Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#421 2019-11-26 20:21:50

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Mogą zrobić zjazd w Radwankowie Szlacheckim (na północ od obecnego skrzyżowania) albo nieco bardziej na północ, tak, aby samochód zatrzymujący się przed jezdnią na zakręcie nie zatrzymywał się na górce, przez co może być ograniczona widoczność.

To nie jedyne "urwane" skrzyżowanie w Dziecinowie i powiecie otwockim. Na południe od ronda na skrzyżowaniu DW 801 i DW 798 jest zaślepiony wjazd na starą drogę biegnącą do Karczewa, w Piotrowicach na południe od ronda z DK 50 jest urwana droga biegnąca niegdyś w kierunku Sobiekurska. W Dziecinowie nie ma znaków ostrzegających bądź informujących o skrzyżowaniu z drogą przez Nadjezierze na Folwarku (na DW 801, na drodze podporządkowanej jest znak a-7). Na północ od skrzyżowania z DW 805 jest skrzyżowanie z drogą z trylinki urywającą się niemal tuż przed DW 801 (po stronie wschodniej przebiega ta droga).

#422 2020-01-20 23:51:41

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: DW 801

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.95 … 2;292789;0 - ten odcinek DW 801 w gminie Sobienie-Jeziory jest przewidziany do modernizacji w 2020 roku. Ma ok. 6,2 km. Od skrzyżowania z DW 805 i DW 799 do początku byłego odcinka z płyt betonowych.

Offline

#423 2020-03-10 22:40:14

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Przy drodze przez Nadjezierze na Folwarku stoją znaki "Droga wewnętrzna" (od strony DW 801) i drugi z przekreślonym tym tekstem (od strony Nadjezierza). Od dawna stoi też znak A-7 "ustąp pierwszeństwa przejazdu", który stoi dalej od DW 801 niż dwa wspomniane wcześniej. Tabliczki z napisem "Droga wewnętrzna" zapewne pojawiły się w 2020 roku, ewentualnie pod koniec 2019. Podobne stoją "od dawna" przy drogach lokalnych na skrzyżowaniu obok spółdzielni przy DW 799. Sugeruje to, że te drogi, przy których stoją znaki "Droga wewnętrzna", nie są nawet drogami gminnymi. Na DW 801 i DW 799 nie ma znaków wskazujących pierwszeństwo przed tymi drogami lokalnymi (dawniej były w przypadku DW 799). W przypadku DW 799 nie ma też znaków "stop" czy "ustąp pierwszeństwa przejazdu" na skrzyżowaniu obok spółdzielni (dawniej były).

#424 2020-04-07 22:26:29

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Ciekawe, czy zaczął się remont DW 801 między Dziecinowem a Sobieniami Kiełczewskimi Drugimi. Ok. 6,2 km. W tym obwodnica Sobień-Jezior. Na pewnym filmie związanym z OSP Dziecinów widać było znak ostrzegawczy "roboty drogowe" po zachodniej stronie DW 801 ok. 100 - 150 m na południe od skrzyżowania DW 801 z DW 805 i DW 799, film był sprzed kilku tygodni. Niewykluczone, że remont miał się rozpocząć w pierwszym kwartale 2020 roku.

Obwodnica Stężycy w województwie lubelskim może być ukończona do końca października 2020 roku, czyli za niecałe 7 miesięcy.

Jakiś czas temu pojawiła się informacja, że niebawem rozpocznie się przetarg realizację obwodnicy Dęblina w ciągu DW 801.

Ponoć w Wieloletniej Prognozie Finansowej Warszawy do 2027 r. nie ma uwzględnionych pieniędzy na budowę nowego odcinka DW 801 od ul. Czarnuszki do granicy z Józefowem. Jeżeli to prawda, to nie miałoby sensu budowanie do tego czasu dwujezdniowej DW 801 w Józefowie. Wszystkie prace na odcinku od ul. Górczewskiej w Józefowie do ul. Czarnuszki w Warszawie powinny być wykonywane w tym samym czasie, aby jak najkrócej trwały utrudnienia w ruchu. Niestety, DW 801 na granicy Józefowa i Warszawy już teraz jest przeciążona. Dojazd z głównej części Otwocka do centralnych dzielnic Warszawy jest słaby i może taki pozostać przez wiele lat.

#425 2020-04-28 03:20:18

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Przy skrzyżowaniu w południowej części Dziecinowa jest oznakowanie informujące o objeździe i zamknięciu DW 805 ok. 2,5 km tej drogi (na wschód od kościoła w Warszawicach). Będzie nowy most nad Kanałem Warszawickim.

Na południe od DW 805 i DW799 przy DW 801 jest odgarnięta ziemia przy poboczu (na zewnątrz DW 801). Po obydwu stronach drogi. Będzie remont za jakiś czas chyba. Od Warszawy (w kierunku Puław) widać znaki "roboty drogowe" i "jednostronne zwężenie jezdni".

#426 2020-08-17 13:58:04

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

W drugiej dekadzie sierpnia pojawił się nowy asfalt na DW 801 w Dziecinowie (na południe od skrzyżowania z DW 805 i DW 799) i Radwankowie Szlacheckim (przynajmniej w północnej części tej miejscowości, na północ od Kanału Warszawickiego, ale pewnie także i nieco bardziej na południe, do początku obwodnicy Sobień-Jezior). Przez większość wakacji był jedynie asfalt na poboczu (kilkadziesiąt centymetrów - droga została poszerzona z ok. 6 do ok. 7 m), a na reszcie jezdni była stara nawierzchnia, z reguły nie było oznakowania poziomego. Ponad 40 dni trzeba było czekać na nową nawierzchnię na całej szerokości jezdni remontowanego odcinka DW 801 bez utwardzonego pobocza. Pierwszą warstwę chyba położono 13.08.2020, drugą - może 14.08.2020.

#427 2020-08-25 14:57:29

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Zrobiło się (czy zrobi raczej) nowe przebiegi na północ od DK 48 (północny Dęblin, obwodnica Stężycy), a bezkolizyjnego przejazdu pod linią kolejową jakoś nie planują... Skoro ta droga jest tak ważna, że robią na niej nowe przebiegi za dziesiątki milionów zł, to dlaczego nie pomyślą o wiadukcie (lub ewentualnie tunelu) w Dęblinie? Złagodzenie łuków obok przejazdu przez linię kolejową i mostu na Wieprzu też by się ewidentnie przydało.

Stosunkowo mało mówi się i pisze o innym przejeździe przez linię kolejową na DW 801 - tym razem w województwie mazowieckim, przy wjeździe do gminy Sobienie-Jeziory od strony Warszawy. Ponoć wiadukt tam planowano (czy przynajmniej myślano o nim już... kilkadziesiąt lat temu)! Przeszkodą okazała się zabudowa w pobliżu drogi, w ciągu której miał powstać wiadukt. Uważam jednak, że bardziej problematyczna jest zabudowa po zachodniej stronie DW 801 obok przejazdu kolejowego w Dziecinowie, niż ta po jego wschodniej stronie (chociaż, niestety, i ta po wschodniej stronie też może okazać się sporym problemem, de facto uniemożliwia ona budowę wiaduktu i infrastruktury towarzyszącej (np. skrzyżowań skanalizowanych z (przewidywanymi) drogami na wschód od DW 801 - w ogóle, przy DW 801 należałoby wybudować nowy przystanek kolejowy na LK 12 (z parkingiem P+R), zastępujący obecny "w polu", znajdujący się daleko od bardziej zwartej zabudowy wsi takich jak Dziecinów, Piotrowice, Całowanie, Warszówka, Warszawice)) nawet w obecnej chwili). Ok. 100 m na południe od przejazdu kolejowego, po wschodniej stronie DW 801, jest siedlisko (nieruchomość Dziecinów 4), jeszcze dalej na południe jest spory dom - nie wiem, ile osób tam mieszka, ale może dla dobra tysięcy osób przejeżdżających tym odcinkiem DW 801 każdej doby, warto byłoby nawet wypłacić odszkodowania i przesiedlić mieszkańców tych działek oraz wyburzyć kilka budynków (chyba głównie gospodarczych) znajdujących się na wschód od DW 801 w Dziecinowie stosunkowo blisko przejazdu kolejowego na LK 12. Jeżeli te budynki byłyby zachowane, to trzeba byłoby wybudować więcej nowego przebiegu na wschód od obecnego (może nawet o ok. 300 m), dalej na wschód niż w przypadku wyburzenia tych budynków, co może być droższe niż rozbiórka problematycznych budynków i wypłacenie odszkodowań (i byłoby trochę mniej wygodne dla kierowców, bardziej wydłużyłoby trasę i uczyniło ją bardziej krętą). Problem może być też z terenem zakładu produkcyjnego w Piotrowicach (Wolff sp. z o. o.) znajdującego się około 200 m na północ od istniejącego przejazdu kolejowego na przecięciu DW 801 z LK 12. Teren drogi może przesunąć się nawet o kilkadziesiąt metrów na wschód w wyniku budowy wiaduktu i dróg mu towarzyszących (i innej infrastruktury towarzyszącej wiaduktowi), w związku z czym może zająć obecny, dość oddalony od jezdni DW 801, parking przy zakładzie Wolff sp. z o. o. Uważam, że wiadukt nad LK 12 (która ma być modernizowana) w ciągu DW 801 powinien być priorytetem dla PLK i MZDW, które chcą zmodernizować LK 12 i DW 801! Naprawdę żałosne byłoby, gdyby zmodernizowano te szlaki komunikacyjne i na ich przecięciu wciąż brakowałoby bezkolizyjnego przejazdu...

#428 2020-08-26 09:14:48

Nowy z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Kilka dni temu jechałem 801 do Dęblina.

Zwróciłem uwagę na chodniki w miejscowościach, poza Rudą Tarnowską i Maciejowicami jakoś nie zauważyłem. Po przejechaniu granicy woj.lubelskiego nagle we wszystkich miejscowościach chodniki !!!

Jak to jest?

#429 2020-09-05 13:34:52

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Tylko raz w życiu jechałem lubelskim odcinkiem DW 801 (ponad 15 lat temu) Może w województwie lubelskim mają inną politykę dbania o drogi? W gminie Stężyca jest sporo zabudowań przy DW 801. Może tam sprawniej radzą sobie z budową chodników przy tej drodze wojewódzkiej? W województwie lubelskim budowana jest obwodnica Stężycy w ciągu DW 801, ma być otwarta pod koniec października tego roku. Niebawem ma się też rozpocząć budowa nowego przebiegu DW 801 w północnej części Dęblina (obecnie DW 801 w północno-zachodnim Dęblinie jest bardzo wąska i nie ma nawet pasów przez środek jezdni!), ukończenie ma być chyba w 2022 roku (pod koniec tego roku?).

Województwo mazowieckie jawi się jako dość nieudolne, jeśli chodzi o inwestycje drogowe (np. wieloletnie problemy z budową dwujezdniowej DW 721 między DK 79 w Piasecznie a DK 7, droga ta miała (i ma) stanowić bardzo ważny dojazd do budowanej drogi ekspresowej S7, która będzie przebiegać pomiędzy DK 79 a obecnym odcinkiem DK 7 (znajdującym się w okolicach miejscowości takich jak Sękocin czy Magdalenka)).

Ciekawi mnie, jak wygląda DW 801 od Maciejowic do granicy województwa mazowieckiego i lubelskiego. Czytałem, że ten odcinek był remontowany w 2019 roku. Interesuje mnie, czy droga ma tam 7, czy 6 m szerokości i czy linie krawędziowe (oznakowanie poziome przy skraju jezdni) są grube (jak w gminie Wilga), czy cienkie (jak obecnie na obszarze zabudowanym Dziecinowa). To, jak teraz wygląda DW 801 w gminie Wilga, mimo wszystko można zaliczyć na duży plus dla MZDW - utwardzone pobocza (ok. 11 m szerokości jezdni) lub 7 m szerokości na odcinkach bez utwardzonego pobocza, do tego grube linie krawędziowe - to wygląda porządnie, nie to, co 6 m szerokości i cienkie linie krawędziowe (a tak jest obecnie na niemal całym obszarze zabudowanym w Dziecinowie)!

#430 2020-09-16 17:20:37

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

użytkownik forum skyscrapercity napisał:

Myślę, że duża część opisywanego ruchu pochodzi z omijania Kołbieli i generalnie DK17, która w 2015 była jaka była. Jak tylko S17 zostanie udrożniona i będzie do niej sensowny dostęp z Warszawy to ruchu na DW801 znacznie spadnie (o ile już nie spadł). Aczkolwiek jestem jak najbardziej za istnieniem węzła, chociażby z tego powodu, że jeśli go tam nie będzie to droga z Dziecinowa, Kosumców i okolicznych wiosek do GK znacznie się wydłuży (bo najbliższy wjazd na most będzie w Kołbieli...)

Jeszcze chyba nie spadł jakoś wyraźnie ruch na DW 801, bo wciąż nie ma dobrego dojazdu z Warszawy do otwartych już odcinków S17 (nie ma S2 od Ursynowa do węzła Lubelska, nie ma dwujezdniowej S17 od węzła Lubelska do Zakrętu - krótki odcinek, ale ważny). Uważam, że spadek ruchu na DW 801 w związku z otwarciem całej S17 nie powinien sprawić, że przestanie się dbać o DW 801 i komfortową jazdę po tej drodze. Oczywiście, postulowany niegdyś w PZP województwa mazowieckiego dwujezdniowy(!) odcinek DW 801 od Warszawy przez Józefów, gminy Karczew i Sobienie-Jeziory aż do okolicy przewidywanego mostu pod Wilgą obecnie byłby marnotrawstwem pieniędzy (chociażby dzięki istnieniu S17), ale nie oznacza to, że trzeba rezygnować z potrzebnych inwestycji na tej trasie, jak dwie jezdnie od S2 do skrzyżowania z ul. Górczewską w Józefowie (bardzo ważne w kontekście dojazdu z Otwocka do Warszawy! - sam ruch lokalny uzasadnia 2x2, nawet po otwarciu całej S17 z dojazdami) czy wiadukt nad linią kolejową Skierniewice - Łuków (która w przyszłości ma być modernizowana, już teraz ma znaczenie międzynarodowe, za kilka lat mogą być pociągi osobowe od Pilawy przez Górę Kalwarię do Warszawy po tej linii) przy wjeździe do gminy Sobienie-Jeziory (gdzie obecnie jest strzeżony przejazd kolejowy) - uważam, że przy okazji przebudowy DW 801 lub tej linii kolejowej po prostu trzeba wybudować tu wiadukt i nikt nie powinien mieć co do tego wątpliwości.

Węzeł OAW z DW 801 powinien być według mnie nawet wtedy, gdyby OAW była klasy A... DW 801 przypomina drogę krajową - jest dość długa, ma kilka obwodnic z utwardzonymi poboczami od dawna (co się wcale nie tak często zdarza nawet na podrzędniejszych DK), na czy przy jej trasie jest sporo miast czy miejscowości gminnych (Warszawa, Józefów, Otwock (obwodnica), Karczew (obwodnica), Sobienie-Jeziory (obwodnica), Wilga (obwodnica), Maciejowice, Stężyca (wkrótce będzie obwodnica), Dęblin (w północnej części za ponad 2 lata ma być nowy przebieg DW 801), Puławy. Chyba minimalna odległość między węzłami na autostradzie to wyjątkowo 5 km (między węzłem z DK 79 a tym z DW 801 chyba jest nieco większa odległość).

#431 2020-09-30 13:34:22

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

28.09.2020 po południu było ok. 1,5 m kruszywa wysypane na poboczu DW 801 po wschodniej jej stronie na niemal całym odcinku bez utwardzonego pobocza w Radwankowie Szlacheckim. Kruszywo było względnie "gładkie", pewnie przejechał po nim walec. Na moście nad Kanałem Warszawickim nie było kruszywa na poboczu. Mimo tego jezdnia została poszerzona do około 7 m także na moście. Jezdnia jest wyraźnie wyżej niż wąskie pobocze na moście.

Zrobiono kilka asfaltowych zjazdów z DW 801 na lokalne drogi (przynajmniej w jednym przypadku na drogę do posesji) w Radwankowie Szlacheckim i na granicy Dziecinowa z tą wsią po wschodniej stronie DW 801. Pojawiły się one w drugiej połowie września.

#432 2020-10-15 18:56:18

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

10.10.2020 było już oznakowanie poziome przy poboczach na odcinku północnym wyremontowanego fragmentu DW 801, gdzie nie ma utwardzonego pobocza (asfaltowego pobocza). Na szczęście linie krawędziowe były grube! Tego dnia nie było jeszcze oznakowania poziomego przez środek jezdni na północ od zakrętu na południe od mostu nad Kanałem Warszawickim w Radwankowie Szlacheckim. Od tego zakrętu na południe było ono, przynajmniej do początku odcinka z utwardzonym poboczem.

#433 2020-10-28 19:42:49

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: DW 801

https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercity.com/attachments/obwodnica-3-jpg.589768/

https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercity.com/attachments/obwodnica-2-jpg.589765/

Ładnie wygląda obwodnica Stężycy... Czyżby były grube linie krawędziowe przy poboczu, tak jak w gminie Wilga na DW 801? Czytałem, że jezdnia tej obwodnicy ma mieć 7 m szerokości, a nie 6 m. Pojutrze ma być otwarcie obwodnicy Stężycy (30.10.2020). Miła wiadomość.

Na filmie https://www.youtube.com/watch?v=x6wl0aHv7B8 widać, że linie krawędziowe przy poboczu wyremontowanego odcinka w gminie Sobienie-Jeziory są grube Ładnie wygląda ta droga teraz. Do tego czarny, równy asfalt, utwardzone pobocza lub poszerzenie jezdni z 6 do 7 m. Kolejna dobra wiadomość dotycząca DW 801.

Niestety, są też i słabe odcinki DW 801, jak przejście przez Dziecinów bez wiaduktu nad LK 12 czy okolice mostu na Wieprzu, gdzie są ostre zakręty i nie ma wiaduktu nad torami, tak jak w Dziecinowie Dla mnie to dwa najgorsze miejsca na całej DW 801 obecnie, bo odcinek bez pasów przez środek drogi w północnym Dęblinie zostanie zastąpiony nowym przebiegiem DW 801 zwanym obwodnicą Dęblina za około dwa lata, zaś za kilka lat może być już dwujezdniowa DW 801 od ul. Czarnuszki w Warszawie do ul. Górczewskiej w Józefowie. Niestety, do planowania wiaduktów w Dziecinowie i Dęblinie zbytnio się nie kwapią... W Dęblinie na północ od torów i na południe od mostu na Wieprzu (już poza Dęblinem) powinny być też złagodzone ostre zakręty!

Może być tak, że wybudują obwodnicę Dęblina, dwujezdniowy odcinek w Józefowie, most pod Kozienicami, do którego DW 801 będzie jedną z dróg dojazdowych, a w Dziecinowie nie będzie wiaduktu nad LK 12 nawet za kilkanaście lat... LK 12 ma być przecież modernizowana, to linia kolejowa o znaczeniu międzynarodowym, a DW 801 na Mazowszu została zaliczona tu (link) do dróg priorytetowych, i to mających klasę GP... Dla przykładu DW 805 (Dziecinów - Osieck - Pilawa - Parysów - Wilchta) jest drogą podstawową o klasie G, a mimo tego od dziesiątek lat jest wiadukt nad tą samą LK 12 między Parysowem a Wilchtą... I (na szczęście) ma być budowana obwodnica Pilawy, w ciągu której będzie wiadukt nad wspólnym przebiegiem LK 12 i LK 7!

Dawniej planowano...dwujezdniową DW 801 przez cały powiat otwocki, w tym gminę Sobienie-Jeziory. Miała być trasą dojazdową do mostu w okolicach Wilgi, gdzie kończyłyby się dwie jezdnie DW 801. Był oczywiście pomysł budowy obwodnicy Dziecinowa. Teraz może nie być nie tylko obwodnicy Dziecinowa (nawet jednojezdniowej), ale nawet wiaduktu w Dziecinowie po modernizacji DW 801 i LK 12! Po prostu jeden wielki żal.pl, mówiąc slangiem

Ostatnio edytowany przez ZDzecinowalogin (2020-10-28 19:44:55)

Offline

#434 2021-01-19 14:35:19

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801

Ogłoszenie dotyczące dokumentacji dla odcinka DW 801 z przejazdem kolejowym na LK 12:

Postępowanie: Opracowanie dokumentacji projektowej, dla rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 801 na odcinku od skrzyżowania z drogą krajową nr 50 w m. Piotrowice gm. Karczew do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 805 i drogą wojewódzką nr 799 w m. Dziecinów gm. Sobienie Jeziory pow. otwocki

Zamieszczenie: 18-12-2020 09:17:00
Składanie:     20-01-2021 10:00:00
Otwarcie:     20-01-2021 11:00:00
Tryb:             Przetarg nieograniczony


Fragment dotyczący założeń projektowych i wytycznych do projektowania z SIWZ:

Dokumentacja projektowa winna przewidywać rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 801 do klasy GP na odcinku od km 30+842 do km 34+620 w dotychczasowym przekroju jednojezdniowym. Budowa (rozbudowa) drogi powinna obejmować w zależności od potrzeb budowę/przebudowę: jezdni, poboczy, skrzyżowań, obiektów inżynierskich, dróg serwisowych, ciągów pieszo-rowerowych lub pieszych i rowerowych, zatok autobusowych, systemu odwodnienia, miejsc do kontroli pojazdów oraz budowę innych niezbędnych elementów drogi, a także rozbiórkę i budowę istniejącej infrastruktury technicznej kolidującej z planowaną drogą.

Dobrze, że jest mowa o ciągach pieszo-rowerowych bądź pieszych i rowerowych, a nie tylko o chodnikach - trzeba oddzielić ruch rowerzystów od ruchu na jezdni DW 801, gdzie jeżdżą samochody, przynajmniej na odcinku, gdzie nie ma obecnie utwardzonego pobocza.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#435 2021-02-09 09:33:09

Nowy_

Gość

Re: DW 801

A wiesz dlaczego nie tylko mowa o "ciągach pieszo-rowerowych bądź pieszych i rowerowych, a nie tylko o chodnikach" ?
Bo zebraliśmy petycje i było spotkanie w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w 2019  roku.  Po prostu dostali od nas informację, że potrzebujemy tego.
Wpisami na tym formu niczego nie osiągniesz.

Trzeba ruszyć du... i coś zrobić.

Ciągle piszesz o obwodnicy, wiaduktach i Bóg wieo czym jeszcze  - ile pism napisałeś w tej sprawie? Zejdź na ziemię!!!

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.masbleach.pun.pl www.aplikancinotarialni.pun.pl www.narutograa.pun.pl www.eurowizja.pun.pl www.16pdharbor.pun.pl