy na dobę.
Na odcinku Gołąb - Pułąwy(?) SDR wyniósł 4825 pojazdów na dobę.
Na odcinku na północ(?) od S12 w Puławach(?) SDR wyniósł 9607 pojazdów na dobę.

#381 2017-09-11 19:38:06

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Według pomiaru APR-ZDM na granicy miasta stołecznego Warszawa ruch na Wale Miedzeszyńskim (DW 801) w 2016 r. wyniósł 24152 pojazdy na dobę. Za dużo... Jednojezdniowa droga.

#382 2017-09-11 20:16:34

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Na jezdni zachodniej ul. Patriotów było 16 150 samochodów dziennie, a na jezdni wschodniej - 11 770. Nowy most na Świdrze między Otwockiem a Józefowem może "dołożyć" kilka tysięcy aut dziennie wschodniej jezdni ul. Patriotów. Prosi się o dwujezdniową DW 801 od ul. Górczewskiej w Józefowie... Tymczasem sama 801 jest przeciążona (ponad 24 000 pojazdów na dobę).

W Dziecinowie dwujezdniowa DW 801 według mnie nigdy nie będzie się opłacać. Nie można wykluczyć, że trasa dziecinowskiego wiaduktu będzie mieć zaledwie 7 m szerokości (brak pasów awaryjnych). Drogi z utwardzonymi poboczami są ponoć bardziej niebezpieczne od dróg bez nich. Może więc lepiej byłoby, aby obwodnica Dziecinowa miała tylko 7 m szerokości? Na nowym przebiegu (od skrzyżowania z drogą do Piotrowic do skrzyżowania z drogą do Dziecinowa od strony południowej) powinien być zakaz ruchu rowerów, ciągników rolniczych i pojazdów zaprzęgowych (i oczywiście pieszych) na jezdni głównej DW 801 w nowym przebiegu.

Wiele lat temu nie wybudowano wiaduktu na przecięciu się linii kolejowej Skierniewice - Łuków z trasą nadwiślańską i tego wiaduktu do dziś nie ma... Brak wiaduktu jest najbardziej rażący w sprawie dziecinowskiego odcinka DW 801... Nie róbmy z DW 801 drogi krajowej, to tylko droga wojewódzka. Do Dęblina czy Puław kilometrowo krócej jest przez Dziecinów niż przez Garwolin. Ale może S17 sprawi, że kierowcy jadący z Warszawy do tych miast będą omijać Dziecinów (oby tylko nie kosztowało to ich większej ilości paliwa...). Jeżeli mniej paliwa zużyje się, jadąc dłużej przez Dziecinów, to niech przez ten Dziecinów przejadą - oby bez żadnych wypadków i kolizji. Ciekawe, ile pojazdów jadących przez Dziecinów ma swoje miejsce docelowe na wschód od obecnego czy planowanego przebiegu S17. Ciekawe, czy zdarzają się takie przypadki, że ktoś jedzie np. do Borowia czy Górzna w powiecie garwolińskim przez Dziecinów. Może dzięki S17 samochody z rejestracją LLU znikną z dziecinowskich dróg.

#383 2017-09-12 20:06:23

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: DW 801

http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiado … 56544.html :

Lubelskie: Kto zaprojektuje obwodnicę Stężycy?

| Leonard Dolecki ⚫ źródło: RynekInfarstruktury.pl ⚫ 06.12.2016

Wojewódzki Zarząd Dróg w Lublinie ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 801 Warszawa – Puławy na odcinku od granicy województwa lubelskiego i mazowieckiego do skrzyżowania z drogą ekspresową S12. Trasa będzie obwodnicą dla miejscowości Stężyca.

Zamawiający szuka firmy, która opracuje dokumentację dla zadania pn.: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 801 Warszawa-Karczew-Wilga-Maciejowice-Dęblin-Puławy na odcinku od granicy województwa lubelskiego do skrzyżowania z drogą krajową S12 w m. Puławy – Etap I budowa obwodnicy m. Stężyca.”

Zamówienie dotyczące samej budowy jest ujęte w Programie Strategicznym Rozwoju Transportu Województwa Lubelskiego i planowane do objęcia współfinansowaniem ze środków Unii Europejskiej pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa 8 Mobilność Regionalna i Ekologiczny Transport,Działanie 8.1 Regionalny Układ Transportowy.

Na oferty w przetargu ZDW w Lublinie czeka do 18 stycznia 2017 roku. Propozycje będą ocenione pod względem ceny (60%), doświadczenia projektanta branży drogowej (20%) oraz badania podłoża gruntowego zwiększone w stosunku do wymagań wynikających z instrukcji badań podłoża gruntowego budowli drogowych i mostowych (20%).

Szacowana wartość tej części inwestycji to ponad 500 tys. zł.

Ostatnio edytowany przez ZDzecinowalogin (2017-09-12 20:08:02)

Offline

#384 2017-09-12 20:16:07

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Można powiedzieć, że DW 801 przebiega przez środek Stężycy. Na obszarze zabudowanym tej miejscowości znajdują się dwa ostre zakręty

#385 2017-09-12 20:19:27

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Ruch na odcinku Stężyca - Dęblin według SDR 2015 jest ponad dwa razy mniejszy niż na odcinku DW 801 między rondem na skrzyżowaniu z DK 50 a skrzyżowaniem z DW 801. Mimo tego planuje się obwodnicę Stężycy (chociaż natężenie ruchu w tej miejscowości jest względnie małe), a nie prowadzi się prac mających na celu choćby wyznaczenie nowego przebiegu DW 801 na odcinku dziecinowskim mimo tego, że na tym odcinku znajduje się jednopoziomowy przejazd kolejowy (nie ma wiaduktu).

#386 2017-09-15 17:53:23

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Liczba pociągów przejeżdżających w ciągu doby przez Dziecinów nie jest jakaś wielka. Ciekawe, przez ile czasu dziennie przejazd kolejowy w Dziecinowie jest zamknięty.

Może w ogóle zrezygnować z budowy obwodnicy Dziecinowa i zrobić wiadukt w ciągu istniejącego przebiegu DW 801? Obwodnica mogłaby sprawić, że autobusy (pzrzynajmniej te jadące do Warszawy) zaczęłyby omijać Dziecinów. Niektóre autobusy do Warszawy jechały obwodnicą Sobiekurska, nie prze wieś.

Problemem może być też to, jak autobus jadący od strony Radwankowa czy Warszawic dostałby się do Dziecinowa (dojechałby na istniejący obecnie przystanek). Może więc lepiej, aby obwodnicy Dziecinowa nie było?

Przed Dziecinowem jest zwężenie drogi w Piotrowicach. W Radwankowie Szlacheckim też jest zwężenie drogi. W Dziecinowie nie ma utwardzonych poboczy. Czy tak zostanie na zawsze? Czy nowy przebieg DW 801 (czy ewentualnie zmodernizowana DW 801 w starym przebiegu) będzie bez utwardzonych poboczy?

Uważam, że długi biały budynek na północ od Zielonego Dziecinowa i mający może ok. 10 lat budynek z czerwonej cegły obok niego nie powinny w ogóle powstać. Tam mogłaby przechodzić "obwodnica Dziecinowa". Teraz jest problem z wytyczeniem nowego przebiegu DW 801.

Uważam, że obwodnicy Dziecinowa może nie być. Jeżeli wcześniej ukończą budowę S17, to w GPR 2020 natężenie ruchu na DW 801 między skrzyżowaniami z DK 50 i DW 805 może być niższe niż w 2015 roku (czy tym bardziej w 2010 roku). Budowa dwujezdniowej drogi w Dziecinowie zapewne nigdy nie będzie się opłacać. "Jednojezdniową drogę trudniej zaprojektować niż dwujezdniową", bo jednojezdniowa może mieć różne przekroje (2+1, z utwardzonymi poboczami, 1x2 bez pasów awaryjnych).

#387 2017-09-15 17:56:48

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Projektuje się przebudowę odcinka DW 801 między rondami na skrzyżowaniach z DW 798 i DK 50 (ok. 6,5 km). Przewiduje się, że droga będzie mieć utwardzone pobocza, lewoskręty i drogi serwisowe (zwykle o szerokości 3,5 m). Tak wąskie drogi serwisowe mogą nie zachęcać do inwestowania przy DW 801. Nie chcę, aby tereny były odłogowane i zarastały samosiewami. Niech już będą tam pola rolników, nie odłogi.

#388 2017-09-19 11:39:50

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Okazuje się, że dwujezdniowy przekrój na DW 801 w Dziecinowie zapewne nigdy nie będzie uzasadniony natężeniem ruchu. Ma być wybudowana S17, która może ściągnąć sporo ruchu z DW 801. Spadek natężenia ruchu w Dziecinowie po otwarciu S17 Warszawa - Kurów może wynieść ok. 30%. Mimo tego wciąż natężenie ruchu w Dziecinowie wynosiłoby kilka tysięcy pojazdów na dobę (nie prawie 9000, jak podczas Generalnego Pomiaru Ruchu w 2015 r., ale około 6000). To wciąż całkiem sporo. W latach 2019 - 2022 ma być modernizowana linia kolejowa Skierniewice - Łuków (LK 12) i myślę, że może w czasie przebudowy tej linii kolejowej warto byłoby wybudować wiadukty kolejowy w Dziecinowie w ciągu DW 801. Po modernizacji pociągi zapewne będą jeździć szybciej, może też być ich więcej, więc przejazd kolejowy byłby zamykany częściej. Należy utrzymać obecny strzeżony przejazd kolejowy w Dziecinowie (po wybudowaniu wiaduktu powinien on znaleźć się w ciągu drogi powiatowej (a nie gminnej), a nie wojewódzkiej (w ciągu której byłby wiadukt). Nowy przebieg DW 801 w Dziecinowie jest problematyczny w części południowej, w pobliżu skrzyżowania z DW 805 i DW 799. Na północ od tego skrzyżowania powstała zabudowa w miejscu, gdzie powinien przechodzić nowy przebieg DW 801.

#389 2017-09-19 11:55:13

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Wiadukt w Dziecinowie jest potrzebny na wczoraj. Gdyby tranzyt kierowano z dróg na tory, to ruch na LK 12 mógłby być znacznie większy. Nie wykluczam tego, że wiaduktu w Dziecinowie jeszcze długo nie będzie. Sytuacja w Dziecinowie nie jest tak zła, jak na DW 721 w rejonie Piaseczna czy nawet na DW 805 w Pilawie (centrum miasta, na przejeździe kolejowym nakłada się na siebie ruch z LK 7 Warszawa - Dęblin i z LK 12 Skierniewice - Łuków). W województwie są pilniejsze inwestycje niż obwodnica Dziecinowa czy wiadukt w Dziecinowie. Ale może fakt przebudowy LK 12 wpłynie jakoś na MZDW, że zdecyduje się wcześniej na budowę "obwodnicy" Dziecinowa czy, ewentualnie, na budowę wiaduktu w istniejącym przebiegu DW 801 (a to mogłoby być problematyczne ze względu na istniejące przy przejeździe kolejowym domy, dojazdy do działek). Nie wiadomo, co z inwestycją Włodarzewskiej, w Internecie pojawiła się informacja o "przedsięwzięciu Dziecinów" (czyżby miało być ono związane z pozyskiwaniem energii elektrycznej)? Uważam, że należałoby wykorzystać atut gminy Sobienie-Jeziory polegający na przebiegu przez nią linii kolejowej nr 12. Widziałbym w Dziecinowie terminal intermodalny i zakłady produkcyjne. Dziecinów jawi mi się jako lepsza lokalizacja terminala intermodalnego niż Pilawa, bo bliżej do aglomeracji warszawskiej. Nie oznacza to, że Pilawa nie może być ośrodkiem transportu kombinowanego, ale z Dziecinowa jest lepszy dojazd do Karczewa, zachodniego Otwocka i Józefowa niż z Pilawy.

#390 2017-09-19 21:04:17

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Należałoby spytać mieszkańców Dziecinowa, czy chcą obwodnicy. Powstanie obwodnicy będzie miało pewne negatywne konsekwencje (utrudniony dojazd do działek, w pewnych sytuacjach przedzielenie obecnie istniejących działek). Obawiam się, że po wybudowaniu obwodnicy Dziecinów może być omijany przez niektóre autobusy (zwłaszcza jadące do Warszawy). Sobiekursk ma obwodnicę i bywał omijany przez autobusy jadące z Warszawy. Należy dopilnować, aby z Dziecinowem nie było podobnie.

Na obwodnicy Dziecinowa może pojawić się skrzyżowanie około 500 - 600 m na północ od skrzyżowania z DW 801 (jeżeli obwodnica miałaby omijać wszystkie domy). Skrzyżowanie to łączyłoby między innymi stary przebieg DW 801 z nowym. Może też od niego odchodzić droga prowadząca na wschód (nie wykluczam, że w pobliżu tej drogi powstanie osiedle z względnie intensywną zabudową).

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pbfnaruto.pun.pl www.pluszowemisie.pun.pl www.vampires-resurrection.pun.pl www.lubelscypartyzanciasg.pun.pl www.narutoplay.pun.pl