Dziecinów (powiat otwocki) i okolice (i nie tylko...)

Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko


#61 2013-04-29 11:42:10

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

I nie wiadomo, co z 801, zwlaszcza na jej najbardziej problematycznym odcinku przez gmine Sobienie-Jeziory.

Wilga, Maciejowice i Stezyca bardzo duzo mowia o 801 a Sobienie milcza.

Dziecinow ma zmieniane studium zagospodarowania i dlaczego nic nie mowi o obwodnicy?

#62 2013-04-29 12:07:01

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Postawa mieszkancow Dziecinowa wobec inwestycji wydaje sie wrecz zatrwazajaca. Zmowa milczenia? Nikt nie jest w stanie zwolywac spotkan i pisac artykulow na ten temat?

I jaki bedzie dojazd do Wlodarzewskiej? Czy bedzie to droga dwupasowa? Gdzie bedzie poprowadzona? Czy od razu bedzie obwodnica? Przy budowie tej drogi trzeba bedzie wywiezc glebe... Stacje kolejowa by sie przenioslo blizej obecnego przejazdu kolejowego, co oznacza wywiezienie jeszcze wiekszych ilosci gleby. I obwodnica. Jaka bedzie? 2x2, 1x3, 1x2, 1+1??? Z, G, GP, S, A? Co z terenami przy drodze dojazdowej do inwestycji Wlodarzewskiej?

#63 2013-04-29 14:14:34

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Kto walczy o te droge? Wilga, Maciejowice i Stezyca? Czyli te gminy, w krorych ruch na tej drodze jest najmniejszy. Pozostale gminy z droga 801: to Warszawa, Jozefow, Otwock, karczew, Sobienie-Jeziory, Deblin, Pulawy. W Warszawie do 2020 r. moga nie zaczac budowy obwodnicy Blot i do granic miasta nie bedzie drogi 801 dwujezdniowej... Moze zaczna robic okolo 2023, kilka lat po otwarciu poludniowej obwodnicy Warszawy. Dziury i plyty powinni wyremontowac do 2014 i rozpoczecia budowy S17. Tylko kilka km odcinka jest w bardzo zlym stanie. Na modernizacje nie ma co liczyc. Na most pod Wilga tez nie. Nie ma pieniedzy na drogi dojazdowe do niego, a MZDW ma wazniejsze inwestycje (jak obwodnica Grodziska Mazowieckiego, Lesznowoli, DW 634, DW 728) anizeli nadwislanka. Most pod  Wilga moze powstanie wtedy, gdy bedzie robiona autostradowa obwodnica Gory Kalwarii. Odcinek z mostem na poludnie od GK bezwzglednie powinien powstac jako pierwszy. Wtedy DK 79 moze przejac duza czesc ruchu z 801. Dwujezdniowa 801 na poludnie od Piotrowic moze nie byc nigdy potrzebna. Na granicy gmin Wilga i Sobienie-Jeziory DW 801 moze miec okolo 7,5 km wspolnego przebiegu z DK 79. DK 79 bieglaby tez przez most autostradowy. Kolejny most na DK 79 bylby pod Wilga. DK 79 na poludnie od GK trzeba bedzie rozbudowac do 2x2 lub nawet 2x3. Odcinek od skrzyzowania w Potyczy do wylotu trasy mostowej powinien zostac zdegradowany do kategorii drogi wojewodzkiej. Przebiega on przez zabudowane tereny i siedliskowo-ptasi obszar Natura 2000 w widlach Wisly i Pilicy. Moze most w GK bedzie poszerzony do 2x2. Na odcinku Piotrowice - Sobienie Kielczewskie i Celejow - Pulawy moze byc przekroj 2+1 ze skrzyzowaniami co 1,5 - 2 km.

#64 2013-04-29 15:36:23

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Problem jest z Kanalem Warszawickim. Moze najlepszym rozwiazaniem jest budowa nowego mostu nie tylko na obwodnicy Radwankowa Szlacheckiego (801), ale tez nowy szlak drogi 805?

I jeszcze kwestia autostradowej obwodnicy Warszawy. Po jej wybudowaniu 2x2 w Dziecinowie wyda sie raczej zbedne. Moze zrezygnowac z 2x2 w Dziecinowie i Sobieniach-Jeziorach i postarac sie o szybsza budowe poludniowo-wschodniej czesci autostradowego pierscienia Warszawy (od okolic Chynowa do wezla w okolicy minska Mazowieckiego lub nawet Siedlec?) Mozna go wybudowac nawet o wiele lat wczesniej niz pozostale czesci. Jezeli autostrada ma byc kiedys wybudowana, to niech ten odcinek powstanie jako pierwszy. Bez dopelnienia podwarszawskiego A2 i tak nie bedzie pelna. Juz okolo 2020 r. moznaby zaczac budowe odcinka Coniew - Sobienie Kielczewskie (most przez Wisle). W Warszawie jest tylko S2, a tranzyt jest na niej niepozadany. TIRy na tory pomoglyby go usunac, ale jak za jakies 20 lat ma byc CPL to "autostradowka" bedzie raczej na pewno koniecznoscia. CPL - Centralny Port Lotniczy miedzy Warszawa a Lodzia.

Na obwodnice Jozefowa (2x2) nie ma pieniedzy, bez wzgledu na to, czy bylyby to jezdnie kolizyjne, czy nie. Poczekamy pewnie do 2025. Grodzisk i Lesznowola to pilniejsze potrzeby. Odcinka Jozefow - Karczew do 2x2 szybko rozbudowac sie nie da. Piotrowice - Sobienie Kielczewskie pewnie bedzie 2+1 ze skrzyzowaniami i przejsciami dla pieszyc srednio co 2 km. Moga znalezc sie 2 wiadukty. Sobienie Kielczewskie - Celejow to droga z wspolnym przebiegiem z DK 79. Dwujezdniowa. Na poludnie od Celejowa droga dwujezdniowa nie powinna byc potrzebna.

Na najblizsze kilka lat zadania priorytetowe to:
- remont najgorszych odcinkow DW 801, zwlaszcza tego, gdzie sa plyty betonowe
- budowa obejscia Dziecinowa (pewnie i okolicznych fragmentow wsi Piotrowice i Radwankow Szlachecki) - okolo 3 - 6,5 km.

To powinno powstac do 2020.

Potem:

- budowa 2x2 od POW do skretu na Otwock
- budowa 2x2 Sobienie Kielczewskie - Celejow i mostu pod Wilga w zwiazku z budowa Autostradowej Obwodnicy Warszawy

W dalszym okresie czasu:

- budowa obejsc na odcinku Skurcza - granica woj. mazowieckiego
- budowa 2x2 Jozefow - Piotrowice

#65 2013-04-29 15:59:51

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Obok Kanalu sugerowalbym taki przebieg obwodnicy:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.96 … =dziecinow

Polnocny fragment ciagu (2+1) powyzej.

Teraz poludniowy:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.92 … =dziecinow

Okolo 600 m na poludnie od DK 50 byloby (zapewne skanalizowane ze swiatlami) skrzyzowanie do Piotrowic (tam jest tez duzo gospodarstw szklarniowych). Dalej na poludnie mijanka 2 + 1 i za okolo 1,7 km kolejne skrzyzowanie (posrodku wiadukt zwiazany z przebiegiem LK 12). Nastepnie mijanka kolejna i za 1,6 km skrzyzowanie z 805, sugerowalbym przesuniecie go na poludnie, nawet na poludnie od kanalku. Potem 2 km mijanki i kolejne skrzyzowanie. Dalej jest istniejaca obwodnica Sobien z asfaltowymi poboczami. Odleglosc miedzy dwoma skrzyzowaniami w poblizu stacji benzynowej to okolo 600 m. Mozna oba zostawic. Na poludnie mijanka okolo 1,75 km. Pozniej za okolo 700 - 800m kolejne skrzyzowanie. Nastepne moze byc za okolo 1,2 km, ale to bylby juz wezel z autostradowa obwodnica Warszawy, na poludnie od ktorej byloby 2x2 do Celejowa.

Trasa mostowa Celejow - Wilczkowice Dolne:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.87 … =dziecinow

Wariant obwodnicy autostradowej Warszawy, omijajacy Mazowiecki Park Krajobrazowy, Bagno Calowanie od poludnia i doline Pilicy, Mazowiecka Doline Koscieliska, letniska pod Wilga, wydmy miedzy Pilawa a Garwolinem od polnocy, na dodatek przebiegajacy pomiedzy planowanymi rezerwatami Lawice Podgorzyckie i Kepa Czerska na Wisle (te rezerwaty bylyby naprawde dlugie). Odcinek DK 79 - S17:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.94 … =dziecinow


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#66 2013-05-02 16:34:30

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Portal nowywyszkowiak pisze o planowanej DW między Wyszkowem a Ostrołęką. Byłby to skrót w kierunku Warszawy. Obciążenie drogi mogłoby wynieść 10 - 12 tys. pojazdów.

Wybrano wariant nowej drogi Wyszków-Poręba
Wzdłuż linii kolejowej Tłuszcz – Ostrołęka do projektowanego węzła w Porębie – taki wariant, po konsultacjach i analizach, nowej drogi wojewódzkiej Ostrołęka – Wyszków wybrał inwestor. Decyzję ogłosił 3 lutego.
W spotkaniu, które odbyło się w siedzibie Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie, wzięli udział samorządowcy z terenu powiatów wyszkowskiego, ostrowskiego i ostrołęckiego, w tym wicestarosta Waldemar Sobczak z naczelnikiem wydziału inwestycji Markiem Markowskim, wójtowie gmin Brańszczyk i Długosiodło Mieczysław Pękul i Stanisław Jastrzębski oraz przedstawiciel gminy Wyszków.
Wariant zakładający włączenie nowej drogi do istniejącego węzła w Turzynie jest niewykonalne od strony technicznej, co potwierdził urzędnik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Z kolei przebieg drogi przez kompleksy Puszczy Białej, w tym wariant przewidujący włączenie do drogi krajowej w Knurowcu, jest niemożliwe ze względu na konflikt z obszarami Natura 2000.
MZDW oraz przygotowująca studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowe firma „EGIS” za najbardziej optymalne rozwiązanie uznali przebieg drogi mniej więcej wzdłuż linii kolejowej Tłuszcz – Ostrołęka (omijając obszary zabudowane), która na wysokości Przetyczy Włościańskiej odbijać będzie nową trasą w kierunku południowo – wschodnim, do projektowanego węzła w Porębie.
Do realizacji inwestycji jeszcze długa droga. Jeśli wybrana koncepcja zostanie zatwierdzona decyzją środowiskową, zarząd województwa zleci opracowanie szczegółowej dokumentacji technicznej. Na razie zakłada się, że będzie to droga główna ruchu przyspieszonego o prędkości projektowej 70 km/h i jezdni „2+1”.
Wzdłuż drogi głównej, z uwagi na ograniczenia dostępu, powstaną drogi serwisowe.
Koszt samych robót budowlanych rekomendowanego wariantu o długości ok. 50 km szacuje się na kwotę 450 mln zł. Na samo przygotowanie dokumentacji (termin – do końca czerwca tego roku) województwo przeznaczyło 1 mln zł.

#67 2013-05-02 17:34:03

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

A gdzie ma powstać CPL? Ma obsługiwać co najmniej 50 mln pasażerów rocznie, ma być portem międzykontynentalnym. Obszar między Warszawą a Łodzią wygląda na najkorzystniejszy. Jaki byłby dojazd do CPL między Warszawą a Łodzią? Czy zrobiliby do niego A2 gdzieś pod Grójcem? Czy może obecna obwodnica ekspresowa by wystarczyła? Dlaczego tak ucichło o lokalizacji CPL? CPL powinien powstać na jak najgorszych glebach. Także drogi do niego powinny prowadzić po jak najmniej cennych rolniczo i przyrodniczo terenach. Powinni o to zadbać dawno temu, ale CPL pod Baranowem miałby pewien kłopot z drogami dojazdowymi (Puszcza Kampinoska i Mazowiecki Park Krajobrazowy, Bagno Całowanie), A2 do CPL w Baranowie szłaby mocno na południe, kilka km na południe od GK, aby ominąć te obszary Natura 2000. Co z autostradową obwodnicą Warszawy?

#68 2013-05-03 22:41:45

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Pod Sandomierzem nie chcieli S74 w żyznych sadach! Z autostradową obwodnicą Warszawy może być to samo!

http://www.sir-kielce.pl/index.php/dzialalnosc/216-216

Zarząd Świętokrzyskiej Izby Rolniczej wystąpił do Zarządu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad za pośrednictwem Dyrektorów Oddziału w Kielcach i Rzeszowie, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rolników, którzy szukając wsparcia wystąpili z prośbą o interwencję do ŚIR. Sporną kwestią jest planowana budowa trasy szybkiego ruchu przez środek jednego z największych zagłębi sadowniczych w kraju. Poniżej przedstawiamy treść pisma, o którym mowa. O reakcji GDDKiA będziemy informować na bieżąco.

W późniejszym nieco terminie 9 listopada br. wystosowane zostały pisma z prośbą o poparcie do Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego i Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Marka Sawickiego. Poniżej przedstawiamy treść pism.

W dn. 04 stycznia 2011 ŚIR otrzymała odpowiedź z Ministerstwa Infrastruktury skierowaną na ręce Prezesa R.Ciźli, którą poniżej naszych wystąpień przytaczamy w całości.





Pani Ewa Sayor

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w  Kielcach

25 - 950  Kielce, ul: Paderewskiego 43/45



Pan Wiesław Kaczor

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie

35-111 Rzeszów,  ul: Legionów 20



Dotyczy: zmiany lokalizacji planowanej trasy Sulejów- Nisko na odcinku


Opatów -  Nisko w miejsce o mniejszej przydatności do produkcji rolniczej.


Zarząd Świętokrzyskiej Izby Rolniczej, uprzejmie informuje, że jednym  z zadań statutowych jest  opiniowanie wniosków i planów przestrzennego zagospodarowania   dotyczących  przeznaczenia gruntów rolniczych  na cele nierolnicze.


Pomysł przeprowadzenia trasy przez środek największej bazy ogrodniczej  w regionie, gminę Lipnik w powiecie opatowskim i gminy Obrazów, Samborzec w powiecie sandomierskim, wydaje  się absurdalny, gdyż zniweczy długoletnie działania   mające na celu koncentrację produkcji sadowniczej i warzywniczej w terenie o  specyficznym  mikroklimacie i bardzo dobrych glebach.  Należy nadmienić, że   planowana trasa wyłączy z produkcji  gleby najlepszych  klas  bonitacyjnych, wytworzonych z lessów na których od pokoleń prowadzona jest produkcja sadownicza i  warzywnicza oraz pozbawi  rolników dochodów, które są  ich jedynym źródłem  utrzymania, a konsumentów doskonałej jakości owoców i warzyw.


Jako  samorząd rolniczy, oceniamy ten zamiar bardzo negatywnie, tym bardziej, że  działania  Unii Europejskiej idą w kierunku ochrony bardzo dobrych gleb, które  traktowane są jako cenne dobro gospodarcze.



Uważamy, że przesunięcie  przebiegu trasy jak powyżej w miejsce inne  niż  obecnie jest planowane  wydaje się  celowe i uzasadnione.

Z poważaniem:



Prezes Zarządu ŚIR



Ryszard Ciźla

Otrzymują:

    Ayesa Polska Sp. z o.o. Biuro Silesia

ul: Szyb Walenty 26 A, 41-700 Ruda Śląska

    a/a

Pan Bronisław Komorowski

Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej

Szanowny Panie Prezydencie,



Zarząd Świętokrzyskiej Izby Rolniczej zwraca się do Pana Prezydenta z prośbą o wsparcie naszych działań mających na celu odstąpienie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad od zamiaru przeprowadzenia budowy drogi szybkiego ruchu S-74 Sulejów- Nisko na odcinku Opatów - Nisko przez tereny gmin Lipnik, Obrazów, Samborzec.


Na obszarze tych gmin zlokalizowana jest intensywna produkcja sadownicza i warzywnicza z racji bardzo dobrych warunków glebowych i mikroklimatycznych.


Pomysł przeprowadzenia trasy przez te tereny wydaje się być nieprzemyślanym,  przyniesie ogromne straty gospodarcze i pozbawi dużą liczbę rodzin podstawowego źródła utrzymania. Wywoła zdecydowane protesty mieszkańców  i sprawi nieodwracalne szkody środowiskowe.


Zostanie wyłączony z użytkowania szeroki na około 100  m  i około 25 km długości pas ziemi, a także nastąpi skażenie metalami ciężkimi ogromnego obszaru co przekreśli dorobek kilku pokoleń rolników budujących przez lata jedną z najlepszych baz produkcji ogrodniczej w Europie.  Nie ma możliwości przeniesienia tak intensywnej produkcji w inne miejsce, gdyż te bardzo korzystne warunki glebowe i mikroklimatyczne występują właśnie na tym obszarze.


Istnieją możliwości innej lokalizacji trasy, przesuwając ją o 30 km w jedną lub w drugą stronę, gdzie gleby są mniej przydatne do intensywnej produkcji rolniczej.



W naszym kraju obowiązuje ustawa o Ochronie Gruntów Rolnych i w tym miejscu musi mieć zastosowanie.


Takie obszary muszą być chronione, by mogły służyć następnym pokoleniom, zabezpieczając doskonałej jakości owoce i warzywa.


W imieniu sadowników z gminy Obrazów, Samborzec i Lipnik,   Zarząd ŚIR zwraca się do Pana Prezydenta z prośbą o pomoc i interwencję w powyższej sprawie.


Pismo skierowane zostało także do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Marka Sawickiego oraz do wiadomości otrzymali je:





Otrzymują:

1.    Pani Bożentyna Pałka-Koruba - Wojewoda Świętokrzyski.

2.    Pan Adam Jarubas -Marszałek Województwa  Świętokrzyskiego.

3.    Pan Lech Niezgoda Wójt Gminy Obrazów.

4.    Pan Witold Garnuszek Wójt Gminy Samborzec.

5.    Pan Józef Bulira Wójt Gminy Lipnik.

6.    Media.



Odpowiedź Ministerstwa Infrastruktury Departament Dróg i Autostrad:

Pan Ryszard Ciźla

Prezes Zarządu Świętokrzyskiej Izby Rolniczej

Szanowny Panie Prezesie

Odpowiadając na Pana pismo skierowane do Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi dotyczące budowy drogi ekspresowej S-74 na odcinku Opatów Nisko informuję, iż zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 maja 2004 r. w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych (Dz. U. z 2004 r. Nr 128, poz. 1334 z późn. zm.) droga ekspresowa S- 74 ma następujący przebieg S- 12 (Sulejów)-Kielce-Opatów- Tarnobrzeg-Stalowa Wola S-19 (Nisko).

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje przedmiotową inwestycję, wykonując rozporządzenie w/w rozporządzenie Rady Ministrów.

Aktualnie realizowane są prace związane z przygotowaniem dokumentacji do uzyskania niezbędnych w procesie inwestycyjnym decyzji administracyjnych.Działania w tym zakresie są zgodne z przepisami prawa, tj. ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2008 r. Nr 193 poz. 1194), ustawą z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz  o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. Nr 199, poz. 1227), rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 43, poz. 430 z późn. zm.). Prowadzone działania we wszystkich fazach projektowania mają na celu zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, ograniczenie negatywnego wpływu inwestycji na środowisko oraz umożliwienie czynnego udziału społeczeństwa w wyborze najkorzystniejszego wariantu przebiegu projektowanej drogi. Obecne realia prawne i finansowe wymagają uwzględnienia szeregu uwarunkowań. Wynikają one ze zmian w obowiązujących przepisach prawa jakie dokonały się od czasu wejścia polski do UE. Ich uwzględnienie jest warunkiem koniecznym w planowaniu, projektowaniu i realizacji obiektów budowlanych z zakresu budownictwa drogowego i mostowego. W każdym przypadku przy rozpatrywaniu postulatów dotyczących planowanych do budowy dróg publicznych rozważane są interesy ekonomiczne, przyrodnicze a także poszczególnych miejscowości, właścicieli czy grup społecznych.

Wstępne ustalenie przebiegu drogi ustalone zostanie na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych działającej przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad. W jej posiedzeniu uczestniczyć będą, z prawem zgłaszania postulatów i opinii, przedstawiciele samorządów lokalnych oraz instytucji opiniujących. W efekcie ustaleń komisji do dalszych etapów prac projektowych zostanie wybrany preferowany wariant przebiegu drogi.

Ostateczne ustalenie przebiegu drogi następuje w drodze następujących decyzji administracyjnych:

- decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - wydanej przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska - określającej trasę drogi,

- decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji - wydawanej przez właściwego Wojewodę - ustalającej szczegółową lokalizację drogi i zatwierdzającej granice inwestycji.

Należy stwierdzić, że Ministerstwo Infrastruktury, jako organ administracji rządowej, nie może podejmować działań zastrzeżonych w przepisach prawa  do wyłącznej kompetencji innych organów, zaś wybór do realizacji konkretnego zadania nie jest uzależniony od decyzji poszczególnych osób, ale od wyników szczegółowych badań i analiz ( między innymi w oparciu o wyniki Generalnego Pomiaru Ruchu).

Odpowiedź podpisała Pani Agnieszka Krupa Zastępca  Dyrektora Departamentu Dróg i Autostrad.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#69 2013-05-13 09:20:14

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

DW 724

Niestety, na terenie, po którym ma przebiegać inwestycja, występują bardzo dobre gleby. To prawdziwy skarb. Czy taka dobra droga w tym miejscu jest naprawdę potrzebna? Tam są tereny zalewowe, inwestycji być na nich nie powinno. Na dodatek jest to teren bardzo bogaty w wody podziemne. Nie można uruchomić znacznie większej ilości pojazdów komunikacji publicznej na tym szlaku? Przecież MZDW niedawno zrobiło około 1200 m dwujezdniówki w mieście Konstancin-Jeziorna, cała inwestycja koszowała ponad 50 mln zł. Tereny na wschód od Konstancina powinny być wyłączone spod zabudowy. Jeżeli chcą wybudować dwujezdniówkę, to niech całą żyzną ziemię w promieniu 0,5 km wywiozą na inne pola i niech z niej żywność dla ludzi bedzie produkowana! Pod Grodziskiem Mazowieckim tak bardzo protestują przeciw dwujezdniowej DW 719 na południe od miasta, a gleby znacznie słabsze...

#70 2013-05-13 09:49:41

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Jak ma być szeroka obwodnica (ale chociaż bezpieczna), to nic dziwnego, że chcą fabryki, do których przyjeżdżać będą ciężarówki, pobudować. Przecież zrobili niedawno niemal do centrum miasta dwujezdniówkę, po co kolejna szeroka droga na bardzo żyznych glebach, zatruwająca urodzajne ziemie i zbiornik wód podziemnych w zalewowej dolinie Wisły? Może najlepiej będzie, kiedy ta nowa obwodnica od Konstancina do Góry w ogóle nie powstanie? Szkoda żywności i wody. Już gdzieś na zachodzie, gdzie jest wysoko, lepiej byłoby tę drogę poprowadzić. Kilka dni temu podpisali umowę o zaprojektowanie wielkiej obwodnicy, która może kosztować nawet 1 mld zł! Jest kilka wsi między KJ a GK przy DW 724. Chcą im zrobić obwodnicę na jednych z najżyźniejszych gleb na Mazowszu.

#71 2013-05-14 10:05:06

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

I po co ta dwujezdniówka na południe od Konstancina... nie mogą zaoszczędzić tylu zł? Gdyby zamiast gleb klas I, II i III były gleby klas V i VI w dolinie Wisły, to mógłbym poprzeć projekt budowy tej obwodnicy. A tak lepiej niech nie skaża gleb.

Za to DK przez Maków Mazowiecki i Przasnysz powinna byc co najmniej GP.

#72 2013-05-14 20:24:30

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

DW 634.

Rezygnacja z budowy tego odcinka jako dwujezdniowego to strategicznie niemądry pomysł - pasmo wołomińskie to naprawdę dobry kierunek rozwoju Warszawy ze względu na słabe gleby (w przeciwieństwie do okolic Konstancina-Jeziorny czy Błonia...). Dlatego 2x2 co najmniej do Wołomina (może i Tłuszcza?) jest konieczne i przebudowa drogi jednojezdniowej bez budowyt drugiej jezdni jest bez sensu. Obecność S8 (obwodnicy Marek) tego nie zmienia! Ta droga powinna być priorytetem dla wyjątkowo nieudolnego w rozbudowie podwarszawskich dróg MZDW. Jak ktoś nie chce dać gruntów, to dać mu ze dwa razy więcej co najwyżej...

Potrzeba DWujezdnówki 634!

#73 2013-05-15 12:55:17

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Nie mozna po prostu zrezygnowac z nowego przebiegu drogi nr 724? W 2011 r. zrobili dwujezdniowy wjazd do Konstancina-Jeziorny, a maja takze wybudowac dwujezdniowa droge Piaseczno - Gora Kalwaria. Po co ta dwujezdniowa droga? Niesety, nawet jednojezdniowa bedzie skazac gleby... Na dodatek przy obecnej DW 724 jest pelno zabudowy... Ponizej skarpy nikt nie powinien sie budowac!

#74 2013-05-16 22:16:23

dziecinow

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 247
Punktów :   

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Drogi 2 plus 1. Maksymalna przepustowość takiej drogi to według mnie 15 000 pojazdów na dobę. Jeżeli docelowy ruch ma być większy, nie da się zaoszczędzić na dwujezdniówce. Mijanki nie mogą być ani za krótkie, ani za długie (około 1,2 km mniej więcej by wystarczyło). Takie drogi są z natury drogami o ruchu przyspieszonym, ich dostępność musi być więc mniejsza niż dwujezdniówki niskiej klasy (głównej lub zbiorczej). Nawet jednojezdniowe drogi ekspresowe mogą być 2+1. Skrzyżowania na drodze 2+1 powinny być co ponad 1,25 km lub 600 - 700 m (nie ma wtedy mijanki, tylko pasy do relacji skrętnych zamiast nich). Dla wielu dróg wojewódzkich takie rozwiązanie byłoby dobre, jak DW 801 na południe od DK 50 jako docelowo (na paru odcinkach jest już tam utwardzone pobocze od czasów PRL). Na nowych odcinkach wolałbym jednak barierę metalową zamiast linii ciągłej, bo wtedy uniemożliwia się złym kierowcom wyprzedzenie na podwójnej ciągłej. W Szwecji stosują bariery na 2+1, w Polsce czy Niemczech widziałem tylko linię ciągłą. Największa wada takiej drogi to kwestia przejazdu karetek czy straży pożarnej na pasie bez możliwości wyprzedzania (jeżeli nie ma bariery, to nie ma z tym problemu, ale jak jest, to gorzej, bo nie można wyprzedzić innych samochodów). Na drodze 2+1 musi być zakaz ruchu pieszych, rowerów, ciągników rolniczych i pojazdów zaprzęgowych. Wjazd możliwy jest rzadko.


Nie reprezentuję wszystkich mieszkańców Dziecinowa.

Offline

#75 2013-06-12 09:56:27

Z Dziecinowa

Gość

Re: Rosądne plany inwestycji drogowych

Nawiazujac do Mniszewa. Okolo 3 km wsi, terenu zabudowanego tuz przy ruchliwej drodze krajowej (ok. 7 tys. poj. na dobe w 2010 r.) i w nastepnych latach natezenie ruchu zapewne bedzie wzrastac. Przetwornie sa, ma byc duzy dom spokojnej starosci, ale jakosc zycia przez te DK to w tej wsi chyba nie jest najwyzsza... Na przyklad takie Maciejowice (ok. 2,5 tys. poj.) po drugiej stronie Wisly maja znacznie lepiej, o Wildze, po ktorej obwodnicy z utwardzonymi poboczami przejezdza zaledwie ok. 4 tys. poj. na dobe nie wspominajac. I za 30 lat przez Mniszew moze przejezdzac ze 20 000 poj. na dobe, jezeli nie zrobi sie alternatywy. Do Kozienic, a nawet Zwolenia, Lipska i okolic z Warszawy nie bedzie sie (raczej jezdzic) przez Bialobrzegi czy Radom, tylko wlasnie przez Mniszew. Niestety dla Mniszewa, Kozienice bardziej integruja sie z Warszawa niz z Radomiem, ktory jest ze 2 razy blizej. W Magnuszewie tez niedawno wyremontowali DK 79 - brak obwodnicy, 6 przejsc dla pieszych i nieco lewoskretow, nawierzchnia bardzo rowna, ale droga wciaz idzie przez srodek wsi gminnej. W PRL Sobienie-Jeziory i Wilga otrzymaly szerokie obwodnice, chociaz ruch na nich obecnie jest wyraznie mniejszy niz w Magnuszewie. Dla DK 79 nie mam zbyt dobrych prognoz - halas i spaliny maja sie nasilac. Dla 801 prognozuje ulge w zwiazku z budowa S17 (powinni zniknac omijacze Kolbieli). Czy ktos jezdzi z Warszawy do Lublina i Pulaw przez Kozienice? Akurat na calej Wisle nie bedzie bardziej oddalonego punktu od najblizszego mostu niz okolice Magnuszewa po wybudowaniu mostow w Kwidzynie i Kamieniu... Dziura na samym srodku Wisly, w najbogatszym wojewodztwie. O planach mostu w tej okolicy raczej sie zbytnio nie mowi.

Szansa dla Mniszewa na obwodnice moglaby byc autostradowa obwodnica Warszawy przebiegajaca przez poludniowe czesci gmin Gora Kalwaria i Sobienie-Jeziory (na razie nie ma potrzeby budowania tej trasy, nawet A2 Siedlce - Kukuryki sie nie oplaca) oraz budowa nowego mostu laczacego powiat garwolinski z kozienickim - zapewne pod Wilga (sugerowalbym droge polnoc-poludnie z Celejowa do Wilczkowic Dolnych - 7,5 km). DK 79 moglaby sie wowczas wybrac na "wycieczke" na prawy brzeg Wisly. Na poludnie od GK DK 79 skrecilaby w przebieg A2, biegnac razem z nia przez okolo 7 km, potem przez ok. 7,5 km przebieglaby razem z DW 801 (ten odcinek powinien byc 2x2), po czym bylaby elementem nowej trasy mostowej. droga z GK do Kozienic wydluzylaby sie o ok. 5,5 km, trzeba byloby pokonac 2 mosty, ale obszar Natura 2000 w dolinie Pilicy zostalby ominiety (obecnie DK 79 przecina go na dlugosci 8 km). Chcac ominac obszar N2000 od zachodu (droga nie wydluzylaby sie wowczas az o 5,5 km, lecz mialaby te sama dlugosc), trzeba byloby wyciac ok. 6 km sadow w polnocnej czesci nowego przebiegu (zwlaszcza na polnoc od Pilicy), wybudowac nowy most na Pilicy miedzy warka a Mniszewem. Dalej DK 79 przebieglaby po slabych rolniczo gruntach, ale tych 7 km sadow pasma grojeckiego byloby naprawde szkoda. Ominiety bylby takze Magnuszew, a DK nie przechodzilaby juz przez 8 km obszaru Natura 2000 (mniejsza jego czesc trzeba byloby przeciac na nowo po obwodnice). Nowy szlak DK 79 musialby byc co najmniej droga 2+1.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.narutograa.pun.pl www.eurowizja.pun.pl www.aplikancinotarialni.pun.pl www.16pdharbor.pun.pl www.sailor-moon.pun.pl