Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#436 2021-03-04 15:23:07

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Dawniej (przed pandemią) pisałem dość sporo pism do MZDW, na które uzyskiwałem odpowiedzi, ale były one całkiem lakoniczne...

Obwodnicy niemal na pewno nie będzie, ale budowa wiaduktu w Dziecinowie na 801 należy się Dziecinowowi i okolicy "jak psu buda" i nie można jej zaniechać np. ze względów finansowych czy istniejącą zabudowę (zwłaszcza na południowy wschód od istniejącego przejazdu) - zabudowę można ominąć, ewentualnie wyburzyć i wypłacić odszkodowania, może jeszcze dać nowe domy.

#437 2021-03-04 15:23:58

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

W rozmowach z przedstawicielem MZDW dowiedziałem się pewnych niemiłych informacji dotyczących planów przebudowy DW 801:

1. Ponoć w Józefowie dwujezdniowa DW 801 ma być dociągnięta (przynajmniej według tego, co słyszałem, w stosunkowo bliskim czasie (kilku lat?)?) tylko do ul. Wyszyńskiego (DW 721), a nie do ul. Górczewskiej (skrzyżowanie z którą jest o ok. 1,5 - 2 km na południe od tego z DW 721). Byłby to oczywisty absurd! Mnóstwo ruchu wlewa się na północny odcinek DW 801 od strony Otwocka, z drogi podporządkowanej biegnącej na wschód od DW 801 na skrzyżowaniu z ul. Górczewską w Józefowie (na południu tego miasta), a nie od DW 721! Gdyby dwujezdniowa DW 801 od Warszawy była dociągnięta tylko do DW 721, to między ul. Wyszyńskiego (DW 721) a ul. Górczewską w Józefowie wciąż zostałoby bardzo ruchliwe, wąskie gardło! Obowiązkowo trzeba "udwujezdniowić" także odcinek DW 801 między ul. Górczewską w Józefowie i skrzyżowaniem z DW 721!

2. Słyszałem od osoby z MZDW, że PKP nie planuje budowy bezkolizyjnego przejazdu na skrzyżowaniu DW 801 z linią kolejową nr 12 w miejscowości Dziecinów, gmina Sobienie-Jeziory. Zarówno LK 12 (Skierniewice - Łuków), jak i DW 801 między DK 50 a skrzyżowaniem z DW 805 i DW 799, mają czy mogą być przebudowane za kilka lat. Ponoć PKP planuje przejazd w poziomie szyn (strzeżony przejazd kolejowy, bez wiaduktu czy ewentualnie tunelu)... Kolejny godny pożałowania absurd! Na niejednej mniej ruchliwej i ważnej drodze na tej linii są wiadukty od kilkudziesięciu lat, a na takiej ważnej drodze nie ma.,. Można w Wikimapii zobaczyć, że na linii kolejowej między Ciechanowem a Mławą (i nawet na północ od Mławy) jest dużo wiaduktów czy tuneli, i to nie tylko nad drogami wojewódzkimi, ale i jeszcze bardziej lokalnymi (co prawda jest tam fragment linii kolejowej łączącej Warszawę z Gdańskiej, po której pociągi mają (czy już mogą) poruszać się szybciej, niż po LK 12 według planów).

Poza tym nie wiadomo, czy DW 801 będzie mieć połączenie z obwodnicą aglomeracji warszawskiej (OAW), która na południe od S2 i A2 ma być autostradą o trzech pasach ruchu w każdą ze stron. Może komuś przyjść do głowy głupi pomysł, aby nie było węzła DW 801 z OAW, bo np. odległości między węzłami na autostradzie powinny być większe (co najmniej 15 km, wyjątkowo 5 km) lub DW 801 według niektórych jest stosunkowo mało ważną drogą i węzeł autostradowy na niej nie jest konieczny. Mogłoby się też zdarzyć (przynajmniej teoretycznie), że pod Górą Kalwarią na A50 będzie węzeł zespolony z nowym przebiegiem DW 724 (który może być blisko Wisły) i DK 79 (która leży bardziej na zachód) i pomiędzy wschodnim końcem tego węzła a DW 801 będzie mniej niż 5 km (chociażby o kilkaset metrów) i w związku z tym z węzła z "nadwiślanką" zrezygnują...

Po przebudowie DW 801 między DW 798 a DK 50 (odcinek w gminie Karczew, ponad 6 km) ma stracić utwardzone pobocza, z tego, co słyszałem od osoby z MZDW. Zamiast tego mają być drogi serwisowe i ścieżki rowerowe (o chodniki nie pytałem, ale według mnie też powinny być obowiązkowo na całym odcinku, jeżeli utwardzone pobocza zniknęłyby i jezdnia byłaby zwężona z 11 m np. do ok. 7 m). Mają być też lewoskręty, przebudowa skrzyżowań, przejścia dla pieszych.

Uważam, że można byłoby zrezygnować z przebudowy północnego fragmentu odcinka DW 801 między DK 50 a DW 805 i DW 799 - jest to ok. 1300 m drogi, gdzie są utwardzone pobocza. Cały odcinek ma obecnie niecałe 4 km i przebiega przez teren Piotrowic (gm., Karczew) i Dziecinowa (gm. Sobienie-Jeziory). W Dziecinowie jest długi teren zabudowany i w związku z brakiem obwodnicy powinny tam powstać ciągi pieszo-rowerowe, azyle i przejścia dla pieszych, lewoskręty na skrzyżowaniach, o ile to możliwe. Jezdnia w Dziecinowie i Piotrowicach (na południe od odcinka z utwardzonymi poboczami) pewnie będzie nieznacznie poszerzona po przebudowie (z 6 do 7 m). Wiadukt w Dziecinowie musi być priorytetem, jeśli chodzi o ten odcinek. Swoją drogą, przy wiadukcie w ciągu DW 801 w Dziecinowie powinien też powstać nowy przystanek kolejowy na LK 12 (w miejsce obecnego przystanku Warszówka we wschodniej części obrębu geodezyjnego Dziecinów, położonego prawie 2 km na wschód od DW 801, "na odludziu"). Mógłby tam być pewnego rodzaju węzeł przesiadkowy autobusowo-kolejowy...

#438 2021-03-07 20:28:04

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: DW 801

To zdjęcie zdaje się świadczyć o tym, że DW 801 na południe od Maciejowic ma grube linie krawędziowe i nową nawierzchnię oraz pewnie 7 m szerokości do granicy z województwem lubelskim Remont liczącego ok. 9 km odcinka był w 2019 roku.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/11/Tyrzyn.jpg/800px-Tyrzyn.jpg
Autorstwa Uki138 - Praca własna, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.p … d=93691706

Ostatnio edytowany przez ZDzecinowalogin (2021-03-07 20:30:04)

Offline

#439 2021-03-29 18:23:50

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Jeżeli nie będzie obwodnicy, to i dróg serwisowych też nie będzie. To właśnie drogi serwisowe wymuszały konieczność poszerzenia pasa drogowego kosztem licznych posesji według planów sprzed kilkunastu lat. Teraz MZDW raczej w ogóle nie planuje budowy obejścia Dziecinowa w ciągu DW 801. Chcą zrobić ciągi piesze i rowerowe (rowerowe też są niezbędne, nie wystarczą same chodniki, po których nie wolno byłoby się poruszać rowerzystom i musieliby oni jechać po jezdni przeznaczonej dla samochodów!), wymienić nawierzchnię, pewnie także poszerzyć jezdnię, ale tylko z 6 do 7 m (7 m jest na DW 801 na południe od skrzyżowania z DW 805, w kierunku Radwankowa Szlacheckiego). Powinni też zrobić kilka nowych przejść dla pieszych z azylami na terenie Dziecinowa, ewentualnie lewoskręty (jeżeli starczy miejsca) czy pas na środku jezdni przeznaczony do relacji skrętnych mający upłynnić podróż po jezdni.

Uważam, że "zaślepienie" dróg w Dziecinowie przy granicy z Radwankowem Szlacheckim czy w Radwankowie Szlacheckim (tam, gdzie zaczyna się droga z płyt betonowych na zachód od DW 801, przy zakręcie szerokiej "obwodnicy") nie były najlepszymi rozwiązaniami, ponieważ są one  niewygodne dla mieszkańców korzystających z "zaślepionych" obecnie dróg (to "zaślepienie" było motywowane "względami bezpieczeństwa").

Uważam też, że trzeba wybudować wiadukt na przecięciu LK 12 z DW 801 w Dziecinowie i zrobić przy tym wiadukcie osobowy przystanek kolejowy w miejsce tego "w polu" pod Warszówką (na takim, mówiąc potocznie, "wygwizdowie"). Linia kolejowa przebiegająca przez Dziecinów ma być modernizowana i jest duża szansa, że wrócą na nią pociągi pasażerskie (po 7 składów w każdą ze stron dziennie, razem 14 pociągów na dobę?), którymi będzie można dojechać do centrum Warszawy przez Górę Kalwarię i Piaseczno. Uważam, że trzeba zainwestować nawet i wiele milionów złotych w wiadukt i nowy przystanek w Dziecinowie.

#440 2021-03-30 22:08:29

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Chcę zwrócić uwagę na pewną rzecz dotyczącą przebudowy odcinka DW 801 między rondem z DW 798 a DK 50 - z tego, co słyszałem od osoby z MZDW podczas mojej rozmowy telefonicznej z nią, jezdnia DW 801 w wyniku tej przebudowy ma być ZWĘŻONA i mają ZNIKNĄĆ SZEROKIE UTWARDZONE POBOCZA mające obecnie po 2 m. Z tego, co słyszałem, ponoć "takich dróg się nie buduje" (mogę źle pamiętać), drogi jednojezdniowe z szerokimi utwardzonymi poboczami są pewnie uważane za szczególnie niebezpieczne, więc raczej robi się jezdnię o szerokości 7 m (ewentualnie 8 m), a nie dwumetrowe asfaltowe pobocza po obydwu stronach o szerokości 2 m po każdej stronie.

Ta informacja MOŻE NIEPOKOIĆ. Te utwardzone pobocza raczej wyraźnie ułatwiają poruszanie się ROWERZYSTOM i pieszym, którzy nie muszą iść po jezdni, tam, gdzie poruszają się samochody! Uważam, że dla rowerzystów jest o wiele bezpieczniejsze utwardzone pobocze niż jego brak i pobocze z kruszywa (które może być ostre i przebijać opony, a także z biegiem czasu zarasta) czy pobocze gruntowe. Poza tym utwardzone pobocza służą jako pas awaryjny, na którym można zatrzymać samochód podczas usterki bez blokowania dużej części pasa ruchu. Gdyby na całym przebudowywanym odcinku były ciągi dla pieszych i rowerów, drogi serwisowe, tak, że rowerzyści czy piesi ani razu nie musieliby od ronda z DW 798 do skrzyżowania z DK 50 wjeżdżać czy wchodzić na jezdnię główną DW 801, to o wiele łatwiej można byłoby zaakceptować likwidację szerokich, utwardzonych poboczy.

Chcę też zwrócić uwagę, że jeżeli jezdnia po przebudowie musiałaby zostać zwężona z 11 m do kilku m, to aby nie zwężać jej do zaledwie 7 m (byłyby wtedy dwa pasy ruchu po 3,5 m każdy), tylko zrobić dodatkowe opaski asfaltowe o szerokości po 0,5 m po obu stronach jezdni przebudowanej DW 801 (dzięki czemu jej jezdnia miałaby nie 7, a 8 m szerokości).

Uważam też, że linie krawędziowe przy poboczu DW 801 po przebudowie odcinka Otwock Mały - Sobiekursk/Piotrowice powinny być grube, jak to obecnie jest np. na obwodnicy Sobień-Jezior czy obwodnicy Wilgi, a nie cienkie, jak obecnie na wysokości Ostrówca na odcinku, który jest przeznaczony do przebudowy czy w Dziecinowie między granicą z Piotrowicami a skrzyżowaniem z DW 805 i DW 799.

#441 2021-05-26 16:28:06

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: DW 801

Wysłałem dzisiaj do dyrekcji MZDW długiego maila dotyczącego DW 801, wspominałem w nim (raczej nie "słowo w słowo") o:

- potrzebie budowy wiaduktu w Dziecinowie (nad LK 12, przy nim powinien być w dodatku nowy osobowy przystanek kolejowy),
- tym, że należy wybudować ciągi pieszo-rowerowe w Dziecinowie przy okazji przebudowy tamtejszego odcinka DW 801, wspominałem też o azylach i lewoskrętach na tym odcinku,
- wątpliwościach dotyczących utwardzonego pobocza po przebudowie DW 801 w gminie Karczew i konieczności budowy dróg serwisowych i (ewentualnie) ciągów pieszo-rowerowych w związku z tą inwestycją,
- konieczności budowy dwujezdniowej DW 801 w Józefowie między skrzyżowaniami z DW 721 i ul. Górczewską na południu tego miasta, a nie tylko na północ od DW 721,
- kwestii przedłużenia ul. Warsztatowej w Otwocku do DW 801 (z którą powinno być skrzyżowanie),
- konieczności budowy węzła DW 801 z OAW (nawet, jeśli OAW będzie autostradą),
- pewnych kwestiach związanych z trasą planowanego mostu w Świerżach Górnych (np. o tym, czy po budowie tego mostu (jego trasy) odcinek od skrzyżowania z tą trasą na południe zostanie włączony do (rzekomego) (nowego przebiegu) DK 48 (obecnie DK 48 między Kozienicami a Dęblinem jest bardzo kręta i dość wąska).

Offline

#442 2021-08-31 16:48:57

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801

https://www.facebook.com/permalink.php? … 6903552483 (link do Facebooka MZDW - Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich). Treść wiadomości na Facebooku:

Kontynuujemy prace projektowe na kolejnym odcinku drogi 801 (3,8 km) w Powiat Otwocki od m. Piotrowice na terenie gminy Gmina Karczew do skrzyżowania z drogami wojewódzkimi 805 i 799 w Dziecinowie GMINA Sobienie-Jeziory. Dokumentacja projektowa przewidywać będzie rozbudowę drogi w klasie GP w dotychczasowym przekroju jednojezdniowym wraz z budową dróg serwisowych. Przebudowane zostaną skrzyżowania,  obiekty inżynierskie oraz odwodnienie. W terenach zabudowanych powstaną chodniki i ścieżki rowerowe. Umowa z wykonawcą firmą Eco5tech S.A. za kwotę 1,3 mln zł została zawarta w obecności Michał Rudzki - Burmistrz Karczewa oraz Marka Szumidło zastępcy Wójta GMINA Sobienie-Jeziory.
Przypomnijmy na pierwszy odcinek o długości 6,1 km, od Otwocka Małego do skrzyżowania z DK50 obecnie procedowana jest zezwolenie na realizacje inwestycji (ZRID) przez wojewodę mazowieckiego. Na realizację tego zadania na lata 2022-2023 Sejmik Województwa Mazowieckiego zabezpieczył kwotę 72 mln 620 tys. zł.

Mój komentarz:

Ale wiadukt nad linią kolejową nr 12 to muszą zrobić! Na DW 862 w Osiecku czy DW 805 w Parysowie OD DAWNA są wiadukty nad tą samą linią kolejową nr 12 (Skierniewice - Łuków), chociaż są to "mniej ważne" drogi wojewódzkie niż DW 801 Warszawa - Puławy! Na dodatek linia kolejowa nr 12 w ciągu najbliższych kilku lat ma być przebudowywana, po przebudowie pociągi będą jeździć szybciej i pewnie będzie ich wyraźnie więcej na dobę niż teraz (np. pewnie będą po niej kursy pasażerskie z Pilawy przez Górę Kalwarię do Warszawy, może być to 14 pociągów na dobę (po 7 w każdą stronę). Poza tym w Dziecinowie drogi serwisowe się po prostu nie zmieszczą, trzeba byłoby wyburzać płoty i zabierać podwórka, może nawet jakieś budynki byłyby tam do wyburzenia... W Dziecinowie powinni zrobić nie tylko chodniki i ścieżki rowerowe (po obu stronach jezdni), ale i azyle dla pieszych oraz pasy do relacji skrętnych (np. lewoskręty czy pas do zjazdów na środku jezdni). A na skrzyżowaniu DW 801 z DW 799 i DW 805 na końcu odcinka Piotrowice (DK 50) - Dziecinów (DW 805, DW 799) muszą zrobić względnie duże rondo! 20.08.2021 ok. 20 był na tym skrzyżowaniu wypadek czy kolizja, ale w Internecie szczegółów na temat tego zdarzenia drogowego nie znalazłem (np. informacji, czy ktoś został poszkodowany).


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#443 2021-09-06 23:01:59

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: DW 801

pewien użytkownik forum skyscrapercity.com napisał:

DW801 to ważna nadwiślańska droga, której zdegradowanie z krajowej do wojewódzkiej w nieznacznym stopniu wpłynęło na ruch, moim zdaniem nie ma możliwości sztucznego zmniejszenia ruchu przez Dziecinów.

Wielu mieszkańców Dziecinowa zapewne nie życzy sobie w swojej miejscowości ważnej, nadwiślańskiej drogi, trasy głównej ruchu przyspieszonego. Bez wiaduktu nad LK 12 standard DW 801 w Dziecinowie według mnie będzie taki, jak jakiejś powiatówki na typowo wiejskim terenie. Jakby przez tory LK 12 w Dziecinowie przejeżdżało kilkaset pojazdów na dobę, to brak bezkolizyjnego przejazdu przez "esełkę" nie byłby jakimś większym problemem. Ale niestety jest tam kilka tysięcy pojazdów na dobę, a nie kilkaset...

inny użytkownik forum skyscrapercity.com napisał:

Szczerze mówiąc jeżdżąc (jak wielu warszawiaków) na działkę do Wilgi zacząłem omijać 801 i wolę jechać dłuższą, ale spokojniejszą trasą przez S17 (po oddaniu mostu czas przejazdu jest niewiele dłuższy, a nie trzeba ciągle zwalniać, uważać na skrzyżowaniach itd).

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=52.02 … ;2207565;0 - na Wikimapii droga od węzła "Wał Miedzeszyński" na S2 (węzeł z DW 801) do skrzyżowania DW 801 i DK 76 w Wildze przez S17 na odcinku od węzła Lubelska do węzła z DK 76 w Garwolinie. Długość - 67,5 km.

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=52.01 … ;2207565;0 - droga od węzła "Wał Miedzeszyński" na S2 do skrzyżowania DW 801 z DK 76 w Wildze po DW 801 (w tym przez Dziecinów). Długość - 39,7 km.

Offline

#444 2021-12-11 16:30:12

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: DW 801

Chyba po raz kolejny zwracam uwagę na kwestię nowego przebiegu DW 724 i obwodnicy aglomeracji Warszawskiej (OAW), planowanej drogi dwujezdniowej i bezkolizyjnej (być może będzie to nawet A 2x3). OAW ma jeszcze bardziej "nieustalony" przebieg niż nowa DW 724

Szczególnie ciekawie może być, jeżeli OAW zostanie poprowadzona na północ od obecnej DK 50 na wysokości Góry Kalwarii - czy nie należałoby wtedy podłączyć DW 724 do OAW "bezpośrednio" i zrobić jeden duży węzeł OAW zarówno z istniejącym nowym przebiegiem DK 79, jak i z planowanym nowym i dwujezdniowym przebiegiem DW 724?

Uważam też, że OAW (bez względu na swój przebieg) musi mieć węzeł z DW 801 (biegnącą po wschodniej stronie Wisły), a nie tylko z DK 79 czy ewentualnie z DK 79 i DW 724 (nawet wtedy, jeśli odległość między węzłami będzie mniejsza niż 5 km, co może się zdarzyć w przypadku, gdy wjazd na (z) DW 724 (położonej na wschód od DK 79) z OAW będzie przesunięty bliżej Wisły niż zjazd na (w) DK 79, np. w przypadku zastosowania węzła zespolonego, który łączyłby OAW nie tylko z DK 79, ale także z DW 724). Dwujezdniowa DK 79 na północ od Góry Kalwarii i nowa, dwujezdniowa DW 724 na całym swoim przebiegu mogą zebrać sporo ruchu z DW 801 na odcinku od Warszawy do węzła z OAW (wydaje mi się, że najbardziej prawdopodobne jest to, że OAW przetnie się z DW 801 w miejscu obecnego ronda na skrzyżowaniu DW 801 z DK 50 na pograniczu miejscowości Piotrowice i Sobiekursk w gminie Karczew). DW 801 na północ od DK 50 (do ronda w Otwocku Małym z DW 798, na odcinku ponad 6 km) już w następnym roku ma być objęta przebudową, po której powstaną np. drogi serwisowe, ale droga zachowa przekrój jednojezdniowy i wciąż będzie kolizyjna. Takie odciążenie w postaci dwujezdniowych: DK 79 i nowej DW 724 według mnie bardzo przydałoby się (między innymi) wspomnianemu przed chwilą odcinkowi DW 801!

Ostatnio edytowany przez dziecinow (2021-12-11 16:30:32)


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#445 2022-01-26 00:00:00

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Na szczęście jezdnia DW 801 po przebudowie na odcinku od DW 798 do DK 50 w gminie Karczew ma mieć 10 m szerokości, a nie tylko 7 m. Mają być utwardzone pobocza o szerokości 1,5 m, a nie 2 m, jak obecnie. Informacje z MZDW i Urzędu Gminy Karczew.

Drogi serwisowe mają mieć zwykle szerokość 3,5 m, z wyjątkiem tej po wschodniej stronie DW 801 od skrzyżowania z drogą powiatową do Sobiekurska do skrzyżowania z drogą powiatową do Janowa, gdzie ma być szerokość 5,5 m (o 0,5 m za mało, aby było oznakowanie poziome przez środek jezdni), na odcinku o długości ok. 2,4 km.

#446 2022-01-26 00:14:47

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Na odcinku Otwock Mały - Sobiekursk mają pojawić się wysepki na jezdni głównej (w rejonie lewoskrętów lub przejść dla pieszych) oraz na drogach podporządkowanych, przejścia dla pieszych mają być tylko przy skrzyżowaniu z drogą do Ostrówca i z drogą do Janowa (i jeszcze jedno w pobliżu DW 734?). W okolicach tych przejść dla pieszych mają być przystanki autobusowe, zapewne dwa w jedną i dwa w drugą stronę. Ma nie być przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z drogą powiatową biegnącą do Sobiekurska. W rejonie "Gali" i ronda z DK 50 ma być chyba zbiornik związany z odwodnieniem inwestycji, może w jego rejonie będzie się kończyła droga serwisowa prowadząca m. in. do "Gali" (przez co będzie prowadziła jeszcze bardziej na południe, jeszcze bliżej DK 50, jednak nie połączy się z DK 50). W Otwocku Małym droga serwisowa ma być (chyba) po wschodniej stronie drogi i ma nie być jej po zachodniej stronie (w takim razie co z odcinkiem od skrzyżowania w Otwocku Małym (ronda) do skrzyżowania z DW 734 do Nadbrzeży?). Może od DW 734 będzie odchodzić droga serwisowa biegnąca na północ? Wydaje mi się to prawdopodobne. Czy będzie połączenie tej drogi serwisowej z jakąś lokalną drogą (przynajmniej obecnie nieasfaltową) bliżej zabudowy Otwocka Małego? Droga serwisowa po zachodniej stronie DW 801 biegnąca na południe od skrzyżowania z drogą do Sobiekurska ma się kończyć w rejonie obecnej drogi nieasfaltowej biegnącej od DW 801 w kierunku północnej części miejscowości Glinki (ok. 600 m na północ od ronda z DK 50). Możliwe, że projekt przebudowy kończy się na północnej wysepce ronda na przecięciu DW 801 z DK 50, a więc nie obejmuje samego ronda.

#447 2022-02-05 13:56:41

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

Chodniki przy DW 801 w Dziecinowie to "małe piwo"... Poza chodnikiem trzeba też zrobić ścieżkę rowerową, przynajmniej po jednej stronie jezdni na całym odcinku do DW 805. I azyle dla pieszych w kilku miejscach w Dziecinowie w związku z przebudową DW 801 w tej wsi. Lewoskręty mogą się na obszarze zabudowanym Dziecinowa nie zmieścić... O drogach serwisowych na obecnym przebiegu DW 801 w Dziecinowie nawet nie można myśleć. Jeżeli chcieliby uniknąć zjazdów indywidualnych w Dziecinowie, to musieliby robić nowy przebieg DW 801 na wysokości obszaru zabudowanego tej miejscowości...

Bardzo razi mnie to, że MZDW czy PKP PLK nie podjęły (przynajmniej z tego, co mi obecnie wiadomo) decyzji o budowie bezkolizyjnego przejazdu (wiaduktu lub tunelu) przez LK 12 Skierniewice - Łuków (C-E20) w ciągu DW 801 Warszawa - Puławy. Trzeba wybić im z głowy dopuszczenie (czy pozostawienie) przejazdu w poziomie szyn w Dziecinowie po przebudowie odcinka DW 801 w Piotrowicach i Dziecinowie! Wiadukt należy się temu miejscu jak psu buda!!! Jakaś podrzędna droga z Osiecka do Taboru przez Podbiel ma od wielu lat wiadukt nad tą samą linią kolejową, a "nadwiślanka" ma figę z makiem! To oburzające!

#448 2022-03-09 23:59:42

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

O godz. 17 dnia 10.03.2022 w świetlicy w Dziecinowie ma się odbyć spotkanie w sprawie przebudowy DW 801, ale nie jest ono organizowane przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich.

W rozmowie z osobą z Urzędu Gminy Sobienie-Jeziory dowiedziałem się, że w Dziecinowie ma być docelowo bezkolizyjny przejazd kolejowy w ciągu DW 801 przez LK 12. Mam nadzieję, że ten przejazd dwupoziomowy zostanie wybudowany w trakcie planowanej przebudowy odcinka Dziecinów - Piotrowice! Nie wiadomo, czy to będzie wiadukt, czy tunel. Wydaje się, że raczej będzie wiadukt, że DW 801 przejdzie górą nad LK 12 i prawdopodobnie droga wojewódzka zostanie przesunięta na wschód, może nawet o ok. 100 m, żeby ominąć zabudowania znajdujące się na południowy wschód od obecnego przejazdu kolejowego.

We wstępnej koncepcji przebudowy DW 801 nie było nawet zjazdu w kierunku Zielonego Dziecinowa, co dopiero mówić o skrzyżowaniu... Wjazd od strony DW 801 w kierunku Zielonego Dziecinowa miał być zaślepiony Na szczęście ta koncepcja jest już nieaktualna. Możliwe, że zawierała ona lewoskręty... na zachód od południa na skrzyżowaniach z obecnymi drogami asfaltowymi odchodzącymi od DW 801 między DW 805 i DW 799 i kierującymi się na południowy zachód (skrzyżowanie bliżej torów nie jest oznakowane i droga asfaltowa (wręcz) urywa się przed połączeniem z DW 801). Takie lewoskręty byłyby bez sensu. Powinny być lewoskręty od północy na wschód, w kierunku szklarń. Gmina Sobienie-Jeziory chce z "Polskiego Ładu" pozyskać środki na wyasfaltowanie dróg na wschód od DW 801 w Dziecinowie, (przynajmniej) tych trzech do szklarń, do odległości kilometra od DW 801. Drogi te są bardzo wąskie, nie są nawet drogami gminnymi - powinny być przekwalifikowane na gminne jeszcze przed przebudową DW 801... Dobrze by było.

#449 2022-04-01 16:38:28

Z Dziecinowa

Gość

Re: DW 801

W wydaniu lokalnej gazety "Linia Otwocka" opublikowanym 21.02.2022 (w poprzednim tygodniu) na stronie 13 była (co prawda niezbyt długa i nie zawierająca jakichś ewidentnie "przełomowych" informacji) wzmianka o pracach związanych z projektem przebudowy DW 801 w Piotrowicach i Dziecinowie (od DK 50 na północy do DW 805 i DW 799 na południu), która niestety nie ukazała się w Internecie (na stronie internetowej stronie "Linii Otwockiej" bądź na Facebooku tej gazety).

10.03.2022 o godz. 17 w garażu remizy strażackiej w Dziecinowie odbyło się spotkanie z ówczesnym kandydatem na wójta (a obecnym wójtem) gminy Sobienie-Jeziory Kamilem Choimem poświęcone sprawie przebudowy DW 801, na którym zaprezentowano dotychczasowe ustalenia lub koncepcje związane z tą inwestycją (będącą obecnie na dosyć wstępnym poziomie)).

Uważam, że trzeba wybudować bezkolizyjny przejazd kolejowy w ciągu DW 801 przez LK 12 już w trakcie przebudowy dziecinowsko-piotrowickiego odcinka "nadwiślanki" i nie odkładać tego na potem. Według mnie najlepszym rozwiązaniem jest NIE poprowadzenie DW 801 na nasypie nad obecnym poziomem linii kolejowej, a poprowadzenie LK 12 na nasypie NAD obecnym przebiegiem DW 801 (zagłębienie DW 801 lub LK 12 poniżej obecnym poziomem przejazdu kolejowego nie powinno wchodzić w grę i byłoby bardziej kłopotliwe niż budowa wiaduktu nad obecnym poziomem DW 801 czy LK 12). W odległości kilkudziesięciu metrów na północ lub południe od torów LK 12 w Dziecinowie przy DW 801 nie ma budynków mieszkalnych, gospodarczych czy ogrodzeń (jest więc miejsce na wyraźnie wyższy nasyp kolejowy), zaś budowa wiaduktu na nasypie nad torami na ich obecnym poziomie byłaby problematyczna ze względu na znajdujące się blisko czy względnie blisko obecnego przebiegu DW 801 budynki (w tym mieszkalne) czy ogrodzenia.

Ciąg pieszo-rowerowy ma być jednocześnie tylko po jednej stronie DW 801 w Dziecinowie, w związku z czym uważam, że od Piotrowic do obecnego przejścia dla pieszych w Dziecinowie na DW 801 ciąg rowerowy powinien być po zachodniej stronie DW 801, zaś na południe od niego - po wschodniej stronie, aż do ronda na skrzyżowaniu z DW 805 i DW 799. Na południowy zachód od DW 801 na odcinku między skrzyżowaniem obok znajdującego się szczególnie blisko jezdni "nadwiślanki" (jak na DW 801 w Dziecinowie) domu o adresie Dziecinów 88 biegnie mająca znaczenie lokalne droga asfaltowa o szerokości ok. 5 m, biegnąca do sklepu GS obok DW 799. Może ona w pewnym sensie pełnić funkcję ścieżki rowerowej dla odcinka DW 801 od okolic budynku Dziecinów 88 do planowanego ronda kilkaset metrów na południe. Sporo posesji ma wjazd na nie od strony wspomnianej wcześniej drogi asfaltowej o znaczeniu lokalnym. Mieszkańcy Dziecinowa (a może także i Piotrowic) mogą jeździć rowerami do kościoła wzdłuż DW 801, następnie omijając skrzyżowanie DW 801 z DW 805 i DW 799 od wschodu, skracając sobie drogę przez "lokalną" drogę o nawierzchni trylinkowej lub z  "kocich łbów", która na dodatek może być (podobnie jak kilka innych dróg "lokalnych" na terenie Dziecinowa) w najbliższych latach wyasfaltowana dzięki środkom z programu "Polski Ład" (gmina Sobienie-Jeziory stara się o uzyskanie środków na polepszenie jakości tychże dróg).

#450 2022-07-25 00:12:45

ZDzecinowalogin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 181
Punktów :   

Re: DW 801

W związku z przebudową DW 801 między DK 50 a DW 805 i DW 799 powinni zrobić ciągi rowerowe po obu stronach DW 801 od Piotrowic do ronda na końcu przebudowywanego odcinka. Nie tylko chodniki. Jeśli ciąg rowerowy musiałby być tylko po jednej stronie DW 801 jednocześnie, to od Piotrowic do obecnego przejścia dla pieszych pomiędzy przystankami autobusowymi powinien biec po zachodniej stronie drogi wojewódzkiej, a na południe - koniecznie po wschodniej jej stronie. Przywrócenie pociągów pasażerskich na linii kolejowej przebiegającej przez Dziecinów (oby zmienili nazwę przystanku kolejowego w gminie Sobienie-Jeziory na Dziecinów-Warszówka), być może węzeł z DW 801 na obwodnicy aglomeracji warszawskiej (która może być autostradą o trzech pasach ruchu w każdym kierunku) w miejscu obecnego ronda na pograniczu Piotrowic i Sobiekurska oraz bliskość Warszawy mogą sprawić, że na wschód od DW 801 w Dziecinowie powstanie bardzo dużo nowych budynków mieszkalnych, w związku z czym lepiej byłoby, aby ciąg rowerowy był także po wschodniej stronie DW 801 na terenie Dziecinowa. W okolicy budynku o adresie Dziecinów 88 krawędź jezdni jest bardzo blisko ogrodzenia posesji, na której znajduje się dom o tym adresie, na dodatek w południowej części owej posesji znajduje się budynek gospodarczy położony równie blisko jezdni DW 801, co ogrodzenie. Po co w tym miejscu wpychać ciąg rowerowy, skoro po drugiej stronie owej posesji jest droga asfaltowa o znaczeniu lokalnym biegnąca na południowy zachód od okolicy przejścia dla pieszych na DW 801? Na dodatek na południe od owej działki jest przystanek autobusowy po zachodniej stronie DW 801 (w kierunku Sobień-Jezior), więc może lepiej nie byłoby robić ścieżki rowerowej tuż przy przystanku i zamiast tego poprowadzić ciąg rowerowy po stronie wschodniej, gdzie między drogą biegnącą w kierunku ośrodka jeździeckiego w Dziecinowie od DW 801 a skrzyżowaniem z DW 805 nie ma przystanku autobusowego i ogrodzenia czy budynki nie są tak blisko jezdni DW 801, jak w przypadku okolicy działki, na której stoi budynek o adresie Dziecinów 88? Jeżeli w okolicy obecnego przejścia dla pieszych przez DW 801 miałby być lewoskręt, to nie od południa na zachód (mało kto by z niego korzystał), lecz z północy na wschód (od strony Warszawy w kierunku ośrodka jeździeckiego), który mógłby być wykorzystywany przez ciężarówki jadące do gospodarstw szklarniowych. Azyle powinny być na wszystkich przejściach dla pieszych na przebudowanym odcinku DW 801, dotyczy to oczywiście także okolicy obecnego przejścia dla pieszych przez DW 801 w Dziecinowie (między przystankami autobusowymi - ten w stronę Otwocka jest na północ od owego przejścia dla pieszych i na wschód od jezdni DW 801, a ten w stronę Sobień-Jezior - na południe od owego przejścia dla pieszych i na zachód od jezdni DW 801). Azyl musi być oznakowany znakami nakazu na jego krańcach.

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.vampires-resurrection.pun.pl www.lubelscypartyzanciasg.pun.pl www.pokemon-master-white.pun.pl www.narutoplay.pun.pl www.pluszowemisie.pun.pl